hallo mensen.
ik heb een vraagje over wu-ftpd, en ik kan het antwoord niet vinden.. vandaar dat ik het op got probeer.
ik ben een webserver aan het installeren, en ik heb qmail goed aan de praat gekregen met system accounts en virtual accounts.
hier was ik allang blij mee.. maar..
wat er nu gebeurd als ik een user aanmaak is het volgende.
de user krijgt email in $HOME/Maildir
de user heeft een htmldir in $HOME/public_html
en de user heeft ftp access in $HOME
op alle homedirectories zitten quotas. vandaar dat ik de email in de $HOME/Maildir opsla en niet in /var/spool/mail/$USER. (ook heb ik liever een Maildir dan een Mailbox magoed)
Ik wil het liefst dat als ik een user aanmaak, dat die user ftp-access krijgt tot $HOME/public_html
weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
ik draai RH 7.3
alvast bedankt
ik heb een vraagje over wu-ftpd, en ik kan het antwoord niet vinden.. vandaar dat ik het op got probeer.
ik ben een webserver aan het installeren, en ik heb qmail goed aan de praat gekregen met system accounts en virtual accounts.
hier was ik allang blij mee.. maar..
wat er nu gebeurd als ik een user aanmaak is het volgende.
de user krijgt email in $HOME/Maildir
de user heeft een htmldir in $HOME/public_html
en de user heeft ftp access in $HOME
op alle homedirectories zitten quotas. vandaar dat ik de email in de $HOME/Maildir opsla en niet in /var/spool/mail/$USER. (ook heb ik liever een Maildir dan een Mailbox magoed)
Ik wil het liefst dat als ik een user aanmaak, dat die user ftp-access krijgt tot $HOME/public_html
weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
ik draai RH 7.3
alvast bedankt