Toon posts:

1 pc >> 2x adsl-basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeeej allo,

Ik woon in een studenten flat en heb nu één adsl-basic aansluiting voor vijf pc's en een server. Waarschijnlijk willen er nu dusdanig meer mensen een adsl-verbinding dat ik dat liever doe via nog een adsl-basic lijn. (upgraden naar adsl-extra is nu geen optie) Mijn vraag is of dit via één server kan? Zoja dan zoek ik zelf wel eerst uit hoe, want das leuk >:) , ik kan dan altijd nog vragen hoe, toch...

thnx :)

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

je moet 2 telefoon lijnen hebben that's it
volgens mij moet de rest ook wel te doen zijn

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 11:43
ja in de server extra netwerk kaart en routing goed instellen(dus totaal 3x). (met winroute gaat dit heel makkelijk)
ik vraag me trouwens af of je ipv. een extra nic er geen hub aan kan hangen...

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 22:03 schreef pyravex het volgende:
je moet 2 telefoon lijnen hebben that's it
volgens mij moet de rest ook wel te doen zijn
Die zijn er! :)

Verwijderd

Welk os heb je op de server staan ? Als het Windows NT of 2000 is kun je gebruik gaan maken van loadbalancing ... daar heb je twee netwerkkaarten voor nodig waar de twee adsl verbindingen op binnen komen ... het data verkeer wordt dan automatisch over beide kaarten verdeeld ... en natuurlijk een derde netwerkkaart die naar de hub/ het interne netwerk gaat... of dit met Linux gerealiseerd kan worden weet ik niet, vast ook wel.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Dan is het te doen :)
Succes er mee!
(why geen 2x Fast ADSL??)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
Welk os heb je op de server staan ?
Nu win2k pro. En als ik Linux onder controle heb, dan wil ik linux :)
(why geen 2x Fast ADSL??)
Nja, ik bedoel die basic die ik nu heb daar moet ik nog min. 5 mnd mee doen, gezien ut contract. Maar ik bedoel eigenlijk gewoon : kunnen er twee adsl-verbindingen op één server, nu win2k pro, strakkies (hopelijk snel ) linux!

Kennelijk wel >:) :9

Verwijderd

Topicstarter
Heej, nu zit ik ff te denken, jaja..
Stel je hebt één pc, en twee adsl-verbindingen, heb je dan automatisch dan ook twee keer de snelheid van één adsl-verbinding? :? En met drie en met vier, of ... ?

Verwijderd

Nja, ik bedoel die basic die ik nu heb daar moet ik nog min. 5 mnd mee doen, gezien ut contract.
Volgens mij mag je altijd je contract 'upgraden'? Je contract opwaarderen is volgens mij geen probleem? Het lijkt me makkelijker als 2 lijnen aan een server.... zou eens informeren bij mxstream.
Maar ik bedoel eigenlijk gewoon : kunnen er twee adsl-verbindingen op één server
Ja dat lijkt me geen probleem, 2 nics erin en de boel goed instellen en het zou moeten werken. Hoe je de loadbalancing dan moet doen wordt wel lastig volgens mij... al hoewel in een linux firewall kan je gewoon aangeven welke ipranges welke interface/ip gebruiken volgens mij?

Verwijderd

Topicstarter
al hoewel in een linux firewall kan je gewoon aangeven welke ipranges welke interface/ip gebruiken volgens mij?
hoho, ben echt nog een linux-n00b, dat komt nog wel.. :)

Verwijderd

hoho, ben echt nog een linux-n00b, dat komt nog wel..
hehehe is hier ook meer een klok en klepel verhaal hoor :)
Ik heb wel een linux bakkie draaien met freesco gewoon linux op een flop = very easy.

Had wel een redhat bak staan maar sinds ik verhuisd ben naar Amsterdam, heb ik daar maar windoze opgesodemieterd. Erg handig als ik weer thuis ben en dat is ook de bak waar ik nu weer fftjes op zit :)
Pagina: 1