Samsung 171N Slimline TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Samsung 171N Slimline TFT: Fantastische TFT!!!
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/images/produkte/171ntft_m.jpg
8) 8) 8) 8)
groter plaatje

Alleen kan ik geen winkel vinden die het verkoopt.
Paradigit, Raf, Informatique... Zij verkopen wel de 171S, maar die heeft dikke randen. Ik wil wel in de winkel het scherm kunnen aansluiten om het op dode pixels te controleren, dus een postorderbedrijf zoals http://www.e-pc.nl/ (691euro) die dit scherm levert heb ik weinig aan. Ik zoek een winkel binnen 2 uur toeven van Amsterdam. 8)

Iemand een idee? :)

[ Voor 10% gewijzigd door pmeter op 02-12-2002 11:32 ]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18
w000tt!!!mooi scherm zeg, ziet er 10x beter uit als die 171s van samsung, die heeft van die dikke randen eromheen.

maar ik zou zeggen bel ze ff, van de samsung site (NL)

"gratis Samsung service & informatienummer: 0800 - 2295214"

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• pmeter
Ik heb Samsung gebeld: leverbaar vanaf December. Dus vandaar dat nog niet alle winkels dit scherm kunnen leveren.

Dit scherm is duizend keer mooier dan de 171S en niet veel duurder, zo'n 40 euro verschil. Ik denk dat zodra het verkrijgbaar is, de 171S zo is verslagen!!! Iedereen zit nu te geilen bij de 171S, maar zij hebben de 171N nog niet gezien. _/-\o_

Vergelijk:
Dit is de 171S:
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/images/produkte/171stft_m.jpg
Dit is de 171N:

Tip: bekijk dit eens, 171N (met smalle rand) groot plaatje!!! groter plaatje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door pmeter op 02-12-2002 14:51 ]

Verwijderd

Lekker beeldscherm :9~

Maar mij teveel geld voor zo'n ding.

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56
Deze is zeker netjes...... bedenk er nu eens ff bij dat je er 2 naast elkaar hebt staan....
of 3 (met dank aan matrox)

Verwijderd

Deze heeft dacht ik geen dvi aansluiting en de t serie wel.

• pmeter
DVI of VGA, dat verschil kun je toch niet zien? Ik vind de N wel veel mooier dan de T (ziet er hetzelfde uit als de S, zie boven). En de N is goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door pmeter op 02-12-2002 15:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:52:
Deze heeft dacht ik geen dvi aansluiting en de t serie wel.

Inderdaad, dat klopt. Maar volgens veel gebruikers maakt dit qua beeldkwaliteit niet zoveel uit. :)

• pmeter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:56:

[...]

"...maakt DVI/VGA qua beeldkwaliteit NIET ZOVEEL uit. "
Weet iemand een link naar een discussie/site waar dit is ervaren/getest of zo? Zie je het een klein beetje of NIET?

[ Voor 11% gewijzigd door pmeter op 02-12-2002 16:00 ]

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 17:24

Paladin

Play Ball!

Ik zelf heb nu 2 samsung 171p's naast elkaar staan eentje dvi en eentje analoog (radeon 9700) en ik vind zelf dat je op de native resolutie zeer weinig verschil ziet.

De digitale is ietsje scherper en geeft altijd een mooi precies in het midden staand beeld.
Bij de analoog moet je nog het een en ander bijstellen enz, maar voorderest zien ze er beide bijna iedentiek uit en er kijkt imho niks zo lekker als een tft scherm.
Wil niet snel meer terug naar crt plus dat de ruimte die je in ene krijgt echt onwijs is.

[ Voor 3% gewijzigd door Paladin op 02-12-2002 18:23 . Reden: ff leesbaar maken ]

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• pmeter
In een winkel zag ik bij een helder-blauwe achtergrond enigsinds ruis als ik van dichtbij keek op een Samsung 151S (VGA). Deze monitor hing niet, zoals veel winkels dat doen, aan een VGA spitter.

Is dit een instel-foutje, licht het aan een slechte videokaart/kabel, of is dit het effect dat gebruikelijk is bij een VGA-TFT-scherm?

