ja gewoon geflitst
om precies de goede houding te krijgen ben je wel ff bezig
maar het is wel aardig gelukt
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 19:50 ]
Verwijderd
ja gewoon geflitst
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 19:50 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
oke bedanktJazzper schreef op 04 February 2003 @ 19:56:
leuk die dennetakken maar toch kritiek. Ik vind het meer een feature dan iets moois. huh? Ja ik bedoel het als volgt; dat die camera goed is in macro geloof ik wel, maar er wordt hier niets meer of minder tentoongespreidt. Probeer eens iets geks dat we bv niet meteen die takken herkennen als zodanig. Wel goed ingeflitst overigens!
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 20:05 ]
zeer mooie foto's met ixus zeg.. binnenkort die van mij ook eens weer gebruiken maar accu is aardig brak..BlaTieBla schreef op 03 February 2003 @ 22:06:
Hier wat 'vakantie' foto's van mijn.....
De foto's zijn gemaakt in Kenia met een Canon IXUS V in combinatie met een LEICA TRINOVID 20 verrekijker. Je komt vaak toch niet genoeg dichtbij naar je zin (en je heb niet de behoefte om aangevreten te worden door diverse inheemse beesten)
1) Meer 'vol' met nijlpaarden (oke... niet deze foto.... maar ze waren er wel)
[afbeelding]
2) Twas eigenlijk de bedoeling om de apen bij de boom op de foto te krijgen.... werd 'helaas' alleen maar een boom
[afbeelding]
3) Hyena op oorlogspad
[afbeelding]
4) Zonsondergang op Amboselie (natuurpark/reservaat)
[afbeelding]
5) Kijk mij relaxed op een grasspriet kauwen.....
[afbeelding]
En zo heb ik nog wel 342 van dit soort foto's........
Wees genadig in Uw oordeel
Oh ja.... de fotos' zijn niet aangepast in fotosoep of zo (alleen verkleind)
Verwijderd
Ik vind de 4e veruit het mooist, je had van mij ook alleen die mogen posten hoorVerwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:03:
Hier komt ie dan...
Mijn eerste foto's tonen op GOT
(aub, breek me niet af)
nuja, keb mijn camera pas maar 1 week (nog niet eens zelfs) en ook nog maar een 8mb flashkaartje (128 zit op de post, maar ik heb er dan ook maar 43 eur voor betaald
)
Anyway genoeg geleuterd, deze avond heb ik onze lieve zon eens geprobeerd te trekken, en dat is me best aardig gelukt (eerste keer met sluitertijd & diafragma zitten te testen, en het resultaat was wel chique)
Foto's zijn genomen met Canon Powershot A40, 1024x768@fine compression, in manual mode.
here they are:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef je opmerkingen maar
meer is te zien op: http://www.pbase.com/w_vansl/050203
Wat zijn die zwarte stippen onderaan de foto?
denk van die water boeien in het water.. geen dead pixels
Verwijderd
Moet je kijken wat een auto curves in photoshop hiermee doet:_MaLa_ schreef op 05 februari 2003 @ 20:33:
Hier nog wat pics
Canon ixus v rechtstreeks uit cam
[afbeelding]
Verwijderd
Valt wel mee, alleen het contrast veranderd.....
Verwijderd
Verwijderd
Idd in het vorige forum waren er wat mensen die dat wel eens wilde zien. En ik moet zeggen dat het nice is gelukt..... dat gaat mij iedergeval niet lukken met me olympus 300 zoom.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:39:
YES! I did it... Dit viel niet mee... Ik had deze foto al eens genomen:
Theo op PhotoSIG
En nu is het me na een hele tijd kloten gelukt om focus door de lens van de bril te realiseren zoals wat mensen daar suggereerden. Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
is idd een leuk effectVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:39:
Theo op PhotoSIG
En nu is het me na een hele tijd kloten gelukt om focus door de lens van de bril te realiseren zoals wat mensen daar suggereerden. Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
Verwijderd
Echt bijna niks! Alleen net links en rechts van de bril was iets te scherp (was echt niks aan te doen bij het nemen) dus daar heb ik een beetje blur overheen gegooid. That's allMauriX schreef op 06 februari 2003 @ 10:11:
Ja, super mooi man! WAt heb je er aan geshopt?!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
net rechtsboven van de bril zijn nog een paar letters scherp. ziet er nogal raar uit, hoe kan dat eigelijk?Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:39:
Theo op PhotoSIG
[afbeelding]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Foto is zeker mooier geworden, dat is duidelijk, maar ....Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:39:
Theo op PhotoSIG
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Tuurlijk niet! Diafragma bepaald de scherptediepte, afhangend van hoe je die wilt hebben op je foto. Sluitertijd wordt bepaald door het aanwezige licht en ook weer hoe jij het belicht wilt hebben. ISO waarden hebben hier ook weer invloed op.MauriX schreef op 06 February 2003 @ 14:42:
IS dit nou niet het pure gok werk? Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen bij bepaalde diafragma's en sluitertijden komen in bepaalde situaties.
