Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koffiebekerhouder

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een cd-rom speler ombouwen zodat ik m'n koffiebekertje erin kan zetten.
Dit kan natuurlijk makkelijk door een mooi rond gat in het midden van de la te boren.
Wat ik wil is het systeem dat de VW Golf ook heeft. Als je daar op een knop drukt komt er een la naar buiten met een "grondvlak" dat omlaag zakt. Hier staat je beker dan op.
Afbeeldingslocatie: http://vouwfiets.danovitsch.dnsq.org/Tweakers-net/koffiebekerhouder.PNG

Ik denk dat dit tekeningetje genoeg duidelijk maakt.
Waar kun je zoiets goedkoop kopen? Ik kan me heel goed voorstellen dat een of andere 1001 dingenwinkel ze heeft liggen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

Zorg, als je zoiets doet, wel dat je een goede kwaliteit cdrom speler hebt, en verstevig het uiteinde van de la (uiteinde aan de achterkant dus). Deze zijn er namelijk niet echt op gemaakt om veel meer gewicht dan een cdtje te dragen, als je er regelmatig een fatsoenlijke beker koffie in hangt kan je er denk ik op wachten tot ie afbreekt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Je kan gewoon van die bekerhouders kopen voor in de auto.
Waarom moeilijk doen met een cd-rom enzo ?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:23
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 17:57:
Je kan gewoon van die bekerhouders kopen voor in de auto.
Waarom moeilijk doen met een cd-rom enzo ?
ik denk dat ie bedoelt voor in de computer

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

chimo schreef op 05 February 2003 @ 18:02:
[...]

ik denk dat ie bedoelt voor in de computer
dan nog, een dremel, lijm en een ouwe plastic bloemetjes bak (zo'n zwarte ronde) en je hebt er een in je PC.

kijk als je nou een echte bikkel was, bouwde je dit in je PC :+ :D

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ach.. is gewoon voor de gein. ik heb hier een kapotte CD-rom speler liggen en ik wil er nog iets geinigs mee doen. Is toch gewoon fun:D

Maar waar kun je dan zo'n bekerhouder kopen want daar ben ik juist naar opzoek!!!

Verwijderd

ik ben zeker dat ie niet bedoelt in de auto, hij zegt cdromspeler (volges mij heeft ie geen pc in de auto)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 18:09 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
lachen als je naar beneden loopt en je pc crasht en start vanzelf opnieuw op, na de POST trekt ie het laadje weer naar binnen :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:08:
ik ben zeker dat ie niet bedoelt in de auto, hij zegt cdromspeler (volges mij heeft ie geen pc in de auto)
Haha.. Zeer strakke opmerking.. Het is idd. bedoeld voor in de pc.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ben bang dat als je cdrom lade open laat staan met beker erin en je gaat rebooten dat je beker spontaan gecrusht wordt en alle koffie door je systeem druppeld.. niet echt safe..

Verwijderd

Misschien moet je iets bedenken waardoor hij bij een reboot of iets dergelijks de lade open laat staan. De lade verstevigen is trouwens ook erg slim!

Leuk idee trouwens!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
mensen, met windows xp en 2000 reboot ie niet automatisch bij een crach (is uit te zetten), tenzij de stroom uitvalt, maar over het wel of niet veilig zijn gaat het niet...

Is het mogelijk, en waar is het tekoop, thats the piont

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                             |
cdrom->     IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII|
                               /             |
                             /               |
                           /                 | computer
sneaky klepje -> _______./                   |
                                             |
                                             |

het sneaky klepje heeft een draaipunt waar ie vastzit aan de cdrom, en bij het puntje, door de zwaartekracht valt ie open, en door de schuifrichting klept ie weer dicht.

door hem maar een bepaald aantal grades te laten draaien kun je de diepte instellen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

vergeet nietdat de meeste cd-rom spelers na een aantal seconden/ tiental seconden automatisch dicht gaat