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 10:36
pmeter kijk eens op de volgende site.
Daar verkopen ze de 171N voor 651 EURO inclusief BTW ofwel 591 EURO (minus) energie premie. Jammer ik heb geen kerstbonus gekregen en een 13 maand gaat ook niet gebeuren dit jaar. Dit is zeker een heel mooi TFT scherm!

http://www.3it-computers...._info.php?products_id=228

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 14:01
bij powerline(www.powerline.nl) verkopen ze ze ook alleen is hij heel erg slecht leverbaar. Als hij op hun site staat hebben ze em, staat ie er niet op dan niet (duh :P )

KnowYourBeans

Verwijderd

maar GEEN DVI aansluiting :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DAMN ! die is mooi zeg :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:56:

[...]

Inderdaad, dat klopt. Maar volgens veel gebruikers maakt dit qua beeldkwaliteit niet zoveel uit. :)
Waarom denk je dat alle gerenomeerde fabrikanten dan doorgaan met deze aansluiting en ook alle gerenomeerde videokaart fabrikanten??

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
639,- bij 2mcomputers.nl

Verwijderd

629,- PcVergelijk.com heb je 10 dagen omruilgarantie. PS dode pixel komen niet vaak meer voor bij nieuwe schermen. Kwaliteit is laatste tijd sterk verbeterd.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Volgens mij zag ik er vanmiddag nog 1 staan bij de Mediamarkt, moet toegeven dat ik niet op het type heb gelet, maar het was een Samsung, had een dunne rand, en zag er zo uit ;)
999 euro voor de 18" versie. Maar daar is altijd over te onderhandelen bij hun, als je zegt dat je dezelfde hebt gezien op internet voor een x bedrag

Ceci n'est pas une signature!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Ik zal ook nog even de gegevens posten, misschien vinden anderen dat leuk en zijn ze te lui om zelf te zoeken :Z

Specificaties
type beeldscherm TFT LCD
beelddiagonaal 17”
dotpitch 0,264 mm
aantal kleuren 16,2 miljoen
kijkhoek horizontaal 140°
kijkhoek boven / onder 60° / 60°
contrast ratio nominaal 350:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024

Electrische data
horizontale frequentie 30 - 81 kHz
verticale frequentie autoscan 56 - 75 Hz
pixel frequentie 135 mHz
maximale stroomverbruik 40 w
verbruik off / standby mode < 3 w

Signaal
signaal synchronisatie Separate H / V
Composite H / V
signaal input connector 15 pin D-Sub
signaal kabels 0.7 v p-p
plug & play DDC 2B
signaal kabels VGA

Features
automatische signaal optimalisatie •
monitor 90° kantelbaar •
in hoogte verstelbare monitorstand •
ingebouwde voedingsadapter •
geïntegreerde speakers optioneel

Certificaten
EMI TCO 99
veiligheid Energy Star
power management NUTEC, E2000

Fysieke data
afmetingen ( bxhxd ) 367,8 x 369,2 x 190,5
gewicht ( kg ) 5,1
wall mount voorbereid VESA 100 mm

Ceci n'est pas une signature!

• pmeter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:49:
[...]

Waarom denk je dat alle gerenomeerde fabrikanten dan doorgaan met deze aansluiting en ook alle gerenomeerde videokaart fabrikanten??
Misschien weet jij antwoord op wat ik eerder in deze threat vroeg:

In een winkel zag ik bij een helder-blauwe achtergrond enigsinds ruis als ik van dichtbij keek op een Samsung 151S (VGA). Deze monitor hing niet, zoals veel winkels dat doen, aan een VGA spitter.

Ligt dit aan een slechte videokaart/kabel, of is dit het effect dat gebruikelijk is bij een VGA-TFT-scherm? Ik heb het idee dat een 19" CRT scherm deze ruis niet heeft namelijk...

Verwijderd

Lijkt me dat je geen ruis hoort te zien (zeker niet bij die Samsung 151S), misschien een een slechte of defecte monitor of zoals je zelf al zegt de videokaart of kabel?

Verwijderd

Jah leuk ding die Samsung, vriend van me heeft em sinds maand of 2 ook staan en games draaien der ook heel aardig op.

