[q3] AnitRon

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
tjah wie je "favoriet" is is natuurlijk persoonlijk
voor mij is nunuk echt 1 van de grote gasten omdat zijn stijl mij zeer aanspreekt en hij gewoon mooie en goeie maps maakt
verder vind ik neerlands trots RR2DO2(lead programmer van de quake 3 fortress mod) toch wel de beste coder in de mod-scene
grappig detail is overigens dat beiden nu bij splashdamage werken, een bedrijfje in londen van voormalig modders, 1 van de mappers van splashdamage heb ik een 2 jaar geleden nog veel mee gepraat over mappen/modelen ed, Q-Fraggel
verbaasde me wel toen ik ineens zijn naam in die lijst zag ;)
splashdamage webby

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Sry, ik schop een beetje. Komt er al enigzins vooruitgang in? Ik weet, ik ben ongeduldig :P

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• bolleh
ok ff weer 4 shots van een nieuwe fur test en hier benk zeer tevreden over :)
het hand model heeft 2 directe texture layers(voor het rode effect binnenin) en dan 12 fur layers daaromheen, doordat ik de fur nu ook belichtingsgevoelig heb gemaakt kost het wel wat compile tijd omdat al die layers transparant zijn en keer op keer moeten worden belicht, maargoed het resultaat mag er imho wezen :)

enneh wat zien ze er schattig uit he :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/47.jpg

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Tja,wat moeten tweakers hier op zeggen ?
Quake 3 zoals u het nog nooit gezien heeft,dat zeg ik erop !!!!

• Qylos
[Beetje offtopic:]
Bolleh, met hoeveel projecten ben jij niet wel bezig? Ik zie een topic over een doom III mod, q3 Anitron en ook nog q3 Pass the Map. Ga je dat wel allemaal afkrijgen?
[/Beetje offtopic]
Weer eens vette pics, bolleh _/-\o_

Verwijderd

djbob (van de bobtoolz), sock, en ydnar zitten er ook bij, echt de beste mensen daar

• bolleh
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 14:48:
djbob (van de bobtoolz), sock, en ydnar zitten er ook bij, echt de beste mensen daar
tzijn niet alleen de beste mensen uit de (q3) mod community die daar zitten, maar degenen met de meeste dedication, er zijn nog genoeg talentvolle mappers/texturers/modelers in de community maar enkel niet die drive hebben of gewoon niet de juiste mensen hebben ontmoet qua modding(echt veel geluk heb ik zelf bijv niet gehad met een aantal projecten :( maargoed gewoon stug doormappen :)) en ja realme staat nogal op een laag pitje maar ik werk nog wel steeds aan het verhaal(* bolleh denkt eraan om een script writer binnen de game community te benaderen maargoed daarover later meer :))

• bolleh
ff nog een keer, komend weekend hoop ik een beta test te hebben, kheb incl mijzelf 4 betatesters waarvan 1(Qylos) dit weekend niet kan testen, dus nog een keer de oproep :)

oproep:
als er mensen zijn die binnenkort willen betatesten mail me!
gaarne als subject "anitron beta"
en in de mail zelf de volgende info:
got nick
msn/icq
pc specs(cpu, geheugen aantal mb en type, videokaart) en eventuele overclocked settings
3dmark 2001SE score op default instellingen is ook handig voor me(om scores te vergelijken met veelgebruikte bench 3dmark)

let op: beta tests moeten op default clock settings! dit om bij het begin meteen al eventuele onstabiele factoren uit te kunnen sluiten bij problemen
verder heb je natuurlijk quake 3 nodig met de 1.32 update, installatie zal gewoon een .exe worden

computer staat nu al een aantal uur te compilen op de simpelste settings voor q3map2
de settings voor de beta zijn ruwweg zon 2-3x zo langzaam, en de uiteindelijke compile is nog 4-5x zwaarder dan die van de beta(onder andere door radiosity waar ik dit weekend ook een aantal tests mee hoop te doen)

in q3map2 kun je namelijk per shader aangeven hoeveel de texture aan licht terugschijnt, zo kun je dus een blinkende metal texture meer licht laten terugstralen dan een ruwe beton muur, nodeloos om te zeggen dat dit wel veel compile tijd kost ;)

