Gaat het de verkeerde kant op met GoT?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

GuardianAngel schreef op 07 februari 2003 @ 14:01:
Ook ik onthou me dus maar van verdere bijdragen. Jammer, het is een interessante discussie. Excuus aan de TS.

ff 1 ding moet me hier van het hart(heb je reply zelf nog niet aandachtig bekeken, deze regel viel me op). Ik heb me persoonlijk nog nooit door iemand tegen laten houden om te posten, dus zolang jij denkt dat jij nuttig input hebt, moet je die gewoon geven.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sassie schreef op 07 February 2003 @ 13:59:
En je zult altijd mensen hebben die zich niet aan de regels kunnen/willen houden, als je die groep vermindert totdat je alleen de 'moedwilligen' hebt dan scheelt dat al ergernis en heb je die lastpakken gesignaleerd.
De lastpakken signaleren is meestal het probleem niet.. De lastpakken zo ver krijgen dat ze geen lastpakken meer zijn (of veranderen of wegwezen) is meestal het grote probleem. En (ook zoals in de maatschappij) "verpest" een minderheid het voor de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 07-02-2003 14:14 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

GuardianAngel schreef op 07 februari 2003 @ 14:01:
Ik heb er ook geen enkel probleem mee hier te melden dat ik de HGA al dagen terug heb gemailed over het gedrag van D2K. Reactie hierop heb ik nog niet gehad.
Kijk.. dat wist ik niet.. mijn excuses voor m'n opmerking over die mail adressen.

Jammer dat je voor de rest de discussie laat lopen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
[nohtml]
GuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 14:01:
Beste Creepy, D2K en jij zijn twee handen op een buik. Dat is mij duidelijk en niet alleen door de signature van D2K maar omdat het mij opvalt dat jullie vrijwel altijd kort na elkaar op mij reageren.
't Is niet omdat iemand in een ander z'n signature staat, dat het daarom 2 handen op een buik zijn hoor.
D2k is P&W mod, Creepy is een P&W meubel, dus is het logisch dat die twee elkaar 'kennen'. Dat ze alletwee dezelfde mening hebben over bepaalde van jouw uitspraken verwonderd me niet...
Ik heb persoonlijk niets tegen D2K maar heb ernstige moeite met zijn manier van reageren en dat heeft als oorzaak de manier waarop D2K -vrijwel altijd- reageert in een LA-topic waar ik iets neerzet.
Tja, hoge bomen vangen veel wind....
Ik heb er ook geen enkel probleem mee hier te melden dat ik de HGA al dagen terug heb gemailed over het gedrag van D2K. Reactie hierop heb ik nog niet gehad.

Op de een of andere manier trekt D2K zich iets aan van mijn opmerkingen. So be it, maar om dan kinderachtig reageren? Als D2K een beetje eerlijk is dan zou ik hem willen vragen mij nu eens persoonlijk via email uit de doeken te doen wat hem aan mijn visie over GoT niet bevalt.
Misschien moet je je ook eens afvragen wat/welke posts tot dit gedrag uitlokken. Jij schuwt het ook niet om te flamen of te trollen, of, om de DevSchuur in een slecht daglicht te plaatsen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Femme schreef op 07 February 2003 @ 03:41:
Het probleem is IMO een gebrek aan tolerantie.

Als het niet erg vind dat er wel eens personen op dit forum zijn die irritant doen heb je ook geen regels nodig om het irritant-zijn te verbieden. Als je je niet irriteert aan n00b-vragen hoef je n00b-vragen niet te verbieden en zal er ook niemand lomp reageren op n00b-vragen. De n00b-vraag wordt genegeerd door de mensen die geen zin hebben om een n00b-vraag te beantwoorden en de n00b wordt geholpen door mensen die het wel eventjes leuk vinden om de n00b te helpen. Gevolg: n00b blij en replyer blij. Er hoeven nauwelijks topics gesloten te worden en dat alleen al scheelt veel irritatie aan weerszijden.

Ik zou niet weten hoe je het in de praktijk moet oplossen aangezien tolerantie niet afgedwongen kan worden. Als je losjes gaat moderen krijg je problemen met users die daar misbruik van maken en irritatie gaan opwekken bij andere users, die weer willen dat topics gesloten worden maar het sluiten van topics levert weer irritatie op bij een andere groep gebruikers. Oftewel het is nooit goed.
Om even weer ontopic te gaan:

Dus Femme, Is het dan geen idee om hier een apart sub forum voor te maken. Al is het eerst maar eens als test. Users die daar een UTFS/RTFM antwoord geven kan je dan gewoon voor een periode uit dat sub forum bannen. Dan is het voor hun echt wel duidelijk dat ze te ver zijn gegaan lijkt me.

Mij zal je er dan in ieder geval veel vinden omdat ik het gewoon fijn vind om mensen te helpen zoveel ik kan. Als we allemaal eens even terug kijken zijn we allemaal onder aan de ladder begonnen. Je hebt het natuurlijk wel over de toekomst van GoT.

De n00bs van nu worden straks de Tweakers van GoT.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:10
Creepy schreef op 07 februari 2003 @ 14:12:
[...]

De lastpakken signaleren is meestal het probleem niet.. De lastpakken zo ver krijgen dat ze geen lastpakken meer zijn (of veranderen of wegwezen) is meestal het grote probleem. En (ook zoals in de maatschappij) "verpest" een minderheid het voor de rest.
Ja dat is zo, en als je die groep duidelijk eruit kunt pikken omdat ze zo opvallen kun je ze ook sneller/beter aanpakken op de manier die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is de willekeur waarmee de Moderators beoordelen overigens, misschien te druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:37:
Wat mij opvalt is de willekeur waarmee de Moderators beoordelen overigens, misschien te druk?

leg die willekeur eens beter uit svp :?
misschien kan ik er dan wat over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Sassie schreef op 07 February 2003 @ 14:33:
[...]

Ja dat is zo, en als je die groep duidelijk eruit kunt pikken omdat ze zo opvallen kun je ze ook sneller/beter aanpakken op de manier die nodig is.
En dus zijn we weer terug bij af. ;) Hoe pak je ze aan, en waarom?

De T.S. snapt het beleid hier achter niet.... en na een flink aantal posts denk ik niet dat de T.S. er al uit is waarom het beleid zo is, als dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hallow ff op de negatieve reply's op mij
mijn laatste reply kwam dus ietsje verkeerd over........dat ik hier zou zitten zieken in dit topic voor mn lol...........wat ik allemaal postte is wel hoe ik erover denk hoor
alleen ik maak me er niet druk om, zeg wat ik denk, en verwacht niet dat het helpt ofzo, die gedachte heb ik allang opgegeven

enh nu zal het zeker niet meer helpen, want ik heb het gevoel dat niemand me nu meer serieus neemt in dit topic...........ok dat heb ik zelf uitgelokt met vorige post dus helaas......

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmm ik vond dat de sfeer in OC&E de laatste tijd ook wat minder werd, dus vuur ik maar weer eens een lekker discussie topic af :)

Waarom niet? Ik wil wel eens zien hoe andere mensen erover denken, zoals het probleem dat op pagina 1 van OC&E aangesneden wordt!
Ik vind 't persoonlijk een goede manier om users een spiegel voor te houden, op deze manier kan dat redelijk goed, misschien niet 't goede forum volgens de Admins en Mods maar volgens mij wel! Iedereen post tegenwoordig maar zulke dingen in LA of SM.
Daar hoort 't niet altijd!

't gaat dus om dit topique van zonet:
[rml]zwahiel in "[ cm]Airflow... so what? waarom moet dit "[/rml]

en om dit topique
[rml][ CM] Teveel premod? Mening van jullie[/rml]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Creepy schreef op 07 februari 2003 @ 14:42:
[...]

En dus zijn we weer terug bij af. ;) Hoe pak je ze aan, en waarom?

De T.S. snapt het beleid hier achter niet.... en na een flink aantal posts denk ik niet dat de T.S. er al uit is waarom het beleid zo is, als dat het nu is.
Daar zijn weer weer (I'm only human)
Heel, heel erg kort samengevat vindt de TS dat wat hem betreft topics best zouden mogen omdat ze positief zijn, geen ruzie uitlokken en een leuke sfeer hebben dit in tegenstelling tot andere topics. Minder regels, minder gezeik.

Nu zal de meerderheid van de topics door het onderwerp niet aan gezelligheid bijdragen maar ruzie en negatief gedrag is i.i.g. sfeerverpestend. En in dit topic gebeurt dat helaas ook.

Ik sta nog steeds achter al mijn eerder gedane opmerkingen in LA-topics dat met vriendelijker gedrag je meer bereikt dan met kortaf zijn. (Voor mijn -onveranderde- mening kun je in de search alle threads in LA terugvinden waarin ik postte)

Respect voor elkaar en voor elkaars mening is toch niet teveel gevraagd?

Niemand verwacht a la minute een ommezwaai op GoT van crew en users maar is er iets op tegen om als user en als mod eens bij jezelf na te gaan of jij wel een duidelijke positieve bijdrage levert? Dat crewleden een voorbeeldfunctie hebben is duidelijk en daarom vond ik de opmerking van JvS over het hierover nadenken binnen de crew een van de meest waardevolle opmerkingen in dit topic.

Wij als users kunnen er tenminste hier over discussieren en onze goede voornemens bij onze volgende posting in een van de fora laten zien uitvoeren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Femme schreef op 07 februari 2003 @ 03:41:

Als het niet erg vind dat er wel eens personen op dit forum zijn die irritant doen heb je ook geen regels nodig om het irritant-zijn te verbieden. Als je je niet irriteert aan n00b-vragen hoef je n00b-vragen niet te verbieden en zal er ook niemand lomp reageren op n00b-vragen. De n00b-vraag wordt genegeerd door de mensen die geen zin hebben om een n00b-vraag te beantwoorden en de n00b wordt geholpen door mensen die het wel eventjes leuk vinden om de n00b te helpen. Gevolg: n00b blij en replyer blij. Er hoeven nauwelijks topics gesloten te worden en dat alleen al scheelt veel irritatie aan weerszijden.

Ik zou niet weten hoe je het in de praktijk moet oplossen aangezien tolerantie niet afgedwongen kan worden. Als je losjes gaat moderen krijg je problemen met users die daar misbruik van maken en irritatie gaan opwekken bij andere users, die weer willen dat topics gesloten worden maar het sluiten van topics levert weer irritatie op bij een andere groep gebruikers. Oftewel het is nooit goed.
ik zie nu pas dat de 'master' zelf ook reageert, en dit is toch wel de beste post eigenlijk van dit hele topic.............precies wat ik al zo lang denk maar nooit zo onder woorden heb kunnen brengen

maar wat ik nog wil toevoegen is dat ik dus denk dat Femme een totaal ander 'ideaalbeeld' over GoT heeft dan de gemiddelde modjes.........op zn minst verbazingwekkend......
evenals de meeste users kunnen de modjes echt nix meer hebben tegenwoordig

ik erger me echt niet aan n00b posts of onzin posts, als het je niet boeit reageer je toch niet :? enige waar ik me licht over erger is de huidige ontwikkeling met iedere post afkraken en alles op slot gooien e.d. en de ellenlange faq's.......maargoed zelfs dan nog is ergeren een groot woord

maargoed ik ga weer aan het werk, ik lees vanavond wel verder

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al dat ge-emmer over tolerantie naar crapflooders heeft er niets mee te maken: de topicstarter vraagt zich af waarom een gezellig topic ZONDER gezeik moet worden verkloot omdat het niet voldoet aan een aantal regels. M.a.w.: het topic was/is gezellig, leuk, men heeft een leuke tijd op GoT en men is bereid terug te komen voor dat topic (onthouden), maar omdat kennelijk een modje die liever ambtenaar wil zijn, vindt dat volgens een duister reglement in theorie het topic niet voldoet aan een of andere policy, wordt het 'verkloot', in de ogen van de topicstarter. Met als gevolg dat men niet meer terug wil komen om die thread en wellicht ook totaal niet meer naar GoT.

De topicstarter vraagt zich gewoon af, en ik ben het met hem eens, dat het EVENWICHT tussen enerzijds moderatie en zoals je wilt intolerantie en anderzijds prettige, losse sfeer waar niet ieder woord wordt gewogen aan de hand van een dik boek vol wetten, dus tolerantie, niet is verstoord. De drang naar een streng beleid knijpt de sfeer af, zeg maar.

Deze thread verzandt weer in het aloude "het is geen / wel beginnersweb", "n00bs moeten niet lui zijn", "rtfm is goed" blablabla gedreutel, terwijl het daar totaal niet om gaat. Het gaat hier om de balans tussen intolerantie en tolerantie van overtredingen van de eigen regels, en dat staat los van het zijn van een n00b: de mate waarin volgens de letter van de wet wordt gemodereerd.

[ Voor 8% gewijzigd door EfBe op 07-02-2003 16:13 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
dus het gaat zeker wel over tolerantie: waarom zeg je dan in je 1e zin 'al dat ge-emmer over tolerantie heeft er niks mee te maken' :? :? waarna je zelf een verhaal over (in)tolerantie gaat neerzetten............verder heb je wel gelijk btw

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[nohtml]
ViperGTS schreef op 07 februari 2003 @ 15:31:
maar wat ik nog wil toevoegen is dat ik dus denk dat Femme een totaal ander 'ideaalbeeld' over GoT heeft dan de gemiddelde modjes.........op zn minst verbazingwekkend......
Waaruit maak je dat op?
ik erger me echt niet aan n00b posts of onzin posts, als het je niet boeit reageer je toch niet :? enige waar ik me licht over erger is de huidige ontwikkeling met iedere post afkraken en alles op slot gooien e.d. en de ellenlange faq's.......maargoed zelfs dan nog is ergeren een groot woord
En, heb je nog tips ter verbetering?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ViperGTS schreef op 07 February 2003 @ 16:12:
dus het gaat zeker wel over tolerantie: waarom zeg je dan in je 1e zin 'al dat ge-emmer over tolerantie heeft er niks mee te maken' :? :? waarna je zelf een verhaal over (in)tolerantie gaat neerzetten............verder heb je wel gelijk btw
Ik heb het ff geedit, want het was idd niet duidelijk. Ik bedoelde dat de toleratiepreek van Femme en de thread daaronder totaal niets te maken heeft met waar de topicstarter op doelt. Die doelt namelijk op het feit dat er gewoon theoretisch wordt gemod, dus 'de wet zegt dit, dus doe ik dat', en de mod vraagt zich niet af wat de gevolgen daarvan zijn, of de toepassing van een regeltje wel zinvol is etc. Tolerantie naar nieuwelingen toe, waar de thread al snel weer over gaat, staat hier los van.

[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 07-02-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Fox-Web schreef op 07 February 2003 @ 14:24:
De n00bs van nu worden straks de Tweakers van GoT.
:D. Ware woorden, alleen jammer genoeg zijn er een aantal zwartkijkers die denken Mr. UberGuru te zijn en die hebben een definitie van n00bs die afwijkt van de definitie van 'newbie'. In hun definitie kan een n00b nooit een tweaker worden, een newbie wel.

Snap jij het nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
EfBe schreef op 07 February 2003 @ 16:15:
[...]

Ik heb het ff geedit, want het was idd niet duidelijk. Ik bedoelde dat de toleratiepreek van Femme en de thread daaronder totaal niets te maken heeft met waar de topicstarter op doelt. Die doelt namelijk op het feit dat er gewoon theoretisch wordt gemod, dus 'de wet zegt dit, dus doe ik dat', en de mod vraagt zich niet af wat de gevolgen daarvan zijn, of de toepassing van een regeltje wel zinvol is etc. Tolerantie naar nieuwelingen toe, waar de thread al snel weer over gaat, staat hier los van.
Heb je het topic van TS gelezen? die is niet op slot gegaan namelijk. Er is daar juist met gevoel gereageerd door willen169. Dark Blue had geen toestemming voor een contest, toch mocht ze door gaan. Op een gegeven moment werd het misschien wel gezellig maar zwaar off topic. Dat was gewoon niet de bedoeling en daar is wat van gezegd. Prima, de users houden zich daar netjes aan en gaan verder met de contest.
Het enige wat sommigen wilden is een contest waarin het off-topic gedeelte ook een plaats heeft. Daar is GoT niet echt de plaats voor MI, maar ok. Een aantal denken erover om speciaal hiervoor een aparte site te gaan maken.... Dat is toch alleen maar mooi? Er zijn wel meer sites uit GoT voortgekomen hoor.

