Een tijdje terug is er eens een experiment geweest om sneller dan het licht te gaan, de manier waarop weet ik niet, was simpelweg te ingewikkeld, maar volgens mij had het iets te maken met dat ze een staande golf produceerden, met een licht-golflengte. Er onstaat dan een sinus-patroon die op en neer gaat, sommige punten staan stil, de knopen, en andere punten gaan heel snel op en neer, de buiken. Die buiken gingen dus sneller dan het licht, het verschijnsel was eerder waar te nemen dan dat het opgewekt was zeg maar
Ja dat klopt maar er word geen informatie over gebracht. De informatie zit in zijn geheel al in de twee interfererende golven. Het interferentie verschijnsel gaat alleen sneller dan het licht.
Ooit van onzekerheidsrelatie van Heisenberg gehoord?
Daar doelde ik op ja.
Ik heb niet gezegd dat alles TEGELIJK meetbaar was
Maar je moet wel sne;heid en plaats kennen anders kun je de ander niet meten. Het is dus ook onmogelijk om maar 1 van de twee oneindig nouwkeurig te meten.
Je kunt makkelijk materie op 0 kelvin krijgen
Nee dat kan niet. 0 kelvin is per difinitie de temperatuur waarbij de deeltjes stil staan.
Jullie weten trouwens weining feiten, volgens de quantummechanica is er al een deeltje sneller dan het licht gegaan(golf is deeltje, deeltje is golf, geluid kan sneller dan licht, geluid is golf, golf is deeltje)
Geluid kan zeker niet sneller dan licht. Het klopt dat geluid door sommige media zeer snel gaat maar zeker niet sneller dan het licht. Dat komt omdat alle krachten in een stof met maximaal de lichtsnelheid worden doorgegeven.
Virgol