Toon posts:

heeft het leven zin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
niet wat is de zin van het leven, dat is al zo oud. maar heeft het leven eigenlijk wel zin?

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Dus ja of nee zonder argumentatie? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja (en als je zonodig iets erbij moet zeggen mag dat wel hoor :) )

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

nee

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Volledig irrelevant. Ofwel, maakt geen kloot uit.

Verwijderd

Dat hangt er van af?
Hoe kijk JIJ tegen de wereld aan. Iedereen zal eigenlijk ja zeggen.

[helaas is er een klein percentage van de wereldbevolking die dat niet inziet en tot zelfdoding overgaat]

Verwijderd

Nu we er allemaal toch zijn moeten we het maar een reden geven.

als we er allemaal niet waren dan konden we ook niks missen, dus dat had ook niks uitgemaakt voor ons.

zie voor verdere reacties:
gathering.tweakers.net/showtopic/41566
of
gathering.tweakers.net/showtopic/41455

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>niet wat is de zin van het leven, dat is al zo oud. maar heeft het leven eigenlijk wel zin?[/quote]Dus, omdat de vraag wat de zin van het leven is afgezaagt is stellen we maar een veel beperktere vraag, en omdat het wat gedeelte afvalt is argumentatie ook al niet meer mogelijk. Leuke discussie wordt dit (welles, nietus).

maargoed, mijn inbreng:

Neen

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Dan is mijn vraag wat is de definitie van "zin". Heeft iets zin wanneer het je dichter bij een doel brengt? of heeft het al zin wanneer er alleen maar een doel is?

Virgol

Verwijderd

Als je het zo stelt dan is de zin van het leven, het zoeken van die zin (het doel) en daarna het nastreven daarvan.

Het gaat natuurlijk wel over de zin van je eigen leven... en dat varieert van persoon tot persoon.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 19:16
O wat word ik moe van dit soort "diepe" onderwerpen.

Verwijderd

Topicstarter
moe,waarom? gewoon zou het uitmaken voor jou en anderen als je er niet meer zou zijn.

Verwijderd

No foo'! Life doesn't have any meaning, milk does! Milk is gewd.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

BA_Baracus:

Het is op GoT policy om nooit threads te verwijderen. Ik heb die policy net overtreden om een thread van jou te verwijderen. En nu zit je ook in deze draad te spammen...

je bent hierbij gewaarschuwd. Spam wordt hier niet op prijs gesteld.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

nee, als er een zin is, zou die allang zijn gevonden heb ik het idee.

Verwijderd

het leven heeft wel degelijk zin...

argumentatie: volgens mij is tijd niet eindig.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Aragorn: wat heeft jouw argumentatie in de naam van Lilith met jouw opmerking te maken?

Verder: 'zin' is een subjectief bergip, en ieder antwoord op een zinvraag is dus noodzakelijkerwijs subjectief. Maw, er kan geen objectief antwoord op de vraag van deze topic bestaan.

L:Y)rd Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Iedereen zal eigenlijk ja zeggen.
[helaas is er een klein percentage van de wereldbevolking die dat niet inziet en tot zelfdoding overgaat]
daar zit je toch echt ff fout.
ik zeg nee.
en ik voel geen enkele behoefte om zelfmoord te plegen.
dat het leven geen zin heeft wil nog niet zeggen dat het niet leuk is of dat je er meteen mee op moet houden.
en bovendien, heeft dood zijn wel zin dan?

tja, je zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat ik niet iedereen ben. en dat klopt dan nog ook. |:(
maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op donderdag 16 november 2000 14:43 schreef el_marcianito het volgende:

[..]
daar zit je toch echt ff fout.
ik zeg nee.
en ik voel geen enkele behoefte om zelfmoord te plegen.
dat het leven geen zin heeft wil nog niet zeggen dat het niet leuk is of dat je er meteen mee op moet houden.
en bovendien, heeft dood zijn wel zin dan?

tja, je zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat ik niet iedereen ben. en dat klopt dan nog ook. |:(
maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk er zo ook over, het leven dat we lijden/leiden (het is maar hoe je het bekijkt..) is niet echt nuttig ofzo... Wat voor een geweldige bijdrage leveren wij nu aan de wereld? En als je dat wel doet, ik denk dat de wereld er best wel zonder kan...

Conclusie: leven heeft geen zin, het enige wat we doen is een beetje resources in beslag nemen en vervolgens gaan we dood.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen plezier in ons leven kunnen hebben, maar nuttig? nee dat zijn we niet... :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

tja, je zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat ik niet iedereen ben. en dat klopt dan nog ook.
Er is hier vast wel een of andere solipsist die dit gaat ontkennen :P

Verwijderd

captain proton:
alsjeblieft zeg:r
ik hoop dat jij niet die ene solepsist bent, maar ik heb er vertrouwen in...
en anders: dan lees ik het wel ff solepsistisch: wie zegt dat dat dan niet een bedrog is van mijn zintuigen?
maar dat solepsistische is nog niet eens wat ik bedoelde, maar ok.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Nou, ik heb wel zin, hoor... :9

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maakt het uit of het leven zin heeft?
Zolang je maar lol beleeft is het goed! :+

Always outnumbered, never outgunned!

Pagina: 1