Maar de mod in dat draadje valt iig niks te verwijten, hij heeft gewoon naar de geest van de regels gemod en niet naar de letter ervan!
EfBe schreef op 07 februari 2003 @ 16:26:
[...]

:D. Ware woorden, alleen jammer genoeg zijn er een aantal zwartkijkers die denken Mr. UberGuru te zijn en die hebben een definitie van n00bs die afwijkt van de definitie van 'newbie'. In hun definitie kan een n00b nooit een tweaker worden, een newbie wel.

Snap jij het nog? :)
Ja dat snap ik heel goed, en als jij deze draad had gelezen had jij mijn eerder post en die van enkele anderen ook gelezen waarin dat stond uitgelegd. Een n00b is iemand die een antwoord wil, het liefst voorgekouwd. Een beginnende tweaker is iemand die graag meer wil leren over computers en/of software etc. Die wil geholpen worden met het zelf oplossen van zijn problemen.... dat is het verschil!

[ Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-02-2003 16:33 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

ikkes

In diepe rouw

Zit heel de tijd mee te lezen. Ik ben inderdaad een newbie. Ik snap vrij goed dat er topic dichtgaan. Maar of dat veel met nieuw hier zijn te maken heeft?. Er zijn regels. Enja met zoeken kom je een heel eind. Ben zelfs dingen tegengekomen waarvan ik niet wist dat het een probleem was. LOL. Dus tussen het zoeken door gelijk weer wat geleerd.
Ik heb liever een duwtje in de goede richting als een kant en klaar andwoordt als ik een vraag heb. Daar leer ik van.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

ikke-s schreef op 07 February 2003 @ 16:42:
Zit heel de tijd mee te lezen. Ik ben inderdaad een newbie. Ik snap vrij goed dat er topic dichtgaan. Maar of dat veel met nieuw hier zijn te maken heeft?. Er zijn regels. Enja met zoeken kom je een heel eind. Ben zelfs dingen tegengekomen waarvan ik niet wist dat het een probleem was. LOL. Dus tussen het zoeken door gelijk weer wat geleerd.
Ik heb liever een duwtje in de goede richting als een kant en klaar andwoordt als ik een vraag heb. Daar leer ik van.

maar nieuwelingen zoals jij zijn er te weinig
en te weinig * D2k 's om ze de goede kant op te schoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Nee denk dat het inderdaad met mentaliteit te maken heeft. Als ik een topic met een zoekvraag tegenkomt reageer ik niet. Meestal staar er dan toch al een paar keer dat die persoon moet zoeken. Alleen zetten ze er meestal niet bij waarop gezocht moet worden :(
Of je krijg een andwoordt zoals ik een tijdje terug. Ruim je pc eens op en verwijder troep. Terwijl ik erin had gezet dat ik net heel de pc leeg had gemaakt. Tja wat moet je met zo'n andwoordt.
Denk dat we gewoon met zijn alle moeten proberen om beter te lezen.
En wat duidelijker te reageren.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het gaat idd de verkeerde kant op met GoT ..
Vroeger postte ik in veel verschillende topics, sfeer was beter, was zeker niet te beroerd om te helpen, nou volg ik een paar interessante topics in cme en doc, maar meer ook niet.

En toen ze de huiskamer (waar ik niet zo vaak kwam,maar tog) sloten omdat "het nivo" te laag was, had ik echt zoiets van, omg, het gaat niet vooruit met het forum, maar achteruit en sindsdien kom ik vaker op andere forums en minder hier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ikke-s schreef op 07 February 2003 @ 16:50:
Nee denk dat het inderdaad met mentaliteit te maken heeft. Als ik een topic met een zoekvraag tegenkomt reageer ik niet. Meestal staar er dan toch al een paar keer dat die persoon moet zoeken. Alleen zetten ze er meestal niet bij waarop gezocht moet worden :(
Gewoon replien met welke woorden je gebruikt hebt (hoort eigenlijk in de start post maar ok :) ) en vragen welke woorden je beter kunt gebruiken... Dat komt iig wel goed over.
Of je krijg een andwoordt zoals ik een tijdje terug. Ruim je pc eens op en verwijder troep. Terwijl ik erin had gezet dat ik net heel de pc leeg had gemaakt. Tja wat moet je met zo'n andwoordt.
Denk dat we gewoon met zijn alle moeten proberen om beter te lezen.
En wat duidelijker te reageren.
Dat soort users moet je gewoon negeren. Als het je opvalt dat een bepaalde user steeds op die manier reageert kun je ook altijd even een berichtje in SeM erover posten of een mod mailen/icqen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

D2k schreef op 07 February 2003 @ 16:44:

[...]

en te weinig * D2k 's om ze de goede kant op te schoppen ;)
Doordat je een smiley gebruikt is je laatste zin als 'humor' te bestempelen. Toch had die laatste zin anders geformuleerd kunnen worden. Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet om WAT je zegt maar HOE je het zegt. Net dat stukje vriendelijkheid wat zo graag wordt gezien door de users.

Als je nu bijvoorbeeld had gezegd 'Helaas zijn er te weinig moderators om de nieuwelingen te begeleiden' levert dat i.i.g. jou wat sympathie op voor de zware taak die jij als moderator op je hebt genomen. Komt ook heel wat serieuzer over in dit topic. Je reageert nl. wel als crewlid.

Nu wek je de indruk het idee te hebben dat er meer moderators moeten komen om de nieuwelingen letterlijk de goede kant op te schoppen óf je meent dat jouw manier van modereren de enige juiste oplossing is voor het probleem van de groeiende intolerantie op GoT.

en nu a.u.b. weer niet roepen 'flame'. Ik grijp, net zoals de vorige keer, juist dit soort reacties aan om aan te geven waar het i.m.o. fout kan gaan

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Sorry Alfredt niet goed gelezen. Had het niet over eigen topics. Ik weet hoe ik moet zoeken. Ben wel nieuw hier maar niet met een pc. LOL We zijn met de spectrum begonnen. Dus weet ik wel iets.
Maar een echte nieuwe weet niet hoe hij moet zoeken. Help zo'n persoon met zoekworden. Inplaats van gelijk te zeggen Dat is te vinden als je zoek.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

offtopic:
[quote]GuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 17:20:
[...]
...
Nu wek je de indruk het idee te hebben dat er meer moderators moeten komen om de nieuwelingen letterlijk de goede kant op te schoppen óf je meent dat jouw manier van modereren de enige juiste oplossing is voor het probleem van de groeiende intolerantie op GoT.
...
[/quote]

Overdrijven is ook een vak... Misschien kunnen jullie jullie discussie verder zetten per mail/ICQ/MSN whatever?
Ik vind je goed posten, waarom doe je dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]EfBe schreef op 07 February 2003 @ 16:07:
Met als gevolg dat men niet meer terug wil komen om die thread en wellicht ook totaal niet meer naar GoT.
Mja, zo iemand ben ik dus..laatste tijd "leefde" ik bijna in contest topic. Maar na die modbreak (ook zo enorm groot mooi met }:O en-letters... in allemaal vrolijke kleuren) had ik er geen zin meer in. Vorige topic was erg leuk (contest v6, fantasy), naar mijn mening leuker. Maar nu mag je alleen posten als je
A ) wip hebt, of
B ) kritiek op iets hebt

je mag niet zeggen dat je meedoet, en wat je plannen zijn. Je mag niet zeggen dat iets mooi is....

Mja, :O opzich vind ik dat de mods het maar uitzoeken (om het zo maar ff te zeggen), Ik ben nu een CGtalk-er, een veel "vriendelijker" forum in dat opzicht... , speciaal gemaakt voor gfx mensen :)

Wat ik btw wel wil zeggen, misschien moet er een mod komen die ook 3d doet, die snapt het misschien wel... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ikke-s schreef op 07 February 2003 @ 17:20:
Sorry Alfredt niet goed gelezen. Had het niet over eigen topics. Ik weet hoe ik moet zoeken. Ben wel nieuw hier maar niet met een pc. LOL We zijn met de spectrum begonnen. Dus weet ik wel iets.
Maar een echte nieuwe weet niet hoe hij moet zoeken. Help zo'n persoon met zoekworden. Inplaats van gelijk te zeggen Dat is te vinden als je zoek.
Helemaal mee eens hoor. Ik reageerde wel op jouw post, maar ik bedoelde in zijn algemeenheid.

Enneh GA en D2k niet zo ruzie maken he :P jullie bedoelen allebei volgens mij innerlijk wel het zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
GuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 17:20:
[...]

Doordat je een smiley gebruikt is je laatste zin als 'humor' te bestempelen. Toch had die laatste zin anders geformuleerd kunnen worden. Zoals ik al eerder zei: het gaat er niet om WAT je zegt maar HOE je het zegt. Net dat stukje vriendelijkheid wat zo graag wordt gezien door de users.

Als je nu bijvoorbeeld had gezegd 'Helaas zijn er te weinig moderators om de nieuwelingen te begeleiden' levert dat i.i.g. jou wat sympathie op voor de zware taak die jij als moderator op je hebt genomen. Komt ook heel wat serieuzer over in dit topic. Je reageert nl. wel als crewlid.

en nu a.u.b. weer niet roepen 'flame'. Ik grijp, net zoals de vorige keer, juist dit soort reacties aan om aan te geven waar het i.m.o. fout kan gaan

Sorry hoor, maar die post van D2k vind ik nu niet onvriendelijk of bot of whatsoever te noemen.
Ik denk dat jij er de laatste tijd genoegen in schept om spijkers op laag water te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

D2k schreef op 07 February 2003 @ 16:44:

[...]

en te weinig * D2k 's om ze de goede kant op te schoppen

--------------------------------------------------------------------------------
Guardianangel Ik snap wel wat D2k bedoeld hoor. Enne hij kan dus ook vriendelijk reageren :)
Ik denk ook dat jullie wel op dezelfde lijn zitten, maar omdat ieder het anders zeg en dat gene leest wat hijzelf wil krijg je misverstanden.
Oke Alfredt. Zitten we weer op een lijn.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:10
EfBe schreef op 07 February 2003 @ 16:07:
Al dat ge-emmer over tolerantie naar crapflooders heeft er niets mee te maken: de topicstarter vraagt zich af waarom een gezellig topic ZONDER gezeik moet worden verkloot omdat het niet voldoet aan een aantal regels. M.a.w.: het topic was/is gezellig, leuk, men heeft een leuke tijd op GoT en men is bereid terug te komen voor dat topic (onthouden), maar omdat kennelijk een modje die liever ambtenaar wil zijn, vindt dat volgens een duister reglement in theorie het topic niet voldoet aan een of andere policy, wordt het 'verkloot', in de ogen van de topicstarter. Met als gevolg dat men niet meer terug wil komen om die thread en wellicht ook totaal niet meer naar GoT.

De topicstarter vraagt zich gewoon af, en ik ben het met hem eens, dat het EVENWICHT tussen enerzijds moderatie en zoals je wilt intolerantie en anderzijds prettige, losse sfeer waar niet ieder woord wordt gewogen aan de hand van een dik boek vol wetten, dus tolerantie, niet is verstoord. De drang naar een streng beleid knijpt de sfeer af, zeg maar.
Op zich vind ik het 'los' en 'naar de sfeer' moderen niet verkeerd (zeker niet als het in een enigszins select subforum gebeurt), maar je krijgt er altijd weer gezeur van.

Stel een mod laat wat off-topic geklets in een (groot) topic gewoon doorgaan, want niemand stoort zich eraan (men vindt het zelfs wel gezellig in zo'n kleine subcommunity). Toevallig is dit een topic met niet zo'n grote groep mensen en is alles pais en vree.
Enkele weken later dreigt het off-topic geklets in een ander topic uit de hand te lopen en na wat waarschuwingen die niet echt hielpen sluit de mod het topic. Een gefrustreerde user die vaag het andere topic kende diept het op uit de search en gaat erover zitten klagen: 'bij dat topic mogen ze wel offtopic gaan en bij die andere niet'. Andere frusti users gaan ook mee zeuren en tja bult gezeik uiteindelijk (als zulk gezeik vaak gebeurt komt er vanzelf wel een aanulling in de FAQ, denk aan de HK ;)).

Als er 'los' gemodereerd wordt zal er 'met 2 maten worden gemeten' en of dat nu terecht of onterecht gebeurt er zal ongetwijfeld over gezeken worden (er zal nu ook wel gezeken worden dat de ene mod strenger of boter is dan de andere). Als je een 'wetboek' hebt kun je daar altijd naar verwijzen mbt beslissingen, maar moet je je er ook wel consequent aan houden ivm 'hij niet en ik wel' gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waarom ik dit post is omdat ik me, net als anderen, over een bepaalde mentaliteit zorgen maak. Niet over het voorbestaan van GoT, daar ben ik niet bang voor.

Dat ik reageer komt voort uit een stuk machteloosheid die je als user hebt om iets bij te dragen aan de 'sturing' van het forum. Zo voelt het tenminste aan.

Als iemand voor zichzelf genoegen neemt met het reageren op topics is dat prima. Als je echter daadwerkelijk wilt dat er positiever gedacht wordt zul je moeten proberen daar aan mee te werken.

Ik durf daar in elk geval mijn nek uit te steken. Als ik vaststel dat er toch telkens weer mensen zijn die hetzelfde voelen als de TS plaatst dat bij mij grote vraagtekens.

Misschien ligt het aan mij en zou ik wat afstand moeten nemen maar mijn instelling is nu eenmaal zo dat ik niet lijdzaam, achterover leunend toe wil kijken wat er gebeurt. Elke user die verdwijnt of dreigt te verdwijnen is er i.m.o. altijd nog een teveel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

GuardianAngel schreef op 07 February 2003 @ 17:44:

Waarom ik dit post is omdat ik me, net als anderen, over een bepaalde mentaliteit zorgen maak. Niet over het voorbestaan van GoT, daar ben ik niet bang voor.

Dat ik reageer komt voort uit een stuk machteloosheid die je als user hebt om iets bij te dragen aan de 'sturing' van het forum. Zo voelt het tenminste aan.

Als iemand voor zichzelf genoegen neemt met het reageren op topics is dat prima. Als je echter daadwerkelijk wilt dat er positiever gedacht wordt zul je moeten proberen daar aan mee te werken.

Ik durf daar in elk geval mijn nek uit te steken. Als ik vaststel dat er toch telkens weer mensen zijn die hetzelfde voelen als de TS plaatst dat bij mij grote vraagtekens.

Misschien ligt het aan mij en zou ik wat afstand moeten nemen maar mijn instelling is nu eenmaal zo dat ik niet lijdzaam, achterover leunend toe wil kijken wat er gebeurt. Elke user die verdwijnt of dreigt te verdwijnen is er i.m.o. altijd nog een teveel.
Ok dat begrijp ik, maar het lijkt alsof je het hier over een persoonlijke boeg wil gooien. Velen hier denken - zoals je zelf kon lezen in dit topic - hetzelfde dan jij, velen steken hier dan ook hun nek uit. Uiteraard hoef je niet van instelling te veranderen maar probeer de discussie algemeen te houden in plaats van te zitten wachten op een al dan niet foute post van een bepaalde mod ;)
En wat je poging tot sturen betreft... Dit gehele topic is sturend bedoeld, en het is goed dat er over gediscussieerd kan worden....

