Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Q-tec 400Watt oververhit ??

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds begin deze week een nieuw systeem gekocht:

Amd XP2000+ (1,67 ghz, coolermaster 2900rpm 45 stressed)
512 Ddr
miditower
A7v8X raid
80 gb 8mb cache
40 gb 5400 rpm
52 cdrom
gf3ti200 (geklokt naar 200/500, coolblok wordt heeeel warm)

Nou was ik met een vriend aan het lannen, en verder niks aan de hand. We waren impossible creatures aan het spelen, een strategie game wat op zich niet echt hard zuigt. (1600x1200x32).
Mijn systeem is 3 keer uitgeslagen. Dan hoor je een klik/tik en dan gaat alles uit en blijft de powerled nog gewoon branden. Moet ik eerst 10 sec. de aan/uit knop inhouden om hem vervolgens weer aan te krijgen.
Nou heb ik bij de 3de keer de voeding gevoeld en deze wordt, naar mijn idee, enorm warm. Daarna heb ik de kast aan beide kanten open gehad en vervolgens is het niet meer gebeurd.
Kan het gewoon zijn dat die Q-tec 400 watt voeding het niet trekt? op zich zitten er niet enorm veel zuigende dingen in, geen dikke videokaart en geen raid schijven.
Die Q-tec is wel een low-noise, de 2 ventilatoren draaien heeel stil (en langzaam dus)

Waarschijnlijk haal ik vanavond een 350 watt enermax voeding. Wel duur maar volgens mij een stukje stabieler.

Zou het aan de voeding kunnen liggen ? en waarom trekt een 400 watt voeding het niet dan.

MvG,

Viper®

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik denk dat die klik/tik van de harde schijf komt, die op zijn beurt weer afslaat oid omdat hij idd te weinig/te veel stroom krijgt.

Het kan zijn dat er te weinig stroom op de 12/5 v lijnen staat. dat kan ook voor problemen zorgen.

btw meer wat voor OH ?

[ Voor 34% gewijzigd door JER00N op 30-01-2003 16:25 ]

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Chieftec 360w whisper is ook heel goed.
Die slingerd zijn FAN alleen sneller als et moet.
En ik draai zo ongeveer etzelfde als jj, en nog helemaal geen gedonder gehad.

• Flappie
  • Nu online
Ehmm.................. Er zijn volgens mij wel meer problemen met de 400 Watt versie van Q-tec :)

Die tik-tik kan idd van je hdd komen omdat ie niet genoieg stroom krijgt. Ik las in een ander topic dat de 5V namelijk erg omlaag zakt als die Q-Tec 400 Watt stressed is.

• Viper®
  • Niet online
Ja sorry voor de verwarring, maar het is geen tik tik, maar 1 grote klik. De voeding die zichzelf dus uitschakeld. De hd krijgt iid. niet genoeg spanning dan als je voeding ermee kapt :p

Update:

Net met sisisoft full-load processor gedaan. 45c en de voeding werd wel aangenaam warmpjes.
maar het zaakje bleef stabiel. Daarna tegelijk een demo van 3dmark2001se draaien 1600x1200x32 bit 24 zbuffer.
na zo'n 5 min. draaien klats...systeem uit en voeding knoepels heet.

Conclusie:
400Watt voeding is maximale peakspanning en zegt niks over het constante vermogen. De eene voeding is de andere niet en het merk is erg belangrijk.
(ga toch voor de EG365P-VE)

MvG,

Viper®

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 09:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

is het zo'n low noise voeding van qtec met maar 1 fan? Ik heb er zelf 1 van 450 w en die heeft 2 fans. Die word niet al te warm. Schat zo'n graadje of 40 na een hele dag seti@home(100% cpu load)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
Viper_74 schreef op 30 januari 2003 @ 16:04:

Die Q-tec is wel een low-noise, de 2 ventilatoren draaien heeel stil (en langzaam dus)
|:(

Verwijderd

lol zwakke voeding ze ;) heb een chieftec 300w en die trekt heel wat meer dan jouw pc: 4hd's - 2 cdroms - 6 fans - 1ccfl en alle andere randaparatuur natuurlijk. check mijn sign

Verwijderd

Ik zal je aanraden om een andere voeding tenemen want die q-tec voedingen zuigen onwijs erg , wij verkochten ze ook hierzo maar zijn er afgestap, heb het zelf ook gehad met een 350watt q-tech voeding die uitslaat en onwijs warm word.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
die tik is waarschijnlijk de hdd die zn lees/schrijfkop in de ruststand zet. ik heb een 550 Watt Q-tec voeding (ook dual fan) en die heb ik vandeweek gebruikt om mn baybus print mee te testen. alles werkte prima, maar een 12volt 20Watt halogeen spotje op 7 volt (+5 en +12V) vond ie niet zo leuk :( je hoort wel een klikje, maar dies heel zacht, had de eerste keer niet eens in de gaten dat de voeding uitgevallen was :D magoed, weer ff met een paperclip "hotwiren" en hij deed het gewoon weer :)
ik denk zelf dat je hardware teveel amps trekt op een lijn, en die q-tecs kunnen opzich niet eens zoveel hebben (mijn 400Watt Antec psu kan meer amps hebben op +12V)

Mn 3D printer blogje..

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Laat even weten of het opgelost is met een nieuwe voeding :)
Ik zat namelijk ook aan een Q-Tec voeding te denken, maar denk nu maar van niet :+

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kijk ook hier ff.. Welke voeding heb ik nodig?

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 16:39
ff schopje, ik heb namelijk hetzelfde probleem met mn Q-Tec voeding.

Als ik mn pc aan het stressen bent gaat deze ook na een paar minuten uit, kompleet uit. Het enige wat dan nog te doen is is de stekker uit en weer in mn voeding steken voordat ik hem weeer aan kan zetten.
Ik had een Q-Tec 400W voeding die het goed deed. Ik heb vandaag deze omgeruild voor een silent versie (ook 400W) want ik vondt de oude nogal lawaaierig. De voeding wordt opzich best warm.

