[WC][OC] Waterkoeling met reservoir werkt! Foto's...

Pagina: 1
Acties:

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 22:24

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Eindelijk, na een tijdje hard zwoegen, heb ik mijn waterkoeling, met reservoir aan de praat gekregen. Ook de voltage mod is van de partij.

Klik hier voor de nieuwste plaatjes.

Nu moet ik nog een koelvloeistof hoogte meter maken. Daar is de flatcable uit het reservoir voor.
Eerst liep de athlon 1200 AXIA proc met luchtkoeling op 1340 MHz. Met waterkoeling @ 1440.
Maar nu met voltage mod @ 1540 MHz, bij een voltage van 2.08 volt.
Het mobo is een asus a7v133.
Ja, ik weet het, het is een beetje oud allemaal, maar wel leuk. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden....

edit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/h.hupkens/112-1295_IMG.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dr Nix op 08-02-2003 17:05 ]

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cool, hoewel ik die Gardena-koppelingen maar eng vind :D Maarjah, als het veilig was, was er geen kont aan natuurlijk ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

edit:
Ik zeg wel niks meer...

[ Voor 87% gewijzigd door Demo op 08-02-2003 17:05 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• snars
  • Niet online
hmm of anders wil ik even geen OW :X

[ Voor 87% gewijzigd door snars op 08-02-2003 16:50 ]

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Ik ben zelf ook modemer... :( maar goed..
Die gardena aansluitingen vond ik eigenlijk wel slim gevonden van mezelf... Er zit trouwens koelvloeistof in ipv water.
Nu hoop ik dat het heel hard gaat vriezen!!

• snars
  • Niet online
Dr Nix schreef op 08 February 2003 @ 16:51:
Ik ben zelf ook modemer... :( maar goed..
Die gardena aansluitingen vond ik eigenlijk wel slim gevonden van mezelf... Er zit trouwens koelvloeistof in ipv water.
Nu hoop ik dat het heel hard gaat vriezen!!
Mijn ervaring is dat die koppelingen nogal snel gaan lekken, vandaar. Bij een tuinslang is dat niet zo erg, maar zo in de buurt van je PSU...

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 08 February 2003 @ 16:55:

Mijn ervaring is dat die koppelingen nogal snel gaan lekken, vandaar. Bij een tuinslang is dat niet zo erg, maar zo in de buurt van je PSU...
Vorig jaar had ik ook al waterkoeling, maar dan met een emmer buiten de pc als reservoir. Die heeft het een half jaar vol gehouden, tot een lan oid. Maar nooit lekkage gehad. Dus ik vind ze wel handig!

• snars
  • Niet online
Dr Nix schreef op 08 februari 2003 @ 17:03:
[...]

Vorig jaar had ik ook al waterkoeling, maar dan met een emmer buiten de pc als reservoir. Die heeft het een half jaar vol gehouden, tot een lan oid. Maar nooit lekkage gehad. Dus ik vind ze wel handig!
Ja, het is ook maar hoe je ze belast denk ik. Bij een tuinslang worden die koppelingen nogal afgeragd (veel dwarsbelasting) en zoals jij het nu hebt hebben ze best weinig te verduren. En toch...ik heb ze zien hangen in de bouwmarkt...maar ik wil ze niet in mijn systeem :X :)

Verwijderd

hoe kun je zoiets eigenlijk oplossen? heb al aan kraantjes e.d. gedacht of van die koppelingen voor de compressor, maar dat is toch niet wat ik echt wil.. Iemand idee?

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 08 February 2003 @ 17:10:

Ja, het is ook maar hoe je ze belast denk ik. Bij een tuinslang worden die koppelingen nogal afgeragd (veel dwarsbelasting) en zoals jij het nu hebt hebben ze best weinig te verduren. En toch...ik heb ze zien hangen in de bouwmarkt...maar ik wil ze niet in mijn systeem :X :)
idd, de belasting is heel weinig, en ook de druk is heel laag. En als het fout gaat, ja, dan is het pech >:)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Dr Nix schreef op 08 februari 2003 @ 17:19:
[...]

idd, de belasting is heel weinig, en ook de druk is heel laag. En als het fout gaat, ja, dan is het pech >:)
doe je om de male-connector een laagje teflon tape, en hoppa, opgelost!