Tot zover deze lezing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het niet mee eens.. Als ze zeggen: "daar mag het wel, en hier niet" dan kunnen de mods toch gewoon zeggen: "Ja, daar gaat het goed, en hier niet"

dat probleem zie ik niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Mensen, waar zijn we nou helemaal mee bezig :? ?? Proberen gelijk te krijgen... begraaf die strijdbijlen nou maar, want we zijn toch veelst te koppig om elkaar gelijk te geven :P

Bovendien heeft iedereen wel een beetje gelijk. "t ging vaak veelst te offtopic in contest v7.0, en er mocht zeker wel wat van gezegd worden. De manier waarop was een beetje extreem, maar 't was wel effectief, wat niet wil zeggen dat 't een echt goede oplossing was. Dat Trommeldaris W&G verlaten heeft, en ook anderen een stuk minder actief zijn geworden vind ik jammer :/

Ingrijpen was noodzakelijk, de mods hadden het misschien nog wel even aan kunnen zien, maar hoogstwaarschijnlijk was de situatie er niet beter op geworden. Ik denk dat het het beste is dat de mods pas over een maand of weer toestemming geven tot het openen van contest v8.0 ......... Zodat iedereen weer tot rust kan komen ( Ja, er stond een grote druk op ons 3d-ers: "pics pics !!" :P ). Ik hoop dat iedereen wat geleerd heeft van deze gebeurtenis :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

GuardianAngel schreef op 07 februari 2003 @ 17:20:

* ACM laat allereerst weten deze discussie grotendeels niet gevolgd te hebben en grotendeels niet te zullen volgen.
Toch even dit:
Een ander op zijn manier van posten aanvallen en hem verbeteren wordt doorgaans na verloop van tijd niet gewaardeerd maar als ergelijk beschouwd, zeker als de gene die verbeterd of, erger nog, aangevallen wordt totaal en overduidelijk zichtbaar geen kwaad in de zin heeft.
Juist het gebruik van de smiley wijst daarop... Geef de aangevallene toch een kans zijn gevoel voor humor en zijn kunsten tot lichtelijk humoristisch verduidelijken van zijn punten een beetje tot uitdrukking te laten komen, zonder direct over de manier van opmerken te vallen.
Hoewel het erg belangrijk is hoe iets gebracht wordt, is het ook erg belangrijk niet te veel op dat hoe te letten maar meer op de boodschap...
Jouw laatste opmerking, in je sub, duidt erop dat je juist een voorkeur hebt mensen "aan te vallen" op hun manier van posten, ondanks dat je wel degelijk weet wat ze zeggen.

Kortom, imho geldt het volgende:
Het is belangrijk hoe je wat zegt, maar het is ook heel belangrijk de gene die wat zegt zo goed mogelijk in zijn waarde te laten over hoe ie dat zegt...

* ACM gaat weer op een afstandje toekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 07 February 2003 @ 19:05:
Ik denk dat het het beste is dat de mods pas over een maand of weer toestemming geven tot het openen van contest v8.0 ......... Zodat iedereen weer tot rust kan komen ( Ja, er stond een grote druk op ons 3d-ers: "pics pics !!" :P ). Ik hoop dat iedereen wat geleerd heeft van deze gebeurtenis :)
waarvan moeten we dan op rust komen? het is niet zo dat we net een spamfest hebben gehouden in 7.0 en nu moet bijkomen voor de volgende. het is gewoon een 3d contest, waarin veel wordt gepraat over de creaties. want vrijwel iedereen die aan de constest meedoet zegt dat ie doet mee om te leren/extra ervaring op te doen. en hoe leer je nou door gewoon naar een final render te kijken zonder enige discussie te kunnen hebben of vragen te kunnen stellen? wat jullie dan "off-topic" noemen is dus gewoon een uitleg over hoe die bepaalde persoon iets heeft gemaakt en hoe anderen het ook kunnen maken, en zeg me niet dat daar iets mis mee is. want het gaat tenslotte allemaal over 1 ding: 3d

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me ook dood aan de nieuwe policy.
Vroeger waren er in bijvoorbeeld Modding en elektronica elke dag 20 nieuwe topics ofzo. Tegenwoordig is het aan 1 stuk door topics sluiten en verwijzen naar een centraal topic over dat onderwerp.
Net als in diehard overclocking. Ik bedoel... 1 topic voor waterkoeling. Dat is belachelijk. Er zijn zoveel vragen omtrent waterkoeling en waterkoeling is zo veelzijdig. Dat kan je niet allemaal in 1 topic stoppen.

Vroeger was het leuk. Even topic titels door bladeren... kijken of er iets tussen zit wat interresant is... nu moet je een 14 pagina's doorploeteren om te kijken waar het topic eignelijk over gaat. Ook de search als je info zoekt word op deze manier niet echt beter.
Je krijgt dan topics met zoveel woorden en nutteloze rand opmerkingen wel over bijvoorbeeld waterkoeling maar niet over dat ene blokje wat jij wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
GuardianAngel schreef op 07 februari 2003 @ 17:20:
[...]

ach door mensen die zo kritisch naar posts kijken als jou wordt de sfeer hier zo verkrampt...........ik vind dat een mod gewoon mag posten wat ie wil, en als ie daar een smily achter wil zetten, waarom niet :? het is al serieus genoeg hier

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja wat me ook opvalt is dat zo'n modbreak inderdaad zorgt dat er geen "spam" komt. Want 90% komt niet meer in het topic, bij v6 lag het topic nooit meer het 12 uur stil, hier heb ik het topic meer dan 4!!! dagen stil zien liggen... mja ach.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 03:01:
Tja dit was ook niet te verwachten ofzo..

zie dit ook Spielerij - Problemen & Vragen , kan me prima voorstellen dat mensen geen zin meer hebben anderen te helpen als je daarvoor eerst 10 schermen FAQ en 3 Sticky topics per forum moet door nemen om te kijken of je niet toevallig iets verkeerd doet..
Dat is de reden dat bijvoorbeeld W&G slechts één sticky heeft, die in IMHO begrijpelijke taal uit probeert te leggen wat de bedoeling is.
en hier nog zoiets Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics, de ene mod op de andere die nog even in een FAQ interessant komt lopen doen om zen naam in beeld te krijgen :D komop zeg denken jullie nou serieus dat mensen niks beters te doen hebben dan die 2 kilometers aan FAQs door te lezen..
Als iedereen een klein beetje zou opletten, en zijn verstand zou gebruiken, dan was alleen een simpele basisset aan regels voldoende, geen warez, geen porno, en nog wat van zulke dingen.

Kijk eens naar dit topic:
[NOHTML]Eenvoudig CMS systeem[/NOHTML]

Het forum gaat kapot aan:
1: users die topics openen die niet aan de vrij redelijke eisen voldoen
2: users die op een waardeloze manier reageren
GoT neemt zichzelf veel te serieus.., feit blijft dat er gigantisch veel hielenlikkende kotertjes rondlopen waar het wannabe-mod gedrag van af druipt (lees oa. SM posters)..
Wat in SM gepost wordt verstiert geen hele topics, en hoeft de sfeer niet onderuit te halen. En SM zou niet nodig moeten zijn, dat is het punt juist.
ook al stelt men zich nog zo pretentieus op, het blijft gewoon een peuterspeelzaal met een hele strenge juf die constant zegt dat je wel je handen moet wassen na het poepen..

Maar het is wel nodig, want uit zichzelf wassen kleuters hun handen niet. FAQ's en policies proberen fouten te voorkomen, maar blijkbaar is het niet genoeg, want er moet nog steeds gemodereerd worden. En dat is allemaal achteraf gelul, eigenlijk.
Femme schreef op 07 February 2003 @ 03:41:

Als je hiermee bedoelt dat mensen alleen zouden moeten reageren als ze iets zinnigs over het onderwerp te zeggen hebben, en zich in moeten kunnen houden door niet te posten, dan heb je wat mij betreft helemaal gelijk.

Helaas is het dus zo dat er altijd wel mensen reageren, en op de wat minder hoogstaande topics wordt vrij negatief gereageerd. Als blijkt dat de topicstarter niet veel moeite heeft gedaan om zijn probleem op te lossen, en voor de gemakkelijke weg kiest, dan is het wel enigszins logisch en terecht. Toch gaat de sfeer ervan achteruit.
En zo is het, er zullen altijd mensen zijn die vinden dat het strenger moet, en mensen die vinden dat het te streng is. Er is komt geen moment dat iedereen zegt: nu is het goed. Het is altijd knokken voor het beste evenwicht.
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 01:47:
Ik open maar een nieuwe topic aangezien ik geen lopende thread over dit onderwep kon vinden. Naar aanleiding van deze topic --> [3d] Contest v7 - Eten en drinken heb ik een beetje een slecht gevoel......

Persoonlijk snap ik de balle meer van GoT en heel het beleid ervan. Ik heb zelf abslote geen verstand van al dat geteken, maar ik heb net alle 29 paginas met plezier doorgelezen en bij sommige plaatjes smakelijk moeten lachen. Echt waar ik heb me kostelijk vermaakt na een dag zware werk.

Ik denk dat tweakers zich 1 ding moet realiseren en dat is dat ze aan hun eigen succes ten onder aan het gaan zijn. Tuurlijk mag het geen rotzooitje worden op het forum, maar je kan ook de teugels te strak in handen houden en zo de aggressie van de gebruikers opwekken. Tegenwoordig is het altijd maar lees de FAQ, lees de FAQ, als vervolgens een situatie ontstaat die niet in de FAQ staat en een MOD daarop gewezen wordt met de tekst "kijk maar naar de FAQ, daar staat het niet in" dan moeten gebruikers maar niet zo bijdehand zijn.
Het zou natuurlijk ook wel erg triest zijn als de FAQ een goede benadering van een wetboek is. En dat is het bijna al. Dat is niet omdat mensen die FAQ niet lezen, dat is door mensen die de FAQ wel lezen, en grenzen gaan opzoeken, en dan bijdehand gaan zeggen dat het niet in de FAQ staat. Wat mij betreft mag de FAQ uit 2 delen bestaan: deel 1 wat mag niet? (zie hierboven), en deel 2 - gebruik je verstand.
Het is een welbekend feit dat steeds meer mensen een lichte afkeer van GoT krijgen omdat alles zonodig volgens de regels moet. Nu kan ik dat in de meeste gevallen wel begrijpen, maar als ik nu lees dat een topic zoals deze nu opeens ook alszijnde "laag niveau" bestempeld word, dan ben ik toch blij dat ik een riem aan heb, want anders zakt mijn broek er van af.
er zijn ook zat mensen die een afkeer van GoT krijgen omdat er topics bestaan die worden misbruikt om posts te scoren. Nutteloze posts die worden verwijderd, en waarvan jij niets merkt als je niet oplet. Die waarschuwingen zijn er niet omdat we het leuk vinden, maar omdat we denken dat ze nodig zijn. Mensen kunnen GoT ook verlaten omdat het veel geblaat en weinig wol is (en hierbij refereer ik naar sommige momenten in die contest topics.
Ik denk dat zo nu en dan vergeten wordt dat GoT en tweakers.net er voor de users is en niet andersom. Het zou een eer moeten zijn dat jullie de users mogen ontvangen ipv dat users blij moeten zijn met het feit dat ze op een forum kunnen rond snuffelen of het nieuws kunnen lezen. Ik zie altijd nog banners door het scherm heen vliegen en wat voor nut hebben die als er geen bezoekers zijn? Juist ja, dan lopen alle sponsors weg en kan tweakers.net opgedoekt worden. Mischien ben ik wel een beetje sceptisch, maar als ik naar de lijn kijk die de laatste tijd ingezet is, dan is dit het begin van het einde
Vergeet niet dat moderators ook users zijn (geweest) en GoT zo proberen te krijgen zoals ze dat als user graag hadden gezien. Van mensen die nieuws lezen hebben we overigens geen last, we zien die ook niet zo snel verdwijnen. Ik heb trouwens geen zak met bannerviews te maken, ik wil gewoon dat het forum lekker draait. Maar daarbij is de hulp van users nodig. Probleem is dat veel mensen op de verkeerde manier 'helpen'.
Zucht wat waren dat toch mooi tijden dat ik nog met Dabit aan het discuseren was over het ultime ontwerp voor zijn waterblokje.... echt waar ik verlang ernaar terug. Minder regels en minder gezeik.....
Denk nou niet dat er meer gezeik kwam doordat er meer regels kwamen. Het is altijd heel verrassend als je eens oorzaak en gevolg omwisselt, en kijkt hoe het verhaaltje dan gaat.
Er wordt vooral gezegd dat het nieveau van het posten omlaag gaat. Dit zou voornamelijk komen omdat er veel instroom van nieuwelingen si die geinteresserd is in onderwerpen waar ze weinig vanaf weten. Ik bespeur tegenwoordig een kloof tussne mensen die het allemaal weten, de zogenaamde "1337" tweakers en de "n00bs". De laatste groep is dom, tja anders ben je geen n00b en de eerste groep volet zich veelal te goed om hun een handje te helpen. Nee in plaats daarvan wordt er met hard hand geregeerd en wordt er veelvuldig naar de FAQ's gewezen.
Echte tweakers zijn tweakers omdat ze zelf prutsen met hun hard- en software. Echte devschuurders zijn mensen die weten hoe een boek eruit ziet, en die weten hoe je moet debuggen, mensen die tutorials hebben gedaan, en mensen die weten wanneer je de help moet gebruiken, en mensen die niet bang zijn om zelf eens iets te proberen.

Die komen niet met vragen als: waar vind ik een CMS. Die schrijven het gewoon zelf. Ook een n00b kan dat, maar die zal dus eerst in zichzelf moeten investeren,
Nu weet ik dat in veel gevallen een blik in de FAQ voldoende zou zijn om bepaalde problemen op te lossen, maar een forum heb je op te discuseren, te babbelen en weet ik het. Kortom het zou vooral gezellig en informatief moeten zijn met een plekje voor slim en dom.
Als iemand met een enorm simpel doch uitgebreid en duidelijk verhaal komt, en er blijk van geeft dat hij zelf moeite heeft gedaan, mag zeker weten een topic openen. Maar nee, meestal is het kort en onduidelijk gebral, en de andere tweakers mogen het even voor meneer uitzoeken.
Als ik kijk naar bovenstaande topic, dan denk ik bij mezelf, hee een contest, leuk even kijken wat er allemaal te zien is. Dan verwacht ik plaatjes, met beoordelingen etc, geen elle lange discussies over techniek die achter een plaatje zit of problemen van mensen om een bepaald iets op te lossen. Daar heb je toch andere threads voor of vergis ik me dan? Affijn, na een klein half uurtje in de thread gekeken te hebben (tja modem zielepoot) lees ik dat zulke threads niet meer mogen. Ik krab ff achter me oor, en lees wat er allemaal aan de hand is. Na het allemaal gelezen te hebben viel me bek zowat open van verbazing en samen met mij een hoop anderen denk ik. Van wat ik gezien heb is het topic waar ik het over heb juist een goed voorbeeld van hoe het zou moeten op een forum, geen ruzie, positieve en gezellige sfeer. Ik denk dat dat iets is wat je moet koesteren en bevorderen ipv het de kop in te drukken en domweg verbieden.
Een reply als 'kewl' is misschien leuk voor de topicstarter of poster, maar in principe heb je er geen zak aan. W&G is geen art gallery, het is een discussieforum. Ik zie het als doel om het interessant te houden voor iedereen, zodat iedereen ergens iets van kan leren. Zoals ik al eens heb gezegd: W&G is een tech-forum. Als je in een topic wilt ouwehoeren, dan wil ik het topic best naar de HK moven. Maar in W&G zien we liever dat je posts met een boodschap post.
Voor mezelf merk ik dat ik steeds minder ga posten. Vroeger (2001) heb ik nog hele interessante topics gezien en ik niet te beroerd om iemand uit de brand te helpen, maar ik denk als je kijkt naar mijn aantal replys dat het aantal drastisch is afgenomen in de loop der tijd.
Tja dat is jammer, maar dat geldt ook voor mij. Misschien is dat de reden wel. Misschien moeten we weer de tijd nemen om goede informatieve posts te doen, en zo het goede voorbeeld te geven.
Maar goed zie maar wat jullie hiermee doen. Ik bespeur de laaste tijd steeds meer van deze signalen, ik dacht laat ik jullie ook maar eens weten hoe ik over GoT denk...
Meningen als deze, met opbouwende kritiek, zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***LEES NU EENS MENSEN ****

Je bent nieuw, en je meld je aan op the gathering van tweakers..... en dan lees je:

Casemodding & Elektronica
Verf over? Smijt het tegen je kast, kijk wat er gebeurt, haal je boormachine erlangs en post je ervaringen hier.

