Ik wil graag een notebook hebben met een Mobile processor erin om dat ik geen zin heb in een energie slurpende processor waarbij ik na drie kwartier alweer de batterij kan bijtanken. Ik zit er dus aan te denken om een Dell notebook aan te schaffen. Helaas heb ik nog weining gehoord over Dell notebooks en hoe ze werken. Heeft iemand hier meer ervaring mee???
Verwijderd
Kijk op de Dell site welke laptop je zou willen hebben en zoek dan met Google naar reviews. Verder is Dell niet de enige met Mobile processors hoor. Compaq, Toshiba, HP, IBM bijvoorbeeld.
Er zijn genoeg topics over Dell notebooks hoor, hier een kleine greep:
Welke laptop? Asus of Dell?
Dell notebooks
Dell?
En zie ook deze search-link.
Dell laptops zijn over het algemeen wel goed van kwaliteit, ze worden veel aangeraden en Dell is een van de betere notebook-merken.
Met de garantie schijnt het ook wel ok te zijn, maar daar heb ik geen directe ervaring mee.
Dell notebooks
Dell?
Dell laptops zijn over het algemeen wel goed van kwaliteit, ze worden veel aangeraden en Dell is een van de betere notebook-merken.
Met de garantie schijnt het ook wel ok te zijn, maar daar heb ik geen directe ervaring mee.
Zou je iets meer precies willen zijn? Waarom zou je daarvoor gaan bijvoorbeeld?advies: ga voor de sony met 16" bij Office center
Slaat die 16" niet op de schermgrootte??? Wordt het dan niet te moeilijk om een bijpassende (f)laptop tas te kopen???
Lekker realistisch om topics van 2 jaar oud erbij te zetten. Technologie staat niet stilAikeleer schreef op 03 februari 2003 @ 17:27:
Dell notebooks
Dell?
[...]
Zou je iets meer precies willen zijn? Waarom zou je daarvoor gaan bijvoorbeeld?
Misschien zijn er wel veel betere alternatieven bijgekomen in de tussentijd.
Ik ben ook wel geinteresseerd wat dit topic brengt.
Verwijderd
Omdat die 1600 x 1200 draait en een 16" scherm heeft. Het is echter geen mobile p4 !Aikeleer schreef op 03 februari 2003 @ 17:27:
Dell notebooks
Dell?
[...]
Zou je iets meer precies willen zijn? Waarom zou je daarvoor gaan bijvoorbeeld?
2 jaar oud? Eentje is een jaar oud en de ander is van september 2002.rellehenk schreef op 03 February 2003 @ 17:35:
[...]
Lekker realistisch om topics van 2 jaar oud erbij te zetten. Technologie staat niet stil![]()
Misschien zijn er wel veel betere alternatieven bijgekomen in de tussentijd.
Ik ben ook wel geinteresseerd wat dit topic brengt.
Een resolutie van een scherm zegt niet alles hoor. De topicstarter geeft duidelijk aan dat 'ie graag een laptop met een mobile CPU wilt, en geen desktop CPU. Misschien is zo'n laptop voor jou wel interessant, maar voor de topicstarter niet.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:35:
[...]
Omdat die 1600 x 1200 draait en een 16" scherm heeft. Het is echter geen mobile p4 !
Sommige winkels hebben wel tassen voor de laptops die ze verkopen in het assortiment, misschien is dit ook het geval bij de Office Center.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:30:
Slaat die 16" niet op de schermgrootte??? Wordt het dan niet te moeilijk om een bijpassende (f)laptop tas te kopen???
[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 03-02-2003 17:52 ]
Over Dell:
Ik heb zelf een Dell Desktop computer, en ik ben niet erg te spreken over de service van Dell tot nu toe. Er heerst daar zo'n sfeertje van: "de grote vissen gaan voor" waardoor je soms lang op te verlenen service moet wachten. Ook een levertijd van +2 maanden is niet uitzonderlijk
Ik zou niet voor een Dell gaan in dat opzicht.
Upgraden van Dell PC's is ook een lastig klusje, vaak kan je weer alleen Dell dingen gebruiken, die weer een wat hogere levertijd hebben.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een winkel waar je gewoon naar binnen kan lopen...
Over laptops:
Niet dat ik wil spammen, maar bij de Computerland krijg je nu bij de meeste laptops tijdelijk een laptoptas gratis erbij.
Wat is eigenlijk je budget? Welke eisen stel je naast de mobile proc?
Dat is altijd ook wel handig om verder te kunnen zoeken.
Ik heb zelf een Dell Desktop computer, en ik ben niet erg te spreken over de service van Dell tot nu toe. Er heerst daar zo'n sfeertje van: "de grote vissen gaan voor" waardoor je soms lang op te verlenen service moet wachten. Ook een levertijd van +2 maanden is niet uitzonderlijk
Ik zou niet voor een Dell gaan in dat opzicht.
Upgraden van Dell PC's is ook een lastig klusje, vaak kan je weer alleen Dell dingen gebruiken, die weer een wat hogere levertijd hebben.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een winkel waar je gewoon naar binnen kan lopen...
Over laptops:
Niet dat ik wil spammen, maar bij de Computerland krijg je nu bij de meeste laptops tijdelijk een laptoptas gratis erbij.
Wat is eigenlijk je budget? Welke eisen stel je naast de mobile proc?
Dat is altijd ook wel handig om verder te kunnen zoeken.
zie m'n specs, dell laptop met een celeron 1066. Geen idee of ie mobile is of niet, boeit me ook niet want ik draai ruim 3 uur op 1 accu 
Hangt volledig van de cpu af, de snellere P4M cpu's zullen ook je accu wat rapjes leeg trekken denk ik. En een groter scherm slurpt ook meer energie dus hou daar ook rekening mee.
Hangt volledig van de cpu af, de snellere P4M cpu's zullen ook je accu wat rapjes leeg trekken denk ik. En een groter scherm slurpt ook meer energie dus hou daar ook rekening mee.
idd , ik zou er ook niet voor gaan , dat had je een paar jaar geleden ook met HP .. weet niet of dat nog zo is ..Sjoewe schreef op 03 februari 2003 @ 18:05:
....
Upgraden van Dell PC's is ook een lastig klusje, vaak kan je weer alleen Dell dingen gebruiken, die weer een wat hogere levertijd hebben...
Ze maken ok misbruik van de prijs van de upgrades .. Koop gewoon een Toshiba Sattelite ofzo een algemeen latopje zodat je met de actuele prijs je upgrades kan halen.
volgens mij is de 1066 er alleen in mobile (heb ze nog nooit als desktop gezien eigenlijk).Sick Nick schreef op 03 februari 2003 @ 18:07:
zie m'n specs, dell laptop met een celeron 1066. Geen idee of ie mobile is of niet, boeit me ook niet want ik draai ruim 3 uur op 1 accu
en te zien aan de duur van je accu issie ook mobile
Verwijderd
Dell:
- uitstekende service (eigen ervaring)
- goede kwaliteit onderdelen
- onderdelen makkelijk te vervangen (eigen ervaring)
- bij sommige series is het toetsenbord brak (gelukkig geen eigen ervaring
)
- prijs/kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed
- uitstekende service (eigen ervaring)
- goede kwaliteit onderdelen
- onderdelen makkelijk te vervangen (eigen ervaring)
- bij sommige series is het toetsenbord brak (gelukkig geen eigen ervaring
- prijs/kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed
edit:
Dit gaat vooral over de latops van Dell, maar ik heb sinds een week ook een nieuwe Dell desktop en dat gaat ook perfect!
Dit gaat vooral over de latops van Dell, maar ik heb sinds een week ook een nieuwe Dell desktop en dat gaat ook perfect!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 18:23 ]
Ik heb de voorganger van de Dell inspiron 8200, de inspiron 8100.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er erg tevreden over ben. De laptop is erg stabiel en snel, en met name het scherm is erg goed. Ik heb persoonlijk de 1400 X 1050 TFT, en die is erg fijn. Ook voor gamen trouwens.
Denk er overigens wel aan dat de 8100/8200 laptops niet erg licht zijn. Als je veel op pad gaat, overweeg dan ook een zijn lichtere broertje, de latitude.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er erg tevreden over ben. De laptop is erg stabiel en snel, en met name het scherm is erg goed. Ik heb persoonlijk de 1400 X 1050 TFT, en die is erg fijn. Ook voor gamen trouwens.
Denk er overigens wel aan dat de 8100/8200 laptops niet erg licht zijn. Als je veel op pad gaat, overweeg dan ook een zijn lichtere broertje, de latitude.
Verwijderd
Dell notebooks schijnen errug goed te zijn... en het grote voordeel is natuurlijk dat je (tot op zekere hoogte) hem zelf kan samenstellen...