<edit>
tis half 12 geweest, hij draait al meer dan 5 uur ;)
zal wel morgen worden voor wat shots(niet zoveel nieuw maar wel fur-handen in de map geplaatst :))

[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 19-02-2003 23:47 ]

• bolleh
ok het compilen duurde 5.5 uur volgens q3map maar daar zit eventuele tijd die nodig is geweest voor niet getimede dingen ook nog bij, ongeveer 6 uurtjes in totaal dus. tzag er al heel mooi uit, hoewel in nog niet tevreden ben over de fur op de kleinere models

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/48.jpg

hoogste polycount dat ik zag was 300.000 :)
ander "goed" nieuws is dat de .bsp file(de eigenlijke map zelf dus) maar liefst 27.4 !!!!!! mb groot is :D
ter vergelijking, mn Realmetest map is "slechts" 14.1 mb :D
groter dan wat ik tot nu toe ooit heb gezien
het laatste "goede" nieuws is dat ik mn hunkmegs eindelijk moest vergroten(standaard 56mb) kheb em maar op 128mb gezet maar ga vanavond even uitproberen bij welke settings hij de map niet meer kan inladen

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Heb geen reactie op mijn 'beta' aanmelding gehad, betekent dit dat ik niet ga betatesten :'(

[ Voor 11% gewijzigd door [ash] op 20-02-2003 10:13 ]

• bolleh
kan kloppen omdat nog niemand een reactie heb gehad ;)
t enige waarmee ik nog tob is dat de 3 beta testers die ik nu heb allen een geforce 4 hebben, en ikzelf een geforce 3.
Qylos kan deze keer niet testen dus dat is 2x gf4 en 1x gf3
ik wil nog zeker 2x een radeon erbij(9500-9700 en 8500-9000) dus als je iemand kent ;)
staat ook op de website

<edit>
lol helemaal vergeten, pc tuis heeft agp geforce 3 en pci gf2mx :+
vanavond is ff proberen op die gf2 :+

[ Voor 15% gewijzigd door bolleh op 20-02-2003 10:59 ]

• [ash]

[ash]

Ik begrijp het ...

Ik ken wel iemand met een radeon, maar dat kan ik pas vanavond ff vragen.

Heb zelf nog een gf2mx liggen ;)

• Qylos
bolleh schreef op 20 February 2003 @ 10:50:
kan kloppen omdat nog niemand een reactie heb gehad ;)
t enige waarmee ik nog tob is dat de 3 beta testers die ik nu heb allen een geforce 4 hebben, en ikzelf een geforce 3.
Qylos kan deze keer niet testen dus dat is 2x gf4 en 1x gf3
ik wil nog zeker 2x een radeon erbij(9500-9700 en 8500-9000) dus als je iemand kent ;)
staat ook op de website

<edit>
lol helemaal vergeten, pc tuis heeft agp geforce 3 en pci gf2mx :+
vanavond is ff proberen op die gf2 :+
Hoezo kan ik niet testen? Het heeft alleen een week vertraging ;)

Don't count be out Bolleh :)

Verwijderd

bolleh schreef op 12 February 2003 @ 11:15:
een spiegel texture te geven, zal het vanavond uitproberen, wilde zowiezo al spiegels toevoegen omdat die lekker zwaar zijn en als het op zon hand is spiegelt elke polygon lekker mee ;)
Mijn idee :*)

:P

Nee maar echt ziet er vet uit, ken nie wachten om mijn nieuwe systeempje te testen hiermee :)

• bolleh
kben nu waarschijnlijk de file aan het compilen voor beta 0.1 :)
dan gaan vanavond de mailtjes de deur uit naar de testers en zal hij morgen te downloaden zijn vanaf een private ftp, tenminste als ie dan klaar is met compilen ;)
hij draait nu al 7 uurtjes ongeveer en staat op een peak van 1.26gb mem usage, is nog wat aan de lage kant voor zon grote map maar dat komt door de grote hoeveelheid patches en detail brushes ipv structural. later meer :)
staan trouwens 2 shots op de website van een simpele test met radiosity lighting

• bolleh
NIET leuk :(
kom net thuis, wil de map proberen, ja hoor error :(
"Max_submodels exceeded"
ff wat zitten googlen erop en het lijkt erop dat je niet meer dan 255 entities kan hebben, dus trains, doors etc :(
nou schrap ik helaas een aantal deuren uit de map en dan maar fftjes aankijken :(
gelukkig wel een backup van de werkende map ;)

• Exe-cuter
Push all the limits

• bolleh
ok kheb nu alle fouten opgespoord en weggewerkt, helaas moet ik dan wel weer een aantal dingen opnieuwe invoegen maar dat is niet zon punt. ik zet hem nu aan op het compilen, beta zal dus pas morgen beschikbaar zijn(voor de testers dan ;))

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mooi _/-\o_

Heb je nog beta testers nodig?

