Ik heb een shuttle sk41g barebone. Dit systeem is aardig stil, maar mijn videokaart, een 7500 all in wonder maakt het meeste geluid. Ik wilde zo'n zalman zm80 koeler kopen, maar er is geen plek voor in mijn kastje. Weet iemand een oplossing, is het mogelijk om de GPU passief te koelen door middel van een heatsink?
Ik heb 7500s passief gekoeld gezien. Ze worden wel warm, maar als je er een beetje grote heatsink op zet moet het lukken.
Een grote heatsink kan natuurlijk wel, maar ik zou eerder een kleine heatsink en een stille 80 mm fan erop doen. Dat koelt een stuk beter en neemt toch ongeveer even veel ruimte in beslag
The devil is in the details.
Verwijderd
jij kan altijd een 90mm case fan op 5v laten blazen tegen de heatsinking
ik heb mijn r8500 passief gekoeld met de zalman cu17 d8 ik, alleen blaast dus een 90mm fan op, die jij niet hoort.
ik heb mijn r8500 passief gekoeld met de zalman cu17 d8 ik, alleen blaast dus een 90mm fan op, die jij niet hoort.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:17 ]
Dank je jongens, maar het probleem is dat onder/naast de agp slot meteen de kast zit, er is dus weinig ruimte om een grote heatsink te monteren. Ik denk dat ik een andere fan ga proberen...
De behuizing van een Shuttle barebone is toch van aluminium? Gebruik dit als koellichaamVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 18:35:
Dank je jongens, maar het probleem is dat onder/naast de agp slot meteen de kast zit, er is dus weinig ruimte om een grote heatsink te monteren. Ik denk dat ik een andere fan ga proberen...
"It certainly appears so..."
Ja, de kast is van aluminium.. Maar zou dat werken dan? Het zou wel een superoplossing zijn!!! Ik zal eens kijken. Maar dat blokje aliminium moet wel precies op maat gefreesd worden dan. Dank je!!!
Bel wat computer zaakjes op en vraag of ze een koelertje voor je hebben die daar op past.
Die rotdingen gaan altijd herrie maken na een tijdje.
Bij de winkel waar ik werk hebben we ook vaak een paar reservekoelertjes voor het geval er weer eens een brak gekoelde videokaart tussen zit.
Die rotdingen gaan altijd herrie maken na een tijdje.
Bij de winkel waar ik werk hebben we ook vaak een paar reservekoelertjes voor het geval er weer eens een brak gekoelde videokaart tussen zit.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
of je zaagt een gat in de zijkant van je kast en monteert een fan...Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 18:55:
Ja, de kast is van aluminium.. Maar zou dat werken dan? Het zou wel een superoplossing zijn!!! Ik zal eens kijken. Maar dat blokje aliminium moet wel precies op maat gefreesd worden dan. Dank je!!!
Pagina: 1