Ik ben voor m'n ouders een pc'tje aan het samenstellen die in de woonkamer moet komen te staan. Moet een beetje ene multimedia geval worden, dat deels de 2e tv moet gaan vervangen.
Idee is alsvolgt:
pc met:
goede tv-kaart (Hauppage WinTV of zo?)
dvd/cdrom-drive
videokaart met TV-out
De rest van de onderdelen hebben weinig met m'n vraag te maken.
Nu moet dit alles aangesloten worden op een 18.1" of 19" TFT-scherm. De vraag waar ik nu mee zit, en welke ik niet heb kunnen beantwoorden na het doorspitten van de search, is de volgende:
Is de kwaliteit van het signaal van een TV-kaart op een 19" TFT (A-klasse) goed genoeg om rustig een paar uurtjes naar te kunnen kijken?
Er hebben hierover een aantal oude topics gelopen, zoals:
TFT scherm als Televisie?
en
TFT met s-video-in gebruiken voor tv-kijken?
Deze topics geven echter niet specifiek genoeg antwoord op mijn vraag, en ik wil niet met een aankoop van 2000 euro zitten en dan nog niet fatsoenlijk tv kunnen kijken.
Overigens, qua monitor denk ik momenteel aan de Samsung SyncMaster 191T, wat is jullie mening hierover, en in hoeverre zou bij de 191N het gebrek aan DVI een probleem zijn in deze setup?
Idee is alsvolgt:
pc met:
goede tv-kaart (Hauppage WinTV of zo?)
dvd/cdrom-drive
videokaart met TV-out
De rest van de onderdelen hebben weinig met m'n vraag te maken.
Nu moet dit alles aangesloten worden op een 18.1" of 19" TFT-scherm. De vraag waar ik nu mee zit, en welke ik niet heb kunnen beantwoorden na het doorspitten van de search, is de volgende:
Is de kwaliteit van het signaal van een TV-kaart op een 19" TFT (A-klasse) goed genoeg om rustig een paar uurtjes naar te kunnen kijken?
Er hebben hierover een aantal oude topics gelopen, zoals:
TFT scherm als Televisie?
en
TFT met s-video-in gebruiken voor tv-kijken?
Deze topics geven echter niet specifiek genoeg antwoord op mijn vraag, en ik wil niet met een aankoop van 2000 euro zitten en dan nog niet fatsoenlijk tv kunnen kijken.
Overigens, qua monitor denk ik momenteel aan de Samsung SyncMaster 191T, wat is jullie mening hierover, en in hoeverre zou bij de 191N het gebrek aan DVI een probleem zijn in deze setup?
[ Voor 4% gewijzigd door Diederick Janse op 09-02-2003 00:09 ]
Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."