[VGA] Zalman ZM-80AHP Heat pipe - hoe warm ??

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
I heb een maandje of 4 geleden een gf4 ti4200 gekocht... prima kaartje, niks mis mee.

Na een tijdje kreeg ik problemen met de fan die erop zat.. begon eerst met herrie maken en vervolgens steeds langzamer spinnen en opeens zelf stil gaan staan. Met terugsturen zou er vast een nieuwe fan opgezet worden, maar met een geschatte wachttijd van zo'n 2 weken zocht ik naar een andere oplossing.

Maandje of 2 geleden zat ik nog op stage, en had ik het geluk dat ik gratis een nieuwe fan ervoor kreeg.

Maar ook deze na een tijdje stuk

Nu heb ik gekozen voor de Zalman ZM-80AHP heat pipe. Die heb ik besteld en op de juiste manier op de VGA kaart gemonteerd.

Echter vind ik dat ie veels te warm word. Na een uurtje of 4-5 draaien waarvan ongeveer de helft idle en de andere helft met wat gamen, voelde ik maar eens aan mn kaartje. Het koelblok van die zalman was niet zo warm, echter de videokaart zelf was erg warm. Warmer als voorheen.

Ik heb wel mailtje gestuurd naar bedrijf waar ik besteld heb, en daar zeggen ze dat maakt niets uit. Maar als ik die kaart vastpak en het is toch zo warm dat je er bijna je vingers aan verbrand (je kan em nog net vastpakken.. als ie iets warmer word gaat et pijn doen)

Iemand enig idee of dit daadwerkelijk kwaad kan en hoe warm die nu eigenlijk mag worden?
En iemand misschien een programma wat puur gericht is op de temperatuur van de VGA kaart? de nieuwste MM versie heeft dat geloof ik ook, het is alleen nogal een geklooi met instellingen en daar heb ik niet zo'n zin in

ps: ik heb nu tijdelijk een casefan ervoor hangen (cm of 4-5 ervoor, beetje vastgemaakt met langere tairipjes (goed geschreven?? :p) zodat ie op zn plaats blijft hangen) en ik moet nu zeggen dat ie naar mijn eigen gevoel zo'n 50% minder warm is.

Ik zit er dan ook aan te denken om mn kast te gaan modden en die casefan op de kast plaatsen. maar das weer een ander verhaal

bij voorbaat dank

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
lijkt mij dat je de zaak niet helemaal goed hebt gemonteerd omdat je koelblok niet warm word en je kaart wel.... zit er koelpasta tussen? en ik heb hier en daar ook wel eens gelezen dat de core van die kaartjen beetje hol is, dus dat zou ook nog kunnen dat je alleen de randjes koeld. (correct me if im wrong ;)) Weet geen progje voor je vga jammer genoeg... Als ik jouw was zou ik nog ff checken of hij goed zit... want als hij echt zo warm word is het niet goed...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb coolpasta op de volgende plekken:
op de chip zelf

dan bovenop de 2 kleine blokjes (front & back) waar dan weer de 2 grote blokken opkomen

heb ook al gecontroleerd of ik niets fout heb gedaan, maar ik heb echt alles via het boekje gedaan en ook gecontroleerd.

enige wat eventueel fout zou kunne zijn is die halve ring die het front & back coolblock met elkaar verbind.. maar dat is meer om het geval stabiel te houden als om warmte te verdelen omdat beide blokken evengroot zijn

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 19:07:
enige wat eventueel fout zou kunne zijn is die halve ring die het front & back coolblock met elkaar verbind.. maar dat is meer om het geval stabiel te houden als om warmte te verdelen omdat beide blokken evengroot zijn
Wat is er dan mis met die ring?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je zowel de montage blokjes daar waar de platen op komen, als de kuil waarin die "halve ring" geplaats word op zowel het voetje als op de kaart met wat koelpasta gedaan? De hele werking van het ding berust namelijk op die buis, en als je daar geen koelpasta tussen hebt kun je binnenkort geeneens meer garantie op je kaart krijgen, want dan is die zo dood als maar kan, wel goed doorgebakken btw :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb daar waar een onderdeel m,et een onderdeel contact maakt, pasta op gedaan.. das dus niet het probleem

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Toch vreemd... Ik heb hier de HP80 (niet -a dus) op een Ti4400, en die heatsink is NIET prettig om vast te houden, enkel de kaart zelfs veel beter (ook erg warm, maar minder erg)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:15:
ik heb daar waar een onderdeel m,et een onderdeel contact maakt, pasta op gedaan.. das dus niet het probleem
Teveel pasta is ook niet goed.. misschien dat dat het is?
Ik heb de ZM-80AHP gekocht voor m'n GF2 Pro, maar bij mij gaat er sowieso meteen een 92mm fannetje bij (ook om m'n geluidskaart te koelen.. SBlive-bezitters weten wat ik bedoel).

