Processor doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30
Ik heb laast m'n P233mhz geupgrade naar een PC met Ahtlon XP 2000+ (Tbred), MSI KT4V, Infenion 256 DDR333 RAM, Radeon 8500 en IBM 60GB. Alles deed het goed. Vandaag was ik echter FIFA2003 aan het spelen toen ik eten moest, ik zette em op pauze. Toen ik terugkwam stond hij vast... Ik resette de PC maar ik kreeg geen beeld meer... Nu ik m'n BIOS heb gecleard heb ik weer beeld maar maakt het mobo een heel vreemd geluid en kom ik ook niet verder dan POST... Ik dacht direct aan m'n CPU en volgens mij is dat het ook. Er zit namelijk een iets donkerder streepje naast de DIE en de processor was altijd al vrij warm voor een Thoroughbred volgens mij (zo'n 52 graden idle). Kloppen mijn vermoedens? Alle kabels zitten goed vast en voeding is sterk zat (300W).

Afbeeldingslocatie: http://www.xscobalt.net/P1010023.JPG
Donkere streep naast de DIE
Afbeeldingslocatie: http://www.xscobalt.net/P1010029.JPG
Bewijs dat de koeler er goed op zat (ben wel slordig geweest bij het verwijderen van dit ding)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CPU kan vrij veel hitte verdragen.
Uit dat plaatje kan ik iig niet veel afleiden, probeer eens een andere cpu of een ander mobo oid.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je processor is doorgebrand krijg je niet eens beeld, maar dat houdt niet in dat hij niet kapot kan zijn.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

52 graden idle is trouwens wel erg warm hoor. Zeker voor een thoroughbred. Mijn palomino wordt idle zelfs maar 34 graden.

[ Voor 0% gewijzigd door dawuss op 06-02-2003 19:13 . Reden: oeps, verkeerde knopje ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm..daar had ik overheen gelezen. Je krijgt dus wel beeld, dan is idd je CPU niet dood.
Wat voor geluid maakt je mobo, ik neem aan dat ie gaat piepen. Zoek de betekenis van die piepjes eens op in je manual. :)

• marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30
Nee hij piept niet, hij maakt een soort schurend geluid...

[ Voor 9% gewijzigd door marklakeman op 06-02-2003 19:27 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je niet een wat groter plaatje van je core posten? kan je het beter zien

Proc doet het nog, wel beeld |:(
Schurend?? uit je pc-speakertje?

[ Voor 61% gewijzigd door Glashelder op 06-02-2003 19:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

jij hebt echt veel te veel koelpasta erop zitten :X !
Dat is toch zo'n coolermaster met koperen core-plate? als ik naar de core op je processor kijk bulkt het van de pasta, ik denk dat het probleem daar zit: te weinig koelend vermogen door een overdaad aan pasta> kapot dus, is wel pech hebben zeg! (je kunt wel een sleutelhanger maken , net als ik :/ )

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 06-02-2003 19:34 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Radian schreef op 06 February 2003 @ 19:32:
jij hebt echt veel te veel koelpasta erop zitten :X !
Dat is toch zo'n coolermaster met koperen core-plate? als ik naar de core op je processor kijk bulkt het van de pasta, ik denk dat het probleem daar zit: te weinig koelend vermogen door een overdaad aan pasta> kapot dus, is wel pech hebben zeg! (je kunt wel een sleutelhanger maken , net als ik :/ )
Van dat koelpasta heb je gelijk, maar dat het een sleutelhanger is is ONZIN! De pc geeft beeld, dus deze proc is niet kapot

edit: is die donkere streep toevallig donkergroen?

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 06-02-2003 19:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Morkey schreef op 06 februari 2003 @ 19:19:
Nee hij piept niet, hij maakt een soort schurend geluid...
lijkt me eerder de cpu fan ofzo..

• JdM

JdM

Humbled

dual-zip schreef op 06 februari 2003 @ 19:45:
[...]

Van dat koelpasta heb je gelijk, maar dat het een sleutelhanger is is ONZIN! De pc geeft beeld, dus deze proc is niet kapot

edit: is die donkere streep toevallig donkergroen?
zoals we hier dan zeggen: hij he in elk geval al veul geleeje as ie et nog zou doen.
Mijn XP'tje deed het na een bijna soortgelijke burn-out ook nog 2 of 3 keer half , daarna was het over, ik wens de TS wel veel succes> this sucks!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Radian schreef op 06 February 2003 @ 19:47:
[...]

zoals we hier dan zeggen: hij he in elk geval al veul geleeje as ie et nog zou doen.
Mijn XP'tje deed het na een bijna soortgelijke burn-out ook nog 2 of 3 keer half , daarna was het over, ik wens de TS wel veel succes> this sucks!
Dat kan wel wezen, maar het lijkt me niet een een athlon het uithoudt tijdens fifa2003 als ie te weinig koeling heeft.

Edit: beetje bot, gecondeleerd met jou proc :/

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 06-02-2003 19:56 ]

• JdM

JdM

Humbled

dual-zip schreef op 06 February 2003 @ 19:56:
[...]

Edit: beetje bot, gecondeleerd met jou proc :/
neu hoor, daar ben ik al een hele tijd overheen , condoleances zijn niet nodig , thx anyway :Y)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Radian schreef op 06 februari 2003 @ 19:58:
[...]

neu hoor, daar ben ik al een hele tijd overheen , condoleances zijn niet nodig , thx anyway :Y)
* Glashelder heeft ook z'n 1400 TB in rook op zien gaan, daar baalde ik wel van :/

Heb er wel een 2400 mhz P4 aan overgehouden :D

offtopic:
wat een vage sig :/

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 06-02-2003 20:13 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

dual-zip schreef op 06 februari 2003 @ 20:11:
[...]

* collission heeft ook z'n 1400 TB in rook op zien gaan, daar baalde ik wel van :/

Heb er wel een 2400 mhz P4 aan overgehouden :D

offtopic:
wat een vage sig :/
he erg nou :D

en voor de topicstarter: maak 'ns een close-up van de die, dan kan ik het beter zien :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• JdM

JdM

Humbled

Radian schreef op 06 februari 2003 @ 19:58:
[...]

verkeerde knop, had geen nwe reply moeten zijn |:(

offtopic:
tja , die sig......... die zal ik idd. maar eens veranderen (deel twee van mijn sig is btw gewoon een uitspraak van een bekende cabaretier :) )

[ Voor 8% gewijzigd door JdM op 06-02-2003 20:21 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat donkere streepje hebben bijna alle athlons, niets om je zorgen over te maken. En als een cpu dood is, is ie ook echt _dood_. Dus geen beeld, niet opstarten, helemaal niets. Dat is in jouw geval niet zo.
Je bent wel ontieglijk aan het knoeien geweest met koelpasta zeg :X Maak hem eens goed schoon(zit er geen pasta op de bruggen :?) en doe een dun laagje koelpasta op de core, je hebt grote kans dat ie het dan gewoon weer doet...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1