[W&G]W&G vs. 3D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 08:55
Probleem:
De 3D-modellers onder ons voelen zich wat miskend vanwege de manier van modereren in /13. Er is geen enkele (lite-)mod die echt veel weet van modellen. Quote uit de FAQ van de organisatie:
Kerntaak Moderator:
Is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van zijn forum.
Dit bestaat uit de volgende onderdelen :
* Een moderator zorgt ervoor dat er een FAQ in zijn forum staat, en dat deze ook up-to-date blijft.
* Een moderator sluit eventueel topics, of geeft users waarschuwingen als de users of een bepaald topic in overtreding zijn met de algemene FAQ en / of zijn specifieke forum-FAQ.
* Een moderator checkt op reguliere basis SM, om te controleren of daar eventuele misstanden worden aangegeven voor zijn forum.
En het W&G subforum is ook toegespitst op de modellers onder ons, en de mods/lite-mods mogen dan wel heel errug goed kunnen webdesignen, 2D-bewerken of andere zut die daar ook thuishoren alleen een lite-mod die toegespitst is 3D ontbreekt waardoor mensen die niet bepaald verstand van zaken hebben (no flame intended) moeten moderaten in zulke topics waardoor er wat wrevel ontstaat tussen de users (modellers dan) en de (lite-)mods in W&G. Ook is de FAQ nogal onduidelijk op gebied van Contests en de manier van posten daarin.
Oplossing:
Een gloednieuwe lite-mod enkel en alleen voor de steeds groeiende meute modellers en een uitgebreidere FAQ vooral op het gebied van 3D.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

uhm die discussie is recentelijk nog aangezwengeld, ff linkjes zoeken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Zijn er toen ook concrete voorstellen gedaan naar nieuwe lite-mods of FAQ-aanpassingen?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

W&G Contest topix
nav dat topic is er in het Devschuur crew forum een discussie over geweest met als uitkomst dat het niet nodig was.
vanaf hier leg ik het iig in de handen van de /13 crew, die weten het preciese hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
De /13 crew is hierover al in vergadering en binnen 2 weken is er uitsluitsel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Het heeft weinig te maken met het feit of iemand ergens verstand van heeft of niet. Een offtopic reactie kan iedereen herkennen namelijk, net als flames, trolls en ander trashcan waardig materiaal.

Onder andere naar aanleiding van wat zich gister allemaal (met name op IRC) heeft afgespeeld, zijn er intern wat topics gestart over hoe we hier een invulling aan moeten geven, en naar alle waarschijnlijkheid komt er op zeer korte termijn zelfs een IRL W&G crewmeeting.

Wees dus niet bang, we zijn ermee bezig, en ik wil de 3d'ers dan ook vragen om voorbarige conclusies of andere zaken die vooruitlopen op de W&G crew beslissingen, even voor je te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
De modbreak ging er dus over dat er teveel zogenaamd "offtopic gelul" was en dat 't een tweede HK werd. Ik heb geen ervaring met de HK maar wat "offtopic gelul" is weet 'k meer als goed genoeg, en in Contests moet 't er wat losser aan toe gaan om het "wedstrijd-gevoel" er in te houden. En om even te vergelijken, bekijk het topic van de trein-animatie en de Contest en tel de ECHT VOLLEDIG offtopic-reacties en geef me een procent. In de contest ligt het echt wel lager.

@willem169: 2 weken lijkt me net wat te lang, er moet nu wel erg snel een oplossing komen.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
coubertin119 schreef op 12 February 2003 @ 19:10:
De modbreak ging er dus over dat er teveel zogenaamd "offtopic gelul" was en dat 't een tweede HK werd. Ik heb geen ervaring met de HK maar wat "offtopic gelul" is weet 'k meer als goed genoeg, en in Contests moet 't er wat losser aan toe gaan om het "wedstrijd-gevoel" er in te houden. En om even te vergelijken, bekijk het topic van de trein-animatie en de Contest en tel de ECHT VOLLEDIG offtopic-reacties en geef me een procent. In de contest ligt het echt wel lager.