Hier staat trouwens een review/installatiehandleiding, misschien dat je daar nog wat aan hebt?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Op het gedeelte waar de heatpip contact maakt mag je gerust een kwak AS op doen hoor.
Maar ook op de GPU zelf mag wel wat meer dan bij een cpu bijvoorbeeld. Die ring errond komt namelijk een aardig stukje boven de gpu zelf uit.

Normaalgezien moet het koelvlak echt wel warm worden hoor. Dus probeer eens te voelen vlakbij de GPU, dus niet aan de achterkant. Als het koelvlak daar niet heel warm is heb je geen goed contact tussen de GPU en het koelblokje.
Is die koelplaat wel war, en die aan de achterkant niet, dan lijkt me dat er eerder een slecht contact is tussen de heatpipe en de koelplaat.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Tarin schreef op 13 februari 2003 @ 21:41:
[...]
(ook om m'n geluidskaart te koelen.. SBlive-bezitters weten wat ik bedoel).
:?

Misschien heel stom, maar deze SBlive bezitter weet dus niet waarom. Please help me!

:?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Laat me (als niet-SBlive-bezitter) raden.. Hij wordt redelijk warm? :o

Verwijderd

Topicstarter
er zit niet teveel en niet te weinig op.. :)

daar waar het hoort zit coolpasta, en waar het niet hoort zit het niet.

Ik heb nu een casefan erop staan zoals ik al zei en na 8 uurtjes draaien en zojuist 2 uurtjes intensief gamen word ie niet warm

ik ga gewoon die fan op de zijkant v/d kast inbouwen en dan is het probleem opgelost lijkt me

denk dat de luchttoevoer te laag is naar de heatpipe toe... die heatpipes moeten de warmte natuurlijk ook weer afstaan.. aan de lucht

tnx iig voor de replys

ps tarin -> zoals het op die site staat staat het ook in boekje.. dus dat zit wel goed :)

Verwijderd

Misschien ben ik te simpel hoor, maar waarom zeuren mensen over temps als ze een Zalman kopen? Zalman = stilte en daar is het product perfect voor. Verwacht alleen geen wonderen mbt koelen. Er zit geen fan op..dus ja.. Die heatpipe werkt wel, maar de warmte moet toch aan de lucht afgegeven worden.

En ik zou alles nog een keer checken als ik jou was. Gewoon eraf halen en opnieuw doen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Overigens is het niet de heatpipe die de warmte aan de lucht afstaat :o maar gewoon de heatsinks. Die heatpipe zorgt gewoon voor een erg snelle verdeling van de warmte tussen heatsink 1 en heatsink 2.

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:58

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

weet iemand of deze zalman ook op een Asus 9180 TD Geforce 4 MX440 gebruikt kan worden??

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik niet, maar de Zalman-site vast wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 13-02-2003 22:51 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Keb ook nog een vraag. Klopt het dat de onderkant (als de kaart in de kast zit de bovenkant dus) van de kaart niet tegen het Zalman koelbok zit?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik denk het wel, de weerstandjes aan de achterzijde van de GPU.

Zou trouwens bijna geen kont uitmaken voor de koeling.

• Smarron

Smarron

The bend

Jupiler schreef op 13 februari 2003 @ 22:56:
Ik denk het wel, de weerstandjes aan de achterzijde van de GPU.

Zou trouwens bijna geen kont uitmaken voor de koeling.
Nee, lijkt me ook niet, maar ik heb een Leadtek en die wat dus al volledig bedekt, daarom vond ik het een beetje vreemd. Maar alle andere kaarten hebben zowieso geen koelblok aan de achterkant van de kaart zitten. Dus het zal wel ok zijn.