Wat doe je dan als je een cdrommetje hebt aangepast, met die boormachine en dat blikje verf wat er over is...

PRECIES, je opent een TOPIC omdat je trots bent, en dat wil je DELEN, laten zien...

Maar nee, wat gebeurd er:

Hebben we al zo vaak gezien
Niets nieuws wat mij betreft
etc
etc
etc

Iedereen begint gelijk te zeiken dat dat niet nieuw is..... Dus die TOPIC starter is natuurlijk ook gelijk een beetje teleur gesteld, en met zijn opgekropte gevoelens gaat men reageren...
Als hij niet oppast is er wel weer iemand die meld dat hij een nOOb of NewBie is or whatever... en dat hij nog maar 2 posts heeft gedaan....

Laat iedereen in zijn waarde, geef antwoord als JIJ het antwoord weet, ook al staat het in 1.000.000.000.000.000 post ook al. Of geef in waarde goede opbouwende kritiek...

Word je er moe van wordt, open het TOPIC niet en lees het volgende TOPIC.... en als je daar ook al moe van wordt dan wordt het tijd voor een KITKAT... :P

waar ging dit topic ook alweer over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Dit topic gaat over normen en waarden, en, (als voorbeeld) als ik het goed begrijp mag een 3d contest topic alleen als het enige tech waarde heeft, die bijna onmogelijk te bereiken is omdat nooit een 'noob' gaat vragen, goh maak je dat nou precies? In principe heeft het voor het forum weinig voordeel, maar voor de users des te meer. Misschien een ideetje om per subfora een wat lichtere vorm van GoT's jurisdictie toe te passen waar je met hartelust (bijv bij OC) 'grappige' cooked up proc's kan posten van je net ter ziele gegane Hammer.

Zo scheid je het kaf van het koren, lijkt mij :) en kunnen de 'hardcore' users hun kwakje kwijt in het 'lol-gedeelte' terwijl er toch genoeg technical knowhow in de echt belangrijke fora blijft.

ACM, lees 't gehele topic dan voordat je reageerd. :)

Guardian Angel bedoeld het goed, er moet inderdaad iets veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Allochtoon op 07-02-2003 21:06 . Reden: typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik moet toegeven dat ik de openingspost en enkele pagina's heb gelezen , dus niet alles. Maar ik heb wel een paar dingen die ik graag wil delen. Teneerste vind ik de strengheid idd wat te groot worden. Zoals in het C&C: Generals topic. Ineens word het topic op slot gezet wegens warez-talk e.d. Nou sorry hoor , maar als je nu al niet meer over warez mag praten :( Om maar eens te vergelijken met het regime in Irak. Als je daar ergens over praat zonder het te doen word je ook al gefolterd. Ik weet dat het een zeer scheve vergelijking is , maar dat maakt het imo alleen maar duidelijker. Ik snap zelf best dat je geen links naar warez mag plaatsen en geen request kan ik ook nog inkomen , maar als ik nieteens meer mag zeggen dan ik hem gedownload heb met .. kb/s en er een redelijke reply eronder zet.... Ik zeg niet dat ik dat echt gezegd heb , alleen een voorbeeld. En ik snap ook wel dat topics verschrikkelijk verziekt kunnen worden door alleen reply's zonder enige toevoegende waarde zoals "Ik DL hem nu met 55 kb/s wooooei" Als dat de hele reply is , een waarschuwing geven oid.
Laatst had ik ook een topic in Internet en Telefonie. Dat topic had misschien beter in Network Trouble... gemogen , maar dat is nu niet belangrijk. [rml][ Speedtouch 510(i) V4] Kb/s limiet?[/rml]
Nu geloof ik best dat dat niet kan. Maar ik krijg welgeteld 1 reply met dat kan niet , maar wel mogelijk om te cappen , moet je maar ff zoeken.. Sorry , maar als het toch zo gebeurd is om te zoeken , kun je op zijn minst ff een linkje geven. En als je het daarvoor te druk hebt , laat hem dan los zodat anderen kunnen replyen. Het is niet zo dat dat topic onvolledig was oid. Niets tegen de mod in kwestie hoor , want zo worden de meeste topics maar even vlug op slot gedaan.
Nu het volgende probleem: De "n00bs" op dit forum. Wat mij een goed idee lijkt is om gewoon 2 delen te maken.. 1 gedeelte met dezelfde subfora als een soort trial member gedeelte. Daar kunnen dan allemaal faq's in staan e.d. Ook een gedeelte met dezelfde subfora als het vorige gedeelte voor Regulars oid. Als een van de overgang mods dan ziet dat er een positief opvalt kan die een schop krijgen richting regulars. In dat forum hoeft dat geen faq's te staan , want die kunnen ze bekijken in het trial member forum. En over modjes die moeten kijken of iemand over kan gaan / modden in de nieuwe fora lijkt me simpel gezegd dat er genoeg mensen op dit forum zijn met de potentie om een goede mod te zijn. Dus daaraan in ieder geval geen tekort. Enig probleem is dan de huidige users... hoe moet je die allemaal beoordelen. Of moet je die allemaal trial/regular laten zijn. Dan krijg je hetzelfde gezeik als eerst. Maar ik weet dus niet of dat allemaal wel haalbaar is...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Lijkt mij een goed voorstel, heb al eerder hier een dergelijk voorstel gehoord maar dat was minder uitgewerkt .... 2x GoT: 1x n00b/newbie's en 1x regular ... imho verdient het nader onderzoek!! _/-\o_

edit: misschien zou je in de search ook een scheiding kunnen aanbrengen: wil je alle results, of alleen n00b of regular niveau!? :)

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-02-2003 21:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

ing._Buttje schreef op 07 February 2003 @ 21:31:
...
edit: misschien zou je in de search ook een scheiding kunnen aanbrengen: wil je alle results, of alleen n00b of regular niveau!? :)
En wie gaat er zoeken op niveau "regular" om een oplossing voor zijn/haar DRINGEND probleem denk je? Zo simpel is het niet hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
oke dan ga ik lekker @ n00b GoT registreren, want ik weet bijna zeker dat de sfeer daar relaxer zal worden..........

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Eth3r3al Sorry maar dan ben ik dus veroordeeld tot het noob forum totdat ik opval. Tja dan kom ik dus niet verder. Ik lees en ik zoek. Op vragen waar al duidelijk is geantwoordt reageer ik niet. Wat moet ik hier dan nog?.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

ViperGTS schreef op 07 February 2003 @ 21:52:
oke dan ga ik lekker @ n00b GoT registreren, want ik weet bijna zeker dat de sfeer daar relaxer zal worden..........
De algemene policy geldt op alle fora... Just forget about "relaxing"...
Je leest mijn post niet goed...

Jij zit op je werk met een opdracht, die zo snel mogelijk buiten moet. Na de search en google gebruikt te hebben (als lid van GoT volg je zo nauw mogelijk de FAQ ( ;) ), vind je geen oplossing voor je probleem.
Ok, aan jou de keuze: post in de "N00b-section" , of post in de "1337-section".

Comprende?

[ Voor 5% gewijzigd door Coltrui op 07-02-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Eth3r3al schreef op 07 February 2003 @ 21:04:
een lang verhaal met aan het eind de oplossing, een apart trial-got voor nieuwe users.
Al die nieuwe users goed en op een eerlijke manier te (laten) beoordelen lijkt me een onmogelijke klus. Daarnaast zou je over een user niet door één maar door meerdere personen moeten laten oordelen omdat je anders het gezeur kan krijgen dat het 'allemaal niet eerlijk is gegaan'.

Wat misschien een aardige gedachte is, is om geselecteerde users de status van GSM -GoT-support-member- te geven. Deze GSemmers -mooie naam- kunnen dan aangesproken worden om simpele vragen over het forum/topic te stellen. Het zouden users kunnen zijn die geen extra rechten krijgen maar die op grond van hun GoT verleden ervaring hebben over de gang van zaken op GoT.

Deze functie zou dan naast de functie van lite-mod kunnen bestaan of hiervoor in de plaats komen. Het woord mod is niet aanwezig wat de toegangsdrempel voor een user weer wat verlaagt.

Over de kleur van de nickname heb ik i.i.g. al wel een idee :)

[ Voor 1% gewijzigd door Guardian Angel op 07-02-2003 22:01 . Reden: ernstige typo GTM moet zijn GSM ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 20:17:
Net als in diehard overclocking. Ik bedoel... 1 topic voor waterkoeling. Dat is belachelijk. Er zijn zoveel vragen omtrent waterkoeling en waterkoeling is zo veelzijdig. Dat kan je niet allemaal in 1 topic stoppen.
Kaart het aan... Grote topics zijn ook onwerkelijk onpractisch... Open er een LA topic over en meldt precies wat je nu post. Dat is echt niet erg. Om het nu allemaal in een 'centraal ik erger me ergens aan' topic te gooien, schiet namelijk _echt_ niet op.

overigens zie ik in CM maar twee slotjes staan op het moment ;).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 07-02-2003 22:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb een groot gedeelte van dit topic doorgelezen, en deel de mening van de topicstarter grootendeels.

GoT is voor mij niet boeiend meer, zo werd bijvoorbeeld met het sluiten van de HK een stukje vermaak weggegooid, en veranderde infotainment in droge kost.

Maar dat niet alleen, ik las ook het topic waar in de first-post van dit topic naar gerefereerd werd, en ik schrok eigenlijk van die strenge blauwe lettertjes. Maar dat niet alleen, de herhaling slaat gewoon te erg toe. Zo staat er in SG altijd wel iets over auto's, liefde of studie, ik raak daar op uitgekeken.

Ik hoop niet dat GoT daadwerkelijk achteruit zal gaan, en niet aleen voor mijn gevoel, want ik heb er al heel wat vermakelijke uurtjes aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:33

klaaz

it's me!

Ik wil ook nogwel iets zeggen. Heb niet alle pagina's doorgelezen maar wil dus reageren op de topicstarter:

GoT is een technisch forum, enige kennis van zaken wordt op prijs gesteld, heb je dat niet "search" dan vooral veel, lees je faq's en stickey's maar gebruik vooral je gezonde verstand.

Mijn opmerking gaat dus niet over mensen die irritant zijn, bewust flamen etc.

Mijn opmerking gaat wel over de kwaliteit van de topics door het vele roepen naar RTFM's, faq's, en de search. Vroeger kon je nog gewoon zoeken op een onderwerp zoals bijvoorbeeld mod_rewrite/multiviews (apache). De kans was groot dat je ergens een zinvol antwoord vondt waarmee je verder kon, of direct klaar was. Als je tegenwoordig zoekt op een dergelijk onderwerp moet je 120 topics doorworstelen die allemaal eindigen in: zoek op "multiviews" / lees de FAQ! / Op slot! voordat je eindelijk een of maximaal twee topics vindt waarin het onderwerp enigszins wordt behandeld. En het komt voor dat je met de inhoud van deze topics ook niet verder komt.

Vrijwel geen enkele uit de zoekresultaten gevonden topic is volledig, ze zijn allen voorzien van een slotje en vervuilen het forum op deze wijze in HOGE MATE. De vraag is dan ook wat de bedoeling is van GoT. Als een dergelijk topic niet de moeite is om te beantwoorden dan merk ik dat als topicstarter vanzelf. Is het wel de moeite voor sommigen dan ontstaat een zinvol topic welke ook later in de search van nut kan zijn voor iedereen, op welk niveua er dan ook is geantwoord. Nu is het een grote luchtbel af en toe.

Dit geld ook voor onderwerpen die twee jaar geleden eens behandeld zijn en daarom tegenwoordig voorzien worden van een slotje. Dit terwijl er vaak zoveel ontwikkelingen op het onderwerp zijn geweest dat een nieuw topic gerechtvaardigt is.

Zeg nou zelf: Wat is interessant, een forum met gevulde en afgeronde topics, of een forum waarbij na twee berichten een slotje gezet wordt omdat het onderwerp OOIT al eens in een ander topic is voorgekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Wil even reageren op de aanval op de mods. Ik heb geen klachten erover. Gedraag je en niets aan de hand. Had van de week iets met een user. Persoon prive aangesproken. geen reactie. Veel later Renergade een prive mail gestuurt. Was namelijk in zijn forum. Netjes andwoordt terug. Andwoordt was duidelijk. Ik heb niet (meer) gereageerd op datgene wat mij dwars zat. Moderator wis het en zou het bijhouden. Wat ook gebeurdt is.
Ikkes tevreden.
Zo kan het dus ook. Geef een moderator de kans als je wat mailt. Mij zat het heel hoog. Maar het is zo te zien goed opgelost. Heb geduld.

Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Wezen schreef op 07 februari 2003 @ 21:57:
[...]

De algemene policy geldt op alle fora... Just forget about "relaxing"...
Je leest mijn post niet goed...

Jij zit op je werk met een opdracht, die zo snel mogelijk buiten moet. Na de search en google gebruikt te hebben (als lid van GoT volg je zo nauw mogelijk de FAQ ( ;) ), vind je geen oplossing voor je probleem.
Ok, aan jou de keuze: post in de "N00b-section" , of post in de "1337-section".

Comprende?
hmmm wordt toch moeilijk.............want wat bepaald of het een 'n00b' vraag of een '1337' vraag is die je stelt? zullen daar weer 100en regels voor opgesteld moeten worden......
toch klinkt het idee niet slecht

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 07-02-2003 22:36 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Polle schreef op 07 februari 2003 @ 22:08:
Ik heb een groot gedeelte van dit topic doorgelezen, en deel de mening van de topicstarter grootendeels.

GoT is voor mij niet boeiend meer, zo werd bijvoorbeeld met het sluiten van de HK een stukje vermaak weggegooid, en veranderde infotainment in droge kost.
Ik hoop dat je dat niet meent, anders hoor je hier IM very honest O niet thuis (ondanks je hoge postcount). Er zijn immers genoeg alternatieven waar je je beer kan loslaten - sorry, puur Vlaamse uitdrukking ;) - waar ook menig Tweaker is geregistreerd. Het argument van "Ik mis het communitiegevoel" wil ik hierbij de kop indrukken...
Maar dat niet alleen, ik las ook het topic waar in de first-post van dit topic naar gerefereerd werd, en ik schrok eigenlijk van die strenge blauwe lettertjes. Maar dat niet alleen, de herhaling slaat gewoon te erg toe.
Toch vind ik die lettertjes (ondanks het feit dat dit de TS's discussieonderwerp is en het topic een andere weg is ingeslaan) volkomen terecht, sorry...
Zo staat er in SG altijd wel iets over auto's, liefde of studie, ik raak daar op uitgekeken.
Ik samen met jou...
Ik hoop niet dat GoT daadwerkelijk achteruit zal gaan, en niet aleen voor mijn gevoel, want ik heb er al heel wat vermakelijke uurtjes aan besteed.
Houden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ViperGTS schreef op 07 februari 2003 @ 22:35:
[...]

hmmm wordt toch moeilijk.............want wat bepaald of het een 'n00b' vraag of een '1337' vraag is die je stelt? zullen daar weer 100en regels voor opgesteld moeten worden......
toch klinkt het idee niet slecht

neehoor, in dat forum zal namelijk ook de regel "eerst zelf iets proberen en aangeven dat je dat gedaan hebt voordat je een post plaatst" regel gelden. Dat is niet 1000en regels... Ook zal daar de "ga een ander in een topic niet afzeiken" gelden.

Dat jij dat interpreteert als 1000en regels, moet je het zelf weten. Ik heb in dit topic nu al minstens 10.000 keer aangegeven dat het echt heel erg simpel is en dat de regels voor een topicstart eigenlijk in een zin zijn samen te vatten (zelf proberen, even de subforumFAQ doorkijken of het daar in staat, even zoeken om te kijken of het al geen 10.000 keer geplaatst is en dan een topic openen en aangeven waar je vastloopt en wat je geprobeerd hebt). Alleen wil jij dat niet echt aannemen. Dan niet he? en als je dat teveel "regels" vindt, sja.. Dan hebben we een meningsverschil.