@willem169: 2 weken lijkt me net wat te lang, er moet nu wel erg snel een oplossing komen.
In het vorige topic is, zoals je zelf kunt zien als je op de link die eerder is genoemd klikt, al gesproken over dit feit. Overigens is dit alles gebeurt naar aanleiding van mijn topicreport. Dit omdat het aantal replies wat nérgens op sloeg gewoon de pan uit rees. En als je dat toestaat, dan verzandt zoiets heel snel in een hangplek, helaas. En dat is juist niet de bedoeling van een tóch professioneel forum als GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

coubertin119 schreef op 12 februari 2003 @ 19:10:

Deze discussie is al gevoerd en in diverse topics helemaal uitgemolken. Ik heb geen zin om hier nu weer inhoudelijk op te moeten reageren en ons beleid verdedigen; leg je er nu maar even bij neer dat we ermee bezig zijn en dat je zo spoedig mogelijk te horen krijgt over wat er gaat veranderen en waarom.

Jullie kunnen ondertussen lekker doorposten in het Post hier je 3d stuff-topic, dus je hoeft niet bang te zijn dat je je mooie dingen niet kunt showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 12 februari 2003 @ 19:13:
[...]

In het vorige topic is, zoals je zelf kunt zien als je op de link die eerder is genoemd klikt, al gesproken over dit feit. Overigens is dit alles gebeurt naar aanleiding van mijn topicreport. Dit omdat het aantal replies wat nérgens op sloeg gewoon de pan uit rees. En als je dat toestaat, dan verzandt zoiets heel snel in een hangplek, helaas. En dat is juist niet de bedoeling van een tóch professioneel forum als GoT.
Zoals ik al zei in ander topic, ik krijg echt zin om een mijn mening over sommige mensen te posten, en die ow boeit me dan niets...

Het lijkt echt alsof jij er op uit bent om plezier van een ander te vergallen.. ik kan zo enorm pissed raken om mensen zoals jij :r , met dat wanna-be mod gedrag... :( :( :(
Als er 3 replies zijn, zeg jij al dat HK gedrag niet gepost moet worden, daaruit kan ik opmerken dat jij zeker niet vaak in HK bent geweest. Want dat is een zooi van pics geroep en ander geblaat.

Bijv het 3d topic. zo offtopic is het echt niet hoor, moet je maar eens goed lezen. Het is nog verre van een 2e hk. Het is gezellig, het is leuk, het is niet zoveel offtopic als jij denkt, het gaat gewoon nog over 3d. en techposts boeien geen reet, dus ik kan de conclusie trekken dat jij houd van mensen hun plezier te vergallen. Nou het is je gelukt hoor. Misschien dat jij ooit mod word zoals je wilt, vraag is of er dan nog mensen over zijn... :( :( :(

ps, sorry voor mijn gedrag, maar ik ben het ff zat... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij valt het wel mee in die 3D topics, en is het feit dat we er juist zo weinig modereren de aanleiding tot het gedoe. De mensen in dat topic zien moderators als buitenstaanders. W&G is al een kliekje, en daarbinnen bestaat nog weer een kliekje van 3D'ers, we weten dat dat leidt tot zulke situaties. Als er een keer gemodereerd moet worden (naar ons inzicht) dan komt er gezeur van.

Als er al een speciale lite-mod voor 3D topics zou komen, dan zou teveel offtopic posts ook niet worden gewaardeerd. Ik refereer graag naar dit topic, met name deze post. Hetzelfde principe, daar gaat het echter over Photoshop. Komt dat bekend voor? Zie je wel, het onderwerp maakt niks uit.

De W&G crew heeft buiten jullie gezichtsveld overigens genoeg gedaan om dergelijke topics mogelijk te blijven maken, mits het binnen de perken bleef:
hier is één van die vervelende lite-mods bezig om jullie zaak een beetje te verdedigen tegen het grote boze aanhangsel van W&G dat Gathering of Tweakers heet ;)

Het blijft een lastige zaak, en iedereen kan fouten maken, maar ik ben niet van mening dat er fouten zijn gemaakt door op deze manier te modereren. De topics zijn opengebleven, er is alleen gemeld dat het volgende topic even op zich zal moeten laten wachten.

