WoW, Thermalright SLK-900

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Thermalright heeft er weer een nieuw speeltje bij, namelijk de SLK 900-U. Je kunt er een 92mm fan opschroeven en de meer dan halve kilo wegende klomp koper nu eindelijk in je mobo schroeven. Hij is geschikt voor de P4 en socket-A. Nu maar hopen dat ie naar Nederland komt 8)
http://www.overclockers.com/articles698/

http://www.overclockers.com/articles373/ Als je ongeveer halverwege deze pagina scrollt dan zie je de resultaten tov andere koelers.

[ Voor 18% gewijzigd door kutkip op 06-02-2003 15:04 ]

Verwijderd

jee wat een ontzettend lomp ding zeg :D echt duidelijk voor de flinke overclocker maar wat een herrie produceren die fans..

• kutkip
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:07:
jee wat een ontzettend lomp ding zeg :D echt duidelijk voor de flinke overclocker maar wat een herrie produceren die fans..
Je kunt er natuurlijk ook een mooie Papst fan van 92mm op zetten :)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kutkip schreef op 06 February 2003 @ 15:09:
[...]

Je kunt er natuurlijk ook een mooie Papst fan van 92mm op zetten :)
Of zo'n mooie Zalman 92mm fan i.c.m. potmetertje @ laagste stand. Dat is dan als je én goede koeling én geen geluid wil.

Heeft iemand enig idee wat het verschil in thermal resistance is tussen een Zalman 6000 cu en zo'n Thermalright SLK-900, beide zonder fan?

OEI!!!:een SLK-800 is al €65 in de pricewatch......wat zal de SLK-900 dan wel niet worden (+fan 75-80 euro). Met een eurotje of 40 erbij heb je al een kant en klaar WC-setje. En dat koelt even goed en is ook nog eens stiller...... :o

[ Voor 23% gewijzigd door Tweeke op 06-02-2003 15:18 . Reden: ff in de pricewatch gekeken ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• kutkip
Tweeke schreef op 06 februari 2003 @ 15:13:
[...]

Of zo'n mooie Zalman 92mm fan i.c.m. potmetertje @ laagste stand. Dat is dan als je én goede koeling én geen geluid wil.

Heeft iemand enig idee wat het verschil in thermal resistance is tussen een Zalman 6000 cu en zo'n Thermalright SLK-900, beide zonder fan?
Kan ook. En nee dat weet ik niet omdat er nooit zonder fan getest wordt. Maar ik kan je verzekeren dat deze met dezelfde fan veel beter zal preseteren als een Zalman waaier. Kijk maar eens hier: http://www.dansdata.com/coolercomp_p2.htm Hij presteerd nog een klein beetje beter dan de Thermalright SLK 800 (met een 80mm Delta)

• Capa
  • Laatst online: 18-02 08:00
link werkt niet bij mij :(

• Tweeke
  • Niet online
Die vergelijking @ Dan's data heb ik al eens uitgebreid doorgespit.
Daar wordt idd een SLK-800 met vette delta fan @ ongeveer 75db (A) vergeleken met een Zalman fan die helemaal niet bedoeld is om heel goed te koelen, maar om héél erg stil te zijn.
De test zegt natuurlijk wel iets over de heatsinks, maar ook weer niet zoveel. 't blijft appels met peren vergelijken

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• kutkip
Tweeke schreef op 06 februari 2003 @ 15:21:
Die vergelijking @ Dan's data heb ik al eens uitgebreid doorgespit.
Daar wordt idd een SLK-800 met vette delta fan @ ongeveer 75db (A) vergeleken met een Zalman fan die helemaal niet bedoeld is om heel goed te koelen, maar om héél erg stil te zijn.
De test zegt natuurlijk wel iets over de heatsinks, maar ook weer niet zoveel. 't blijft appels met peren vergelijken
Maar bv als je de review v/d Alpha pal 8045 leest dan zie je dat als ze de power v/d fan helemaal dichtdraaien (5v, vergelijkbaar met een Zalman Silent dus als je de specs v/d fans naast elkaar legt) dat ie 0,61 c/w scoort. Dat is al veel lager als de Zalman silent. En als je dan bedenkt dat deze heatsink beter is dat de Alpha en dat er een 92mm fan op kan dan kun je beredeneren dat deze echt veel beter zal presteren dan een Zalman, op hetzelfde geluidsniveau.
Site was ff offline jah.