Die extra regels zijn er eigenlijk alleen maar om de "jamaar dat staat nergens" op te vangen, wat veel mensen zeggen als ze ergens op aangesproken worden..

Het zou misschien eens tijd worden om een "policy" te maken, een losse "faq" met daarin de GoT faq (hoe post ik, hoe registreer ik, hoe maak ik een plaatje, etc) en een link naar alle FAQ's van de subfora.

De woorden FAQ en Policy moeten eens een keer goed gescheiden worden hier. Een FAQ is een database met kennis, een Policy is eeneeh, eeh, eh, een policy 8)7.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 07-02-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k wil niet vervelend zijn hoor...
Vergelijkbare topics zijn al eerder geopend over het niveau van allerlei onderdelen van GoT.
Over de modjes is volgens mij al meer gediscusieerd.
Als je hierop zou kunnen zoeken zouden jullie "search" eens moeten gebruiken.
't valt me trouwens wel op "Lieve Adjes" de laatste tijd wel erg populair is als ik de actieve topics even langs loop. Ik kan me natuurlijk vergissen.
Reageer hier nou niet op. 'k wil het alleen even kwijt....
Welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Jezus mensen, doe 's allemaal nie zo gestressed, we zijn hier toch allemaal voor ons plezier (mag ik hopen), en we willen daarom toch gewoon een oplossing vinden voor het probleem. In plaats van wedstrijdje overdrijven en gelijk proberen te krijgen kunnen we beter gewoon eerst even beknopt de problemen opsommen (want ik zie hier meerdere problemen langskomen, niet alleen het W&G-contest-probleem), en dan pas vervolgens met een oplossing komen....

Problemen:
1. De 3d-contest (en ook andere topics)wordt overspoeld met offtopic berichten, originele bedoeling gaat verloren
2. n00bs vervuilen forum met onnodige topics
3. Mods zijn te streng en te weinig tolerant
4. Mods zijn inconsequent en modereren met willekeur

Ik denk dat dit de kernproblemen zijn, die weer andere problemen met zich mee brengen. Er zijn natuurlijk mensen die deze problemen ontkennen, dat er helemaal niet offtopic wordt gereageerd enzovoorts. Ik denk dat geen van alle problemn makkelijk is op te lossen. Misschien is er wel iets te doen aan 't eerste probleem.

Ik ben nog steeds van mening dat we 't tijdelijk moeten laten rusten, zodat het duidelijk wordt: ok, we hebben ons niet 100% gedragen, we krijgen een 2de kans, enz. Een lite-mod speciaal voor 3d-contest, zoals al eerder was voorgesteld, lijkt me al helemaal een goed idee. Gewoon iemand die zoiezo al het topic doorspit. Het lijkt me niet nodig om er een of andere beveiliging in te maken dat je alleen in dat topic kan modden. Als we hier niet eens meer vertrouwen in elkaar hebben, kunnen we GoT meteen net zo goed dichtgooien.
Xen:
wat jullie dan "off-topic" noemen is dus gewoon een uitleg over hoe die bepaalde persoon iets heeft gemaakt en hoe anderen het ook kunnen maken, en zeg me niet dat daar iets mis mee is. want het gaat tenslotte allemaal over 1 ding: 3d
Vergeet niet dat ik ook een 3d-er ben. Heb meegedaan aan contest V4.0, v5.0, v6.0 en v7.0, dus ik heb echt wel een beetje de "sfeer" geproefd, om 't maar zo uit te drukken. Na de modbreak heb ik het topic nog eens doorgelezen, en geconstateerd dat, na dat w169 al heel wat offtopic berichten had verwijderd, er nog steeds offtopic berichten in stonden in de trent van: "raad eens wat dit is" gevolgd door een wip (work in progress). Vervolgens reageerde daar ook nog eens een paar mensen op (onder wie ik *schaamrood* ). Natuurlijk houdt dit het topic actief, en mij hoor je ook echt niet zeggen dat ik tegen zulke berichten ben, maar de mods hadden er wel gelijk in: er werd wel degelijk offtopic gereageerd, en niet zo zuinig ook

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 20:51

Jaymz

Keep on moving !

Waar ik me het meest aan irriteer komt voor het overgrote gedeelte neer op hetgeen waar JvS zich aan stoort.

Buiten dat ik vind dat je inderdaad met iets meer moet komen dan "Hee help [dit] lukt niet, wat moet ik doen" stoor ik mij het meest aan 'bepaalde' replies die ik zo surfend over het forum tegenkom :)

Inderdaad niet de replies die (zoals we *allemaal* willen dat ze zijn) constructief, de topicstarter op een prettige manier verder helpen maar op één of andere manier moeten laten merken dat zij wel tot het behang @ GoT horen, weten hoe de vork in de steel zit en zichzelf voor zo'n probleem not worthy achten.

Daartegen heb ik maar één ding te zeggen: Als je het [instert zware rant] zo verotte goed weet, waarom draag je dat dan niet over !

Heb je niks bij te dragen wat voor toegevoegde waarde is (en niet 0.01 %) krik die o zo belangrijke postcount dan verdorie ook niet op.

Als je mensen 'afbekt' zullen ze nooit, maar dan ook nooit verder komen dan 'afhaalhelpdeskgebruiker' aangezien ze totaaaaaal geen enkele reden hebben
om ook maar iets tot de community bij te dragen....

Wat dat betreft gaat 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' nog steeds op.

Wil jij dat topicstarters zich volgens de richtlijnen gaan gedragen (duidelijke openingspost enzo) gedraag je zelf dan ook naar de richtlijnen die je blijkbaar uit je hoofd kent. (ontopic, vriendelijk, behulpzaam enzovoorts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz: AMEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nog een voorbeeld van het offtopic-gedrag, dit keer niet in het contest topic, maar in het 3d-stuff topic van gisteren:

Hymn: post een plaatje van een wezen met een nogal opvallend klein geslachtsdeel (nou ja, die onbreekt dus eigenlijk)

reacties hierop:
Appel: klein geschapen? ;)
DRAFTER86: niet geschapen?
Martink: Zelfte als die action man popetjes he :P
of ken van barbie :P
RunaR: Echt wel goed geschapen! Kijk maar op zijn hoofd en armen :P
Martink: sommige jongens kijken direct wat er tussen de benen zit
En dan kom jij, Xen, eraan, met de volgende reactie: kijk! hij zit al te tasten of er iets zit!

Dit postte je dus een kwartier voor dat je in dit topic postte.... En kom nou straks niet aan van: ja, das wel degelijk een nuttige bijdrage ofzo, want dit is gewoon een schoolvoorbeeld offtopic-post, mannetje (foei, foei, foei)

sorry, kan op één of andere manier niet normaal editten, krijg de hele tijd een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 20:36:
***LEES NU EENS MENSEN ****

Je bent nieuw, en je meld je aan op the gathering van tweakers..... en dan lees je:

Casemodding & Elektronica
Verf over? Smijt het tegen je kast, kijk wat er gebeurt, haal je boormachine erlangs en post je ervaringen hier.

Wat doe je dan als je een cdrommetje hebt aangepast, met die boormachine en dat blikje verf wat er over is...

PRECIES, je opent een TOPIC omdat je trots bent, en dat wil je DELEN, laten zien...

Maar nee, wat gebeurd er:

Hebben we al zo vaak gezien
Niets nieuws wat mij betreft
etc
etc
etc

Iedereen begint gelijk te zeiken dat dat niet nieuw is..... Dus die TOPIC starter is natuurlijk ook gelijk een beetje teleur gesteld, en met zijn opgekropte gevoelens gaat men reageren...
Als hij niet oppast is er wel weer iemand die meld dat hij een nOOb of NewBie is or whatever... en dat hij nog maar 2 posts heeft gedaan....

Laat iedereen in zijn waarde, geef antwoord als JIJ het antwoord weet, ook al staat het in 1.000.000.000.000.000 post ook al. Of geef in waarde goede opbouwende kritiek...
100% mee eens, je kunt misschien wel een algemeen pats topique maken met daarin allemaal CM's, maar dat werkt ook niet omdat 't niet overzichtelijk is! Dus sjah en die topique's... Ik krijg af en toe 't gevoel dat men steeds minder topique's wil... Ik weet 't niet hoor..

Soms ook niet verkeerd, maar soms ook iets teveel van 't goede!
Word je er moe van wordt, open het TOPIC niet en lees het volgende TOPIC.... en als je daar ook al moe van wordt dan wordt het tijd voor een KITKAT... :P

waar ging dit topic ook alweer over 8)7
hmmmmm :9 Kitkat O+ :9~

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Wezen schreef op 07 February 2003 @ 22:36:
[...]

Ik hoop dat je dat niet meent, anders hoor je hier IM very honest O niet thuis (ondanks je hoge postcount). Er zijn immers genoeg alternatieven waar je je beer kan loslaten - sorry, puur Vlaamse uitdrukking ;) - waar ook menig Tweaker is geregistreerd. Het argument van "Ik mis het communitiegevoel" wil ik hierbij de kop indrukken...
Ik meen het wel degelijk, en wellicht hoor ik hier niet meer zo thuis. Mijn interesses en tijdsbesteding veranderd, het is wel opvallend dat er blijkbaar meer mensen niet meer zo geinteresseerd zijn in GoT, of twijfels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op 07 February 2003 @ 16:07:

Deze thread verzandt weer in het aloude "het is geen / wel beginnersweb", "n00bs moeten niet lui zijn", "rtfm is goed" blablabla gedreutel, terwijl het daar totaal niet om gaat. Het gaat hier om de balans tussen intolerantie en tolerantie van overtredingen van de eigen regels, en dat staat los van het zijn van een n00b: de mate waarin volgens de letter van de wet wordt gemodereerd.
Mooi omschreven, daar doel ik inderdaad op. Ik heb alles tot nu te gelezen wat hier gepost is, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant staan mensen die het met me eens zijn dat er het een en ander aan het veranderen is en dat sommige regels best wat soepeler gehanteerd mogen worden, aan de andere kant heb ik gelezen dat de regels voldoen en dat het aan de users zelf te wijten is wat er zich momenteel op GoT af speelt.
Het zou natuurlijk ook wel erg triest zijn als de FAQ een goede benadering van een wetboek is. En dat is het bijna al. Dat is niet omdat mensen die FAQ niet lezen, dat is door mensen die de FAQ wel lezen, en grenzen gaan opzoeken, en dan bijdehand gaan zeggen dat het niet in de FAQ staat. Wat mij betreft mag de FAQ uit 2 delen bestaan: deel 1 wat mag niet? (zie hierboven), en deel 2 - gebruik je verstand.
Kijk dat bedoel ik nu, je zegt zelf dat de FAQ geen goede benadering van een wetboek is...nou ok dan, gebruik die FAQ dan ook niet als wetboek. 9 van de 10 keer als er iets aan de hand is wordt er naar de FAQ verwezen. Vind je het gek dat men dan in de FAQ gaat zoeken naar mazen in het web? Ik niet. Ik zou zeggen gebruik die FAQ een beetje als jongewoudlopers handboek en modereer voor de rest met je verstand en gevoel. Dat is IMHO de enige mannier om de sfeer een beetje goed te houden want momenteel wordt een modje vaker voor boeman aangezien dat een mede-tweaker die de boel in goede banen leidt.
er zijn ook zat mensen die een afkeer van GoT krijgen omdat er topics bestaan die worden misbruikt om posts te scoren. Nutteloze posts die worden verwijderd, en waarvan jij niets merkt als je niet oplet. Die waarschuwingen zijn er niet omdat we het leuk vinden, maar omdat we denken dat ze nodig zijn. Mensen kunnen GoT ook verlaten omdat het veel geblaat en weinig wol is (en hierbij refereer ik naar sommige momenten in die contest topics.
Hier hoor je mij ook niet over klagen, maar wel over het feit dat topics door te hardhandig optreden van modjes verziekt worden en niemand er meer zin in heeft. Als ik zie hoe de sfeer na die modbreak in de 3d contest naar beneden ging, dan is de AEX nog een kinderspel als het daarmee vergeleken wordt. Het gaat meer om de manier van modereren en niet zo zeer dat het gebeurt.
Denk nou niet dat er meer gezeik kwam doordat er meer regels kwamen. Het is altijd heel verrassend als je eens oorzaak en gevolg omwisselt, en kijkt hoe het verhaaltje dan gaat.
Waarom heb je uberhaubt regels nodig in die FAQ? Gewoon lastige users bannen en hoppa het probleem is voor een deel opgelost. Volgens mij begint het op GoT en een vrij reeele benadering van de politie te worden of niet? voor 5min modwerk 1 uur bapierwerk invullen?

Wat ik bedoel is dat ik zo schijtziek wordt van het tot in de puntjes nalopen van de regels en (bijna) nergens een beetje soeplesse tonen. Ik denk dat het wel genoeg zegt dat er momenteel gepraat wordt om een extern forum op te ze4tten voor 3d contest domweg omdat het hier niet meer ozu mogen...... persoonlijk vindt ik dat een beetje triest.

Regels ok, maar een beetje inlevingsvermogen is bij het hanteren daarvan wel toegestaan. Ik heb tot op heden nog steeds geen antwoord gehad op de vraag waarom bv 3d contesten niet meer zouden mogen? Is het zo'n ramp als daar her en der een pfftopic post tussen zit? Als het zwaar offtipic is, stuur die user dan een VRIENDELIJK mailtje met uitleg over wat hij gedaan heeft en wat daar goed of slecht aan is bla bla. Poets vervolgens die post weg en niemand heeft er last van.
Tja dat is jammer, maar dat geldt ook voor mij. Misschien is dat de reden wel. Misschien moeten we weer de tijd nemen om goede informatieve posts te doen, en zo het goede voorbeeld te geven.
Ik denk ook inderdaad dat de wat oudere (lees "meer ervaren tweakers" ") de schouders wat meer onder GoT mogen zetten. Sterker nog, ik denk dat als wij het af laten weten dat GoT af zal zakken naar een niveau beneden de zeespiegel. Dus wat moeten wij doen.... meer informatieve posts, meer posts om minder behendige users op pad te helpen ipv ze af te snauwen. Soepelere begeleiding van de Mods en hopelijk in het algemeen een wat vriendelijkere opstelling tegenover users. Een vriendelijk agent die mij een bekeuring uitschrijft met een glimlach op zijn gezicht ben ik een stum minder geneigd om af te vallen dan een agent die maar loopt te zeiken.

Tering wat loop allemaal te zwetsen zeg, wat wou ik ook alweer zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Twynn schreef op 07 February 2003 @ 09:38:
Maar ik denk wel dat als er wat meer respect voor anderen zou zijn dat alles toch wat fijner zou lopen!
Dat mag je wel stellen ja! Allemachtig wat is er hier weinig geduld met mensen. Vooral het botte optreden wat ik in m'n twee maanden aanwezigheid hier van diverse mod's heb gezien vind ik werkelijk belachelijk! Als iemand even iets vraagt wat een ander toevallig als makkelijk ervaart dan gaan we hier maar over op botheid en slotjes? Lekker, heel lekker. ;( Kunnen mods niet verplicht worden jaarlijks een curcus elementaire communicatie vaardigheden te nemen (met examen) of zo? Ik durf amper te posten op die borden hier omdat er bijna altijd gezeik van lijkt te komen!