Ik bedoel, hoe bepaal je dat nou? Dat is toch eigenlijk gokken!?
Verwijderd
Diafragma heeft ook weer te maken met het aanwezige licht... bla, niet dat je het niet weet, maar om het ffkes compleet te makenVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 14:54:
[...]
Tuurlijk niet! Diafragma bepaald de scherptediepte, afhangend van hoe je die wilt hebben op je foto. Sluitertijd wordt bepaald door het aanwezige licht en ook weer hoe jij het belicht wilt hebben. ISO waarden hebben hier ook weer invloed op.
niet verkeerd maar ik zou ISO zo samenvatten:Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 16:49:
Lage iso -> lage gevoeligheid -> donkere foto (wel minder ruis)
tot zover mijn incomplete samenvatting
Lichtmeter kopen en er dan mee leren werken, of de AE (auto exposure) van je camera gebruikenMauriX schreef op 06 februari 2003 @ 14:42:
IS dit nou niet het pure gok werk? Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen bij bepaalde diafragma's en sluitertijden komen in bepaalde situaties.
Ik bedoel, hoe bepaal je dat nou? Dat is toch eigenlijk gokken!?
[ Voor 52% gewijzigd door miekol op 06-02-2003 19:42 . Reden: ff ruzie met pjoeter enzo ]
Meeste mensen laten de camera dat uitrekenen en zetten dat er dan als info bij de foto bij. Meestal is het helemaal niet nodig zelf alles in te stellen.MauriX schreef op 06 February 2003 @ 18:52:
JA oke, maar hoe maken jullie die foto's dan? Als je de diafragma insteld, kun je dan in je lcd zien hoe donker de foto wordt? Oid? Daar ben ik wel benieuwd naar.....
Hoe bepaal je je diafragma dan? Ik denk dat jullie me niet helemaal snappen. Hoe kun je nu in 1 keer een goede foto maken? Zonder dat je weet wat je diafragma MOET zijn?miekol schreef op 06 February 2003 @ 18:56:
[...]
....
Ik zet me camera meestal op "aperture priority" en dan stel ik zelf diafragma in en laat ik de camera zich zorgen maken over de sluitertijdEn als ik het daar niet helemaal mee eens ben draai ik aan de exposure compensation
Je camera op Autostand zettenMauriX schreef op 06 February 2003 @ 19:45:
[...]
Hoe bepaal je je diafragma dan? Ik denk dat jullie me niet helemaal snappen. Hoe kun je nu in 1 keer een goede foto maken? Zonder dat je weet wat je diafragma MOET zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 06-02-2003 19:52 ]
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
"aaargh my eyes" SNEL je handen voor je ogen en doe je ogen snel dichtmiekol schreef op 06 February 2003 @ 20:37:
Zo...foto's van Amsterdam eindelijk naar me zin
[afbeelding]
http://www.pbase.com/milanv/a_day_in_amsterdam
Nou, geef me maar de volle laag (mooi, lelijk, aaargh my eyes).
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 14% gewijzigd door majic op 06-02-2003 23:44 ]
Allemaal sehr mooi, maar die vind ik wel heel
Canon EOS 80D En wat glaswerk
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 06-02-2003 23:56 ]
Verwijderd
Nope... film grain filter in PhotoshopJazzper schreef op 06 februari 2003 @ 23:59:
moooooii: die 2e : 1600 iso? of nog hoger?
Verwijderd
Deze, spreekt mij persoonlijkst meest aan. Vind compositie spannendst van alle 3Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 10:27:
Ik heb gebruikt: Filter->Texture->Grain
En daar moet je dan gewoon mee spelen en dan krijg je wel iets aardigs.
