Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Ik geloof graag dat de temp van een amd hoger ligt dan die van een intel en dat er een hogere hoeveelheid warmte moet worden afgevoerd, maar als iemand met een mega mooie mod aankomt, ( naar mijn mening) dan is het eerste wat er wordt gezegt: werk die kabels weg dan is je airflow beter.
Als iemand vind dat de temp van zijn case te hoog is dan hoeft dat toch niet altijd te gelden voor andere.
Temiste dat denk ik
Punt is alleen dat airflow wel nuttig is
Een connectie tussen een casemod en airflow bestaat er dus eigenlijk ook helemaal niet en is ook harstikke irrelevant. In het geval dat je je systeem in een blok beton wil gieten, tja dan zou ik wel even een opmerking plaatsen over de koeling ja ...
Misschien is het ook wel dat Tweakertjes graag gebruik maken van de Tweak 'slang' ... je weet maar nooit ... Ik zal maar zwijgen over de blowholes, windows en nog meer Engelse termen die je om de oren vliegen hier ...
graag alleen nuttige reply's graag!golf.geo schreef op 07 februari 2003 @ 15:28:
Ach het is gewoon het volgende hotte item,
en ik doe er ook aan mee,
dus zorg voor goede airflow
Het is wel zo dat de proc's van tegenwoordig wel iets meer koeling nodig hebben dan voor jaren terug, maar dan nog als iemand een CM post, dan is het nog geen style om dan meteen te gaan schreeuwen wat er allemaal niet aan klopt zoals airflow of rounded cables!Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 15:23:
Idd, snap ik ook niet echt. Jaren lang heeft iedereen zich trouw gehouden aan zijn PII of PIII met 1 Fan en misschien nog een extra bij de koeling. Maar nu is het in eens van belang dat er 4 a 5 fans in hangen en nog waterkoeling in ligt.
Ik geloof graag dat de temp van een amd hoger ligt dan die van een intel en dat er een hogere hoeveelheid warmte moet worden afgevoerd, maar als iemand met een mega mooie mod aankomt, ( naar mijn mening) dan is het eerste wat er wordt gezegt: werk die kabels weg dan is je airflow beter.
Als iemand vind dat de temp van zijn case te hoog is dan hoeft dat toch niet altijd te gelden voor andere.
Temiste dat denk ik
Het gaat om de apperance van de case!
Hoe iedereen 't doet moet ie zelf weten, maar als ik mijn pc zou posten begint iedereen meteen over de airflow en andere zaken, terwijl zoals ik al boven zei de apperance van de case gaat 't meestal bij de CM!1st_Ro schreef op 07 February 2003 @ 15:25:
Zwahiel, ik ben het met je eens dat een casemod zeer weinig met airflow te maken heeft
Punt is alleen dat airflow wel nuttig isVerplicht is het niet, maar een CPU is wel gebaat met een goede koeling en dus indirect een goede airflow.
Een connectie tussen een casemod en airflow bestaat er dus eigenlijk ook helemaal niet en is ook harstikke irrelevant. In het geval dat je je systeem in een blok beton wil gieten, tja dan zou ik wel even een opmerking plaatsen over de koeling ja ...![]()
Misschien is het ook wel dat Tweakertjes graag gebruik maken van de Tweak 'slang' ... je weet maar nooit ... Ik zal maar zwijgen over de blowholes, windows en nog meer Engelse termen die je om de oren vliegen hier ...
Ik stel eigenlijk voor dat we een nieuwe tag introduceren AF staat dus voor airflow!
graag alleen nuttige reply's graag!golf.geo schreef op 07 februari 2003 @ 15:28:
Ach het is gewoon het volgende hotte item,
en ik doe er ook aan mee,
dus zorg voor goede airflow
[ Voor 108% gewijzigd door zwahiel op 07-02-2003 15:36 ]
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
nuttige info, maar daar gaat het hier dus niet over!
Indirect wel, maar het gaat om postgedrag met die oorzaak!
Verwijderd
check deze recente mod
Hij heeft zelfs zuigers in zijn kast gestoken om toch maar een betere flow te krijgen!!
Ik zeg niet dat het niet belangrijk is met de huidige verwarmingselementen apparatuur
Het is de manier van beargumenteren dat de das om doet. Compleet irritante is het als er weer reply's gegeven worden van "AIRFLOOOWWWW" en daarmee een topic compleet verneukt wordt door nog 10 van die IQ-loze inbreng. Misschien komt die modder wel helemaal niet in de problemen met zijn huidige setup…
Je kunt er niet omheen dat een goede airflow cruciaal is voor het voortbestaan van je bak.
Wat mij vooral tegen de borst stuit is de trend dat alles en iedereen zo snel mogelijk afgezeken moet worden als er iets technisch niet klopt aan het ontwerp.
Waar is de tijd gebleven waarin gebruikers zeiden; "Joh, leuk bedacht maar zo gaat het fout; als je nou eens...".
Dergelijke reacties moet je met een lantaarntje zoeken, en da's gewoon jammer.
Verwijderd
Ben ik niet helemaal met je eens. Er is wel degelijk een connectie.1st_Ro schreef op 07 februari 2003 @ 15:25:
Een connectie tussen een casemod en airflow bestaat er dus eigenlijk ook helemaal niet en is ook harstikke irrelevant. In het geval dat je je systeem in een blok beton wil gieten, tja dan zou ik wel even een opmerking plaatsen over de koeling ja ...
