de procSmauG schreef op 12 February 2003 @ 16:25:
gaat het hierbij over de holes rondom de proc of rondom the northbridge...???
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Processoren zullen altijd nog heter en heter worden, dus koelers groter en zwaarder. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met het verdwijnen van mountholes.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
maar zelfs de NF7-S heeft er geen meerdawuss schreef op 12 February 2003 @ 16:27:
ik vermoed rondom de processor, omdat die AMD specifiek is
Processoren zullen altijd nog heter en heter worden, dus koelers groter en zwaarder. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met het verdwijnen van mountholes.
Abit (behalve de eerste paar 1000) , Asus, en EPoX in ieder geval.
wel of geen?lordsnow schreef op 12 February 2003 @ 16:38:
nForce2 bedoel je, neem ik aan?
aaah releks dude....
[ Voor 30% gewijzigd door collission op 12-02-2003 16:41 ]
Rond de socket zal idd nog wel ff blijven maar de nieuwe cpu's die interresant zijn voor de nfroce2 worden in verhouding weer niet zo warm..
dan zet je 't met lijm vast ofzo, die chippies kunnen best wat hebbenDezjay schreef op 12 februari 2003 @ 16:58:
kloterige van die nforce bordjes is dat de northbridge dus gedraait staat.. wa lastig met het waterkoeling in bouwen... past dus nie..
Rond de socket zal idd nog wel ff blijven maar de nieuwe cpu's die interresant zijn voor de nfroce2 worden in verhouding weer niet zo warm..
Verwijderd
Dezjay schreef op 12 February 2003 @ 16:58:
kloterige van die nforce bordjes is dat de northbridge dus gedraait staat.. wa lastig met het waterkoeling in bouwen... past dus nie..
Maakt niks uit hoor.. je blokje staat alleen anders. Als de gaten er maar zitten.
Topicstarter:
De NF7-S rev1.1 heeft wel gaten rond de socket en de Rev1.0 niet. Blijkbaar niet gezocht
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
Dat de NF7-S ze niet heeft, heeft een andere reden. Die planken waren niet voor tweakers bedoeld totdat heel tweakland zicht op de nForce2 storte (en Abit dus de boot mist hier, want iedereen heeft ondertussen een Epox).
yay!Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 17:34:
[...]
Maakt niks uit hoor.. je blokje staat alleen anders. Als de gaten er maar zitten.
Topicstarter:
De NF7-S rev1.1 heeft wel gaten rond de socket en de Rev1.0 niet. Blijkbaar niet gezochtEcht op alle tweaksites te vinden inclusief GoT
dat betekendt dat de toekomstige moederborden het ook hebben! (van Abit dan)
Verwijderd
casemodderpoel schreef op 12 February 2003 @ 18:02:
[...]
yay!![]()
dat betekendt dat de toekomstige moederborden het ook hebben! (van Abit dan)
Alle tweakplanken iig wel ja.. Als 1 merk ermee ophoudt dan kopen alle tweakers het andere merk. Ik kan je vertellen dat dat met de huisige economie echt heel erg dom zou zijn. En Abit zal dit ongetwijfeld merken met hun misstap.
Alle grote merken zeg je? MSI toch echt niet, en die moet je niet tot de kleine jongens rekenen lijkt me.Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 18:01:
Het is uit de voorschriften van AMD, maar dat zegt niet meteen dat ze ook van de borden afgaan. Alle grote merken hebben nog gaten om de socket, dus wat is het probleem nou eigenlijk?
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
Maarja, ze verkopen meer oem-planken dan "tweakplanken" dus dat is niet zo heel belangrijk. Het is meer een extratje.Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:05:
[...]
Alle tweakplanken iig wel ja.. Als 1 merk ermee ophoudt dan kopen alle tweakers het andere merk. Ik kan je vertellen dat dat met de huisige economie echt heel erg dom zou zijn. En Abit zal dit ongetwijfeld merken met hun misstap.
Wel mounting holes.casemodderpoel schreef op 12 February 2003 @ 16:41:
nForce2 bedoel je, neem ik aan?
[...]
wel of geen?
na 1000 moederborden toch maar wel holes? als je dat door redeneerd betekendt
dat Abit inzag dat het toch niet zo heel handig was, en dat ze bij de volgende reeks(en) moederborden niet dezelfde fout maken
Verwijderd
Oke ze verkopen meer oem-planken als tweakplanken , maar om dat een extratje te noemen is wel erg overdreven.Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:01:
[...]
Maarja, ze verkopen meer oem-planken dan "tweakplanken" dus dat is niet zo heel belangrijk. Het is meer een extratje.
Verwijderd
Wat is het dan?Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:41:
[...]
Oke ze verkopen meer oem-planken als tweakplanken , maar om dat een extratje te noemen is wel erg overdreven.
Ik neem aan dat ze ze liever maken zonder die gaten want dat is weer makkelijk te ontwerpen en produceren. Maar ze zullen ook wel wat "druk" hebben van de koelerproducenten.
Er is hier een tijd geleden een plaatje gepost van de locaties van de gaten er voor, maar ik kan het niet meer terugvinden (globaal gezocht)
Zou iemand dat plaatje nog eens willen posten (simpel bitmapje, alle sockets, primaire kleuren, en de maten in mm's, is alles wat ik er nog van weet)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
bobsnl schreef op 12 February 2003 @ 18:41:
[...]
Alle grote merken zeg je? MSI toch echt niet, en die moet je niet tot de kleine jongens rekenen lijkt me.
MSI is dan ook geen tweakplank. Wat moet een MSI nou met 4 gaten
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:41:
[...]
Oke ze verkopen meer oem-planken als tweakplanken , maar om dat een extratje te noemen is wel erg overdreven.
Blijkbaar is het " extra" genoeg om het hele bord weer op de tekentafel te leggen om die gaten er maar in te krijgen. En om de voltages aan te passen. Ga er maar niet vanuit dat je dat zo ff doet en dat er zeker aardig wat moeite voor nodig is. En als dat het niet waard is doen ze het dus ook echt niet.
Daarbij informeerd Abit op bijv xtremesystems.org wat de tweakers willen. Waarom zouden ze dat doen? Ze willen meer mobo's verkopen
MSI geeft niets om tweakers en waarom zouden ze ook? Zij verkopen wel aan de OEM's en niet zo'n beetje ook. Bij Epox en Abit is dat echt veel minder (die zijn ook veel kleiner dan MSI) dan je denkt. En daarom suckt MSI ook voor tweaken en Abit en Epox niet. Kwestie van doelgroep.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 20:06 ]
ik snap eerlijk gezegd niet wat voor doelgroep MSI nou moet aansprekenVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:00:
[...]
MSI is dan ook geen tweakplank. Wat moet een MSI nou met 4 gaten
[...]
Blijkbaar is het " extra" genoeg om het hele bord weer op de tekentafel te leggen om die gaten er maar in te krijgen. En om de voltages aan te passen. Ga er maar niet vanuit dat je dat zo ff doet en dat er zeker aardig wat moeite voor nodig is. En als dat het niet waard is doen ze het dus ook echt niet.
Daarbij informeerd Abit op bijv xtremesystems.org wat de tweakers willen. Waarom zouden ze dat doen? Ze willen meer mobo's verkopenEn het is dus niet zomaar een extraatje..niet voor Abit iig, want die zijn niet zo groot als bijv MSI of Asus.
MSI geeft niets om tweakers en waarom zouden ze ook? Zij verkopen wel aan de OEM's en niet zo'n beetje ook. Bij Epox en Abit is dat echt veel minder (die zijn ook veel kleiner dan MSI) dan je denkt. En daarom suckt MSI ook voor tweaken en Abit en Epox niet. Kwestie van doelgroep.
ze bouwen geen tweak-bordjes, maar alle grote OEM's maken hun eigen borden...
daarnaast lijkt het me niet echt veel moeite om die mounting holes in een mobo te intergeren, alleen ff sporen verleggen
[ Voor 7% gewijzigd door collission op 12-02-2003 21:32 ]
Vrijwel geen grote OEM maakt haar eigen borden, maar laat óf haar borden maken óf koopt ze gewoon in. Zo had HP niet lang geleden ASUS bordjes in haar Pavilions zitten.casemodderpoel schreef op 12 February 2003 @ 21:31:
[...]
ik snap eerlijk gezegd niet wat voor doelgroep MSI nou moet aanspreken![]()
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nog nooit een compaq moederbord gezien waar een merk op stond, laat staan dat het ook maar enigzins leek op een retail-bordbobsnl schreef op 12 February 2003 @ 21:48:
[...]
Vrijwel geen grote OEM maakt haar eigen borden, maar laat óf haar borden maken óf koopt ze gewoon in. Zo had HP niet lang geleden ASUS bordjes in haar Pavilions zitten.
Medion bijvoorbeeld koopt ook haar borden in (een van de eerste PC's had een Asus mobo, de rest allemaal MSI). In een van de laatste PC's zit een mobo die is gemaakt in opdracht van Medion.
Verwijderd
casemodderpoel schreef op 12 February 2003 @ 21:31:
[...]
ik snap eerlijk gezegd niet wat voor doelgroep MSI nou moet aanspreken![]()
daarnaast lijkt het me niet echt veel moeite om die mounting holes in een mobo te intergeren, alleen ff sporen verleggen
MSI verkoopt echt heel veel aan OEM's en ik denk dat je wel kan zeggen dat MSI de grootste is. De bordjes die je in de winkel haalt van hun zijn gericht op een brede groep. Voor de normale gebruiker en voor de wat meer richting tweaker neigende gebruiken (leuke kleurtjes, veel features, zeer scherpe prijzen en een bak software)
Dus daarom zeg ik..wat boeit MSI de die-hard tweaker nou. Dat is hun doelgroep helemaal niet. En ze hebben natuurlijk gelijk anders waren ze niet de grootste