[Manual] Luie mensen bij Asus?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb voor de gein eens wat gelezen in de handleiding van m'n P4T533... Daarbij las ik een aantal zaken die ik jullie toch niet wilde besparen.

Eerst en vooral moet je weten dat het een mobo is dat met 32-bits RDRAM werkt, en dat er RAID onboard is. Ik haal aan:
A total of eight hard-disks, two on each IDE connector, can be connected to the A7V333
Deze vond ik de geinigste..

En dan nog wat zaken in de Index:

DDR Voltage setting :P
SDRAM configuration

Ze hebben dus grote delen van de handleiding van een A7V333 gekopiëerd.

Nog mensen die zulke fratsen zien in hun manual?

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35

Sebazztiaan

sebas!

Sommige fouten, althans de meeste van deze fouten gebeuren in de brakke vertaling door iemand die geen verstand heeft van computers, maar een beetje van Engels.

En dat hergebruik van tekst uit een andere manual, zeer slecht, en ook niet van Asus verwacht.

Ik wil jullie deze quote niet besparen die dus ook door een brakke vertaling is ontstaan:

"All your base, are belong to us!"

Verwijderd

In m`n asus a7v-266e manual stond een korte beschrijving hoe je bios hardwarematig te clearen. Na het oc-en had ik een keer een vastloper waarna m`n sys vreemd deed en niet eens door de POST kwam. Dus ik de handleiding gevolgd hoe dit clearen te werk gaat. Het werkte wel maar als de power helemaal van m`n sys af ging onthield ie totaal geen bios settings meer. Kortom moederbord defect door een klote handleiding of een vreemd foutje in het mobo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Asus maakt de laatste tijd de meest afgrijselijk slordige fouten in hun manuals. Erg jammer omdat een tweetal jaren terug ze nog geroemd werden als HET voorbeeld om te volgen. De ironie wil nog dat er in sommige Athlon DDR-SDRAM mobo handleidingen verwijzingen staan naar RDRAM :X

Oslik blyat! Oslik!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mja... zo kwam ik in me Asus A7V333 mainboard manual de text tegen: 'Place your Intel Pentium®4 socket 487 CPU into the socket'
'k had zoiets van 'mja... een P4 op een AMD bordje?' |:(

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Sebazztiaan schreef op 10 February 2003 @ 23:10:
Ik wil jullie deze quote niet besparen die dus ook door een brakke vertaling is ontstaan:

"All your base, are belong to us!"
Ik vroeg me altijd al af welke kneus die slagzin had bedacht. :)

Misschien dat ze minder aandacht besteden aan de AMD manuals, want dat is waar het tot nu toe over gaat? Ik heb 2 mobo's voor pentium processors en die hebben allebei een goeie handleiding.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 11-02-2003 01:05 ]

Verwijderd

Fludizz schreef op 11 February 2003 @ 00:58:
mja... zo kwam ik in me Asus A7V333 mainboard manual de text tegen: 'Place your Intel Pentium®4 socket 487 CPU into the socket'
Scan en post die pagina eens? Dat lijkt me wel lachen. Het laatste A7V333 manual dat ik gelzen heb bevatte die zin niet... misschien heb jij een van de eerste manuals voor de A7V333?

En dan vraagt men zich af waarom veel mensen door de bomen het bos niet meer zien. Dan begin je toch te twijfelen... dacht je dat je een AMD Athlon bord had gekocht, staat er in de manual dat je er een P4 moet insteken. :D :o

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 22:09
die slagzin komt uit een of ander (japans natuurlijk) dom spelletje ,zit echt barstensvol met dat soort fouten :) je moet het voor de grap eens spelen! Ik kom alleen niet meer op de naam...

edit:
nu ik er over nadenk erg offtopic.. maarja..
ik heb trouwens in mijn handleiding van mijn mobo (een abit) ook de meest verschrikkelijke dingen staan..

voorbeeld :

The EISCA is special design a 12-pins interface for integrate Mainboard and CPU cooler system. It is a total solution for solving the heat sink problem of PC system.

en :

Because the air witch (!!!!!) under the CPU socket is in a close space. It can not conduct the temperature change in real time. According the examination.

naja, klare taal!!

[ Voor 64% gewijzigd door WVL_KsZeN op 11-02-2003 02:00 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
De luchtheks onder de CPU :P

Nog een picje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/asus.jpg

En het is dus niet alleen bij de manuals van AMD-borden..

• IJzerboot
  • Laatst online: 19:28
Ik werk de hele dag met Jappanners die moeizaam engels praten, neem van mij aan: dit is gewoon een taalprobleem ( en helaas dagelijkse praktijk voor mij). Je staat er versteld van wat ze er af en toe van bakken..

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb soms manuals dan hebben ze het over jumpers settings die helemaal niet terug te vinden zijn op het board :+

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

iemand ook ooit opgevallen dat in een asus handleiding nooit staat tot hoeveel mhz het mobo aankan ?

Gabriël AM5

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Fludizz schreef op 11 februari 2003 @ 00:58:
Mooi zo. Ik hoop dat dat ook in mijn manual staat, want dan als ik mijn mobo zat ben, druk ik met veel geweld een P4 erin, en dan klaag ik ze aan en eis ik een nieuwe CPU en mobo van ze! :-+

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Kippenijzer schreef op 11 February 2003 @ 09:30:
[...]

Mooi zo. Ik hoop dat dat ook in mijn manual staat, want dan als ik mijn mobo zat ben, druk ik met veel geweld een P4 erin, en dan klaag ik ze aan en eis ik een nieuwe CPU en mobo van ze! :-+
ja en dan zeggen ze: installatie fout, weg p4 en mobo :+

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
er zwerft een dvd op internet rond van the two towers........incl engelse ondertiteling van de hand van japanners/chinezen....echt hilarisch :D

maar die fouten in manuals zijn echt triest
zit je meteen alweer te twijfelen van WTF is dit :?

[ Voor 26% gewijzigd door Noedelsupke op 11-02-2003 09:50 ]

PIII 800@804 Mhz

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

sapphire schreef op 11 February 2003 @ 09:18:
iemand ook ooit opgevallen dat in een asus handleiding nooit staat tot hoeveel mhz het mobo aankan ?
Misschien dat dit komt omdat er nog snellere procs uitkomen, waarvan ze nog niet weten op hoeveel mhz ze lopen? Overigens, ik zal es mijn A7N8X Deluxe handleiding door gaan spitten. Ik moet sowieso nog ff kijken hoe ik m'n S-ATA uit kan zetten met de jumper op m'n mobo, scheelt in opstart tijd.

LinkedIn
Instagram

• Maximus
  • Laatst online: 17:22

Maximus

PhD i.o.

volgens mijn ASUS moederbord zit er een HDD led op het moederbord maar als ik de handleiding lees komt er helemaal geen HDD led voor?

Asus P4B533

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Bij mij ook, onder de connectors staat een tekstje HDD-LED, maar in de handleiding niks :P

Ik vind het trouwens een goede zaak dat het niet in MHz erbij staat... Omdat er inderdaad nieuwe CPU's uitkomen. Of stel je voor dat er als max 2400 MHz staat, dat is 133 x 18. Moest er nu een 18 x 166 = 2988 MHz CPU uitkomen, denkt de gemiddelde gebruiker "kan niet op mijn bord" terwijl het perfect gaat.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

bij abit staat er bij de advanced memory setting een stukje over de timings, ik heb het tachtig keer over gelezen en ik kom ernog steeds niet uit. :X het is echt zo brak geschreven dat je denk: "waarom zo moeilijk?" ze hadden net zo goed op kunnen schrijven: "sorry, wij snappen het ook niet, dit ligt niet aan abit maar aan het feit dat dit nou eenmaal het goedkoopste vertaalbureau in heel taiwan is." :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn AOpen handleiding blinkt ook uit in steenkolen engels etc.

Maar dit is ook een leuke:
Everything you need to boot this motherboard is included in this Easy Installation Guide [...] Thanks for the help of saving our earth
JAHA.....mijn mobo is ecologisch verantwoord :+

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Idd ik dag bij mijn zelf ik ben de enigste met een foute manual bij mijn p4t533 maar schijnbaar niet dus :P , rare jongens bij asus ;)

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 01:38:
[...]

Scan en post die pagina eens? Dat lijkt me wel lachen. Het laatste A7V333 manual dat ik gelzen heb bevatte die zin niet... misschien heb jij een van de eerste manuals voor de A7V333?

En dan vraagt men zich af waarom veel mensen door de bomen het bos niet meer zien. Dan begin je toch te twijfelen... dacht je dat je een AMD Athlon bord had gekocht, staat er in de manual dat je er een P4 moet insteken. :D :o
Als ik een scanner had gehad had ik dat allang gedaan :X digi cam hebbik ook niej... 'k ben maar een student :/

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 13:55:
Idd ik dag bij mijn zelf ik ben de enigste met een foute manual bij mijn p4t533 maar schijnbaar niet dus :P , rare jongens bij asus ;)
Welke revisie heb jij (wanneer gekocht)?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit begint een beetje een gezellig chat topic te worden met weing PMG raakvlakken. Heel leuk, maar beter in general chat forum lijkt me :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.