[ Voor 13% gewijzigd door kutkip op 06-02-2003 15:33 ]

• Tweeke
  • Niet online
kutkip schreef op 06 February 2003 @ 15:28:
[...]

Maar bv als je de review v/d Alpha pal 8045 leest dan zie je dat als ze de power v/d fan helemaal dichtdraaien (5v, vergelijkbaar met een Zalman Silent dus als je de specs v/d fans naast elkaar legt) dat ie 0,61 c/w scoort. Dat is al veel lager als de Zalman silent. En als je dan bedenkt dat deze heatsink beter is dat de Alpha en dat er een 92mm fan op kan dan kun je beredeneren dat deze echt veel beter zal presteren dan een Zalman, op hetzelfde geluidsniveau.
Daar heb je gelijk in, beter presteren zal ie zeker doen. (heb ik _/-\o_ voor) Al stel ik wel mn vraagtekens bij de zin van een dergelijke heatsink. Als je namelijk zo'n SLK-8/900 koopt dan doe je dat:
- omdat je hele goede koelprestaties wil óf;
- omdat je er een papst 12/19db op wil zetten.

In het eerste geval kan je naar mijn idee beter voor WC gaan, zie post hier ergens boven.
In het 2e geval is een Zalman véél en véél goedkoper, en voldoet voor de huidige generatie processoren prima.....

• kutkip
Tweeke schreef op 06 February 2003 @ 15:39:
[...]

Daar heb je gelijk in, beter presteren zal ie zeker doen. (heb ik _/-\o_ voor) Al stel ik wel mn vraagtekens bij de zin van een dergelijke heatsink. Als je namelijk zo'n SLK-8/900 koopt dan doe je dat:
- omdat je hele goede koelprestaties wil óf;
- omdat je er een papst 12/19db op wil zetten.

In het eerste geval kan je naar mijn idee beter voor WC gaan, zie post hier ergens boven.
In het 2e geval is een Zalman véél en véél goedkoper, en voldoet voor de huidige generatie processoren prima.....
In het eerste geval ben ik het met je eens, al moet je wel bedenken dat niet iedereen waterkoeling wil, ivm met de installatie ervan en de kans dat het kan gaan lekken.
In het tweede geval ben ik het niet met je eens, omdat het niet stil genoeg kan voor sommige mensen. ( * kutkip kijkt zichzelf aan. ) V.b: Je hebt een zware cpu (xp 2600+) en je wilt een Papst NGL fan, dan kom je met een Zalman waarschijlijk in de problemen, met deze niet. Misschien kan ie zelfs wel op 7v :)

[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 06-02-2003 15:48 ]

• Tweeke
  • Niet online
kutkip schreef op 06 February 2003 @ 15:47:
[...]

In het eerste geval ben ik het met je eens, al moet je wel bedenken dat niet iedereen waterkoeling wil, ivm met de installatie ervan en de kans dat het kan gaan lekken.
In het tweede geval ben ik het niet met je eens, omdat het niet stil genoeg kan voor sommige mensen. ( * kutkip kijkt zichzelf aan. ) V.b: Je hebt een zware cpu (xp 2600+) en je wilt een Papst NGL fan, dan kom je met een Zalman waarschijlijk in de problemen, met deze niet. Misschien kan ie zelfs wel op 7v :)
Dat is ook weer waar. Maar als je het echt heel erg stil wil hebben, dan zou ik toch eerder denken aan geluidsisolatiemateriaal in mn kast, dan dat ik zo'n peperdure SLK-900 + dure Papst fan koop. Dan heb je ook nog eens minder last van het lawaai van je HD.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
SLK 900: nog groter, nog zwaarder, nog duurder :/

