Verwijderd
eh vraagje :
wat is die witte streep die helemaal achterin verdwijnt?
wel gave foto!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 21:58 ]
Verwijderd
Hedenmiddag aan de Vecht:

[ Voor 11% gewijzigd door Erry op 07-02-2003 22:11 . Reden: 1 foto eraf gehaald ]
Voortaan email lezen
[ Voor 93% gewijzigd door MATANDO op 07-02-2003 23:27 ]
Deze foto heeft iets. Ik vind het in ieder geval heel mooi. Mooie lokatie trouwens.Erry G schreef op 07 February 2003 @ 22:08:
Vandaag weer lekker in de mist er opuit geweest. Contrast en scherpte zijn dan ook verre van optimaal, maar het geheel heeft wel zo zijn charme (vind ik).
[afbeelding]
niet echt scherp wel leuk dacht ik zo
[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 16-01-2022 16:29 ]
Verwijderd
Ik vindt het echt een hele mooie fotoErry G schreef op 07 februari 2003 @ 22:08:
Vandaag weer lekker in de mist er opuit geweest. Contrast en scherpte zijn dan ook verre van optimaal, maar het geheel heeft wel zo zijn charme (vind ik).
[afbeelding]

Grotere versie (Niet fullsize)
Heb mijn camera pas 2 dagen dus moet nog veel dingen leren
Ben nog maar n00b in fotografie gebied dus wees mild

[ Voor 98% gewijzigd door Ebayzo op 08-02-2003 10:28 ]
Default blanke hetero
Verwijderd
als ik bij de search zoek en hem vind en dan op de link klikt geeft ie een error
Hier staan de foto's die ik gemaakt heb in een html pagina
Verwijderd
laatst ook een ontbijtje gefotografeerd

maar ik ben alles behalve tevreden, ik vind de belichting niet goed, de zwarte achtergond klopt niet helemaal, de highlights zijn te sterk, en de compositie is niet al te best. Iemand goede tips??
Verwijderd
Had je dit van te voren bedacht? Bij mij moeten de foto's eigenlijk altijd spontaan komen, anders ben ik toch nooit tevreden, het wordt nooit zoals je het echt in gedachten hebt. Ik vind je foto een beetje hard, ik hou zelf voor dit soort foto's van iets minder contrast, hij lijkt nu een beetje somber vind ik.Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:39:
[...]
[afbeelding]
maar ik ben alles behalve tevreden, ik vind de belichting niet goed, de zwarte achtergond klopt niet helemaal, de highlights zijn te sterk, en de compositie is niet al te best. Iemand goede tips??
Verwijderd
jep, van tevoren bedacht, maar je hebt gelijk, het wordt inderdaad nooit zoals je wilt. Contrast is inderdaad een beetje hard...Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:44:
[...]
Had je dit van te voren bedacht? Bij mij moeten de foto's eigenlijk altijd spontaan komen, anders ben ik toch nooit tevreden, het wordt nooit zoals je het echt in gedachten hebt. Ik vind je foto een beetje hard, ik hou zelf voor dit soort foto's van iets minder contrast, hij lijkt nu een beetje somber vind ik.
Ik vind het best een goede foto, je moet misschien wat meer aandacht geven aan de belichting omdat het blaadje tussen ei en kopje haast niet zichtbaar is. Heb je geen 'klimop'kopje, dat zou er beter bijpassen. Expirementeren met een lichter achergrond zou ook nog wel eens de sfeer van de plaat gunstig kunnen beinvloeden (pastel groenachtig?). Ideetje?Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:39:
[...]
[afbeelding]