Overigens vallen die 3D topics alleszins mee, vergeleken met sommige andere topics die ik me kan herinneren. Eén van de ergste voorbeelden is het beruchte 'wat is je favoriete logo' topic. Geen enkele W&G'er zit te wachten op een uitleg als: 'Het logo van Feyenoord is het mooist, want dat is de beste club'. Misschien kun je je voorstellen dat er mensen zijn die zulke topics interessant vinden (waaronder willem169, Pelle en ik), en dat die mensen graag meningen willen zien die ergens op gebaseerd zijn.

Dát topic werd pas strak gemodereerd, ruim een kwart van de reacties werd verwijderd. De 3D topics zitten ver van dat niveau af gelukkig, maar toch moet er af en toe iets gebeuren. Laat ons gewoon ons werk doen, en ga geen mensen zitten verdedigen die in feite niets te zeggen hebben, denk ik dan.

Probeer het gewoon te negeren als je je niet aangesproken voelt. Als je goed bezig bent in zulke topics, en af en toe eens offtopic gaat, word je er ook niet op aangesproken. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 20:07 . Reden: linkjes gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

trommeldaris: jij hebt al een paar keer geroepen weg te gaan. Make up your mind. als je blijft gedraag je dan svp.
Dit soort posts dragen nix bij tov je eigen zaak. En HunterPro aanvallen op deze manier is ook niet zo bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 12 februari 2003 @ 20:05:
trommeldaris: jij hebt al een paar keer geroepen weg te gaan. Make up your mind. als je blijft gedraag je dan svp.
Dit soort posts dragen nix bij tov je eigen zaak. En HunterPro aanvallen op deze manier is ook niet zo bij de hand.
Mja, ik wil deze discussie nog wel ff afmaken, maar ok...je hoort mij niet meer, en er zijn er heel veel die zo over Hunterpro denken, ik ben slechts de eerste die het lef heeft om het te zeggen. |:(
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:05:
Als je goed bezig bent in zulke topics, en af en toe eens offtopic gaat, word je er ook niet op aangesproken. :)
Dat valt ook wel mee, want dan komt er een bepaald persoon, die ik al eerder genoemd hebt, en die gaat gelijk schop een modje met het bericht "ze doen een offtopic berichtje...sluit topic!" en voila...weer een waarschuwing... :{

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Cheatah schreef best wel zinnige stuff op 12 februari 2003 @ 20:05:

[...]
Probeer het gewoon te negeren als je je niet aangesproken voelt. Als je goed bezig bent in zulke topics, en af en toe eens offtopic gaat, word je er ook niet op aangesproken. :)
Klopt over het algemeen wel. Ik maakte in het begin van contest v7 een cynische opmerking, echter ik postte wel 'boeiende' platen daarnaast. Later begon ProHunter daar over hier ergens op GoT, en toen leek de zaak bijgelegd, na een praatje op IRC.

Maar dan begint hij er gister WEER over, dan gaat het bij mij ergens jeuken en denk ik, ga ergens anders modder gooien.

Overigens zal een extra LiTe-M0d weinig uitmaken, een wat duidelijker beleid wel.

-edit-
btw look @ topictitel, dit is geen streetfighter ofzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door Allochtoon op 12-02-2003 20:51 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt me inderdaad niet nodig dat iemand bij elke post die maar een beetje offtopic is een SM gaat posten... Maar de topics moeten wel aan een beetje niveau voldoen, als het 80% offtopic gebabbel is, is het ook niet leuk meer, toch?
In elk geval niet echt ontopic.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Trommeldaris schreef op:
Mja, ik wil deze discussie nog wel ff afmaken, maar ok...je hoort mij niet meer, en er zijn er heel veel die zo over Hunterpro denken, ik ben slechts de eerste die het lef heeft om het te zeggen. |:(
:>

[ Voor 64% gewijzigd door HawVer op 09-12-2004 11:26 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Pagina: 1