Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
blazen. altijd blazen.
zal het effe wat toelichten. Het effect van het inblazen van koude lucht ook al wordt die enigszins verwarmd door je harddisks is vele malen beter dan het uitzuigen van die lucht, die ook nog es niks bijdraagt aan je airflow.
zal het effe wat toelichten. Het effect van het inblazen van koude lucht ook al wordt die enigszins verwarmd door je harddisks is vele malen beter dan het uitzuigen van die lucht, die ook nog es niks bijdraagt aan je airflow.
[ Voor 84% gewijzigd door REDFISH op 08-02-2003 19:02 ]
Niet altijd blazen..
Maar in dit geval wel, want anders heb je bijna geen intake airflow meer.
Maar in dit geval wel, want anders heb je bijna geen intake airflow meer.
BULLSHIT!REDFISH schreef op 08 February 2003 @ 18:59:
blazen. altijd blazen.
Hier word ik nou echt zo moe van altijd.
Blazen of zuigen, het maakt niet uit omdat er altijd even veel lucht langs je HD blijft stromen. Het verschil is dat de lucht uit je case iets warmer is dan de lucht buiten de case. DIT MAAKT OVERGENS NIET UIT! Of je schijf nou 30 of 50 graden is, zolang de temperatuur maar hetzelfde blijft is er niks aan de hand
[ Voor 2% gewijzigd door LeonM op 08-02-2003 19:46 . Reden: typo weggehaald ]
Maakt dat niets uit? Zou een lagere temperatuur per definitie al niet beter zijn? Als ik de fans laat blazen, blaast ie dus koude lucht naar binnen wat onmiddelijk weer zal worden opgewarmd door de hd's. Blijf ik dus met warmere luchtinvoer voor de rest van de case zitten, of heb ik het daar mis?LeonM schreef op 08 February 2003 @ 19:45:
[...]
Buiten de case. DIT MAAKT OVERGENS NIET UIT! Of je schijf nou 30 of 50 graden is, zolang de temperatuur maar hetzelfde blijft is er niks aan de hand
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ik heb ook een chieftec, wat ik heb is: 2x intake voor(dan heb je gelijk frisse lucht in je kast, waarschijnlijk hangt dan 1 onder de bay, en de andere in de bay, die fan blaast dan gelijk op/langs m'n HDs - scheelt zo'n 10graden) en aan de achterkant 1 fan outtake. (scheelt 3-5C voor m'n proc)
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
als je een chieftec of zo iets dergelijks hebt zet je die fans bij je hd's op naar buiten zuigen en bouw je in de zijkant 2 120mm fans voor intake!
heb je en koele lucht over je proc, en koele lucht over je hd's.
heb je en koele lucht over je proc, en koele lucht over je hd's.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()