Temperatuurverschil met open kast

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Ik heb 'n Coolermaster ATC200 met 2 Maxtor's DiamondMax 9 80 Gb en 2 Quantum Fireball's AS 40 Gb op 'n Promise Ultra 166 Tx2 controller.

Verder steken er ook nog 'n Quantum 60 Gb op de IDE van m'n Asus P4B533 in, en de processor is 'n boxed Intel Pentium 4 2,26 Ghz. Videokaart is 'n Hercules 3D Prophet GeFORCE 3 Ti 500.

Als ik m'n zijpaneel eraf haal, geeft de "MB temperature" van Asus PC Probe 42° aan.
Met 't zijpaneel dicht geeft ie maar 33° aan.

Heeft er iemand nog zo'n grote verschillen?
Ik heb meestal de kast openstaan, maar nu dat ik merk dat 't zo'n groot temperatuursverschil is, laat ik 'm mooi dicht.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Je pc is koeler met de kast dicht ??? Dan heb je wel een extreem goeie airflow ;)

Bij mij is mijn kast dicht 12° warmer dan wanneer het zijpaneel er af is.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
shaidar schreef op 06 February 2003 @ 11:19:
Ik heb 'n Coolermaster ATC200 met 2 Maxtor's DiamondMax 9 80 Gb en 2 Quantum Fireball's AS 40 Gb op 'n Promise Ultra 166 Tx2 controller.

Verder steken er ook nog 'n Quantum 60 Gb op de IDE van m'n Asus P4B533 in, en de processor is 'n boxed Intel Pentium 4 2,26 Ghz. Videokaart is 'n Hercules 3D Prophet GeFORCE 3 Ti 500.

Als ik m'n zijpaneel eraf haal, geeft de "MB temperature" van Asus PC Probe 42° aan.
Met 't zijpaneel dicht geeft ie maar 33° aan.

Heeft er iemand nog zo'n grote verschillen?
Ik heb meestal de kast openstaan, maar nu dat ik merk dat 't zo'n groot temperatuursverschil is, laat ik 'm mooi dicht.
Je temperaturen zijn lager met je kast dicht :?
Dat hoor ik vandaag voor het eerst :o Als ik mijn zijpaneel eraf haal, dan zakt de temperatuur zo'n 8 à 9 graden. Dan heb jij wel een hele speciale airflow in je kast :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je hebt dus een goeie airflow, en dus is er niets aan de hand :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Is normaal als je een goede airflow in je kast hebt. Heb het zelf ook, scheelt 12 graden.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
tweakduke schreef op 06 February 2003 @ 11:25:
Je hebt dus een goeie airflow, en dus is er niets aan de hand :)
Je hebt dus een rete geweldige super fantastisch goeie airflow, en dus is er niets aan de hand :)

;)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Heb ik ook, niets om te vrezen dus. Tenzij jij je kast regelmatig open laat natuurlijk.

Meh ...

• Shaidar
Ja, ik hoor van iedereen dat de temperatuur daalt als de kast opengaat, maar bij mij is het dus wel degelijk omgekeerd...

Conclusie: ik kan iedereen die Coolermaster ATC 200 aanraden! (http://www.coolermaster.com/case/p200.htm) ...

Ik verschiet zelf wel even van het grote verschil ... een paar graden ok, maar bijna 10 graden, vind het nog altijd raar ... :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voor zo'n kast die heel wat €€ kost mag dat ook wel hoor :D
En aluminium koelt ook goed dus je hebt nix te klagen :+

Tweakers Discord

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 14:15
Nou, ik vind 33 graden anders nog best veel, mijn enlight kastje (destijds 200 gulden inc. voeding) word 20 graden, met de kap (ja, kap, lach niet) dicht, dus dat is maar een paar graden boven kamertemperatuur.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Tss, wat een onzin alsof het zo speciaal is. Het ligt dus gewoon aan je airflow. Hier geeft mijn systeem met kast dicht ook netjes 22 graden aan. Doe ik hem open dan stijgt dat tot ver boven de 30.

De temperatuur daalt meestal als je geen casefans hebt, dus geen airflow, dan heb je een groter luchtvolume dan met kast dicht, dan is het vrij logisch.
En ik heb gewoon een cheap ass kast, dus ligt echt niet aan coolermaster.

Verwijderd

Ja, dat lijkt me logisch, met een dichte kast heb je een goede luchtstroom, met open kast niet.

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn kast is ook koeler met mijn deurtje dicht (misschien komt dat door mijn 4 80mm fans en 1 120mm fan >:)
Zit nu op 26 graden (kast dicht) en did geeft MBM5 aan bij mij :)

• Shaidar
Wirf schreef op 06 februari 2003 @ 11:49:
Nou, ik vind 33 graden anders nog best veel, mijn enlight kastje (destijds 200 gulden inc. voeding) word 20 graden, met de kap (ja, kap, lach niet) dicht, dus dat is maar een paar graden boven kamertemperatuur.
Euh ja, ok, maar heb jij er een P4 insteken, en 5 HDD's boven elkaar?

Heb wat opzoekingswerk gedaan, en 33° is wel aanvaardbaar hoor...
Ik denk ook dat het aluminiumgehalte van m'n kast er voor iets tussenzit.

