Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

computer opstarten mbv wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, eerst en vooral zullen jullie wel denken, "he een nieuwe" NOT!! ik ben eigenlijk squid, ik was geband, maar ik zal me nu wel gehoorzamen, ik had gewoon een cenversatie over de strenge adjes, maar het is voorbij.

nu weer on topic:

ik zou graag mn pc willen laten starten mbv dit dingetje hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/12/kb304.jpg

dit is een schematje ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/12/kb304_t.jpg

ik zou ook wel willen (moet niet) dat ik de sterretjes van de code op mijn vfd kan zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:08 . Reden: nu zijn de greetz weg ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

En wat heb je zelf al een beetje uitgezocht dan?

offtopic:
en aangezien je dus niet nieuw bent hoef ik ook niet te zeggen dat greetz niet nodig zijn hier ? :X

[ Voor 58% gewijzigd door JdM op 02-02-2003 13:05 ]

Verwijderd

Als jij niet nieuw bent, waarom groet jij dan nog onder je post :-S

Verwijderd

Topicstarter
wel omdat ik helemaal niks van dat schema begrijp vraag ik het maar aan jullie, iemand die er maar kennis van heeft, ik heb hem zo gevonden zonder verder enige info

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 11:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik denk dat dit anders moet. Die invoer van die knopjes is volgens mij niet geoptimaliseerd voor je COM-poort. Je moet iets maken met die knopjes dat als je de goede code intoetst je computer opstart. Dan zou je eigenlijk twee van die kabels aan je power switch kabels moeten hangen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
als ik me niet vergis heeft Falcon zoiets in zijn pc gemod B)

Verwijderd

Ik heb ook zoiets. :Y)

Gewoon een Velleman bouwpakket, sluit je aan op je powerswitch.
Hoef je verder ook niet moeilijk te doen... :z

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

je kan op een de nieuwere systemen instellen dat je bij een bepaalde code op t toetsenbord de pc aangaat, als je dan ook nog de kabel van je power-knop naar je mobo eruit haalt heb je tzelfde principe...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DoD Cerberus schreef op 02 February 2003 @ 13:13:
je kan op een de nieuwere systemen instellen dat je bij een bepaalde code op t toetsenbord de pc aangaat, als je dan ook nog de kabel van je power-knop naar je mobo eruit haalt heb je tzelfde principe...
Dat klinkt heel interessant; heb je toevallig meer gegevens hierover?
een snelle googletocht leverde niets op

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

ok nu is het gewoon squidje weer dus voor de nieuwe posters hier

ruige= squid

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:12:
Ik heb ook zoiets. :Y)

Gewoon een Velleman bouwpakket, sluit je aan op je powerswitch.
Hoef je verder ook niet moeilijk te doen... :z
wel, dat ding daar is ook van velleman :)

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op 02 February 2003 @ 13:13:
intereseerd me wel, moet je dat dan softwarematig doen??

of moeten we gaan modden aan onze tobo's?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:30:
[...]

ja dat lijkt mij ook wel wat, hoe werkt dat?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 08:50

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:03:
hallo, eerst en vooral zullen jullie wel denken, "he een nieuwe" NOT!! ik ben eigenlijk squid, ik was geband, maar ik zal me nu wel gehoorzamen, ik had gewoon een cenversatie over de strenge adjes, maar het is voorbij.
Nickname squid
Aantal postings 54
:X ;)

Maar nu weer ff ontopic, waarom stuur je niet ff een mailtje naar velleman met de vraag of ze je niet instructies kunnen sturen voor het aansluiten van dat ding

offtopic:
en 3x replyen achter elkaar staat een beetje dom, daar heb je een edit knop voor..

[ Voor 10% gewijzigd door amahusu op 02-02-2003 13:34 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 11:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 13:30:
[...]

Dat gaat meestal met de BIOS. Kijk ff in je handleiding van je mobo voor meer informatie daarover. (Anders kan je je BIOS natuurlijk altijd nog flashen als een nieuwere versie dit wel heeft.)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

heb ff gekeken, het lukt wel, maar het lijkt mij, als jeje w8woord niet meer weet, dat je het kan vergeten met je systeem :)

en zon stukje hardware ernaast is natuurlijk wel leuker he >:)

ff naar velleman mailen dus... :+

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan op zoek gaan naar een codeschakelaar, die als hij schakelt de powerbutton vrijgeeft.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
M'n vader had dit in z'n oude Tulip, er zat niet eens een aan/uit knop op...

Trouwens Squid, als je niet nieuw bent, dan weet je ook wel dat geen monologen hoeft te houden, je hebt nl dit knopje... Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Waarom hang je dat ding niet gewoon aan je key-lock ofzo?
Lijkt me toch een heel simpel iets?
De aansluiting van het toetsenbord staat er zelfs bij nou dan prul je die hele handel mbv. een LS7220 dacht ik op de key-lock klaar...

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Velleman kitje kopen, relays eraan knopen wat kort onderbroken wordt als je de goede code invult. Op het draadje van je powerswitch tapen.

Klaar :D

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Mischien voor je Zinloos 98/2000/XP gaat laden dat ja dan een Code moet intypen? beetje software en ze komen er niet meer in.. of ken je het BIOS wachtwoord.. waarom zo moeilijk als het makkelijk kan? .. als je denkt dat je er dan in kan komen door ff je bios te resetten.. dan kan dat ook met zo'n ding.. stekkertjes eruit en klaar.. (zet wel numlock functie uit in je bios dan)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

het is gewoon voor de kewle kant van de zaak he, het moet 1337 zijn, geen fbi computer :p

welk veleman kitje is het dan, heb al gezocht maar vind zon kitje niet (of ben er niet zeker van)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er bestaan vroeger al zulke elektrische schakelingen van, gepubliceerd in Elektuur blad. Als je nou naar bieb gaat en in 301, 302, 303, 304, 305 dikke elektuur boeken rondkijkt, zul je wel wat vinden.

Ik heb al twee keer schakelingen tegengekomen, een simpele met hardware jumpers en een echte met programmeerbare code-slot IC. De laatste is iets duurder.
Wordt vooral gebruikt om deuren open te maken (ja toegangscode intoetsen, deur open)

Wellicht heeft Conrad wel es een schakeling van. Es kijken in katalogus...
Ah, een dure van ca. 42 Euro... (bestnr. 115002) beetje overkill.

Beter maar zoeken naar Elektuurschakeling.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je nou eerst eens uitzoekt wat je nou eigenlijk wil...
Wat je daar op de foto hebt, is niks meer dan een toetsenbordje met 12 toetsaansluitingen en een gemeenschappelijke aansluiting.

Zoals MrDummy hierboven al zegt; kijk eens rond in de boeken van Elektuur; daar staat er vast wel eentje in die aan dat KB geknoopt kan worden.
Tot je weet wat je wil, gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.