Ikzelf ben opzoek naar een 18,1" waar je een beetje fatsoenlijke responstijden op hebt...lager als 30ms dus, maar kan nog nix vinden :( :'(

Verwijderd

Misschien is de nieuwe Samsung 172T iets voor je, deze heeft ook dunne randen en wat betere specificaties (500:1 contrast, 250 cd/m helderheid en brede kijkhoeken van 170 graden). De specs van dit model zijn gelijk aan de duurdere en iets oudere Porsche modellen (171P).

Mijn 171P heeft duidelijk het meeste moeite met de kleur blauw, zeg maar teletekstblauw (http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/t/o/m/101) is duidelijk het minst egaal verdeeld over het scherm en het meest hoekafhankelijk. Volgens mij komt dit door de TFT techniek.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 23:17:
Ikzelf ben opzoek naar een 18,1" waar je een beetje fatsoenlijke responstijden op hebt...lager als 30ms dus, maar kan nog nix vinden :( :'(
De Samsung 181T wordt gekwoot op <25ms responsetime. Of 30ms, afhankelijk van welke versie van de specs je bekijkt ;-)

Verwijderd

Ik heb zelf gisteren even na (toevallig)gevraagt bij Vobis Utrecht over die nieuwe samsung monitoren. En heb gehoort binnen zeer korte tijd dat bij hun op demo staan .Dus altijd bekijken waard :)

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Wow!!! wat een scherm zeg! erg mooi....

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

DJT

Ik wilde er ook eentje, ging er eigenlijk vanuit dat er wel een DVI aansluiting op zou zitten...is toch wel een vereiste.

• Tenesmia
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Is dit hem ook niet, maar dan de dell versie ? http://dellware.euro.dell...&co=&b=DNLLOSKU-730-10752 ?? :?

Ad Astra Per Aspera

• DJT

DJT

Hij ziet er in ieder geval precies hetzelfde uit. :)

Verwijderd

Zal me niets verbazen, Dell heeft niet zijn eigen monitoren, maar plakt meestal zijn stikkertje op andere merken

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Weet iemand hier of z'n grote broer ( de 191N of T ) wel een DVI heeft ?? kvind het toch wel vreemd dan zo'n nieuwe TFT ( qua design iig ) geen DVI heeft ... :?

Ad Astra Per Aspera

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Mijn vader is bezig met het samenstellen van een computer voor PC-prive. Welke TFT staat er op het lijstje , :) idd de Samsung 171n. Direct maar effe aangestreept :) Alleen wel jammer van die dvi, maar ja dat ziet die ouwe van mij toch niet.

Hij stond op het lijstje voor 520 euro, maar dat is bijbetaling. (meerprijzen t.o.v. basis 17 inch monitor, prijs € 150,00:)
 17 inch Samsung 171n TFT, 1280 x 1024, zeer plat, zilver € 520,00

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Ik ben het toch niet met jullie eens dat je het verschil RGB / DVI niet goed ziet ... heb nu zelf een dell 20.1 inch TFT met 4 ingangen ( composiet, S-video, RGB en DVI ) en het verschil tussen DVI en RGB ( kan dus met een druk op de knop wisselen ) is echt wel aanwezig en ook niet klein.... in DVI zijn de kleuren helderder, en is het beeld gewoon strakker en mooier ( moeilijk te omschrijven ;) ) al is het met RGB ook prima natuurlijk , maar geen tot weinig verschil of 'je ziet het niet' is echt niet waar :Y)

Ad Astra Per Aspera

• DJT

DJT

Vind het wel vreemd dat Samsung überhaupt nog nieuwe monitors uitbrengt zonder DVI aansluiting. :?

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

DJT schreef op 07 December 2002 @ 13:32:
Vind het wel vreemd dat Samsung überhaupt nog nieuwe monitors uitbrengt zonder DVI aansluiting. :?
Ja klopt, helemaal voor een 17" TFT ... bij een 15" kan ik me het nog wel voorstellen ( no budget uitvoering zeg maar ;) ) maar een 17" ... :? de 191N heeft trouwens ook alleen RGB , de 191T heeft ook DVI :)

Ad Astra Per Aspera

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
De 'n'-lijn is een soort van budget lijn en heeft dus geen DVI. De 171N en 191N zijn gewoon de goedkopere broertjes van de 171P/172T en de 191T, die wel allemaal DVI hebben, maar wel wat duurder zijn.