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• kutkip
Voor de geintereseerden (kutkip heeft nog niet genoeg $$$): http://www.caseking.de/sh...5_130_140&products_id=332 Hier kun je hem in Nederland laten afleveren.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Gelukkig kan je dit ding op je mobo schroeven :)
Ik zou echt geen 570 gram aan mijn socket willen hebben :D

Ben benieuwd of dit ding nog beter koelt als een swiftech 462+ :9

[ Voor 28% gewijzigd door Shyne op 06-02-2003 17:04 ]

• Tweeke
  • Niet online
Shyne schreef op 06 februari 2003 @ 17:02:
Gelukkig kan je dit ding op je mobo schroeven :)
Ik zou echt geen 570 gram aan mijn socket willen hebben :D
offtopic:
Dan valt i.p.v. alleen je socket nu heel je mobo uit de kast :D

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
kutkip schreef op 06 February 2003 @ 16:30:
Voor de geintereseerden (kutkip heeft nog niet genoeg $$$): http://www.caseking.de/sh...5_130_140&products_id=332 Hier kun je hem in Nederland laten afleveren.
Wat dacht je van de IA in Duitsland!! Daar heb ik hem net besteld voor €52.
Heb er hoge verwachtingen van, en was eerst van plan om een Swiftech mcx462+ te kopen maar die is nog duurder :D

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door Soen op 06-02-2003 17:14 . Reden: sorry, druk fout ]

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
AMD lover schreef op 06 February 2003 @ 17:12:
[...]

Wat dacht je van de IA in Duitsland!! Daar heb ik hem net besteld voor €52.
Heb er hoge verwachtingen van, en was eerst van plan om een Swiftech mcx462+ te kopen maar die nog duurder :D
Ik heb dus wel die Swiftech mcx462+ besteld ben benieuwd welke het beter doet :o

• Terryb47
ik denk niet dat de swiftechs/SLKs elkaar veel zullen ontlopen. beiden sinks behoren tot de beste verkrijgbaar op dit moment. ligt er alleen nog maar aan wat voor fan je er opknalt. lawaai = iets koeler. ook denk ik dat luchtkoeling op dit moment niet veel beter kan..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33

Epsilon

Afbeeldingslocatie: http://speedstar.xtreme-power.nl/temp/slk9001.jpg

ff plaatje gehost van koelertje :)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
ik was ook aan het twijfelen tussen die mcx462+ en die slk 900. qua prijs zijn ze bijna hetzelfde (bij die ia dan).

-Ik heb nu verschillende reviews gelezen en in alle reviews komt de slk er beter uit dan de mcx. ( soms wel 3 of 4 graden verschil in voordeel van de slk))
-De slk heeft de mogelijk voor 92 mm fan (zonder fanadapter dus, die ik bij de mcx er waarschijnlijk nog had gekocht)
-De mcx ziet er daarentegen wel weer veel cooler ;) uit, maar dit is een mening

Ondanks het uiterlijk, denk ik dat ik toch de slk 900 neem. Ik heb toch geen window dus het gaat me meer om de (overclock)prestaties dan uiterlijk :)

• Tweeke
  • Niet online
Terryb47 schreef op 06 February 2003 @ 17:23:
ik denk niet dat de swiftechs/SLKs elkaar veel zullen ontlopen. beiden sinks behoren tot de beste verkrijgbaar op dit moment. ligt er alleen nog maar aan wat voor fan je er opknalt. lawaai = iets koeler. ook denk ik dat luchtkoeling op dit moment niet veel beter kan..
Dat is niet helemaal juist. Denk aan een SLK-1200 (voor 120mm fans :+ )
Maar even serieus: echt veel groter/zwaarder kan op dit moment niet. Vooral het gewicht is een probleem. Maar: luchtkoeling kan wel beter. Alleen moet je dan aan andere oplossingen denken dan aan grotere/zwaardere heatsinks. Bijvoorbeeld ingenieuze fanducts of 'slimme' heatsinks' die efficiënter met warmte omgaan.

