[Printer] Een inktjet printer, maar welke?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ok, hier is een tekst-test:
Een pagina vol met tekst lettertype 12 incl een aantal koppen met lettertype 14: 33 sec op hoge kwaliteit. Zelf vind ik het net kunnen. Laserkwaliteit is het net niet. Bij wat dikkere letters ziet het er wel beter uit en evenaart het de kwaliteit wel. Als ik iets niet in hoefde te leveren zou ik de draft/concept mode of de normaal mode gebruiken. Dit is achterlijk snel en goed te lezen. Voor een verslag is de kwaliteit te laag. Ik zal nu eens de "aangepast" mode gebruiken. Hierin kan je alles zelf instellen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55
hmm,
nou ja, wellicht dat je bepaalde instellingen nog niet helemaal hebt goed staan, dat wordt dus testen.
Ik ben benieuwd naar je mening over een dikke week! (Als je al wat meer hebt uitgeprint en wat meer hebt gelezen over de printer).
Komende weekend ben ik ff weg, dus ik zal een paar dagen niet meer reageren, maandag lees ik graag je bevindingen verder en je review opnieuw.
Bedankt voor alle tijd die je erin stopt, ik hoop dat dit de printer is waarnaar jij en ik zoeken.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:04

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Mooi, berichtje ik zit ook sterk te denken om mijn BJC S600 te verkopen en over te gaan naar de BJC I850, maar klopt het dat deze ook weer 2 aansluitingen heeft een USB, en een parallel ?.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb 1 foto op vier verschillende modussen geprint. Alles automatisch. Het betreft hier een niet al te hoge foto van een gebouw. De vier modussen:
-concept + vivid + ruisonderdrukking => 8 sec
-normaal => 18 sec
-hoog => 46 sec
-hoog, Vivid, Beeldoptimalisatie, ruisonderdrukking => 37 sec
Conclusie: elke stap omhoog is een kwaliteitsverschil dat heel duidelijk waarneembaar is. De vivid functie zorgt voor levendigere kleuren. De lucht is blauwer en het contrast tussen donker en licht is groter. Op een vreemde manier kost het minder tijd om op hoge resolutie te printen met de vivid functie aan dan zonder. Vanaf 25cm is het duidelijk en scherp genoeg. Dichterbij wordt het minder. Eerder had ik deze test ook al gedaan met hoge resolutie foto's. Toen waren de afdrukken vele malen scherper. Blijkbaar is de printer zeer gevoelig met de input.

Ik stop maar even met afdrukken. Ik wil nog iets langer doen met de cardriges dan 4 dagen. De printer monitor geeft nog steeds volle cardriges aan. Ik weet alleen niet of ie ook geleidelijk gaat. Het zou kunnen zijn dat ie van vol direct naar leeg gaat.

Bedankt dat je ff meld dat je het weekend weg ben. Anders had ik heel wat gepost zonder dat er antwoord komt.

Voorlopige conclusie: geld waar, zolang je de printer maar goed materiaal geeft om te printen. Printen op normaal papier is dan met een goede kwaliteit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Montana schreef op 21 February 2003 @ 20:15:
Mooi, berichtje ik zit ook sterk te denken om mijn BJC S600 te verkopen en over te gaan naar de BJC I850, maar klopt het dat deze ook weer 2 aansluitingen heeft een USB, en een parallel ?.
Klopt, hij bezit twee aansluitingen. Wat doe jij vooral met de printer? Mijn eisen waren:
- goede kwaliteit printen op normaal papier
- snel
- weinig cpu kracht nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

wcduck schreef op 21 februari 2003 @ 20:28:
[...]

Klopt, hij bezit twee aansluitingen. Wat doe jij vooral met de printer? Mijn eisen waren:
- goede kwaliteit printen op normaal papier
- snel
- weinig cpu kracht nodig
Vooral presentatie werk, ontwerpen voor de drukkerij, printen op dik ( tot 250 gr) papier
printen op transparanten en veel foto's ook voor de verkoop. Visitekaartjes, aanzichtkaarten
menu kaarten, trouwkaarten, geboortekaartjes en nog een hele zwik meer, maar voor alle duidelijkheid allemaal in de hobby sfeer, maar wel zo dat de kosten van het hele computer en printer gebruik er op jaarbasis ruim er uit haal. En daarin zit dan ook het vernieuwen van mijn apparatuur.
Over de printer ik heb hem nog niet deze week in een van de grotere winkels zien staan, waar had jij hem gehaald. En koste die ?/levertijd

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Montana schreef op 21 February 2003 @ 21:38:
[...]

Vooral presentatie werk, ontwerpen voor de drukkerij, printen op dik ( tot 250 gr) papier
printen op transparanten en veel foto's ook voor de verkoop. Visitekaartjes, aanzichtkaarten
menu kaarten, trouwkaarten, geboortekaartjes en nog een hele zwik meer, maar voor alle duidelijkheid allemaal in de hobby sfeer, maar wel zo dat de kosten van het hele computer en printer gebruik er op jaarbasis ruim er uit haal. En daarin zit dan ook het vernieuwen van mijn apparatuur.
Over de printer ik heb hem nog niet deze week in een van de grotere winkels zien staan, waar had jij hem gehaald. En koste die ?/levertijd
Zie een paar posts naarboven. Hierin staan een aantal winkels(al van vorige week). Ook de grotere winkels hebben em dus al. Levertijd was er dan ook niet. Ik heb em bij Beat-It gekocht(zie een andere post boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Is d'er geen goedkoper printer die ook (redelijk) goede kwaliteit levert, en je tenminste alternatief inkt voor kan kopen? Ik zag namelijk de HP Deskjet 3325 voor € 55,-, maar de cartridges zijn al net zoveel (zwart € 18,- en kleur € 21,- (tot. €39)) en d'er is geen alternatief voor te vinden (Colorjet of inkClub).

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Ik ga ook een 850 kopen, dank je wel voor de review :).

Ik zit alleen nog een beetje met de inkt. Iemand noemde dat de cartrigdes vanaf 6 euro te krijgen zijn. Zitten daar geen nadelen aan aan die cartridges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een low-budget printertje kopen voor het printen van werkstukjes e.d. voor school en af en toe een plaatje, snelheid is niet zo belangrijk, printkwaliteit des te meer. Ik heb een budget van ongeveer 50 euro (inderdaad... vrij weinig) welke printer(s) kunnen jullie me aanraden?

offtopic:
Vond het niet de moeite waard om voor dit een nieuw topic te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het hier anders is daar heb ik ook 2 printers vandaan,wisdt ook nog niet hoe & wat precies dus na mailtje kreeg ik goed advies met voor en nadelen en dag later in huis.
mischien goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Jag schreef op 22 February 2003 @ 16:59:
Ik ga ook een 850 kopen, dank je wel voor de review :).

Ik zit alleen nog een beetje met de inkt. Iemand noemde dat de cartrigdes vanaf 6 euro te krijgen zijn. Zitten daar geen nadelen aan aan die cartridges?
Ik heb in meerder reviews gelezen(zowel internet als in bladen) dat de kwaliteit van de prints minder wordt met goedkope cardriges. Ik vind het zelf het niet waard om 3 euro per cardrige te besparen bij deze printer. De printer schijnt zo zuinig te zijn dat het per afdruk vrijwel niets zal schelen. Over een tijdje kan ik je hier meer over vertellen, ik heb namelijk zowel een inkclub als een echte cardrige besteld.

Bij mn vorige printer was het het wel waard om een goedkopere cardrige tekopen. Dit was echter een verschil tussen 35 en 12 euro. De kwaliteit ging toen wel wat achteruit, maar voor zon prijs boeide me dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

wcduck schreef op 23 February 2003 @ 14:59:
[...]

Ik heb in meerder reviews gelezen(zowel internet als in bladen) dat de kwaliteit van de prints minder wordt met goedkope cardriges. Ik vind het zelf het niet waard om 3 euro per cardrige te besparen bij deze printer. De printer schijnt zo zuinig te zijn dat het per afdruk vrijwel niets zal schelen. Over een tijdje kan ik je hier meer over vertellen, ik heb namelijk zowel een inkclub als een echte cardrige besteld.

Bij mn vorige printer was het het wel waard om een goedkopere cardrige tekopen. Dit was echter een verschil tussen 35 en 12 euro. De kwaliteit ging toen wel wat achteruit, maar voor zon prijs boeide me dat niet zo.
Bij mijn huidige Canon printer heb eerst een hele poos de Canon Inkt gebruikt. Ik gebruik nu ruim al meer als een half jaar inkt van Wecare deze haal ik bij de Groothandel en betaal € 4,76( incl. btw) voor kleur. Daarnaast krijg ik ook regelmatig als vergoeding voor printwerk derden inkt van Canon. Dus ik gebruikt ook diverse merken naast elkaar. En eigenlijk merk ik het verschil niet en zie het ook niet, op welke papier soort dan ook van goedkoop tot diverse soorten Pro/glans papier. Daarnaast is de ink niet alleen goedkoper maar er zit ook duidelijk meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar mn oude epson cardriges nog geld waard zijn? Ik heb er namelijk nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 18:34

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zat ook nog te denken aan een nieuwe printer heb nu de Epson Photo 750. Maar als ik deze review hoor, ben ik anyway niet echt geinteresseerd in deze Canon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op 23 februari 2003 @ 16:20:
[...]

Bij mijn huidige Canon printer heb eerst een hele poos de Canon Inkt gebruikt. Ik gebruik nu ruim al meer als een half jaar inkt van Wecare deze haal ik bij de Groothandel en betaal € 4,76( incl. btw) voor kleur. Daarnaast krijg ik ook regelmatig als vergoeding voor printwerk derden inkt van Canon. Dus ik gebruikt ook diverse merken naast elkaar. En eigenlijk merk ik het verschil niet en zie het ook niet, op welke papier soort dan ook van goedkoop tot diverse soorten Pro/glans papier. Daarnaast is de ink niet alleen goedkoper maar er zit ook duidelijk meer in.
problem van niet orginele inkten is eerder de houdbaarheid(lichtechtheid) dan de kwaliteit
Dat jij geen verschil ziet tussen verschillende inkten en papieren verbaast mij wel
Dat zou dan de eerste printer zijn waar dat zo is immers bij elke printer tot nu toe werd er met de combinatie van inkt en papier van het merk van de printer VEEL betere resultaten behaald dan met wecare, pelikan of andere inkt en met ander papier
Inkt is chemisch en reageert met het papier en met elkaar andere chemische samenstelling is andere reactie en dus andere kleuren/kwalitiet
Zo komt het vaak voor dat Kodak papier gelere afdrukken oplevert dan het papier van de printerfabrikant
Alleen al het hebben van een andere viscositeit kan al gevolgen hebben voor de afdruk

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
n00bs schreef op 25 February 2003 @ 09:20:
Ik zat ook nog te denken aan een nieuwe printer heb nu de Epson Photo 750. Maar als ik deze review hoor, ben ik anyway niet echt geinteresseerd in deze Canon...
Das raar, als ik daar een review over lees, dan zou ik denken dat jij jaloers zou moeten zijn op de Canon i850.
Zou je eens wat willen vertellen over die Epson? (in vergelijking met wcduck)

Trouwens, wcduck, ben je na een weekje een beteje tevreden?
Als je de printer instelt op zwart-wit, met normaal papier, is er nog verandering gekomen? vergelijk het eens met de printer die je eerst had? (als je dat wilt, natuurlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door omitz op 26-02-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 12:59:
[...]

problem van niet orginele inkten is eerder de houdbaarheid(lichtechtheid) dan de kwaliteit
Dat jij geen verschil ziet tussen verschillende inkten en papieren verbaast mij wel
Dat zou dan de eerste printer zijn waar dat zo is immers bij elke printer tot nu toe werd er met de combinatie van inkt en papier van het merk van de printer VEEL betere resultaten behaald dan met wecare, pelikan of andere inkt en met ander papier
Inkt is chemisch en reageert met het papier en met elkaar andere chemische samenstelling is andere reactie en dus andere kleuren/kwalitiet
Zo komt het vaak voor dat Kodak papier gelere afdrukken oplevert dan het papier van de printerfabrikant
Alleen al het hebben van een andere viscositeit kan al gevolgen hebben voor de afdruk
Je verhaal zal best wel kloppen, ik merk het echt niet aan de inkt/en papier en ik gebruik echt veel van beide. Het klopt wel met het soort papier, alleen al met glans papier, Kodak of orgineel Ik heb hier diverse soorten liggen en somige vooral die van Kodak en van de Hema zijn echt slecht. Zeer goed resultaat heb ik met Dataline Premium Photo papier 5760 dpi 260 gr papier.

Ik heb ook meerder prints gemaak met papier/ Canon inkt en apart met Wecare en voor mij geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
omitz schreef op 25 February 2003 @ 17:05:
[...]

Das raar, als ik daar een review over lees, dan zou ik denken dat ik jaloers zou zijn...

Trouwens, wcduck, ben je na een weekje een beteje tevreden?
Als je de printer instelt op zwart-wit, met normaal papier, is er nog verandering gekomen? vergelijk het eens met de printer die je eerst had? (als je dat wilt, natuurlijk)
Ik word er zelfs steeds tevredener over. Ik lbijf vrolijk worden van de snelheid. Ik heb zojuist vier plaatjes zwartwit uitgeprint op 1 pagina(2 origineel zwartwit, 2 kleur) en het schoot er weer uit. Ik bepaald morgen bij daglicht pas of ze nou blurry zijn of niet(daglicht is beter).

Alvast een snelle kijk met kunstlicht onder een felle heldere lamp:
- vanaf 30 cm ziet het er heel goed uit
- als je vanaf 25 cm goed kijkt(een tijdje) dan begin je de puntjes te zien
- hele donkere maar net niet zwarte vlakken op het plaatje zijn niet zwart op het print
- wat zwart is op het plaatje is ook zwart in de print. Toch weerspiegelt het zwarte met verschillende lichtinval op verschillende plaatsen. Dit moet haast wel te wijten zijn aan het papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Is er iemand die me ff het verschil kan zeggen tussen de i850 en de i950?

en internet doet het weer een beetje, dus ik heb zelf kunnen zoeken, de i850 heeft 4 inktpartonen de de i950 heeft er 6.
Over het algemeen is de i850 sneller en zuiniger.

Of ie beter is? Geen idee

[ Voor 59% gewijzigd door omitz op 26-02-2003 16:53 ]

• omitz
Hee, Montana, heb je toevallig die printer al gekocht?
Ik zou benieuwd zijn wat jij er dan van vindt.

Ik denk dat ik 'm volgende week ga aanschaffen.

• Montana

Montana

omitz schreef op 27 februari 2003 @ 17:48:
Hee, Montana, heb je toevallig die printer al gekocht?
Ik zou benieuwd zijn wat jij er dan van vindt.

Ik denk dat ik 'm volgende week ga aanschaffen.
Dat is nou toevallig dat je het vraagt, ik heb hem deze middag besteld. Als alles goed
gaat kan ik hem morgen in de namiddag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Ik ga hem nu ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ik heb Net binnen en de eerste test is uit de kunst zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wat voor papier/instelllingen heb je gebruikt? Eigenlijk viel vooral mn bek open bij de fotoprint. Heb je al wat zwart-wit geprint? Omitz wou dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

wcduck schreef op 28 February 2003 @ 19:16:
Wat voor papier/instelllingen heb je gebruikt? Eigenlijk viel vooral mn bek open bij de fotoprint. Heb je al wat zwart-wit geprint? Omitz wou dat weten.
Glanzend fotopapier ( Dataline Satin Photo papier 260 gr 5760 DPI) een foto van een bosje bloemen ( macro opname) samen met de Vivid instelling. Ik zal vanavond ( na 21.30) ook wat probeersels met ZW/grijstinten proberen.

De volgend printers van Canon heb ik al gehad :BJC 600 / BJC 7000 en de BJC S600
Is dit erg mooi wat die i850 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Nou, ik ben er allang uit natuurlijk, de printer die ik ga kopen is de i850, ik ben benieuwd naar nog wat reacties van Montana en ik wil wcduck graag hartelijk bedanken voor het vele werk en schrijven van zijn review! Hartelijk dank medetweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

omitz schreef op 28 February 2003 @ 22:09:
Nou, ik ben er allang uit natuurlijk, de printer die ik ga kopen is de i850, ik ben benieuwd naar nog wat reacties van Montana en ik wil wcduck graag hartelijk bedanken voor het vele werk en schrijven van zijn review! Hartelijk dank medetweakers!
Kijk alleen even waar je hem koopt / besteld. Dat kan je nog wel wat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
omitz schreef op 28 februari 2003 @ 22:09:
:D Geen dank :D
Heb je em al binnen? Ik ben benieuwd wat je van het zwart-witte vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Dat duurt nog wel een weekje of 2. Ik zit momenteel niet thuis, zie het maar als een soort vakantie, maar als ik terug kom, haal ik 'm meteen op.
Ik geef dan wel wat reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
omitz schreef op 05 March 2003 @ 08:30:
Dat duurt nog wel een weekje of 2. Ik zit momenteel niet thuis, zie het maar als een soort vakantie, maar als ik terug kom, haal ik 'm meteen op.
Ik geef dan wel wat reacties.
Time's up!! Hoe bevalt ie? Ik zit nog steeds met de originele cardriges te printen. Dit terwijl ik vrijwel elke dag print(zowel tekst als foto's en render's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

IK heb er inmiddels 1 nw zw en van de kleuren zit nu van elke kleur de derde erin.
( gebruik net zo als bij mijn s600 nu ook in mijn I850 inkt van Wecare en dat bevalt me goed).
Bijzonder veel geprint zo'n 250 vel A5 gewoon papier een foto geprint als bijlage, en diverse foto reportage's op hoogglans foto papier ( vel of 50). Ik ben nog steeds uitemate tevreden over de printkwaliteit van deze Canon I850.

[ Voor 3% gewijzigd door Montana op 31-03-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Heb hem vandaag pas gekregen, maar goed, ik heb net een printje gemaakt op gewoon papier en ik moet je zeggen dat ik zeer onder de indruk was.
ik moet nog een fotopapier gaan halen, want dat schijnt nog veel mooier te zijn, nou, ik ben echt heel benieuwd.

Omdat ik het redelijk druk heb, ga ik later wat testen met dit ding... (nou ja, ding...)
maar ik zal zeker nog wat van me laten horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Montana schreef op 31 March 2003 @ 00:36:
IK heb er inmiddels 1 nw zw en van de kleuren zit nu van elke kleur de derde erin.
( gebruik net zo als bij mijn s600 nu ook in mijn I850 inkt van Wecare en dat bevalt me goed).
Bijzonder veel geprint zo'n 250 vel A5 gewoon papier een foto geprint als bijlage, en diverse foto reportage's op hoogglans foto papier ( vel of 50). Ik ben nog steeds uitemate tevreden over de printkwaliteit van deze Canon I850.
Moet je eigenlijk na het inserten van een nieuwe cardrige de printkop weer uitlijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

wcduck schreef op 05 April 2003 @ 20:37:
[...]