• pmeter
Eindelijk een goede test van de Samsung 171N:
http://www.hardwarezone.c....hwz?cid=5&aid=585&page=7

Alleen een vraagje:
De ene voet is rond, de ander vierkant.
Dit plaatje is anders dan degene die winkels meestal laten zien op hun site, is dit ook degene die ze verkopen?.

In de test hadden ze de ronde voet, met voeding ingebouwd. Ik vind de vierkante voet VEEL mooier. Alleen past er geen voeding in. Dit deed mij denken: waar is de voeding in de vierkante voet?

Rond, voeding in voet.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2002/585/frontshot.jpg

Vierkant, waar is hier de voeding, op de grond?

Overigens staat in de genoemde test eindelijk een goede beschrijving van het nadeel van VGA tov DVI (pag 5).

Verwijderd

DVI of VGA, dat verschil kun je toch niet zien? Ik vind de N wel veel mooier dan de T (ziet er hetzelfde uit als de S, zie boven). En de N is goedkoper
De N versie ziet er het zelfde uit als de T. Hij heeft dus wel degelijk een dunne rand. RAF heeft trouwens de 191N in de "aanbieding" voor €999. De N heeft trouwens wel een andere voet dan de T. Het jammere van de T serie is de losse voeding. Als ze die in de voet hadden geintegreerd wassie perfect geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 19:19 ]

• pmeter
De 171T lijkt op de 171S.
De 172T lijkt niet op de 171N.

Verwijderd

He helemaal toppie,

Ik zat er zelf ook over na te denken om een Samsung monitor te kopen, maar dan de Samsung 172.(De 172B heeft tegenwoordig een prijskaartje van 631,30 euro bij IT2Take) Deze heeft van alle 17 inch samsung monitoren de hoogste contrast, en dat is omdat ik veel games speel toch wel handig.
Bovendien hebben alle Samsung monitoren een snelle response tijd van 25ms.

Edit:

Even een foto-tje en specs:
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/images/produkte/172b_m.jpg
Specificaties
type beeldscherm TFT LCD
beelddiagonaal 17”
dotpitch 0,264 mm
aantal kleuren 16,2 miljoen
kijkhoek horizontaal 170°
kijkhoek boven / onder 85° / 85°
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024

Electrische data
horizontale frequentie 30 - 81 kHz
verticale frequentie autoscan 56 - 75 Hz
pixel frequentie 135 mHz
maximale stroomverbruik 42 w
verbruik off / standby mode < 2 w

Signaal
signaal synchronisatie Separate H / V
Composite H / V
Sync On Green (opt.)
signaal input connector 15 pin D-Sub
video level 0.7 v p-p
plug & play DDC 2B
signaal kabels VGA

Features
automatische signaal optimalisatie •
in hoogte verstelbare monitorstand •
geïntegreerde speakers optioneel

Certificaten
EMI TCO 99
veiligheid TÜV, UL, CSA
power management EPA, E2000

Fysieke data
afmetingen ( bxhxd ) 385 x 396,3 x 216
gewicht ( kg ) 4,7
wall mount voorbereid VESA 75 mm

Type 172 B
Bestelcode zilver MO17ESDS
Bestelcode zilver MM MO17ESZS
Maar wat ik mij nou afvroeg, en dus ook de reden van mijn post is hoe deze Samsung monitoren (ze lijken qwa specs enorm veel op elkaar) reageren als de resolutie lager staat dan de native resolutie. Dus in het geval van de 17 inch:

1024x768 ipv. 1280x1024

Ik heb gelezen dat de beeld kwaliteit drastisch omlaag gaat omdat het beeld gestretched wordt. Ik vroeg me dus af hoeveel de beeldkwaliteit van de Samsung´s hierop reageerd.

De reden waarom ik dit wil weten is omdat ik veel van mijn games (BF1942, Quake3) draai op een resolutie van 1024x768 omdat mijn computer 1280x1024 niet aankan.

ps.
Sorry dat de thread wat "offtopic" maak, maar om voor deze vraag een geheel eigen thread te openen leek me wat onzinnig.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 01:15 ]

Verwijderd

ja ik wou die 172T kopen maar nu je het zegt ,sommige games (bf1942 bijv.) ondersteunen niet eens 1280x1024 of wel ?!

en wat is precies het verschil met de Samsung 172BM tegenover de 172T?
kan niet echt vinden...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 15:45 ]

Verwijderd

Qwa specificaties van het beeld zijn er geen verschillen volgens mij.
De 172BM staat voor: "Black" en met speakers ingebouwd.