Ff specs van een logje (USDM) voordat ie crashed:

System Temp:45, CPU Temp:52, VCore:1.648, Vagp:1.504, +5V:4.945, +12V:12.038

Mn systeem specs:

AMD XP 2200+
Epox 8k9a2+
GF 2 mx400
Maxtor diamond plus 9, 60 GB, 7200 rpm, uata 133
Maxtor 20 GB
Liteon 52x24x52
Pioneer dvd 16x

Weet iemand wat het probleem is en dan natuurlijk ook wat de eventuele oplossing is :)

We can do it two ways: easy or really easy!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

hoeveel ampere max heb je op de +12V lijn mackie? Als het minder is dan 11A (of zo).. probeer dan eens een schijf er af te halen...

• mackie
Ik heb eigenlijk geen idee wat de max. amperage is op de 12V+. Ik heb gekeken op de doos en op de site van Q-tec, stond niks op dus ik heb ze maar ff gemailed.

Ik heb hun ook maar gelijk het probleem voorgelegd, kijken wat hun reactie is......

Edit: Ik hoor net een waarde van 12 [A] van een vriend van me

[ Voor 12% gewijzigd door mackie op 06-02-2003 16:11 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mackie kijk dan ff op de Welke voeding heb ik nodig? volgens kun je net te kort schieten misschien wel.. veel dingen nog verder op het mobo zitten (PCI/USB dingen)?

• mackie
Nou ik heb ff zo'n excelsheet gebruikt voor het bepalen van je amperage. Volgens die sheet zou ik maximaal 13,75 [A] op de 12V+ hebben 8)7

Wordt dan denk ik toch maar een andere voeding :|

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Tja vervelend... harde schijf (ff?) weghalen is geen idee?

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

en als je je videokaart iets naar beneden klokt? Als hij meteen vastloopt in 3dmark dan lijkt het mij toch een videokaart prob, temeer de heatsink nogal heet is ;)

JayGTeam (213177)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

AaroN schreef op 07 February 2003 @ 11:53:
en als je je videokaart iets naar beneden klokt? Als hij meteen vastloopt in 3dmark dan lijkt het mij toch een videokaart prob, temeer de heatsink nogal heet is ;)
probleem zit hem in de +12V lijn.. grafische kaart is meer van de +5V en +3V lijn... dus.. ik weet niet of het dat echt is..

Verwijderd

mackie schreef op 05 februari 2003 @ 19:49:System Temp:45, CPU Temp:52
offtopic:
(Hee Henk, goeie dag.!! ;) )

Wat mij verbaast is die systeem temperatuur. Zo'n hoge systeem temp. krijg ik alleen voor elkaar door de PC te laten stressen voor een paar uur, met CPUburn, terwijl de PC in dekens is ingepakt met kussens tegen de intake en outtake fans.
(En dat is geen geintje of een rotopmerking, het is inderdaad wat ik gebruik bij een serieuze test en de reden van mijn verbazing.)

Wat je kunt proberen is de kast even open te maken en nog eens testen.

Als dan het probleem weg is, is warmte het probleem.

Wat best kan, want het begint er op te lijken dat het een temp probleem van de voeding is. Stel die 400 watt serie heeft te zwakke fans en een temp. bewaking. Tenslotte is de ingaande lucht voor de voeding de lucht IN de PC kast, die dus al 45 graden is.
Warmpjes hoor..........

Verder zijn er schijnbaar inderdaad al meer problemen met de 400 Watt uitvoering, zoals niet alleen in dit topic gemeld..

Zelf heb ik een Qtec 550' er, als vervanging van een Enermax 460. (Die zijn dus 430 Watt). Er zitten wat betere en stillere fans in nu.

Er zitten 5 HD's op en een CDrom plus een DVD+R/RW brander. CPU is een TB1333, nu op 1466 Mhz en standaard VCiore, Mobo=KT7A-RAID met 768 Mb geheugen. Testen doe ik meestal met met de CPU op 1500-1533 Mhz en VCore op 1.9 - 2.00 Volt.

Maar met een systeem temp van ca.1 graad boven de kamertemperatuur gaat alles dus prima hier.

Verwijderd

(Ik doe deze reactie maar even apart, omdat mij wat begint te dagen..)

Bij een systeem temp van 40 of meer graden loopt denk ik de HD gewoon in de temperatuur beveiliging. Omdat die dan warmer wordt denk ik dan 55-60 graden!!!!

Het effect is dan hetzelfde als de spanning uit de HD trekken terwijl Windows is opgestart.

• Viper®
  • Niet online
Een week lang gedraaid met een Starnet 450 Watt voeding, verder geen problemen. Alleen dan dat ik koppijn heb van de 2 ventilatoren die op volle toeren blijven draaien.

Om een vraag van iemand nog te beantwoorden die 400 Watt Q-tec was lownoise dual fan gold. 2 ventilatoren dus ja, maar zelfs daarmee bleef die niet 40 graadjes. hij werd zo'n +-40 graden aan de buitenkant van de voeding. Ga maar na hoe warm de koelplaten erbinnen worden.

Ik ga vandaag die 450watt turbine eruit slopen, en er een EG365AX-VE(G)(FMA) Enermax voeding inzetten. Kost je wel een duitje meer dan die Q-tec's maar okay.
Verder is de kast zelf ook van Q-tec, en deze bevalt me super. Stevig makkelijk.
De Q-tec voeding is trouwens nog getest me een P4-2,4 Ghz en daarbij bleef hij gewoon perfect werken.
Maarja het is dan ook bekend dat een Athlon veel meer stroom vraagt dan een P4

• mackie
Ja ik vondt persoonlijk die temp van 45 graden ook al aan de hoge kant, terwijl ik er tog een papst fan in heb zitten die verse lucht in mn case blaast.

Maybe dan toch een combinatie van overbelasting en temperatuur. Ik hoop dat die gasten van Q-tec nog gaan reageren, ben benieuwd wat hun reactie is.....

Het weghalen van een harde schijf gaat ik maar is proberen van het weekend, kijken wat er dan gebeurd.

Verwijderd

Ik zou eerst eens testen met de case open...
(of was' ie dat al ???)