• Terryb47
hmm.. wat ik eigenlijk bedoel,

nu copper helemaal "hot" is, stappen nu de meeste fabrikanten over naar een full copper of een combo van alu/copper heatsink. en je ziet gewoon, erg baanbrekende ontwerpen zien we niet. en ik ga echt geen kilo koper op/aan m'n cpu/mobo hangen. wat we wel zien is de verandering van metaalsoort, maar geen ontwerpen waardoor de temperatuur drastisch daalt. vandaar mijn opmerking van "luchtkoeling staat stil".
trouwens, die zalmanwaaier in je avatar ziet er wel koel uit hoor ;)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben maar voor de mxc4000 gegaan, was €5ct goedkoper bij de IA. En zo veel verschil zal het niet maken. Hoogstens een graad. Ik ga trouwens een 80mm fan op mijn toekomstige mcx4000 zetten ipv die standaard TMD fan.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Tweeke
  • Niet online
Terryb47 schreef op 06 February 2003 @ 19:01:
hmm.. wat ik eigenlijk bedoel,

[...] Wat we wel zien is de verandering van metaalsoort, maar geen ontwerpen waardoor de temperatuur drastisch daalt. vandaar mijn opmerking van "luchtkoeling staat stil".
Hey! dan bedoelen we precies hetzelfde :D. Wat betreft het materiaal waar de heatsinks van gemaakt worden: Dat zal wel koper blijven. Zilver geleidt natuurlijk nog ietsje beter, maar daar denkt niemand serieus over na....

Toch zie je wel productontwerpen die redelijk innovatief zijn. Denk aan de Vantec va4-c7040 of de koelers die gebruik maken van heatpipes en/of fanducts.
De SLK-900 is niet zozeer inovatief, maar vooral een krachtpatser: groot en zwaar.......maar oké, het werkt wel :P
trouwens, die zalmanwaaier in je avatar ziet er wel koel uit hoor ;)
offtopic:
thanx ;)

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Tweeke schreef op 06 February 2003 @ 20:12:
[...]
Hey! dan bedoelen we precies hetzelfde :D. Wat betreft het materiaal waar de heatsinks van gemaakt worden: Dat zal wel koper blijven. Zilver geleidt natuurlijk nog ietsje beter, maar daar denkt niemand serieus over na....

Toch zie je wel productontwerpen die redelijk innovatief zijn. Denk aan de Vantec va4-c7040 of de koelers die gebruik maken van heatpipes en/of fanducts.
De SLK-900 is niet zozeer inovatief, maar vooral een krachtpatser: groot en zwaar.......maar oké, het werkt wel :P

[...]
offtopic:
thanx ;)
volgens mij kickt dat ding echt ass met een peltier eronder 8)
maar goed, het hangt natuurlijk helemaal van de fan af die je erop wil schroeven hoe goed dat ding koelt.
daarnaast lijkt me de doelgroep voor zo'n koeler erg klein, enkel voor hydrofobe tweakers IMHO, want dat ding kost een fortuin!

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Herr Muller
Terryb47 schreef op 06 februari 2003 @ 17:23:
Als ik die reviews op overclockers.com mag geloven denk ik dat ze elkaar toch wel redelijk ontlopen. Beide heatsinks met dezelfde deta fan @5500 rpm hebben een verschil van 0,04 C/W. Dat is dus ongeveer: 80*0,04=3,2 graden temp. verschil (aan die 80 kom ik door: tempstijging t.o.v kamertemp is ongeveer 20 graden. 20/0,24=80) tenminste, als deze bereking een beetje klopt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Herr Muller op 06-02-2003 22:10 ]

