Gaat het de verkeerde kant op met GoT?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt:
dat is nou juist wat ik bedoel!! je zegt het zelf: "(hmm waar heb ik dat eerder gezien? )"
mensen doen dat dus hier! Ze moeten juist beginnen op het beginnersforum! dan vermijd je dit, en automatisch ook jouw reactie! Ik beweer ook helemaal niet dat ze niet welkom zijn, ik probeer een geleidelijke gang van zaken te stellen als een soort van suggestie op GoT.
Als mensen daar al niet eens voor open staan dan zul je niet ver komen en zal GoT voorlopig niet veranderen. (zeur dus dan ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sorrie dat ik niet geheel duidelijk was....
wat ik bedoelde was dat we ook ooit een getalsmatige toelating voor de HK hadden en dat men soms ging "blaten" om toegelaten te worden.

Ik zie zat mensen die duizenden!! posts hebben en nog steeds slechte starts maken. ik zie mensen die net 5 posts hebben en precies de opening maken zoals 'we' dat graag zien. Een apart forum is mijns inziens dus echt niet de oplossing.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar denk je dan niet dat dit wel voor een geleidelijke oplossing van dit topic zou zorgen?
uiteindelijk moet toch iemand of iets met een oplossing komen.... hoe zie jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laten we als "harde kern" in elk geval vriendelijk zijn voor de users die een fout maken. Gewoon op weg naar een antwoord helpen. Als het makkelijk gevonden kan worden via de search dan geef je een linkje naar de search met de goede keywords. Dan krijgt de beginner het idee van "hee als ik daar dus zoek kan ik een antwoord vinden."

Als er te weinig info in een opening staat dan vraag je daar gewoon vriendelijk om. Je kunt als afsluiting even verwijzen naar de faq van het forum waarin beschreven staat hoe je een opening moet doen, maar je geeft niet alleen die link. Vriendelijkheid blijft de beste opvoedmethode.

Als je merkt dat een user consequent blijft volharden in slecht gedrag dan kun je altijd een modje schoppen om hem er op te wijzen.

Waarom deze 'softe' methode? Omdat ik denk dat je dan de sfeer op het forum het beste stimuleert. Slechte topics kunnen op die manier best nog omgebogen worden in een goed en leuk topic. Users zijn blij dat ze geholpen worden en gaan de volgende keer waarschijnlijk beter hun best doen om een goede opening te maken. (Al doende leert men.)
Als je daarintegen wordt afgebekt dat je maar ff de manual moet gaan lezen en de search moet gebruiken voel je je best in je hemd gezet. Misschien had je dat namelijk al wel gedaan maar gebruikte je de verkeerde keywords...

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-02-2003 14:10 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mjah, iedereen is ooit een n00b geweest. Niet iedereen is een ster in zijn/haar hard/software netwerken enz. Toen we ooit in een ver verleden onze 1e echte PC (1990) kregen, met een 286 proc erin op 12mhz, was ik als een kind zo blij (letterlijk :P). Maar vraag me echt niet of ik toen al wist wat er zich allemaal afspeelde binnenin die grijze desktop. Het binnenste van een pc was gewoon hocus-pocus voor me. Ik wist hoe ik moest muizen, hoe ik een spelletje in DOS moest starten (f19, kingsquest, civ, larry) en ook hoe de printer aan en uit te zetten.

Dat was echt alles wat betreft mijn PC kennis. Als ik nu, zo'n 13 jaar later check hoe het met mijn base-kennis gesteld is, dan heb ik echt veel geleerd in de loop der tijd. Maar in al die jaren zat ik (nog) niet op GoT. Gewoon kennis uitwisselen met vrienden, of m'n pa om dingen vragen. Nu ben ik zelfs m'n pa die ook wel beetje pcgek is voorbij gestreefd in kennis, en heb ik zonder enig probleem mijn nu 3e sys in mekaar gezet, een thuisnetwerk aangelegd om de ADSL te delen...enz.

Niet om op te scheppen over mijn kennis, maar dit is gewoon hoe het gelopen is. Sinds een jaar of wat is er dus Tweakers.net/GoT, en sinds een jaar ben ik ook 'actief' user hier. Veel dingen geleerd, discussies gehad, om gelachen, of gewoon leuke info. Een voorbeeld van een prachtig topic is OC Athlon T-Bred XP 1700-2100+ overclocking. Hier worden weetjes over proc codes, clockresultaten en settings uitgewisseld. Dit is natuurlijk maar 1 voorbeeld, er zullen in andere subfora nog veel meer mooie topics voorkomen.

Om meer ontopic terug te komen:
Het gros van de gebruikers hier is niet te beroerd om zijn/haar kennis te sharen, heb ik gemerkt. Alleen soms is die kennis simpelweg niet aanwezig. De verhouding harde kern/n00bs is scheef dus. De brug daartussen zal zoals Femme al zei tolerantie moeten zijn. Zolang nieuwe users een beetje weten hoe zich te gedragen op een forum als GoT, is er niks aan de hand. Helaas is er dus net dat kleine groepje die het voor heel veel anderen verpest, en waardoor mods (logisch) een beetje kribbig worden. Laten we hopen dat dat kleine groepje alleen maar kleiner wordt, en niet groter :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Alfredt schreef op 10 februari 2003 @ 14:07:
Laten we als "harde kern" in elk geval vriendelijk zijn voor de users die een fout maken. Gewoon op weg naar een antwoord helpen. Als het makkelijk gevonden kan worden via de search dan geef je een linkje naar de search met de goede keywords. Dan krijgt de beginner het idee van "hee als ik daar dus zoek kan ik een antwoord vinden."
Daar hebben we het concept regular voor uitgevonden :P Die kan (en mijn collega regulars) de gebruiker bijsturen, en daar zijn we best wel redelijk in geslaagd (dit ook op persoonlijke titel).

Meestal (en de druk erin middels af is in WOS /SA, mijn huiskamer ;)) hebben we voldoende tijd om de user naast FAQ werk ook voldoende zoek sleutels (key words) te geven zodat hij met Omega of Google een stuk verder komt.

N00bs bestaan niet in mijn ogen (NU op persoonlijke titel), je kan nieuwe gebruikers uitleggen hoe te zoeken en eventueel daarin bijsturen. En door de interactie kan de gebruiker bijleren. En hopelijk blijven ze daardoor terug komen met in gedachten de lessen die ze geleerd hebben.
Voorbeeld
Zoeken op errors in Windows Xp 1.000.000 hits, maar als je daarnaast eventueel ook error nummers kan vermelden is dat aantal hits snel geslonken :)
Daarnaast heb ik veel geleerd van Echomail op FidoNet, tazv gedragsregels ("wat gij wilt dat U niet geschied, doe het ook een ander niet").

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 10-02-2003 18:12 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1 2 3 Laatste