Directe aanleiding voor mijn deelname in dit topic is dat ene 'vrotogel' dit topic ([rml][ Linux]Hoe CD's te gebruiken vanaf de HDD?[/rml]) van mij net dichtgeknald heeft, met slechts een botte tekst die neerkomt op "dat had je zelf maar uit moeten zoeken" 'ondersteund' met een verwijzing naar 'n totaal niets hierover zeggende algemene faq. Nu vraag ik me af: waar is dat goed voor en wat hebben sommige mensen hier in hun kop zeg? Het enige dat ik ervan kan maken is dat ze de middelbare school te vroeg verlaten hebben: lang voordat ze klaar waren met het puberale brugwuppen pesten. :r

Misschien dat iemand me wat kan verduidelijken
a) Ik heb het hele zooitje aan sticky / faq gelezen (belachelijk veel is daarvan zoals eerder in dit topic ook opgemerkt) en mijn probleem voor mijn gevoel met zorg op de gewenste wijze geformuleerd.
b) Zo geef ik aan dat ik al een avond lang gezocht heb (ca. vier uur om precies te zijn, bij o.a. ldp en z'n collega's, via de faq's van het forum, forum search, etc.)
c) zo kom ik met een duidelijk gesteld probleem waarbij ik aangeef wat ik al uitgevonden heb (zo'n beetje 80% van de oplossing)

-> kortom: wat doe ik nu in alle redelijkheid fout? :? In de ogen verschillende geinteresseerde medeleden kennelijk inderdaad niets, want ik heb bijzonder snel en vriendelijk de antwoorden gekregen die ik zocht - waarvoor dank.

d) het topic is dus afgerond en op dat moment meent zo'n mod nog bot te moeten komen doen: hij voegt 0,0 info toe, alleen maar een klote gevoel.

-> wat wil tweakers.net met dit soort acties nu zeggen? :(

[Ter verduidelijking: nee, dat topic hoeft zeker niet weer open: het is al af, ik heb al ruimschoots wat ik zocht; het gaat me puur om de sfeer die hier gezet wordt, vandaar dat ik het als voorbeeld in dit draadje breng.]

-Edit-

Na wat langer gedacht te hebben over dit onderwerp (en een nog groter deel van deze thread gelezen te hebben) een paar suggesties:

-> Een 'help nieuwkomers op weg' forum, zoals eerder hier gesuggereerd, is zeker een goed idee. Want:
a) die hards die niet tegen newbie vragen kunnen slaan dat forum gewoon over en besparen zichzelf heel wat ergenis, die ze dus ook niet meer zonodig hoeven te uiten hier
b) goedbedoelende nieuwkomers willen echt wel: zij willen zich best aan de regels houden, zolang die maar te overzien zijn en 't een beetje redelijk gehouden wordt. Waarschijnlijk maakt goed gebruik van zo'n forum het ook makkelijker de echte 'ik loop hier effe snel binnen omdat 't de makkelijkste plek om info te leechen' er uit te screenen - want daar gaat 't de zich ergerende crack toch feitelijk om?
Zo'n systeem wordt bijvoorbeeld hier (http://www.tolkienonline.com/thewhitecouncil) toegepast (ja, heel ander onderwerp, maar ook een groot forum). Hier werpen zich overigens ook mensen spontaan op om andere in het begin te mentoren.

-> "active topics" zou best eens een goede restyling mogen ondergaan (of een bredere lijst als alternatief ernaast kunnen krijgen), zodat het argument "ik zie de interessante topics niet meer" verdwijnt. Dat "active" lijstje is op 't moment inderdaad wel erg kort..
a) ik stel voor dat zo'n lijstje op forum wordt gesorteerd, zodat die fora die je niet interesseren je beeld niet meer vertoebelen
b) het zou mooi zijn indien het hele systeem kan werken met een 'in gepost sinds je laatste bezoek' lijst, zoals hier (http://forums.jaguarpc.com) waarbij je zelf als je genoeg gezien hebt alles ineens als 'gelezen' kunt markeren. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor een groot forum als GoT te hoog gegrepen is.
c) In dat geval zou misschien een 'laaste 24 uur' lijst gebruikt kunnen worden (per forum), zoals het forum uit mijn eerste link toepast (wat wel redelijk vergelijkbaar in formaat is met GoT)

[ Voor 35% gewijzigd door Gwaihir op 08-02-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraaaaaaaaaaaaaaaaaaaagt erom... :o.
Birdie schreef op 08 February 2003 @ 15:02:
Directe aanleiding voor mijn deelname in dit topic is dat ene 'vrotogel' dit topic ([rml][ Linux]Hoe CD's te gebruiken vanaf de HDD?[/rml]) van mij net dichtgeknald heeft, met slechts een botte tekst die neerkomt op "dat had je zelf maar uit moeten zoeken" 'ondersteund' met een verwijzing naar 'n totaal niets hierover zeggende algemene faq. Nu vraag ik me af: waar is dat goed voor en wat hebben sommige mensen hier in hun kop zeg? Het enige dat ik ervan kan maken is dat ze de middelbare school te vroeg verlaten hebben: lang voordat ze klaar waren met het puberale brugwuppen pesten. :r
Dus de modjes zijn hier de onopgeleide schoolverlaters en de users hier zijn de universitaire piefen? Zo'n stelling kun je gewoon niet maken, dit soort opmerkingen schieten bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Het laat alleen maar een veelheid aan frustratie zien, die nergens op gebaseerd is behalve op het eigenlijke sluiten van het topic. Grow up.

Heeft niks met je topic te maken overigens, maar de manier waarop... Geef nou zelf toe, je maakt jezelf gewoon belachelijk hier.
a) die hards die niet tegen newbie vragen kunnen slaan dat forum gewoon over en besparen zichzelf heel wat ergenis, die ze dus ook niet meer zonodig hoeven te uiten hier
Die hebben we al. http://www.beginnersweb.nl/. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:57
[nohtml]
Birdie schreef op 08 February 2003 @ 15:02:

Directe aanleiding voor mijn deelname in dit topic is dat ene 'vrotogel' dit topic ([rml][ Linux]Hoe CD's te gebruiken vanaf de HDD?[/rml]) van mij net dichtgeknald heeft, met slechts een botte tekst die neerkomt op "dat had je zelf maar uit moeten zoeken" 'ondersteund' met een verwijzing naar 'n totaal niets hierover zeggende algemene faq. Nu vraag ik me af: waar is dat goed voor en wat hebben sommige mensen hier in hun kop zeg?
Misschien houd jij er dan een heel andere definitie van bot op na als ik (en Vrotogel), maar ik vind 'm naar omstandigheden eigenlijk nog bijzonder vriendelijk. Als ik namelijk op Google intik linux mount iso, precies dat wat je vraagt maar dan met alleen de keywords, dan vind ik een lijst resultaten van hier tot Tokyo, waarvan meteen de eerste een bruikbare oplossing levert.

Er is dus overduidelijk sprake van 'zelf niet (goed) gezocht', en dat verwachten we in NOS dus wel van je. Waarom we dat wel van je verwachten, DAT is dus precies wat er in dat volgens jou 'nietszeggende topic' staat.

Dan nog een toevoeging wat betreft de basiscursus communicatie: het is op zich vrij normaal dat als je het niet met iemand eens bent (bv. omdat hij een topic sluit, of iets post dat jij niet vind kunnen), dat je deze persoon dat dan eerst persoonlijk laat weten. Kom je er samen niet uit, dan kun je er altijd nog anderen bijhalen. Zo voorkom je dat je degene waar het eigenlijk om gaat passeert.

In het geval van mensen op GoT die meer kunnen dan alleen posten, kun je altijd mailen naar <nickvandiepersoon>@tweakers.net.

[ Voor 20% gewijzigd door Wilke op 08-02-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind het an sich niet zo heel gek om te benadrukken dat vanuit de crew zelf ook stilgestaan moet worden om de sfeer leuk te houden. Natuurlijk is het voor een heel groot deel afhankelijk van de gebruikers zelf, maar ook moderators kunnen er wel wat aan doen, en om te beginnen ook bij henzelf.

Het vriendelijk doen is één aspect wat genoemd worden, tsjah daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Vriendelijk zijn bereik je doorgaans veel meer mee dan arrogant/bot of pissed reageren. Tuurlijk rekening houdend met het feit dat ook mods mensen zijn, dus waar het ook niet altijd ff lekker loopt en je kans loopt dat je irritatiegrens net wat lager ligt door slaapgebrek, stress en alle andere invloeden waar gewone mensen ook wel eens last van hebben ;) Ook het feit dat mods nét ietsjes meer info hebben qua postgedrag via onder andere notes, kan het soms wel eens lijken dat een mod overdreven bot reageert, maar dat feitelijk écht aan de gebruiker ligt. Als je buurman zijn hond 9 keer in de tuin laat schijten dan ga je de 10e keer ook niet op je vriendelijkste toon zeggen dat ie zn hond bij moet houden zeg maar ;)

Dan ten tweede een aspect waar men hier op reageert, namelijk de FAQ als wetboek gebruiken in plaats van een leidraad, is natuurlijk ook wel iets waar de crew iets van kan oppikken, denk ik. Femme heeft ook al een mooie reply hierover neergezet overigens; Natuurlijk moeten de gebruikers zelf ook hun moeite doen, aan de andere kant is het niet zo gek om als mod eens andersom gaat reageren, dus niet van 'wat is er allemaal fout aan dit topic en daarom moet ie op slot om dit regeltje faq en dat regeltje faq', maar wat meer op gevoel en kijken wat er wél goed is aan het topic en wat je eventueel nog kan bijsturen. Een mod is in mijn ogen veel meer dan alleen maar slotjes zetten, want dat is natuurlijk heel simpel. Een slotje is zo gezet, maar een topic bijsturen naar het gewenste niveau is veel leuker, schept meer genoegen en de sfeer zal ook beter worden. Een slotje moet misschien meer als een uiterste redmiddel gezien worden.

Laat ik wel duidelijk bijzeggen dat dat niet wegneemt dat kansloze topics dan niet meer op slot mogen, of echt HELE erg searchvraagjes. Ook van de gebruikers, en dan met name de die-hards van een subforum hebben mijn insziens een belangrijke taak om hierbij aan mee te dragen. Zij hebben de 'macht', net als een mod om een draad eventueel bij te sturen naar een hoger niveau, zodat er toch een leuke discussie uit kan vloeien. Eventueel wat tips aan de topicstarter om het de volgende keer beter te doen. Dat allemaal zorgt er denk ik voor dat er wat meer topics kunnen openblijven, terwijl ze dan toch niet per definitie kansloos zijn. Dat kan uiteraard ook de sfeer positief beinvloeden, in plaats dat men zo negatief reageert omdat een topic niet helemaal naar wens is (nogmaals: kansloze topics blijven echt wel dicht gaan!).

Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk zo te modereren, het is idd wat meer op gevoel dan vooral modereren op regels alleen, natuurlijk moeten die wel zoveel mogelijk nageleefd worden anders wordt het ook een zootje. Natuurlijk zeg ik dit als vooral een General-Chat mod, waar misschien wat meer naar gevoel moet worden gemodereerd omdat de vragen en discussies wat minder duidelijk zijn voor de regels, onder andere omdat de problemen soms wel vaker geweest zijn, maar voor discussie en oplossing daarvan altijd wel actueel blijft, en goede raad op meerdere manieren kan worden gegeven. Dit is bij tech wat minder, als iemand vraagt hoe die een ISO/BIN moet branden, oke daar kun je kort en lang over lullen maar dat kan maar op een paar manieren, en meer hoef je niet te weten. Als ik soms over de techfora struin (ja het gebeurt echt wel eens hoor :+), dan zie ik soms ook wel een topic wat best dicht zou kunnen, maar als er een leuke discussie uit voortvloeit, dan kun je hem net zo goed open laten, ook al zou het niet helemaal volgens de regeltjes zijn.

Regeltjes zijn alleen maar als hulpmiddel, maak er gebruik van om het gewenste resultaat te krijgen (een schoon forum, met leuke discussies en topics met goede antwoorden, onder meer om de problemen van users op te lossen maar om ook de knowledge base weer aan te vullen), en gebruik het wat minder als wetboek om er maar een slotje op te zetten. Slotje is pas je uiterste 'red'middel voor echt heel ongewenste topics (maar die kunnen we allemaal wel verzinnen, ook al is dat per mod anders te interpreteren, maar het blijft mensenwerk en helaas kun je daar niet zoveel aan doen; die verschillen zul je helaas ook blijven merken per subforum, sommige fora worden strenger gemod dan andere, of dat terecht is en wenselijk voor de sfeer laat ik in het midden maar ik denk dat mijn verhaal ook daar op van toepassing van is, en elke mod die het leest, en elke subforum/community moet maar kijken of hij/zij de schoen past...).

Kortom, iedereen moet proberen om het beste uit zichzelf te halen, onder andere vriendelijk zijn, en de rest van het verhaal, en niet alleen mods, maar ook users. En vooral users die al wat langer hier komen, zij kunnen het goede voorbeeld geven, het over dragen, en ook heel nuttig zijn om bepaalde topics en de sfeer te 'redden'. Zonder dat je per se luie mensen die je liever ziet vertrekken hun handje vast te houden...

edit: holy shit, W&L reply :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 08 February 2003 @ 16:31:
Een hele berg wijze woorden
Amen _/-\o_ maar ik ga nu even een stukje verder.

Een praktijk voorbeeld: Klink afgezaagd, maar wederom pak ik de 3d contest. Dat is immers de draad die mij in het verkeerde keelgat schoot.

Stel dat men nu een 3d contest V 8.0 wil gaan houden, wat zeg jij dan? Nee het mag niet vanwegen de offtipic posts of zeg je, ja doe maar, maar probeer het netjes te houden en indien nodig trashen we een paar posts zonder de sfeer te verzieken?

Ik namelijk kan moeilijk geloven dat de CREW van GoT echt zou willen dat een groep mensen die geen kwaad in de zin hebben en die anderen een hoop lol bezorgen ergens anders hun heil zouden moeten zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 16:42:
[...]

Amen _/-\o_ maar ik ga nu even een stukje verder.

Een praktijk voorbeeld: Klink afgezaagd, maar wederom pak ik de 3d contest. Dat is immers de draad die mij in het verkeerde keelgat schoot.

Stel dat men nu een 3d contest V 8.0 wil gaan houden, wat zeg jij dan? Nee het mag niet vanwegen de offtipic posts of zeg je, ja doe maar, maar probeer het netjes te houden en indien nodig trashen we een paar posts zonder de sfeer te verzieken?

Tsjah, ik heb het er niet voor het zeggen, en in de devschuur heerst er nu eenmaal een ander soort policy/sfeer/cultuur, dus ik kan er niet geks veel zinnigs over zeggen. Zoals je het zo uitlegt, zou ik zeggen: mijn zegen heb je. Sommige dingen kun je volgens mij best gedogen, mits het in de hand te houden is. SG bijvoorbeeld heeft natuurlijk nu ook heel veel te maken met wat topics die richting de HK neigen. Nou kan ik bij elk topic wel de kant op zoeken die richting HK neigt en die daarom sluiten, maar ik probeer het goede eruit te halen. Soms zal het wat te chatterig worden, maar zolang dat niet te gek wordt, vind ik het oke. Proberen het te modereren kan ook, totdat het echt uit de hand loopt, dan zeg ik ook: doe maar niet.

Ik ken die hele contest niet dus ik kan ook niet oordelen hoe het er daar aan toegaat en of het een beetje lijkt op het verhaal wat ik hierboven schets. Er kunnen natuurlijk meerdere redenen voor zijn waarom ze zoiets liever vermijden (trekt het misschien 'verkeerd' volk aan? om maar iets te noemen).

Kortom, ik heb er niks over te zeggen dus dat moet je aan de devschuur crew vragen. Ik weet iig wel dat een zero tolerance beleid soms helpt, en soms (misschien wel vaker) alleen maar frustratie oplevert onder je users. In SG vind ik iig wel dat het een behoorlijk niveau is en een leuke sfeer op het moment. Het kan als je een beetje de ruimte laat, natuurlijk ook niet teveel want het moet geen speeltuin worden en het moet zeker serieus vaan aard blijven.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

LuNaTiC schreef op 08 February 2003 @ 16:31:
Ik vind het an sich niet zo heel gek om te benadrukken dat vanuit de crew zelf ook stilgestaan moet worden om de sfeer leuk te houden. Natuurlijk is het voor een heel groot deel afhankelijk van de gebruikers zelf, maar ook moderators kunnen er wel wat aan doen, en om te beginnen ook bij henzelf.
Mijn eerder verwoorde gedachten in andere bewoording

_/-\o_

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tuurlijk Beelzebubu. Ik zal nooit meer iets zeggen wat een mod in het verkeerde keelgat kan schieten. Dat zijn immers heiligen O-), wat zeg ik? Engelen! En gevallen engelen bestaan niet, dat weten we allemaal. :+

Hoezo beginnersweb? Je wilt dat beginnersweb nieuwkomers wegwijs gaat maken op GoT?? Lijkt me vreemd. Het is wel een mooi voorbeeld trouwens: het heeft een forum voor nieuwkomers en een forum voor vragen over het forum.
Wilke schreef op 08 February 2003 @ 16:08:
[nohtml]
[...]