Als je een blowhole of iets dergelijks maakt,
pas je je case zo aan om de lucht toe-, uitvoer, geluidvermindering te verbeteren.
Een casemod is niet alleen mooier maken van een case,
maar het kan ook efficienter maken van een case zijn.
Ik ben momenteel ook bezig met het maken van een eigen case,
en ik houdt hierbij wel degelijk rekening met de plaatsing van hardware.
Om zo een goede airflow te creeren.
(Maar dit is alleen om dat ik dat wil, omdat ik denk dat het beter is voor me hardware.)
Niet idereen stelt die zelfde eisen, als die ik stel.
Nou geef ik wel toe dat ik dat soort opmerking
als kabelsalade en airflow ook een beetje zat ben.
(Zeker als hun eigen case er misschien rommeliger uitziet of een slechtere flow heeft.)
Mensen zouden alleen de aanpassing (mod) van de case moeten beoordelen,
en niet de extra dingen zoals kabels opruimen en airflow e.d.
(tenzij hij dit ook aangepast heeft.)
Als hij een kabelsalade mooi vindt staan in ze window laat hem dan lekker.
Meningen verschillen nu eenmaal.
dat kan ik dus wel!Kaj. schreef op 07 februari 2003 @ 15:44:
Je kunt er niet omheen dat een goede airflow cruciaal is voor het voortbestaan van je bak.
Daar erger ik me dus enorm aan!
Ik ga nu naar beneden om even een pic te schieten zodat je absoluut ziet dat airflow er eigenlijk niet echt toe doet!
Mijn kast heeft geen goede airflow, so en nu, moet ik nu gaan huilen dan of zo? mijn pc werkt toch!
Dat is wat ik bedoel, verschillende users vinden het ineens een neccesairy.
damn batterijen leeg
[ Voor 5% gewijzigd door zwahiel op 07-02-2003 15:55 ]
- Een casemod hoeft niet per definitie een OC te zijn.
- Een OC behoort dus WEL een een goede airflow te hebben, meer om de temps
laag te houden (WC buiten beschouwing te laten).
Een met fans beladen case is niet altijd mooi terwijl een strakke casemod met misschien 1 fan er prachtig uit ziet.
Verwijderd
Airflow is niet cruciaal, maar het is imho wel beter voor je hardware.Kaj. schreef op 07 februari 2003 @ 15:44:
Iedereen heeft er een andere kijk op, en meningen verschillen nu eenmaal.Wat mij vooral tegen de borst stuit is de trend dat alles en iedereen zo snel mogelijk afgezeken moet worden als er iets technisch niet klopt aan het ontwerp.
Mensen zouden kunnen zeggen:
"leuk bed8, al zou ik het zelf anders gedaan hebben ivm bla bla bla"
Het belangrijkste vind ik dat mensen hun mening / commentaar moeten onderbouwen,
en dat gebeurt te weinig.
Ze geven wel commentaar maar zeggen niet waarom.
AmenWaar is de tijd gebleven waarin gebruikers zeiden; "Joh, leuk bedacht maar zo gaat het fout; als je nou eens...".
ROFL
Zou veel vaker moeten gebeuren dat deleten. Ik begin me behoorlijk te irriteren aan modbreaks en shit. Ook slotjes beginnen een doorn in het oog te worden. Als ik zelf naar iets search, zit ik eerst 10 topics door te spitten met een slotje zonder oplossing voor ik iets nuttigs vindKaj. schreef op 07 February 2003 @ 15:44:
Ik heb even wat nutteloze replies weggehaald.
Spijker op de kop Kaj.Kaj. schreef op 07 February 2003 @ 15:44:
Wat mij vooral tegen de borst stuit is de trend dat alles en iedereen zo snel mogelijk afgezeken moet worden als er iets technisch niet klopt aan het ontwerp.
Waar is de tijd gebleven waarin gebruikers zeiden; "Joh, leuk bedacht maar zo gaat het fout; als je nou eens...".
Als niet kees-modder begrijp ik TS toch ook wel. De bedoeling van een casemod is volgens mij de kast een eigen 'gezicht' te geven. Of het e.e.a. ook daadwerkelijk echt functioneel is doet i.m.o. absoluut niet ter zake.
Ik heb meer bewondering voor mensen die het uiterlijk van een kast hebben aangepast dan voor mensen die een waterkoeling hebben ingebouwd of hun harddisk 37,4 graden gekanteld hebben zitten wegens de airflow.
De basis van case-modding is volgens mij het verbouwen van je kast waarbij een hardwarematige verbetering geen vereiste hoeft te zijn. Mooiste voorbeeld wat ik ken zijn de juweeltjes van Bart Banaan.
Ik heb zelf weinig toe te voegen aan dit forum. (tenzij je 4 extra ledjes van een Rheobus interessant vind om te zien, dan maak ik wel even een foto) Ik post dit maar even om mijn waardering te geven voor de vele casemods die ik hier weleens voorbij zie komen. Ik beleef er tenminste veel plezier aan
[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 07-02-2003 16:14 . Reden: typo's ]
ARME AOW’er
Als je waterkoeling hebt zijn 10 ventilatoren overdreven, als je niet overclockt ook.
Als je vooral een stiltemod wilt hebben moet je volgens mij zo min mogelijk ventilatoren/wel waterkoeling gebruiken, of er voor zorgen dat er geen scherpe randjes zijn waar de lucht langs ruist.