• mackie
Uhh ja inderdaad even een goede optie om te kijken of de temperatuur het grote probleem is.
Maar dat wordt dan pas morgen ik ga namelijk zo naar de Auto RAI :P

Verwijderd

Ja :D

Tufze!!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
ik heb een qtec 550...
met 2 enermax fans >:)

alebij op het laagste toerental, en nooit word ie te warm (soms als mn verwarming heeeeel hoogstaat word de lucht die er achter uit komt iets warmer, amar dan schroef ik mn fans gewoon wat omhoog)

fans 11 euro per stuk, even een uurjte knutselen (goed kijken waar je je fans het beste op kan aansluiten omdat de fans in de qtec 2 pins zijn ;) )
potmetertjes uit de voeding laten komen, GARANTIE stikker netjes terug plakken >:)
en klaar!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Het probleem met die Q-Tec is, is dat het helemaal geen 400W voeding is, het is gewoon een 300W voeding die een piek aan kan van 400W (marketing truc dus). Ik heb zo'n 400W Q-Tec vergeleken met mn Aopen 300W voeding en ze leveren allebij precies dezelfde stroom continue.

De vergelijking:

Spanning| Max stroom Q-Tec 400W| Max stroom Aopen 300W
3,3V14A14A
+5V25A30A
+12V12A12A
-5V0,5A0,3A
-12V0,5A1A
+5V vsb1A0,85A

De piekspaningen van de Q-Tec vermeld ik niet, want dat geld niet op de lange duur (stress).

Dus trek zelf maar de conclusies ;)

System specs

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

offtopic:
(Hee Hooi, goeie dag ook.. je komt elkaar nog eens tegen.. als je ongeveer dezelfde config hebt.. he.. maar misschien dat hierin verandering komt over een paar maanden... wellicht een major upgrade!)

toch weer vervelend met die marketingtrucs van Q-tec... ben vooralsnog WEL tevreden over...

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik zitten testen met q-tec voedingen.. 550 W en 400 of 450. testsysteempje gebouwd en steeds meer scsi-schijven toe gaan voegen en zorgen dat steeds alles flink in gebruik was.
Zelfs de 550W q-tec presteerde nog bij lange niet wat een 360W voeding presteerde die standaard in een chieftec dragon zat.. kan me ff het merk niet meer herinneren.
Stil waren die dingen wel, en ze zagen er blits uit, met die goudkleurige case en rose/paarse doorzichtige fans. Maar dat is ook echt het enige positieve dat ik erover kan melden. En eigenlijk interesseert het me geen aars wat voor kleur fan er in mijn voeding zit.
imo is het gewoon dikke rotzooi, we hebben ze toen ook niet in het assortiment opgenomen.
Viel me trouwens ook op dat het TUV keurmerk ontbrak.

Verwijderd

1) Die hier heeft wel een TUV merk

2) Wat dacht je van een chieftec voeding in die Chieftec kast ;)

3) Zelfde max. stroom en minder wattage betekent dus MINDER continue vermogen leverbaar, niet meer. Die 300w Aopen kan dus minder continue stroom leveren dan die Qtec.
Oftwewel, stroom is hier piekwaardes, wattages is continu.

offtopic:
4) Mijn upgrade was een dik jaar uitgesteld, met mijn verjaardag op 11-9 en een amerikaanse vriendin en een Enermax voeding die zelfmoord pleegde. Ach ja....

5) In zoverre ben ik het met je eens, dat die 300 watter 2x150 watt is verdeeld over de 2 secties.
De 5 en 3.3 volt sectie heeft dan 150 watt ter bechikking. Voor de 5 volt komt dat dan precies op 30x5=150 watt uit.
Echter, dan blijft er niets meer over voor de 3.3 volt lijn, als dat gevraagd wordt.
Voor AMD systemen is dat wat die Qtec betreft dan vervelender, omdat de 3.3 volt spanning voor I/O en geheugen uit de 5 volt komt. Alleen PCI kaarten en wat serieel spul komt uit de 3.3 van de voeding, dat is bijna verwaarloosbaar.

Die Qtec 400 watter is goed voor Intel systemen, maar minder voor AMD.

Voor een AMD systeem in juist die 550 watter interessant, die levert 40A op de 5 Volt en is 550/2=275 watt voor die sectie, en dan zit je op 275/5=55 theoretisch maximaal voor de 5 volt lijn. Dus die 40 Ampere continue is ruimschoots gegarandeerd. En je houdt meer dan genoeg over voor de 3.3 volt lijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 18:02 . Reden: moeilijk heh, schrijven.. ]

• Corn
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Ik heb dit probleem ook al eens gehad, QTEC voedingen willen nog wel eens een beetje buggy zijn. Mijn 400 watt ging soms heel raar piepen (Nee dat hoort niet) als de computer gewoon uit stond. Mijn 500 watt QTEC is spontaan overleden, waarom weet ik ook nog steeds niet. Rare dingen.

• mackie
Nou ik heb vandaag dan toch maar besloten om mn Q-tec 400W de deur uit te doen. Ik was er toch niet happy mee en hij begon nu ook al in niet stress situaties uit te vallen.

Heb nu een 480W Channel Well, draait tot nu toe prima. Ook leuk detail: de ATX kabel is zelfs standaard ge-meshd :*)

Verwijderd

Had zelf ook zo'n qtec 400 watt geval :r
Na twee dagen vol crashes dat ding teruggestuurd.
Had met mijn vorige 300 watt voeding nergens last van,werd alleen IETS warmer als normaal.
Opvallend was dat als ik mn agp voltage 0,1 volt omhoog gooide,mn systeem met die qtec voeding na een paar minuten vastliep in 3dmark, wat met die 300 watt voeding niet het geval was...

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Heb hier een noname 300w die standaard bij de kast zat }) iedereen altijd maar zeuren dat je een zware merk voeding moet hebben, ik heb hier nergens last van })

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

JBplap schreef op 09 February 2003 @ 13:45:
Heb hier een noname 300w die standaard bij de kast zat }) iedereen altijd maar zeuren dat je een zware merk voeding moet hebben, ik heb hier nergens last van })
Beetje offtopic jouw opmerking, maar ga jij maar een vcore van 2.10 Volt draaien, dan smelt je je voeding en zakken de voltages als een plumpudding in elkaar. Die dingen kunnen lang op hun tenen lopen, maar dan is het ook echt over na een bepaalde periode!

Zoals je op kunt maken in dit topic stelt het merk Qtec niet zoveel voor dus jammergenoeg, ben ik toch gelukkig met m'n Enermaxje met gemodde 5 voltslijn >:)

JayGTeam (213177)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Mja ik vind het niet zo gek dat een "400" Watt voeding die 29 euro kost problemen geeft. Dat kan toch gewoon niet voor dat geld. Er zitten een aantal componenten in een voeding die gewoon duur zijn. Voor 29 euro kan het niet anders dan dat ze ergens op bezuinigd hebben.