Misschien houd jij er dan een heel andere definitie van bot op na als ik (en Vrotogel), maar ik vind 'm naar omstandigheden eigenlijk nog bijzonder vriendelijk. Als ik namelijk op Google intik linux mount iso, precies dat wat je vraagt maar dan met alleen de keywords, dan vind ik een lijst resultaten van hier tot Tokyo, waarvan meteen de eerste een bruikbare oplossing levert.

Er is dus overduidelijk sprake van 'zelf niet (goed) gezocht', en dat verwachten we in NOS dus wel van je. Waarom we dat wel van je verwachten, DAT is dus precies wat er in dat volgens jou 'nietszeggende topic' staat.

Dan nog een toevoeging wat betreft de basiscursus communicatie: het is op zich vrij normaal dat als je het niet met iemand eens bent (bv. omdat hij een topic sluit, of iets post dat jij niet vind kunnen), dat je deze persoon dat dan eerst persoonlijk laat weten. Kom je er samen niet uit, dan kun je er altijd nog anderen bijhalen. Zo voorkom je dat je degene waar het eigenlijk om gaat passeert.

In het geval van mensen op GoT die meer kunnen dan alleen posten, kun je altijd mailen naar <nickvandiepersoon>@tweakers.net.
Wilke, probeer je me hiermee inzicht te geven in de werkwijze van NOS-lite-mods? Je demonstreert in elk geval overduidelijk het topic niet gelezen te hebben, wat ik van Vrotogel ook al vermoedde, anders had je gezien dat 'linux mount iso' niet de vraag was. Gelukkig hebben bijvoorbeeld Arzie, Kees en Sir Isaac het wel gelezen, want die weten met prima hulp te komen - waarvoor nogmaals dank, - informatie die niet uit die search van jou komt. Trouwens: Linux mount iso zoeken we op op Google zegt de specialist? Wat dacht je van 'man mount'?

Ook mijn post hier vind je kennelijk alleen het flamen maar niet het lezen waard, anders had je mijn woorden vast niet verdraaid: ik zei slechts dat die faq niets over mijn vraag/topic zei. Ik zou natuurlijk niet durven je faq nietszeggend te noemen. :9

En waarom moet ik Vrotogel mailen? Ik heb dat inderdaad overwogen, maar wat voegt het toe? Mijn topic hoeft toch niet weer open. Ik heb het hier gepost omdat ik de algemene sfeer hier op GoT nogal treurig vind en ik over de afgelopen tijd de indruk heb gekregen dat die sfeer in hoge mate bepaald wordt door de manier waarop sommigen modereren. Het is niet mijn doel hiermee Vrotogel aan de schandpaal te nagelen (misschien had hij ook alleen effe z'n dag niet) of om alle mods op een hoop te gooien, maar om aandacht te vragen voor het probleem en daarbij met een duidelijk voorbeeld te komen. Ik had al eerder zoiets willen zeggen toen ik dit draadje zag. Vrotogels gedrag was slechts het druppeltje wat ik nodig had om daar ook daadwerkelijk toe te komen.

Ik begrijp dat mods elkaar niet zomaar publiekelijk gaan afvallen. Doch naar ik hoor heeft de crew ook een eigen forum - en iedere mod kennelijk een tweakers.net e-mail. Ik hoop dat die middelen ook (meer dan nu) gebruikt zullen worden om mede-mods in het gareel te houden, zodat niet alles op gebruikers wordt afgewenteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De regels zijn mij niet altijd duidelijk, het beleid is me nu helemaal niet duidelijk meer.

Geheel toevallig viel mijn oog vandaag, zonet eerlijk gezegd, op een topic waarin motorrijders werden gevraagd en een topic waarin een complete muziekband wordt gezocht.

In het eerste geval om aan een rondrit mee te doen met gehandicapte kinderen, in het 2e geval om het maken van een videoclip.

In beide gevallen gaat het om een concrete vraag om hulp. Vragen waar ik, dat is bekend, een voorstander van ben dat ze gesteld mogen worden zij het onder stringente voorwaarden.

Als ik nu het gedoe rond mijn twee recente topics in LA herinner dan kan ik niet begrijpen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat in de verschillende fora verschillend nagedacht wordt over wat de regels zijn.

Het enige wat ik zie is dat ik in LA vroeg of je zo'n oproep mag doen in een willekeurig forum en dat verzoek kon niet worden ingewilligd. Mijn verbazing is dan ook groot.

Nu er in dit topic toch al discussie gevoerd wordt over de verschillen in moderatie, over de regels en de faq, kan iemand mij vertellen hoe e.e.a. nu wél in elkaar zit? Ik ben de draad kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 08-02-2003 21:20 . Reden: typo's ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste GuardianAngel, hoe kun je nu van moderators verwachten dat ze vriendelijk blijven als je telkens met hetzelfde verhaaltje aankomt, dat al lang en breed is besproken?

Ik heb je heel duidelijk uitgelegd dat iedere moderator zelf kan en mag inschatten of de gebruikers van het betreffende subforum zulke topics op prijs stellen. In sommige fora zijn zulke topics dus bij voorbaat uitgesloten.

Doe ons een lol, en houd eens op over dat onderwerp.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birdie schreef op 08 February 2003 @ 18:52:
Tuurlijk Beelzebubu. Ik zal nooit meer iets zeggen wat een mod in het verkeerde keelgat kan schieten. Dat zijn immers heiligen O-), wat zeg ik? Engelen! En gevallen engelen bestaan niet, dat weten we allemaal. :+
Ik snap niet wat je hiermee probeert te bereiken... :?. Een trap na geven? Please zeg... Kap met dat cynisme.

Ik sluit me liever bij LuNaTiC aan, laten we vooral proberen positief tegen dingen aan te blijven kijken. Misschien is het wel zo dat er wel erg snel slotjes worden gezet in NOS. En dan? Dan ga je alsnog niet schoppen - nee, je gaat dan de discussie aan en kijken of je dat kan veranderen, of er genoeg draagvlak voor zo'n policy wijziging is in NOS. De huidige policy is namelijk ingezet omdat mensen in NOS ("die-hards" of "meubilair") daarom vroegen.

Ik vind jouw werkwijze bijzonder irriterend.
Hoezo beginnersweb? Je wilt dat beginnersweb nieuwkomers wegwijs gaat maken op GoT?? Lijkt me vreemd. Het is wel een mooi voorbeeld trouwens: het heeft een forum voor nieuwkomers en een forum voor vragen over het forum.
Beginnersweb is het perfecte forum voor de newbies op GoT die jij beschreef. De die-hards van GoT komen er niet en het is dus een perfect forum voor beginners-vragen zonder dat GoT-meubilair zich aan deze vragen hoeft te irriteren. En er zijn zeer veel behulpzame mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 21:53:
Ik heb je heel duidelijk uitgelegd dat iedere moderator zelf kan en mag inschatten of de gebruikers van het betreffende subforum zulke topics op prijs stellen. In sommige fora zijn zulke topics dus bij voorbaat uitgesloten.

Doe ons een lol, en houd eens op over dat onderwerp.
Beste Cheatah,

Ik kan de betreffende reactie van jou helaas niet vinden. Wel een reactie van Durden die het e.a.a. duidelijker maakt maar bij lange na niet helemaal.

Omdat ik bij toeval tegen de twee betreffende topics aanliep en dit aansluit op opmerkingen in dit topic over regels lijkt het me logisch hier de vraag te stellen.

Het gaat dus NIET over mijn topic maar waarom een bepaalde type vraag ergens wél mag en in een ander forumdeel weer niet mag. Dat is voor mij een heel ander onderwerp.

Het, onvolledige, antwoord heb ik dus gevonden in een 'oude' reactie van Durden én in jouw bovenstaande, voor mij nieuwe, reactie.

Het is stukken makkelijker om als crewlid in een eigen area met collega's over dit soort dingen te kunnen praten. Wij, normale users, hebben alleen LA daarvoor.

[ Voor 1% gewijzigd door Guardian Angel op 08-02-2003 22:50 . Reden: typo's ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[nohtml]
GuardianAngel schreef op 08 februari 2003 @ 22:49:

Het gaat dus NIET over mijn topic maar waarom een bepaalde type vraag ergens wél mag en in een ander forumdeel weer niet mag. Dat is voor mij een heel ander onderwerp.
Zoals Cheatah al zei, het is aan de moderators van die betreffende fora om uit te maken of zo'n topic gewenst is in dat subforum of niet.
Een 'hulp-topic' zoals jij wou, is niet toegestaan in de DevSchuur.
Een topic over die motorrijders en muziekband in SG of A61 is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

whoami schreef op 08 February 2003 @ 22:57:
[nohtml]
[...]

Zoals Cheatah al zei, het is aan de moderators van die betreffende fora om uit te maken of zo'n topic gewenst is in dat subforum of niet.
Een topic over die motorrijders en muziekband in SG of A61 is een heel ander verhaal.
Zucht.... het gaat mij niet om topics in devschuur.... het gaat om topics all over the forum.........

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

GuardianAngel schreef op 08 februari 2003 @ 22:59:
Zucht.... het gaat mij niet om topics in devschuur.... het gaat om topics all over the forum.........
whoami schreef op 08 February 2003 @ 22:57:
Dit geeft hij toch ook aan?
Dit is enkel een voorbeeld.... de zin ervoor is wat hij bedoeld.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

GuardianAngel schreef op 08 februari 2003 @ 22:59:
[...]

De subfora hier zijn enigzins verschillend van elkaar van aard, vandaar dat 1 bepaald soort topics in de ene wel kunnen, en in de andere niet. Dat lijkt me vrij logisch.

Als er echter met twee verschillende maten word gemeten in 1 sub forum, dan kan dat een probleem zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hier kan ik wat mee. Bedankt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

we_are_borg schreef op 07 februari 2003 @ 02:44:
Ik vroeg me dat ook af wat als eerste geschreven staat bij [rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml].

[...]

Ik wil wel eens weten of een mod het bovenstaande quote heb gezegd tegen de topic starter, zoja dan vraag ik me af of die mod in kwestie wel correct bezig is geweest. Dit omdat hij dan een topic verbied door dat er een paar zich niet kunnen gedragen. Ik zie ook bij andere topics dat ze gesloten worden omdat een of twee personen offtopic bezig zijn.
Ik heb een paar e-mails gewisseld met willem169 over het feit dat het topic 'te vroeg' gestart was, en later heb ik er in LA nog wat over gediscussieerd, hoe de stemming in het forum was.
Ik voel me toch deels verantwoordelijk voor die thread, ik mag m niet modden maar toch wil ik dat hij clean blijft van offtopic gezemel en kreten over hoe hongerig je wel niet bent op dat moment. willem169 gooide eerder die dag het topic zonder reden al dicht, ik was er zelf niet bij maar doordat hij, naar ik weet, protest kreeg is toen het slotje er thank god weer af gegaan. Ik voel me ronduit kut op zo'n moment, want het is mijn topic, ik wil het in goede banen leiden, ik mag er niet op modden, maar ik voel me wel verantwoordelijk voor wat er gezegd wordt en hoe goed het topic loopt.

Vandaar dat ik mijn startpost ge'edit heb en die waarschuwing erboven heb gezet. Dat is het enige wat ik kon doen op dat moment, en maar hopen dat veel mensen m lazen. Dit kwam dus van mijzelf, en het werd me niet door een mod opgedragen oid. Dan hadden ze het wel met font size 7 en met wat meer ophef gedaan.

Helaas had o.a. onze willem toen al het oordeel verkondigd dat er geen nieuwe 3D contest zou komen, zoals in LA ook te lezen was. Jammer dat die beslissing is gekomen zonder ons in te lichten. Op het moment dat in mijn topic de modbreak verscheen, was de keuze dus al gemaakt dat er geen contest meer zou volgen.
De reactie van de gemiddelde user was verbaasd, want we gingen toch niet zoveel offtopic? Nee, zo leek het, maar de mods trashen sneller dan je denkt, zij hielden dan wel het topic schoon maar wij zagen dat niet. Enerzijds moet ik de mods hiervoor bedanken, zij doen goed hun werk, maar ze hadden ons dat ook wel even mogen meedelen. Misschien is het voor een mod zo normaal om meer posts te zien dan users, en misschien vergat de mod in kwestie er even bij te zeggen hoeveel er al verwijderd was, en dat dit dus voor hem níet als donderslag bij heldere hemel kwam. Helaas, wij 3d'contesters hoorden dit pas achteraf, vandaar dat wij ons van geen kwaad bewust waren....

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Dark Blue schreef op 08 februari 2003 @ 23:51:
[...]

Ik heb een paar e-mails gewisseld met willem169 over het feit dat het topic 'te vroeg' gestart was, en later heb ik er in LA nog wat over gediscussieerd, hoe de stemming in het forum was.
Ik voel me toch deels verantwoordelijk voor die thread, ik mag m niet modden maar toch wil ik dat hij clean blijft van offtopic gezemel en kreten over hoe hongerig je wel niet bent op dat moment. willem169 gooide eerder die dag het topic zonder reden al dicht, ik was er zelf niet bij maar doordat hij, naar ik weet, protest kreeg is toen het slotje er thank god weer af gegaan. Ik voel me ronduit kut op zo'n moment, want het is mijn topic, ik wil het in goede banen leiden, ik mag er niet op modden, maar ik voel me wel verantwoordelijk voor wat er gezegd wordt en hoe goed het topic loopt.

Vandaar dat ik mijn startpost ge'edit heb en die waarschuwing erboven heb gezet. Dat is het enige wat ik kon doen op dat moment, en maar hopen dat veel mensen m lazen. Dit kwam dus van mijzelf, en het werd me niet door een mod opgedragen oid. Dan hadden ze het wel met font size 7 en met wat meer ophef gedaan.

Helaas had o.a. onze willem toen al het oordeel verkondigd dat er geen nieuwe 3D contest zou komen, zoals in LA ook te lezen was. Jammer dat die beslissing is gekomen zonder ons in te lichten. Op het moment dat in mijn topic de modbreak verscheen, was de keuze dus al gemaakt dat er geen contest meer zou volgen.
De reactie van de gemiddelde user was verbaasd, want we gingen toch niet zoveel offtopic? Nee, zo leek het, maar de mods trashen sneller dan je denkt, zij hielden dan wel het topic schoon maar wij zagen dat niet. Enerzijds moet ik de mods hiervoor bedanken, zij doen goed hun werk, maar ze hadden ons dat ook wel even mogen meedelen. Misschien is het voor een mod zo normaal om meer posts te zien dan users, en misschien vergat de mod in kwestie er even bij te zeggen hoeveel er al verwijderd was, en dat dit dus voor hem níet als donderslag bij heldere hemel kwam. Helaas, wij 3d'contesters hoorden dit pas achteraf, vandaar dat wij ons van geen kwaad bewust waren....
Het is jammer te horen dat het zo gebeurd is wat ook jammer is dat de goede weer onder de slechte moeten lijden. Wat ik eigenlijk nog erger vindt is dat de mensen die het verziekt hebben er zo gemakkelijk van afkomen. Wat betrefd het geroep van "tof gemaakt", "goed gedaan' enzovoort kan je toch niet voorkomen in z'n topic, hoe graag en hard je het ook probeert. Je kan mensen nu eenmaal niet dwingen om alles breeduit te gaan zitten verklaren waarom ze het mooi vinden. GoT wil iets afdwingen wat helemaal niet gaat.
Je ziet het steeds meer, iets gaat niet naar de zin en hoop weer een regel erbij . We komen momenteel om in de regels maar echt beter wordt het niet. Elke fora heeft wel een apparte policy is het zoveel moeite om alle policy's bij elkaar te doen in een overzichtelijk geheel. Ik tel momenteel even snel 81 sticky's (FAQ en Policy's). Wat dachten de mods er van om een mooie en nette FAQ te maken voor alle afdelingen en een nette policy met eventueel een apparte policy voor waar het nodig is. Alles een beetje automatiseren zodat als iemand een nieuwe topic opent netjes boven aan te zien krijg in een link vorm "U hebt toch wel de policy en FAQ door gelezen", met een paar handige mensen kan je zelfs de link uit laten komen op het punt die van toepassing is op de fora waar ze reageren.

