Toon posts:

[WC?]all in one waterkoeler Water-x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand deze al? Echt iets verbazends vind ik, de Water-X koeler.
Het is een compleet waterkoelsysteem, met pomp, OP de CPU.
www.1coolpc.com heeft hem in de pre-order, niet op voorraad nog, voor 60 dollar US.

Afbeeldingslocatie: http://www.1coolpc.com/waterx1.jpg

De bevestiging gaat net de bekende 4 schroeven op de gaten naast de socket, zowel voor AMD/socket A als PIV/socket 478.

Afbeeldingslocatie: http://www.1coolpc.com/waterx6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.1coolpc.com/waterx8.jpg

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ziet wel kewl uit, maar ik betwijfel of ook effectief is :X

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
Mzz bij dit soort koelblok had ik minstens een kopere heatsink gezie ipv een silveren

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 22:41

EntonoX

Team leider

gfo schreef op 09 February 2003 @ 14:02:
Mzz bij dit soort koelblok had ik minstens een kopere heatsink gezie ipv een silveren
als je even op de site gekeken had is het geen zilver maar aluminium. het vreemde vind ik dan wel dat ze een aluminium koelgedeelte nemen en een koperen radiateurtje. :? je kunt volgens mij het beste 2 dezelfde materialen nemen. dit ivm met galvanische corrosie.

en ja, ik heb dit zelf ondervonden met mijn eigen waterkoeling setup. ik had namenlijk eerst een alu. blokje met koperen rad. en het blok werdt na +/- 2 maanden. verkoperd van binnen. (ja, ik heb een mix van demi water/ anti-corrosie vloeistof)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Het hele idee van WC is om het water te verplaatsen naar de rad die een veel groter opp. heeft als een koelblok. Daardoor wordt het beter gekoelt. Hier gaat dat dus niet op en het zal dus niet geweldig werken.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Volgensmij werkt dit inderdaad niet echt geweldig en sluit ik me helemaal bij Repeat aan voor de reden.... Het heeft natuurlijk wel een hoog pats niveau voor die wanabee tweakers.. Ja ik heb ook waterkoeling ja... Nee niet zelfgemaakt maar ik heb wel waterkoeling :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
Het zal wel iets afdoen, want zoals je kan zien gaat het water door het blok heen. En water neemt warmte sneller op. Het warme water stijgt en wordt gekoeld. Maar volgens mij hadden het recevoir iets hoger mogen maken.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Als dit goed werkt ben ik verkocht!! Alleen dacht ik idd dat koper warmte beter opneemt (dus op de proc plaatsen ) en alu beter warmte afstaat.... vreemd :?

• bredend
  • Laatst online: 18-02 17:13
Dit ding zou ik erg graag willen hebben, al is het maar om te modden ofzo.

check die mooie radiateur:
Afbeeldingslocatie: http://www.1coolpc.com/waterx7.jpg

En ze gebruiken iets dat ik ook graag zou willen maken: een pomp gelijk op het waterblok.

[ Voor 24% gewijzigd door bredend op 09-02-2003 14:51 ]

Verwijderd

is dat niet wat zwaar voor je tere amd core?

Verwijderd

mijn neef dacht al aaan zoiets .. maar dan met kwik i.p.v water :D

Verwijderd

Door mischien de pomp aan te passsen zou je in een gewoone water cool zet ook wel kwik in kunnen werpen.
toch iets efectiefer.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dit heeft ook een keer op de frontpage gestaan, alleen was dat een andere koeler met een kleinere rad, maar zelfde id.

offtopic:
En ik vind em nog lelijk ook.

[ Voor 20% gewijzigd door bobo1on1 op 09-02-2003 16:10 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 21:34

Allardie

AT..

Dit is toch eigenlijk gewoon een systeem met een soort van heatpipes, alleen waar ze dan water gebruiken en een pomp??

• Zoefff
  • Laatst online: 12:24

Zoefff

❤ 

Mm, het lijkt met niet echt effectief eigenlijk? Niet meer dan normale luchtkoeling iig...