Dus of ze hebben goedkope rommel er in gestopt. Of ze hebben de marges die je normaal wel inbouwd er gewoon uitgehaald. Zodat ze lichtere componenten konden gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Shuriken op 09-02-2003 14:52 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zet je AGP op 1x. Temps zijn oke. Ik had dit zelf ook. AGP mode veranderen, weg.

http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb zelf ook een Q-Tec voeding 400 watt ,lownoise met 2 fans ,

Ik heb er zelf geen problemen mee

Computer staat al de hele week aan te downloaden en ik speel bijna elke dag
Unreal tournament 2003 mee (beide tegelijk spelen en downloaden)

Blijft gewoon stabiel draaien

Systeem:

ASUS P4PE met Pentium 2.4GHz
Windows XP Pro
512 MB DDR 2700
WD 80GB 7200 rpm 8MB cache
Maxtor 40GB
ASUS Geforce 4 Ti4600
LiteOn DVD 16*48
LiteOn brander 48*24*48
Firewire + Usb

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• t!mP
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

ik heb een q-teq 450 W enneh bevalt goed, ik vond em dus niet stil en fans draaie ook gewoon op 12 V en dus niet zachtjes. Erg low noise is die niet dus vandaar heb ik mijn koelers op 7 V late draaie. Gewoon aan een geel en rood kabeltje van de voeding solderen, krimpkousje erom klaar.

Hijs dus wel stabiel hier en was nog goedkoop ook ;P

• mackie
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 17:43:

Die Qtec 400 watter is goed voor Intel systemen, maar minder voor AMD.
Das dus wel duidelijk nu lijkt mij, zoals blijkt uit bovenstaande post ;)

• Kozz
  • Laatst online: 29-11 21:20
Ik had een nieuw moederbord gekocht en sindsdien allerlei vage klachten. Uiteindelijk mijn Aopen voeding voor een Qtec 400 Watt omgeruild. Sinds dien draait probleemloos en is het systeem fluisterstil! :) Alleen maar lof!!

Verwijderd

Overigens moet je, zoals AaroN al opmerkte, er wel rekening mee houden wat de CPU eigenlijk verbruikt. Een XP1700/1800 TBred CPU standaard gebruikt al snel minder dan de helft van wat een TBird op VCore 2.00@1.5 Ghz verbruikt. (Da's wat ik doe :P )

Overgeklokte Palomino cores tegen de 2Ghz met VCore op 1.85 of nog hoger komen daar ook aardig in de buurt, je kunt eigenlijk niet vergelijkingen trekken tussen een TBred 1800 @ 1533 Mhz systeem dat lekker rustig draait en een vet overgeklokte Palomino XP2100+ op 2Ghz of TBird > 1.4 Ghz.

In principe zijn de nieuwe XP CPU's in de winkels nu allemaal TBred cores. Omdat AMD van 0,18 naar 0,13 um zijn gegaan in het produktie proces, gebruiken de nieuwe Thoroughbred CPU's op dezelfde snelheid zo'n 20-25% minder stroom dan de 'oude' Palomino cores.
(Om nog maar te zwijgen over de Thunderbird :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 14:17 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 14:16:
...
In principe zijn de nieuwe XP CPU's in de winkels nu allemaal TBred cores. Omdat AMD van 0,18 naar 0,13 um zijn gegaan in het produktie proces, gebruiken de nieuwe Thoroughbred CPU's op dezelfde snelheid zo'n 20-25% minder stroom dan de 'oude' Palomino cores.
(Om nog maar te zwijgen over de Thunderbird :) )
Eeuh das niet helemaal waar.. de thunderbirds (are go!).. gebruiken niet zoveel stroom hoor... als de 0,13 um ...
btw.. 0,13 um wordt ook dadelijk zo uitgemolken (lees zoveel mogelijk schakelingen op de core krijgen, en core groter), dat deze in een later stadium meer stroom gaan gebruiken dan de palomino's nu...

offtopic:
Had je nog steeds je KT7(A?)RAID? .. of heb je hem verkocht?

Verwijderd

offtopic:
De KT7-RAID draait nu als 2e PC met Duron600@900@1.67VCore voor mijn vriendin.

Deze PC heeft nu de 'upgrade' KT7A-RAID met de TBird op 1533Mhz@2.00VCore .

Ahh nu heb ik net een stukje gelezen over het verschil tussen de TBred en de Palomino. ;)
The performances of the palomino core Athlon XP and the Thoroughbred Athlon XP core are very similar. The main difference is the heat dissipation which can be as much as 22% at maximum performance.
Technical Features

AthlonXP
Athlon XP - TBred

Bus Speed
200/266Mhz (100*2/133*2)
200/266Mhz (100*2/133*2)

L1 Cache
128K (64K Instructions 64K Data)
128K (64K Instructions 64K Data)

L2 Cache
256K On Chip ( full clock speed)
256K On Chip ( full clock speed)

Micron Technology
.18
.13

Transistors
37.5 Million
37 Million

Form Factor
Socket A
Socket A

Voltage
1.75v
1.5v - 1.65v
http://www.pantherproduct...onXP%20Thoroughbred.shtml

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 14:43:
offtopic:
De KT7-RAID draait nu als 2e PC met Duron600@900@1.67VCore voor mijn vriendin.

Deze PC heeft nu de 'upgrade' KT7A-RAID met de TBird op 1533Mhz@2.00VCore .

Ahh nu heb ik net een stukje gelezen over het verschil tussen de TBred en de Palomino. ;)

[...]
http://www.pantherproduct...onXP%20Thoroughbred.shtml
dus kun je beter een tbred kopen...

offtopic:
KT7-raid dus ook?...Moet je eens kijken hier dan., [rml][ EL] Condensators meten op kapot zijn?[/rml] en ook Abit KT7 Capacitor eraf .. ook al problemen mee misschien? Ben langzaam aan al naar een nieuw moederbord aan het kijken..