March of the Eagles

• bolleh
je kunt me mailen, als je systeem genoeg verschilt dan kan het waarschijnlijk nog(dit is echt de 1e beta, 0.1)
komen er dus nog meerdere
vanavond ben ik weg en voor morgen verzorg ik alles wat ik nog af moet maken naast de map zelf

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Radeon Hiero ik wil betatesten :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• bolleh
k mail me maar, wat staat hierboven in een post ergens

beta 0.1 is al uitgegaan naar de 4 personen, van 1 heb ik de test resultaten alweer terug ook, wacht nog op 2 anderen aangezien Qylos op vakantie is :)
zal de tests vanmiddag zelf ook even draaien

• ThaHandy
  • Laatst online: 00:00

ThaHandy

Discovery Channel

ikke niet? :'(
of ben ik de zoveelste al met same specs?

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 23-02-2003 14:10 ]

• bolleh
*zucht*
mensen komop lezen ;)
oproep:
als er mensen zijn die binnenkort willen betatesten mail me!
gaarne als subject "anitron beta"
en in de mail zelf de volgende info:
got nick
msn/icq
pc specs(cpu, geheugen aantal mb en type, videokaart) en eventuele overclocked settings
3dmark 2001SE score op default instellingen is ook handig voor me(om scores te vergelijken met veelgebruikte bench 3dmark)

let op: beta tests moeten op default clock settings! dit om bij het begin meteen al eventuele onstabiele factoren uit te kunnen sluiten bij problemen
verder heb je natuurlijk quake 3 nodig met de 1.32 update, installatie zal gewoon een .exe worden
oftewel mail me deze stuff en dan kijk ik of je in aanmerking komt ;)
voor beta 0.1 is het zowiezo te laat, maargoed het voordeel met beta 0.1 is is dat er zowiezo nog meerdere komen ;)

Verwijderd

jzs, dat kost je echt veel tijd, maar gaaf jow... waarom moeten er specifieke betatesters zijn en kun je niet gewoon die uiteindelijk 0.1 exe hier neerzetten :?

• bolleh
omdat ik dat zelf niet wil en omdat ik een compleet product wil neerzetten en dat is het nu nog niet, thats why :)

• bolleh
ok vandaag weer even mn coding skills opgehaald(had ik die dan? :+)
even aan het menuutje gewerkt, tis team arena based omdat dit stukken makkelijker te maken is, 1 shotje want echt ver benk nog niet ;)
maargoed moet weer ff wennen aan wat alles ook alweer was enzo, bij het screenshot heb ik brightness+contrast omhoog moeten zetten omdat print screen deze niet van q3 overneemt, daardoor ziet het er iets anders uit dan in q3. nadeeltje van dit systeem is wel dat je het ontwikkelt op 640*480 en dan omhoog gescaled wordt.

en zoals je ziet gebruik ik dezelfde layout als op de website en in de help file(van beta 0.1 dan). wanneer het menu in de beta komt weet ik nog niet precies(aangezien alle menus wel moeten werken natuurlijk, maar dat zijn er niet zo heel veel aangezien het meest nu nog via de console gebeurde)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/51.jpg

• ThaHandy
  • Laatst online: 00:00

ThaHandy

Discovery Channel

bolleh schreef op 23 February 2003 @ 14:26:
*zucht*
mensen komop lezen ;)

[...]

oftewel mail me deze stuff en dan kijk ik of je in aanmerking komt ;)
voor beta 0.1 is het zowiezo te laat, maargoed het voordeel met beta 0.1 is is dat er zowiezo nog meerdere komen ;)
ik heb mailverstuurd
2x zelfs :X gewoon en msn email :X

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 23-02-2003 20:14 ]