• Terryb47
Tweeke schreef op 06 February 2003 @ 20:12:
[...]

zilver, dat zal wat gaan kosten..misschien copper/silver combo? ;p
ik heb toevallig die Vantec Aeroflow besteld om uit te proberen :Y) als ie niet zo goed koelt gaat ie op m'n ouwe TBird, en dan toch maar een SLK800. (mijn oorspronkelijke keus, en niet te vergeten: de prijs) maar wilde dus wel die nieuwe Vantec een kans geven, ben ook erg benieuwd naar die TMD fan.

herr muller: ik zou die reviews niet blindelings vertrouwen, vaak genoeg zie je bij verschillende reviews, verschillende resultaten. en de uiteindelijke temperatuur (bij jezelf) zal aan verschillende factoren kunnen varieren: airflow? paste? kast? etc. die zullen meestal anders zijn dan in hun test setup.

[ Voor 19% gewijzigd door Terryb47 op 06-02-2003 22:32 ]

• Tweeke
  • Niet online
Terryb47 schreef op 06 February 2003 @ 22:23:
[...]

zilver, dat zal wat gaan kosten..misschien copper/silver combo? ;p
ik heb toevallig die Vantec Aeroflow besteld om uit te proberen :Y) als ie niet zo goed koelt gaat ie op m'n ouwe TBird, en dan toch maar een SLK800. (mijn oorspronkelijke keus. maar wilde dus wel die nieuwe Vantec een kans geven.
Ik ben heel benieuwd! Vergeet niet je temps op GoT te posten hé ;) Goed koelen doet ie volgens mij wel, zie deze grafiekjes @ Tomshardware. Hijs in ieder geval :9~

Zilver/koper combo heb ik geloof ik wel eens ergens gezien. Maar zoiets presteert hetzelfde, maar vaak zelfs iets minder (vanwege de verbinding tussen zilverplaat en koperen stuk) dan een volledig koperen heatsink.

[ Voor 1% gewijzigd door Tweeke op 06-02-2003 22:42 . Reden: url gefixt ]

Verwijderd

Tweeke schreef op 06 februari 2003 @ 20:12:
[...]
Hey! dan bedoelen we precies hetzelfde :D. Wat betreft het materiaal waar de heatsinks van gemaakt worden: Dat zal wel koper blijven. Zilver geleidt natuurlijk nog ietsje beter, maar daar denkt niemand serieus over na....[/offtopic]

http://www.noisecontrol.de/info/silverado/info.htm

Silverado .. die naam is niet per toeval. 50 gram pure zilver als direct contact-materiaal.

/me koelt er z'n 1800+ mee

Afbeeldingslocatie: http://www.noisecontrol.de/info/silverado/pic600/silber_show.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 01:08 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Of deze:
Moet je nog wel even op wachten
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/news/comdex2002/b_comdex_12.gif

[ Voor 26% gewijzigd door procyon op 07-02-2003 01:36 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Je kan er natuurlijk ook een plexiglas bak omheen kitten, 2 aansluitingen erop maken. En er dan water door heen laten stromen :9~

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 01:06:

[...]

http://www.noisecontrol.de/info/silverado/info.htm

Silverado .. die naam is niet per toeval. 50 gram pure zilver als direct contact-materiaal.

/me koelt er z'n 1800+ mee

[afbeelding]
Die was ik even vergeten.....sorry, kan je het me vergeven? O-) :+

Maar als ik zo even een reviewtje lees, dan komt die silverado er niet beter uit dan een Zalman 6000cu, zie OcPrices.com.
En kijk ik dan naar de pricewatch, dan is een silverado €45, en een Zalman 6000cu €32. Voor dat prachtige zilver betaal je dus duidelijk véél. En als de prestaties hetzelfde zijn als een 6000CU..........