Als je niet overclockt heb je ook geen extra ventilatoren nodig, mijn computer heeft het een hele tijd gedaan zonder ventilator in het 'vooronder'. Alleen de voedingsfan als outtake.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
sry dat ik het zeg, maar 2 120 mm fans op de bodem lijkt mij nou niet dé ideale manier om de airflow te bevorderen...die kleine nauwe ruimte tussen bodem en grondVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:44:
Kon het niet laten ivm airflow:
check deze recente mod
[afbeelding]
Hij heeft zelfs zuigers in zijn kast gestoken om toch maar een betere flow te krijgen!!
T60P Widescreen
Verwijderd
Daar gaat het uiteindelijk om, om plezier.GuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 16:12:
Ik post dit maar even om mijn waardering te geven voor de vele casemods die ik hier weleens voorbij zie komen. Ik beleef er tenminste veel plezier aan
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:44:
Kon het niet laten ivm airflow:
check deze recente mod
[afbeelding]
Dat was nou net niet de bedoeling van dit topic.Seesar schreef op 07 February 2003 @ 16:16:
[...]
sry dat ik het zeg, maar 2 120 mm fans op de bodem lijkt mij nou niet dé ideale manier om de airflow te bevorderen...die kleine nauwe ruimte tussen bodem en grond
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 16:20 ]
Je hebt functionele en cosmetische CM'sGuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 16:12:
De bedoeling van een casemod is volgens mij de kast een eigen 'gezicht' te geven. Of het e.e.a. ook daadwerkelijk echt functioneel is doet i.m.o. absoluut niet ter zake.
Beiden even interessant imo
Als iemand zn kast voor het oog verfraaid heeft (cosmetisch) zijn botte reply’s over airflow totaal overbodig.
Andersom vind ik het ook niet gepast dat er users zijn die gaan zeiken over het cosmetische gedeelte van een functionele CM. (Verfje? / Waarom geen window?)
Verwijderd
Idd dat soort replies zijn er ook nog. Verfje? / Waarom geen window?CRu5H0n3 schreef op 07 February 2003 @ 16:20:
[...]
Je hebt functionele en cosmetische CM's
Beiden even interessant imo
Als iemand zn kast voor het oog verfraaid heeft (cosmetisch) zijn botte reply’s over airflow totaal overbodig.
Andersom vind ik het ook niet gepast dat er users zijn die gaan zeiken over het cosmetische gedeelte van een functionele CM.
Men zal het wel nooit leren. Afzeiken is voor sommige geloof ik ook een hobby.
Tja het ligt eraan. De ene wil de beste prestaties, de ander wil de mooiste looks, en weer een ander wil het allebei.GuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 16:12:
Weer eens verdwaald stuitte ik op dit topic.
Als niet kees-modder begrijp ik TS toch ook wel. De bedoeling van een casemod is volgens mij de kast een eigen 'gezicht' te geven. Of het e.e.a. ook daadwerkelijk echt functioneel is doet i.m.o. absoluut niet ter zake.
Ik heb meer bewondering voor mensen die het uiterlijk van een kast hebben aangepast dan voor mensen die een waterkoeling hebben ingebouwd of hun harddisk 37,4 graden gekanteld hebben zitten wegens de airflow.
De basis van case-modding is volgens mij het verbouwen van je kast waarbij een hardwarematige verbetering geen vereiste hoeft te zijn. Mooiste voorbeeld wat ik ken zijn de juweeltjes van Bart Banaan.
Ik heb zelf weinig toe te voegen aan dit forum. (tenzij je 4 extra ledjes van een Rheobus interessant vind om te zien, dan maak ik wel even een foto) Ik post dit maar even om mijn waardering te geven voor de vele casemods die ik hier weleens voorbij zie komen. Ik beleef er tenminste veel plezier aan
Maar ik kan de TS wel begrijpen, en Kaj. ook zeker.
Zie bijv die topic van die link hierboven, 1 reactie daar is: "stealth those drives" en voor de rest niks. Dat is een beetje jammer.
Zeg dan idd: "erg mooie kast blabla, maar kzou zelf je drives ook nog ff stealthen" oid.
Het feit dat er IETS niet klopt (volgens iemand) wil niets meer of minder zeggen dat die gene het niet vindt kloppen. Maar zoals je al zei: "Als de topicstarter zijn mod mooi vindt en er trots op is, geeft dit anderen GEEN redenen dit tot op de grond toe af te zeiken omdat zij het anders gedaan zouden hebben."zwahiel schreef op 07 February 2003 @ 15:05:
Users die een CM gemaakt hebben wordt vaak gewoon afgeschoten door anderen omdat er IETS niet klopt wat misschien helemaal niets te maken heeft met de CM zoals bijvoorbeeld de airflow of de hardware!
Het hele moraal van dit forum zou moeten zijn:
"Leer van elkaar en help elkaar waar nodig. Toon respect voor wat een ander toont, ook al is het je smaak niet."
Verwijderd
je moest eens weten hoeveel mensen er nutteloos reageren, als ik me daar al aan ergeren moet, dan kan ik beter helemaal wegblijven. met andere woorden, man daar kijk ik niet eens naar.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 16:48 ]
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:45:
weet je waar ik me aan erger, dat mensen elkaar zo napraten, wat neerkomt dat ze bijna elkaar kont wel willen afvegen, en dat er dan iemand roept van waar is die tijd gebleven, tja beetje met je tijd meegaan zal ik zeggen, iemand die zo'n opmerking maakt van airflow, bedoelt het mischien goedt.
Misschien, misschien niet. Punt is de manier waarop.