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
33 lijkt mij zeer acceptabel voor zo'n systeem. Tenzij je die geweldige airflow natuurlijk hebt vanwege een heleboel fans, dan is 33 wel wat veel... maar niet erg veel, dus ik zou me geen zorgen maken.

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-01 09:18

DaMinD

Leeg

Heb net twee extra fans er in gezet. Temp. is zo'n 9 grade gedaald. ongeveer even veel als ik mijn zijplaat er af heb :)
Alleen nu lijkt het net of mijn kast gaat opstijgen :(

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 09:57

T1eA

Browser

Ik heb een chietec scorpio en een Epox EP-8RDA+ en mijn system word maar 22*C mijn ouwe systeem werd ook zoiets met of zonder deur merk ik bijna nixs maarja kan natuurlijk per systeem verschillen of per kast

ICT G33K

• m-m
  • Niet online

m-m

-> DOC (hoewel ik betwijfel of zn m daar open houden)

Verwijderd

mijn bak (xp2000+ met spire koeler)
word in mijn chieftec miditower met 5 casefans 45 graden stressed

met kast open word ie geloof ik hoger want de fan in de zijplaat blaast er dan niet meer op en de airflow gaat zwaar achteruit

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

De airflow niet noodzakelijkerwijs, maar de directe koeling wel. Zo'n zijfan werkt vooral doordat er een grotere luchtstroom is rondom je proc en systeem, maar ik denk niet dat hij echt heel erg helpt voor je algehele airflow. Meer het feit dat er meer koele lucht naar binnen komt helpt.

En voor geluidsnivo gewoon een busje erin zetten. Mijn fans draaien op minimum, met uitozndering van cpu fan, die draait op 3200 rpm ofzoiets. En dan haal ik nog mooie temps. Leve de stilte.

Verwijderd

DaMinD schreef op 06 February 2003 @ 13:35:
Heb net twee extra fans er in gezet. Temp. is zo'n 9 grade gedaald. ongeveer even veel als ik mijn zijplaat er af heb :)
Alleen nu lijkt het net of mijn kast gaat opstijgen :(
Laat ze eens op 7 volt draaien, dan valt het extra geluid reuze mee.
Je kunt zelfs 5 volt proberen maar dan moet je wel goed controleren of je fans aan slaan.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

mja beetje domme vraag vind ik. Want het is logisch dat als je airflow hebt je temps het beste zijn, dan als de kast dicht is. Anders heb je immers geen airflow. Als je gewoon logisch nadenkt is het direct verklaarbaar lijkt me.
Kast open zonder koelers zal koeler zijn, warmte stapelt zich niet op. Stop je er koelers in zal er een airflow ontstaan mits je ze goed geplaatst hebt. En zal die dus koeler zijn.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn kast is 23 graden(chieftec midi dragon) met kap erop en 27 met kap eraf dus ik laat liever de kap erop :0

ik heb 4 case fans,aquarius liquid cooling2 set en 2x cooldrive 4002 koelers van coolermaster.

Verwijderd

kast dicht 35/38 graden..
kast open 49/51graden..

Verwijderd

Ik heb het 26 graden met kast dicht en 23 graden met kast open :) Dat is ook het meest logisch, want me kamertemperatuur is ook zoiets.
Kijk je niet toevallig bij de verkeerde eenheid van temp. meten? Je hebt graden celcius en dat andere (kben naam kwijt). Dat maakt nogal verschil :D
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 17:48:
kast dicht 35/38 graden..
kast open 49/51graden..
Is het bij jullie zo warm in de kamer?! :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 17:53:
Ik heb het 26 graden met kast dicht en 23 graden met kast open :) Dat is ook het meest logisch, want me kamertemperatuur is ook zoiets.
Kijk je niet toevallig bij de verkeerde eenheid van temp. meten? Je hebt graden celcius en dat andere (kben naam kwijt). Dat maakt nogal verschil :D

[...]

Is het bij jullie zo warm in de kamer?! :D
DOH!!

das de temp van me proc ne niet van me case :|

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 19:49
lol mijn kamertemp. is op dit moment 12 graden, en mijn kast 14 :>

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
kamertemp 12?
BRrrrr

Hier staat het lekker op 20.5 :)

[ Voor 45% gewijzigd door manta op 11-02-2003 18:56 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ArchRAIDen schreef op 11 February 2003 @ 18:49:
lol mijn kamertemp. is op dit moment 12 graden, en mijn kast 14 :>
ik had een keer in de winter drie truien en een jas aan getrokken, stratte m'n PC en opende al m'n ramen ('t was buiten -5) was wel mooi 3 graden in m'n kast 8)
dikke overclock haalde ik toen :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 19:49
Ja, tis nu 13 :) ik vind het wel lekker zo

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Ik snap nooit hoe jullie cases zo heet kunnen worden? Case open is ie 22C en dicht 24C hier :P. En ik heb geen airflow/casefans. En het is nog überheet op mijn kamer ook.

[ Voor 16% gewijzigd door iets op 12-02-2003 21:08 ]

tvw

Verwijderd

Heb ik dus ook. CPU fan blaast op het koelblok. 12cm Papst blaast op de cpu fan, en achter 2x outtake. Werkt perfect voor cpu, 37c idle streesed 41c met fans op 7v, alleen mijn KT333 Northbridge wordt erg warm vind ik, 37c bij 162FSB, maja werkt stabiel.
Pagina: 1