Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Soldier of Fortune 2 casemod [PICS]

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn eerste casemod was al van Soldier of Fortune 2, alhoewel ik deze casemod wel erg mooi vond werd het tijd voor een 2e casemod.

Hoe ben ik te werk gegaan?
Een tijdje geleden heb ik een Aldi dremel gekocht omdat ik mijn 1ste casemod ging maken. Met deze dremel heb ik ook de 2de casemod gemaakt. Als eerste ben ik opzoek gegaan naar de juiste tekeningen. Ik wil niet zomaar een raam uit de kast halen omdat ik dat echt totaal niets aan vind. Aangezien de voorwaarde ook was dat het een Soldier of Fortune 2 casemod moest worden heb ik contact opgenomen met Raven Soft (die het spel produceert) en kreeg ik al vrij snel de benodigde informatie + tekeningen. Omdat ik ook persé een sniper moest hebben ben ik ook opzoek gegaan naar een sniper, maar een snipertekening van Soldier of Fortune 2 was niet voor handen. Dus opzoek gegaan op google en vond al gauw een aantal tekeningen. Aangezien de maten niet kloppen heb ik de snipertekening totaal aangepast (zie foto's hieronder). Uiteindelijk uitgeprint en uitgeknipt, dan vastplakken op de case en markeren met een viltstift. Dremel pakken en dremelen maar... Wat een karwei is dat, maargoed het resultaat maakt veel goed :)
Verder moest mijn case ook zeer stil zijn. De harddisk die in de kast vast geschroefd was maakte nogal wat lawaai. Ik heb isolatiemateriaal in een 51/4 bay gedaan en daar de harddisk tussen vast gemaakt. Dit helpt ENORM! Verder heb ik Zalman spul gebruikt om de computer stil te krijgen (zie pics). De case is klaar en lekker stil! Heerlijk!

De inspiratie voor de 2e casmod kwam van de volgende tekeningen:

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/Sniper.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/mp_air1.jpg
Dit scherm krijg je te zien als je in Multiplayer van SOF2 naar een andere map gaat. Deze afbeelding heb ik van Kenn Hoekstra (Project manager van SOF2) gekregen, waarvoor mijn dank ;)

De pics van de casemod:

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/6.jpg

Ik heb de originele Zalman cooler vervangen door een 12cm cooler. De cooler draait op de laagste snelheid en coolt echt superb!:

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/9.jpg

De originele cooler van Zalman heb ik boven de GF4 kaart gehangen, coolt de kaart ook nog eens lekker ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/10.jpg

Het eind resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/13.jpg

Dit hangt achter me aan de muur, een echte gameroom is het aan het worden ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.h-r-college.nl/GoT/14.jpg

Wat ik nog moet doen:
- Kabels wegwerken
- Extra CCFL met blauw licht, 1 is te weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybex op 12-02-2003 18:11 ]

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Hey je hebt de zelfde kast als ik :)

Verder een hele mooie casemod, netjes uitgedremeld.

Alleen die CCFL geeft een beetje weinig licht, zo zie je de hoofden van die 2 gasten niet :) sorry overheen gelezen :X

Misschien je kabels opruimen?

[ Voor 17% gewijzigd door Odin op 12-02-2003 15:56 ]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Heel erg netjes gedremeld!
Hoe is de slijtage van dat slijpkopje eigenlijk?
Valt me btw 100% mee dat de mensen van SOF2 meewerkten en je plaatjes stuurde. De meeste bedrijven deleten zulke mail volgens mij gewoon.

• Cybex
  • Niet online
Ik heb al een tijdje goed contact met Raven Soft, misschien heeft dat geholpen. Alhoewel, ik lees op hun forum dat er ook verschrikkelijk veel support is, ook van de coders. Ik heb van de 1ste casemod ook foto's gestuurd naar RavenSoft. Ik kreeg een tijdje later post van ze (via snalemail) en daar zaten allerlei originele tekeningen in van SOF2 MET HANDTEKENINGEN! Geweldig!

De slijtage was niet bepaald hoog hoor. De kast was wel aardig dik, dus het duurde wel langer dan dat ik verwacht had. Ik koop voor het grote werk (dus de grote stukken) een duurdere slijptol... Die slijten niet zo snel.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59
Jij bent echt SoF verslaafd!! Maar ik had alleen dat "duo" plaatje gebruikt en het wat groter afgebeeld op de case. Nu wordt het wat druk.