Het koelblok wordt heerlijk warm, dus ik geloof dat de geleiding wel goed zit. Na een 4-tal uur MoHAA loopt het spel nog net zo goed. No problemos!

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Op de MX videokaarten past de goedkopere Zalman 50 versie ook nog, de GF ti versies hebben de 80 versie nodig

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is het makkelijk zon zalman te monteren op een point of view ti4200xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Oh fijn, gaan we voor elk type GF kaart nu de vraag lezen of dat ding er op past en of ie er makkelijk op te zetten is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fewture als je goed leest is het niet het geluid wat mij boeit, meer het kapot gaan van de fannetjes die erop zaten... en ja ik heb daar ook een ander blok op gehad en in beide gevallen (met de standaard blok + fan en de nieuwe blok + fan) kreeg ik problemen met het gaan stilstaan van de fan na een kleine 7-8 weken. dat is de reden waarom ik voor zalman heb gekozen.

Aangezien ik een aardig stille cpu fan heb, en een antec kast + voeding + casefans (2x) komt er dus amper geluid vanaf.. geluid waarmee ik best kan leven aangezien ik, als ik achter de pc zit altijd geluid gebruik. Of muziek, of een spel.

heb de pc ook niet op mn slaapkamer staan en hij draait ook niet 24 uur per dag :)

sander815 > ja daar past ie op. de zalman 80 versie past op ALLE gf4 ti-kaarten. Je moet dan enkel letten op dat het pci slot ONDER het AGP slot vrij komt te staan omdat het anders niet past. Bovendien moet je niet net boven het AGP slot een heatsink of je chipset hebt zitten wat eventueel in de weg gaat zitten

ik zou zeggen kijk even op de zalman site, staat ergens een beschrijving

smarron > aan de onderkant raakt ie hem niet nee.. das ook niet de bedoeling. Zou die dat wel doen zit de kans er dik in dat die weerstandjes kapotgedrukt worden door het blok als je hem iets tever doordraait.

bovendien komt daar niet de meeste warmte vandaan, maar van de GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

sander815 schreef op 14 February 2003 @ 08:28:
is het makkelijk zon zalman te monteren op een point of view ti4200xp?

Ik kan het ook dus ja het is makkelijk :).
Je krijgt er een uberduidelijke handleiding bij en als je er gewoon even tijd voor neemt kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Leadtek ti4400 ViVo en zou graag een stille kast willen hebben. Daarom ga ik binnenkort de zalman ZM80A-HP kopen. Wat mij echter opvalt is dat het geheugen nu geen cooling meer krijgt. Is het niet beter om die ook een heatsinkje te geven? Of kan/past dat niet met die zalman? Is er iemand die het wel heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 18:55:
Ik heb een Leadtek ti4400 ViVo en zou graag een stille kast willen hebben. Daarom ga ik binnenkort de zalman ZM80A-HP kopen. Wat mij echter opvalt is dat het geheugen nu geen cooling meer krijgt. Is het niet beter om die ook een heatsinkje te geven? Of kan/past dat niet met die zalman? Is er iemand die het wel heeft gedaan?
Veel andere GF4 Ti-kaarten hadden al niet eens een heatsink op het geheugen. Ik vond het in eerste instantie ook een beetje kaal, maar het werkt perfect zonder. Het is naar mijn mening ook een marketingtruc van Leadtek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zo'n zalman ding op m'n ti-4600 gedaan. Na een half uurtje gamen. Heatsink niet meer vast te houden, kaart te heet voor woorden. Geld teruggeeist en overgegaan op waterkoeling. Nu is ie gewoon kamertemperatuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zou het niet beter zijn dat toch te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 19:24:
Ik had zo'n zalman ding op m'n ti-4600 gedaan. Na een half uurtje gamen. Heatsink niet meer vast te houden, kaart te heet voor woorden. Geld teruggeeist en overgegaan op waterkoeling. Nu is ie gewoon kamertemperatuur :P
die zalman is leuk geprobeerd, maar werk pas echt met 2 80mm fans op elke kant.
en dan Oc'en >:)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

Gelukkig is m'n gf2 pro niet zo zwaar als een gf4 ti 4600.. maar ik hang er toch maar een 92mm fannetje bij :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Die van mij doet het perfect hoor! Koelblok wordt zeker wel warm, maar dat is juist de bedoeling, de geleiding is dan zeker in orde!