En ik betwijfel het of het goed is om dit blok aan je mobo te hangen? Ik zou het zeker ondersteunen oid, straks breekt het blok af + nog wat extra van je mobo of processor oid :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• PilatuS
  • Niet online
erg wreemd ding eerst maar eens benches van zien dan zien we wel weer verder, 60 dollar zou mits de resultaten goed zijn niet zo duur zijn

• TrasherXL
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Volgens mij is een Volcano 7 nog effectiever. Het idee van WC is dat water als medium fungeert naar een grotere "luchtkoeler", de radiator. Het water is dus niet de koeler maar de radiator, water is het medium. Nu koel je indirect meet een in verhouding kleine radiator die ook nog is in de warme kast zit, vlak bij alle hitte bronnen. Lijk met een directe koperen luchtkoeler beter presteren.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

PilatuSSS schreef op 09 februari 2003 @ 16:51:
erg wreemd ding eerst maar eens benches van zien dan zien we wel weer verder, 60 dollar zou mits de resultaten goed zijn niet zo duur zijn
er zijn benches van! op overclockers om precies te zijn.... :)
maar ze zijn er niet erg positief over.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Voor die $60 (€60 dus) kan ik een hele waterkoeling bouwen dat veel beter presteerd en ook veel stiller zal zijn. Ik denk dat beide redenen om waterkoeling te nemen, namelijk geluid en warmte afvoerend vermogen, hier niet echt opgaan. Het lijkt me onmogelijk om met een dergelijk kleine radiator goed je warmte kwijt te kunnen. Ook denk ik niet dat de fan erg stil zal zijn.

Verwijderd

Toen dit op Tweakers was zei ik:
[edit]Gepost door Muad Dib zondag 3 november 2002 - 21:09 Score: 3 (Inzichtvol)[/edit]
Jongens, er is nu al 20+ keer gezegd dat dit mooie ding niet efficient is. Hoewel bepaalde argumenten niet echt logisch op mij overkomen, denk ik dat hij inderdaad niet zo goed is als een normale waterkoelingsetup. Verbazingwekkend?

Vergeet het bovenstaande en denk hieraan: in 1 kleine unit heb je een super stoere waterkoeling/heatsink. Vergeet effectieviteit, dit is gewoon vet
En dat kleine VGA blokkie is al helemaal strak. Nu nog glow in the dark-vloeistof erin, en je hebt strakke shit achter dat windowtje!
Dat zeg ik dus weer, en bekijk die link! })

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

hier kan je em ook kopen, voor 49 euro (staat al een aardige tijd in de pricewatch hoor) onder de naam augutec ofzo, http://www.cybertec.nl/

niks

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:27:
Voor die $60 (€60 dus) kan ik een hele waterkoeling bouwen dat veel beter presteerd en ook veel stiller zal zijn. Ik denk dat beide redenen om waterkoeling te nemen, namelijk geluid en warmte afvoerend vermogen, hier niet echt opgaan. Het lijkt me onmogelijk om met een dergelijk kleine radiator goed je warmte kwijt te kunnen. Ook denk ik niet dat de fan erg stil zal zijn.
In dat geval wil ik wel waterkoeling bij je kopen waar is je winkel? 8)

• Strider
  • Laatst online: 11:11
Iedereen heeft het over een pomp. Maar waar zit die pomp dan, volgens mij zit er nog niet eens een pomp in.

BlaBlaBla

Verwijderd

Eskimootje schreef op 09 februari 2003 @ 22:13:
[...]

In dat geval wil ik wel waterkoeling bij je kopen waar is je winkel? 8)
Zelfbouw... En ik heb nog wat materiaal rondslingeren...

