Echt te gek man, die nieuwe Zalman koeler. Ik denk dat héél veel mensen hier op gewacht hebben. http://www.casejunkies.com/index.php?upn=000000#331
Die 7000Cu doet het lekker, en maakt nog minder herrie geloof ik ook. Die koperen weeg wel 800 gram, de oude 6000CU toch 600? Als je dit op een amd gaat zetten zou ik er toch maar een spacer tussen proppen, want als je je computer verzet....... Ik heb zelf de 6000 Cu gehad voor m'n watercooling nu, ook lekker stil
waar vind jij die gewichtsdingetjes dan? ik kan ze zo snel niet vinden...laatmaarpierre-oord schreef op 10 februari 2003 @ 16:01:
Die 7000Cu doet het lekker, en maakt nog minder herrie geloof ik ook. Die koperen weeg wel 800 gram, de oude 6000CU toch 600? Als je dit op een amd gaat zetten zou ik er toch maar een spacer tussen proppen, want als je je computer verzet....... Ik heb zelf de 6000 Cu gehad voor m'n watercooling nu, ook lekker stil

[foutemodus] en je kan hem altijd nog met ducktape in je kast modden

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 10-02-2003 16:09 ]
Verwijderd
Op verzoek levert zalman een doos popnagels erbij! Nee sorry geintje, maar dit is echt een juweel van een koeler.
hmmm, lijkt me beetje erg veel op die thermaltake orbs die nogal brak waren 
Koelt dit model beter omdat het gewoon groter is ofzo? Ben zelf tevreden gebruiker van de cnps3100+ Cu overigens
Koelt dit model beter omdat het gewoon groter is ofzo? Ben zelf tevreden gebruiker van de cnps3100+ Cu overigens
Dit koelt beter dan een Thermaltake Orb omdat Zalman gewoon absolute topkwaliteit koelers produceert met een innovatief design waar behoorlijk wat research achter zit. Ze zijn nog niet verkrijgbaar voor de AMD Socket 462 (AMD XP/MP), maar Hermanator liet zich ontvallen dat die er wel komen...
Wel jammer dat zo'n koeler er nog nie is voor de Socket 462 daar kijkt ik nu al naar uit, ik had eerst zo'n orb erop en die was echt zeer brak, heb nou waterkoeling maar daar wil ik eigenlijk wel vanaf (moet naar andere pc en de huidige gaat dienst doen als server)
Verwijderd
Ik was eerst ook tevreden gebruiker van een CNPS6500B-Cu, als je eenmaal die 7000 gehad hebt... Das pas echt stil. Echt een topkoeler, privilege om em hier te hebben liggen.Sick Nick schreef op 10 februari 2003 @ 16:16:
hmmm, lijkt me beetje erg veel op die thermaltake orbs die nogal brak waren
is die koeler stiller als de Standaart Intel Boxed cooler?
PhD i.o.
ja duhM@ximuS schreef op 10 februari 2003 @ 16:39:
Verwijderd
Ik heb em in aktie niet kunnen horen, dus ik denk het wel, en anders koelt ie iig een stuk beter, en bovendien is deze veel mooier toch!M@ximuS schreef op 10 februari 2003 @ 16:39:
die AL/CU weegt 445 grampierre-oord schreef op 10 February 2003 @ 16:01:Die 7000Cu doet het lekker, en maakt nog minder herrie geloof ik ook. Die koperen weeg wel 800 gram,
en de CU weegt 773 gram
Dus de Cu versie is nog steeds niet licht
Het valt me wel op de het temp verschill tussen min en max fan maar 1 graad is??
is wel erg minimaal!!
Al is de case temp met 34 graden natuurlijk ook wel erg hoog
[ Voor 23% gewijzigd door ronny op 10-02-2003 16:58 . Reden: toevoeging ]
hij bied niet echt veel verbetering t.o.v. de 6500Cu, maar zal in een kast met een casefan-intake direct op de koeler (in de zijkant van je kast) waarschijnlijk ass kicken
volgensmij heet dit nou spam. omdat je op een link moet klikken..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Plaats (een stuk van) de review hier, anders zal ie zeker weten dichtgegooid worden wegens 'spam'.