Van die tweede CCFL is trouwens wel een goed idee. Daar zat ik zelf ook al aan te denken! ;)

• Cybex
  • Niet online
Haha, ik kreeg net een mailtje van Kenn Hoekstra. Die heeft ook even gekeken op dit forum:
That’s very cool! What’s your postal address? We’d like to send you some stuff… J
--Kenn

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Tip: zaag blowholes uit voor die fans

verder knap gedaan, lijkt me best moeilijk om die contouren er zo uit te halen :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Erg mooi gedaan :)

Alleen komt deze mod me er bekend voor, en die poppetjes die je aan de muur hebt hangen met die blauwe lampjes erachter helemaal....

Die stonden echt al eerder op GoT :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Cybex
  • Niet online
Klopt, had ik al eerder gepost (die poppetjes aan de muur, zoek maar met search)
Maar die casemod kan je niet eerder gezien hebben. Nouja, ik hoop het niet. Want ik wil origineel zijn! ;)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 06:39
Hey hier ff brichtje van H&M :) Ziet er leuk uit nie verkeerd... ben trouwns benieuwd wat ze je gratiz opsturen !! en dat zonder site >:) :P

[ Voor 8% gewijzigd door Dezjay op 12-02-2003 16:46 ]

Verwijderd

vette kast alleen die linkse twee gastjes kun je iets minder zien en zoals hier boven al gezegd is zou ik er 1 en dan centraal en iets groter maar verder goed gedremeld (ik zoud vast niet kunnen)

Verwijderd

Een erg mooie afwerking, persoonlijk had ik de figuren iets groter gemaakt.
Want je hebt een mooie egale zijkant.
Waar heb je trouwens je kast mee bewerkt?

• RammY
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Very Very Nice.... MAAR: :)
Ik snap ff nie dat die 12x12 nog koelt want hij hangt gewoon in de case... Waar haalt ie zn lucht vandaan? En heb je achter die figuren nog wat plexi of is dat gewoon een opening. Verder zit ie er superrrr uit. _/-\o_

Deze advertentieplaats is te huur!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:32
Super mooi gedaan. Wat voor kleur heeft je kast eigenlijk? Ziet er wel apart uit.

• Cybex
  • Niet online
Uiteraard heb ik plexi gebruikt om de kast dicht te maken. Verder heb ik een intake fan en een outtake fan, dus koele lucht krijgt de CPU wel.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ziet er netjes uit! jammer van dat rooster onderin je paneel, want dan hadden die snipers wel wat groter gekund.. maar tis zo te zien erg netjes gedremeld - toppie! :)

Mn 3D printer blogje..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
en al die casefans bij elkaar maken geen takkenherrie?

heb je een baybus ertussen ofzo?

Verwijderd

Cybex schreef op 12 February 2003 @ 17:31:
Uiteraard heb ik plexi gebruikt om de kast dicht te maken. Verder heb ik een intake fan en een outtake fan, dus koele lucht krijgt de CPU wel.
Heb je em gewoon met schroeven vast gezet en zo ja gaat dat niet schokken/schudden

Verwijderd

heb jij die pic met dat gebukte soldaat voor in het heel groot, want wil dat op me case zetten.. maar dan erg groot!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 21:06 ]

• Cybex
  • Niet online
@Mwee: Je bedoeld de sniper? Die heb ik wel voor je, stuur me even een e-mail dan stuur ik hem naar je toe.

@xwz-Biohazard: Plexi heb ik gelijmd. Ventilatoren geschroeft en dat schokt of schud totaal niet hoor. Ik heb ook een lijmpistool gebruikt om een aantal dingen schokbestendig te maken trouwens :)

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:26
Zéér VET

Ook gaaf hoe dat op je muur komt te staan :9~

Ik had nog ffies een vraagje, waar heb je die dremel "arm" gekocht?

Ik heb ook zo'n aldi dremel... Maar kheb er geen arm bij gekregen.

• Cybex
  • Niet online
Die dremel "arm" zat gewoon bij de dremel hoor... Ook van de Aldi dus...

Verwijderd

Ziet er leuk uit! :) niet mijn favo spel maar toch ;)
Misschien kan je die koelers nog wat rechter ophangen :S of is dat een domme opmerking? Ik zie ze daar op dat 6e plaatje wat scheef hangen

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Cybex schreef op 12 February 2003 @ 17:31:
ja, maar direct op je proc van die 2 fans in de zijkant kan efficienter als je er blowholes in zaagt

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

wat is je @mail.. :) dan.. die van robin @ internet-media.nl.nu

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Lijkt me erg moeilijk om uit te dremelen !! Maar het had van mij wel iets groter gemogen :) Zo zie je nog niks... Verder wel dik in orde ;)

• Cybex
  • Niet online
Mwee schreef op:
wat is je @mail.. :) dan.. die van robin @ internet-media.nl.nu
Ik heb je een mailtje gestuurd. Het is een jpeg geworden :)
Pagina: 1