(Net even gedaan trouwens... Zo'n 8200 met 2.0 Ghz Mobile PIV processor, 512 MB DDR en verder alles erop en eraan... €3600,-
)
(Net even gedaan trouwens... Zo'n 8200 met 2.0 Ghz Mobile PIV processor, 512 MB DDR en verder alles erop en eraan... €3600,-
Ik heb zelf een Dell Inspiron 4150 P4M met 14,1" SXGA 1400x1050 scherm, aantrekkelijk geprijst, snel, licht van gewicht en accu doe ik +/- 3 uur mee. Heb er nog geen problemen mee gehad + door zo'n mobile processor is ie ook lekker stil en dat moet voor mij een laptop zijn.
M'n neef heeft ook een Dell laptop (type zal ik nog ff navragen), hij heeft hem nu al een tijdje en nog nooit problemen gehad. Ik moet zeggen dat ik het scherm beter vindt (scherper) dan het scherm van mij Toshiba.
Kijk in mijn specs naar de laptop.... en voila een dell 8200 gebruiker. Niks dan lof over het apparaat. Gamen gaat ontzettend goed zelfs op 1600x1200. Service is ook strak had een klein probleempje in overleg met de service en support desk daar zelf op kunnen lossen. Was een schroefje wat een beetje los zat. Bestellen ging wat minder maar dat was na een wisseling van Account medewerker over. En tjah het gewicht. Ik kan er wel mee leven zo zwaar vind ik hem niet.
*empty*
Zoals ik nu lees is Dell dus wel een aardig goede (f)laptop. Wat ik wel las en ook een beetje huiverig is dus de levertijd, 2 maanden!!!!!! Meen je dat serieus? Mijn budget ligt op maximaal 2500 euro. Had zelf gedacht een standaard 1,8 Ghz processor met 256Mb intern geheugen. 15" UXGA TFT scherm, 30Gb HD, internal 8x DVD drive, Modular 24x CD-RW, 2nd smart lithium battery en een ATI 9000 64Mb grafische kaart.
De mijne heb ik besteld + betaald op vrijdag 24-1-03. Volgens de ordertracker komt hij 10-2-03 binnen.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:26:
Wat ik wel las en ook een beetje huiverig is dus de levertijd, 2 maanden!!!!!! Meen je dat serieus?
Dat is dan 12 werkdagen nadat ik hem besteld heb, valt toch nog wel mee..
Levertijd van Dell is normaal tussen de 5 en 15 werkdagen. Als je slim bent info je even bij je bestelling.. dan heb je een idee over de levertijd.
Heb hier een aantal Dell machines en ben er zeer tevreden over.
Services is goed, machines zijn goed... en voor een redelijke prijs.
Kijk en weeg alles tegen elkaar af... Dell kan zeker een goede keuze zijn denk ik.
Heb hier een aantal Dell machines en ben er zeer tevreden over.
Services is goed, machines zijn goed... en voor een redelijke prijs.
Kijk en weeg alles tegen elkaar af... Dell kan zeker een goede keuze zijn denk ik.
Wellicht een idee?
http://www.tweakers.net/aanbod/83049/all
Ik heb zelf ook een laptop van Dell. Als alles naar behoren gaat, heb je hem best snel in huis. Mocht er wat misgaan, kan het erg lang duren. Ik had hem na betaling binnen een week. Met service zijn ze erg goed en supersnel! Is er iets kapot komt UPS vaak de volgende dag al halen en een dag erna brengen!!
http://www.tweakers.net/aanbod/83049/all
Ik heb zelf ook een laptop van Dell. Als alles naar behoren gaat, heb je hem best snel in huis. Mocht er wat misgaan, kan het erg lang duren. Ik had hem na betaling binnen een week. Met service zijn ze erg goed en supersnel! Is er iets kapot komt UPS vaak de volgende dag al halen en een dag erna brengen!!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Die 2+ maanden is mijn eigen ervaring. Fijn om te horen dat dat nu niet meer zo is. Ik ben nog nooit door een bedrijf zo onbeschoft geholpen als toen door Dell.
Dat is gelukkig, te lezen aan de posts nu voltooid verleden tijd
De Dell PC's zijn idd wel stabiel en ook de laptops zijn zeer netjes.
De pick-up & return garantie faalt af en toe, dat wel.
Als je zelf handig genoeg met dat ding bent zul je de service niet snel nodig hebben, maar ik heb toch liever een winkel waar ik binnen kan stappen. Om bovendien alles uit te proberen etc.
Maar wat is nou je budget? Ik vind Dell wel vrij duur namelijk.
Dat is gelukkig, te lezen aan de posts nu voltooid verleden tijd
De Dell PC's zijn idd wel stabiel en ook de laptops zijn zeer netjes.
De pick-up & return garantie faalt af en toe, dat wel.
Als je zelf handig genoeg met dat ding bent zul je de service niet snel nodig hebben, maar ik heb toch liever een winkel waar ik binnen kan stappen. Om bovendien alles uit te proberen etc.
Maar wat is nou je budget? Ik vind Dell wel vrij duur namelijk.
ik zou iig wel een DVD/CD-rw combo nemen... copieeren duurt iets langsamer (software regeld te kopie, dus geen gesanik met images maken enzow) maar het spaart bakken met geld..
* Cereal is ook een Dell Inspiron 8100 bezitter
Prachtig apparaat... een beetje groot, tikkeltje zwaar (vooral met 2 accu's) maar dan doet ie het 6 uur (!) ongestoord achter elkaar
Er is ook geen betere game-laptop te krijgen... mijn Geforce 2Go 32mb DDR draait alles nog vlotjes @ 1024 (helaas nog geen radeon een jaartje geleden)
Wel een aantal probleempjes gehad, maar die worden in no-time en gratis opgelost...
ik zou wel 3 jaar garantie erbij nemen... mijn garantie is nu voorbij, en als er wat gebeurt, ben ik mooi de lul...
persoonlijk zou ik er zeker 250 euro voor over hebben voor 3 ipv. 1 jaar garantie
conclusie: Dell Doen!
Prachtig apparaat... een beetje groot, tikkeltje zwaar (vooral met 2 accu's) maar dan doet ie het 6 uur (!) ongestoord achter elkaar
Er is ook geen betere game-laptop te krijgen... mijn Geforce 2Go 32mb DDR draait alles nog vlotjes @ 1024 (helaas nog geen radeon een jaartje geleden)
Wel een aantal probleempjes gehad, maar die worden in no-time en gratis opgelost...
ik zou wel 3 jaar garantie erbij nemen... mijn garantie is nu voorbij, en als er wat gebeurt, ben ik mooi de lul...
persoonlijk zou ik er zeker 250 euro voor over hebben voor 3 ipv. 1 jaar garantie
conclusie: Dell Doen!
[ Voor 4% gewijzigd door Cereal op 03-02-2003 20:06 ]
mijn budget is 2500. Maar ik vind Dell niet zo duur als bv een Compaq of HP gezien het feit wat zij leveren en wat Dell leverd. Heb het zelf niet zo op Acer en Toshiba, al is dat meer een gevoelskwestie.
Absoluut mee eensCereal schreef op 03 February 2003 @ 20:06:
ik zou iig wel een DVD/CD-rw combo nemen... copieeren duurt iets langsamer (software regeld te kopie, dus geen gesanik met images maken enzow) maar het spaart bakken met geld..
De garantie zit er natuurlijk bij. Zit alleen nog te twijfelen over de 3 jaar International Next Business Day On-Site of de 3 Jaar European Collect & Return Garantie. Wordt er bij Dell niet wijzer op wat precies het verschil is.
Zo zit mijn gevoel dus op Dell 
Maar ik denk dat je voor dat geld bij Dell idd een hele goede laptop krijgt, en koop idd die extra garantie erbij!
Edit:
on site is dat er een dell figuur bij jou thuis de PC komt fixen
pick up and return is je pc (gratis?) naar Dell toesturen voor reparatie
Maar ik denk dat je voor dat geld bij Dell idd een hele goede laptop krijgt, en koop idd die extra garantie erbij!
Edit:
on site is dat er een dell figuur bij jou thuis de PC komt fixen
pick up and return is je pc (gratis?) naar Dell toesturen voor reparatie
[ Voor 34% gewijzigd door Sjoewe op 03-02-2003 20:15 ]
Verwijderd
International Next Business Day On-Site = Komt iemand bij je thuis hem reparerenVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:12:
De garantie zit er natuurlijk bij. Zit alleen nog te twijfelen over de 3 jaar International Next Business Day On-Site of de 3 Jaar European Collect & Return Garantie. Wordt er bij Dell niet wijzer op wat precies het verschil is.
European Collect & Return Garantie = Dan mag je hem opsturen en ben je hem dus veel langer kwijt
Bedankt voor de info over de garantie. Het heeft mijn keuze er niet makkelijker op gemaakt maar das niet erg. Weet nu tenminste waar het over gaat.
er is genoeg te vinden over dell, niets meer dan lof...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()