Mensen posten om het posten en steeds minder omdat ze daadwerkelijk wat te melden hebben.
Ik heb hier in vier jaar ongeveer 15000 posts neergezet waar een hoop korte dingetjes bijzitten, maar dat zijn dan meestal sluitberichten.
Er zijn er zat hier die in een jaar hetzelfde hebben gehaald, maar geen crew zijn; ze hebben zich simpelweg overal mee bemoeid, of het nou nuttig was of niet. Men post om het posten, en denkt niet na of het wel bijdraagt aan de discussie.
ik vind wel dat als hier iemand een mod post je hem niet moet gaan afkraken met het argument airflow.
one more thing...
Verwijderd
uhm... imho horen rounded cables toch best wel bij het uiterlijk van de case (als er een raampie in zit danzwahiel schreef op 07 February 2003 @ 15:30:
Het is wel zo dat de proc's van tegenwoordig wel iets meer koeling nodig hebben dan voor jaren terug, maar dan nog als iemand een CM post, dan is het nog geen style om dan meteen te gaan schreeuwen wat er allemaal niet aan klopt zoals airflow of rounded cables!
Het gaat om de apperance van de case!
maar verder ben ik het met je eens dat posts over airflow pittig nutteloos zijn als iemand zijn case heeft gemod voor de mooiigheid... als iemand zijn case mod omdat hij zo een betere koeling wil, vind ik airflowreacties wel goed eigenlijk.. maarja, wie ben ik
met een hamer past alles
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Wat heeft casemodden met airflow te maken. Ikzelf ben geen man van lichtjes en raampjes. Het enige dat ik doe in mijn kast is gaten boren om er ventilatoren in te zetten. Dit zie ik zelf ook als casemodden. Ik vind het gewoon leuk om aan mijn kast te zitten werken, dingen uit te proberen, en een zo goed mogelijk resultaat te halen. Op het moment ben ik een beetje gek van stilte, en wil ik door steeds meer fans te plaatsen een betere airflow krijgen en zo lagere temperaturen. ja het is inderdaad wat overdreven dat je voor 4 graden ofzo je druk gaat maken, helemaal als je niet eens overklokt, maar ik vind het gewoon leuk. Kan er niks aan doen, maar de voldoening is voor mij groot, als ik 4 gaten boor, en dan door een rheobusje mijn fans op lage rpms kan laten draaien en op die manier weer 3 graden van mijn temperaturen afsnoep. Door airflow is de temperatuur zo'n 15 graden gedaald voor mijn cpu en 25 voor mijn systeem.
Het gehamer op airflow heb ik niet zo ervaren zoals jij dat blijkbaar gedaan hebt. Airflow is niet iets noodzakelijks, maar wel leuk om je mee bezig te houden. Maar dat is persoonlijk. De een doet aan overklokken, de ander aan raampjes bouwen en genoeg ccfl's erin hangen om een woonkamer te verlichten, en weer iemand anders houdt zich bezig met airflow. Ik kan het niet uitleggen, ik vind het gewoon leuk....
Ik denk dat airflow niet belangrijk is, maar wel leuk om je mee bezig te houden. Maar een raam erin zetten zal ook niks aan de airflow veranderen, maar onder het modden zelf valt ook het erin zetten van ventilatoren en die beïnvloeden de airflow weer wel.
[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 07-02-2003 19:46 ]
merken zoals Dell en Compaq (en vele anderen natuurlijk) zijn al lang bezig hun kasten zo te bouwen dat met een minimaal aantal fans en geluid al de onderdelen stressed toch onder de maxmimum grens blijven.
Ik vind het opzich niet slecht dat men tijdens het casemodden hierom denkt,
vooral in zelfbouw kasten is het toch wenselijk eens goed te kijken hoe de lucht door de kast beweegt.
maar een standaard pc kast met een standaard voeding en dan ook nog een fan voor of aan de zijkant, pff als dan de airflow nog niet voldoende is....
Verwijderd
Volgens mij zijn later mensen hun kast op gaan leuken (lampjes, toeters en bellen)om er mee te kunnen ''showen'' op lan party`s en is het begrip snel bekend geworden.
Tegenwoordig casemodden veel mensen hun kast omdat ze het leuk/mooi vinden en gaat het niet meer om het maximale uit hun pc te halen.
Dat is natuurlijk niet erg maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die wel het maximale uit hun pc willen halen toch raar kijken als iemand geen goede airflow heeft wat misschien een paar graden kan schelen.
Lezen de laatste 4 posters alleen de topictitel en de laatste post ofzow?
Waarom
Nou gewoon.......... :
Ik vind het gewoon prettig dat er wat koude lucht langs mijn mobo stroomt voel ik me gewoon lekkerder bij aangezien bijna geen enkel mobo een heatsink ofzo op de southbridge heeft en die wordt echt wel heet hoor
Trouwens voor je CPU maakt het hooguit 2 tot 4 graden uit
Heeft een gozer hier op GoT gemeten effe searchen als je het wil weten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
JT schreef op 07 February 2003 @ 21:31:
Voor mij maakt het zeker 6 graden uit bij me cpu.
Daar gaat deze discussie dus TOTAAL niet over.....
Hou t op t onderwerp of meng je er niet in. (Edit: en nee dat geldt niet voor JT specifiek, dat moge toch wel duidelijk zijn)
[ Voor 36% gewijzigd door m-m op 07-02-2003 23:22 ]
Maar ik zeg niet dat het verplicht is. Handig is het wel en bijvoorbeeld ook beter voor de levensduur van je HD.
Ecodan warmtepomp
Dus naar mijn idee mogen de "wat vinden jullie van mijn airflow" topic's gesloten worden. en de gene die de eerste keer zo begint te zeuren een waarschuwing krijgen! laten we het tech houden op GoT en leuk/interesant!
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
People will be people.
Ik lees net een paar nieuwe topics van mensen die hun case showen,
en daar zitten zo ongeveer 20+ posts tussen over te weinig mod,
paint die bays ook, window hier, window daar, airflow, kabelsalade, rounded cabels, enz.
(Zal dadelijk voor de gein ff een samenvatting maken. Kan je ff lache.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 23:44 ]
Ik weet trouwens dat ik na zit te apen, maar ik hoop de laatste te zijn met deze slotconclusie
[ Voor 19% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 07-02-2003 23:41 ]
Persoonlijk ben ik van mening dat een mod in de eerste plaats functioneel moet zijn, maar een beetje eye candy is natuurlijk ook niet verkeerd
Een case die er op zich wel leuk uitziet, maar qua temps gewoon een oven is vind ik niks.. evenals een case waar 20 fans in zitten die misschien wel goed koelt, maar daarmee gelijk een ontzettend klotelawaai produceert.
Goed tweakend bezig zijn = balans tussen goeie koeling en looks, dat is simpelweg de basis van tweaken.
Ik zeg maar zo een goed uitgevoerde mod waarbij de temp flink verlaagd wordt kan erg mooi zijn, maar een mooie mod hoeft niet per se de temp omlaag te halen...
En wat betreft het gezeik op mods... er worden heel wat mods gepost die echt knudde zijn, vaak is het idee goed alleen wordt het zoo ontzettend slecht uitgevoerd, dat moet soms gewoon beter kunnen
dus helemaal terecht vind ik de kritiek van de 'afzeikers' niet, mits de negatieve topics onderbouwd worden met argumenten waar de topicstarter misschien _wel_ wat mee kan, dus afkraken op zich prima maar het moet wel nuttig blijven
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nou idd sommige mensen moeten eens leren LEZEN!
Het gaat er niet om of airflow noodzakelijk is maar dat de reply's in combinatie met CM's totaal niet op hun plaats zijn! Dat mensen gewoon blaaten en niet lezen!
Als er mensen zijn die hun airflow willen beteren doen ze dit wel, kan mij 't wat boeien dat mijn hdd misschien een maand langer mee gaat!
Ik wil even tussendoor zeggen dat een HDD minimaal 7 jaar mee moet kunnen gaan (technische levensduur gemiddeld geteld!) dus so what dat ie langer mee kan gaan omdat de "airflow" in de CM beter ZOU KUNNEN ZIJN(c) Youp van 't Hek
Mensen het gaat om de CM, hoe die ERUIT ZIET! en niet of de airflow goed is en de kabels rond zijn en de CCFL 2 of 4 mm dik is!
Apperance! Daat gaat de gemiddelde CM over, tenzij anders vermeld!
Dus kap eens van die billige reacties van:
paint op die baybus!
Bah geen airflow dus hete kast
Sjezus weer een CCFL die te kort is
Kun jij eieren bakken op je hdd omdat je 'm niet koelt?
Moet ik nog doorgaan?Mens wat ben jij een n00b zeg, je hebt de pootjes niet eens geverfd!
Daar vraagt de TS helemaal niet naar!
Die vraagt meestal wat je van de mod vind zoals die is!
En niet wat volgens jouw er zwaar klote aan is.
Je mag gerust een reactie posten over iets wat jij er niet goed aan vind, tuurlijk mag dat!
maar wel onderbouwd! niet uit de lucht lullen maar geef een reden met meer dan 10 woorden!
Zow...
Ecodan warmtepomp
ik denk dat daar niet genoeg naar gekeken wordt... de meeste tweakers kijken naar de mod zelf, niet naar de hardware in de bak.
my 2 cents.
Een paar?JT schreef op 08 February 2003 @ 01:30:
Er zitten idd wel een paar botte tussen ja, het kan wel op een andere manier gezegd worden.
Waarom moet 't überhaupt 100 keer in een topique gezegd worden, de eerste keer weet ik 't als TS ook wel hoor! (en zeker als 't er in sub onderstaat!
LEES 't topique eens door, en je weet dat 't daar helemaal niet om gaat!
[ Voor 4% gewijzigd door zwahiel op 08-02-2003 02:48 ]
hier ging het toch om niet? vertel me eens waarom mijn post zo offtopic is?Ik zit me al tijden te irriteren aan reply's die zitten te zanikken en te hameren op airflow!
Sommige users doen net alsof een goede airflow verplicht is in een CM.
Ik zou wel eens willen weten wat de meningen hierover zijn, en nu wil ik geen discussie over welke airflow beter is! Daarover zijn al genoeg topic's geweest.
Het nut van airflow is in sommige CM's te verwaarlozen, vroeger werd er ook niet op gelet en bij veel prebuild cases is er ook niet opgelet!
Dus waarom stellen veel users hier een goede airflow verplicht bij een mooie CM.
Users die een CM gemaakt hebben wordt vaak gewoon afgeschoten door anderen omdat er IETS niet klopt wat misschien helemaal niets te maken heeft met de CM zoals bijvoorbeeld de airflow of de hardware!
wat ik wou zeggen in mijn vorige post is dat airflow gerelateerd is aan de hardware (lees geproduceerde warmte door) in je pc, en niet dat dit een must-have moet zijn voor een mod.