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Jullie zitten allemaal te zeuren dat de cd-rom lade na een reboot weer dichtgaat, maar als ie kapot is, zal ie 'm waarschijnlijk niet aan de IDE poort hangen, maar gewoon met 't knopje open en dicht doen. Denk ik tenminste! :Z

Verwijderd

alle koffie over je pc als je het bekertje verkeerd neerzet...

oeps...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Dit topic doet me denken aan dat bestandje van vroeger: "Als vaste coca-cola drinker krijgt u van ons een gratis bekerhouder!"
En als je dan op OK klikte ging je CD-Rom lade open...... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Morax op 05-02-2003 19:27 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

droupsnoet schreef op 05 February 2003 @ 19:12:
vergeet nietdat de meeste cd-rom spelers na een aantal seconden/ tiental seconden automatisch dicht gaat
Dat is over het algemeen alleen bij nieuwe spelers zo, en hij heeft een speler over, dus zal dat wel niet een van de nieuwsten zijn denk ik.

En dat je kofie over de hele vloer en pc ligt als hij reboot zal volgens mij wel meevallen hoor, want stop maar eens een vinger in de cd-speler en sluit hem maar
Dat laadje gaat nooit helemaal dicht.
([verzekeringmodus] ik ben voor eventuele verwondingen e.d. niet aansprakelijk[/verzekeringmodus])
En als je daar een stenenbeker/mok of een stevige plastic beker hebt te staan, gaat dat ding nooit helemaal dicht, dus zal hij ook nooit morsen (nou ja, als jij je beker te vol hebt en het beweegt en het valt over het randje, ja, dan wordt het anders).

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hmmm, nieuwe spelers, die van mij komt uit 98 of 99 hoor, in de it is dat toch prehis ! :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Copkillerwes schreef op 05 February 2003 @ 19:25:
Dit topic doet me denken aan dat bestandje van vroeger: "Als vaste coca-cola drinker krijgt u van ons een gratis bekerhouder!"
En als je dan op OK klikte ging je CD-Rom lade open...... :P
ja dat was nog es lol jonge... helemaal verstijfd zat je achter je pc en dacht; wtf?! een virus?! zat je bij een vriend van je; jaahaa dat deed ik muhaha >:) >:) >:)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45
Ik zet mijn koffie altijd gewoon op mijn bureau!

Dat dan weer wel......

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zal ik dan maar eens een nuttige reply posten? :)

Ik denk dat je zoiets kan maken, met een soort klepje dat naar beneden valt als de lade naar buiten is en inklapt als ie naar binnen gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenlukas.host.sk/pics/koffiesteun.gif

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
tis op zich een leuk idee, maar ff zomaar een vraag... heb jij tijd voor dit soort mods? :P ik niet in ieder geval...
het idee is goed, maar ik denk dat de uitvoering zwaar tegen zal vallen.

Mn 3D printer blogje..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Pastasaus schreef op 05 februari 2003 @ 19:45:
Zal ik dan maar eens een nuttige reply posten? :)

Ik denk dat je zoiets kan maken, met een soort klepje dat naar beneden valt als de lade naar buiten is en inklapt als ie naar binnen gaat:

[afbeelding]
als je nu naar mijn ansje-art kijkt dan zie je dat mijn idee praktischer is omdat die vanzelf weer dichtgaat eh ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• JER00N
  • Niet online
Atgast schreef op 05 februari 2003 @ 19:57:
[...]

als je nu naar mijn ansje-art kijkt dan zie je dat mijn idee praktischer is omdat die vanzelf weer dichtgaat eh ?
volgens mij is het precies hetzelfde :P

maar mijne is helemaal mooi animated uitgewerkt :P B) (het plaatje dan)

alleen vraag ik me af hoe je zoiets wil vastmaken (die scharniertjes enzo)

Verwijderd

merijnen schreef op 05 February 2003 @ 19:14:
Jullie zitten allemaal te zeuren dat de cd-rom lade na een reboot weer dichtgaat, maar als ie kapot is, zal ie 'm waarschijnlijk niet aan de IDE poort hangen, maar gewoon met 't knopje open en dicht doen. Denk ik tenminste! :Z
Maar..hij gaat na reboot toch dicht omdat de stroom er afgeweest is, en niet vanwege aansturing via ide?