Ik snap al die hoge temps trouwens niet. Wat moet de kampertemp wel geweest zijn als de casetemp 35° is?
Hierbinnen is het 16 à 20 graden, ik heb 2 intake en 2 outtake fans (allemaal vrijwel onhoorbaar), en de boxed cooler van Intel houdt m'n P IV 2.4 @ 3.2 op 29/35°.
Ik snap al die hoge temps trouwens niet. Wat moet de kampertemp wel geweest zijn als de casetemp 35° is?
Hierbinnen is het 16 à 20 graden, ik heb 2 intake en 2 outtake fans (allemaal vrijwel onhoorbaar), en de boxed cooler van Intel houdt m'n P IV 2.4 @ 3.2 op 29/35°.
[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 10-02-2003 18:41 ]
het gaat ook niet om de temperatuur van de CPU, maar het verschil tussen de temp van de case en de CPU (CPU temp. - Case temp. = koelingsefficiency) zeg maarJupiler schreef op 10 February 2003 @ 18:37:
Plaats (een stuk van) de review hier, anders zal ie zeker weten dichtgegooid worden wegens 'spam'.
volgens mij moeten we daar maar niet over beginnen: tis een silent-cooler, dus niet bedoelt voor OC'en, en daarnaast weegt dat ding 800 gram, dus dat word (zelf met shim) een lastig karwei om dat ding ook maar enigzins goed vast te krijgen.Vimana schreef op 10 February 2003 @ 17:55:
Ik ben benieuwd naar overclockresultaten met een Athlon

Verwijderd
Vastmaken van die koeler is echt geen enkel probleem. Case temp is gewoon hoog omdat de case goed vol is vanbinnen en er snelle componenten in zitten die voor een goeie temp zorgen. Die HP80 bijvoorbeeld staat de boel goed op te warmen. En kamertemp is 24 gradencasemodderpoel schreef op 10 February 2003 @ 18:56:
[...]
volgens mij moeten we daar maar niet over beginnen: tis een silent-cooler, dus niet bedoelt voor OC'en, en daarnaast weegt dat ding 800 gram, dus dat word (zelf met shim) een lastig karwei om dat ding ook maar enigzins goed vast te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 19:15 ]
Verwijderd
wow . mooi ding. Nou .... ik ram die fan eraf en zet er nog een grooter op , ook cool zo om een beetje te OC.
maar eh. als die voor socket 462 komt zal ie toch wel er met bouten inzitten denk ik ... 800gram .... extreem . ...das bijna 1 kilogram
maar eh. als die voor socket 462 komt zal ie toch wel er met bouten inzitten denk ik ... 800gram .... extreem . ...das bijna 1 kilogram
Dat meen je niet?Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 20:30:
... 800gram ...das bijna 1 kilogram
[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 10-02-2003 20:51 ]
heb hier de 6000cu met een iets zwaarder gewicht blijft ie ook wel goed zitten.
gewoon niet gooien met je case, dan breekt de socket niet af.
gewoon niet gooien met je case, dan breekt de socket niet af.
dat geloof ik ook wel, ik vrees alleen voor de Athlon core...Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 19:15:
[...]
Vastmaken van die koeler is echt geen enkel probleem. Case temp is gewoon hoog omdat de case goed vol is vanbinnen en er snelle componenten in zitten die voor een goeie temp zorgen. Die HP80 bijvoorbeeld staat de boel goed op te warmen. En kamertemp is 24 graden
en daarnaast is een 80mm in en een 80mm out nou ook niet echt een berg airflow, dus dan gaat je casetemp vanzelf omhoog...
maar zoals ik al eerder zei gaat het daar niet om, maar om het temp-verschil
Koeler plaatsen zal echt geen problemen opleveren. Ik heb laatst voor het eerst in mn leven een koeler geplaatst (6000cu) en dat ging absoluut vlekkeloos. Dusss.....het lijkt me dat een wat zwaardere Zalman ook geen probleem op moet leveren.casemodderpoel schreef op 10 February 2003 @ 21:08:
[...]
dat geloof ik ook wel, ik vrees alleen voor de Athlon core...
en daarnaast is een 80mm in en een 80mm out nou ook niet echt een berg airflow, dus dan gaat je casetemp vanzelf omhoog...
maar zoals ik al eerder zei gaat het daar niet om, maar om het temp-verschil
En natuurlijk test Zalman de plaatsing heel uitgebreid, want zij hebben ook niets aan mensen met afgebroken sockets e.d......
