Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Hoe kijk JIJ tegen de wereld aan. Iedereen zal eigenlijk ja zeggen.
[helaas is er een klein percentage van de wereldbevolking die dat niet inziet en tot zelfdoding overgaat]
Verwijderd
als we er allemaal niet waren dan konden we ook niks missen, dus dat had ook niks uitgemaakt voor ons.
zie voor verdere reacties:
gathering.tweakers.net/showtopic/41566
of
gathering.tweakers.net/showtopic/41455
Verwijderd
maargoed, mijn inbreng:
Neen
Virgol
Verwijderd
Het gaat natuurlijk wel over de zin van je eigen leven... en dat varieert van persoon tot persoon.
Het is op GoT policy om nooit threads te verwijderen. Ik heb die policy net overtreden om een thread van jou te verwijderen. En nu zit je ook in deze draad te spammen...
je bent hierbij gewaarschuwd. Spam wordt hier niet op prijs gesteld.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verder: 'zin' is een subjectief bergip, en ieder antwoord op een zinvraag is dus noodzakelijkerwijs subjectief. Maw, er kan geen objectief antwoord op de vraag van deze topic bestaan.
L:Y)rd Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
daar zit je toch echt ff fout.Iedereen zal eigenlijk ja zeggen.
[helaas is er een klein percentage van de wereldbevolking die dat niet inziet en tot zelfdoding overgaat]
ik zeg nee.
en ik voel geen enkele behoefte om zelfmoord te plegen.
dat het leven geen zin heeft wil nog niet zeggen dat het niet leuk is of dat je er meteen mee op moet houden.
en bovendien, heeft dood zijn wel zin dan?
tja, je zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat ik niet iedereen ben. en dat klopt dan nog ook.
maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk er zo ook over, het leven dat we lijden/leiden (het is maar hoe je het bekijkt..) is niet echt nuttig ofzo... Wat voor een geweldige bijdrage leveren wij nu aan de wereld? En als je dat wel doet, ik denk dat de wereld er best wel zonder kan...Op donderdag 16 november 2000 14:43 schreef el_marcianito het volgende:
[..]
daar zit je toch echt ff fout.
ik zeg nee.
en ik voel geen enkele behoefte om zelfmoord te plegen.
dat het leven geen zin heeft wil nog niet zeggen dat het niet leuk is of dat je er meteen mee op moet houden.
en bovendien, heeft dood zijn wel zin dan?
tja, je zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat ik niet iedereen ben. en dat klopt dan nog ook.
maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Conclusie: leven heeft geen zin, het enige wat we doen is een beetje resources in beslag nemen en vervolgens gaan we dood.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen plezier in ons leven kunnen hebben, maar nuttig? nee dat zijn we niet...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Verwijderd
Er is hier vast wel een of andere solipsist die dit gaat ontkennentja, je zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat ik niet iedereen ben. en dat klopt dan nog ook.
Verwijderd
alsjeblieft zeg:r
ik hoop dat jij niet die ene solepsist bent, maar ik heb er vertrouwen in...
en anders: dan lees ik het wel ff solepsistisch: wie zegt dat dat dan niet een bedrog is van mijn zintuigen?
maar dat solepsistische is nog niet eens wat ik bedoelde, maar ok.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Zolang je maar lol beleeft is het goed!
Always outnumbered, never outgunned!