• bolleh
ok kheb nu van 2 testers de results binnen, en die zijn toch wel hoger dan ik verwacht had. verklaring daarvoor is dat het de average fps is en dus de stukken met relatief weinig polys per seconde enorm snel gaan, kben aan het bekijken of het mogelijk is om per zoveel frames een waarde te laten loggen door q3(je kunt dan zelf instellen om de hoeveel frames dat moet) en dat je nadat je gebenched hebt kunt zien van "oh bij zoveel polys had ik zoveel fps en bij dat dat etc"
als er toevallig een coder in tha house is die denkt mij te kunnen helpen, mail me :+

overigens is de bench cpu limited(respectievelijk 2 en 9 fps verschil met alles op high tussen 1024*768 en 640*480) maar dat was te verwachten, toch is het mooi om te zien dat de q3 engine zich niet uit het veld laat slaan met zoveel polys :)
nu maar eens kijken met meer alpha textures icm veel polys om te kijken wat er dan gebeurt :)

[ Voor 25% gewijzigd door bolleh op 23-02-2003 20:23 ]

• bolleh
ok door de downtime van got is mijn tijdschema enigzins in de war geraakt ;)
naja hier dan toch, de publicatie van de test resultaten van beta 0.1

allereerst waar de 4 tests uit bestonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/results/test01.png

de 4 test systemen, Qylos is nog op vakantie dus komt nog een 5e bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/results/systems01.png

en dan de resultaten, 2 grafieken, 1 voor de fps en 1 voor de laadtijden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/results/fps01.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/results/loadtime01.png

zoals je ziet zien de de grafieken qua tendens er allemaal hetzelfde uit, bij de fps laat dit zien dat de cpu de grote bottleneck is(dat gaat nog veranderen door het gebruik van veel alpha textures waardoor de fillrate meer en meer in het gedrang komt). de echte uitschieter hier is het systeem van XenoDaSouljah, zijn cpu draait beduidend hoger dan de andere 3 en het lijkt erop dat quake 3 maling heeft aan de amd rating ;) ook het feit dat het systeem het enige met rdram is(en dus een enorm hoge bandbreedte) kan van invloed zijn(in q3 verzorgt je cpu nog steeds de triangles en dus wordt je memory bus ook belast).

dan de 2e grafiek, ook hier dezelfde grafieken, het systeem van XenoDaSouljah is wederom de snelste, bij de laadtijden is vooral de bandbreedte van het geheugen van belang, na het DDR systeem van Galaxis zie je dan ook een kleine drop naar mijn systeem en [ash] zn systeem. laadtijden lijken niet zo erg maar met het oog op meer stuff in de map voor toekomstige versies kan dat wel degelijk van belang zijn natuurlijk.

beta 0.2 heb ik nog geen data voor geprikt omdat ik die het liefst meteen met een experimenteel menu systeem wil uitrusten dat het testen een stuk makkelijker maakt voor de testers, ook krijgen we hier een aantal meer testers(hint hint, mail me ;)) en krijgen we andere soorten testen(ranging van 640*480 tot 1280*1024 met verscheidene details) en dus een andere soort grafieken, maar dat komt dan wel weer :)

Verwijderd

Ik vind de benchmark erg vet om te draaien. Zitten mooie dingen in. :)

En natuurlijk is het ook leuk om de snelste te zijn :P ;)

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 23:51:
Ik vind de benchmark erg vet om te draaien. Zitten mooie dingen in. :)
Helemaal mee eens :9
Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 23:51:
En natuurlijk is het ook leuk om de snelste te zijn :P ;)
Niet zo gek met zo'n kick-ass systeem ;)

• bolleh
ok ik hoop, lees: hoop aankomend weekend een beta van het menu te hebben en een week daarna beta 0.2 met een wat uitgebreider map gedeelte. ik wil me ook wat toeleggen op wat meer programmeren en ga dus ff de source code van q3 doorkijken om meer inzicht te krijgen in hoe het echt werkt en dergelijke :)
want hoewel ik toch niet alles zelf kan doen wil ik wel zoveel mogelijk zelf doen :)

en nou maar hopen dat id software het een goed project vind en me een baan aanbied ofzow ;) /wishfull thinking ;)

• bolleh
vanavond kan ik wat testjes doen met het benchmark menu wat ik net onder werktijd ff bedacht heb enzo :+
ook ff een fillrate testje bedacht, morgen ofzow ff uitwerken
simpel gezegd: veeeel alpha textures over elkaar, aantal mtexels van resolutie met nog wat vermenigvuldigen == fillrate, moet de exacte berekening nog ff opzoeken :)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
(jarig!)
Ik meld me bij deze ook weer voor de volgende beta tests :)