Moet je eigenlijk na het inserten van een nieuwe cardrige de printkop weer uitlijnen?
Ik doe het in iedergeval niet, de printer blijft op de zelfde plaats staan. ik verander niets aan de positie van de printer. Hij blijft in balans. Maar ik zal het eens nakijken ! en vergelijken met de eerste uitlijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 22:47

Radeon

Today is a good day to die

Heb even dit topic doorgelzen en zat te twijfelen tussen de I550 en de I850 en ik denk toch dat het de I850 wordt die me ouwe Lexmark Z51 gaat aflossen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Hangt er vanaf wat je ermee gaat doen en hoe vaak. Als je em slechts 1x per week gebruikt zou ik toch echt voor de i550 gaan. Dat scheelt toch weer zon 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Nou binnenkort ga ik een hoop dvd hoesjes printen en ik heb gehoord dat de I850 toch ook weer iets zuiniger is dan de i550. en de kwaliliteit van de print is natuurlijk ook belangrijk voor me.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Canon gaat binnenkort weer de i-serie uitbreiden. Er komen nog een aantal a3 printers bij(en de i950).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb afgelopen nacht voor het eerst mn zwarte cardrige vervangen. Hij gaf eerst aan dat de cardrige bijna leeg was. Vervolgens zei ie dat ie leeg was. Ik heb toen de cardrige eruit gehaald, en vervolgens weer teruggestopt. Wat bleek: ik kon er nog aardig wat pagina's mee printen(voordat ie weer zon melding gaf). Maar vraag: vervangen jullie de cardriges meteen zodra je een melding krijgt, of stoppen jullie em ook een aantal keer terug? Er stond namelijk dat de printer beschadigd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Ik ga hetzelfde als wat jij doet, alleen heb ik dat nog niet gedaan.
Hebben jullie iets in de systray staan dat ie aangeeft dat ie bijna leeg is dan?
Ik heb dat niet...
Ik moet zeggen dat ik heeel tevreden ben overigens en de foto's die hij afprint, echt onwaarschijnlijk...
Weet iemand met welk fotopapier (behalve van Canon) hij mooie kleuren geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Jep. Ga maar eens naar de eigenschappen van de printer. Onder het tabblad "onderhoud" staat een knop "statusmonitor starten". Wanneer je dit start kan je aangeven dat ie wanneer ie print gestart moet worden. Hij geeft nu aan of een cardrige bijna leeg is, of compleet leeg.

Hoe heb jij dan bepaald of de cardrige leeg was? Gewoon gewacht totdat het wazig werd?

Ik gebruik meestal "Aha ink tech" papier. 120g is dat. Het is gewoon "hoge resolutie papier". Verder gebruik ik af en toe glossy. Het merk hiervan ben ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
mijn cardrige is nog niet leeg, maar ik ga dat ding er dan uithalen, misschien een keertje schudden ofzo en dan kijken wat er gebeurd!
Ik zal ook die optie eens aanzetten. Ik heb overigens inkt gekocht bij de inktclub heel goedkoop. Ik weet echter nog niet wat dat gaat worden omdat ik nu nog met de originele cardridges aan het printen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens even een opmerking

ik dacht eerst dat hp en canon niet zo heel veel verschilde wat inktprijs betreft

bv bij hp de kleuren cardrigde nr 78 waar 39ml op staat, ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat er per kleur 39ml in zat k*l*re!!!! niet dus :r 12,6ml per kleur, ik dacht dat dit afleggen was, ik vind afleggen nog een net woord ervoor, dit is gewoon smerig.

tja dan komt canon er zeker heeeeeeeel erg goed vanaf, per kleur 13ml, en dat voor gemiddeld €10 pstk kom je dan op €30 uit.

wat denk je dat die hp vulling kost!!! €68,- 8)7 :r

Nu weet ik het dus heeeeeeeeel zeker het wordt de canon, en zelfs al zou die minder goed printen dan de 6122 van hp (wat ik overigens betwijfel) dan nog maakt dat niet uit, het rechtvaardigd niet de inktprijs.

trouwens, ik weet dat je die koppen van de canon i850 m de zoveeltijd moet vervangen maar:
1: wanneer? hoe weet je dat?
2: hoelang gaan die koppen gemiddeld mee?
3: zijn die printkoppen uberhaupt makkelijk te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Heb vanaf afgelopen vrijdag deze mooie Canon I850 maar hij print echt perfect en stil. Ben vanaf een Lexmark Z51 afgekomen mede doordat de inktprijs voor die printer heel erg hoog lag.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe opnieuw in de hoop dat iemand er iets over weet :*)

trouwens, ik weet dat je die koppen van de canon i850 m de zoveeltijd moet vervangen maar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb werkelijk nog geen id. Ik heb nog nooit de printkop vervangen. Ik zal kijken wat het boekje ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Volgens mij staat er niets in het boekje.
Je zou de printkop kunnen vervangen echter deze gaat behoorlijk lang mee,
met alle printers van Canon die ik al gehad heb. Heb ik nog nooit de printkop moeten vervangen. Meestal gaan ze net zolang mee als de printer het vol houdt.
Of je moet extreem veel printen op dikker papier dan toegestaan.

De volgende printers van Canon heb ik al gehad. BJC 620, BJC 7000(heef patronen met vaste kop telt dus dan niet mee) BJC S600 en nu de I850. Ik print gemiddel 15 kleuren patronen en ook zo iets aan zwart er op jaarbasis doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 13:41:
effe opnieuw in de hoop dat iemand er iets over weet :*)

Mijn vriendin heeft toevallig een nieuwe printer moeten kopen omdat haar printkop van haar canon versleten was. De reden van aanschaf nieuwe printer is dat dat ding niet eens kleur heeft... Die is dus best wel oud, minstens een jaartje of 4!
En ze print er geregelt mee, maar niet super veel ofzo. Ik denk dus dat de printerkop heus niet na 2x nieuwe cardridges ook moet worden vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is de kwaliteit van de nieuwe canons verbeterd tov de s400? Dat is pas een k*tprinter :( Is het ook mogelijk uitgebreide garantie af te sluiten?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KHeb een Lex Z45. Voor het gewone huis tuin en keukengebruik een prima printertje. Ben overigens blij met de substituut inktpatronen: die van Lex zijn echt duur!
Ik heb voor die Z45 toen iets van € 95,00 excl. betaald... De volgende wordt in elk geval weer een Lexmark, of ik moet wel erg veel slechte dingen over ze lezen...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 14:23 . Reden: prijsje gewijzigd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Gisteren een Canon I850 opgehaald (is voor m'n zus) 1 van de 5 bijgeleverde sample photopaper (6x9 inch) geprobeerd, maar het resultaat is f a n t a s t i s c h. De afdruk is van een foto gemaakt door een Canon Ixus 300 (2.1 megapixel) en voor mij is het niet te zien dat het geen "echte" foto is. En dat voor een printer die "all-round" is. Op de afdruk zit een donker vlak (zware schaduw) maar ook daarin zie je nog duidelijk details.

De printer kost wel 180 euro, maar de kwaliteit is er ook naar.

Ik kan natuurlijk nog niets zeggen over de inkt en hoe lang die meegaat, maar per kleur kost een originele cartridge 8 tot 9 euro, dus dat is niet superduur. En als de eerdere berichten kloppen dat die kop bijna niet vervangen hoeft te worden, is dat helemaal ok :)

En natuurlijk moet ik niet vergeten te vermelden dat ik de i850 heb uitgezocht mede door dit topic, thnx medeposters _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Quantor op 17-06-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wow, is ie in zo'n korte tijd 50 euro goedkoper geworden!! Auch. Ach, ik heb er nu al superveel mee geprint/plezier van gehad. Op het moment zijn mijn kleurencardriges bijna leeg. Waar kopen jullie goedkoop de cardriges? Ik heb er een aantal besteld bij inkclub.nl(al een maand of wat geleden), dus ik heb nog wel een voorraad. Maar als jullie een goedkoper adres weten kan het natuurlijk nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Haha, ja, dat is wel even schrikken, ik dacht toen dat € 222,-- nog best goedkoop was :O
Maar ja, ik ben blij dat we met z'n allen zoveel mensen blij hebben kunnen maken bij het uitzoeken van een printer.
Ik heb van de week foto's voor een fotoalbum uitgeprint. Omdat het niet al te duur mocht worden (hahaha) hebben we geprint op matfoto papier van de hema. Die kwaliteit is een stuk minder dan velletjes van canon. Maar goed, het fototoestel is ook al een oude en de foto's zelf waren niet van al te goede kwaliteit. Maar ik heb zeker 30 pagina's vol met foto's uitgeprint, en volgens de inkt-indicator zit er nog meer dan 80% inkt in.
Als dat waar is (want ja, het blijft natuurlijk een stukje software die dat aangeeft), dan is deze printer ongelooovelijk zuinig...
Zo, dat wilde ik nog even kwijt :)
Zo nu ga ik weer verder luisteren naar Armin van Buuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 13:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ik zie dat je op zoek bent naar een printer...

ik heb niet alles gelezen (teveel info :P )

maar als er een printer is die ik je kan aanraden is dan is het wel de epson stylus photo 915!!!!! goedkope cartridges... goeie super goeie fotokwal! digitale fotocamera card reader... en hijs nu erg in prijs verlaagd :)

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
haha, lees dit toch maar eens door en als je dan klaar bent, ga dan hier eens kijken:
http://www.tomshardware.com/consumer/20030509/i950-02.html
Daar wordt de i950 vergeleken met de i850 (oneerlijke vergelijking) en daarna de i850 met zijn eigen rivalen. Het gaat om de uitvergrootte foto's... (foto 5 t/m 8)

Is het trouwens verstandig om ook een canon camera bij deze printer te kopen?
Ik wil er eentje kopen en heb nog geen onderzoek gedaan hoor, maar als iemand mij wat kan vertellen, graag, scheelt me zoveel uitzoeken...

[ Voor 27% gewijzigd door omitz op 22-06-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Welke printer moet ik nu kopen als het printen van tekst de voornaamste taak is? Af en toe een cd hoesje, geen foto's, maar vooral tekst. HP 5550 lijkt me goed, maar duur per pagina. Ik heb hier een kapotte Canon staan, dus daar heb ik niet veel vertrouwen meer in. Heb 2x een Epson gehad, die waren eigenlijk wel goed. Maar ik print dus niet veel, met 1 A4tje in de week heb je het wel gehad.

}:O

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Die kapotte Canon wat is daar dan loos me en hoe oud is die?

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

2 jaar oude s400, print met strepen, ook na installeren nieuwe cartridges (zitten net nieuwe wecare cartridges in van 2 weken oud)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

aha had het zelfde probleem met me Lexmark Z51. Dus daarom heb ik de Canon i850 gekocht omdat mijn vorige Canon BJC 210. Het altijd zeer goed deed. En ik heb geen spijt dat ik de i850 heb gekocht. Hij print snel en stil en mooi af.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Maar als je alleen maar tekst gaat printen, dan maakt het niet zo heel veel uit wat voor een printer je koopt. Je zou zelfs kunnen kijken naar een goedkope laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
ff de search gebruikt en ook IK zoek een printer, daarom schop ik dit topic.

Ik heb een Canon Digital Ixus 400 gekocht, en krijg hem volgende week binnen en nu zoek ik nog een printer erbij. We hebben hier in huis altijd HP Printers gehad, en dat beviel goed op de prijs vd inkt na natuurlijk :(

MAAR, aangezien ik een Canon camera heb gekocht wil ik ook graag een Canon printer erbij hebben, nu heb ik wat gezocht en diverse reviews gelezen en de Canon i850 is een zeer goede printer voor foto's volgens o.a. Tom's Hardwareguide, nu zag ik echter ook een Canon i950 en die is beter dan de i850 en nu wil ik uiteraard de beste printer, alleen is de i950 2 x zo duur als de i850 en wil ik weten of de i950 eigenlijk dit prijsverschil waard is :? Het geld is er wel en wil mijn geschoten foto's uitprinten op de hoogste resolutie en dan OOK foto's van 10x15 cm (normaal fotoformaat dus)

Wat zou ik nu doen, en iemand ervaring met de i950?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Sorry ik heb alleen maar ervaring met de I850. Vindt het een perfecte printer. Print mooi de foto's uit. Is zuinig met inkt en de inkt is goedkoop.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
iemand een id? de i850 of i950, n.a.v. mijn post 2 posts hierboven.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op 23 juni 2003 @ 19:16:
2 jaar oude s400, print met strepen, ook na installeren nieuwe cartridges (zitten net nieuwe wecare cartridges in van 2 weken oud)
hmm, nogal bekend probleem, iedereen die die canon s400 heeft / heeft gehad hebben van die streperige foto's, tekst.

bij mij komt er nu helemaal geen zwart meer door :(
ik ga voor de epson stylus color C82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op 27 August 2003 @ 10:33:
iemand een id? de i850 of i950, n.a.v. mijn post 2 posts hierboven.
i950 rules absoluut. _/-\o_
Zelfs de meest lastige kleurcombinaties worden perfect weergegeven.

Het voornaamste verschil wat ik tussen de i850 en de i950 gezien heb is dat bij bv. egale donkerblauwe lucht (avond foto) de i850 nog lijntjes laat zien en bij de i950 niet. Je moet wel heel goed kijken om het te kunnen zien, maar als je het een keer gezien hebt, dan blijf je je er aan storen. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik een behoorlijke azijnzeikerd ben als het fotoafdrukken betreft. :P

Met de 'gemiddelde' foto zul je het verschil niet zonder vergrootglas zien.
Foto's met felle kleuren en egale vlakken zijn bijzonder lastig voor een printer en de i950 heeft daar geen problemen mee.

Ik heb hem helaas nog niet zelf aangeschaft, maar dat gaat volgende maand wel gebeuren. :)

Verwijderd

Ook ik heb op aanraden van een collega een i850 gekocht en ook ik ben er enorm tevreden over, doodstil zelfs op gewone stand en supersnel, ik had hiervoor een epson 680 maar no way dat ik weer een epson wil. Enne ik heb tevens heel erg veel geluk gehad met cartridges, een paar maanden terug had de aldi cartridges in de aanbieding, 20 euro per pak, die pakken bevatten originele cartridges en alle 4 zitten ze erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 22:40
Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 15:07:
[...]

i950 rules absoluut. _/-\o_
Ik heb hem helaas nog niet zelf aangeschaft, maar dat gaat volgende maand wel gebeuren. :)
Tja.. ik wou em ook kopen, maar nu lees ik dat canon weer met een nieuwe rits printers komt. Dus misschien toch nog maar ff langer wachten.
De intressantste modellen lijken mij de i865, i905 en de i965.
zie:
http://www.letsgodigital.nl en
http://www.photo-i.co.uk/

[ Voor 7% gewijzigd door akooi op 12-09-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Ja zo kan je altijd wel blijven wachten. Maar ik dnek dat je niet het verschil ziet tussen de I850 of de I865. Kwa uiterlijk ziet die wel anders uit en je kan dacht ik direct je Digi Camera aansluiten op de printer

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 10:16
Ik heb een Canon I850 (fantastiche printer !)
En een Canon CanoScan N670U (erg goede Scanner !)

Nu komt mijn moeder net af met oude foto`s van haar kindertijd, en ze wil dat ik die inscan.
Alle foto`s zijn ongeveer 7 bij 8 cm of 3 bij 4 cm.
Ik wou ze allemaal op 1 A4(fotopapier) zetten (kwestie van papier te besparen)

Nu ik kan ze allemaal inscannen, maar ik weet bij god niet welk programma ik best kan gebruiken om al die foto`s mooi op 1 A4 te zetten, eventueel beetje te vergroten, en dan uit te printen.
Met Fotoshop 7.0 krijg ik het niet voor elkaar, is er een alternatief, of heeft iemand een tip hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerogenes
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 11:01

Aerogenes

~~~~~~~~~~~

C00P schreef op 23 September 2003 @ 17:25:
Ik heb een Canon I850 (fantastiche printer !)
En een Canon CanoScan N670U (erg goede Scanner !)

Nu komt mijn moeder net af met oude foto`s van haar kindertijd, en ze wil dat ik die inscan.
Alle foto`s zijn ongeveer 7 bij 8 cm of 3 bij 4 cm.
Ik wou ze allemaal op 1 A4(fotopapier) zetten (kwestie van papier te besparen)

Nu ik kan ze allemaal inscannen, maar ik weet bij god niet welk programma ik best kan gebruiken om al die foto`s mooi op 1 A4 te zetten, eventueel beetje te vergroten, en dan uit te printen.
Met Fotoshop 7.0 krijg ik het niet voor elkaar, is er een alternatief, of heeft iemand een tip hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen ?
Probeer PaintShopPro (v8) eens, daarmee kun je via "afdrukweergave"zeer eenvoudig en efficient meerdere afb op één pag afdr....... (PSP is trouwens zowizo een gelijkwaardig alternatief voor Photoshop.....)

~~~~~~~~~~~

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Ik zit net te twijfelen tussen de Canon i850 en de i865 . De i865 maakt gebruik van 5 tanks ipv de 4 in de 850. Wat ik me nu afvraag is of het resultaat wel beter is of hetzelfe of slechter. En wat is dan die extra kleur??? want de 850 gebruikt CMY en zwart dus 4 en wat de 865??

• Chadi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 10:16
Die i865 kan ook cd`s/DVD`s printen !
Vind dit wel een erg knappe toevoeging !
HEb er kop in om mijn I850 te verkopen en voor die I865 te gaan !
Is net wat ik zocht zo een cd printer, heeft iemand ervaring met die cd printer ? even goed als een originele cd ? en kun je op elke cd printen of moet je er speciale cd/dvd voor halen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Jah ik wilde ook een i850 Kopen vanwege het feit dat ik ervaring heb met 1 op mijn werk en die bevalt me gewoon. Je print super goedkoop. Tenminste invergelijking met HP. Ik kon het gewoon niet geloven hoe hoog dat inkt nog zat toen ik de cardridges bekeek. Dat ding is verrekte zuinig. Maar de I865 kan ook cd's printen dus zal ik die wel kopen. Dan heb je aan een dubbele serie inkt cardridges denk ik wel zat tot de volgende serie uitkomt in 2005. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Ziet er heel indrukwekkend uit, die i865!
Gelukkig maar dat ze daar niet in de luie stoel blijven zitten, daar bij canon.
Ik heb trouwens een paar weekjes geleden in mijn canon de zwarte inkttank moeten verwisselen voor een nieuwe... damn, wat zijn ze zuinig.
Ik heb er trouwens een inkttank van de inktclub ingedaan, werkt prima en ik zie in documenten echt geen verschil met die van canon. Hoe dat met de kleuren zit, kan ik helaas (gelukkig :) ) nog niet vertellen.
De originele kleurentankjes zitten er nog steeds in, van begin af aan... (echt heel vreemd, zijn het tovertanken ofzo??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Heb je ook geprobeerd de oude cardrige opnieuw erin te stoppen? Dat werkt namelijk ook fantastisch. Ik print nu al enkele weken met een "lege" cardrige. DE kwaliteit is gewoon nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Nou ja...
Ik ga dat eens proberen. Wel heel raar, vond ik inkt vroeger nog zo duur, nu lach ik erom, zelfs als ik de prijzen zie van de canon inktcardriges zie en al helemaal sinds ik een canon printer heb.

Verwijderd

In de aanloop naar de aanschaf van de i865, vraag ik mij af of iemand al direct van zijn digicam heeft geprint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 06:46
Ik vraag me ook af hoe dat met direct van dig camera printen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Hertog_Martin schreef op 15 november 2003 @ 11:06:
Ik vraag me ook af hoe dat met direct van dig camera printen zit..
Bij deze dan ;)
http://www.photo-i.co.uk/.../Canon%20i865/page_10.htm
The i865 has a PictBridge connection conveniently situated at the front. Connect a compatible camera via a USB cable and print the image directly from the camera. If this sounds too simple, it's because it is. Canon supplied me with an A80 PictBridge compatible camera and I have been testing the combination. In keeping with Canon's request I cannot publish any pictures taken with the camera as is is a pre-production unit. I don't know why they are this cautious, the pictures are very good.
Voor een zeer uitgebreide review zie (tevens bron):
http://www.photo-i.co.uk/...e/Canon%20i865/page_1.htm

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 22:40
Werkt opzich makkelijk. Heb zelf trouwens de i965 (en ixus 400). Maar denk dat ik het toch niet vaak zal gebruiken. Via PC heb je toch meer controle over kleur en afdrukformaat etc. Ook is het jammer dat je het USB kabeltje moet switchen tussen de PC en de printer. je kan dus niet via de pictbridge poort op de printer met de PC communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Zo, in de eerste plaats niet boos worden dat ik deze topic omhoog schop, ipv deze maar ik hoop dat de people van dit topic gaan reageren, het zijn bijna allemaal gebruikers van canon.
Tweede plaats, ik ben niet opzoek naar een laserprinter, dus de vergelijking daarmee hoef je niet te maken!

De vraag: Ik heb een canon i850 die mijn paps wel wil hebben, dus ik kan upgraden! De i850 vind ik een geweldige printer maar er zijn alweer nieuwe!
En nu is daar die twijfel weer... je kent het wel ;)
Wat wil ik printen? Goede foto's niet minder dan dat kon met de i850! En een cd of dvd cover? Ach jawel, alleen als dat echt wat is! (welke dvd's of cd's moet je daarvoor kopen dan?) Goed, met eigen research ben ik uitgekomen op:
i865 (€ 167,-)
i950 (€ 249,-)
i965 (€ 245,-)
Misschien zit er wel een printer bij waarvan je denkt "Dat is wel erg overdreven voor een consumentje..." nou, dat hoor ik dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omitz schreef op 01 juli 2004 @ 17:55:
Zo, in de eerste plaats niet boos worden dat ik deze topic omhoog schop, ipv [Wat wil ik printen? Goede foto's niet minder dan dat kon met de i850! En een cd of dvd cover? Ach jawel, alleen als dat echt wat is! (welke dvd's of cd's moet je daarvoor kopen dan?) Goed, met eigen research ben ik uitgekomen op:
i865 (€ 167,-)
i950 (€ 249,-)
i965 (€ 245,-)
Misschien zit er wel een printer bij waarvan je denkt "Dat is wel erg overdreven voor een consumentje..." nou, dat hoor ik dan graag.
i865 is een prima ding! (meer dan de gulden middenweg...). Ook het printen van je DVD's is een optie die naarmate je het resultaat eenmaal gezien hebt steeds vaker wilt gaan gebruiken.
Er zijn hiervoor Printable DVD's en CD's (DVd's-R zijn .70 cent stuk). Is zeker een mooie optie om je backup dvd's eeen mooi aanzien te geven !

Verder is de printer op "silent mode" inderdaad fluisterstil (heeeerlijk)!!

Kwaliteit op foto papier is uitstekend en de minimale betere afdruk van de andere modellen was voor mijj het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Het rare is dat als ik de i865 en de i965 met elkaar ga vergelijken (kan niet eens op de canon-site, zal wel expres zijn :o ) dan verschillen ze eigenlijk heel weinig.

De i865 heeft een extra zwarte inkttank, die dan gebruikt wordt bij het printen van foto's. De i965 schaft die tank af maar komt wel met 2 andere inkttanken: de photocyaan- en de photomagentainkttank ( <==dit woord is met galgje niet correct) Hmm dus ergens is de i865 t.o.v. de i850 alleen een verbetering in de zwarte kleur op foto's en wat extra dingetjes na als een dvdbakje en een ander opzet-stuk. Mechaniek enzo was hetzelfde.
Maar ja, om nou meer dan € 100,-- extra te gaan betalen voor 2 extra inkttankjes en dan het verschil niet eens kunnen zien, hmmm tja, dan valt mijn oog toch maar op de i865.
Tenzij nog iemand een ander argument vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extra zwarte inkttank bij de i865 is wel een verbetering in kwaliteit tov de i850. De extra kleuren in de i965 zullen uiteraard ook het een en ander toevoegen aan kwaliteit (ook bij Epson zijn de extra kleuren een meerwaarde) , maar of je dat ook daadwerklijk wilt voor die extra euro's, die keus is aan jou.
De opzetstukjes voor 10x15 velletjes is ook een prima ding, best handig. En op je DVd's printen....je steelt wel de show bij je vrienden en familie ! (is mooi hoor, vergis je daar niet in!)

Is inderdaad niet makkelijk (ik heb ook zo lopen tobben), maar zoals ik al eerder aangaf, ik heb gekozen voor de i865 als (voor mij) bijzonder goede gulden middenweg.

Spaarzaamheid met inkt is trouwens ook opvallend.. tankjes zijn niet leeg te krijgen lijkt het wel.

Vergelijk tests en reviews zou ik zo zeggen om je keus te sterken (zie oa revieuw link een paar post eerder)

De 850 en de 950 zijn wel de oude (...en net zo duur of duurdere zie ik in de pricewatch en bij kieskeurig...) modellen. De vergelijking gaat eigenlijk tussen de 865 en de 965 vermoed ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
re LOST:

Juist, tussen die 2 gaat het inderdaad. Maar ik denk dat ik dezelfde keuze ga maken als die jij hebt gemaakt. Voordeel is dat mijn vader de i850 printer wil overnenen voor de nieuwwaarde en het verschil voor de i865 moet ik dan bijleggen :P
Wat zijn vaders toch vaak aardig he! :9~
Na nog wat research op de canon-site moet ik er wel uitkomen. Ik laat het nog wel horen. Bedankt voor je duidelijke reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@omitz:

voor je bedrukbare schijfjes een tipje:
http://www.opusshop.de/default.asp?l=ned
Princo bedruckbar / printable DVD-R 4.7Gb 4x in 50-pack Cakebox
€ 39,69
Artikelcode: PROV4700RG450P Mediacode: PRINCO

Succes met de aanschaf van je spullen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Canon komt met een nieuwe lijn uit...
Hmmm misschien dat ik er even op wacht, komt een rustige (vakantie) periode aan...

PIXMA iP4000-NEW
Nog geen reviews kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]omitz schreef op 10 juli 2004 @ 17:29:
Canon komt met een nieuwe lijn uit...
quote]
Mazzelaar... ;) Zou het idd effe afwachten. Als de nieuwe lijn niks zou zijn ( lijkt mij sterk), dan zakken iig de prijzen van de huidige (dan oude) lijn ....
Wees geduldig en geniet van je vakantie.... laat even weten wat het uiteindelijk geworden is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
:D
Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... daar komen ze : nieuws: Canon introduceert Pixma-printers
De printers hebben een adviesprijs die varieert van €59,- voor de iP1500 tot €149,- voor de iP4000. De multifunctionele printers starten bij €149,- voor de MP110 en eindigen bij €349,- voor de MP780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerslave477
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02-2005

Powerslave477

wasted time till it wasted me

Weet iemand wanneer die Pixma printers op de markt komen, is dat begin of eind augustus?

Ibanez RG550LTD, Hughes & kettner Attax 200, Boss BCB3+mt2 & ns2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
eind augustus volgens het dit artikel
(helemaal onderaan)

• ChrisW
  • Niet online
Powerslave schreef op 18 juli 2004 @ 14:48:
Weet iemand wanneer die Pixma printers op de markt komen, is dat begin of eind augustus?
De Canon Pixma 1500, 2000, 3000 en 4000 zijn nu al leverbaar.

Ik wacht nu op de 4000r (wifi) of op de 5000 (druppelgrootte van 1PL) :)

deze komen waarschijnlijk ergens in oktober
http://www.canon.de/about...1_08_04_pixma_zuwachs.asp

[ Voor 21% gewijzigd door ChrisW op 09-09-2004 17:36 ]

• Dryw.Filtiarn
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik heb vandaag een Canon Pixma IP4000 gekocht. Een fantastische printer als ik het mag zeggen. Printen op fotopapier maakt een superkwaliteit prints die niet te onderscheiden zijn van "echte" foto's bij een fotozaak (mits de afbeeldingen een beetje een acceptabele resolutie hebben).
Voor de rest is ook het printen op cd een supersterk punt van deze printer.

Geluid produceerd hij nauwelijks en een A4 (volledig en borderless! bedrukt) op de hoogste kwaliteit ramt hij er binnen een minuut uit.

Ik ben voorlopig tevreden en wat verbruik, ik zou haast zeggen dat hij niets verbruikt zo zuinig is dat ding.

=( Protected by witchcraft )=

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dryw.Filtiarn schreef op 09 september 2004 @ 22:35:
Ik heb vandaag een Canon Pixma IP4000 gekocht. Een fantastische printer als ik het mag zeggen. Printen op fotopapier maakt een superkwaliteit prints die niet te onderscheiden zijn van "echte" foto's bij een fotozaak (mits de afbeeldingen een beetje een acceptabele resolutie hebben).
Voor de rest is ook het printen op cd een supersterk punt van deze printer.

Geluid produceerd hij nauwelijks en een A4 (volledig en borderless! bedrukt) op de hoogste kwaliteit ramt hij er binnen een minuut uit.

Ik ben voorlopig tevreden en wat verbruik, ik zou haast zeggen dat hij niets verbruikt zo zuinig is dat ding.
Wat voor een kleur heeft dat ding nou? Of kan je kiezen uit twee kleuren? Ik zie namelijk heel vaak een lichtere grijze uitvoering zoals hier: http://www3.canon.de/pro/...a_ip4000/$f/iP4000_01.jpg en soms ook een donkere versie zoals hier: http://www3.canon.de/pro/...0/$f/PIXMA_Fashion_07.jpg

Ik zou liever de donkere versie willen hebben namelijk. Welke heb jij?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 12:57

Orac

Ik mis je papa.

iP3000 = licht grijs
iP4000 = donker grijs

Kijk maar op de site van Canon. Kan je ook brochures downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Ja, ik ben ook reuze benieuwd. Mijn i850 heeft mijn paps alweer een tijdje en ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om een nieuwe printer te kopen...
Het begint een beetje te jeuken nu, het is tijd voor een printer en ik moet zeggen canon bevalt me heel goed.
Na enkele review's gelezen te hebben, lijkt het erop dat de concurentie wakker is geworden. De verschillen in kwaliteit per merk zijn bijna niet meer zichtbaar.
Ik begreep dat HP de allermooiste foto's maakt, maar dan moet erbij gezegd worden dat de canon printers op default af drukten (waarom dat nou weer??)
Goed, de keuze is aan mij en de hulp moet weer van jullie komen...

De Pixma 4000 of de Pixma 5000 (die nog nergens uit lijkt te zijn.)
De Pixma is al in veel meer winkels te koop dan de pricewatch je doet geloven, gewoon even bij wat winkels naarbinnen surfen en je zult zien...
Prijs meestal rond de € 150,--

Voor vergelijk tussen de printers moet je maar even naar de canon site gaan.
De Pixma 5000 lijkt mij de professionele versie die ik alleen nog maar in het Duits ben tegengekomen: link
EDIT: pdf-je met op de laatste 2 blz wat gegevens (in het Engels)

[ Voor 14% gewijzigd door omitz op 15-09-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

De Pixma 5000 staat al wel op de site van Informatique voor 199 euro (binnen een week leverbaar als het goed is). In Duitsland staat ie voor 178. Ik zou eigenlijk wel graag de 4000r willen hebben vanwege de WiFi functionaliteit, maar daar betaal je me toch net iets te veel voor, dus ik ga maar voor de 4000. Als het goed is ga ik die over een week of twee bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 14-09-2004 20:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste