[TFT] Omgeruild voor nieuwe --> Zelfde Probleem

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Mijn vanwege knipperprobleem omgeruild TFT scherm knippert weer!!!. :(

Ik had voor het vorige exemplaar dit probleem gepost:
Discussie
Naar aanleiding hiervan heb ik Samsung deze laten omruilen. Nu staat er een geheel ander exemplaar met exact hetzelde probleem. :?

Symptomen:
-Lange tijd goed.
-Knippert vervolgens hevig (zeer duidelijk zichtbaar) met zo'n 30Hz (gokje).
-Houdt er na enkele minuten (soms langer) weer mee op.
-Soms lange tijd achter elkaar knipper.
-Als het probleem zich voor doet wordt het probleem iets heviger als ik de signaalkabel iets uit de pc trek.
-Bij donkere kleuren nog duidelijker zichtbaar.
-Op een geheel andere pc is hetzelfde probleem aanwezig.
-Externe invloeden als GSM naar mijn idee uitgesloten.
-Signaalkabel vervangen, videokaart vervangen, menu-instellingen. Niks helpt.

En nu... weer Samsung bellen voor een nieuw exemplaar?
Als het, wat men dacht, aan de backlight ligt, hoe kan het dan erger worden als het signaal slechter wordt?

edit:

Eh, het gaat overigens om een Samsung 171N TFT

!!??!! Oh, sorry, maar ik vond het zo vreemd en ik vind het ook irritant :+

[ Voor 11% gewijzigd door pmeter op 02-02-2003 15:36 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ff topictitel ontdaan van een heleboel !!! en ???. Volgende keer niet meer doen ajb, is alleen maar irritant :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd?
Tis maar een gokje ;)

Ow, je hebt een hele andere pc geprobeerd, hmm.

Wat je in feite zou moeten doen is het scherm op een gehele andere lokatie aansluiten en kijken of dat het probleem oplost.

Zo niet dan is dit scherm ook verrot.

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er iets met je pc of iets daarin de buurt aan de hand is dat daardoor je scherm verrot gaat.

[ Voor 83% gewijzigd door bobo1on1 op 02-02-2003 15:40 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

bobo1on1 schreef op 02 February 2003 @ 15:36:
Tis maar een gokje ;)
Lezen! dat is al gebeurt. en inderdaad ook nog eens in een totaal ander systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door JdM op 02-02-2003 15:39 ]

• pmeter
bobo1on1 schreef op 02 February 2003 @ 15:36:
Tis maar een gokje ;)
Zoals in mijn post (bij symptomen) te lezen is heb ik dat inderdaad geprobeert. Zelfs een geheel andere pc lost het niet op.

Daarom is het zo vreemd. Als het kip en klaar was had ik deze post niet geopend. Het ligt zowel niet aan het scherm (nieuw exemplaar heeft het niet) als niet aan de pc (andere pc zelfde probleem) als niet aan de omgeving (kan niks storends bedenken). Kortom: het ligt nergens aan. Maar waarom dan toch knipperen?
bobo1on1 schreef op 02 februari 2003 @ 15:36:
Wat je in feite zou moeten doen is het scherm op een gehele andere lokatie aansluiten en kijken of dat het probleem oplost.
Dat ga ik doen. Nadeel: het probleem treed soms weken lang niet op en dan opeens weer heel hevig. Mijn 1e TFT had het pas na 3 weken. Mijn 2e (deze) heeft het pas na 3 dagen. Ik kan niet 3 weken bij mijn buren gaan zitten. :|

[ Voor 28% gewijzigd door pmeter op 02-02-2003 15:44 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kun je proberen of het probleem ook optreedt op een geheel andere lokatie (werk, buren, vrienden) met dat scherm? Zo ja, dan lijkt me het toch een scherm-probleem. Zo nee, tsja - dan gaan denken aan GSM masten, zendamateurs, goedkope antenneversterker, babyfoons, koelkastmotoren, airco's, CV pompen .... niks van dit al in de buurt?

[ Voor 3% gewijzigd door DeBolle op 02-02-2003 15:53 . Reden: pf. typo's ]

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Long shot- maar dit zou door een aardelus kunnen komen.

Heb je zowel monitor als PC op geaarde stopcontacten aangesloten :?

Oslik blyat! Oslik!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op welke refreshrate (Hz) staat je videokaart?

Zet die eens op 60Hz. TFT schermen kunnen geen hoge refresh, op de ingang, aan. Weergeven doen ze toch met een eigen frequentie die niks te maken heeft met het ingangssignaal.

This footer is intentionally left blank

• pmeter
De TFT staat nu op een andere etage (zelfde huis), andere computer. Tot nu toe geen problemen, maar... DAT ZEGT DUS NIKS. Het kan (sprekend uit ervaring) weken duren voor het weer optreedt, als het weer optreedt. Wellicht pas over 3 maanden weer. Wellicht morgen.

Verder:
-1280x1024@60Hz (zoals moet)
-beide geaard

In elk geval bedankt voor de reacties, alleen echt veel verder ben ik niet... Morgen Samsung maar weer eens bellen...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
is het de netspanning wel goed? En is er aarde probleem?
Misschien heb je wel last van invloed van een of andere apparaat in de buurt. Alles kan.
Inplaats van probeer een andere pc.. probeer een andere plek.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• pmeter
Stand van zaken:
TFT heeft op nieuwe locatie geen probleem. Terug op oude locatie echter ook niet. Het probleem treedt af en toe op en is niet "oproepbaar". Ik weet het dus nog steeds niet. Met het vorige exemplaar heb ik overigens wel op een andere pc (echter zelfde locatie) een knipperend beeld mogen aanschouwen.

Tevens een nieuw probleempje ontdekt hetgeen wellicht in verband met het ander kan worden gebracht: als ik de brightness terugschoef tot onder 53%, dan komt er een hoge (binnen het mensenlijk stembereik liggende) ZOEM rechts boven uit de monitor. Dit lijkt mij het onderdeel dat de backlight aanstuurt. Dus...

[ Voor 6% gewijzigd door pmeter op 04-02-2003 12:01 ]

• DeBolle
  • Laatst online: 13:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

...dus zou het toch een probleem kunnen zijn met het scherm zelf. Zeldzaam, twee schermen met exact dezelfde fout, maar zeg nooit nooit :)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Totaal andere vraag, de kabel van de pc naar de monitor, is dat een losse kabel of een aan de monitor vastzittende?

Indien een losse, is het dan in alle gevallen dezelfde kabel?
Ja, ik roep zo maar wat, omdat ik niet de kabels van de tft monitoren ken.
DVI kabel heet het dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Gem1e op 04-02-2003 22:15 . Reden: weer wat geleerd ]

• pmeter
Mijn TFT heeft een afneembare analoge VGA kabel. Toen ik deze kabel wisselde voor een andere was het probleem nog steeds aanwezig. De orginele kabel is oveigens wel de dunste monitorkabel die ik ooit heb gezien.

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het lijkt mij gewoon een interferentieprobleem.

Je weet wel, net als je bij tde televisie wel eens hebt.

Dit kan door een aantal zaken veroorzaakt worden:
- storingsbronnen op het lichtnet, zoals aanslaande koelkasten, tv's in spaarstand, vriezers
- ook storingsbronnen buiten het huis kunnen grote invloed hebben, zoals niet afgeschermde, veel stroom-trekkende apparaten.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Pagina: 1