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Tweeke schreef op 07 February 2003 @ 09:05:
[...]
Die was ik even vergeten.....sorry, kan je het me vergeven? O-) :+

Maar als ik zo even een reviewtje lees, dan komt die silverado er niet beter uit dan een Zalman 6000cu, zie OcPrices.com.
En kijk ik dan naar de pricewatch, dan is een silverado €45, en een Zalman 6000cu €32. Voor dat prachtige zilver betaal je dus duidelijk véél. En als de prestaties hetzelfde zijn als een 6000CU..........
de prestaties zijn niet hetzelfde, dat ding zuigt kont! :X
* collission heeft er een op z'n TB1400 zitten en die wordt 55 graden :(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Tweeke
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 07 februari 2003 @ 09:44:
[...]

de prestaties zijn niet hetzelfde, dat ding zuigt kont! :X
* Tweeke heeft er een op z'n TB1400 zitten en die wordt 55 graden :(
Volgens die review zijn de prestaties hetzelfde.....maar ik kan het zelf niet vergelijken, want ik heb geen Silverado.
Als je 55 graden te warm vindt (TB1400 is een heethoofd, dus het kan kloppen), koop dan een andere koeler: bijvoorbeeld een Thermalright SLK-900 8)
En zilver is niet zaligmakend, het geleidt maar ietsje beter dan koper, dus het is ook niet raar dat die Silverado geen wereldprestaties neerzet. Als je namelijk kijkt naar zijn gewicht (410gr), dan is dat minder dan een 6000CU (462gr). Om maar helemaal niet te spreken over het gewicht van zo'n SLK-900 (570gr!!!)

@ Procyon for life: Ben benieuwd of die Zalman wel zo effectief is. Het lijkt me namelijk veel beter als die fan naar de 'zijkant' zou blazen i.p.v. naar onder, dan koelt hij denk ik een veel groter oppervlak. Maarja....dat soort fans bestaan nog niet |:(

• procyon
Tweeke schreef op 07 februari 2003 @ 10:00:
[...]
Volgens die review zijn de prestaties hetzelfde.....maar ik kan het zelf niet vergelijken, want ik heb geen Silverado.
Als je 55 graden te warm vindt (TB1400 is een heethoofd, dus het kan kloppen), koop dan een andere koeler: bijvoorbeeld een Thermalright SLK-900 8)
En zilver is niet zaligmakend, het geleidt maar ietsje beter dan koper, dus het is ook niet raar dat die Silverado geen wereldprestaties neerzet. Als je namelijk kijkt naar zijn gewicht (410gr), dan is dat minder dan een 6000CU (462gr). Om maar helemaal niet te spreken over het gewicht van zo'n SLK-900 (570gr!!!)

@ Procyon for life: Ben benieuwd of die Zalman wel zo effectief is. Het lijkt me namelijk veel beter als die fan naar de 'zijkant' zou blazen i.p.v. naar onder, dan koelt hij denk ik een veel groter oppervlak. Maarja....dat soort fans bestaan nog niet |:(
Sterker nog, er bestaan geen fans die 100% naar beneden blazen, ik denk dat zeker de helft in dit geval opzij geblazen wordt ipv naar beneden..

Verwijderd

Procyon for life schreef op 07 February 2003 @ 11:44:
[...]

Sterker nog, er bestaan geen fans die 100% naar beneden blazen, ik denk dat zeker de helft in dit geval opzij geblazen wordt ipv naar beneden..
LOL ;) :) :o

Ventilatoren met een hazelip ?? :+

PS Ik neem aan dat je niet de fan zelf bedoelt....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 12:28 ]

• procyon
Ik bedoel de fan zelf..
Als je goed naar de bladen kijkt kan je ook zien dat een gedeelte gewoon naar de zijkant geblazen wordt.
Daarom is een fanduct ook niet zo effectief als veel mensen denken.
De lucht komt er dan aan de intake kant uit.

• Herr Muller
zal die slk 900 minder profijt hebben van een goede airflow dande mcx462+? Die mcx462+ is meer open (dus zonder dichte zijkant)?
Pagina: 1