NIET "add noise" gebruiken!
Nu ik toch bezig ben, ik heb wat advies nodig. Ik ben vanmorgen weer even de schipholtunnels ingedoken en kwam met het volgende resultaat. Welke vinden jullie het best?
[afbeelding]
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 10:27:
Nu ik toch bezig ben, ik heb wat advies nodig. Ik ben vanmorgen weer even de schipholtunnels ingedoken en kwam met het volgende resultaat. Welke vinden jullie het best?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Nope... dit zijn nieuwe foto's ... de vorige is hier te zien:
Verwijderd
Verwijderd
GAAF!!!! Ik zou hier eens mee gaan experimenteren met zwart/wit en misschien wat grain toevoegen. Dan krijgt ie nog meer karakter denk ik!Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 11:35:
En hier een fotootje op mijn werk, wél bewerkt....
[afbeelding]
Kwestie van ervaring, en wat boeken/websites lezen over fototechniek.MauriX schreef op 06 February 2003 @ 19:45:
[...]
Hoe bepaal je je diafragma dan? Ik denk dat jullie me niet helemaal snappen. Hoe kun je nu in 1 keer een goede foto maken? Zonder dat je weet wat je diafragma MOET zijn?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
Ik gebruik hiervoor een tooltje, BW works of Black & White works (kan het even niet nakijken staat op mijn pc op het werk). Het is freeware en heft een heleboel presets die je zelf kan aanpassen, van sephia, tot verzachten, tot polarisatiefilter-achtige effecten. Ideaal, kost in photoshop een half uur tot je tevreden bent, nu 3 minuten. Als je zoekt in google denk ik dat je het wel vindt, bovendien maar 1MB ofzo.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 11:59:
[...]
GAAF!!!! Ik zou hier eens mee gaan experimenteren met zwart/wit en misschien wat grain toevoegen. Dan krijgt ie nog meer karakter denk ik!
http://www.mediachance.com/digicam/bworks.zipVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 12:44:
[...]
Ik gebruik hiervoor een tooltje, BW works of Black & White works (kan het even niet nakijken staat op mijn pc op het werk). Het is freeware en heft een heleboel presets die je zelf kan aanpassen, van sephia, tot verzachten, tot polarisatiefilter-achtige effecten. Ideaal, kost in photoshop een half uur tot je tevreden bent, nu 3 minuten. Als je zoekt in google denk ik dat je het wel vindt, bovendien maar 1MB ofzo.
Arrived anxious, left bored
[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 16-01-2022 16:29 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 13:57 ]
Verwijderd
Ik kan het even niet laten hoor, ben wel een beetje fan van smurfinVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:07:
[...]
Vind je? Valt toch wel mee? Ze haalt het niet bij grote smurf hoor!
Verwijderd
HIHIHIHIHIHIHIHIVerwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:48:
[...]
Ik kan het even niet laten hoor, ben wel een beetje fan van smurfin
[afbeelding]
Craze , even een tip: je foto's zijn wel heel erg scheef, en dit bederft zo goed als elke landschap foto. Probeer je foto's even te roteren in photoshop en let de volgende keer goed op de horizon, op je display zit vast wel een ijk-lijntje.craze_ schreef op 07 februari 2003 @ 13:46:
Eergisteren m'n digicam binnegekregen (fuij finepix a 303 )
hier wat resultaten van de eerste dag fotos maken
[afbeelding]
[afbeelding]
apeldoorns-dierens kanaal
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook nog wat mooi (tenminste ik vind ze mooi) macros maar die post ik wel in het macro foto topic
[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 07-02-2003 17:24 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Nou dan wil ik er nog wel wat over zeggen hoor als je het wilMooooody schreef op 07 februari 2003 @ 17:24:
hm, mijn foto viel niet op?![]()
vond 'm persoonlijk wel goed gelukt...
denk dat ik ook maar begin met die kadertjes, want anders kijkt niemand meer naar de foto
ik vond 'm zelf eigenlijk mijn beste dierenfoto, en ik ben nogal veeleisend...naja...Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 18:29:
[...]
Nou dan wil ik er nog wel wat over zeggen hoor als je het wil,
Leuke foto, maar eeuhm tis weer een poes(kat wat jij wil). Dus ik denk dat ie daarom zo voorbij ging.