• JER00N
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 20:06:
[...]

Maar..hij gaat na reboot toch dicht omdat de stroom er afgeweest is, en niet vanwege aansturing via ide?
de kans dat de stroom uitvalt terwijl er een beker koffie in dat ding staat is wel heel klein hoor :) daar zou ik niet zo'n punt van maken.

Verwijderd

Pastasaus schreef op 05 February 2003 @ 20:08:
[...]

de kans dat de stroom uitvalt terwijl er een beker koffie in dat ding staat is wel heel klein hoor :) daar zou ik niet zo'n punt van maken.
Daar ging het niet om..het ging om de stroom die er even af gaat als de pc opnieuw opstart..

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 20:09:
[...]

Daar ging het niet om..het ging om de stroom die er even af gaat als de pc opnieuw opstart..
Volgens mij blijft ie dan gewoon open staan hoor! Hij krijgt immers geen command om te gaan lezen wat erin zit.. Maar misschien zit dat er wel ingebouwd...
Ik weet 't niet! Wie probeert 't uit? (Ik heb nu geen zin om m'n pc open te halen en te restarten!)

• ThomasW
  • Laatst online: 16-11 22:26
reken maar dat dat ding dan dicht gaat.

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

ok! had ik 't toch fout..
excuses! :P

Verwijderd

Topicstarter
Zo.. Dan maaf dff duidelijkheid.. De cd-rom speler gaat dicht waneer hij bij het opstarten open stond. Dus dat is wel een groot nadeel. Of hij na verloop van tijd ook dicht gaat weet ik niet (probeer ik nu uit)...
IDE kabel heb ik trouwens niet aangesloten zitten, heeft geen zin. de Laser met zijn aansturing heb ik er ook compleet uitgehaald, heeft toch geen nut meer en daar komt straks de koffiekophouder tezitten..

Alvast een voorproefje voor diegene die niet kunnen wachten (de url word straks aangepast en er word een nette pagina voor in de plaats gezet als hij af is): http://vouwfiets.danovits...older/Coffycupholder.html

Ik wilde eerst een originele bekerhouder modden zodat die in m'n cd-rom paste. Maar aangezien ik er dan vanavond niks meer aan kon doen wilde ik het op een andere manier proberen. Ik heb een stuk ijzerdraad (2 mm dik) gepakt van een rol waar je ook de wei mee afmaakt. Doekje met wat Commandant (poetsmiddel waar je de auto ook mee kunt poetsen) en goed wrijven over de draad, dan krijg je die doffe laag er mooi vanaf en glimt je draad.
Het enige wat ik nog moet doen is een plaatje voor boven en onder maken (doe ik morgen op school). Onderop is logisch, die moet aan die 2 gebogen ijzerdraden gemonteerd worden, hier steunt de koffiebeker op. Bovenop wil ik de hele cd-rom lade afdekken met een metalen plaat (waarschijnlijk iets van blik of zo). Dat ook ff goed poetsen met commandant natuurlijk.
Mischien dat ik trouwens messing of koperplaat pak, moet ff kijken wat er mooi uitziet en wat ze hebben liggen wat ik kan/mag gebruiken.

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
mmm is net zoiets als asbak houder :), ps niet proberen met een plextor branden of een fan in de buurt dan blaast de as door je kast ;)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zou dan ipv blik ofzo alu nemen, dat wordt niet zo snel dof en is niet gevoelig voor morsen, plus dat je het met een schaar kunt knippen...

verder de foto's beloven veel, maar als je er echt tijd in wil steken en echt het id van de Volkswagen wil uitbvoeren, rij dan ff langs de sloop, die dingen zul je cker gratis meekrijgen ;)

suc6

T60P Widescreen

Verwijderd

Als je je computer start gaat je cdspeler even dicht.
Hoe los je dit op?

Verwijderd

[idiootmodus]
Stomme opmerking maar sloop gewoon alles eruit en haal elke de stroom er vanaf. Want het lijkt mij dat als je het motortje eruit slacht dat hij toch nie meer open en dicht gaat. Het open maken kun je toch gewoon door er een soort mini knopje op te doen waarmee je hem ermee uittrekt.
Ik sloop altijd cd spelers maar heb er nog nooit op het idee gekomen om hem als koffiebeker houder te gebruiken..[/idiootmodus]

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

ermmm :) aaan je foto's te zien, kan je gewoon die 2 'zwengelende' metaaldraadjes aan elkaar verbinden met een stukje blik ofzo, of tijdelijk wat tape. heb je dat al geprobeerd?

Stop uploading passwords to Github!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
jezus man, ooit wel op een autosloop geweest??? daar liggen de in elkaar gereden leasebakken op een rijtje, die bekerhouders zitten er eigenlijk altijd nog wel in. paar euro aan de sloopsjaak geven en je hebt een originele, met schroefjes oid vast wel aan je lade te maken als je em afzaagt oid.

• Fire69
  • Laatst online: 23:26
Ben ik het alleen of zijn hier heeel veel mensen die gewoon het topic niet lezen voor ze iets lullen?
Hij wil gewoon zelf iets maken, de drive gaat niet dicht als er geen ide opzit, ...

Leer nu toch eerst eens lezen!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
M'n cd-rom mod is af!!!

Kijk op: Cd-rom speler word koffiebekerhouder

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat je beter je tijd en geld in nuttigere mods kunt stoppen welke je dan weer met ons deelt... Kunnen wij het idee ook gebruiken EN jij hebt het idee dat je iets hebt gedaan voor de maatschappij :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gefeliciteerd.

Toen ik je topic voor de eerste keer zag moest ik toch heel erg aan het helpdesk verhaal 'Help de computer heeft mijn koffiebekerhoudertje ingeslikt' denken (heb dat zelf op een helpdesk binnen gekregen :( , maar kende hem al :P )

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BCM
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Het probleem van het dichtgaan is heel snel opgelost. Gewoon een PSU schakelen met de hoofdvoeding, met daarop alleen de koffiebekerhouder en deze aan een UPS hangen. Simpel zat.

Cedo Nulli

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 07 February 2003 @ 12:40:
[...]

Gefeliciteerd.

Toen ik je topic voor de eerste keer zag moest ik toch heel erg aan het helpdesk verhaal 'Help de computer heeft mijn koffiebekerhoudertje ingeslikt' denken (heb dat zelf op een helpdesk binnen gekregen :( , maar kende hem al :P )
Inderdaad. Op www.userfriendly.org van de laatste week staat een verhaal over een helpdeskmedewerker die knettergek geworden is en die dus ook zo'n actie met een afgebroken koffiebekerhouder heeft gedaan. Dat had mij dus op het idee gebracht om een cd-rom speler tot een echte fatsoenlijke koffiebekerhouder om te bouwen:D
BCM schreef op 07 februari 2003 @ 13:22:
Het probleem van het dichtgaan is heel snel opgelost. Gewoon een PSU schakelen met de hoofdvoeding, met daarop alleen de koffiebekerhouder en deze aan een UPS hangen. Simpel zat.
Dit vind ik een beetje moeilijk doen. Zowiezo heb ik geen UPS en de aanschaf daarvan is me veel te duur (ik kan het heel goed zonder redden).
Maar als ik de sensor erop gemaakt heb laat ik nog weten. Er zijn nog een paar dingen die me niet lekker zitten (voornamelijk de aansturingselectronica).
Pagina: 1