[w&g] lange photoshop topics dicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik kan hier echt niet tegen.

Dan zijn er 3 lange threads, te weten
- de sequence
- de resequence
- het photoshop-tennis

En ze zijn weken, maanden opengeweest, allemaal netjes posten, leuke platen laten zien, samen werken aan een project.
En zo op rij gaan ze in een paar weken dicht. Project niet af, draad vergeten, dag leuke samenwerking.
Reden? 'dit gaat de verkeerde kant op. als jullie over deze platen willen lullen, doe dat dan maar in HK.'

- we willen de draadjes juist niet naar HK hebben, omdat
nog niet alle deelnemers HK in kunnen
- daar krijgen we nóg meer offtopic geblaat en kun je pagina's lang gaan zoeken naar een nieuwe plaat
- we zijn hier puur met photoshop bezig en niet met fotosoepen of lolmakerij.

Starters van de sequence, resequence en het ps-tennissen hadden die té ver offtopic gaan de posts ook niet graag gehad. het enige wat wij als niet-mods kunnen doen is vragen of de boel weer ontopic kan gaan. En wij zijn ook niet de hele dag aanwezig in de thread om dreigend met een stukje ducktape te zwaaien naar alle kliertjes en offtopic lullers.

Als de mods vinden dat er teveel offtopic gepraat wordt, kunnen er gewoon posts getrashed worden en kunnen we weer verder. Je kunt de offtopic posts er toch zo uit herkennen, nou, dan zijn ze ook zo weg te halen. Maargoed, dat kost teveel tijd, teveel moeite, en teveel zoek en besliswerk.

Enfin, ik heb met HunterPro overlegd; we zijn bereid een draad in SG te openen, daar dat van LuNaTiC wel mag. Ik hoop dat het daar serieus blijft, dat er goede regels gesteld worden door de mods/threadstarters en dat we gewoon verder kunnen gaan. Nieuwe threads dus; helaas oude posts, daar zetten we wel een linkje heen.

Ik ga even zorgen dat het voor de resequence draad geregeld wordt.

Wat is nou het nut van deze post? Nou, dat de modjes toch wel even mogen weten dat ik het hier niet mee eens ben.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

zou je naar die topics kunnen linken? :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[topic=430469]

[topic=455891]

[topic=283281]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zal het intern even aankaarten :).

edit: hey, deze is weer open :)
[topic=455891]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook even mijn mening geven:

Die projecten vind ik een leuk initiatief van de users, maar ik vind het jammer dat deze door een aantal personen -ik zal geen namen noemen- steeds worden gebruikt om gesprekken te voeren die via ICQ of IRC gevoerd horen te worden.

Er is ook een aantal malen gemeld dat er niet teveel offtopic gegaan moet worden, en dat iedereen eigenlijk gewoon zélf zijn eigen ding moet doen, en niet eerst drie keer vragen of men het al goed genoeg vindt.

Het modereren van zulke draadjes is lastig werk, en het is niet te doen om na elke post weer te gaan kijken of men nog wel een beetje ontopic blijft. Posts gaan trashen is al helemaal geen leuk werkje, daat je iedere post op kwaliteit moet beoordelen, en dat kost veel tijd en moeite.

Die thema-topics zijn wat mij betreft een beetje een extra'tje voor W&G'ers, wat de HK is voor heel GoT. Maar dan doel in op een stukje ontspanning, maar het moet allemaal wel érgens over gaan. Er zijn ook ander opties voor het gepraat om de thema's heen. Op irc.tweakers.net kun je zonder problemen een eigen kanaal beginnen, misschien is dat een optie?

Ik vind het allemaal erg jammer dat het zover heeft moeten komen, maar er is in de re-sequence draad minstens drie keer heel stevig gewaarschuwd. Dat doen we overigens ook niet voor de lol, we willen allemaal dat het lekker loopt.

Maar hoe dan ook, modjes krijgen altijd van alle kanten kritiek, lees bijvoorbeeld dit draadje door, en dan vooral vanaf de posts van obsidian.

De vaste W&G'ers zijn best een groep mensen die elkaar wel kennen van ICQ, irl of een meeting, of iets anders. W&G is wel een beetje een community binnen GoT, en vanuit andere delen krijgen wij kennelijk kritiek over het beleid, dat vergeleken met andere fora, al heel losjes is.

En wij zijn constant op zoek naar de gulden middenweg, ergens tussen het strakke handhaven van de regeltjes op het gebied van scriptrequests en spam en dergelijke, en het toestaan van thematopics waarin wat losser gemodereerd wordt.

En zoals altijd: het is nooit perfect, maar we streven er toch naar om het iedereen die inzet vetoond naar zijn zin te maken, maar daar zitten grenzen aan, en die moeten af en toe even duidelijk opnieuw met krijt op de stoep worden neergezet.

Ik hoop dat ik met dit verhaal toch wel een beetje heb duidelijk gemaakt dat het niet onze bedoeling is om usertjes te pesten, we hebben behalve met W&G ook met de rest van GoT te maken, en aan de ene kant zullen we W&G een beetje verdedigen door af en toe eens wat offtopic te laten gaan, maar aan de andere kant moet dat niet uit de hand lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mz, ook maar even mijn mening geven want dat taalgebruik is dus de reden dat ik niet meer in w&g kom. Vroeger verontschuldigde je bij wijze van spreke als je een post met minder dan 5 regels had, tegenwoordig lijkt het een sport te zijn wie het meest minstzeggende oneliners kan maken.