• bolleh
even 2 shots van het benchmark menu waar ik aan werk, zijn basically gewoon de quake 3 graphics instellingen maar daar komt nog meer anitron specifieke spul bij daar lings onder, map scroll window ben ik ook nog niet helemaal tevreden over maar moet ff kijken hoe dat gaat. t ging vandaag wat moeizamer dan verwacht, maar het resultaat is imho goed

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/53.jpg

als iemand opmerkingen heeft qua layout: tell me, een layout moet bij een game goed in elkaar zitten :)

btw blauwe textures boven/onder en zwarte in het midden is nog een onscherp, komt een hogere resolutie voor in de plaats nog

[ Voor 9% gewijzigd door bolleh op 25-02-2003 21:54 ]

• Exe-cuter
Die kleine screenshots linksboven,is dat om het effect van je settings te zien ofwat ?

• bolleh
EXE-cuter schreef op 25 February 2003 @ 22:55:
Die kleine screenshots linksboven,is dat om het effect van je settings te zien ofwat ?
nee daar kun je een map selecteren, in dit geval dus een benchmark

• [ash]

[ash]

Galaxis schreef op 25 February 2003 @ 17:29:
Ik meld me bij deze ook weer voor de volgende beta tests :)
Ik ga er eigenlijk een beetje stilletjes vanuit dat wij alle beta's testen :+

• bolleh
[ash] schreef op 26 February 2003 @ 09:14:
[...]

Ik ga er eigenlijk een beetje stilletjes vanuit dat wij alle beta's testen :+
das alleen als je $1000 over maakt naar mn bankrekening :+
nee maar in principe wel gewoon ja :)
krijgt dus gewoon weer mailtje wanneer het eraan komt en later dan de need info

Verwijderd

Je maakt grote vorderingen die best wel groot zijn te noemen voor een eenmans project! Dit zal niet alleen ons blij maken met zulk goed werk maar zelf zul je door dit soort projecten en andere projecten die je al hebt uitgevoerd voor Q3 aan hoger wal raken!

Ik zou zeggen open idd die bankrekening :)

• bolleh
je mag al storten hoor :+
voor rekening nummer, mail/msn/icq me ;)

en vandaag geen updates, tjah net naar ajax geweest ;)
morgen mischien het benchmark menu af maar durf nix te garanderen

• Exe-cuter
Ja,respect voor de dingen die je tot nu toe al hebt gepresteerd.Als ze bij id-software nu maar nederlands verstonden he ;)

• bolleh
ok net ff het benchmark menu afgemaakt, meteen een foutje gevonden waardoor ik geen extern menu eroverheen kreeg, bleek dattik 1 } over het hoofd had gezien waardoor dus enkele dingen genegeert werden, magoed het werkt nu ook

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/54.jpg
meer info over de opties links komt binnenkort

Verwijderd

Ok ik zal eens even een vette beat in elkaar gaan flansen voor het menu :7

Beatje hier , soundje daar, effectje zo, reverbje dat :P , naja ik bak wel iets ;)

• bolleh
nou dan nog maar weer een shot he ;)
zit nu ff te werken met ingame menu, zijn behoorlijk wat files maar ik hoef gelukkig een pak minder te doen, quit/leave to main menu werkt al zoals je kunt zien :)
ben nog even aan het kijken qua effecten ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/55.jpg

setup menu zal wel gewoon een zwart midden hebben maar voor het quit menu is het niet nodig en vond ik die transparancy juist wel leuk staan :)

• bolleh
Ok even een kleine update, paar dingetjes veranderd aan menu, main menu een doorzichtige hand gegeven met erachter een texture effect, ziet er ook goed uit wanneer het quit scherm erboven staat, zie je net het randje oplichten enzo :)

verder heb ik een wallpaper in elkaar gezet, hele simpele trouwens hoor, tis eigenlijk voor een laadscherm in het menu, maar vond het toch niet gek staan als wallpaper :)
hijs beschikbaar in 3 formaten:
640*480
800*600
1024*768
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/files/wallpaper-thumb.gif

de reden dat ie niet hoger gaat is omdat ik em ontworpen heb op 1024*768 en daarboven minder mooi wordt.

