Toon posts:

TFT scherm als Televisie?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forumleden,

Is het verstandig om een TFT monitor als Televisie te gebruiken?

Is het beeld bv scherp (en snel) genoeg, heb gehoord dat televisie afgestemd is op tv signaal en monitor niet?

Wat voor losse tv tuners bestaan er (zodat je niet je pc hoeft aan te zetten als je tv wilt kijken)?

Zijn de monitoren met ingebouwde tv tuners (of als optie) aangepast op tv kijken of kun je een willekeurige monitor gebruiken (met een tuner)?

Heeft er iemand hiermee praktijk ervaring?

Bij voorbaat bedankt voor je reactie, ED
>:)

Verwijderd

moet kunnen :-) keek op me vorige school altijd livestream 100mbit vanaf de server die stond te broadcastne zo dat de leraren Tv konden kijken :X
zag er altijd we lgoed uit :-D hogekwaliteit Realmedia stream :-D mischien hebbie der wa aan

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

http://www.cinemabox.co.uk/tft-sharp.asp

wel eens gezocht? lijkt me niet aangezien dit de eerste hit was met [google=tft tv tuner]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Philips heeft een TFT met ingebouwde TV tegenwoordig. MyCom verkoopt ze (voor veel geld).

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Samsung heeft ook al zo'n TFT scherm met ingebouwde tuner (151 mp / 171 mp)
Dit had je inderdaad ook met de zoekfunctie kunnen vinden.

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
offtopic:
Hebben jullie allemaal problemen met lezen ofzo? Hij vraagt helemaal niet welke merken TFT schermen er zijn met ingebouwde TV tuners...

Ik zou ongetwijfeld voor een TFT met geintegreerde TV Tuner gaan omdat je dan in ieder geval verzekerd bent van een redelijk beeld. Met externe TV tuners kom je namelijk op de meest vage merken uit, en die werken waarschijnlijk niet op de native resolutie van je TFT. Bovendien heb je daarvoor vaak een composite ingang nodig op je TFT en dat is, zo ver ik weet, niet standaard. Avermedia heeft er toevallig 1 met VGA output. (tweede van onder)
Verder raad ik je aan om es naar een winkel (Mediamarkt?) te gaan waar ze zo'n monitor (Int. Tuner) hebben staan om de kwaliteit zelf te beoordelen. Het is zowiezo geen goed idee om een monitor te kopen zonder hem eerst gezien te hebben (spreek uit ervaring :().

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
offtopic:
hmmmm.... ik heb nog twee defecte laptops liggen waarvan de TFT schermen nog goed zijn... (bij een van de schermen is 1 pixel kapot maar daar kan ik wel 'overheen' komen). Iemand ervaring met het ombouwen van een laptopscherm naar een 'video'-schermpje?

Als je een videorecoder hebt (en wie heeft die nou niet) dan kun je die als tv-tuner gebruiken mocht je toch een TFT scherm zonder on-board TV tuner kopen. 't scheelt je in ieder geval geld (oke, gebruiksgemak is ook wat waard, maargoed da's verder aan jou).

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
marksanne schreef op 05 november 2002 @ 09:30:
offtopic:
hmmmm.... ik heb nog twee defecte laptops liggen waarvan de TFT schermen nog goed zijn... (bij een van de schermen is 1 pixel kapot maar daar kan ik wel 'overheen' komen). Iemand ervaring met het ombouwen van een laptopscherm naar een 'video'-schermpje?
Daar is een vrij oud topic over te vinden, heb het ooit ook willen proberen, maar de aansturing blijkt toch het grootste probleem. Ik heb de schermen die ik nog had maar weggegooid pas, omdat je er toch niets mee kunt, zonder schema's en de benodigde DAC's.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor de reacties! ed
Pagina: 1