PSU Enermax Prob

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
(Ik post dit even voor een kennis die zn password kwijt is)

Hallo,

Gisteren begaf men oud 250 watt voeding het, dus vanmidag splinternieuwe Enermax EG365AX-VE 350 Watt PSU gekocht. Install verliep plot, systeem werkt naar behoren MAAR vanaf ik in Windows komt, krijg ik een error van USDM (hardwaremonitorprog dat bij Epox 8RDA+ setup cd kwam) die luid als volgt ->'The 5.564 V Power-Line has exceeded Normal Operating Tolerance' , en gaat men mobo zeer hard piepen (dat alarm kan je afzetten via prog tho)

Wat is er aan de hand? Zou ik best psu trug naar shop brengen?

PS : hier mijn huidige voltage waardes -> http://users.skynet.be/lem/volt.jpg

Misschien is er iets te hoog ofzo, heb er niet al teveel verstand van :)

Pc specs :

XP 2000@2200
Epox 8RDA+

Alvast bedankt bij antwoord.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Blijkbaar meet je USDM dus dat je 5V lijn te veel afwijkt. Dit kan komen door overbelasting of een brakke voeding.

Op het plaatje wat je geeft trouwens zijn de voltages niet zo erg afgewijkt, meestal mogen deze zo rond de 5-10% afwijken voordat je er iets van gaat merken als instabiliteit. Check nog even in de BIOS of deze voltages niet te ver afwijken voor de zekerheid, zo niet zou ik me er geen zorgen over maken.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik denk dat het een eenmalige fout is, en je er niet echt veel zorgen hoeft te maken.
ik zou voor de zekerheid wel ff op je 5 en 12 volt lijntjes blijven letten voor de eerst komende paar dagen... ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)