eMule opensource eDonkey, deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
"ik gebruik emule ook graag,
maar heb echt geen zin om al deze pagina's na te gaan ,maar vroeg me af of dit probleem:"

Verkeerde instelling :)

Er is ook een "search" functie in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

fetcher schreef op 28 februari 2003 @ 13:27:
"ik gebruik emule ook graag,
maar heb echt geen zin om al deze pagina's na te gaan ,maar vroeg me af of dit probleem:"

Verkeerde instelling :)

Er is ook een "search" functie in dit forum :)
ja i kheb gezocht..

zeg niks of zeg iets nuttigs...

zijn ook mensen die zeggen: ik heb 13 gotters in mijn lijst.. is dat dan een nuttige toedracht?

ik vraag iets, waar ik naar gezocht heb (vooral op google) en hoop een antwoord te krijgen, en niet zo'n onzinnige reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HenkS schreef op 28 February 2003 @ 13:39:
ja i kheb gezocht..

zeg niks of zeg iets nuttigs...
Zo onzinnig was die reply niet. Je eerst zin was min of meer: Ik heb geen zin om te lezen of te zoeken. En nu wil ik hulp. Pas nu zeg je dat je gezocht hebt.

Dat stukje over die 13 GOTers ging over het nuttig zijn van de comunity string. En dat is een functionaliteit van sommige versies van eMule. Niet helemaal offtopic dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Ortep op 28-02-2003 13:48 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

Ortep schreef op 28 February 2003 @ 13:45:
[...]

Zo onzinnig was die reply niet. Je eerst zin was min of meer: Ik heb geen zin om te lezen of te zoeken. En nu wil ik hulp.

Dat stukje over die 13 GOTers ging over het nuttig zijn van de comunity string. En dat is een functionaliteit van sommige versies van eMule. Niet helemaal offtopic dus.
ok mijn excuses dan:

ik heb wel degelijk op edimax en emule combinatie gezocht, en vind wel wat topics maar geen oplossing...

dus vroeg ik me af omdat iedereen hier emule gebruikt, of meer mensen een probleem met deze combi hebben, en er ook een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50
Voor de linux fans is er nu emule voor linux genaamd IMule : http://lmule.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
HenkS schreef op 28 februari 2003 @ 13:21:
hallo,

ik gebruik emule ook graag,

maar heb echt geen zin om al deze pagina's na te gaan ,maar vroeg me af of dit probleem:

Edimax BR6104

ook voorbij is gekomen hier en een eventuele oplossing...

kost samengevat is het probleem dat edimax broadbandrouters in samenwerking met emule nog als eens vast willen lopen ...

weet iemand hier meer over, en is er misschien een emule versie die dit verhelpt?
ik vermoed dat je router het aantal connecties niet aankan. en dus onderuit gaat..

probeer de connecties per seconde eens te verlagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat is interessant, ben al poosje op zoek naar een client voor onder linux maar nog geen gevonden die enigszins in de buurt kwam van de windows versie.

Zal linux versie in loop van volgend week eens testen.
Al meer mensen ervaring met linux versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07
Ik vind het de laatste tijd steeds meer tegenvallen het hele edonkey/emule netwerk. Het duurt ontzettend lang eer je door een queue heen bent, en daarna gaat het downloaden ook nog eens dramatisch langzaam (1.0 tot 3.3 kbyte/s zijn geen uitzonderingen meer)
Dan heb je ook nog van die loosers die de edevil mod gebruiken en je duurverdiende userhash overnemen om te gaan leechen bij een ander.
Ik moet alweer op zoek gaan naar een nieuw P2P systeem, want dit netwerk is volgens mij op z'n eind.
Dus voor al diegene die klagen dat het langzaam gaat , het gaat INDERDAAD erg langzaam en het heeft niks meer met geduld te maken.
Het laatste bestand wat ik ging downloaden had ruim 130 sources (en ja, er waren zat volledige en bijna volledige sources) en heeft ruim een week geduurd. Uiteindelijk heb ik voor een bestand van 600 MB , bijna 2 GIGABYTE moeten uppen.
Het was leuk zolang het duurde, maar helaas heeft het voor mij afgedaan. Maar ja, bijna alles gaat altijd aan zijn eigen succes ten onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op 28 februari 2003 @ 18:39:
Ik vind het de laatste tijd steeds meer tegenvallen het hele edonkey/emule netwerk. Het duurt ontzettend lang eer je door een queue heen bent, en daarna gaat het downloaden ook nog eens dramatisch langzaam (1.0 tot 3.3 kbyte/s zijn geen uitzonderingen meer)
Dan heb je ook nog van die loosers die de edevil mod gebruiken en je duurverdiende userhash overnemen om te gaan leechen bij een ander.
Ik moet alweer op zoek gaan naar een nieuw P2P systeem, want dit netwerk is volgens mij op z'n eind.
Dus voor al diegene die klagen dat het langzaam gaat , het gaat INDERDAAD erg langzaam en het heeft niks meer met geduld te maken.
Het laatste bestand wat ik ging downloaden had ruim 130 sources (en ja, er waren zat volledige en bijna volledige sources) en heeft ruim een week geduurd. Uiteindelijk heb ik voor een bestand van 600 MB , bijna 2 GIGABYTE moeten uppen.
Het was leuk zolang het duurde, maar helaas heeft het voor mij afgedaan. Maar ja, bijna alles gaat altijd aan zijn eigen succes ten onder :)
hmm, dan doe je toch iets verkeerd :P Wat voor een verbinding heb je?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 18:58:
[...]

hmm, dan doe je toch iets verkeerd :P Wat voor een verbinding heb je?!
PowerADSL, dus 512/7800 . Upload zet ik op 25 kbyte/s, download is ongelimiteerd natuurlijk.
Het ligt ook niet aan mij, het ligt gewoon puur aan het netwerk. Het stroomt vol, slibt dicht, hoe je het ook noemen wilt :P

[ Voor 19% gewijzigd door MrDirect op 28-02-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op 28 February 2003 @ 18:39:
Er is ook steeds minder te vinden, neem bv Norton en CD-images, 2 weken geleden was er nog heel te vinden, maar tegenwoordig bijna niets meer.
Iedereen haald gewoon alles wat ze compleet hebben weg uit de gesharede mappen, en de rest heeft pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op 28 februari 2003 @ 19:11:
[...]

PowerADSL, dus 512/7800 . Upload zet ik op 25 kbyte/s, download is ongelimiteerd natuurlijk.
Het ligt ook niet aan mij, het ligt gewoon puur aan het netwerk. Het stroomt vol, slibt dicht, hoe je het ook noemen wilt :P
Nou, ik kan toch best snel downloaden nu... Het heeft een tijdje geduurd voordat ik een goede server list had enzo, maar het gaat nu lekker. Je moet een beetje geduld hebben, maar de meeste "backup" images heb ik binnen een dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben nu ook al 'n paar dagen aan 't wachten op de laatste 75MB van de melige komedie National Lampoon Loaded Weapon I maar 't lijkt alsof níemand deze heeft...

Nu wil ik graag weten hoe je commentaar bij een bestand geeft, dat zou wel handig zijn in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Flipmo2K schreef op 28 February 2003 @ 20:10:
Ik ben nu ook al 'n paar dagen aan 't wachten op de laatste 75MB van de melige komedie National Lampoon Loaded Weapon I maar 't lijkt alsof níemand deze heeft...

Nu wil ik graag weten hoe je commentaar bij een bestand geeft, dat zou wel handig zijn in mijn geval.
Ga naar de Shared Files tab. Rechtermuisknop op de betreffende file en dan
'change this file's comment..' et voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een tijdje weggeweest, I know.
Maar als je [emule.de] achter je naam zet heb je toch een voordeel? Er zijn namelijk meer emule.de's dan GOT's...:?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 23:59:
Ik ben een tijdje weggeweest, I know.
Maar als je [emule.de] achter je naam zet heb je toch een voordeel? Er zijn namelijk meer emule.de's dan GOT's...:?
hmm ns proberen :9

Kan ik ook ergens zien wie mij hebben toegevoegd als vriend ?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 11:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Vatt schreef op 28 February 2003 @ 18:39:

edevil mod? wasdat nu?
Lijkt me ook niet zo heel erg nuttig, een userhash jatten, kan je leuk downloaden als je dezelfde smaak hebt als de originele user (tien tegen een dat je dan van een user de hash jat die alle tiroler-gay-festen heeft geshared)
Waarom zegt google niks over dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op 01 maart 2003 @ 10:43:
[...]

edevil mod? wasdat nu?
Lijkt me ook niet zo heel erg nuttig, een userhash jatten, kan je leuk downloaden als je dezelfde smaak hebt als de originele user (tien tegen een dat je dan van een user de hash jat die alle tiroler-gay-festen heeft geshared)
Waarom zegt google niks over dit?
Ja, maar het feit dat die mensen jou userhash jatten betekend dus dat zij bij jou, of jij bij hen in de queue staat. Dat wil dus zeggen dat jij of die Tiroler gay shit wil hebben, of dat shared :) -> en dus dezelfde interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik mensen uit mn friendslist halen?!, of moet ik gewoon dat *.met bestand editten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 12:00:
Waar kan ik mensen uit mn friendslist halen?!, of moet ik gewoon dat *.met bestand editten?!
Je wilt ze eruit halen? Gewoon rechtermuisknop --> remove friend toch :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 01 maart 2003 @ 12:04:
[...]

Je wilt ze eruit halen? Gewoon rechtermuisknop --> remove friend toch :?
Nee, die zit er niet bij :P Alleen Add Friends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 12:49:
[...]

Nee, die zit er niet bij :P Alleen Add Friends
Hoe kan dat nou weer?! Welke versie van eMule gebruik jij dat het er niet bij zit? Of kijk je verkeerd.. Onder de "Messages" tab moet je dus kijken he!

Rechterklik op een vriend, en je krijgt dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/friends.jpg

Mét "remove friend" knop dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Elke keer als ik eMule opstart krijg ik de melding: "Onmogelijk om serverlijst op te halen" en daar staat bij: "Geen serverlijst adres gevonden in adresses.dat. Geef aub een geldige serverlijstadres op in dit bestand om uw serverlijst automatisch te kunnen bijwerken."
Maar ik heb bij andere mensen gekeken en daar is dat bestand ook leeg...
Wat moet/kan ik hier aan doen?

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

uitvinken dat je een auto update v/d serverlijst wilt doen elke keer bij het opstarten van emule.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wat is dit??
DEBUG FCB: Starting to complete file. (Flag:0)

mijn eMule 0.25b staat daar nu al een uur op en gaat niet verder. (bij alle files die gecomplete worden) opnieuw eMule starten heeft ook geen effect :(

suggesties? :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 10:33

The Third Man

The Third Jellyfish

0.26d proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Geen geldige servers voor verbinding gevonden in de serverlijst
Verbinding verbroken

Krijg ik nou als ik wil verbinden :(

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

NvE schreef op 02 March 2003 @ 01:10:
Geen geldige servers voor verbinding gevonden in de serverlijst
Verbinding verbroken

Krijg ik nou als ik wil verbinden :(
Ga naar preferences en haal het vinkje weg voor 'only connect with static servers'. (bij server) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

^^^^^^^^^^^^^^^^^
WOEI!!!!! bedankt...

Nu even snel verder met Splinter Cell :Y)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel goed op dat je geen fake pakt. Lees de txt bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 01 March 2003 @ 12:52:
[...]

Hoe kan dat nou weer?! Welke versie van eMule gebruik jij dat het er niet bij zit? Of kijk je verkeerd.. Onder de "Messages" tab moet je dus kijken he!

Rechterklik op een vriend, en je krijgt dit:

[afbeelding]

Mét "remove friend" knop dus ;)
Ja, nu zie ik het. Bedankt! Ik zat dus bij de transfers tab te kijken, en daar kon je alleen friends adden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Heeft er iemand deze aangepaste Emule versie al eens geprobeerd ?

check die stats :

http://members.home.nl/w.buwalda/kaos.jpg

Hij is gebaseerd op de 'gewone' 0.26d alleen de stats zijn uitgebreid

haal 'm hier :

http://www.emule-project....8dd7aba23e5b5e505e40bdaed

Nice

*click*

;)

[ Voor 14% gewijzigd door Optical op 02-03-2003 11:19 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nutteloze mededeling + reactie daarop verwijderd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
persoonlijk geef ik echt geen steek om die stats, en heb ze dan ook allemaal uitstaan. allemaal overbodige cpu cycles :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn upload snelheid is sneller dan mijn download snelheid

Mijn download snelheid is gem 4 k en mijn upload snelheid 10k

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

Ik heb genoeg gedeelt

dit zijn mijn instellingen:
cap: limiet
ontvangen: 64 kb/s 57 kb/s
verzenden: 16 kb/s 10 kb/s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

sinuhe:
Dat kan aan verschillende dingen liggen:
-wat je download: zeldzaam of weinig
-hoelang je online bent, als je elke keer maar kort online bent schieten die que's niet op.
-je instellingen, heb je de goeie poorten geforward. bij verkeerd porten krijg je laag ID en dan schieten die que's ook niet op.
etc..

Ik raad je aan deze faq eens door te lezen.
http://www.dutchemulefaq.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie nou ook altijd dat je alles gedownload hebt, maar dat die laatste paar kb's zo eindeloos lang duren... Dan hoef je nog maar 500 kb ofzo, dan dan moet je een hele tijd wachten voordat ie die binnenhaalt :( Best frustrerend vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 17:03:
Hebben jullie nou ook altijd dat je alles gedownload hebt, maar dat die laatste paar kb's zo eindeloos lang duren... Dan hoef je nog maar 500 kb ofzo, dan dan moet je een hele tijd wachten voordat ie die binnenhaalt :( Best frustrerend vind ik...
Jemig, mensen hebben ook altijd wat te klagen zeg 8)7
Wat is lang wachten??? eMule werkt nu eenmaal met wachtrijen. Als je aan de beurt bent dan... ja het kan wel eens voorkomen dan je moet wachten, maar meestal niet.
En als je op iets gaat zitten wachten lijkt het altijd lang te duren. Dus gewoon ff wat anders gaan doen en eMule zijn gang laten gaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nou, in dit geval kan ik het me wel enigzins voorstellen hoor...

Het gebeurt mij ook wel vaak, dat een download bijna helemaal klaar is. Hoef alleen nog de laatste 40 kb, en om de 1 of andere reden doet ie daar dan 2 uur over ofzo :(

Heel frustrerend, zeker als je de rest met 50 k/sec binnen hebt gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 02 March 2003 @ 17:23:
Nou, in dit geval kan ik het me wel enigzins voorstellen hoor...

Het gebeurt mij ook wel vaak, dat een download bijna helemaal klaar is. Hoef alleen nog de laatste 40 kb, en om de 1 of andere reden doet ie daar dan 2 uur over ofzo :(

Heel frustrerend, zeker als je de rest met 50 k/sec binnen hebt gehaald ;)
Dat bedoel ik nou!, dan denk je oh mooi, hij is bijna klaar, en dan moet je op die laatste kb's, welken eigenlijk zo binnen zouden kunnen zijn, een paar uur wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 18:34:
Dat bedoel ik nou!, dan denk je oh mooi, hij is bijna klaar, en dan moet je op die laatste kb's, welken eigenlijk zo binnen zouden kunnen zijn, een paar uur wachten...
Dat is volstrekt normaal als je nadenkt over hoe het werkt.
Stel je wilt een file hebben van 92.8 Meg. (Een raar getal maar dan zijn precies 10 chunks) Je gaat dat downloaden van 10 sources. 9 ervan kunnen 10 K/s leveren en eentje kan je 1 K/s leveren. Dan is je snelheid om te starten 91 K/s Lekker snel dus. Je krijgt dan bv te zien dat je file in 2 uur binnen zou moeten zijn (Ik heb niet uitgerekend of het klopt) Dan zijn na ongeveer 1:50 de snelle sources klaar met hun chunk. Alleen de langzame source is nog niet klaar. Die is pas op 10% van zijn deel. Dus het laatste stuk krijg je met maar 1 K/s binnen en dat duurt dan nog 18 uur. De langzaamste zit dus altijd aan het einde.
En nu ga ik er van uit dat alle sources ook alles hadden. Als de sources niet alles hebben komt er nog een ander probleem om de hoek kijken: Niet alle chunks komen even vaak voor. Dus is het best mogelijk dat je een file met 500 souces hebt. Als je begint heeft iedereen wel een stukje voor je. Zelfs mensen die maar één chunk hebben kunnen aan je leveren. Dus dat gaat allemaal lekker snel. Tot je natuurlijk bijna klaar bent. Dan zit je te wachten op de laatse restjes en die kunnen wel eens bij slechts 2-5 mensen aanwezig zijn. Dus die krijg je haast automatisch als laatste. Mocht er dan nog iets mis gaan doo bv corruptie of een hik op het netwerk, dan kom je gewoon weer achter aan de queue van die mensen te staan. Want alle andere mensen die eerst een source voor je waren zijn nu een concurent van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 02 March 2003 @ 18:50:
[...]

Dat is volstrekt normaal als je nadenkt over hoe het werkt.
Stel je wilt een file hebben van 92.8 Meg. (Een raar getal maar dan zijn precies 10 chunks) Je gaat dat downloaden van 10 sources. 9 ervan kunnen 10 K/s leveren en eentje kan je 1 K/s leveren. Dan is je snelheid om te starten 91 K/s Lekker snel dus. Je krijgt dan bv te zien dat je file in 2 uur binnen zou moeten zijn (Ik heb niet uitgerekend of het klopt) Dan zijn na ongeveer 1:50 de snelle sources klaar met hun chunk. Alleen de langzame source is nog niet klaar. Die is pas op 10% van zijn deel. Dus het laatste stuk krijg je met maar 1 K/s binnen en dat duurt dan nog 18 uur. De langzaamste zit dus altijd aan het einde.
En nu ga ik er van uit dat alle sources ook alles hadden. Als de sources niet alles hebben komt er nog een ander probleem om de hoek kijken: Niet alle chunks komen even vaak voor. Dus is het best mogelijk dat je een file met 500 souces hebt. Als je begint heeft iedereen wel een stukje voor je. Zelfs mensen die maar één chunk hebben kunnen aan je leveren. Dus dat gaat allemaal lekker snel. Tot je natuurlijk bijna klaar bent. Dan zit je te wachten op de laatse restjes en die kunnen wel eens bij slechts 2-5 mensen aanwezig zijn. Dus die krijg je haast automatisch als laatste. Mocht er dan nog iets mis gaan doo bv corruptie of een hik op het netwerk, dan kom je gewoon weer achter aan de queue van die mensen te staan. Want alle andere mensen die eerst een source voor je waren zijn nu een concurent van je.
Das inderdaad wel logisch, maar kan nog steeds irritant zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik snap niet waar mensen over klagen, de enige klacht die ik heb is dat mijn HD te snel vol komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 11-09 20:27

Zym0tiC

^_^

Ik snap niet waar mensen over klagen, de enige klacht die ik heb is dat mijn HD te snel vol komt
ja en de spindels cd's vliegen als warme broodjes over de toonbank van mijn softwareboer :P

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik ben er nog niet helemaal uit met eMule. Ik heb de gebruikte poorten open gezet in mijn router en ik krijg vaak een client-ID van 10 cijfersm echter soms ook van 6 cijfers :? Op beide momenten ben ik de enige traffic veroorzaker op mijn netwerk, waar ligt dat aan?

Wat ik ook niet snap is dat er in de info van een server vrijwel altijd komt te staan:
WARNING: You have too many shares for this server
dat terwijl ik niet belachelijk veel share (stuk of 1500 files) en hij toch gewoon connect met die server.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 02 March 2003 @ 19:37:
[...]

ja en de spindels cd's vliegen als warme broodjes over de toonbank van mijn softwareboer :P
Ja idd :) Niet echt relax voor mn saldo :P, maar sinds ik een 120 Gig schijf heb kan ik ook een hele zooi lokaal opslaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zym0tiC schreef op 02 March 2003 @ 19:37:
[...]

Tip: Gebruik Deamon Toolz :) Link zal ik wel niet mogen geven maar het is icm een aanpassing een super handig programma _/-\o_

Maarja daar los je nog niet het probleem mee op van te weinig schijfruimte, helaas :(

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo i gebruik sinds 2 dagen emule en het werkt erg lekker, ik gooi gewoon een hele zooi in de queue en dan krijg ik goede speeds.

Het probleem is als ik disconnect, zie ik een hele tijd later nog steeds een hele hoge incoming traffic.
Allemaal gericht op poort 4662. Deze heb ik in mijn routerinstellingen gemapt naar mijn pc.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Laatst online: 31-10-2024
Ja dat is normaal. Alle mensen die in jouw queue staan blijven vragen aan jou hoe ver ze zijn in je queue. Die traffic komt dus op poort 4662. Niks om je druk om te maken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, dat is normaal, en al eerder langsgekomen (meerdere malen zelfs).

Poort 4662 word gebruikt om sources tussen clients onderling uit te wisselen. Zodra een client jou ziet, zal ie je onthouden, en, omdat ie waarschijnlijk in je queue terecht komt, je om de 10 tot 20 min checken hoe het met je queue staat. Dat zijn dus aanroepen op poort 4662.

Als jij nu offline gaat, zijn er nog steeds een hoop clients die komen vragen, ze zien nl niet meteen dat je offline bent. Ook geven zij nog jouw ID door aan andere clients, die op zn beurt ook weer naar jou toe gaan kijken...

Het zal dus uiteindelijk minder worden, en je hoeft je er iig niet druk om te maken :)

edit:

Mm, net te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 02-03-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah gelukkig :)

Thanks

Ik schrok een beetje en heb direct de hele zooi geblocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik draai nu 4 maanden emule. Maar ik kan nog steeds niet snappen waarom die upload niet klopt

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/4pox/upload.JPG

Volgens emule upload ik met 10,28 KB/s. Maar DU-meter geeft veel meer aan. Het probleem is dat ik met deze @home verbinding maar 16KB/s heb. Ik heb dus altijd als emule op 10 KB upload staat dikke lag . Internet is niet vooruit te branden. Nu staat de upload overdag dan vaak op 1KB/s om toch het internet een beetje normaal te laten lopen.

Meer mensen hier grote problemen mee, en is er een oplossing voor.. Ik heb alle waardes al ultra laag staan in emule.. Bijvoorbeeld maar 100 connecties maximaal

PS.

Auto-upload van emule plus 1a helpt helemaal geen fuck :(

[ Voor 5% gewijzigd door 4POX op 02-03-2003 23:47 . Reden: toevoeging ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog een ander programma op de achtergrond draaien die aan het uploaden is ofzo. Sluit eMule eens helemaal af en kijk wat DUmeter dan aangeeft. Ik vind de UL in DE plus 1a zowiezo erg slecht. De 1e die bij je begint krijgt bijna de volle UL de rest houd nix over. Een gelijke verdeling is er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ehrm.. dat is heel merkwaardig, mee upload dan dat je verbinding aan kan...

Meet DU meter niet toevallig nog een 2e netwerkkaart? Of hij meet je interne verkeer oid, naar 127.0.0.1...

Het klopt iig niet, je kan niet meer dan 16 kb uploaden, dus die 26 kb up is absolute nonsens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik heb geen andere programma's draaien op de achtergrond die actief gebruik maken van de verbinding. Als ik emule sluit dan is de verbinding normaal. DU meter meet alleen de netwerkkaart die gebruikt wordt voor het internet . De 2 kaarten van de lan worden niet gemeten.

Zeofff, Kun je eens wat meer vertellen om intern verkeer over 127.0.0.1 Hoe moet ik dat opvatten ?

Ik draai nu een andere emule mod (de 6e in 1 week). En deze schijnt wel goed te werken met de upload. Maar deze mod heeft in 6 uren tijd 60 MB gedownload. Terwijl de andere mods na 15 minuten al over de 30 KB/s zit. Of dit toeval is weet ik niet.

Ik merk dat op het irc kanaal waar ik regelmatig zit dat de andere users ook problemen hebben met de upload van emule. Net alsof de overhead groter is als het programma aangeeft (worden de UDP packet ook in overhead getelt)

Als ik emule afsluiten heb ik nog een uur lang 3KB up en down. Die langzaam afneemt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nou, je hebt toch iets van "loopback interface" oid? Weet het niet precies, weet wel dan DU meter zich er wel eens door laat misleiden.. Misschien moet je dat ff vragen in IT of NT, of er is iemand anders hier die het weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Laatst online: 11-09 22:59
Sorry als het al genoemd is maar ik vind het topic een beetje te lang om alles na te lezen >:) Ik heb alweer een probleem met mijn part.met files. Gister was ik iets te enthousiast met downloaden en was mijn temp schijf vol. Toen ik vanmorgen keek zag ik bij alle files (op 2 na)
03/03/03 07:57:07: Error: 001.part.met ((null)) is corrupted, unable to load file
:'( Ik heb op de support forums gezocht en het schijnt dat het in de FAQ van eMule staat, maar die is brak / doet het niet. Ook heb ik xrmb's emule mod versie geprobeerd met import functie maar dat werkte niet. Wie kan de oplossing geven of weet wat er in de FAQ als oplossing stond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik überhaupt meer dan 0.0 Kb/s???
Er gebeurt nu helemaal nix (ik ben nogal n00b op dit gebied 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 08:09:
Hoe krijg ik überhaupt meer dan 0.0 Kb/s???
Er gebeurt nu helemaal nix (ik ben nogal n00b op dit gebied 8)7 )

Ik zou zeggen lees het topic en dan met name de startpost eens door.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

4POX schreef op 02 March 2003 @ 23:40:
Ik draai nu 4 maanden emule. Maar ik kan nog steeds niet snappen waarom die upload niet klopt

[afbeelding]

Volgens emule upload ik met 10,28 KB/s. Maar DU-meter geeft veel meer aan. Het probleem is dat ik met deze @home verbinding maar 16KB/s heb. Ik heb dus altijd als emule op 10 KB upload staat dikke lag . Internet is niet vooruit te branden. Nu staat de upload overdag dan vaak op 1KB/s om toch het internet een beetje normaal te laten lopen.

Meer mensen hier grote problemen mee, en is er een oplossing voor.. Ik heb alle waardes al ultra laag staan in emule.. Bijvoorbeeld maar 100 connecties maximaal

PS.

Auto-upload van emule plus 1a helpt helemaal geen fuck :(
Punt 1. Dat je lag hebt met emule aan ligt niet aan de upload , maar aan je hoeveel je download. Ik ben in het weekend erachter gekomen dat als je niks download, maar alleen maar upload met 15KB je normaal kan surfen. Download je met emule, dan heb je problemen met surfen ( althans ikke dan :) )

Punt 2. De upload van emule plus is een nieuwe versie. Hetwerkt in principe wel goed, je moet wel full chunks uploaden aan hebben staan.

Iedereen die bij je download krijgt op een gegeven moment ook de hoogste snelheid. Voor meer info hierover moet je ff het emuleplus forum checken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:33

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoi, de search optie in eMule is allemaal cool en wel... maar hoe krijg ik nou meer dan 201 resultaten? :) Het lijkt alsof de limiet van resultaten op 201 zit, terwijl ik best wel wat meer wil in sommige gevallen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
SilverMaster schreef op 03 March 2003 @ 08:00:
Sorry als het al genoemd is maar ik vind het topic een beetje te lang om alles na te lezen >:) Ik heb alweer een probleem met mijn part.met files. Gister was ik iets te enthousiast met downloaden en was mijn temp schijf vol. Toen ik vanmorgen keek zag ik bij alle files (op 2 na)

[...]

:'( Ik heb op de support forums gezocht en het schijnt dat het in de FAQ van eMule staat, maar die is brak / doet het niet. Ook heb ik xrmb's emule mod versie geprobeerd met import functie maar dat werkte niet. Wie kan de oplossing geven of weet wat er in de FAQ als oplossing stond _/-\o_
Aantal posts op 999 zetten, en vervolgens Ctrl F gebruiken, werkt erg goed hoor :/

Oftewel, nog maar een paar pagina's geleden heb ik hier een antwoord op gegeven: Zoefff in "eMule opensource eDonkey, deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Trinsec schreef op 03 March 2003 @ 11:20:
maar hoe krijg ik nou meer dan 201 resultaten? :)
Niet
Het lijkt alsof de limiet van resultaten op 201 zit
Dat klopt. Anders ga je de servers overbelasten.
terwijl ik best wel wat meer wil in sommige gevallen.
Niet de search van eMule gebruiken maar andere gespecialiseerde websites gebruiken. De grap van eMule is dat je 'extern' kan zoeken en dat je de resultaten intern kan gebruiken. Bovendien weet je dan zeker dat je geen fakes krijgt. Ik gebruik de search zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 11-09 20:27

Zym0tiC

^_^

Tip: Gebruik Deamon Toolz Link zal ik wel niet mogen geven maar het is icm een aanpassing een super handig programma
daarvoor gebruik ik Alchohol 120%
Kun je klikken op een image en dan kiezen voor mount image + je kunt er beveiligde cd's enzo mee lezen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ortep: Ooh, daar heb ik zoiets van gehoord van een vriend van me. Enig idee welke website(s) er zijn hiervoor? Eentje was sharereactor, nietwaar?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Trinsec schreef op 03 maart 2003 @ 19:41:
Ortep: Ooh, daar heb ik zoiets van gehoord van een vriend van me. Enig idee welke website(s) er zijn hiervoor?
Zulke requests mogen dus niet op dit forum.
Linkjes naar die sites worden ook niet gewaardeerd, dus je zult ergens anders je info weg moeten halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.alcohol-software.com/
Nix illegaals aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik kan me voorstellen dat links naar 'warez' in het algemeen niet mogen. Maar ik vroeg dus om links van search engines, external search engines. Dat ze toevallig 'warez' hebben is een bijzaak (Google leidt ook naar zulke dingen). Ik wil gewoon een search engine dat leidt naar dat ik meer dan 201 resultaten van het eDonkey netwerk kan halen.

Duidelijk? :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Trinsec schreef op 03 maart 2003 @ 20:47:
Ik kan me voorstellen dat links naar 'warez' in het algemeen niet mogen. Maar ik vroeg dus om links van search engines, external search engines. Dat ze toevallig 'warez' hebben is een bijzaak (Google leidt ook naar zulke dingen). Ik wil gewoon een search engine dat leidt naar dat ik meer dan 201 resultaten van het eDonkey netwerk kan halen.

Duidelijk? :)
Je vraag links naar search engines die expliciet bedoeld zijn om ed2k links te verspreiden, imo is dat even erg als een vraag naar eens site die een pagina vol met ed2k links kant en klaar heeft staan.
En dat is iets wat niet op GoT hoord.

De vergelijking die je maakt met google gaat niet op.
Google is ook een search engine, maar niet 1 die specifiek bedoeld is voor warez, maar om informatie op te zoeken. En idd je kunt ook informatie over warez met google vinden. Maar dat is niet de hoofdzaak van google.
De searchengines die jij bedoeld zijn wel specifiek voor 1 zaak. En daar zit het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 10:43
Hi weet iemand waarom ik altijd bij http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test
een foutmelding krijg dit zijn mijn instellingen:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/klaar.GIF

en dit mijn error: error/resest on ip (adsl)

ik snap er nix van :?

thx Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De searchengines die jij bedoeld zijn wel specifiek voor 1 zaak. En daar zit het verschil.
Dan zou het programma die je downloadt ook voor maar een zaak zijn. Immers alles wat je op de search engine kan vinden kun je in principe ook vinden met je programma. Zo kun je met de programma alleen naar warez zoeken en hoort het link naar een downloadlocatie van dit programma ook hier niet thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Killermonkey: Het posten van dat soort links word op GoT gewoonweg niet toegestaan, verdere discussie mag je in LA aankaarten, maar niet hier... (er zijn ook genoeg dingen over te vinden in de search)

ps. leuk detail over edonkey emule plus v1, als je Incoming schijf vol is, gaan al je klare downloads op error-stand. Gelukkig lost een restart van het programma het op (mits je dan genoeg ruimte hebt). voor in de FAQ?

edit:
prog-naam verhersteld

[ Voor 8% gewijzigd door Sabbi op 04-03-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op 03 maart 2003 @ 23:31:

ps. leuk detail over edonkey, als je Incoming schijf vol is, gaan al je klare downloads op error-stand. Gelukkig lost een restart van het programma het op (mits je dan genoeg ruimte hebt). voor in de FAQ?
Lijkt me niet, dit topic gaat over eMule, niet eDonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Sabbi schreef op 03 March 2003 @ 23:31:
ps. leuk detail over edonkey, als je Incoming schijf vol is, gaan al je klare downloads op error-stand. Gelukkig lost een restart van het programma het op (mits je dan genoeg ruimte hebt). voor in de FAQ?
Misschien gebruik jij eDonkey, en gaan ze daar op de errorstand, maar als je eMule gebruikt dan is het de bedoeling dat ze gepauzeerd worden zodra je geen ruimte meer hebt :)

edit:

Láát maar, Thijz was me voor, en nog een aantal uur ook.. ik zit weer niet op te letten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 04-03-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Gister was het laat, en ik was aangeschoten, en ik bedoelde emule..... Jammer Zoeff, maar ze gaan toch echt op 'Erroneous' (emule plus v1)

foudje van mijn, maar ook van dijn. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sabbi op 04-03-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Sabbi schreef op 04 March 2003 @ 11:31:
Gister was het laat, en ik was aangeschoten, en ik bedoelde emule..... Jammer Zoeff, maar ze gaan toch echt op 'Erroneous' (emule plus v1)

foudje van mijn, maar ook van dijn. :)
Dan ligt dat of aan eMule plus 1, of het ligt een beetje aan jou. Als je een file gaat downloaden, en er is geen ruimte, dan gaat ie automatisch op pauze. Misschien dat als je al bezig bent, en je gooit dan je schijf vol, dat ie het dan niet in de gaten heeft oid.. Het hoort niet te gebeuren hoor, en is mij ook nooit gebeurd. Ze gaan automatisch op pauze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo nog een vraag je van een beginnende emuler :)

Ik heb vanavond een clan match maar ik heb geen zin om emule uit te zetten, ben net 18 uur online en krijg erg lekkere speeds.

Wat kan ik het beste doen, alles op pauze zetten of gewoon mijn upload op 1 zetten?

Ik wil mijn queues niet kwijtraken.

Wat ik ook merk is dat mijn systeem (xp 1800+ 256 mb) erg traag wordt na 24 uur emulen.
Ik heb meestal ook nog xnews bittorrent irc en ftp lopen :)
Hebben veel mensen er last van?

Ik heb maar een 512 mb latje besteld want dat had ik sowieso nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, dan moet je ff dingen tegen elkaar afwegen he...

Het verstandigste is, als je een clan match gaat houden, dat je je upload idd ff op 1 zet. Resultaat is echter dat je maar 3 kb kan downloaden, wat dus ook niet echt gaat opschieten...