En waar de T voor staat is mij een raadsel,
Ik kon namelijk geen verschillen zien met specificaties van de verschillende beeldschermen

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22
Ik heb een Samsung 181T, en de voeding zit niet in de voet (ronde voet). Dat wou ik even opmerken.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Erg Mooi scherm inderdaad, maar ik heb 2 goede monitoren staan en ook een 3de reserve dus ja niet echt nodig, maar als ik hem zou krijgen :P

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met een samsung op een lagere resolutie draaien dan de native resolutie?

Vooral omdat ik ook op me TFT wil gaan gamen wil ik dit graag weten voordat ik overga tot aanschaf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 18:10:
Qwa specificaties van het beeld zijn er geen verschillen volgens mij.
De 172BM staat voor: "Black" en met speakers ingebouwd.
Creativiteit is op zich een goeie eigenschap, maar kan ook voor verwarring zorgen, zoals hier. De B staat niet voor black. Waar wel voor? Geen idee, maar dat is op zich ook niet zo interessant.
Wat wel interessant is, is te weten dat de 172B alleen een analoge aansluiting heeft. De 172T daarintegen heeft naast een analoge ook nog een digitale aansluiting. Wat het voordeel daarvan is kun je in eerdere postings lezen.
De M duidt inderdaad op ingebouwde speakers, waar je waarschijnlijk niet te veel van moet verwachten.

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met samsungs dead pixel policy?
tijdje terug stond dat je voortaan kon eisen dat er geen dode (sub)pixels meer waren.?

zit nu al een half uur te zoeken en vind niks :(

• Tobias
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 19:53:
Heeft iemand al ervaringen met een samsung op een lagere resolutie draaien dan de native resolutie?

Vooral omdat ik ook op me TFT wil gaan gamen wil ik dit graag weten voordat ik overga tot aanschaf
Op lagere resoluties is prima te doen, wel ietsiepietsie onscherper (bij mij dan, dvi gebruikt). Bij vga aansluiting moet je hem eerst zelf laten instellen (linker knopje op scherm) als je naar een andere resolutie gaat.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Tobias:

Bedankt, dat wou ik graag even weten :)
Denk dat ik toch maar voor de Samsung 172T ga, een DVI aansluiting is altijd mooi meegenomen.

Verwijderd

pmeter schreef op 02 December 2002 @ 11:28:
Samsung 171N Slimline TFT: Fantastische TFT!!!
[afbeelding]
8) 8) 8) 8)
groter plaatje

Alleen kan ik geen winkel vinden die het verkoopt.
Paradigit, Raf, Informatique... Zij verkopen wel de 171S, maar die heeft dikke randen. Ik wil wel in de winkel het scherm kunnen aansluiten om het op dode pixels te controleren, dus een postorderbedrijf zoals http://www.e-pc.nl/ (691euro) die dit scherm levert heb ik weinig aan. Ik zoek een winkel binnen 2 uur toeven van Amsterdam. 8)

Iemand een idee? :)
Probeer het eens bij Correct in Rotterdam. Die heeft ze ook wel.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
Ik vind het echt jammer dat hij er niet in zwart is (niet in Nederland tenminste :( ), die is gewoon nog geleir, maar goed. ik ga mischien hem deze week maar bestellen omdat je nu nog 50 € energie premie kan vangen.

Verwijderd

net mn 172T binnen gekregen :)

beeeld ziet er echt veeeeeeeeeeel beter uit als mn oude crt.
bf1942 ff gedaan en ziet er ook mooier uit en ook geen schokken :)

heb nog geen dead pixel kunnen vinden < en dan blijf took zo :)

enige nadeel is dat er geen dvi kabel bijzit :( kopen dan maar..

• PhuSioN
  • Laatst online: 19:29
heb de 171n besteld voor 591 euro :9~
bedrijf zit in a'doorn (daar woon ik) maar je kan het niet afhalen :( das een beetje stom
ben benieuwd hoe lang het duurt voordatie binnenkomt.
hoop die energiepremie nog mee te kunnen pikken :)

Verwijderd

whhaaaa TFTs is MOOOOOI

ennuh waarom kosten dvi kabels 25 eus en wat is verschil tussen single en dual link dvi..

en wat vor kabel precies? want op tft zitten zeg maarlinks heel veel gaatjes 3 rijen
en daarnaast vierkantje met een streep ( - ) gaatje.

en op videokaart zit link dus ook rijtje met veel gaatjes 3 rijen en daarnaast 4 kantje met. 4 gaatjes ofso.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 22:41 ]

Verwijderd

Wat superluuk beschrijft is het verschil tussen DVI-D en DVI-I. De eerste is alleen digitaal en de tweede is tevens analoog. Met een enkele DVI-I connector kan je een TFT dus zowel digitaal als analoog aansluiten. Dat is mooi te zien aan de Asus GF4 Ti kaarten. Daar zit een DVI-I ----> DVD-D + VGA splitter kabel bij.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 10:39 ]

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat er bedoeld wordt met Native resolutie of frequency. Misschien wel een stomme vraag, maar so be it.

Verwijderd

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? :)
Beetje snel binnen gekregen?

En weet iemand misschien nog een winkel waar je de 172T kunt bekijken? :P MediaMarkt misschien?

Ik koop namelijk een TFT liever als ik hem gezien heb dan via een webwinkel ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 13:02 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 13:01:
[...]

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? :)
Beetje snel binnen gekregen?

En weet iemand misschien nog een winkel waar je de 172T kunt bekijken? :P MediaMarkt misschien?

Ik koop namelijk een TFT liever als ik hem gezien heb dan via een webwinkel ;)
2mcomputers.nl

en had ergens zo om 16:00 uur besteld en volgende dag om 09:00 uur binnen...
best wel heel snel dus :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 13:17:
[...]

2mcomputers.nl

en had ergens zo om 16:00 uur besteld en volgende dag om 09:00 uur binnen...
best wel heel snel dus :o
:P & :9 ;)

En hoe bevalt hij tot nu toe? Want volgens deze review moet het een monitor zijn die o.a. een erg goede contrast-ratio, een prima 'brightness' en een ' Fast Pixel Response ' heeft.

Al eens een video bekeken / spel gespeeld?

Nog een laatste, extra opinie voordat ik definitief de knoop doorhak is bij een bedrag als dit wel welkom :)

EDIT:

Bij 2Mcomputers is hij 739,00 Euro..
Bij TFTWinkel.bl is hij 689,00 Euro... nog een aardig verschil...

Iemand ervaring met deze laatste winkel? ShopSurvey is behoorlijk positief..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 13:43 ]

Verwijderd

uh spel/video , ja/ja

allemaal heel mooi

en 2m heeft hem ook echt... kan wel weer wachten tot goedkope winkels hem over 1 maand hebben maar dan krijg je ook geen 50 EU energiepremie meer :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 15:50 ]

• waslijn
Net ff bij de Vobis geweest omdat die de Samsung TFT's in de winkel hebben staan. Die 171N ziet er echt enorm :9~ uit. Ook ff bij de Mycom gekeken naar de TFT's van LG en die zijn ook wel goed. Alleen jammer dat ze niet de L1710B verkopen want die heeft dvi en een 16ms response. Ze hebben alleen de L1710S zonder dvi en 30ms response.

Trouwens wel een leuke aanbieding bij Mediamarkt duitsland: de LG 1811B, met DVI en 30ms response voor 749,- http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10010

[ Voor 44% gewijzigd door waslijn op 22-12-2002 15:58 ]

• pmeter
Inmiddels de 171N binnen. :9~ :9~ :9~ Besteld bij 2M-computers. De volgende dag binnen.

