Toon posts:

Kabel + Adsl Kan je de bandbreedte optellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons thuis hebben we adsl dan een router en dan wat pc's. De buren hebben kabel, een router en dan wat pc's. Nu is het de bedoeling een crosslink te leggen tussen een pc van de buren en een pc bij ons. Is het mogelijk om dan beide bandbreedte te gebruiken? Of zou het systeem anders opgezet moeten worden?

Verwijderd

Lijkt me niet, of jij maakt gewoon gebruik van je eigen ADSL verbinding. Of de buurtjes zetten Internet sharing aan bijv. en dan maak je gebruik van hun kabelverbinding.

Verwijderd

Ik geloof dat je vraagt of als je twee Internet verbindingen combineert het dan sneller zou gaan, in theorie klopt dat. Maar, dat gaat je niet lukken via een normale router of een of ander software-pakketje(Alhoewel die misschien ook wel weer bestaan, dunno).

Voor dit soort dingen heb je een goeie router nodig die de twee verbindingen combineert, en niet een of ander huis/tuin en keuken routertje.

Het is dus redelijk onhaalbaar om zoiets te bereiken.

Wat je WEL kunt doen: Je kunt aan je buren voorleggen of zij samen met jou een Internet verbinding willen bekostigen. Dit kan leuke situaties opleveren je kunt namelijk zeggen dat ieder 50% van de huidige verbinding betaald of je kunt een duurdere verbinding aanschaffen en daar ieder de helft van betalen(wat dan weer erop neerkomt dat je ieder hetzelfde maand bedrag blijft betalen voor een betere/snellere verbinding)

Neem dan een verbinding met een redelijke upstream en ga je eigen webserver draaien :P

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 06:12 ]

Verwijderd

Juist me eigen quote, das ook cool.. |:(

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 06:06 ]

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 15:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

Volgens mij is deze vraag al veel vaker voorbij gekomen. gebruik dus even de search!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier zijn idd al redelijk wat topics over geweestm beetje zoeken en je komt er wel ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.