Ik kan de hele dag lekker gamen en alles blijft perfect werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:10
Ik heb dus ook een Zallman 80HP op m'n Geforce 3 Ti 500 van Asus en ik had in 't begin ook problemen met een naar mij ziens te hoge temperatuur. Ik heb toen 't hele zaakje weer gedemonteerd en toen viel mij wat op.

Ik had namelijk op de core lekker wat Arctic gesmeerd maar toen ik de kleine heatsink van de core afhaalde zal er alleen op de randen van de heatsink wat arctic. Vertaalt hij maakte kut contact.

Vervolgens Nog wat ruimer met m'n Arctic omgesprongen en er nog wat op gekwakt en de heatsink er ff op en af gedaan. Dit keer was wel de hele heatsink grijs van de arctic. Hele zaakje weer gemonteerd en in m'n systeem geschoven.

Deze simpele procedure zorgde ervoor dat de temperatuur met 12 graden daalde naar 66 graden stressed.

Dus als je 't wil controleren haal je heatsink er ff af en kijk of wel er overal pasta op zit. (wel dus je heatsink eerst ff schoonmaken om 't zeker te weten :) )

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ikzelf heb hem gisteren erop gezet terwijl ik een fles wijn ophad, mijn coordinatie was niet meer zo geweldig, maar met opperste concentratie is het me wel gelukt. Heb er ongeveer een uurtje over gedaan. Ik had nog nooit met pasta gewerkt, of ook maar heatsinks eraf of erop gezet, dus het is zeker newbie proof. Kan dus iedereen die erover denkt aanraden het te doen, het is supereasy, als je maar goed oplet, en het resultaat mag er zijn.
Heb wel gewoon AS3 gebruikt, houd niet zo van dat permanente gedoe met die lijm, en hoorde dat AS3 beter is.

Het ziet er echt leip uit, maar als er ook nog een kaart boven je grafische kaart zou kunnen zitten, dan kon dat in ieder geval ook niet meer. Want hij neemt zowel boven als onder de kaart een slot in beslag. Maar ik vind het niet zo'n probleem.

Ik vond het ook vreemd dat de back kant niet tegen de kaart aankomt, maar eigenlijk wel logisch, want dat zou van alles kapot kunnen drukken daar. Snap het nut van die sticker nog altijd niet zo goed, maar misschien is dat voor het geval dat back bevestigingsding tegen je kaart zou komen.

Wat betreft de temps, die zijn geweldig. Maar ik heb er ook een 12 cm intake fan voor hangen. Als ik een paar uur game, en ik voel aan beide blokken, dan zijn ze allebei nog niet eens warm, ik voel nauwelijks dat ze warm zijn. Als ik de fan weghaal, dan voel ik wel dat ze warmer worden, daarom was ik eerst bang dat ik het niet goed gedaan had, omdat de bovenste niet warm was, maar de onderste was dat dus ook niet. De heatpipe zelf wordt net ietsje warmer dan de bovenste.

Wel merk ik dat mijn chipset temp een paar graadjes omhoog is gegaan, dus hij geeft toch wel netjes zijn warmte af. De cpu temp is niks omhoog gegaan. Is echt een top ding, je hoort niks, en het koelt perfect.

Ik snap trouwens niet hoe die heatpipe werkt, zit daar wel vloeistof in? want als ik hem schud dan hoor ik niks...

Geheugen kun je niet koelen door middel van die zalman, of je zou een blokje ertussen moeten zetten, maar dat lijkt me erg moeilijk.

kheb trouwens een GF4 Ti 4600. En gewoon goede airflow, 2x intake front en 1x intake zijkant, ga nu es overklokken, denk dat er heel wat uit te halen is.