[ Voor 3% gewijzigd door FiXeL op 08-02-2003 03:00 . Reden: ff foutje recht gezet ]
De meeste mensen hebben nog steeds wel een AMD. En met wat kastkoeling alleen zijn die wel stil te halen. Plus dat je met wat fans en een fanbus wat leuks kan toevoegen aan je mod. Tevens kan het functioneel zijn voor je OC.
Maar om geen koeling als minpunt aan te stippen.. Nee. Maar ik vind het wel leuker als het er bij zit meestal, omdat je er hele creatieve dingen mee kan doen
Heerlijk warm, maar in de zomer klote voor de pc.
Heb dus wat gemod en een leuke case fan aan de voorkant gekloot. Het ziet er netjes uit, staat leuk en opvallend, maar is ook nog eens functioneel.
Goed zoals mijn specs omschrijven ben ik ergens rot gegaan
Of het een verplichting is met een CM. ik vind van niet.
Het moet functioneel blijven. Kabels weg werken prima, maar verplicht rounded ide nemen omdat je airflow er beter van wordt.... tja dat ligt er echt aan hoe je het probeerd en kan weg werken.
Ik heb zelf een rounded kabel en een normale. Deze normale ide-kabel heb ik met 3 kleine ty-wraps geround en zit er netjes uit.
Ik zie het probleem neit echt van peoples die allerlei airflow dingen super aanprijzen en CM's afkraken op een verrotte airflow.
I've visited the Mothership @ Cupertino
ja en nee...FiXeL schreef op 08 februari 2003 @ 02:58:
heb ik gedaan, en het is ontopic..
[...]
hier ging het toch om niet? vertel me eens waarom mijn post zo offtopic is?
wat ik wou zeggen in mijn vorige post is dat airflow gerelateerd is aan de hardware (lees geproduceerde warmte door) in je pc, en niet dat dit een must-have moet zijn voor een mod.
Ik bedoel dus het afzeiken van CM's omdat bijvoorbeeld de airflow niet goed is, de CM icm met airflow, ronde kabels, extra paintjobs ect... dat is wat ik bedoel en daar erger ik me gruwelijk op!
Mensen zien de CM van een ander als een doel om af te zeiken zeker als het een nieuweling betreft! En daar moeten we vanaf!
Ik wil jouw niet flamen maar er worden zoveel offtopic reacties gegeven op dit moment
maar idd, je kast gewoon goed koelen is volgens mij echt wel beter voor je hardware.
En over rounded cables kan je duidelijk zijn, want als je een window hebt staan rounded cables wel mooier. En als je je powercables ook mooi wegwerkt lijkt dat ook netter.
Verwijderd
het was ook niet zo speciaal voor jouw bedoeld, ik bedoelde jouw met betrekking tot wat je zei over waar de tijd gebleven was, ik heb er zelf ook nog even overnagedacht, en ik ben eens een beetje gaan neuzen in die andere topics, en achteraf moet ik je toch gelijk geven wat betreft je zei over dat mensen posten om het posten, dus sorry dat ik zo snel was in mij reactie.Kaj. schreef op 07 February 2003 @ 16:51:
[...]
Misschien, misschien niet. Punt is de manier waarop.
Mensen posten om het posten en steeds minder omdat ze daadwerkelijk wat te melden hebben.
Ik heb hier in vier jaar ongeveer 15000 posts neergezet waar een hoop korte dingetjes bijzitten, maar dat zijn dan meestal sluitberichten.
Er zijn er zat hier die in een jaar hetzelfde hebben gehaald, maar geen crew zijn; ze hebben zich simpelweg overal mee bemoeid, of het nou nuttig was of niet. Men post om het posten, en denkt niet na of het wel bijdraagt aan de discussie.
trouwens wat me nu opvalt, dat er nu mensen worden afgezeken omdat ze even het woordje airflow in de mond nemen, het is niet verboden hoor zwahiel, en meestal in cm als iemand zijn kast laat zien, heeft hij het zelf ook over airflow, dus als daar op gereageerd wordt is het niet goed, moet je voor de lol eens kijken hoeveel mensen die hun case gemod hebben, en het laten zien, zelf het woordje airflow in de mond nemen, van "ja die kabels heb ik zo gedaan, vanwege airflow.
dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als ze daar een opmerking over krijgen.
dat geldt trouwens ook voor mensen die wat langer bij got zitten (niet de mod's) die denken dan ook gelijk dat ze meer rechten hebben dan 1 die niet zo lang bij got zit, ook zo'n kinderlijke vertoning. (dat geldt niet voor allemaal, maar je hebt van die mensen)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 09:22 ]
en ook niet als hun pc van de zomer nog een paar graadjes warmer wordt en dan wel vastloopt
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
JIJ vindt dat mooier,418O2 schreef op 08 februari 2003 @ 03:38:
ja he wiel
maar idd, je kast gewoon goed koelen is volgens mij echt wel beter voor je hardware.
En over rounded cables kan je duidelijk zijn, want als je een window hebt staan rounded cables wel mooier. En als je je powercables ook mooi wegwerkt lijkt dat ook netter.
anderse mensen vinden flatcables en kabelsalade misschien mooier.
Waar het mij om gaat is dat mensen hun mening zo goed als nooit onderbouwen,
waarom ze dus dit of dat zeggen over een mod.