Offtopic gelul moet op zo moment een directe waarschuwing op leveren en bij herhaling een OW.

Wat ik persoonlijk zeer jammer vind is dat een lite mod in eens zegt dat dit de laaste 3d contest is, terwijl het eigenlijk voor het eerst volledig uit de hand loopt. Ik vraag me ook af wanneer "Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 2" en "[3d] post je 3d stuff maar weer - part 8" nietmeer mag. Aangezien hier eigenlijk het zelfde gedaan wordt (in mindere maten dat wel).

p.s. Ik probeer niet iemand aan te vallen maar een oplossing te bedenken zodat GoT nog plezierige wordt voor iedereen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat het op zich wel duidelijk is dat er een verschil is tussen wat er in techfora als 'directe hulp' gepost wordt en wat er in de (algemene, niet technische) private fora. In de techfora is het de bedoeling dat er een discussie is of dat er een vraag beantwoord wordt, en in SG kan je gewoon wat losser omgaan met de regels. De techfora zijn er gewoon niet om daarnaar te vragen

Ik wil degene die deze discussie weer hebben toch HEEL vriendelijk verzoeken deze te laten liggen, die is volgens mij al geweest. Er wordt nu (door Guardian Angel ook) gezegd dat het niet duidelijk is, nou het is wel duidelijk: Als een moderator beslist dat het niet kan, mag het niet. Iedereen zegt dat er teveel in regeltjes staat, ik gaf al aan omdat mensen dat dus graag willen zien staan als iets op slot gaat, maar als het dan in regeltjes staat, krijg je weer gezever dat er teveel regeltjes zijn....

Need I to go on? Ik vond het topic vruchtbaarder toen het ging over duidelijk berichten waarom iets op slot gaat, niet over dit ene specifieke gevalletje, ok? :). Ik ben van mening dat eerste wel iets is waar aandacht aan besteed kan worden (en we doen ons best), topics moeten niet dichtgaan met een enkele regel als "lees de FAQ" ofzo (tenzij het al de 20ste keer is dat een user erop gewezen word, maar daar gaan we even niet van uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Is het nu allemaal zo moeilijk zucht........ Deze discussies lopen al maanden (zo niet jaren), toen ik me hier regde waren er geen 560 regels faq en dat soort "oplossingen" en wat blijkt het helpt allemaal niet(de faqs).
Laat gewoon elk topic toe (nofi of niet) en verbied alleen de utfs,nOOb en offtopic reacties, wanneer een onderwerp men niet aanspreekt reageer dan niet en het topic verdwijnt vanzelf.
Het is vele malen gemakkelijker om alleen deze regels te hanteren omdat er veel minder ruimte is tot discussies.
Een forum bestaat bij de gratie van de users en ook nieuwe aanwas is daarvoor nodig, deze zal je echter alleen maar krijgen door een relatief soepel toelatingsbeleid.
Nu is het natuurlijk aan de oprichters cq mods van een forum om te bepalen wat de eisen of het toelatingsbeleid is , aangezien tweakers een commerciele instelling blijkt te zijn (en terecht) heeft men te maken met meer dan alleen een moraalridder functie er moet immers ook geld verdient worden(nogmaals terecht, aangezien de tijd en energie etc.).

Een forum alleen gebasseerd op specialisme waar iedereen exact weet waar hij/zij het over heeft is een utopie. en past ook niet bij tweakers( wat voor mij nog steeds staat voor gezellig ,leuk en informatief).

Samengevat: Laat elk (technisch gerelateerd) topic toe (GOT blijft immers technisch) en mod alleen op de reacties ,ieder "waardeloos" topic verdwijnt dan vanzelf.
Wanneer de huiskamer een "commercieel" nodige functie heeft open deze dan weer zo niet laat hem weg.

(PS de utfs reactie komen over het algemeen van de regulars en juist zij zijn diegene die het makkelijk uit te leggen is)

[ Voor 6% gewijzigd door Jur op 09-02-2003 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jur:
Ten eerste zijn we toch wel redelijk overgestapt op een centrale regel en die is nu al 1000 keer in dit topic genoemd (en staat in het ZEER kort ook in mijn sig)

Ten tweede worden de utfs en andere negatieve reacties IN een topic ook aangepakt, en wel op een redelijk standaard methode: Eerst uitleggen dat zo'n reactie niet echt bijdraagt en als dat niet helpt een officiele waarschuwing geven.
Een forum alleen gebasseerd op specialisme waar iedereen exact weet waar hij/zij het over heeft is een utopie. en past ook niet bij tweakers( wat voor mij nog steeds staat voor gezellig ,leuk en informatief).
Klopt, dat streven we ook helemaal niet na. Wat we wel nastreven is inzet. Dat is een behoorlijk redelijke eis, waar we ook niet vanaf gaan stappen. Kennis eisen we niet echt, interesse wel. Als je niet weet wat een moederbord is en je wil het ook eigenlijk niet weten maar je wil wel zo goedkoop mogelijk een zelfbouw pc hebben, dan is harde waren niet het forum voor jou. Maar weet je het niet, heb je het eea gelezen en heb je nog wat specifieke vragen die je niet kan vinden, dan kan je die gewoon stellen, als je in je openingspost maar duidelijk aangeeft wat je geprobeerd/gelezen hebt en waarmee je vastloopt.

Da's alles en daar zijn we dus mee bezig (al ruim voor de start van dit topic overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Ten tweede worden de utfs en andere negatieve reacties IN een topic ook aangepakt, en wel op een redelijk standaard methode: Eerst uitleggen dat zo'n reactie niet echt bijdraagt en als dat niet helpt een officiele waarschuwing geven.
Na bijna 2 jaar m'n eerste geforceerde waarschuwing gehad. :(
De strekking blijkt te zijn dat ik de ongelukkige uit lachte wat toch een verkeerde opvatting is.
Ik moest zogezegd lache omdat het idd wel erg stom zou zijn om een complete bootable cd te downen voor dit doel hetgeen overigens m'n eigen voorstel was.
In de overige postings blijkt hopelijk toch de goede inzet mijnerzijds.
Van het uitlachen van de ongelukkige is derhalve geen enkele sprake geweest.

Ondanks mijn excuses voor de lol aangezien die niet op z'n plaats was begrijp ik werkelijk niet waarom m'n posting uit z'n content word gehaald door een mod met een verplichte akkoord verwijzing om toch nog maar ff de faq door te nemen.
Ik vond in ieder geval zijn reaktie op de mijne net zo misplaatst.

Verder sluit ik me volledig aan bij nitraat de topic opener.

Stukje van XP core af, dood.. of niet? waar de gewraakte posting van me in staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mietde: Je hebt alleen push message van een moderator gehad, waarin staat dat we dat soort replies liever niet zien en waarin gevraagd wordt om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens te lezen. Tot slot wordt er ook nog eens bedankt voor het lezen (inclusief smiley). Kortom niks geen "geforceerde waarschuwing"; gewoon een bijsturing van een moderator. :)

Beetje ophef maken over niks als je het mij vraagt.

Jur: Enig idee, wat een voorstel als het jouwe bijvoorbeeld voor een effect zou hebben in bijvoorbeeld NOS, waar een grote groep vaste gebruikers rondhangt met enorm veel kennis van zaken :? (voor NOS kun je dus elk forum op GoT substitueren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Jur schreef op 09 February 2003 @ 02:20:
Samengevat: Laat elk (technisch gerelateerd) topic toe
dus ook de topics waarin een topicstarter nog niets heeft gedaan aan zelfontplooing, een script wilt en meer van dat soort dingen.

ik ben het verder wel met jou eens. maar dan zouden de andere users iedereen met respect moeten behandelen, en dat schijnt moeilijk te zijn. als het topic dusdanig simpel is gewoon niet reageren. mischien is er iemand anders die hem wel wilt helpen en dan is zo`n topic zo weg en is iedereen blij.

enige wat wel handig is is een logische openingspost waarin het probleem goed is uitgelegd en dat mensen daaruitweten wat er dus ook daadwerkelijk gevraagd word :)

alleen jammer dat niet iedereen zich eraan wilt houden. dus we gaan weer verder met de discussie

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zoals jij het zegt klopt het helemaal Nelske, maar ook op mij had een pushmessage met verplicht akkoord een negatieve uitwerking !!

Kijk ... als eerste wordt je er ongevraagd mee geconfronteerd .. en je kunt er niet anders omheen dan op akkoord te klikken ... voor mijn gevoel zo van "je gaat akkoord en anders kun je oprotten" :?

'k Begrijp dat dat zo kennelijk niet bedoeld wordt, maar dat was wel mijn eerste indruk .. nu ik dit weet zal ik bij een 2e pushmessage anders reageren .. maar de toon is dan al gezet en een LA-topic geopend ;)

Misschien zou één en ander wat subtieler kunnen ?! :?

offtopic:
hoelang bestaan die pushmessage's al eigenlijk!? ik kan er met me verstand niet bij dat ik ze nog nooit eerder opgemerkt had ..

[ Voor 62% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-02-2003 09:00 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

nooit is een groot woord, maar ik meen me te herinneren dat er zoiets stond van "voorlopig niet".

.edit: mijn geheugen bedriegt me nooit ;) willem169 in "W&G Contest topix"

Dus helemaal nooit meer zou ik hier niet met droge ogen durven beweren, maar een tijd rust ertussen is misschien geen slecht idee

[ Voor 15% gewijzigd door D2k op 10-02-2003 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ing._Buttje schreef op 10 February 2003 @ 08:58:
Zoals jij het zegt klopt het helemaal Nelske, maar ook op mij had een pushmessage met verplicht akkoord een negatieve uitwerking !!

Kijk ... als eerste wordt je er ongevraagd mee geconfronteerd .. en je kunt er niet anders omheen dan op akkoord te klikken ... voor mijn gevoel zo van "je gaat akkoord en anders kun je oprotten" :?

'k Begrijp dat dat zo kennelijk niet bedoeld wordt, maar dat was wel mijn eerste indruk .. nu ik dit weet zal ik bij een 2e pushmessage anders reageren .. maar de toon is dan al gezet en een LA-topic geopend ;)

Misschien zou één en ander wat subtieler kunnen ?! :?

offtopic:
hoelang bestaan die pushmessage's al eigenlijk!? ik kan er met me verstand niet bij dat ik ze nog nooit eerder opgemerkt had ..
die dingen zijn er al een tijdje, zie ook de diverse topic's over pushmessages ;)
Normaal gesproken krijg je een pushmessage als je iets doet wat tegen de policy is, ga je er niet mee accoord dan is het idd zo dat jouw gedrag hier niet gewenst is ;)

Maar zie het meer als een accoord als "gelezen & begrepen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
"Ach, dat topic valt reuze mee. Kijk eens naar de rest van w&g. Tig utfs-vragen, tig andere vragen, geen enkele discussie en nauwelijks topics van hoge kwaliteit. Of het tekentopic bijvoorbeeld. Ik zie door de 'wauw mooi man Iguana' en 'ze zijn weer vetjes Nozzman' oneliners het tekenbos niet meer. Nee, wat dat betreft is dat eerder een topic van hoog dan van laag niveau.

Maarja, het is natuurlijk makkelijk direct naar 3D te wijzen als je er zelf geen interesse in en verstand van hebt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IDD Nelis, ik denk dat je dan hard zou mogen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat is het doel van GoT:

Nieuwtjes, discussies en vragen de revue laten passeren, over allerhande computerspul en aanverwante dingen.
(naar mijn idee dan)

Wat is mijn doel op GoT:

Lering ende vermaak. Ik neem GoT absoluut serieus, nog meer dan toen ik hier eerst als 'lezer' begon bijna 2 jaar geleden. MAAR te serieus gaat stroef lopen. Alles overgoten met een sausje van humor kan zoveel meer betekenen, voor iedereen.

Daarom probeer ik altijd mijn eigen posts goed in elkaar te zetten, zodat ze op zich als een huis staan. Als ik dat dan ook nog op een beetje luchtige/leuke manier kan brengen ipv stop A in B en druk op C, dan is mijn doel bereikt. (zie ook mijn sig ;) ).

Een n00b die een topic start, maar gewoon een vraag stelt zoals:'Hij doet het niet help', daar reageer ik niet eens op. Echter, post zo'n user zoveel mogelijk info, EN hij/zij geeft aan zelf moeite gedaan te hebben voor de vraag/probleemstelling, dan zal ik met al mijn kennis proberen te helpen. Als zodanig voel ik mij dat verplicht aan GoT users, aangezien ik ook al een aantal keer uit de brand, of gewoon ben geholpen door users hier.

GoT is geven en nemen simpelweg, je spendeert tijd en moeite om wat op te zoeken en te posten uit vrije wil, ter informatie voor andere users. Of je helpt iemand dus met zijn/haar probleem. In return mag je dan ook wat hulp of een leuke discussie verwachten van de users.

edit: Hier dus een prachtig voorbeeld van hoe het niet moet. Een vraag over hoe internet te delen op een NT netwerk. Boem vraag, da's alles. Ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 10-02-2003 12:37 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu zo'n beetje dit hele topic doorgelezen .. jaja, ik had écht niks te doen, maar het enige wat ik eigenlijk kan opmaken uit alle voorgaande posts, is dat men het toch wel eens is over het feit dat er een scheiding ligt tssen de "n00bs" en de hardcore mensen ...
Dan kun je ze idd op weg helpen enz enz, maar dat zou niets op schieten.
Het is doeltreffender om een ander forum (hell, misschien zelfs wel een totaaal andere tweaker site, www.tweakerstarters.net) voor deze mensen te starten, zo blijft Tweakers toch altijd in het achterhoofd, en op het moment dat een tweakerstarter er aan toe is (denk aan een minimaal aantal posts van 150 ofzo) dan kan hij over naar "ons" GoT. Je voorkomt hiermee dat de oude garde op GoT zich gaat irriteren aan de niewelingen en als users wat bijgewerkt zijn in hun computerkennis kunnen zij over, en zullen zij zorgen voor goeie stevige ontopic reacties.
Je bent hiermee van al het gezeur af, en je hebt toch 2 blije partijen. Tweakers crew zal niet dom zijn en ook het commerciële voordeel hieruit halen. Reclame enz enz.
Natuurlijk is mijn verhaal hierboven niet perfect, maar zo zouden de grote lijnen in een nieuwe opzet moeten zijn.
Iemand in een eerdere post zei het al, computers veranderen iedere dag .. ik denk dat Tweakers daar ook goed aan zou doen om dat in ieder geval in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wize, er zijn een heleboel tweakers die nog nooit op GoT geweest zijn. Die mensen zouden dan eerst 150 posts op een forum moeten doen voor beginners? Verder kun je dan met een aantal blaatreplies ook GoTacces halen (hmm waar heb ik dat eerder gezien? :P )

Verder is het niet zo dat beginners niet welkom zijn. Als iemand een beginnersvraag heeft en zijn post goed inkleed met wat hij allemaal gedaan heeft kan hij hier prima overleven en krijgt hij gewoon hulp.

En tenslotte, GoT is zeker niet winstgevend voor T.net. Misschien als er een heleboel mensen een abonnement zouden nemen [spam] http://shop.tweakers.net/abonnement [/spam] :)

Pagina: 1 2 3 Laatste