Één ding: Ze zeggen eentje met vierkante voet (met gat in midden) te leveren. Ze hebben echter een exemplaar met een ronde voet geleverd. :( Ik had liever de vierkantie...maar goed, ik heb nu eentje zonder dooie pixels :) ... dus omruilen doe ik mooi niet ;)

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
ontzettend geil schermpje idd..

kwaliteit samsung is wel ok of niet..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waslijn schreef op 22 December 2002 @ 15:54:
Trouwens wel een leuke aanbieding bij Mediamarkt duitsland: de LG 1811B, met DVI en 30ms response voor 749,- http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10010

Maar een ritje naar Duitsland is het waarschijnlijk niet waard:
http://www.tweakers.net/pricewatch/34629

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Weet iemand waarom die samsung 181T nergens meer te zien is? Als je hem al tegenkomt is ie qua prijs net zo duur als de 191T. Dat begrijp ik niet? Hij zou toch goedkoper moeten zijn. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar een 18". Ik vindt een 19"wel mooi maar eigenlijk net even te groot worden.

Waslijn: Die LG 1811B vindt ik toch wel erg mooi! Jammer van die 30 ms response.

• waslijn
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 20:08:
Weet iemand waarom die samsung 181T nergens meer te zien is? Als je hem al tegenkomt is ie qua prijs net zo duur als de 191T. Dat begrijp ik niet? Hij zou toch goedkoper moeten zijn. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar een 18". Ik vindt een 19"wel mooi maar eigenlijk net even te groot worden.

Waslijn: Die LG 1811B vindt ik toch wel erg mooi! Jammer van die 30 ms response.
Ben zelf ook in de markt voor een TFT en vind ook 17" net wat te krap, maar die 18"ers zijn bijna net zo duur en moeilijk verkrijgbaar als die 19" schermen. Ook de wat betere 17" schermen zijn moelijk leverbaar. Waarschijnlijk worden die 18" panels niet zoveel meer gemaakt en zijn ze mede daarom duurder. Het lijkt mij ook dat die 19" schermen gemakkelijker te maken zijn, aangezien de pixels groter zijn, de resolutie is namelijk gelijk van al die schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 23-12-2002 20:34 ]

• pmeter
Naar mijn weten bestaat er van Samsung geen 18" versie. Tenminste, als ik de Nederlandse, Duitse en Amerikaanse Samsung-site mag geloven.

Dell heeft wel 18" TFT's die verdacht veel op die van Samsung lijken. Ze zijn hetzelfde, alleen het label verschilt. Misschien kun je daar wel iets vinden.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

pmeter schreef op 24 december 2002 @ 13:52:
Naar mijn weten bestaat er van Samsung geen 18" versie. Tenminste, als ik de Nederlandse, Duitse en Amerikaanse Samsung-site mag geloven.

Dell heeft wel 18" TFT's die verdacht veel op die van Samsung lijken. Ze zijn hetzelfde, alleen het label verschilt. Misschien kun je daar wel iets vinden.
Hij staat er anders wel gewoon tussen hoor op de Samsung Nederland site :

http://www.samsung-it.nl/NL/DUT/HTML/181T.htm ;)

Ad Astra Per Aspera

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
Ik heb de samsung 171n nu een paar weken en ik moet zeggen dat hij me toch tegen valt. Het backlight verlicht het scherm niet hellemaal juist, waardoor je aan de zijkanten de wittevlekken hebt die goed zichtbaar zijn wanneer het scherm donker van kleur is (bijv bij een film), dus hij is minder geschikt voor het kijken van films. Bij lichtere kleuren (in windows) zie je het niet.

De eerste week was hij doodstil, maar nu heb ik net zoals mijn vorige monitor (19" crt) een irritante zoomtoon. Best vervelend als het stil is op je kamer.

Verwijderd

Ik heb een Hitachi CML190SXW aangeschaft voor 999,-
http://www.hitachidigital...0sxwb/xl_cml190sxwb-1.jpg

Ik kon kiezen tussen deze of de Samsung 191T. Maar aangezien de samsung slecht leverbaar was en de specs het zelfde heb ik maar de Hitachi genomen.

Ik moet toegeven dat de Samsung ..T line er erg mooi uitziet maar de Hitachi is ook mooi, geef toe...

• mvds
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

De Samsung 172T zal je nergens meer kunnen vinden ben ik bang, overal staat ie op bestelling maar kunnen ze hem al 4-5 weken niet meer leveren, en volgens de importeur kan het nog wel even duren voor ze weer komen.
Pagina: 1