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
Het idee van een heatpipe koeler van coolermaster bijvoorbeeld is om snel de warmte van de core weg te krijgen denk dat dat ook een beetje het idee van dit ding is dus... Eerst tests zien :) maar zal voor een luchtkoeler denk niet al te verkeerd koelen.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 20:27:
Volgens mij bedoel je met het $ tekentje grammen goud.... dan zit je wel i/d buurt van een watercooling setje :P

• bredend
  • Laatst online: 18-02 17:13
Strider schreef op 09 February 2003 @ 22:18:
Iedereen heeft het over een pomp. Maar waar zit die pomp dan, volgens mij zit er nog niet eens een pomp in.
Zonder pomp zou alles beneden blijven zitten. Maar er zit geen gewoon e pomp in, maar meer een magneet die een beetje beweegd ofzo ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.1coolpc.com/waterx3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Chop2000 schreef op 09 februari 2003 @ 22:09:
hier kan je em ook kopen, voor 49 euro (staat al een aardige tijd in de pricewatch hoor) onder de naam augutec ofzo, http://www.cybertec.nl/
Dit is trouwens wat die heren er van zeggen :
Watercooling (aangeven bij bestelling amd/intel !)

Artikelnummer: 5622

Deze cooler is geschikt voor zowel INTEL als AMD cpu's tot zelfs 3 Ghz! De Aguatec koelt 10 °C beter dan traditionele mechanische coolers hetgeen voor INTEL de reden is geweest om bij gebruik van Aguatec coolers een langere levensduur te garanderen

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Dit lijkt mij totaal niet effectief omdat een grote kracht van waterkoeling is dat het constant op hoge snelheid in beweging is.

verder lijkt me een silent heatpipe cooler van coolermaster dan beter presteren.

of koop een Aquarius2 set van thermaltake die toch aardig presteert als je er een betere 80mm fan op zet :)

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Raar trouwens... die fan zuigt lucht door de radiator, dat werkt toch veel beter als ie lucht de radiator inblaast... of ligt dat nou aan mij :?

dude... wait... what...

Verwijderd

60 dollar, hmpfz weegt ook 60 kilo zeker :?

Verwijderd

Hoe zwaar is dat ding wel niet? Volgens mij maar een stootje voor nodig om de socket er af te laten vallen.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 14:18:
Hoe zwaar is dat ding wel niet? Volgens mij maar een stootje voor nodig om de socket er af te laten vallen.
Dat zal wel meevallen hoor, ik heb een tijdje een Dragon Orb 3 gehad van bijna 0,7 KG.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

NoTo schreef op 11 februari 2003 @ 11:35:
Raar trouwens... die fan zuigt lucht door de radiator, dat werkt toch veel beter als ie lucht de radiator inblaast... of ligt dat nou aan mij :?
Het ligt aan jou :)

Waarom zou het beter werken als hij blaast?

• 418O2
  • Laatst online: 12:37
gistron.com heeft hem ook, zag ik op de site

*!* Klik *!*

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens dat je voor dat geld ook zelf een leuke WC setup kunt bouwen. Geeft vast en zeker betere temps, en je hebt het voordeel dat je je warmte meteen naar buiten kunt werken in plaats van dat het binnen in je kast blijft.
Volgens mij is dit ontwerp meer voor the looks, dan voor de performance.

Verwijderd

Topicstarter
1) Hij zit niet aan de Socket vast, maar met 4 boutjes op het mobo, net als een Swift MC462. Over het eventuele gewicht hoef je je dus helemaal geen zorgen te maken.

(Swift MC462 weegt ca.750 gram ZONDER fan, met fan kom je aardig naar de kilo toe.)

De kracht waarmee de clip van een Socket A koeler op de socket moet klemmen van AMD is iets van 18Kgram. Tamelijk wat meer dus.

2) Die fan zou misschien best beter de andere kant op kunnen draaien. Als hij de lucht door de radiator zuigt, wordt die warme lucht op de heatsink zelf geblazen.
Mij dunkt dat het eventueel beter zou zijn als de fan naar boven blaast.

3) De kracht van waterkoeling is nu juist de grote warmte opname capaciteit bij een lage stroomsnelheid.

300 liter per uur is echt maar een miezerig zeikstraaltje ... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 23:31 ]

Pagina: 1