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Die Zalman CNPS7000 lijkt mij nog 't meest op een hybride tussen de CNPS5100/CPNS5700D en een TT Orb.
Ik vind dat Zalman erg mooie, en zeker ook zeer goed afgewerkte koelers aflevert. Over de verpakking en bijgeleverde materialen ook niets meer dan lof.
En ook deze koeler heeft weer een 'sexy' uiterlijk en levert goede prestaties bij, niet minder belangrijk een laag geluidsniveau.
Maar goede punten worden vaak al genoeg genoemd. 'T is mijns inziens daarom ook belangrijk de mindere kanten van deze koeler te analyseren.
Ik vind 't 'jammer' dat bij dit ontwerp er 2 punten zijn, namelijk daar bij de clips, waar de lucht zo kan ontsnappen. Aangezien op die plek de weerstand die de lucht ondervindt veel lager is dan tussen de vinnen door, zal daar toch een hoop lucht 'ongebruikt' ontsnappen.
Ik had graag gezien wat 't effect was van een afdichting, of luchtgeleider op die twee plekken. De CNPS5x00-serie heeft wel een duct om de lucht langs de vinnen te geleiden. Wat ook nodig is aangezien de fan óp de heatsink zit, in niet ín zoals bij de CNPS7000.
Verder ben ik niet zo heel te spreken over de vaste fan van de Zalman. Ook al is hij demontabel, en ben ik er van overtuigd dat de fan van zeer goede kwaliteit is, de mogelijkheid om de koeler aan te passen wordt op deze manier erg beperkt.
Daarbij komt ook dat ook een dual-ballbearing fan wel eens verslijt, en dat er vast ergens een maandagmorgen exemplaar tussen komt te zitten. Om maar niet te spreken over de tweaker die te ongedurig is om de computer uit te zetten terwijl hij bezig is in de kast, en zo een schoep van de fan afbreekt...
Hoe is de vervanging in dat geval geregeld? Terugsturen naar de importeur? Ik doe over 't algemeen niet zo moeilijk, en vervang zélf de kogellagers of de rotor, maar niet iedereen heeft daar zin in.
Ik vind dat Zalman erg mooie, en zeker ook zeer goed afgewerkte koelers aflevert. Over de verpakking en bijgeleverde materialen ook niets meer dan lof.
En ook deze koeler heeft weer een 'sexy' uiterlijk en levert goede prestaties bij, niet minder belangrijk een laag geluidsniveau.
Maar goede punten worden vaak al genoeg genoemd. 'T is mijns inziens daarom ook belangrijk de mindere kanten van deze koeler te analyseren.
Ik vind 't 'jammer' dat bij dit ontwerp er 2 punten zijn, namelijk daar bij de clips, waar de lucht zo kan ontsnappen. Aangezien op die plek de weerstand die de lucht ondervindt veel lager is dan tussen de vinnen door, zal daar toch een hoop lucht 'ongebruikt' ontsnappen.
Ik had graag gezien wat 't effect was van een afdichting, of luchtgeleider op die twee plekken. De CNPS5x00-serie heeft wel een duct om de lucht langs de vinnen te geleiden. Wat ook nodig is aangezien de fan óp de heatsink zit, in niet ín zoals bij de CNPS7000.
Verder ben ik niet zo heel te spreken over de vaste fan van de Zalman. Ook al is hij demontabel, en ben ik er van overtuigd dat de fan van zeer goede kwaliteit is, de mogelijkheid om de koeler aan te passen wordt op deze manier erg beperkt.
Daarbij komt ook dat ook een dual-ballbearing fan wel eens verslijt, en dat er vast ergens een maandagmorgen exemplaar tussen komt te zitten. Om maar niet te spreken over de tweaker die te ongedurig is om de computer uit te zetten terwijl hij bezig is in de kast, en zo een schoep van de fan afbreekt...

Hoe is de vervanging in dat geval geregeld? Terugsturen naar de importeur? Ik doe over 't algemeen niet zo moeilijk, en vervang zélf de kogellagers of de rotor, maar niet iedereen heeft daar zin in.
Had ik dus ook aan gedacht... op die andere kan je naar hartelusten een 120mm op doen (we weten allen welk merk
). Maar nu ...
En nog iets. De socket A versie ( die nog komt). 700gr aan die lipjes...
De kast dat er dan iets op de bodem ligt is groter.
En nog iets. De socket A versie ( die nog komt). 700gr aan die lipjes...
Tuurlijk wordt dat niet aan de lipjes bevestigd, wel aan de gaten rond het socket.. Anders ligt je hele socket binnen de kortste keren op de bodem van je kast.
Volgens mij kan je beter voor een SLK-900 gaan als je voor full-copper gaat 
Die is een stuk groter, qua oppervlak, volgens mij..
Ik zou denk ik dat verkiezen boven deze leukuitziende redelijk presterende Zalman..
Die is een stuk groter, qua oppervlak, volgens mij..
Ik zou denk ik dat verkiezen boven deze leukuitziende redelijk presterende Zalman..
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Er zijn dingens van zo'n gewicht die er aan hangen... niet gezondJupiler schreef op 10 februari 2003 @ 21:55:
Tuurlijk wordt dat niet aan de lipjes bevestigd, wel aan de gaten rond het socket.. Anders ligt je hele socket binnen de kortste keren op de bodem van je kast.
Zoalsjvvv schreef op 10 February 2003 @ 22:06:
[...]
Er zijn dingens van zo'n gewicht die er aan hangen... niet gezond
Zwaarste die ik kan bedenken is de Thermalright SLK-800, maar is die is 'slechts' 500 gram.
of het nu home-made was of boxi weet ik niet meer maar ik heb het iig ergens gelezen.
SLK-900 is groterJupiler schreef op 10 februari 2003 @ 22:14:
[...]
Zoals
Zwaarste die ik kan bedenken is de Thermalright SLK-800, maar is die is 'slechts' 500 gram.
Nja, dat dacht ik, maar deze is wel zwaarder.. maarja, das inclusief fan, he
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
de zalman 6000cu zit hier aan de lipjes vast en heeft al meerdere transporten overleeft.
Verwijderd
De zalman CNPS6500B-Cu is nog stuk zwaarder met 914 gram. Zit ook prima in me socket, als je niet je case ergens tegenaan gaat stoten ofzo, en plat vervoeren natuurlijk.
De fan in de CNPS7000 kan je er wel uit halen, 2 schroefjes. Verder heeft het plaatsen van grotere of meer fans niet zoveel zin. Hijs nu helemaal stil en ik heb gexperimenteerd met nog een 92mm fan erboven, resultaten komen binnenkort in een review.
De fan in de CNPS7000 kan je er wel uit halen, 2 schroefjes. Verder heeft het plaatsen van grotere of meer fans niet zoveel zin. Hijs nu helemaal stil en ik heb gexperimenteerd met nog een 92mm fan erboven, resultaten komen binnenkort in een review.
knappe jongen die dat nog een jaar zo houdkleefding schreef op 11 February 2003 @ 16:22:
de zalman 6000cu zit hier aan de lipjes vast en heeft al meerdere transporten overleeft.

srry hoor, maar zo'n core kan best wat hebben..... zo'n ding gaat meestal kapot door verkeerde installatie.casemodderpoel schreef op 11 februari 2003 @ 20:05:
[...]
knappe jongen die dat nog een jaar zo houd
niks
Heb de CNPS7000-Cu samen met wat Arctic Silver 3 en een ZM80A-HP besteld.
Is het verstandiger om AS3 of de zalman koelprut te gebruiken (op zowel de cpu en mn vga kaart ?)
Dinsdag als het goed is binnen, zal jullie wel even verslag doen
Ps. past de ZM80A-HP zonder problemen op mn P4PE
Is het verstandiger om AS3 of de zalman koelprut te gebruiken (op zowel de cpu en mn vga kaart ?)
Dinsdag als het goed is binnen, zal jullie wel even verslag doen
Ps. past de ZM80A-HP zonder problemen op mn P4PE
[ Voor 11% gewijzigd door Dax op 23-02-2003 17:41 ]
Zolang je niet aan dat blok koper gaat hangen is er niks aan de hand hoor.
Heb de Zalman 7000Cu nu binnen, cooled echt super (idle 38 stressed 45 op een P4 2,53@3,04 1,7v) en het belangerijkste, stilte 
Heb de Zm80a-Hp er ook bij besteld en op mn radeon gezet, ook een mooi (stil) ding!
Hoor nu alleen nog het zachte gezoem van mn enermax als ik mn case fans uit heb
Heb de Zm80a-Hp er ook bij besteld en op mn radeon gezet, ook een mooi (stil) ding!
met een 80aHp kun je die casefans beter niet uitzettenMasterJR schreef op 26 februari 2003 @ 17:38:
Heb de Zalman 7000Cu nu binnen, cooled echt super (idle 38 stressed 45 op een P4 2,53@3,04 1,7v) en het belangerijkste, stilte

casemodderpoel schreef op 26 February 2003 @ 20:04:
met een 80aHp kun je die casefans beter niet uitzetten
Gaat prima hoor.
En je western digital?Mijn ervaring is toch dat 7200rpm harddisks toch wel goed te horen zijnMasterJR schreef op 26 februari 2003 @ 17:38:
idd maar na een paar uurtjes gamen als mn pc geoc'ed is wil het nog wel eens gebeuren dat mn case temp een beetje te hoog wordt
Ja, vroegah hoorde ik mn harddisk nooit, coolers in mn pc overstemde dat geluid makkelijk, nu hoor ik hem idd wel maar het is niet erg luidUnicron schreef op 26 February 2003 @ 20:37:
[...]
En je western digital?Mijn ervaring is toch dat 7200rpm harddisks toch wel goed te horen zijn
[ Voor 47% gewijzigd door Dax op 26-02-2003 20:43 ]
Ik zou de AS gebruiken, ben niet zo'n voorstander van permanente oplossingen zoals dat lijmen van de 80a hp van zalman. Maar dat is persoonlijk. Meen ook gelezen te hebben dat AS beter koelde. Koelpasta van fabrikanten die je erbij krijgt is meestal van minderen kwaliteit dan AS.MasterJR schreef op 23 February 2003 @ 17:39:
Heb de CNPS7000-Cu samen met wat Arctic Silver 3 en een ZM80A-HP besteld.
(ja ik sta al stevig voor de zalman liefhebbers die nu over me heen komen)
Damn, is het zelfs lijmREDFISH schreef op 27 februari 2003 @ 10:29:
[...]
Ik zou de AS gebruiken, ben niet zo'n voorstander van permanente oplossingen zoals dat lijmen van de 80a hp van zalman. Maar dat is persoonlijk. Meen ook gelezen te hebben dat AS beter koelde. Koelpasta van fabrikanten die je erbij krijgt is meestal van minderen kwaliteit dan AS.

Ben ik toch blij dat ik AS3 heb gebruikt want ik moet mn 80a nog een keer demonteren omdat ik de shim nog wil verwijderen.
De pasta die Zalman bij de ZM80A-HP levert is géén lijm, maar 'gewone' koelpasta. Overigens zul je met AS3 wel een beter koelresultaat hebben.REDFISH schreef op 27 February 2003 @ 10:29:
[...]
Ik zou de AS gebruiken, ben niet zo'n voorstander van permanente oplossingen zoals dat lijmen van de 80a hp van zalman. Maar dat is persoonlijk. Meen ook gelezen te hebben dat AS beter koelde. Koelpasta van fabrikanten die je erbij krijgt is meestal van minderen kwaliteit dan AS.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 15:39 ]
ik kick het topic maar even
ik heb de koeler ook even liggen voor een review voor www.overklokken.nl
eerste ervaringen zijn dat hij stil ECHT stil is. Echt stil als in veeeeeeel stiller dan de retail koeler.En hij houdt de cpu toch wel paar graden koeler. Ik heb nog niet echt veel gewerkt met het gevaarte, maar hij doet het wel goed in mijn ogen
montage vereiste echter wat meer geduld dan ik gewend ben
ik heb de koeler ook even liggen voor een review voor www.overklokken.nl
eerste ervaringen zijn dat hij stil ECHT stil is. Echt stil als in veeeeeeel stiller dan de retail koeler.En hij houdt de cpu toch wel paar graden koeler. Ik heb nog niet echt veel gewerkt met het gevaarte, maar hij doet het wel goed in mijn ogen
montage vereiste echter wat meer geduld dan ik gewend ben
En wat voor temps haal jij er mee?
Edit: sorry....stond op de vorige pagina.....
Edit: sorry....stond op de vorige pagina.....

[ Voor 44% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 15:51 ]
heb jij die fan die daar hangt te bungelen (dit uit staat volgens de vorige pagina) nou eigenlijk speciaal op die heatpipe gericht om hem extra te koelen of komdat zo nou maar toevalig uit
Ik persoonlijk heb een Chieftech kast en heb ook een ZM80HP en heb in de 3,5" HDD cache die op de zelfde hoogte zit als de ZM80HP een fan zitten. Moet toch 1 hebben die voor instromende lucht zorgt en dan kan ie net zo goed op die hoogte.
Ik heb ook een chieftec kast en gewoon alle casefans uit staan met een ZM80HPa op de gf4 ti4200 128mb agp8x (stock speeds, 250 / 513 ) en een cnps3100+ op de xp1700+ (ook gewoon stock speed). Draait allemaal prima.
Merk trouwens wel dat de boel inderdaad wat warmer word met die 80hpa op m'n vidkaart, had hiervoor een gf2 pro met een zm17cu erop en die bleef toch wel wat kouder. Nu draait de fan van m'n zalman voeding iets harder
Merk trouwens wel dat de boel inderdaad wat warmer word met die 80hpa op m'n vidkaart, had hiervoor een gf2 pro met een zm17cu erop en die bleef toch wel wat kouder. Nu draait de fan van m'n zalman voeding iets harder
Nee, heb die fan expres op mn 80a gericht (stukje ijzerdraadmartijnf schreef op 06 maart 2003 @ 16:20:
heb jij die fan die daar hangt te bungelen (dit uit staat volgens de vorige pagina) nou eigenlijk speciaal op die heatpipe gericht om hem extra te koelen of komdat zo nou maar toevalig uit
Montage was inderdaad lastig, ze hadden er langere schroeven bij moeten doen dan had je de koeler veel gemakkelijker op die 2 beugels kunnen schroeven.
Verwijderd
hij is wel mooi, beetje jammer dat ie niet helemaal rond is, maarja, die vast-hou-klipjes zaten in de weg..
en erg jammer dat ie zo zwaar is
en erg jammer dat ie zo zwaar is
http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=331
Dat lijkt me ondertussen wel handig ... (directe link, ik heb er misschien overheen gekeken, maar toch
! )
Dat lijkt me ondertussen wel handig ... (directe link, ik heb er misschien overheen gekeken, maar toch
De meeste mensen deugen!
* ROTSCHOP
*
Heeft nog niemand deze cooler draaiend en wil wat ervaringen delen
? Is namelijk echt een gaaf ding imho
!
Heeft nog niemand deze cooler draaiend en wil wat ervaringen delen
De meeste mensen deugen!
HUHUHUHUHUH 
ik heb de koeler op mijn P4 2.4 draaien. Op std speed met low speed @ fan (onhoorbaar) wordtie maximaal 44 C met stress ofzo (met stille kastkoeling).
Als ik overclock wordtie ongeveeer 55c (met stille kastkoeling).
Je moet hem niet kopen voor geweldige koelprestaties. Hij houdt je proc ongeveer 4c koeler dan de retail koeler. Voor de stilte is het een geweldige aanrader, want hijs superstil !
ik heb de koeler op mijn P4 2.4 draaien. Op std speed met low speed @ fan (onhoorbaar) wordtie maximaal 44 C met stress ofzo (met stille kastkoeling).
Als ik overclock wordtie ongeveeer 55c (met stille kastkoeling).
Je moet hem niet kopen voor geweldige koelprestaties. Hij houdt je proc ongeveer 4c koeler dan de retail koeler. Voor de stilte is het een geweldige aanrader, want hijs superstil !
Is mijn Asus P4B533 compatible met die 7000Cu? Want dan overweeg ik het om hem aan te schaffen..
PhD i.o.
Nog even wat reviews voor de geïnteresseerden:
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=1359
http://www.datafuse.net/7000cu.php
http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=133
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=1359
http://www.datafuse.net/7000cu.php
http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=133
OH MY FUCKING GOD!Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 15:54:
Echt te gek man, die nieuwe Zalman koeler. Ik denk dat héél veel mensen hier op gewacht hebben. http://www.casejunkies.com/index.php?upn=000000#331
Heb dus nu die 7000 AlCu, helaas niet de Cu...maar als je hoorde hoe zwaar dat kreng was..en sinds ik mijn pc nog wel wil kunnen vershouwen...heb ik maar gekozen voor die 7000AlCu.
....92mm fan...YES!
Lekker Koper...YES!
Lekker Still, YES!
Koelen...voor het eerst zijn de CPU temps van mijn P4 2,0Ghz ( 0,13 core ) ONDER de temperaturen van mijn moederbord ( met een NB32J gekoeld )
.....
Kan maar een ding zeggen, "they killed kenny and stole his idea!"
There is no place like ::1
Nog even wachten en dan komt de Socket-A versie uit. En inderdaad, het is kwa prestaties en grootte wel een soort "Uber-Orb"
[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2003 20:56 ]
En dat superstil.......Yokozuna schreef op 13 June 2003 @ 20:54:
Nog even wachten en dan komt de Socket-A versie uit. En inderdaad, het is kwa prestaties en grootte wel een soort "Uber-Orb"
Zo dan:
Uber:
-betere prestaties
-groter
-stiller
Uber:
-betere prestaties
-groter
-stiller
[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2003 21:06 ]
Mmm, net even ge-vice-citied. Voor een minuut of 30.
Ik kijken naar mijn temperaturen ( ja ga er rustig voor zitten ) ...36 graden CPU terwijl idle de cpu 33 graden is.
Ruled dat, of ruled that!
Ik kijken naar mijn temperaturen ( ja ga er rustig voor zitten ) ...36 graden CPU terwijl idle de cpu 33 graden is.
Ruled dat, of ruled that!
Ik heb net zelf mijn Zalman 7000Cu-B in mijn kast zitten, maar nu gaat hij in de stille stand een onwijs irritant gepiep maken (lijkt zo'n hoge elctronica piep). Kan dit doordat hij net nieuw is en nog ff moet inlopen of heb ik pech?
ps:
Cooling is beter, en stiller op de hoge stand. Bijvoorbeeld na een uurtje gamen met de AMD64 boxed cooler stond dat ding echt een gat in de lucht te blazen en deze cooler is zelfs dan redelijk stil.
ps:
Cooling is beter, en stiller op de hoge stand. Bijvoorbeeld na een uurtje gamen met de AMD64 boxed cooler stond dat ding echt een gat in de lucht te blazen en deze cooler is zelfs dan redelijk stil.
[ Voor 32% gewijzigd door pretorian_nl op 03-10-2004 15:57 ]
Digital Media Junkie
Pagina: 1