Kan mijn lawaaiige CPU fan eraf?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hooiii

ik begin me steeds meer te irriteren aan me lawaaiige CPU fan. dus ik heb effe Motherboard Monitor geinstalleerd om de temp in de gaten te houden en me fan stilgezet. wat blijkt: als me fan stilstaat wordt me CPU (Duron 800@900) slechts 2 tot 3 graden warmer. kan ik me fan dan gewoon uitzetten zonder gevaar of schop ik me cpu dan naar de eeuwige jachtvelden?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

probeer het gewoon eens langer en kijtk wta er met de temp gebeurt. Kijk ook een wat er gebeurt als je een koe draait oid..

Raku

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Je fan er helemaal afhalen zou ik niet doen. Wat je misschien eens kunt overwegen is om een wat grotere en stille fan (bv Papst) op 7 volt boven te hangen. Heb je toch nog een airflow en je hoort 'm gegarandeerd niet meer.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

je kan ook een voltage mod doen,
dit helpt ook vaak, gewoon wat minder volt er opzetten :)

__offtopic
Wat ik zo vreemd vind ik heb 5 fans in mijn pc en die hoor je neit :| hebben jullie nou altijd van die elcheapo rommel ? of ben ik doof?
(ik gebruik vaak fans uit oude IBM pcs die zijn heeel stil)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
tuurlijk wel! als je cpu koeling ook voldoet zonder fan kan ie er gewoon af! (zalmann had ook koelers die niet of nauwelijks een fan nodig hadden?) wel goed opletten dat de temps niet te hoog worden onder alle omstandigheden, of je cpu weer terug klokken, maaktie ook minder warmte enzo

[ Voor 15% gewijzigd door Puppetmaster op 08-02-2003 15:21 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
een overgeclockte cpu zonder fan? nou ik denk dat het niet gaat werken.
Wie zegt dat het meetprogje 100% klopt?
In windows kan je proc misschien een tijdje zonder fan maar als je een game gaat spelen, gaat het stinken.
Mijn Celly 800 fan zat namelijk geblokkeerd tijdens het gamen, dat ding werd kokend heet (ik brande ook erg m'n vinger) Amd wordt over het algemeen warmer en vooral hij overgelockt is.

Conclusie: koop een betere fan :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

De warmte die je cpu afgeeft in idle modus, is absoluut niet vergelijkbaar met de warmte als je bv distributed computing client draait. Een spel of 3dmark test, zijn meer geschikt om je temperatuur te controleren.

Localhost is where the heart is

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, 'k zou het dus niet doen, misschien dat je niet lang genoeg hebt gecheckt, draait hij wel stabiel zonder fan? Of loopt hij na een half uurtje vast? 't Kan je je Duron kosten, als hij doorbrandt ben jij de lul...

Probeer er anders een grote fan op te zetten: 80x80mm ofzo, en die dan op 7V laten draaien. Dat scheelt al enorm in het lawaai. Bespaar dan ook niet op de fan: koop een Papst of Delta fan, geen naamloze troep. Geloof me: dat hoor je.

Qorne: Tsja, 5 fans en niet hoorbaar zijn. Dat hangt van zoveel factoren af. Blazen jouw fans langs roosters en filters? Is je kast goedkoop en slecht geïsoleerd? Rammelt hij wel of niet mee met de fans? Draaien je fans op 7V of 12V (oftewel: draaien ze hard of niet)? Wat voor case temperatuur streef jij na? 't Ligt er ook aan hoeveel omgevingsgeluid je op je kamer hebt, 'k hoor hier nml auto's langs rijden, mijn voedingsfan is na jaren trouwe dienst niet zo stil meer en mijn huisgenoot houdt van trance muziek ( :P ). Oftewel: mijn fans hoor je al snel niet meer ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

je kan mischien wel een pasieve kooler kopen (heb ik ook) die hoor je nooit ;)

ride on

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klopt, maar ook een passieve koeler doet het niet goed (genoeg?) in een kast waar geen lucht stroomt. Heel misschien red je het omdat in je voeding een fan zit, maar met een overclockte Duron vrees ik dat dat niet lukt...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Grrrrrene schreef op 08 februari 2003 @ 17:44:
Klopt, maar ook een passieve koeler doet het niet goed (genoeg?) in een kast waar geen lucht stroomt. Heel misschien red je het omdat in je voeding een fan zit, maar met een overclockte Duron vrees ik dat dat niet lukt...
idd, zet die fan gewoon op 7 of 5 volt...

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
vroeger ging het wel met een heatsink en een voeding erop.
ik heb hier een p100 desktop die zo werkt. weinig kans dat tegenwoordige procs en dus ook die van de TS met passieve cooling werken.
Of je moet zoveel airflow hebben of natuurlijk watercooling :+

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je hebt van Zalman koelingsregelatoors voor 3 pins aansluitingen. Mijn Asus Terminator Tua hoor ik niet meer met mijn Cellie 1600 mhz 1300RPM en een Systeemfan op 1300RPM en de tempraturen niet hoger dan 50c

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mjszwo
  • Niet online
ik heb mijn CPU fan nu op 7 volt draaien en hij is 55c wanneer hij stressed is en 48c in idle. gaat dit problemen opleveren (met oog op de zomer) of is dit geen enkel probleem?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:48

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hoe zet je een fan p 7 volt???

• mjszwo
  • Niet online
de zwarte draad van je fan moet op de rode draad van je voeding, en de rode draad van je fan op de gele van je voeding.

ik heb het gedaan door de connecter van de voeding die voor een 2de floppydrive is bedoeld afgeknipt en gestript, en die draadjes in het connectortje van de fan gestopt. en daarna met een lijmpistool vastgezet zodat ze niet meer losgaan. en wanneer het weer warmer wordt dan kan ik die lijm gewoon lostrekken en me fan weer op me mobo aansluiten omdat het connectortje van me fan gewoon intact is gebleven :P
Pagina: 1