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 08 februari 2003 @ 17:44:

doe je om de male-connector een laagje teflon tape, en hoppa, opgelost!
Dat zou idd kunnen, maar nog geen problemen gehad, duss..

Verwijderd

je moet t ook doen voordat je problemen krijgt ;)
beter voorkomen dan genezen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 12:08 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik vindt het er maar lomp uitzien

BlaBlaBla

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 12:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb zelf ook van die snelkoppelingen op mijn systeem (komt on-line zodra het up and running is en de site is af) en dat is erg mooi spul.
Super stevig en focking duur.. maar wel gemaakt voor druk...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Strider schreef op 09 februari 2003 @ 12:47:
:)
Maar het werkt, stressed @ 36 graden!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Zie ik goed da je je blokje met 2 schroeven maar fikseert? Volgens mij is het beter om toch 4 schroeven te gebruiker voor optimale drukverdeling. Maarja als ie nu goed koelt is heet goed he :)

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ziet er strak uit.. maar die hoogtemeter hoe ga je dat precies doen? hebbie daar een schematje voor ofzo?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10-2025

Jo0Lz

Lick the box!

Hmmmm, Ik snap niet waarvoor je et allemaal doet, het watergekoelde cpu zal minder snel kapot gaan ofzow ? Ik heb zelf een P4 2.4 Ghz, op een MSI 648 Moederbord, met PC2700 512MB Geheugen, en een MSI 9200 ti 8x Video kaart, deze pc is flink rap en met de Utils van MSI kan ik em overclocken naar 3,2 GHZ, en dat allemaal met standaard koeler , die et goed doet, ook als ik em overclock wordt het systeem niet te warm (42 graden !) en de processor blijft stabiel ... Dus nu mijn eigenlijk grote vraag, WAAROM NOU WATERKOELING , waar is het goed voor, vinden jullie het gewoon leuk om zo aan die pc te sleutelen of hoe zit et ?

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Verwijderd

QuanTuMLeaP schreef op 10 February 2003 @ 09:39:
Hmmmm, Ik snap niet waarvoor je et allemaal doet, het watergekoelde cpu zal minder snel kapot gaan ofzow ? Ik heb zelf een P4 2.4 Ghz, op een MSI 648 Moederbord, met PC2700 512MB Geheugen, en een MSI 9200 ti 8x Video kaart, deze pc is flink rap en met de Utils van MSI kan ik em overclocken naar 3,2 GHZ, en dat allemaal met standaard koeler , die et goed doet, ook als ik em overclock wordt het systeem niet te warm (42 graden !) en de processor blijft stabiel ... Dus nu mijn eigenlijk grote vraag, WAAROM NOU WATERKOELING , waar is het goed voor, vinden jullie het gewoon leuk om zo aan die pc te sleutelen of hoe zit et ?
Yo, wel 's geluisterd? Waterkoeling is namelijk nogal verrassend stil.

O Ja, ieder zijn hobby, je kan je geld uitgeven aan een Golf Gti, breezer, tourdefrance fiets, voetbalwedstrijden of je andere hobby: PC. :)

En passant hoef je je nooit meer druk te maken over de temperatuur, ook bij overklokken

Verwijderd

Ziet er goed uit alleen net wat anderen al zeggen ,die gardena koppeling is gewoon link!
Ik persoonlijk zal hem vervangen door een een zo'n koperen koppeling met schroefdraad een laagje teflon tape eromheen ,dichtdraaien en rondom de koppeling nog eens wat extra vaseline smeren,dan heb je gewoon veel meer zekerheid.

Verwijderd

Strider schreef op 09 February 2003 @ 12:47:
Ik zal jullie eens matsen en de ultiem lompe waterkoelings setup showen.... de mijne ;)

Zal zo ff een picie maken.

Ff over die mod...het resultaat is er, alleen die gardene koppelingen vind ik ook redelijk eng. Ze gaan namelijk snel lekken. Lijkt me niet echt fijn bij je pctje

Verwijderd

Kerel...wat doe je in godsnaam hier? Zeg dan nix....

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 10:16:
[...]

Ik zal jullie eens matsen en de ultiem lompe waterkoelings setup showen.... de mijne ;)

Zal zo ff een picie maken.

Ff over die mod...het resultaat is er, alleen die gardene koppelingen vind ik ook redelijk eng. Ze gaan namelijk snel lekken. Lijkt me niet echt fijn bij je pctje
waar blijft je piccie :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55

talin

ES-MA

waterkoeling / koppelingen / lekken .

ik ben hier ook al eens mee bezig geweest , het enige wat ik kon verzinnen is om en een elecktrisch gestuurde klep tussen te zetten , maar dan zit er nog water in je koppeling .

nu hebben ze hier op mijn werk machines staan die ook watergekoeld zijn en dus aan een van de TD eens uitleg gevraagd .
die liet me zien hoe dat nu allemaal werkt en bij hun als ze afkoppelen geen water morsen .

ze hebben een groot waterreservoir op een bepaald punt staan waar alle machines ook met gardena kopelingen op aangesloten zitten .
en werken ook met elecktrisch gestuurde afsluit kleppen alleen voordat de klep afsluit pomp een klein radiaalpompje eerst al het water in de hele machine via de retour slang uit de machine .

toen was mijn vraag ( na uitleg van WC op mijn pc ) hoe ik dat het beste kon doen .
afkoppelen , aanvoerslang afkoppelen , mond erop , doorblazen en dan pas retourslang afkoppelen .
nu met al die antivries erin dus vondt ik dat een beetje enge gedachte dus een extra koppeling maken en daar een co2 patroon op aansluiten met regelaar , systeem doorblazen en dan pas afkoppelen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

ik ben hier ook al eens mee bezig geweest , het ............................................
Is het niet veel simpeler om het te doen met een goede koppeling ,teflon tape op het schroefdraad en daarna insmeren met vaseline , dat is toch een simpel maar efectief systeem?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Sweete koeling :)

Ziet er inderdaad wel errug lomp uit maargoed...

Wat voor FSB heb je nu eigenlijk?

als dat 140 is dan moet je voor de gein eens multiplier op 10 en dan 154 doen :)

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 09 februari 2003 @ 19:22:
ziet er strak uit.. maar die hoogtemeter hoe ga je dat precies doen? hebbie daar een schematje voor ofzo?
Ik ga hem nu maken, als het af is zal ik een foto'tje posten, en natuurlijk het schema. Eigenlijk is het kinderlijk eenvoudig.

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
Ik weet niet of jij hier wel thuis hoort... Wat is er nu beter dan het waterkoelen van een p4 :? Dan krijg je een stil systeem, dat bovendien vast nog veel verder overgeklokt kan worden! :) De p4 van mijn pa doet ook zonder problemen 2.66 @ 3.2 GHz, die dingen zijn leuk :P

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 11:18:
ik ben hier ook al eens mee bezig geweest , het ............................................[\quote]

Is het niet veel simpeler om het te doen met een goede koppeling ,teflon tape op het schroefdraad en daarna insmeren met vaseline , dat is toch een simpel maar efectief systeem?
Wat zitten jullie nou te blaaten over lekkende koppelingen? Het heeft al een half jaar goed gewerkt, en ik ben een persoon die er pas wat aan gaat doen als er water over mijn mobo loopt :z

Maar als het gaat lekken dan horen jullie het nog wel :)

Pagina: 1