Verwijderd

henkleerssen schreef op 10 februari 2003 @ 14:57:
[...]

dus kun je beter een tbred kopen...

offtopic:
KT7-raid dus ook?...Moet je eens kijken hier dan., [rml][ EL] Condensators meten op kapot zijn?[/rml] en ook Abit KT7 Capacitor eraf .. ook al problemen mee misschien? Ben langzaam aan al naar een nieuw moederbord aan het kijken..
1) Tbreds doen het niet op een KT133(A) Abit moederbord (Volgens mij ook niet met andere merken)

2) Ja, de KT7 serie heeft dat probleem met de elco's ook ;(

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Uit de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen:
Welke merk is het?
Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Antec/Q-Tec leveren goeie voedingen
Goed idee om hem hier maar te verwijderen dan? >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dual-zip schreef op 11 February 2003 @ 14:53:

[...]

tja... sommige hebben er goede ervaringen mee.. andere weer niet.. maar eigenlijk moeten het 100% goede GoT ervaringen (dus totaal geen klachten) zijn voordat iets "goed" is.. maar ja... dan is eigenlijk niks "goed" in die zin hier op GoT

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

henkleerssen schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
[...]

tja... sommige hebben er goede ervaringen mee.. andere weer niet.. maar eigenlijk moeten het 100% goede GoT ervaringen (dus totaal geen klachten) zijn voordat iets "goed" is.. maar ja... dan is eigenlijk niks "goed" in die zin hier op GoT
Tja, maar dan kan je net zo goed alle voedingen wel verwijderen. Iemand met een enermax heeft m ook wel eens in rook zien op opgaan. AMD's die oververhitten, en dan weer een Northwood met een SNDS. Een asus bordje gaat ook wel eens in rook op, ondanks dat de iedereen daar goede ervaringen mee zou hebben. Msi had een slechte serie: de 6330 en dat is dan weer een kutmerk. Asus had ook een slechte serie mobo's, geloof een probleem met de Vcore maar daar zal amper een hond vanaf weten

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja... ik kan alleen maar zeggen dat ik GEEN problemen heb met mijn qtec 450..

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 17:00

bruto

Druktemaker.

Omg, heb net een Q-Tec 550 watt gekocht, puur voor het vermogen. (12 hdd's hehe)
Kans dus dat die voeding er na een paar weekies mee kapt omdat hij niet continue zoveel spanning kan leveren?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

hmm heb een antec true power 430 watt deze kwam bij ome tom perfect uit de test.
met 2 fans die zichzelf regelen
heb het volgende draaien:

xp 2100 +
1 hdd 80 gb
1 hdd 60 gb
1 dvd
1 brander
ati 9700 pro
1 floppy

dit wou niet draaien onder mijn oude aopen 300 watt systeem viel ook uit bij spellen en als het een beetje grafisch werd. Maar nu werkt alles als een trein. volgens ome tom kan deze voeding tot 500 watt ongeveer goed zijn werk doen

Verwijderd

BRuTo schreef op 11 februari 2003 @ 15:55:
Omg, heb net een Q-Tec 550 watt gekocht, puur voor het vermogen. (12 hdd's hehe)
Kans dus dat die voeding er na een paar weekies mee kapt omdat hij niet continue zoveel spanning kan leveren?
:P Welnee joh. Hier draait hij nu vanaf vorige zomer bijna 24/7 met een TB1333@1500@2.0VCore(Soms op 1466@1.93VCore, ben nog aan het testen wat soepeler loopt) en 5 HD's en DVD+/
CD REWRITER en GF4 kaart en 768MB.

Tof trouwens dat GhostNL wat laat horen over zijn Antec, nu eindelijk iemand met ervaringen met een ECHTE voeding.

Verwijderd

Dit lijkt me een nuttige link. Helaas zit jouw voeding er niet bij, maar het is de meest extensieve test die ik over voedingen heb gelezen. De pc's die ik bouw hebben een 365 W Enermax, die vertrouw na deze test nog meer dan ik al deed. Anyway, good luck.

Verwijderd

Leuk trouwens, de Conrad 350 Watter komt ook goed uit de test, met als max. 450 Watt. Dat ding is trouwens gemaakt door Sparkle volgens de technische PDF en stamt al uit 2000.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/conrad.jpg

Maar hij kost wel 90 Euro.
(Dan kun je beter die Antec True Power 380Watt kopen, voor ca. 95 Euro denk ik.)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 13:16 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Ik heb zelf ook de Q-tec 400W. Beide fans op m'n baybus aangesloten, lekker stil en toch een redelijke temp.

Mijn 3.3- en 5V-lijnen zijn zo stabiel als het maar kan, maar de 12V is redelijk brak.. Ik heb 'm eigenlijk nog nooit boven 11.3V zien gaan, terwijl de belasting niet overdreven is.

Vind 't dus wat vreemd dat het zelden hoger dan 11.3V komt, ondanks de lage belasting.. Vertrouw de sensors op het mobo niet helemaal, daarom ga ik hem eens doormeten met een multimeter. Ik heb trouwens helemaal geen last van instabiliteit (P IV 2.4B @ 3.3), terwijl dat eigenlijk wel zou moeten met een 12V van 11.3..

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 12-02-2003 12:48 ]

Verwijderd

Errhh wat die 12V bij Jupiter betreft,
veilig zou 5% oftewel 0,6 maximum verlaging zijn, officieel. Dat komt dan uit op 11,4 volt.

Wat dan natuurlijk ook gaat meespelen is het gebruikte programma om te meten. Eigenlijk is alleen de BIOS zelf echt een beetje precies. Al die monitor progjes onder Windows wijken een beetje af. Ik zit met een VIA-KT133a chipset, en alleen het antieke VIA Hardware Monitor programma is het echt eens met de bios. MBM en alle anderen zitten er altijd een beetje onder of boven.

Zolang het niet 11Volt of minder is, zal het wel los lopen.
Daarbij, de specs voor 12 Volt zijn wat afwijkend. Meestal wordt nog steeds de standaard uit de auto industrie aangehouden.
Heel leuk, dat gaat van een lood-accu uit.

Dan is de max dus 13,8 Volt wat de klemspanning tijdens het laden is. Wat dan de minimum spanning is, is mij niet duidelijk. Volgens mij blijft een lood accu niet precies 12 Volt tijdens belasting en niet draaiende alternator, en of dat in de specs wordt meegenomen.... :?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zowel m'n BIOS als SpeedFan geven dezelfde waarde aan. En mijn chipset is IMO wel betrouwbaar, een Intel 850E.

Maar vaak is het gewoon 11V, en zelden komt hij boven 11.3V uit. De HDD's zouden dan wel eens moeten crashen, maar toch loopt alles retestabiel.

Verwijderd

mhhh.. eigenlijk zouden we even moeten snuffelen of WD wat exacte specs van de toegelaten spanningen op hun website heeft.
(Zij geven wat meer info, en slaat dan net zo goed op andere merken HD's.)

De rek voor 12Volt is wat groter, omdat alleen de motor daarop loopt. De electronica heeft alleen de 5 volt nodig.

Verwijderd

Aha.
Zie je wel, de tolerantie is hoger voor de 12Volt, namelijk + en - 10%
Dat houdt dan in dat alles tussen de 13,2 en 10,8 altijd is gegarandeerd.

(Voor 5Volt is het zoals bekend + en - 5%.)

Voorbeeldje, zie bijna onderaan : http://wdc.custhelp.com/c...=712&p_created=1037285347

Leuk trouwens, de maximale schok is 65G als'ie aan staat en 250 bij uit. B-)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hoe weet jij dat ik WD's heb? :P

Kijk eens even op http://wdc.custhelp.com/c...=699&p_created=1037217622. Daar staat dit:
Input Voltage Requirements
+5.0V (±5%) and 12.0V (±10%)
10% van 12V is 1.2V.. Dat maakt 10.8V. Niet dadelijk om zorgen over te maken dus, maar ik voel me er niet helemaal lekker bij.

edit:
LOL, jij ge-edited, ik geplaatst op hetzelfde moment :D

[ Voor 12% gewijzigd door Steve op 12-02-2003 16:58 ]

Verwijderd

offtopic:
Jupiler schreef op 12 februari 2003 @ 16:57:
Hoe weet jij dat ik WD's heb? :P

offtopic:
Ik ben psychotisch begaafd.
En ik heb ook allemaal WD schijven.
(Ahh.. op 1'tje na dan)

:+

Wat doet die 12 Volt lijn eigenlijk als je iets heftigs op de HD doet dan ? B.v. benchen van de HD met Sandra, of 'Full System' virusscannen en zo ?

• PsYgHo
  • Laatst online: 25-11 16:34
Hier een q-tec 550, wel gold, en met doorzichtige paars achtige fans, maar absoluut niet low noise.

Uit de revieuws uit de bekendere sites, kwam naar voren dat de 550 wel een goede koop is, en dat er bij de 400 nog wel wat probleempjes waren, de 550 heeft ook een geheel ander print layout.

Het zaakje is hier met behoorlijk veel stroomvreters geheel stabiel. Iets wat een 450 enermax niet kon doen ...

[ Voor 17% gewijzigd door PsYgHo op 13-02-2003 11:48 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

PsYgHo schreef op 13 February 2003 @ 11:47:
Uit de revieuws uit de bekendere sites, kwam naar voren dat de 550 wel een goede koop is, en dat er bij de 400 nog wel wat probleempjes waren, de 550 heeft ook een geheel ander print layout.
/moderated/+2 interessant
;)

Op welke sites had je die reviews gevonden, PsYgHo ?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik dacht dat het dezelfde print layout had maar wat betere condensators en een betere spoel...

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

dual-zip schreef op 11 februari 2003 @ 14:53:

[...]

Q-Tec voedingen zuigen echt aars gewoon! :(
ik heb een paar topics er over gevolgd en er is niets dan problemen

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 13 February 2003 @ 13:01:
[...]

Q-Tec voedingen zuigen echt aars gewoon! :(
ik heb een paar topics er over gevolgd en er is niets dan problemen
Ik ben ook heel blij dat je wat van jouw eigen ervaringen met ons deelt.. :P

Henk,
ik denk ook dat die spoel de oorzaak van het verschil is.

Aangezien deze schakelvoedingen van het lichtnet (230 volt) de uitgaande spanningen genereren door te pulsen door een spoel heen, (meer dan 1 eigenlijk, but lets keep it simple..) is de daling van de uitgangs spanningen in hoge mate afhankelijk van die spoel.

Overigens zie http://www.qtec.info/corporate

Daar is te lezen dat Qtec onze oude en bekende vrienden Aashima uit Rotterdam zijn. Bekend van b.v. de spullen van Trust geloof ik :?

Aashima is denk ik de oudste grootschalige importeur van computerspullen (in Nederland dan) uit Taiwan.

Vroeger kwam ik ze toch echt vaak tegen met kraampjes op computerbeurzen. K'denk dat ze daar nu misschien wat te groot voor zijn... :+

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dat zeg ik ... de g*mma (sluikreclame)...eeuh spoel dus.. meer wendingen dan? .. aashima.. zegt me niks..

Casemodderpoel.. als je niet weet waarover je het hebt... zucht...
Als er heel veel tweakers zijn die problemen hier op topics met Q-tec... betekent het niet meer dan dat er veel aan deze tweakers deze dingen worden verkocht... net zoals je nu ziet dat er heel "problem" topics zijn van Ati radeon 9500/9700 bijvoorbeeld...

Verwijderd

Da, en goed koper en goed kern materiaal is denk ik 95% van de kostprijs van zo 'n voeding.

Aashima .. -> vroeger zag je op 9 van de 10 dozen van iets computerigs dat je kocht met "Made in Taiwan ROC" er op, zo'n mooi rood logotje ergens in een hoekje van Aashima Rotterdam.

• collission
  • Niet online

collission

henkleerssen schreef op 13 February 2003 @ 13:39:
Dat zeg ik ... de g*mma (sluikreclame)...eeuh spoel dus.. meer wendingen dan? .. aashima.. zegt me niks..

Casemodderpoel.. als je niet weet waarover je het hebt... zucht...
Als er heel veel tweakers zijn die problemen hier op topics met Q-tec... betekent het niet meer dan dat er veel aan deze tweakers deze dingen worden verkocht... net zoals je nu ziet dat er heel "problem" topics zijn van Ati radeon 9500/9700 bijvoorbeeld...
zucht... et worden ook veel enermaxen verkocht, heb ik tot zo ver geen problemen mee, Q-Tec is een B-merk, accepteer dat nou gewoon

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dit is geen flame.. maar enermax.. is dat zo goed dan? iedereen koopt het wel, omdat er zogenaamd weinig problemen mee zijn? ... euuh:
omega search Enermax en probleem = 1362 hits...
omega search q-tec en probleem = 37 hits

scheelt factor 30... .. .. worden er 30 maal meer PSU's verkocht bij enermax onder tweakers tov q-tecs? ik weet niet.. maar ik waag het te betwijfelen.. is lager lijkt me.. dussum
(ga er nu vanuit dat enermax en q-tec in verhouding net zoveel voedingen verkopen tegeover kasten)

[ Voor 64% gewijzigd door henkleerssen op 13-02-2003 15:19 ]

Verwijderd

He Henk, ff over je laatste post: Enermax is ook icm met moederborden of andere onderdelen en Enermax Cases en fans gevonden, je eigen querie interpreteer je dus niet eens goed. Maar Q-tec maakt in tegenstelling tot Enermx alleen voedingen. En verder hoeven het niet altijd problemen te zijn...
Uit vele tests blijkt dat Enermax goede voedingen verkoopt, waaronder die van Tom, en dat hoor ik ook vaak op tweakers. Concludeer zelf maar...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 16:00:
He Henk, ff over je laatste post: Enermax is ook icm met moederborden of andere onderdelen en Enermax Cases en fans gevonden, je eigen querie interpreteer je dus niet eens goed. Maar Q-tec maakt in tegenstelling tot Enermx alleen voedingen. En verder hoeven het niet altijd problemen te zijn...
Uit vele tests blijkt dat Enermax goede voedingen verkoopt, waaronder die van Tom, en dat hoor ik ook vaak op tweakers. Concludeer zelf maar...
Het is een wat rare vergelijking misschien, maar q-tec verkoopt niet alleen voedingen... zie hier: http://www.qtec.info/products/

• collission
  • Niet online

collission

henkleerssen schreef op 13 februari 2003 @ 15:13:
Dit is geen flame.. maar enermax.. is dat zo goed dan? iedereen koopt het wel, omdat er zogenaamd weinig problemen mee zijn? ... euuh:
omega search Enermax en probleem = 1362 hits...
omega search q-tec en probleem = 37 hits

scheelt factor 30... .. .. worden er 30 maal meer PSU's verkocht bij enermax onder tweakers tov q-tecs? ik weet niet.. maar ik waag het te betwijfelen.. is lager lijkt me.. dussum
(ga er nu vanuit dat enermax en q-tec in verhouding net zoveel voedingen verkopen tegeover kasten)
een naam establish je niet zomaar, dan moet je wel goede producten maken, maar ik heb nou eenmaal slechte ervaringen met Q-Tec voedingen.

maar jullie mogen me best overtuigen dat het niet zo is ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja.. ik heb verder ook niet zoveel ervaringen... met enermax weer..maar ik weet ook dat mensen elkaar graag napraten... enermax is goed.. (misschien in het begin een goed product neer gezet)...en dan vervolgens... ja enermax.. ooh ja enermax..
Ik beticht hier verder niemand van napraten.. hoor.. maar Tom's hardware is de enige site die eens al die PSU volledig heeft getest .. en daar kwam zowel de Q-tec als de Enermax niet als de beste uit de test... dussum...

edit: http://www.tomshardware.com/howto/20021021/index.html .. tja enermax EN q-tec zijn niet getest in deze test..

[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 13-02-2003 16:18 ]

Verwijderd

Enermax is wel getest hoor :P
De Enermax EG365AX-VE. Maar de Antec TruePower 380 wordt gewoon als beste getest. Bij nader inzien lijkt mij die het beste. Maar voor het andere deel heb je gelijk, de Q-tec staat er echt niet bij maar heeft idd wel een scala aan producten.

Verwijderd

Overigens is Enermax ook geen fabriek en werd na de introductie van de GF2GTS/PRO serie 'ontdekt'als eerste voeding met meer dan 400 watt, waarmee de nieuwe Geforce kaarten wilden werken op probleem systemen.

Daarvoor was het gewoon de zoveelste anonieme handelsnaam uit Taiwan.
Of zoals jij het noemt een B-merk.

Er zijn niet zoveel A-merken in de computer voeding wereld. Antec ja. Wedden dat je na onderzoek er achter komt dat A-merken op dit gebied de vroegere toeleverings bedrijven van CompaQ, HP, SparC en IBM waren..??

(Net zoals Seagate, Western Digital, 3Com enzovoort..)

Afwijkend daarvan zijn merken als Matrox en ATI, echter zijn dat (vooral Matrox) grafische molochen uit Canada en niet uit het verre Oosten. :)

En slechte ervaringen met Enermax kun je hier op het forum zat vinden, je hoeft alleen maar te zoeken.
(Ik ben er één van. Gewoon kapot na een jaartje.)

Maar voordat we d'r weer lekker om gaan zitten bekvechten, als wij nu beloven dat we jou niet proberen te bekeren, stop jij er dan ook mee?? ;)

• PsYgHo
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 12:50:
[...]

/moderated/+2 interessant
;)

Op welke sites had je die reviews gevonden, PsYgHo ?
http://www.bit-tech.net/review/123/

Die anderen weet ik ff niet meer, want daar ben ik ooit een keer geweest, en daar kom ik dus niet echt geregeld..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• mackie
Goed ik heb eindelijk een reactie van Q-tec, IMHO wat een oplichters!!!!! :(
Hier de specs van de zogenaamde "400W" voeding.

------------------------------------------------------------------------------------
Dear Customer,

Type [B-AT / ATX / external / other] ATX
Power supply [n / brand + type] ST-400P4-DTCF
Form factor PSU [AT / ATX 2.01 / ATX 2.03 / ATX-12V / ...] ATX 12V
Total "Real" power output [W] 300
Total "Peak" Power Output [W] 400
Low Noise PSU [y / n] no
Input voltage(s) [V] 230 Volt only
Switch for input voltage [no / manual / auto] no
Power switch [main / low voltage / both] low voltage
Mains output for monitor [y / n] no
Filter on power input [y / n / specify] yes
Air flow (to inside / to outside) dual fan (from case to outside)
transparent
Fan bearing [sleeve / ball] sleeve
Noise level (in dB(A)) 27 dB (A), less the 33dB on fan full speed
Floppy drive power connector (small) [qty] 2
Peripheral power connector (big) [qty] 4
Aux connector (6 pin) [qty] 1
+12V connector [y / n] yes
Output current +5V [A] 25A (Sticker 30A)
Output current +12V [A] 12A (Sticker 16A)
Output current -5V [A] 0,5A (Sticker 1,0A)
Output current -12V [A] 0,5A (Sticker 1,0A)
Output current +3.3V [A] 14A (Sticker 20A)
Output current +5V STB [A] 1,5A (Sticker 2,0A)
Maximal total power for 3.3 and 5 combined [Watt] 150 W (Sticker 180W)
------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben dus echt niet tevreden met Q-tec en zal ook never nooit meer een product van hun aanschaffen :r

Verwijderd

Dus mijn Q-Tec 550 is 450 watt ? :'( :'( :'(

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Meestal heeft hij een totaal vermogen van zo'n 450 Watt dat klopt.. Die 550 Watt is de piek. Maar daarvoor moet je Q-tec niets verwijten, dat is gewoon bij alle voedingen zo.

En lijkt me niet dat ze liegen op die sticker :?

Is het niet toevallig piek op de sticker, gemiddelde waarde via mail?

Verwijderd

Zo is het altijd ja. En die link van PsYgHo laat weer leuk zien dat ik niet de enige ben met een Enermax 465A (431Watt) die na een tijdje een dikke Athlon met een GF4 niet meer aankan, en deze 550 'er voeding wel. ;)

Maar de conclusie blijft nog wel steeds, dat de 550 versie dik beter is dan de 400 en 450. En beter dan een Enermax 431 Watter (model 465)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Jupiler schreef op 13 februari 2003 @ 21:06:
Meestal heeft hij een totaal vermogen van zo'n 450 Watt dat klopt.. Die 550 Watt is de piek. Maar daarvoor moet je Q-tec niets verwijten, dat is gewoon bij alle voedingen zo.

En lijkt me niet dat ze liegen op die sticker :?

Is het niet toevallig piek op de sticker, gemiddelde waarde via mail?
Dat is dus niet bij alle voedingen zo. Waar haal jij die wijsheid vandaan? Zoals ik al eerder in dit topic zei, is mijn Aopen voeding identiek aan die Q-Tec, maar op mn Aopen staat gewoon 300W zoals het hoort. Q-Tec zit wel te stunten met die piekvermoges maar daat heb je geen drol aan, het gaat om het continue maximaal vermogen wat je moet hebben (stress je pc maar eens, dan weet je waarvoor dat dus nodig is).

System specs

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Zo is het.. .. iedereen moet maar zelf een mening vormen over voedingen.. en vooral niet op basis van naam een voeding kopen.. dat zegt helemaal niks..
Het beste zijn nog de specs.. waar je op af zou moeten... ook al dat fabrikanten (en ook enermax) hier mee sjoemelen.. bijvoorbeeld dat ze een PSU verkopen op basis van piek vermogens... en niet gemiddeld vermogen.. en niet aangeven welke efficientie deze hebben ... btw .. zie ook...Welke voeding heb ik nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 14-02-2003 08:59 ]

• PsYgHo
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 22:50:
Zo is het altijd ja. En die link van PsYgHo laat weer leuk zien dat ik niet de enige ben met een Enermax 465A (431Watt) die na een tijdje een dikke Athlon met een GF4 niet meer aankan, en deze 550 'er voeding wel. ;)

Maar de conclusie blijft nog wel steeds, dat de 550 versie dik beter is dan de 400 en 450. En beter dan een Enermax 431 Watter (model 465)
Yep en tel daar de heel voordelige prijs -kwali verhouding bij op, en de 550 is thumbs up!

Q-tec zegt me ook wening, en ik heb voor de rest eingelijk aleen maar "a" merk voedingen met het label compaq en ibm erop, die door een tal van verschillende bedrijven gemaakt worden. Feit was gewoon dat deze het spul wel stabiel en netjes hield, en de rest niet.

Dat die 550 wat niet echt 550 is maar dik 450 of zo, so, let it be!,
Daar ging het ook niet om, ik zocht een goede voeding, en niet abnormaal duur, deze werd me aanbevolen, en dus meteen op inet zoeken, en de reviews die ik gelezen heb, waren het er mee eens. Dus..
* PsYgHo kocht het ding, en is tevreden. ;)

• Kozz
  • Laatst online: 29-11 21:20
Ben ook hardstikke tevreden met mijn Qtec 400 Watt. Het ging mij voornamelijk om de minste herrie voor de voordeligste prijs.
Hij is een stuk stiller als mijn Aopen 250 (235) Watt met Papst fan! _/-\o_

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik vond 'm eigenlijk best luid (tenzij je de lownoise-versie hebt).

Maar dat was snel opgelost.. Beide fans op m'n baybus, ietsje lager gezet.. Onhoorbaar en toch goed gekoeld.

Verwijderd

Viper_74 schreef op 30 January 2003 @ 16:45:
Net met sisisoft full-load processor gedaan. 45c en de voeding werd wel aangenaam warmpjes.
maar het zaakje bleef stabiel. Daarna tegelijk een demo van 3dmark2001se draaien 1600x1200x32 bit 24 zbuffer.
na zo'n 5 min. draaien klats...systeem uit en voeding knoepels heet.
Hey Viper, SiSoft kapt er niet mee, omdat dat het geheugen + cpu + video + ram niet TEGELIJK BELAST worden. Daarom kappen DirectX spellen er wel snel mee, want je 5v lijn gaat bij spellen sneller op zijn bek zullen we maar zeggen. Antec heeft TRUEPower voedingen die de 5v/ 12v stressed wel heel stabiel houden, en Q-Well 380w schijnt ook goed te zijn met 3% afwijking max.

Verwijderd

AaroN schreef op 07 February 2003 @ 11:53:
Kan ook voeding zijn, omdat de videokaart dan volgens mij meer juice van de voeding vraagt en de voeding dan juist net op zijn bek gaat. Als het beeld freezt in 3DMark dan hangt de GPU-Core toch?

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 19:09:
[...]

Kan ook voeding zijn, omdat de videokaart dan volgens mij meer juice van de voeding vraagt en de voeding dan juist net op zijn bek gaat. Als het beeld freezt in 3DMark dan hangt de GPU-Core toch?
dat zegt niks, een systeem is zo sterk als de zwakste schakel, dus als die er tussen uit knalt hangt ie, betekenend dat het ook je CPU of mem kan zijn :)

Pagina: 1