[ Voor 15% gewijzigd door REDFISH op 16-02-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Zalman raad OC'en niet aan!
Koelblokken worden warm, wees blij!
Daar mag een fan op, het moet niet.
De kaart word warm? -> normaal want er blaast geen lucht op.
Zalman rules? duh :)

* Outsync heeft er zelf 1tje steken op zijn 4200 en is zeer blij mee!
Hij past op kaarten die 2 gaatjes hebben door de pcb's

[ Voor 27% gewijzigd door Outsync op 16-02-2003 12:55 ]

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja, en ik maar hellen met de gaatjes die direct rond mijn gpu zaten, want daar zat mijn oude koeler namelijk op. maar daar zat dus ook een ringetje in, dus dat wilde totaal niet vast gaan zitten. Beetje dom van me, maar ja toen de andere gaatjes maar geprobeerd :P

Het geeft gewoon enorme voldoening, iets dat je echt zelf in elkaar gezet hebt, tenminste voor mij wel. En als het dan zo goed werkt, voor weinig geld. Wauw :)

[ Voor 24% gewijzigd door REDFISH op 16-02-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja ik doe het liever met een 92mm fan erop als zonder :)

nu blijft ie lekker koel, en das de bedoeling. Herrie van casefan? Neuh niet echt... die zijn behoorlijk stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 14:19

Sedat

Tweaker...

Even voor de duidelijkheid... kun je nu wel overclocken of niet overclocken met de Zalman? Wat is jullie eigen ervaring met OC'en .. heb een TI4200 op 310 core eigenlijk hoort het op 250..ik wil verder OC'en.. is net een artikel verschenen met radeon pro op 410 mhz.,. dus zou het lukken om mijn core verder te clocken met deze Zalman..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb mijn gainward 4600 die standaard op 300/650 zit, overkunnen klokken naar 325/720

Mem heeft niks met de zalman te maken natuurlijk, maar daar zitten gewoon heatsinkjes op van gainward.

De core krijg ik echt niet hoger, hoewel de heatsink van zalman nooit warm wordt bij mij door die 12 cm fan. Als je geluk hebt met die ti4200 krijg je hem misschien nog wat hoger, maar bij mij liep 3dmark03 al schokkerig en hing ie half vast als ik hem hoger dan 325 zette.
Zal nog wel es proberen, maar nu met mem op lage speed.

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 18-02-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 14:19

Sedat

Tweaker...

Hmm... die van mij loopt dus vast bij alles bven 315 mhz core... en 620 mhz memory is het limiet... alles daarboven is 'tearing' ..mijn vraag is dus eigenlijk..ik heb een revisie A3 core..deze klokken normaal aardig op tot 325...330 .. ik kan dat ook wel...alleen dan krijg ik na een tijdje een vast loper. of loopt mijn 3d mark score terug..... dus zou het met een zalman wel stabiel kunnen denk je (weet dat het per GPU afhankelijk is.. ) ik heb vrij goede airflow... 2x fan OUT en 1 x IN ..

Ben ook nog eigenlijk aan het twijfelen of ramheatsinks nog effect hebben.. ik bedoel ik krijg op 620 mhz zo nu en dan paar zwarte strepen in beeld... gaat dat weg met koeling...? Dus wat is nu het effect van koelere RAM?

[ Voor 4% gewijzigd door Sedat op 19-02-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op 16 februari 2003 @ 12:45:knip/Wel merk ik dat mijn chipset temp een paar graadjes omhoog is gegaan, dus hij geeft toch wel netjes zijn warmte af. De cpu temp is niks omhoog gegaan. Is echt een top ding, je hoort niks, en het koelt perfect.knip/
Bij mij is de cpu temp toch wel 3 a 4 graden gestegen!! Ik heb een AlphaPal 8045T met daarop, zoals het hoort, zuigend een Papst fan en die haalt toch de warmte van de Zalman door het koelblok. Ik heb in -en outtake fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tja alhoewel je geen fans nodig hebt bij die zalman heatpipe vga koeler, is het wel sterk aan te raden. Als ik mijn fans (5x 80mm en 1x92mm) uit zet, wordt dat ding na een paar uur gamen ook loeiheet (zowel de videokaart als de heatsink), maar zet ik alles op 7v dan wordt ie amper lauw.

Zorg dat je iig een 80mm heb die de warmte uit je kast kan brengen en een 80mm voor frise lucht

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

ok ik heb hem er ook net opgezet (schat in 20 min ofzo)
had een tubetje zilver 3 pasta besteld en die ook daarvoor gebruikt (niet de pasta die erbij zat).

Word word gewoon lekker warm (heb goeie airflow in me kast)
Ik draai nu 370 - 660 (hercules 9700 pro)

btw ik heb ook die spacer rondom de gpu eraf gehaald...

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1