Ik wil niemand afzeiken, maar het moet eens afgelopen zijn met users die elke CM afzeiken omdat er volgens hun wat aan ontbreekt!Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 08:51:
[...]
het was ook niet zo speciaal voor jouw bedoeld, ik bedoelde jouw met betrekking tot wat je zei over waar de tijd gebleven was, ik heb er zelf ook nog even overnagedacht, en ik ben eens een beetje gaan neuzen in die andere topics, en achteraf moet ik je toch gelijk geven wat betreft je zei over dat mensen posten om het posten, dus sorry dat ik zo snel was in mij reactie.
trouwens wat me nu opvalt, dat er nu mensen worden afgezeken omdat ze even het woordje airflow in de mond nemen, het is niet verboden hoor zwahiel, en meestal in cm als iemand zijn kast laat zien, heeft hij het zelf ook over airflow, dus als daar op gereageerd wordt is het niet goed, moet je voor de lol eens kijken hoeveel mensen die hun case gemod hebben, en het laten zien, zelf het woordje airflow in de mond nemen, van "ja die kabels heb ik zo gedaan, vanwege airflow.
dus dan moeten ze ook niet raar opkijken als ze daar een opmerking over krijgen.
dat geldt trouwens ook voor mensen die wat langer bij got zitten (niet de mod's) die denken dan ook gelijk dat ze meer rechten hebben dan 1 die niet zo lang bij got zit, ook zo'n kinderlijke vertoning. (dat geldt niet voor allemaal, maar je hebt van die mensen)
Kennelijk ben ik niet de enige die er zo over denkt!
Het lijkt af en toe tijd dat we gesponsord moeten worden door kitkat
Ik vind dat inderdaad mooier, omdat het opgeruimder staat. Maar waarom zou ik dat moeten onderbouwen? Dat is gewoon mijn mening!Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:15:
[...]
JIJ vindt dat mooier,
Dus het opleuken van je kast is 1, maar het functioneel opleuken van de kast is 2, en dat speelt bij mij zeker een grote rol
Bovendien is er een nieuwe policy in de CM topics toch, dat je niet meer
oh en ah mag roepen maar dat je alles moet onderbouwen, etc., dus ist makkelijk om iets over de airflow te blaten
Ik geloof niet dat het de aard van de mens is om van rommel te houdenVerwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 12:15:
[...]
JIJ vindt dat mooier,
Bovendien wordt aangenomen dat je als Tweaker weet dat een goede airflow niet alleen handig is bij overclocken, maar ook met een paar simpele handelingen de levensduur van onderdelen kan verlengen.
[ Voor 42% gewijzigd door Scatman_II op 08-02-2003 15:15 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
ik zie je punt nu wat duidelijker, ik zat gister er even anders tegen te kijken. (kwam ook door de nodige biertjes denk ikzwahiel schreef op 08 February 2003 @ 03:10:
[...]
ja en nee...
Ik bedoel dus het afzeiken van CM's omdat bijvoorbeeld de airflow niet goed is, de CM icm met airflow, ronde kabels, extra paintjobs ect... dat is wat ik bedoel en daar erger ik me gruwelijk op!
Mensen zien de CM van een ander als een doel om af te zeiken zeker als het een nieuweling betreft! En daar moeten we vanaf!
Ik wil jouw niet flamen maar er worden zoveel offtopic reacties gegeven op dit moment![]()
maar het idd irritant dat heel veel mods afgezeken worden op dingetjes die niet kloppen, maar komop zeg.. niet iedereen kan zo ff "de" perfecte mod maken! als je een mod niet mooi vindt, reageer dan gewoon niet. ik zie hier ook heel vaak mods langskomen die ik slecht gedaan vindt, maar ik heb dan nog wel het respect om niet die persoon zn skillz onderuit te halen.
Verwijderd
Tuurlijk mag dat, maar om de topicstarter de grond in te trappen is iets anders. Een mening met tips is denk ik altijd wel welkom, voor iedereen maar als je niks meer te melden hebt dan:Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 21:39:
niet iedereen kan in een keer de perfecte mod maken maar, als ik een mod niet mooi vindt, mag ik hem/haar toch mijn mening en/of tips geven?
- Airflow
- Paint
Of iets dergelijks, post dan niks.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Bij veel casemods zie je dat er fans zijn neergetimmerd met een mooie FANGRILL. Vaak is de fangrill balangrijker dan de luchtstroom van de fan. Maar die fans zitten vak zo brak dat ze waarschijnlijk meer herrie maken dan nut hebben. dus dan roep je: "...airflow...".
Volgens mij hoef je alleen maar met 'airflow' aan te komen omdat er (veel) fans verkeerd in zitten.
beetje vaag wel hè?
Verwijderd
Laatst was ik bij mensen, ik moest een nieuwe videokaart inbouwen want die van hun was kaduuk. Nu hadden ze een AMD 1400MHZ of zow in die kast liggen. Zeiden ze althans, nadat ik uiteindelijk de kast openhad schrok me kapot..zoveel strof had ik dus nog nooit gezien.
Ze hadden wel netjes alle kabeltjes helemaal weggewerkt enzovoorts, maar het stof lijkt mij de grootste boosdoener. Nu zou het niet zo zijn dat er in een kast die net is gemod keiveel stoff ligt maar vaak is het een groot probleem als iemand veel stof in zijn kast heeft hangen. Want als de fan dichtslibs dan ken je nog zo een goede airflow hebben maar je hebt er geen donder aan.