verder kun je natuurlijk ook altijd de site bezoeken:
AnitRon website

• bolleh
jaja, vanavond of morgen is het tijd voor beta 0.1.1
dit is een beta die alleen voor de betatesters van 0.1 is omdat het een simpele "add-on" is, het is alleen een beta voor het menu, dus extra dingen in de map of demo zitten er niet bij, maar het is zo nu al een stuk gebruiksvriendelijker.

het benchmark menu is nu volledig werkend muv de anitron specifieke berekenings opties mbt polygons en fps, dit komt pas in een latere beta

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Jammer dat je al dit moois niet beschikbaar stelt voor iedereen :(
Ik zou erg graag willen zien hoe dit er nu allemaal uit ziet.
Gaat dit nog wel komen?..zoja..enig idee waneer??

• Exe-cuter
Lees het draadje Melly ---> hij gaat enkel de final uitbrengen voor iedereen

• bolleh
ik heb even zitten denken:

volgende week is beta 0.2
die zal een volledig werkend menu hebben(play/setup en ingame/hud)

en dan daarna komt beta 0.3
die zal weer een update in de map en demo hebben, heb alweer wat leuke ideetjes dus dat zal ook wel goedkomen :)

wanneer de final komt durf ik nog nix over te zeggen, its done when its done

• Qylos
Hallo allemaal weer,

Ik ben nu net terug van vakantie en heb jammer genoeg dus nog niet AnitRon kunnen testen. Zo snel mogelijk (als ik tijd heb) zal ik hem draaien, nog excuus dat ik er niet bij was (kon er niks aan doen). Ik zie dat je al wat mails met de benodigde info hebt gestuurd :)

• bolleh
ok even 2 shots, 1e van het main menu, heb wat aan de hand in het midden veranderd, en het logo boven is van een hogere resolutie, 2e is van het nieuwe setup menu dat ik net afgemaakt heb :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/57.jpg

• Qylos
Ben hem nu aan het neerhalen met 13 kb constant. Leuke shots @ menu :)

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
EXE-cuter schreef op 02 March 2003 @ 11:37:
Lees het draadje Melly ---> hij gaat enkel de final uitbrengen voor iedereen
Ik volg deze topic eigenlijk al een tijdje..
Ben een echte Q3 fan dus zodoende hartstikke benieuwd naar dit.
dat de final voor iedereen beschikbaar gesteld wordt heb ik kennelijk gemist..ik wacht met spanning af :)...

• bolleh
kreeg gisteravond weer eens wat map inspiratie :)
meteen maar ff uitgewerkt, schaduwen zien er niet mooi uit, heb de snelste compile methode gebruikt. waarschijnlijk ga ik het bovenste deel een kwartslag draaien maar moet nog even kijken hoe ik het precies ga gebruiken, meer shots later :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/59.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/60.jpg

• [ash]

[ash]

Je blijft jezelf overtreffen _/-\o_ _/-\o_

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

bolleh schreef op 03 March 2003 @ 12:49:
kreeg gisteravond weer eens wat map inspiratie :)
meteen maar ff uitgewerkt, schaduwen zien er niet mooi uit, heb de snelste compile methode gebruikt. waarschijnlijk ga ik het bovenste deel een kwartslag draaien maar moet nog even kijken hoe ik het precies ga gebruiken, meer shots later :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Qylos
De mislukte test1.txt stuur ik nu op. Stom dat ie bij mij zo slecht draaid, bij jou loopt ie op 54 fps maar bij mij op 10 fps. Terwijl ik een 3dmarkscore van 8900 heb? Ik kan ook nog even proberen de tests onder een ander OS te draaien.

• [ash]

[ash]

Qylos schreef op 03 maart 2003 @ 16:20:
De mislukte test1.txt stuur ik nu op. Stom dat ie bij mij zo slecht draaid, bij jou loopt ie op 54 fps maar bij mij op 10 fps. Terwijl ik een 3dmarkscore van 8900 heb? Ik kan ook nog even proberen de tests onder een ander OS te draaien.
Staar niet blind op die 3dmarks ;) (maar het verschil is wel groot)

btw. 3dmark is volgens mij Direct3D en Quake III is openGL :)

[ Voor 4% gewijzigd door [ash] op 03-03-2003 17:48 ]

• bolleh
waar qylos ook niet op gelet heeft is dat dit een compleet andere map is(het andere deel zit er dus niet bij) en dus nog low-poly, de fur zorgt voor wat extra load maar niet zoveel

verder is die 10fps bij hem ook het minimum zo ongeveer want in zn andere logs stond 30-32fps gemiddeld

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/shots/59.jpg

:9~

Das wel nejus gedaan man. Dat de volgende beta maar snel mag komen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 21:39 ]

Verwijderd

dubbel * 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 19:41 ]

Verwijderd

Vanochtend even op je site de drie screens gezien. They rock heavily!
Best wel snel kun jij je ideeen uitwerken zeg :) Maar goed eenmaal klaar met het voorgezet onderwijs is tijd juist alles wat overblijft ;)

Keep it going!

• Qylos
bolleh schreef op 03 March 2003 @ 18:53:
waar qylos ook niet op gelet heeft is dat dit een compleet andere map is(het andere deel zit er dus niet bij) en dus nog low-poly, de fur zorgt voor wat extra load maar niet zoveel

verder is die 10fps bij hem ook het minimum zo ongeveer want in zn andere logs stond 30-32fps gemiddeld
Was ff vergeten dat het een benchmark is 8)7

• bolleh
fftjes 3 nieuwe shots nadat ik em met betere settings heb gecompiled, schaduwen zijn nu stukken beter, weet nog steeds niet precies hoe ik het ga gebruiken maargoed dat komt wel goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/62.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/63.jpg

Verwijderd

Wat is dat precies in die onderste shot ?

Some kind of generator ofzo ? :P

• Qylos
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 13:56:
Wat is dat precies in die onderste shot ?

Some kind of generator ofzo ? :P
Denk 't. 't ziet er igg wel mooi uit :)

Weer zo'n fur effect?

[ Voor 9% gewijzigd door Qylos op 05-03-2003 14:43 ]

Verwijderd

Qylos schreef op 05 March 2003 @ 14:43:
[...]

Denk 't. 't ziet er igg wel mooi uit :)

Weer zo'n fur effect?
Het lijkt inderdaad op fur maar ik denk dat de uitwerking een soort van blur/fade is. Een energie massa iig zeker. Leuk zulke sci-fi/fantasy maps alles en niets heeft een betekenis maar ook weer niet. :)

• bolleh
ja tis een generator ofzow, weet ik veel, tziet er leuk uit en zo kwam het in me op dus tjah ;)

en das idd een forcefield texture met fur layers eroverheen

Verwijderd

Ik heb de eerste versie van de menu muziek af. Deze is beta 0.1 (voor zover muziek beta kan zijn :P ). Want het is nog niet goed uitgemixt enzo, en hier en daar wil ik nog wat toevoegen.

Ik heb een 22khz versie en een 44khz versie, kun je kijken zelf voor de max filesize die je aan wilthouden voor anitron enzo :)

Nou bolle je kunt strax mail verwachten met de download links, moet eerst de zooi ff uploaden enzo :)

edit:
Opmerkingen over de muziek mogen naar XenoDaSouljah@hotmail.com

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 17:19 ]

• bolleh
kheb de track lekker al binnen :)
klinkt zeer goed, er zijn wat problemen met het play menu maar omdat dat nog niet zo belangrijk is maakt dat niet zo heel veel uit, was alleen ff vergeten ingame het join menu toe te voegen |:(
wilde dus net ff naar spectator modeen zag dat dat ontbrak :+

morgen waarschijnlijk beta 0.2

• [ash]

[ash]

bolleh schreef op 05 maart 2003 @ 19:47:
morgen waarschijnlijk beta 0.2
Met of zonder muziek ?? ben namelijk erg beniuwd ....

• bolleh
morgen komt 100% zeker beta 0.2(hijs namelijk al af :+)
en ja de muziek zit erin, weet nog niet precies wanneer 0.3 komt, zal wel wat langer duren omdat ik hier weer voor moet mappen.

even een korte changelog:
beta 0.1:
map + demo

beta 0.1.1:
map + demo + beta menu

beta 0.2:
map + demo + menu

beta 0.3:
vernieuwde map + demo
menu
mischien een hud met wat meer veranderingen waar ik nog nix over kwijt wil(eerst kijken of het allemaal wel uitvoerbaar is)

beta 0.?
kzou het nog niet weten ;)

vanaf beta 0.1.1 is alles een update, behalve de final dan.
mischien dat ik intussen nog een avi release met wat footage maar eerst even kijken hoeveel animo daarvoor zal zijn.