Ik vind het echter wel jammer dat dan dan op zo'n manier moet worden opgelost. Hoezo geen namen noemen? Lijkt mij dat je het probleem bij de wortel aan moet pakken. Nu zijn 'wij' er de dupe van (leuke topics/projecten worden gesloten) terwijl dat taalgebruik hetzelfde blijft omdat de 'schuldigen' zich er waarschijnlijk zelf niet eens van bewust zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Er stonden veel te veel thema-topic draden open. Het probleem daarmee is dat ze nogal veel off-topic geleuter aantrekken van een select groepje users dat ook veel in de HK te vinden is.

Een groot aantal users vindt het schijnbaar nodig om alles wat ook maar in de verste verte iets met het thema te maken zou kunnen hebben te melden in het topic. De bedoeling van de thema's was projectmatig bezig zijn. Na een paar maanden is het projectmatig bezig zijn verdrongen naar de achtergrond en op de voorgrond is gekomen: off-topic HK geleuter.

W&G is in de allereerste plaats een tech-forum waar Webdesign & Graphics gerelateerde problemen opgelost kunnen worden. Als in de activetopic list 6 themadraden staan begint het er op te lijken dat W&G een soort van thema genootschap is geworden dat ligt tussen de HK en een tech forum. En ik wil heel graag dat mijn forum verstoken blijft van een zweem van HK lucht.

De grote hoeveelheid verzameldraden maakt dat W&G HK-postgedrag stimuleert. Prettig voor hen die zich in de HK thuisvoelen niet prettig voor users, zoals ik naast modje ook nog ben, met maar 35 HK posts.

Ik denk dat dit de invloed van de HK op een techforum als W&G is. Dat houdt dus in dat thematopics alleen nog maar worden toegestaan als het niveau de HK (waar je ook heel voor fotosoep thema's hebt) ontstijgt zoals deze: [topic=523098/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Kan me volledig aan sluiten bij zowel Cheatah als cutter. 't Is toch wel typisch dat als er meerdere malen in een thread door een mod wordt verzocht tot het staken van het offtopic gemelp, er toch word doorgemekkerd. Als er dan niet met de harde hand gemoddereerd word, is het hek van de dam.

Ook nog iets. Wat OzBoz in eerste instantie noemt als tip om eens een kijkje te gaan nemen op een website waar mensen creatief tegen elkaar 'spelen', loopt nu uit op een soort bijeenkomst van scholieren die wat met Photoshop doen, en daarnaast lekker een beetje ouwehoeren.

Nou is offtopic niet zo heel erg, en dat moet ook zeker blijven kunnen in W&G, maar ik heb toch zo'n idee dat als mensen zoiets toch centraal willen blijven houden, je dan zelf het initiatief moet nemen om zelf een website te bouwen waar je dus bij elkaar kunt komen om je Photoshop tennis matches te bespreken, èn bijvoorbeeld te discusieren. Zo vang je twee vliegen in 1 klap. Het is namelijk wel erg makkelijk om daarvoor een faciliteit als GoT te gebruiken, terwijl het forum hier niet echt voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hoop zinnige punten van deze en gene. Nog even mijn 'visie'. Ik vind W&G de plek voor dergelijke topics en dat is puur omdat daar de mensen zitten die wat meer kunnen met Photoshop.

Volgens mij is de enige manier om dit soort geneuzel te voorkomen gewoon vanaf post 1 reacties trashen die niet op het topic slaan. Vervelend werk, maar het zelfregulerende schijnt er een beetje af te zijn.

Wat dat betreft Nelis, mis ik je kritische en/of cynische comments :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 09:37 schreef OzBoz het volgende:

Wat dat betreft Nelis, mis ik je kritische en/of cynische comments :)
:D Sorry, ik ben uit vorm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Op maandag 24 juni 2002 08:48 schreef cutter het volgende:
Er stonden veel te veel thema-topic draden open. Het probleem daarmee is dat ze nogal veel off-topic geleuter aantrekken van een select groepje users dat ook veel in de HK te vinden is.

Een groot aantal users vindt het schijnbaar nodig om alles wat ook maar in de verste verte iets met het thema te maken zou kunnen hebben te melden in het topic. De bedoeling van de thema's was projectmatig bezig zijn. Na een paar maanden is het projectmatig bezig zijn verdrongen naar de achtergrond en op de voorgrond is gekomen: off-topic HK geleuter.
Samenvatting: W&G is 'de schuld' van de negative aspecten van te grote topics? :? De reden dat het dan volgens de mensen hier (ik heb de thema threads niet gevolgd dus wanneer ik het fout heb moet je het maar zeggen, maar volg wel intensief het W&G forum) de topics gesloten worden zijn allemaal redenen die niet ontstaan zouden zijn wanneer er niet van die super topics zijn.

De goede intiativen van de users (de thema draadjes) worden daar nu de dupe van, tenminste zo komt het op mij over. Door ze dus te sluiten los je dan weinig op. Dat het projectmatig werken naar de achtergrond verdrongen wordt komt omdat het overzicht minder wordt. Tenminste zo lijkt het.

En volgens mij zijn Work in Progress plaatjes en feedback een essentieel onderdeel van vormgeving en design en daarom hoort dat mijn inziens wel te kunnen in een W&G draadje. IRC geneuzel natuurlijk niet.

* Justice hoopt dat iedereen snapt wat ik bedoel en dat het als feedback opgevat wordt en niet als aanval oid.

Human Bobby

Pagina: 1