Dus waar discusieren we eigenlijk over. Beetje raar, als iemand zijn airflow optimaal wilt hebben en denkt dat te hebben......waarom kraakt iemand anders hem dan af.
Verwijder dit maar als het onnodig is
een collega van me verbaasde zich over het stof wat in de voeding zat van een pc die ik ff uit de afval container heb geplukt voor onderdelen.. "jezus, wat zit daar een stof in" ik: das normaal hoor...
in ieder geval heeft het me een isa geluidskaartjuh en FDD en een 80MM fan opgeleverd.. (en een hdd die ik ter plekke heb getotalled door en een paar keer hard tegen de tafel aan te beuken)
Verwijderd
En omdat jij het mooier vindt moet hij het maar aanpassen ?418O2 schreef op 08 februari 2003 @ 15:03:
Ik vind dat inderdaad mooier, omdat het opgeruimder staat. Maar waarom zou ik dat moeten onderbouwen? Dat is gewoon mijn mening!
Als hij alleen blij is met ze window vind ik het ook best.
Er wordt een soort van minimale eis aan een case mod gesteld.
Omdat er een window in zit moeten er ook rounded cables in zitten,
anders is de mod slecht.
Airflow is misschien belangrijk, maar niet voor iedereen.
Iedereen stelt zijn eigen eisen.
Maar het wordt altijd zo opgedrongen, dat vind ik jammer.
Mensen zeggen niet:
"Misschien een idee om rounded cables te nemen,
staat misschien wat mooier
en het is ook beter voor je airflow
en dus beter voor de levensduur van je hardware" (mening + aanvullende info)
Maar mensen zeggen:
Ga je ook nog een lampie achter je raampie maken of niet?
dat hoort er wel bij he
Het is meer de manier van mening uiten die mij dwars zit.Maak die fromtjes van cdrom spelers ook ff zwart, dit vloekt!
Als mensen alleen een window willen en die showen moeten ze daar niet op
afgerekend worden vind ik.
(als ze daarbij geen rekening hebben gehouden met airflow & cables enzo.)
En dat is dus weer het rare.
Als je geen verf, window, licht, airflow hebt zeggen ze er wat van.
Heb je dat wel allemaal gedaan krijg je van die opmerking als
"beetje standaard mod maar wel leuk gedaan".
Het is eigenlijk bijna nooit goed.
(Tenzij je gewoon een brute case heb gemaakt.
Ik kan sommige kamers van enkele tweakers hierScatman_II schreef op 08 February 2003 @ 15:13:
Ik geloof niet dat het de aard van de mens is om van rommel te houden
nou niet echt netjes en opgeriumd noemen.
(Liep ooit een topic over in HK van "Show je pc kamer" ofzo)
Verwijderd
Ik vraag me trouwens ook af wat reakties zoals "ja, mooie casemod" voor toegevoegde waarde hebben, de casemodder wist dat al (anders had hij niets gepost). Dus ga je die posts dan ook bannen of zo? Lijkt me niet, is nl. niet goed voor de ego van de casemodder.
Een reply op een casemod zou in mijn ogen puntjes van kritiek moeten bevatten zodat de casemodder zijn projektje kan verbeteren. Het simpel posten van "airflow is niet goed" draagt daar dus niet aan bij, vermeld dan hoe je de airflow kunt verbeteren. Bv. door alle kabels netjes weg te werken (is trouwens IMHO ook mooier als de casemod een raampje heeft) of hier en daar een extra fannetje te plaatsen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:17:
[...]
Daar gaat het uiteindelijk om, om plezier.
[...]
[...]
Dat was nou net niet de bedoeling van dit topic.
Nee dat was ook inderdaad niet de bedoeling, maar ik denk, die jongen die laat een kast zien waarbij alles om air-flow draait: "zelfs zuigers voor een betere airflow", dus ik maak een opmerking dat dat wel mee valt, viel dus verkeerd hier, was anders bedoeld
Dan zal ik nu mijn mening geven over de stelling: ik vind het uiterlijk het belangrijkste van een computerkast, als het gaat om modden. Voor mijn part plaatst iemand een gemodde kast, met heleboel fans die niet aangesloten zijn, als die mooi is dan vind ik hem ook mooi en zal ik dat zeggen. Mij zul je niet horen klagen over "theorieen" maar over het uiterlijk. Maar ik ben wel van mening dat veel dingen die toevallig de airflow verbeteren of uberhaupt tot stand laten komen de pc wel mooier maken, denk aan mooie stille fans, mooie koelribben, rounded-cables ed.
Nogmaals ik vind uiterlijk belangrijkst, mij interresseert dan ook nooit wat de temps van een systeem zijn.
bdw:
gwoon ter discussie, niet als flame: mij lijkt dat mensen die echt bezig zijn met verlagen van temp, mooi maken van de kast, overklokken, dat zijn vaak (dus niet altijd) mensen (mensen die dus weleens zelf de kast open maken ipv meteen naar een officieel erkende computerreparateur rennen omdat ze niet eens weten hoe zo'n ding opengaat) die een pc niet langer dan 5 jaar hebben. En ik mag hopen dat dan 10 graden niets uitmaakt, zoja, dan zou mijn pc al op zijn halve leven moeten zijn.Effe voor de feiten over koeling en levensduur. Een verlaging van de temperatuur van 10 graden celcuis zorgt voor een verdubbeling van de levensduur.
[ Voor 23% gewijzigd door Seesar op 09-02-2003 23:14 ]
T60P Widescreen