maak ff een lycos 50mb servertje gratis aan man...
Dat ding van jouw is zo traag...
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Jah, dat is een goed idee, maar ik heb geen ander kleur achtergronden, en om nou een achtergrond te gaan kopen voor één foto, vind ik zo zondeErry G schreef op 08 februari 2003 @ 11:55:
[...]
Ik vind het best een goede foto, je moet misschien wat meer aandacht geven aan de belichting omdat het blaadje tussen ei en kopje haast niet zichtbaar is. Heb je geen 'klimop'kopje, dat zou er beter bijpassen. Expirementeren met een lichter achergrond zou ook nog wel eens de sfeer van de plaat gunstig kunnen beinvloeden (pastel groenachtig?). Ideetje?
Klopt, ik heb gewacht totdat ik 1 foto van een oude roestige alfa spider zag en ben daarna afgehaakt!Firecow schreef op 08 February 2003 @ 12:22:
stroink @ server![]()
![]()
maak ff een lycos 50mb servertje gratis aan man...
Dat ding van jouw is zo traag...
nog eentje van mij met een verhaaltje
*snip* Op verzoek verwijderd
Ik zat dus bij m'n broer in de auto te spelen met men digicam en probeerde iets stil in beeld te krijgen (nogal moeilijk in een auto
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 16-01-2022 16:29 ]
Verwijderd
Foto's uit rijdende auto's met slow shutter zijn altijd leuk

grote versie
Verwijderd
Ja.....sorry...ik weet het, @home upload is langzaam, bovendien draait mijn php op het moment niet helemaal lekker maar een gratis lycosite is ook niet vooruit te branden en met 3 Gigabyte aan foto's schiet dat ook niet op....Erry G schreef op 08 February 2003 @ 12:42:
[...]
Klopt, ik heb gewacht totdat ik 1 foto van een oude roestige alfa spider zag en ben daarna afgehaakt!
Ik heb trouwens het idee dat die 15K upload nog best te doen is, het is voornamelijk de trage reactie van mijn scripts in het album, ik zal eens kijken of ik dit weekend nog tijd kan vrij maken het hele spul over te zetten naar een snellere server. Als je het album overigens op slideshow zet lijkt 'ie een stuk sneller te gaan. Al blijft het natuurlijk, zeker als er meer mensen tegelijk kijken, toch wel langzaam. (misschien volgend topic - Waar je fotosite van meerdere gigabytes goedkoop hosten?)
Dit topic kost ook wel erg veel bandbreedte zie ik, alleen deze ochtend al een upload van 100 MB, en dat aan die jpg-jes van 50K per stuk, dit upload ik normaal in een hele maand ofzo!
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 15:28 ]
Verwijderd
Mooi, vooral de horizon is mooi recht gebleven, dat zie je vaak wel anders..Azrael schreef op 08 February 2003 @ 14:58:
Wat vinden jullie van deze panorama?
[afbeelding]
Hij is vanaf Schokland gemaakt.
MOOI!!!Azrael schreef op 08 February 2003 @ 14:58:
Wat vinden jullie van deze panorama?
[afbeelding]
Hij is vanaf Schokland gemaakt.
Statiefwerk?
Verwijderd

grote versie

grote versie
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 18:05 ]
Inderdaad, uit de hand zou me dat niet lukken, zeker niet zo recht en zonder stitchnaden
Verwijderd

Ik weet het, ik had de borders wat netter moeten maken.
De eerste twee zijn enkel gesneden, de laatste heb ik ook wat met colorbalance enzo zitten spelen.
foto's potlood-egeltje , Pompoen
[ Voor 17% gewijzigd door Meller op 09-02-2003 13:56 ]
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Verwijderd
tip één: zorg dat het onderwerp er helemaal opstaatMeller schreef op 09 February 2003 @ 13:52:
Ik heb eindelijk ook een digitale camera. HP620, erg handzaam en makkelijke bediening. Nu er even lekker mee rotzooien.
foto's potlood-egeltje , Pompoen
Verwijderd
hehheheheVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 14:39:
[afbeelding]
eh wat doet die duif daar?
mja tis geen kwaliteitsfoto oid, maar ik vonnem wel leuk
Verwijderd
*beledigd is ...vanDaal schreef op 09 February 2003 @ 15:46:
Mooie foto's Hugo! Sony was het toch?
canon powershot s40
Zo verlang ik al weer naar de zon
Ik ben toch malle pietje niet!

(kraaien)

Alleen natuurlijk niet zo fraai en indrukwekkend als die van vanDaal
in de straat:

de Eftelingvoortuin van de buren

knus huisje:

wie stoort mij in m'n slaap?

panorama van de dorpskern (wel vanaf statief, niet waterpas gesteld)

ruwe versie
Sony P1, Twilight Plus AE
[ Voor 3% gewijzigd door Hangloozz op 09-02-2003 18:12 ]
Ik ben in PHotoshop bezig met wat experimenten mbt kleur- en niveaueffecten om wat andere uitstralingen te bereiken.
Zoals bijvoorbeeld een veelgebruikt effect in videoclips van het laatste jaar waarin alles een verzadigde geeltint heeft.
origineel:

origineel met desaturated layer in Overlay layermodus:

als 2 maar nu met een gele kleur layer in Overlay layermodus met 50% opacity:

Aan jullie de vraag: wat oogt het lekkerst?
Verwijderd
dat vinnik altijd wel een cool effect geven
als je verder toch iets geligs wilt hebben dan zou ik dat met color balance oplossen, niet zoals je het op de laatste foto hebt gedaan...
Verwijderd
wat een vraag voor een anti-photosoeperHangloozz schreef op 09 February 2003 @ 18:29:
Daarnaast nog ff een mening gevraagd.
Ik ben in PHotoshop bezig met wat experimenten mbt kleur- en niveaueffecten om wat andere uitstralingen te bereiken.
Zoals bijvoorbeeld een veelgebruikt effect in videoclips van het laatste jaar waarin alles een verzadigde geeltint heeft.
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier een antwoord van een echte pro-photosoeper: De bovenste
Verwijderd
En vanDaal: Waarom nou ZOVEEL foto's? Ik word helemaal jaloers....
hmm, heb ik ooit gezegd dat ik anti-Photoshop wasVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 19:30:
[...]
wat een vraag voor een anti-photosoeper
En hier een antwoord van een echte pro-photosoeper: De bovenste
Hoogstens als het gebruikt wordt om een foto zodanig te verbouwen dat je eigenlijk niet meer van fotografie kunt spreken...en zeker als het dan voor een Digi Contest oid gebruikt wordt.
Nee, ik Photoshop al 7 jaar dus echt anti ben ik niet
Maar naast het dagelijks gebruik om websites mee te bouwen probeer ik m'n fotoretouche en fotomontage kennis ook op pijl te houden
Dit zijn probeersels in een richting die ik nooit bewandeld heb.
Verwijderd
Erg mooie foto's, prachtige kleuren, ook mooie site trouwens. Bij ons in Almelo wordt nog wel iets moois gemaakt dus...Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 16:22:
meer duiven
[afbeelding]
[afbeelding]
een kat met erg mooie ogen
[afbeelding]
[afbeelding]
een italiaanse brievenbus
[afbeelding]
een italiaans stukje huis
[afbeelding]
de metro v milaan
[afbeelding]
[afbeelding]
tot zover mijn snelle doorploeging van mijn fotoarchief van de vakantie van vorig jaar
meer op komst
Verwijderd
Ik vind eerlijk gezegd het origineel het mooiste....Hangloozz schreef op 09 februari 2003 @ 18:29:
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Groenhek.jpg[/img]
[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Vijver.jpg[/img]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Bovenste heeft een beetje vreemde kleuren; ik kom vaak in bossen, maar herken dit in het geheel niet (+ de rand van het hek is een beetje TE scherp m.i.).
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd
Ik ben het hier uiteraard helemaal mee eens.....Jazzper schreef op 10 februari 2003 @ 00:41:
hee paul stroink, ik lijk wel een gluuperd maar niet zo bedoeld: Wat een leuk ondeugend bekkie heeft je vriendin! Goed voor mekaar dus.. haha en on-topic, pure zakelijk foto analyse ;-)
Verwijderd
Omg .. nog een Almeloer hier?!Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 21:56:
[...]
Erg mooie foto's, prachtige kleuren, ook mooie site trouwens. Bij ons in Almelo wordt nog wel iets moois gemaakt dus...
..
Verwijderd
<imho>Hangloozz schreef op 09 februari 2003 @ 18:29:
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou gaan voor een combo van 1 en 2 .. de verzadiging van de eerste, en ook het contrast mag meer .. de tweede is echter veel te donker in de lucht, waardoor het lijkt alsof het slecht weer is .. leg beide eens over elkaar heen, zie wat daar uit komt ..
</imho>
..
Verwijderd
<imho>Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 12:32:
Vorige week toen er nog wat sneeuw lag op mijn grasveld.
.. knip ..
afbeelding
Ik weet het, ik had de borders wat netter moeten maken.
De eerste twee zijn enkel gesneden, de laatste heb ik ook wat met colorbalance enzo zitten spelen.
Lonely bird?
</imho>
..
Verwijderd

Veel? Valt wel mee toch?Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:11:
En vanDaal: Waarom nou ZOVEEL foto's?
Vooral die 2e is erg geslaagd.Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 11:12:
Nichtje van mijn vriendin. Ik moet nog wat meer aan de postprocessing werken maar het is wel cute geworden vind ik:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kinderen en baby's zijn mooie en dankbare onderwerpen!
Merlijn
Opzich geinige foto's, maar het gebruik van de flitser vind ik iets te "hard". Het had misschien mooier geweest om bijv. licht te laten reflecteren door een muur o.i.d.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 11:12:
Nichtje van mijn vriendin. Ik moet nog wat meer aan de postprocessing werken maar het is wel cute geworden vind ik:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Helaas, ik heb nog geen externe flitser. Dat was dus geen optie.Thanatos schreef op 10 February 2003 @ 13:35:
[...]
Opzich geinige foto's, maar het gebruik van de flitser vind ik iets te "hard". Het had misschien mooier geweest om bijv. licht te laten reflecteren door een muur o.i.d.
Het betreft hier het bos rond om het paleis, tegen betaling is dit een wandel gebied, zeer mooi. Ook veel oude tot zeer oude bomen, maar ook vijvers en sprengen, wij lopen hier vrij vaak en elke keer ontdekken we weer pad. Dat hekwerk ( van het Hertenkamp) is echt zo, dik onder de groene aanslag bijna lichtgevend.Erry G schreef op 10 February 2003 @ 00:02:
Onderste: F A N T A S T I S C H ! ! !
Bovenste heeft een beetje vreemde kleuren; ik kom vaak in bossen, maar herken dit in het geheel niet (+ de rand van het hek is een beetje TE scherp m.i.).
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd

Erg zielig jong zwerfhondje

Iets minder zielige zwerver

Zeer gezond gehaaid zwervertje

Moe van het z'n best doen

Ik weet het, er moet nog gecropped, gephotoshopped, er moeten nog kadertjes worden gemaakt, mijn server is traag, helaas heb ik geen tijd.....

Verwijderd
Ik vind de 2e foto het mooist, een beetje traditioneel, maar ik heb toch altijd een voorkeur voor foto's waar het onderwerp je aankijkt. Alhoewel ik aan de andere kant toch ook juist weer een voorkeur heb voor 'slechte' foto's, bewogen, onscherp, scheef heeft meestal wel zijn charme's vind ik.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 11:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
griekeland ?Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 14:52:
Tussen alle katjes post ik maar eens wat hondjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg zielig jong zwerfhondje![]()
[afbeelding]
Iets minder zielige zwerver
[afbeelding]
Zeer gezond gehaaid zwervertje
[afbeelding]
Moe van het z'n best doen
[afbeelding]
Ik weet het, er moet nog gecropped, gephotoshopped, er moeten nog kadertjes worden gemaakt, mijn server is traag, helaas heb ik geen tijd.....
Verwijderd

Moest ze vanwege de 50 kb grens op theforumisdown aanpassen..
Verwijderd
Foutje....:XVerwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 19:40:
[afbeelding]
kwam ik nog tegen bij het uitstoffen van mn archief...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 20:25 ]
yups ben net geweest.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 18:39:
[...]
Some nice looking cars,
Ben benieuwd wanneer Firecow met wat foto's zal komen van de RAI,
Ik neem aan dat zo'n autofreak daar toch wel heen gaat ofniet?
post ze morgen middag/avond wel omdat ik morgen om 6 uur eruit moet en nu lekker ga

Instellingen:
Sluitertijd: 1/80s
Av: 2.8f
Iso: 200
Geen photoshop wijzigingen op croppen en een resize na (met PsP).
Heeft iemand suggesties hoe ik betere foto's kan maken? De sluitertijd kan absoluut niet langer want men beweegt te snel. De iso kan ook niet hoger omdat de S45 te veel ruis geeft bij iso400. Als ik de Av verhoog dan worden de foto's nog donkerder.
En hoe krijg ik die witte ogen eruit? Kan dat door gebruik te maken van de rode-ogen-flits of een bepaalde bewerking in photoshop?
Verwijderd
Meestal doe ik met photoshop; een combinatie van verschillende technieken:
http://www.ekdahl.org/kurs/red_eye_repair.htm
http://www.sashadesign.com/howto/4/
gecombineerd met gewoon inkleuren:
http://graphicssoft.about...ove_Red_Eye0974083560.htm
Mooie foto, alleen jammer dat hij een beeje scheef genomen is. Voor de rest mooi gedaan met die kleuren.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 19:40:
[afbeelding]
kwam ik nog tegen bij het uitstoffen van mn archief...
Iemand?
Verwijderd
Het uitkomen van een opvolger betekent zeker niet altijd dat de prijs daalt. Het kan heel goed zijn dat die opvolger juist gewoon een stuk duurder is en de 602 gewoon dezelfde prijs behoudt.MauriX schreef op 11 februari 2003 @ 13:56:
Ik zit nu al een paar maanden te azen op een Fuji 602s Zoom maar ik vind hem nog te duur. Ik heb van Majic en Aero begrepen dat deze cam binnenkort een opvolger krijgt. Ik weet zelf niet wanneer en hoe hij heet. Niet dat ik deze wil gaan aanschaffen, maar als er een opvolger komt ben ik er van overtuigt dat de 602 flink in prijs zal gaan dalen.
Iemand?
Edit
Check out www.progress.nl voor cheape cam's! Prima service!
[ Voor 28% gewijzigd door MauriX op 11-02-2003 14:11 ]
2 jaar geleden heb ik de Sony P1 gekocht en die kostte me toen ruim 2300 gulden, en daar kan je nog niet een kwart mee van wat je met de 602 kan.
Tuurlijk; andere tijden, andere specs, andere prijzen maar het illustreert de verhouding denk toch redelijk.
Daarnaast is de geinterpoleerde 6MP ook nog een leuke extra feature; het is zeker mindere kwaliteit dan een native 6MP maar de foto's die ik gezien heb zijn absoluut beter dan verwacht. De interpolatie software doet erg goed z'n werk, beter dan opblazen naar 6MP in Photoshop.
Ik denk idd ook niet dat de prijs door de introductie van z'n opvolger veel zal dalen.
Het staat vast dat ik de 602 aan ga schaffen alleen wacht ik nog even tot z'n opvolger er is; biedt die meer mogelijkheden voor een even redelijke prijs dan spaar ik misschien nog ff door
Dit topic is gesloten.