Verwijderd

En ga je de 22kHz versie of de 44kHz versie gebruiken :?

• bolleh
22khz omdat q3 idd maar tot 22khz ondersteund, je kunt wel kiezen maar dan krijg je de 11khz versie 8)7
mischien dat je het kan modden maargoed dan moet je de sound engine gaan bijwerken, en dat kan ik zelf zeker niet ;)

Verwijderd

Ok dan stuur ik in het vervolg ook geen 44khz versie meer scheelt een hoop aantal mb'tjes :P

Verwijderd

Dat is goed nieuws Bolle.
Ik ben benieuwd hoe de beta zal verlopen op de verschillende testsystemen.

• bolleh
ok beta 0.2 loopt nu los in het wild, kheb de beta testers een net gegeven waarmee ze hem kunnen vangen :7

hopen dat alles goed is en gaat enzo

Verwijderd

bolleh schreef op 06 March 2003 @ 12:13:

hopen dat alles goed is en gaat enzo
Bugfixen sucks he :Y)

• bolleh
kom jij nou maar met je eerste bug, dan praten we verder :P

• Qylos
0.2 upgraden is toch niet perse nodig gezien er geen andere bench in zit?

• bolleh
nee maar het menu testen is ook belangrijk, een bug in het menu is ook niet lekker namelijk

Verwijderd

Qylos schreef op 06 March 2003 @ 15:42:
0.2 upgraden is toch niet perse nodig gezien er geen andere bench in zit?
Wel er zit ook muziek van mij nu in :P

• Qylos
bolleh ik zie dat je beta 0.2.1 aan iedereen hebt verstuurd voor wat bugfixes :)

• bolleh
yup, stomme fout, aantal verkeerde files gepakt |:(

• bolleh
weer een stomme fout, nou weer een hele folder vergeten :P
naja maargoed dat het nog beta status is enzo ;)
0.2.2 dus inmiddels

• bolleh
khad ff geen inspiratie maar nu toch weer begonnen, op de 2e shot zie je onder een dicht stuk, daar komt dus het deel met al die buizen onder te zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/65.jpg

Verwijderd

Ziet er interessant uit alleen door fel kleurgebruik lijkt het een beetje raar te staan in het design. Wat stelt het actually voor?

• bolleh
weet ik nog niet precies :+

maar wat ik wel weet is dat de rode energy stuff erachter ook geel wordt, alleen daar had ik gister even geen tijd voor

• bolleh
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/66.jpg

• Exe-cuter
Zo,dat ziet er al veeeeeeel beter uit nu.Proficiat

• Qylos
Mooie shots, hoe zit het met ontwikkeling, is er al menig info over beta 0.3?

• bolleh
tziet er op de shots nogal fel uit, maar dat valt ingame erg mee:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/67.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/anitron/thumbs/68.jpg

tis een soort generator achtig geval, kweet het eigenlijk ook niet precies :P

beta 0.3 zal dit nieuwe deel 100% zeker hebben, en waarschijnlijk ook de eerste release zijn met bounced lighting, dus dan zal het chroom wat je op verschillende shots ziet ook echt licht terugkaatsen

• Exe-cuter
Die onderstre screen ziet er weer geweldig uit

Verwijderd

Je hebt er weet iets cools van gemaakt! Het ziet er cool uit ook al weet je zelf niet wat 't is :)
Hoe maak je eigenlijk zo'n chrome effect? Textures?

• bolleh
een simepele niet helemaal vlakke grijze texture en een greyscale texture mbv een shader imiteer je een soort reflectie

• Qylos
Dat licht effect is best wel kewl :)

Verwijderd

Qylos schreef op 11 March 2003 @ 14:33:
Dat licht effect is best wel kewl :)
Op zich wel als het een andere kleur geweest zou zijn :P ;)

[bump] Nog nieuws over volgende beta ? [/bump]

edit:
in de muziek is ook wat gewijzigd onder tussen :)

• Qylos
*Schop*

Hoe gaat het met vooruitgang bolleh :?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste