Mjah, iedereen is ooit een n00b geweest. Niet iedereen is een ster in zijn/haar hard/software netwerken enz. Toen we ooit in een ver verleden onze 1e echte PC (1990) kregen, met een 286 proc erin op 12mhz, was ik als een kind zo blij (letterlijk

). Maar vraag me echt niet of ik toen al wist wat er zich allemaal afspeelde binnenin die grijze desktop. Het binnenste van een pc was gewoon hocus-pocus voor me. Ik wist hoe ik moest muizen, hoe ik een spelletje in DOS moest starten (f19, kingsquest, civ, larry) en ook hoe de printer aan en uit te zetten.
Dat was echt alles wat betreft mijn PC kennis. Als ik nu, zo'n 13 jaar later check hoe het met mijn base-kennis gesteld is, dan heb ik echt veel geleerd in de loop der tijd. Maar in al die jaren zat ik (nog) niet op GoT. Gewoon kennis uitwisselen met vrienden, of m'n pa om dingen vragen. Nu ben ik zelfs m'n pa die ook wel beetje pcgek is voorbij gestreefd in kennis, en heb ik zonder enig probleem mijn nu 3e sys in mekaar gezet, een thuisnetwerk aangelegd om de ADSL te delen...enz.
Niet om op te scheppen over mijn kennis, maar dit is gewoon hoe het gelopen is. Sinds een jaar of wat is er dus Tweakers.net/GoT, en sinds een jaar ben ik ook 'actief' user hier. Veel dingen geleerd, discussies gehad, om gelachen, of gewoon leuke info. Een voorbeeld van een prachtig topic is
OC Athlon T-Bred XP 1700-2100+ overclocking. Hier worden weetjes over proc codes, clockresultaten en settings uitgewisseld. Dit is natuurlijk maar 1 voorbeeld, er zullen in andere subfora nog veel meer mooie topics voorkomen.
Om meer ontopic terug te komen:
Het gros van de gebruikers hier is niet te beroerd om zijn/haar kennis te sharen, heb ik gemerkt. Alleen soms is die kennis simpelweg niet aanwezig. De verhouding harde kern/n00bs is scheef dus. De brug daartussen zal zoals Femme al zei tolerantie moeten zijn. Zolang nieuwe users een beetje weten hoe zich te gedragen op een forum als GoT, is er niks aan de hand. Helaas is er dus net dat kleine groepje die het voor heel veel anderen verpest, en waardoor mods (logisch) een beetje kribbig worden. Laten we hopen dat dat kleine groepje alleen maar kleiner wordt, en niet groter

.