Je kan je upload ook op 5 oid zetten, dan kan je nog enigzins wat downloaden...

Als je je upload op 1 zet, dan is het enige resultaat dat je je plaats in de queue niet zal verliezen, van downloaden zal niet zo veel meer komen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dak vind niet zo erg als ie een uurtje niet download. Ik vind het belangrijker dat i mijn queues behoud.
Want als ik restart duurt het echt wel een paar uur voordat ik 50+ speeds krijg.

ps. ik merk ook dat de upload niet evenredig is.
De eerste persoon krijgt bijna alle bandwijdte en die gasten eronder krijgen bijna niks.

Kan ik daar wat aan doen?

edit.. nog een vraagje

Ik las dat als je iemand ziet die een snelle upload heeft dat je die als friend moet toevoegen.
Wat voor voordeel heeft dat?

Het enige wat ik kan indenken is dat hij dan hoog in je queues komt als hij wil downloaden van jou en jij dus een credit bij hem opbouwd en dus weer hoog in zijn queues komt.

Klopt dit?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:22:

ps. ik merk ook dat de upload niet evenredig is.
De eerste persoon krijgt bijna alle bandwijdte en die gasten eronder krijgen bijna niks.

Kan ik daar wat aan doen?
Nee normaal hoort ie ze gelijk te verdelen. al heb je upload 10. Dan heb je als het goed is 4 clients met 2.5 per client.

Heb je upload 6 dan heb je weer 3 clients met 2kb/s. Althans dat dacht ik.
Het is ook niet mogelijk om in te stellen aan hoeveel mensen je wilt uploaden, dus in feite hoort emule het zelf te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een pload van 12, de eerste krijgt 9,7 en de andere 4 krijgen allemaal maar een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:28:
ik heb een pload van 12, de eerste krijgt 9,7 en de andere 4 krijgen allemaal maar een klein beetje.
Dat is heel merkwaardig? Dat kan je niet zelf instellen, dat hoor eMule voor je te doen. Welke versie gebruik je?
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:22:
dak vind niet zo erg als ie een uurtje niet download. Ik vind het belangrijker dat i mijn queues behoud.
Want als ik restart duurt het echt wel een paar uur voordat ik 50+ speeds krijg.
Tsja, ik heb nog ns zitten nadenken... Je zal iig niet helemaal naar beneden zakken in de queue, wat wel gebeurt als je eMule uit zet natuurlijk. Wat misschien wél kan gebeuren, is dat je enigzins zakt. Je modifier zal namelijk stukken lager worden, als je nog maar 1 kb upload...

Gewoon op 1 kb zetten en aan laten staan, heel veel zal er dan niet gebeuren, en als je m dan weer op 10 zet, gaat ie weer lekker verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik emule plus v1a.

Ja thx voor de tip, dan zet ik hem gewoon op 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geval van de onevenredige upload heb ik iik met de Plus 1a versie. Het is ook niet in te stellen. Ik ben dus weer terug naar versie 1. Daar kun je het nog wel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Zoeff: bij mij zijn de incoming en temp dir's op aparte schijven, het gebeurt alleen als de incoming vol is, niet als de temp-dir vol is. (dan gaan ze wel op pause)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op zich vind ik e-mule wel een relaxt programma. Er is iig wel genoeg op te vinden. :*)
Nu heb ik alleen een beetje een verrot kabelabonnement met een up van gemiddeld 2 kBps ( :r, ja ik weet het), gelukkig is me down een stuk hoger.
Is die lompe limiet niet weg te halen dat je maar 3x zo snel mag downloaden als uploaden, want ik share heus wel (iig als ik níét download), maar om nou met 3 tot max. 6 kBps te downloaden is toch wel erg triest en het kost me gemiddeld 3 volle dagen voor een download binnen is.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

alwinh schreef op 04 March 2003 @ 17:02:
Op zich vind ik e-mule wel een relaxt programma. Er is iig wel genoeg op te vinden. :*)
Nu heb ik alleen een beetje een verrot kabelabonnement met een up van gemiddeld 2 kBps ( :r, ja ik weet het), gelukkig is me down een stuk hoger.
Is die lompe limiet niet weg te halen dat je maar 3x zo snel mag downloaden als uploaden, want ik share heus wel (iig als ik níét download), maar om nou met 3 tot max. 6 kBps te downloaden is toch wel erg triest en het kost me gemiddeld 3 volle dagen voor een download binnen is.
ALs je de limiet insteld op 10 kb/s voor het uploaden, dan kan je toch ook met de maximale snelheid downloaden ?

[ Voor 1% gewijzigd door Sport_Life op 04-03-2003 17:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
alwinh schreef op 04 maart 2003 @ 17:02:
Ja, er zijn wel mods waar je die limiet kan uitschakelen, nee, ik ga je daar geen links naar geven, die kan je vast wel googlen.

Helaas (voor jou) is die up/down limiet niet de "enige" beveiliging. Er is nl ook een zogenaamd credit systeem ingebouwd (zie FAQ voor uitleg), wat simpel gezegd verhinderd dat jij veel kan downloaden, als je nauwelijks upload, en dat is op geen manier te omzeilen.

Het lijkt er voor jou helaas op dat je eMule nooit echt goed kan gebruiken, omdat het uploaden redelijk essentieel is (wat bij elk P2P programma eigenlijk zo is).
eMAeRCe schreef op 04 maart 2003 @ 17:06:
[...]

ALs je de limiet insteld op 10 kb/s voor het uploaden, dan kan je toch ook met de maximale snelheid downloaden ?
Lezen joh, hij heeft het over zn UPload ;) :>

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 04-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
uh was dat maar zo; up haalt altijd de maximale snelheid in e-mule, ze weten me wel te vinden die downloaders. Maar als ik dus mijn up op 10 kb/s zet, dan zakt mijn down in naar 0, ook zo'n leuk grapje van wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
alwinh schreef op 04 March 2003 @ 17:10:
uh was dat maar zo; up haalt altijd de maximale snelheid in e-mule, ze weten me wel te vinden die downloaders. Maar als ik dus mijn up op 10 kb/s zet, dan zakt mijn down in naar 0, ook zo'n leuk grapje van wanadoo.
Maar je zegt net dat je up maar een brakke 2 kb/sec haalt???

Blijkbaar is 10 up een overkill, zet m dan op 6 of 7, dan kan je ook nog redelijk downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
alwinh schreef op 04 March 2003 @ 17:10:
Had ik idd ook altijd met mn kabelabonnement, ik kon eigenlijk nooit op 10 uploaden, dan zakte de down als pudding in elkaar. Heb nu een middel-snelheid ADSL abonnement en nu heb ik dat probleem niet meer :) Vast stukje bandbreedte voor zowel UP als DOWN heb je met adsl dus dat scheelt zeker wel. Alleen is mn max down nu sowieso niet hoger dan 90kb/s (max van mn adsl-abo), maar dat haal jij ook niet als ik dit zo lees :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zoefff schreef op 04 March 2003 @ 17:08:
[...]

[...]

Lezen joh, hij heeft het over zn UPload ;) :>
Ik lees goed, maar ik bedoel als hij zn UPload limiet insteld op 10 kb/s, zodat eMule denkt dat je gewoon normaal kan/wilt uploaden (terwijl dat dus niet gebeurd) dan word de download limiet ongelimiteerd lijkt mij, of kijkt eMule naar de snelheid waarmee je daardwerkelijk opload ?

[ Voor 40% gewijzigd door Sport_Life op 04-03-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
hmmm ok dan ik zal zelf wel es ff googlen. Ik denk dat die DL:UL verhouding niet zo heel erg veel uitmaakt want ik download niet constant terwijl ik mijn uploads gewoon lekker door laat gaan dus als het zo'n soort begeveiliging is vind ik het niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
eMAeRCe schreef op 04 March 2003 @ 17:16:
[...]

Ik lees goed, maar ik bedoel als hij zn UPload limiet insteld op 10 kb/s, zodat eMule denkt dat je gewoon normaal kan/wilt uploaden (terwijl dat dus niet gebeurd) dan word de download limiet ongelimiteerd lijkt mij, of kijkt eMule naar de snelheid waarmee je daardwerkelijk opload ?
Wat mijn ervaring is dat Emule altijd voorrang geeft aan de upload. Hij haalt dus het maximale uit de UP (10 kb dus in dit geval), en bij bepaalde (?) kabelproviders gaat dit zeer ten koste van de download. Met dramatische dieptepunten tot 0 kb/s down tot gevolg.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
ja en op een gegeven moment zit ik dan dus alleen nog maar te uploaden en nog niet te downloaden. 2 kbps up is echt het maximale dat ik nog met 6 kan downloaden, bij 3up/9down begint het te flippen en wordt het 3up/<1down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
alwinh schreef op 04 maart 2003 @ 17:24:
ja en op een gegeven moment zit ik dan dus alleen nog maar te uploaden en nog niet te downloaden. 2 kbps up is echt het maximale dat ik nog met 6 kan downloaden, bij 3up/9down begint het te flippen en wordt het 3up/<1down :(
Ik neem aan dat je geen gebruik maakt van ZoneAlarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Yohan schreef op 04 March 2003 @ 17:50:
[...]

Ik neem aan dat je geen gebruik maakt van ZoneAlarm?
En wat mag dat er nou weer mee te maken hebben? Het ligt gewoon aan zn verbinding.

Als ik meer dan 14 kb/sec upload, dan zakt mn download ook in, daarom heb ik mn max up op 10 gezet. Blijkbaar heeft hij een nogal brakke verbinding, waarbij zn download al veel eerder inzakt.

Heeft niets te maken met een eventuele firewall hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zoefff schreef op 04 March 2003 @ 17:51:
[...]

En wat mag dat er nou weer mee te maken hebben? Het ligt gewoon aan zn verbinding.

Als ik meer dan 14 kb/sec upload, dan zakt mn download ook in, daarom heb ik mn max up op 10 gezet. Blijkbaar heeft hij een nogal brakke verbinding, waarbij zn download al veel eerder inzakt.

ik snap wel wat hij bedoelt. op het emule forum zijn ook mensen die last hebben van zonealarm en niet kunnen dl.
ik heb zelf het probleem dat zonealarm het niet aankan als ik veel dl.
dan gaat zonealarm het systeem 50% belasten.

zijn probleem is dat zijn upload verstopt waardoor er ook geen aanvragen voor dl meer verstuurt kunnen worden. de boel loopt gewoon dicht.
ik zou m'n aantal verbindingen lager zetten en mij upload ook lager. hoe laag? geen idee, dat moet je gewoon proberen.

[ Voor 1% gewijzigd door Mr.Nobody op 04-03-2003 18:01 . Reden: typo ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zoefff schreef op 04 maart 2003 @ 17:51:
[...]

Dat heeft er dus wél mee te maken. ZoneAlarm kan de werking van Emule behoorlijk verkloten.

De makers waarschuwen er zelf voor op de eigen site:

emule-project.net/firewalls

"ZoneAlarm is reported to cause problems with eMule. It is not recommended."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Yohan schreef op 04 maart 2003 @ 18:00:
[...]
"ZoneAlarm is reported to cause problems with eMule. It is not recommended."
Oei :o dat is een goed onderbouwd argument :D

Het kan best dat ZoneAlarm problemen veroorzaakt, dat zeg ik ook niet. Het probleem dat hij echter heeft, kan op geen manier veroorzaakt worden door ZoneAlarm hoor. Die gaat heus niet je download blocken, als je meer dan 2 kb upload :z

Als je een probleem hebt met ZoneAlarm icm eMule, dan zal dat altijd in de richting van geblokkeerde poorten, het niet aannemen van connecties oid liggen.

Ik draai trouwens al jaren eDonkey (en nu eMule) icm met ZoneAlarm, zonder problemen...

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 04-03-2003 18:04 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.