So Bring Some Thing Special
[ Voor 39% gewijzigd door Mooody op 07-02-2003 18:43 ]
Verwijderd
Some nice looking cars,Timbos schreef op 07 February 2003 @ 18:35:
AutoRai 2003 (Vergrootbaar)
Canon G2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik vind hem wel mooi, blijft toch moelijk zo'n meestal onverwacht bewegend dier.Mooooody schreef op 07 February 2003 @ 18:37:
[...]
ik vond 'm zelf eigenlijk mijn beste dierenfoto, en ik ben nogal veeleisend...naja...
ging vooral om de schepte en het bespiedende idee erachter...
hier nog een keer
en hoezo zijn katten nu opeens te simpel
ik kan me wel voorstellen dat we genoeg krijgen van bloemenmacro's en takjes met sneeuw in de zon, maar dieren blijven naar mijn mening altijd interessant...
Verwijderd
Ik heb ook niet gezegt dat ik het makkelijk vindt ofzo om ze te maken. Maar jij vond het vreemd dat je foto zo maar ongemerkt voor bij ging. Naar mijn mening was dat de reden waarom het zo ging.Mooooody schreef op 07 February 2003 @ 18:37:
[...]
ik vond 'm zelf eigenlijk mijn beste dierenfoto, en ik ben nogal veeleisend...naja...
ging vooral om de schepte en het bespiedende idee erachter...
hier nog een keer
en hoezo zijn katten nu opeens te simpel
ik kan me wel voorstellen dat we genoeg krijgen van bloemenmacro's en takjes met sneeuw in de zon, maar dieren blijven naar mijn mening altijd interessant...
ja ik had die onderkant wel kunnen croppen, maar ik vond het juist meerwaarde hebben...Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 18:52:
[...]
Ik vind hem wel mooi, blijft toch moelijk zo'n meestal onverwacht bewegend dier.
Belichting is ook wel moeilijk, zeker bij zo'n donkere kat, toch alles mooi doortekend. Alleen de linkeronderkant vind ik een beetje jammer bij een verder zo gedetailleerde foto...
haha! LIEF! SCHATTTIIIGGGVerwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 11:29:
Hier een foto van een schele poes tussen de rottende vleesresten (bij 38 graden) op de vleesmarkt in Athene. Alleen geresized, verder niet bewerkt.
[afbeelding]
HEEL erg mooie foto......*impressed*Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 11:35:
En hier een fotootje op mijn werk, wél bewerkt....
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
is de ijssel
huhmz was mij nog niet zo opgevallen, ik zal er de volgende keer op lettenDinoPK schreef op 07 February 2003 @ 15:04:
[...]
Craze , even een tip: je foto's zijn wel heel erg scheef, en dit bederft zo goed als elke landschap foto. Probeer je foto's even te roteren in photoshop en let de volgende keer goed op de horizon, op je display zit vast wel een ijk-lijntje.
Verwijderd
je kan ze aan mij emailen, ik kan ze wel online zetten voor je?MATANDO schreef op 07 February 2003 @ 21:07:
hmmm, ik heb wel een paar leuke foto's, waar kan je tegenwoordig normaal foto's uploaden die linkable zijn?
Ze zijn onderweg, tnxVerwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 21:09:
[...]
je kan ze aan mij emailen, ik kan ze wel online zetten voor je?
[ Voor 20% gewijzigd door R4NCOR op 07-02-2003 21:20 ]
Verwijderd
Waar host jij je site? 4000+ foto's en nog snel ook. Ik draai hem noodgedwongen thuis (2,5 GB) maar dat gaat langzaam natuurlijk via @home, bovendien draait gallery erg langzaam bij mij....Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:09:
[...]
je kan ze aan mij emailen, ik kan ze wel online zetten voor je?
Verwijderd
Verwijderd
Tsja geen wonder dat 'ie een ietsiepietsie sneller is dan die van mij...Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:33:
site draait op een p4 2ghz xeon met 1.2 gb ram, freebsd 4.5-release, met praktisch geen andere processen behalve een paar bouncers en irssi's, server is met een 100mbit lijn aangesloten op een router met een 1 gbit verbinding en vandaar via versatel het internet op.
Verwijderd
ahhhhhhhhww liev....R4NCOR schreef op 07 februari 2003 @ 21:20:
[afbeelding]
mijn katje een paar maand geledenVind 'em zo snoezig hier
Alleen erg slechte focus, achtergrond is scherper
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq