Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht? Solderen van een paar kabeltjes op voeding.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou 2 voedingen willen in mijn systeem maar om die samen te laten opstarten moet ik een paar kabeltjes van bijde voedingen met elkaar verbinden.

Meer info: http://www.waterkoeling.nl/files/voeding.gif

Mijn vraag, worden mijn lijnen dan onstabieler? En maakt het type van solduur een groot verschil?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

Mad_Demon

de dokter

Nee, dit maakt niet zo veel uit. Dit zijn slechts stuurlijntjes. Deze zorgen er voor dat de voeding van de stand-by af gaat en volledig online komt. Zolang je een goede soldering maakt is er niks aan de hand :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mad_Demon op 01-02-2003 21:54 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Nee je kunt rustig in je psu solderen. Ik had alleen van de week ook wat gesoldeert en toen een druppel tin met 2 cm doorsnede op de print laten vallen :X . T'is maar goed dat ik het weer afkreeg :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

soldeer alleen wel met tin/harskern niet met s39 (als je dat nog ergens hebt staan) dat is zwaar corrosie-versterkend.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Radian schreef op 02 februari 2003 @ 00:37:
soldeer alleen wel met tin/harskern niet met s39 (als je dat nog ergens hebt staan) dat is zwaar corrosie-versterkend.
o, ik heb namelijk een 230 lijntje naar binnen lopen vanaf m'n voedings-powerplug en dat heb ik eerst een dikke klodder S39 gegeven :X :|

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• JdM

JdM

Humbled

casemodderpoel schreef op 02 February 2003 @ 09:22:
[...]

o, ik heb namelijk een 230 lijntje naar binnen lopen vanaf m'n voedings-powerplug en dat heb ik eerst een dikke klodder S39 gegeven :X :|
Nou , nog een paar maanden dan en die s39 heeft alle bedrading die je hebt ingesmeerd , aangetast. (is niet erg, maar je moet het niet nóg een keer moeten solderen, dat lukt je dan echt niet meer, dus hopen dat je geen storingen krijgt)

S39 is echt rotzooi (maar het zorgt wel dat de tin gruwelijk vloeit!) , koop de volgende keer dus gewoon tin met harskern is beter voor je printplaten en je bekabeling.

Verwijderd

thacow schreef op 02 February 2003 @ 00:34:
Nee je kunt rustig in je psu solderen. Ik had alleen van de week ook wat gesoldeert en toen een druppel tin met 2 cm doorsnede op de print laten vallen :X . T'is maar goed dat ik het weer afkreeg :)
Hoeveel tin gebruik jij wel niet! 2 CM! Dude! :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:38:
[...]

Hoeveel tin gebruik jij wel niet! 2 CM! Dude! :o
heb je helemaal niet zoveel tin voornodig hoor, doe maar eens een druppeltje tin aan je bout, hou je bout 20 cm van je tafel af en geef je bout een tik. Resultaat; een uiteen gespatte drubbel tin met een doorsnede van 2 cm.

• collission
  • Niet online

collission

Radian schreef op 02 februari 2003 @ 12:17:
[...]

Nou , nog een paar maanden dan en die s39 heeft alle bedrading die je hebt ingesmeerd , aangetast. (is niet erg, maar je moet het niet nóg een keer moeten solderen, dat lukt je dan echt niet meer, dus hopen dat je geen storingen krijgt)

S39 is echt rotzooi (maar het zorgt wel dat de tin gruwelijk vloeit!) , koop de volgende keer dus gewoon tin met harskern is beter voor je printplaten en je bekabeling.
de gehele draad?

• JdM

JdM

Humbled

waarschijnlijk wel, dat spul blijft namelijk vloeien en vloeit daarom de draad in , onderweg alles corroderent ( <is dit correct geschreven :? ) wat het tegenkomt , het is net kruipolie dat spul , alleen veel agressiever .

*Radian heeft het wel eens gehad met een plus kabel van een versterker, net vers op de print gesoldeerd en tijdje later geen contact meer op de plaats waar die in een verguld verdeelblok zat met de plus van een andere versterker*

[ Voor 25% gewijzigd door JdM op 02-02-2003 15:09 ]

Verwijderd

Beter is het om een schakelblokje te maken: 12 of 5 V relais op voeding 1 en de schakelcontacten daarvan gebruiken om je powergood te schakelen van voeding 2.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik snap uberhaupt niet waarom iemand S39 gebruikt met elektronica... Staat er geloof ik zelfs op dat het maar in een paar toepassingen gebruikt kan worden.

Verwijderd

Kaj. schreef op 03 February 2003 @ 06:39:
Ik snap uberhaupt niet waarom iemand S39 gebruikt met elektronica... Staat er geloof ik zelfs op dat het maar in een paar toepassingen gebruikt kan worden.
klopt en dan nog moet je daarna een neutraliserend middel gebruiken en je object goed afspoelen/schrobben met staalborstel.

Crosspost / Nieuw Topic geopend ivm problemen met dit schema ?: 2 PSU's samen laten opspringen loopt fout, maar hoe?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 06:06 ]

Verwijderd

neem gewoon als 2de voeding een at voeding.....beuk daar een mooie schakelaar op en klaar is kees hoef je ze niet eens te verbinden...

• collission
  • Niet online

collission

Radian schreef op 02 February 2003 @ 15:07:
[...]

waarschijnlijk wel, dat spul blijft namelijk vloeien en vloeit daarom de draad in , onderweg alles corroderent ( <is dit correct geschreven :? ) wat het tegenkomt , het is net kruipolie dat spul , alleen veel agressiever .

*Radian heeft het wel eens gehad met een plus kabel van een versterker, net vers op de print gesoldeerd en tijdje later geen contact meer op de plaats waar die in een verguld verdeelblok zat met de plus van een andere versterker*
dus ik kan over een jaar weer een nieuwe enermax kopen? :? :X :'(

• JdM

JdM

Humbled

casemodderpoel schreef op 04 February 2003 @ 11:20:
[...]

dus ik kan over een jaar weer een nieuwe enermax kopen? :? :X :'(
Dat blijft de vraag, goed is het er iig niet voor geweest helaas. |:(
je kunt proberen om de kabels die je hebt ingesmeerd , weer los te solderen en er schone kabels tussen te zetten; nu kan het nog, later niet meer.
Ik weet alleen niet of dat gaat in jouw geval, ik weet nl. niet precies wat je gesoldeert hebt, maar dat kun je zelf bepalen of dit een optie is in jouw geval.

(jij soldeert nooit meer met s39> elektronika, promise? ;) )
Pagina: 1