TFT voor 3e keer geruild - 1e exemplaar terug |:(

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Mijn TFT was kapot. Die laat ik omruilen. Krijg ik een andere met hetzelfde probleem. Dus weer bellen... Nou, hij is omgeruild voor een "3e exemplaar". Maar wat staat er nu voor mijn neus?????
HET EERSTE EXEMPLAAR!!! :( |:(

De 2e, welke het zelfde probleem had, was een gerepareerde. Dat wist ik omdat deze aan de achterkant beschadigd was bij het openen en omdat de zak in de doos waar deze uit tevoorschijn kwam reeds was opengeknipt.

Samsung brengt dus gerepareerde 2e hansjes als je jouw scherm bij aankoop defect blijkt te zijn.

Ik krijg dus mijn 1e monitor, die ze hadden opgehaald, weer terug |:(

Dat was overigens ook mijn theorie waarom die 2e "toevallig" ook kapot was. Deze is bij mensen opgehaald en "gerepareerd", eigenlijk aangesloten, geen defect ontdekt en weer bij "nieuw" gezet. Inderdaad, mijn scherm geeft nu goed weer. Maar het knipperprobleem treeedt ook niet constant op. Soms dagen niet en dan dagen achter elkaar... Mijn 1e scherm is dus goed gekeurd en staat nu weer terug op mijn tafel.

Vorige topics:
1e exemplaar stuk
2e exemplaar stuk

Jongens, jongens, lekker handig :( |:( ;( :D

[ Voor 3% gewijzigd door pmeter op 11-02-2003 19:08 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43
pmeter schreef op 11 February 2003 @ 19:07:
Samsung brengt dus gerepareerde 2e hansjes als je jouw scherm bij aankoop defect blijkt te zijn.
Is normaal, je was al ruim buiten de zogenaamde 'DOA' periode toen je monitor voor de eerste keer omgeruild werd. Hierna kun je dus ALTIJD gebruikte monitoren verwachten, maar wel een exemplaar wat ongeveer even oud/nieuw is....

Vaag trouwens, dat je nu dus 3 (eigenlijk 2) monitoren hebt gehad die precies hetzelfde probleem hebben. Weet je zeker dat er niets met je videoplank mis is?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

hoeft niet, vriend van me heeft ook 2x het zelfde probleem ghad met een samsung tft, 2 ker een aantal "dode"pixels" nu heeft ie er een met 1 dode pixel maar hij is die monteurs en dat geruil zat

Gabriël AM5

• pmeter
dominator schreef op 11 February 2003 @ 19:21:
[...]
Is normaal, je was al ruim buiten de zogenaamde 'DOA' periode toen je monitor voor de eerste keer omgeruild werd. Hierna kun je dus ALTIJD gebruikte monitoren verwachten, maar wel een exemplaar wat ongeveer even oud/nieuw is....

Vaag trouwens, dat je nu dus 3 (eigenlijk 2) monitoren hebt gehad die precies hetzelfde probleem hebben. Weet je zeker dat er niets met je videoplank mis is?
Wacht even. Gaat het om het moment van melden bij de winkel (ik was binnen 2 weken), of het moment van omruil weken later?

Verder: ik verwacht als 4e mijn 2e, als 5e mijn 3e, als 6e mijn 2e, als 7e mijn 3e etc. Ik hoor toch wel eens wat anders te krijgen?

Videoplank: ook op volledig andere pc zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door pmeter op 11-02-2003 20:10 ]

• stylezzz
pmeter schreef op 11 februari 2003 @ 19:54:
[...]

Wacht even. Gaat het om het moment van melden bij de winkel (ik was binnen 2 weken), of het moment van omruil weken later?

Verder: ik verwacht als 4e mijn 2e, als 5e mijn 3e, als 6e mijn 2e, als 7e mijn 3e etc. Ik hoor toch wel eens wat anders te krijgen?
DOA periode is meestal 7 of 8 dagen.

Maar weet je zeker dat het niet iets anders is? Het is natuurlijk niet netjes als ze je je oude monitor weer teruggeven, maar wie zegt dat er niet iets anders aan de hand is?

• pmeter
dominator schreef op 11 February 2003 @ 20:11:
[...]

DOA periode is meestal 7 of 8 dagen.

Maar weet je zeker dat het niet iets anders is? Het is natuurlijk niet netjes als ze je je oude monitor weer teruggeven, maar wie zegt dat er niet iets anders aan de hand is?
Maar hoe is dat te bewijzen als ik dezelfde en/of "gerepareerde" exemplaren er voor in de plaats krijg?

Verwijderd

pmeter schreef op 11 February 2003 @ 19:54:
[...]

Videoplank: ook op volledig andere pc zelfde probleem.
Ik krijg ook een nieuwe TFT van Samsung (191T), maar tegen mij zeiden ze dat je binnen vijf dagen moet reageren (wat ik heb gedaan) anders krijg je een gebruikte.

Dus je hebt te lang gewacht.

(en ik weet zeker dat je dan een nieuwe krijgt, want ik wacht al 4 weken, omdat ze geen 191T op voorraad hebben.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 13:37 ]

• pmeter
5 dagen te lang? Als rechtenstudent weet ik dat een dergelijk korte termijn alleen bij bedervelijke goederen kan gelden. Dan krijg ik dus, door een fout van HUN (ze leveren een kapotte), voor 641 Euro, terwijl ik toch binnen een redelijke termijn (2 weken) melding maak, een 2e hands monitor?

Belachelijk!

• stylezzz
pmeter schreef op 12 February 2003 @ 12:23:
[...]

Maar hoe is dat te bewijzen als ik dezelfde en/of "gerepareerde" exemplaren er voor in de plaats krijg?
Die 2e was toch een andere? Beetje paranoia om meteen een defect te vermoeden dan.....

[ Voor 13% gewijzigd door stylezzz op 12-02-2003 22:18 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb hetzelfde gehad met een kapotte LG 17" CRT monitor, 2x maal een nieuwe kapotte gekregen. Heb gewoon weer gebeld en de situatie uitgelegd. Binnen een paar dagen stond er een gloednieuwe monitor op mijn bureau. Wanneer je redelijk blijft en de situatie goed beschrijft boek je meestal de meeste succes, ookal begrijp ik precies hoe je je voelt...

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 12-02-2003 23:00 ]

• pmeter
dominator schreef op 12 February 2003 @ 22:17:
[...]

Die 2e was toch een andere? Beetje paranoia om meteen een defect te vermoeden dan.....
Ik zie het zo:
Aangezien mijn 1e, die nu weer mijn 3e is, nog steeds het defect heeft, hebben ze het niet kunnen repareren. De 2e, die ook niet nieuw was en voor hetzeflde was teruggebracht, hebben ze ook niet goed kunnen repareren. Logisch dus dat ze beide stuk waren.

Okee paranoia... Wat zou jij doen als je mij was? Blijven zitten met een eens in de zoveel dagen dagenlang knipperende bak?

Oja:
-andere pc helpt niet.
-andere kabels (video ook) helpen niet.
-andere locatie wegens af en toe optreden moeilijk te testen.

Kijk:
-als dit mijn 3e nieuwe was dacht ik er zeker anders over.
-als een scherm op verschillende computers knippert, wat concludeer je dan?

Wat doe JIJ?

[ Voor 10% gewijzigd door pmeter op 13-02-2003 10:59 ]

• stylezzz
pmeter schreef op 13 februari 2003 @ 10:56:
[...]

Ik zie het zo:
Aangezien mijn 1e, die nu weer mijn 3e is, nog steeds het defect heeft, hebben ze het niet kunnen repareren. De 2e, die ook niet nieuw was en voor hetzeflde was teruggebracht, hebben ze ook niet goed kunnen repareren. Logisch dus dat ze beide stuk waren.
Hoe weet jij dan dat die 2e monitor voor exact datzelfde probleem was teruggestuurd? Als ze ECHT meerdere monitoren met van die vage knipper akties terug krijgen zoeken ze dat echt wel uit.....
Okee paranoia... Wat zou jij doen als je mij was? Blijven zitten met een eens in de zoveel dagen dagenlang knipperende bak?

Oja:
-andere pc helpt niet.
-andere kabels (video ook) helpen niet.
-andere locatie wegens af en toe optreden moeilijk te testen.

Kijk:
-als dit mijn 3e nieuwe was dacht ik er zeker anders over.
Dus een gerepareerd scherm is volgens jou per definitie onbetrouwbaar?
-als een scherm op verschillende computers knippert, wat concludeer je dan?
Dat het scherm zelf defect is is uiteraard het meest voor de hand liggende. Is het niet de voeding van het scherm (of zit die ingebouwd? of is die ook omgeruild?). Zit het boeltje netjes geaard aangesloten?
Wat doe JIJ?
Boven alles zou ik RUSTIG blijven, gaan schreeuwen en janken tegen een of andere support medewerker gaat je niet helpen, kans is groot dat ze alleen maar minder voor je gaan doen. Je mag uiteraard wel melding maken dat je 2x dezelfde monitor hebt gehad en dat je probleem dus nog niet opgelost is. Aan hun is de oplossing....

• pmeter
dominator schreef op 13 February 2003 @ 20:08:
Hoe weet jij dan dat die 2e monitor voor exact datzelfde probleem was teruggestuurd? Als ze ECHT meerdere monitoren met van die vage knipper akties terug krijgen zoeken ze dat echt wel uit.....
Dus een gerepareerd scherm is volgens jou per definitie onbetrouwbaar?

Dat het scherm zelf defect is is uiteraard het meest voor de hand liggende. Is het niet de voeding van het scherm (of zit die ingebouwd? of is die ook omgeruild?). Zit het boeltje netjes geaard aangesloten?

Boven alles zou ik RUSTIG blijven, gaan schreeuwen en janken tegen een of andere support medewerker gaat je niet helpen, kans is groot dat ze alleen maar minder voor je gaan doen. Je mag uiteraard wel melding maken dat je 2x dezelfde monitor hebt gehad en dat je probleem dus nog niet opgelost is. Aan hun is de oplossing....
Als het aan het scherm ligt, dan is de 1e (en 3e) blijkbaar niet gerepareerd. Dan is het logisch dat de 2e ook niet is gerepareerd. Dat een scherm dat binnen 2 dagen na aansluiten gaat knipperen is teruggebracht voor iets anders lijkt mij nog onwaarschijnlijker. Inderdaad: een gerepareerd scherm vertrouw ik minder dan een nieuwe. Ik heb ervaring met Sony: na 3 keer repareren liep de videorecorder nog steeds vast. Ze kunnen niet repareren als ze het probleem niet kunnen signaleren. Dat is het probleem met een knipperprobleem dat eens in de zoveel dagen optreedt.

Ja, de boel is geaard. Goed aangesloten. Verschillende, hele andere, kabels gebruikt. Voeding is ingebouwd.

Ik ben altijd de rust zelve. Ik zorg dat ik de vriendelijkste klant ben die de helpdeskmedewerker in de hele week heeft gehoord. Ik besef dat zij voor aardige klanten veel meer doen. Hoewel rustig, ga ik echt niet, zoals jij zou willen, als een laf hondje aan de lijn hangen. Ik heb rechten en mag daar om vragen. Ik zeg, op een rustige manier, dat ik ontevreden ben en een echte nieuwe wil. Dan zeggen zij dat ze dat volledig begijpen.

En wat leverd dat op? Ik krijg nu een echte nieuwe toegestuurt. :)

Bedankt voor alle reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 14-02-2003 17:56 ]

Verwijderd

Ahh gefeliciteerd ;)

De wettelijke termijn is binnen 8 dagen retourneren met recht op geld terug.
(na maximaal 7 dagen dus)

Als je dus iets koopt wat echt helemaal niet is wat je verwachtte of het is kapot, moet je het binnen een week + 1 dag terug brengen.

Maandag kopen, maximaal volgende maandag weer terug.

Van de coulance van de betreffende winkel hangt het een beetje af of of het goed is dat je woensdag wat koopt, opbelt volgende week dinsdag, en het opstuurt zodat ze het vijdag binnen hebben. (10 dagen dus). Dat kunnen ze accepteren, maar het is niet de wettelijke "Geen gezeur geld terug!" regeling.

Je moet wel de bon en de originele verpakking/doos/boekjes e.d. natuurlijk nog hebben.

Een nieuwe gaat dan eigenlijk apart, je moet op die manier vaak gewoon weer een andere kopen met het geld dat je terug krijgt, daar is niets specifiek voor geregeld.

PS Dit gaat over winkel aankopen, en ook omline aankopen.

Na die periode gaat de importeur/fabrieksgarantie gelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 02:54 ]

• stylezzz
pmeter schreef op 14 februari 2003 @ 17:52:
[...]
Ik ben altijd de rust zelve. Ik zorg dat ik de vriendelijkste klant ben die de helpdeskmedewerker in de hele week heeft gehoord. Ik besef dat zij voor aardige klanten veel meer doen. Hoewel rustig, ga ik echt niet, zoals jij zou willen, als een laf hondje aan de lijn hangen. Ik heb rechten en mag daar om vragen. Ik zeg, op een rustige manier, dat ik ontevreden ben en een echte nieuwe wil. Dan zeggen zij dat ze dat volledig begijpen.

En wat leverd dat op? Ik krijg nu een echte nieuwe toegestuurt. :)

Bedankt voor alle reacties.
Klasse! Ik zeg ook niet dat je als een slaafje de helpdesk moet gaan bellen maar dit is de juiste aanpak. En dat blijkt wel uit het resultaat! Nu hopen dat de problemen ook nog verholpen zijn..... ;)
Pagina: 1