Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Eerste prototype LCD-controller af! *pics*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.175 views sinds 30-01-2008

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56

Eraser127

Nijkerk

zoow, leuk hoor dat ut nu goed werkt nou nog ff wachten

edit:

topic post 200 :P

[ Voor 26% gewijzigd door Eraser127 op 01-04-2003 14:54 . Reden: topic post 200 :P ]

My Discogs

Verwijderd

hmmzz vraagje... ik heb een display uit een olivetti quaderno.. misschien dat iemand hier weet hoe die aan te sluiten is??
er zitten 11 draden aan en een contrast regeling
misschien dat iemand hier een pinout heeft??? ik kan hem iig nergens vinden
en seiko wil niet erg terug mailen :'(

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 20:42:
hmmzz vraagje... ik heb een display uit een olivetti quaderno.. misschien dat iemand hier weet hoe die aan te sluiten is??
(...)
Zucht, da's nou al de derde keer ofzo dat ik het moet zeggen:
Geen datasheets -> niet blaten in dit topic!
Anders staat het complete topic straks vol met 'Wie heeft er een datasheet voor het LCD uit mijn Tamagotchi'-achtige vragen.
Hint: Kijk of er chips op het LCD zitten met een herkenbaar typenummer. Ja -> zoek die es op.

Anywayz, nog ff ontopic: Ik heb nu de nieuwe (en hopelijk final) revisie van de print af, ik heb het alleen druk gehad dus ik moet 'm nog plotten / etsen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Sprite_tm schreef op 12 april 2003 @ 09:13:
[...]

Zucht, da's nou al de derde keer ofzo dat ik het moet zeggen:
Geen datasheets -> niet blaten in dit topic!
Anders staat het complete topic straks vol met 'Wie heeft er een datasheet voor het LCD uit mijn Tamagotchi'-achtige vragen.
Hint: Kijk of er chips op het LCD zitten met een herkenbaar typenummer. Ja -> zoek die es op.

Anywayz, nog ff ontopic: Ik heb nu de nieuwe (en hopelijk final) revisie van de print af, ik heb het alleen druk gehad dus ik moet 'm nog plotten / etsen.
Het komt iig steeds dichterbij

Hulde _/-\o_

My Discogs

Verwijderd

dat zou ik ook al gedaan hebben als het kon, maar aangezien de ic's gewoon zwarte druppels zijn kan ik die niet opzoeken, en ik heb al op veel andere fora gepost of hun iets weten van dit display, verder heb ik al 6 mails naar seiko gestuurd maar die laten niks terug horen....
kortom niemand kon mij helpen dus hoopte ik dta iemand hier op dit forum ooit met die dingen gewerkt heeft en mij kon helpen, en ik weet dat meerdere dat gevraagd hebben en ook het antwoord dat ze gekregen hadden, maar het is nog altijd zo wie niet waagd wie niet wint
verder is het niet zon tamachotsi display.. het is een redelijk groot display (net zoiets als dat van de topicstarter) en zou het zonde zijn als ik die weg kon gooien... en dus de moeite waard om aan te sluiten

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 19:23 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 21:50

Jack

MHz Matters

OliverBB schreef op 02 March 2003 @ 22:55:

ik heb hier nog zo'n scherm liggen:
een Sanyo LCM5331-22NTK color DSTN 640x480 9,4"

dit is ff de eerste info die ik bij de hand heb, ik heb de pinout gehad maar kan hem helaas niet weervinden.
ik heb wel weer aan iemand in america gevraagd of ie mij die pinout weer kan toezenden.
Ik heb hier nog een soortgelijk scherm in de kast liggen!

LCD MODULE
LCM-5330-22NDK
*001473-A02Y26
MADE IN JAPAN

:)

maar waar heb jij nou je pinout vandaan gescharreld?

[Specs]

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
errug lang zoeken op het net
en dan bij toeval iemand aan kunnen spreken ergens in amerika die die pinout bleek te hebben. :*)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Gr0wLiThE schreef op 30 januari 2003 @ 15:14:
Heb nog 2 schermpjes: van een Nokia (3310) en van een TI-83 (GRM). Van de Nokia heb ik de datasheets wel dus die post ik binnenkort wel ff op het forum en van de ti-83, kzal ff zoeken

_/-\o_ _/-\o_ DIT IS DUS ECHT VET BETER !!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_

RESPECT!
Late reaktie, maargoed. :P

Heb je (of iemand anders) die datasheet van het Nokia 3310 display voor me? In mijn IA zijn er een aantal mensen die m gekocht hebben voor een zelfbouw MP3 speler, maar nergens heb ik een datasheet kunnen vinden...

Mag ik niet vragen dus... :'(

Verder interessant topic dit, heb ik toch echt over het hoofd gezien...

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 15-04-2003 15:28 ]

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
offtopic:
mss op die site over die mp3speler...? die mensen die die hebben ontwikkeld hebben er vast info over.. k denk dat die er zowiezo wel is k heb meer zelfbouw spul ermee gezien :)

edit:

[rml]Benadski in "[ IA] MP3 decoder chips *Afhandeling*"[/rml]

[ Voor 22% gewijzigd door Punksmurf op 16-04-2003 00:15 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Sprite_tm

voordat ik het vergeet te zeggen: SUPER GEWELDIG WERK !

zit er een kans in dat je de layout(s) van je print vrij gaat geven ?

zo jah zou ik die dan eens mogen bewonderen? :D

cheers

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mais offcourse! Alles wat ik tot nu gemaakt heb is GPL-licensed, tenzij anders vermeld. Ik zal de volledige package (print, Xilinx-config-bestand, Linux-sw) tot nu toe wel ff gzippen en online zetten. De print is gemaakt in PCB, een Linux/Unix-print-ontwerp-programma, ik heb echter ook de Postscript-bestanden die ik gebruik om het ontwerp te plotten op printplaat, erbij gezet. De software is nog Heel Erg Beta, ik kan niet instaan voor eventuele blindheid na lezen van de .c-bestanden :)

Package staat hiero. Voor de mensen zonder PCB of .ps-viewer hier alvast een preview van de print: Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/lcd-controller/lcdc_pcb.png

Pas op, alles is SMD gemonteerd, de kristaloscillator zit dus ook op de soldeerkant van de print!

Ow, en ik heb hier naast me op het LCD een paar keer de vraag gekregen hoe de link in mijn signature werkt. Nou, dat zit zo.

- User vult formpje in

- PHP-scrippie kalkt de inhoud van het formpje achteraan een textbestandje

- LCD-controller-software leest oa. dit bestandje 1 keer in de 5 seconden in, genereert er een plaatje van

- LCD-controller-software stuurt het plaatje naar het LCD toe

- LCD-controller-sw schrijft het plaatje ook nog es als een .PNG'tje weg.

Dus ja, het plaatje wat je ziet komt ook op mijn LCD terecht.

[ Voor 32% gewijzigd door Sprite_tm op 16-04-2003 20:41 . Reden: uitleg sig ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 22:49:
kan een Sharp LM64P721 ook erop aangesloten worden?!

het gaat hierbij om een 640x480 monochroom STN schermpie
het heeft een 8 bits ingang (M2DD-8)

de pinouts heb ik niet, is ook totaal niet te vinden ervan. Enigste dat ik weet is het dat het een M2DD-8 bits protocol wordt gebruikt
Hmmm ik heb een LM64P701 ook een monochroompje.... en ook geen pinout ( nee dit is geen oproep voor een datasheet )
Ik heb ook Sharp maar eens een mailtje gestuurd.. al heb ik het idee dat ze daar geen moeite gaan doen :(

Verwijderd

Sprite tm, al enig idee wanneer je de eerst prints gaat verkopen (ik meende te lezen dat je van plan was dit te doen)? En wat zullen de kosten ongeveer worden?

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Ik ben van plan om de complete controller als 1 geheel te verkopen (ik denk dat SMD en FPGA solderen voor de meeste mensen nog wat te hoog gegrepen is), ik heb helaas geen idee hoe duur zo'n pakket gaat worden. Ik denk dat dat gaat hangen op de prijs van een Xilinx XC3030 + de printkosten. Ik gok zelf op een euro of 40 als uiterste maximum, ik denk dat de uiteindelijke prijs dichter bij de E20,- gaat liggen tho'. Het zijn wel allemaal schattingen, kan dus zijn dat ik er uiteindelijk 100% onder of boven zit.

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Sprite_tm schreef op 16 april 2003 @ 22:00:
Ik ben van plan om de complete controller als 1 geheel te verkopen (ik denk dat SMD en FPGA solderen voor de meeste mensen nog wat te hoog gegrepen is), ik heb helaas geen idee hoe duur zo'n pakket gaat worden. Ik denk dat dat gaat hangen op de prijs van een Xilinx XC3030 + de printkosten. Ik gok zelf op een euro of 40 als uiterste maximum, ik denk dat de uiteindelijke prijs dichter bij de E20,- gaat liggen tho'. Het zijn wel allemaal schattingen, kan dus zijn dat ik er uiteindelijk 100% onder of boven zit.
* Eraser127 koopt er zeker een. _/-\o_

My Discogs

Verwijderd

ow das een hele nette prijs zelfs als je jou max pakt nog, tenminste dat vind ik dan :P
en da php scripje is ook wel lachuh ja :D

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 16 April 2003 @ 22:00:
Ga tur dan maar 100% onder zitten :P

Heb ook zeker wel interesse, heb dat lcd besteld @ pollin IA, maar heb zo m'n twijfels of dat gaat werken met die ISA controller.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 19:06 . Reden: typo ]

Verwijderd

Eeej maar dat packet komt er een noob guide bij ? :)
En waar bestel je um ? ;)
Groete !

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
100% eronder qua prijs... Ik zal het proberen :9 Ik ben nu bezig met het zoeken van de goedkoopste plek om een XC3030A / XC3042A / XC5202 in te kopen, dat zijn namelijk alle 3 FPGA's en de FPGA gaat wel het duurste onderdeel worden...
Het LCD van de Pollin IA gaat waarschijnlijk ook wel ondersteund worden, aansturing scheelt niet zoveel van wat ik hier al werkend heb. En ik denk dat die ISA-controller best gaat werken, 't probleem gaat voor de meeste mensen echter het ISA-slot zelf worden denk ik.
Of er een n00b guide bij het pakket komt... Errmmm... Kweenie hoor, ik wil best wat doen, maar als enige ontwikkelaar (tot nu toe en in de praktijk iig) denk ik dat ik wel 101 andere dingen te doen heb dan een n00b guide schrijven... Ik denk dat je iig een beetje een schema zal moeten kunnen lezen om met het ding uit de voeten te komen.
Natuurlijk sluit ik niet uit dat anderen een n00bguide gaan schrijven :)

• aP_
  • Laatst online: 23-10 08:29

aP_

Vanmiddag heb ik het hele topic even doorgelezen en heb ik alles wat ik heb kunnen vinden over mijn lcd schermpje even samengevat op een site'je: [klik].

Op de site staat nog niet al de info die ik heb, maar daar ben ik op dit moment mee bezig.

Owk, voordat ik te ver offtopic ga :). Als het mogelijk is dit scherm aan te sluiten op de controler, dan ben ik wel geinteresseerd om eentje te kopen 8)

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Okej kheb duz zelf nu een LCD van een laptop gekregen van een vriend :
8.5" inch met een CCFL backlight
het is een epson EG9007D-NS-12 maar ik heb aleen de datasheets kunnen vinden voor een EG9007D-NS-10 zou dat veel verschillen?
Verdere info :
merk : epson
merk laptop : topline :|
komen 20draadjes uit waarvan 1tje een ground draad is (das 1tje die je meteen ziet :X)
Monochroom , 640x480 8bits dual waarschijnelijk dat had ik over de NS-12 wel kunnen vinden
Kheb hiero de sheets :
http://home.planet.nl/~pete4217/LCD/epson1.pdf
http://home.planet.nl/~pete4217/LCD/epson2.pdf
http://home.planet.nl/~pete4217/LCD/epson3.pdf
http://home.planet.nl/~pete4217/LCD/epson4.pdf
http://home.planet.nl/~pete4217/LCD/epson5.pdf

Ow uh in de PC waar die in moet is een p200 HP brio met ISA duzz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 19:23 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
BaBoOn_nL: Mja, als die LCD echt dezelfde aansluiting heeft als die waar je de datasheets van hebt dan kan het. Ziet er wel vrij wiedes uit tho', ik denk dat het verschil tussen de schermen enkel de contrastratio enzo is. Naar wat ik uit de datasheets kan afleiden gaat dit scherm wel aanstuurbaar zijn.

aP_: Nee, sorry, prachtige pagina enzo, maar ook hier geldt:

Om een LCD te ondersteunen moet ik er info over hebben. Liefst een datasheet, pinout lukt meestal ook nog wel en desnoods kan ik het zelfs met de datasheet van de chips erop doen als je het heel lief vraagt en ik tijd heb. Zonder dat kan ik je echter helaas NIET helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sprite_tm op 18-04-2003 19:58 . Reden: Baboon_nl's scherm wel aanstuurbaar ]

Verwijderd

owkeej Sprite_tm :)
ik vergelijk ze ff :-)
je hoort strax wel over de uitslag
(20min later)
Jep ze lijken veel op elkaar kwa draden en formaten duz ik denk dat ze wel het zelfde zijn...

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 21:35 ]

• aP_
  • Laatst online: 23-10 08:29

aP_

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 21:02:
[...]

Hmmm ik heb een LM64P701 ook een monochroompje.... en ook geen pinout ( nee dit is geen oproep voor een datasheet )
Ik heb ook Sharp maar eens een mailtje gestuurd.. al heb ik het idee dat ze daar geen moeite gaan doen :(
edit:
Ik heb hier eentje liggen die er waarschijnlijk op lijkt LM64P731. Wel heb ik een datasheet van lm64p858 gevonden. Als ik daar alle "No Connect" pins uit haal, kom ik op een juist aantal pins uit. Misschien klopt dat bij jou ook wel.

Na al meer dan een half jaar lang te hebben gemeeld en geschreven naar Sharp en bedrijven die sharp onderdelen verhandelen/repareren heb ik niets bruikbaars gevonden over mijn scherm. Je krijgt waarschijnlijk dit als antwoord:
U heeft een vraag over het gebruik van uw SHARP magnetron*, video, TV, camcorder of audioproduct. Helaas kunnen wij u via onze e-mail geen technische ondersteuning bieden.
Graag willen wij u daarom doorverwijzen naar onze helpdesk. Telefoon: 0900-742 77 23 (0,45 eurocent per minuut) (*ook voor kookvragen).
Sprite_tm schreef op 18 April 2003 @ 19:53:

aP_: Nee, sorry, prachtige pagina enzo, maar ook hier geldt:
Om een LCD te ondersteunen moet ik er info over hebben. Liefst een datasheet, pinout lukt meestal ook nog wel en desnoods kan ik het zelfs met de datasheet van de chips erop doen als je het heel lief vraagt en ik tijd heb. Zonder dat kan ik je echter helaas NIET helpen.
Op dat site'je heb ik wel een datasheet geplaatst van een scherm dat nogal op die van mij lijkt. Alleen heeft dat scherm 1 stekker en die van mij is opgesplitst in 2. Hier staat de pdf en Hier staat een gifje van de pinout. Waarschijnlijk heb je er nog niet veel aan, maar ik blijf zoeken en melen. Ik snap dat je zonder datasheet/pinout niet veel kunt, maar dat heb ik zo veel mogelijk op die site gezet. Zal het hier eerst wel ff niet meer over hebben en ff ontopic blijven.

edit:
Ik heb gelezen dat je het druk hebt en dat je al veel lcd's hebt, maar als je belang hebt bij het lenen een van beide lcd's, dan wil ik die wel opsturen.

[ Voor 10% gewijzigd door aP_ op 19-04-2003 14:26 ]

Het is lastig om je specs up to date te houden

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40

ThaHandy

Discovery Channel

hey ik zie dat die 128*128 LCD's weer @ ebay zijn
[img=150,120]=http://www.auctionhippo.com/pics/W2163.JPG[/img]
dr zijn pdf's van de column/row drivers.
issie te gebruiken? voor de controller? off heb je meer info nodig?

meschien eventuele IA van maken?

[ Voor 30% gewijzigd door ThaHandy op 20-04-2003 01:05 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mmmm... Volgens mij mist de verkoper nog een chippie. Ik heb even geteld, en er leken 6 chips op te zitten: 2 rowdrivers, 2 columndrivers, SRAM en ?een controller? 't lijkt me iig vreemd dat zo'n schermpje wel SRAM heeft en geen controller. Dus voor zover ik kan uitmaken: Nee, deze is niet (direct) compatible want er zit al een controller op. Mocht er een IA voor dit scherm ontstaan ben ik natuurlijk wel geinteresseerd :)

On another note: Poll aanwezig! Ik wil graag even wat meer info hebben over de LCD's die hier rondzwerven enzo, ik heb dus een poll inelkaar gefietst. Als de mensen met interesse die zouden willen invullen zou ik ze erg dankbaar wezen.

• DJ-NaRRa
  • Laatst online: 01-11 23:27
puik werk sprite_tm * DJ-NaRRa is al begonnen met het mollen van zijn gb.
nu nog ff ergens datasheets ervan zoeken zo moeilijk zal het niet zijn :P

offtopic:
geforceddq ik heb je ff toegevoegd op msn

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
\ Hardstikke bedankt voor de info! Sprite_tm

Moet dit niet hartstikke zijn :P

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
DJ-NaRRa schreef op 20 April 2003 @ 13:39:

offtopic:
geforceddq ik heb je ff toegevoegd op msn
Oh, ja leuk :P.

Zal hem eventjes aan zetten dan ;).

edit:
Ok, morgen dan. Vandaag heb ik niet zoveel tijd...

[ Voor 14% gewijzigd door GeforceDDQ op 22-04-2003 21:32 ]

301SQN

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

// stomme reactie kennelijk ;-)

[ Voor 73% gewijzigd door himlims_ op 23-04-2003 09:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Punksmurf
als je nou met datasheets kwam :)
want wat er al zovaak is gezegd in dit tc, als je geen datasheets hebt moet je hier niet blaten!!!
*zucht* vast voor sprite dit doet :P

en je kan ook in dit tc lezen dat je dan (als t lukt) ws 8 kleuren krijgt (zwart, wit, rood, groen, blauw, geel, cyaan, magenta) dus echt heel spectaculair is dat ook (nog?) niet.

met een hamer past alles

Verwijderd

ThaHandy schreef op 20 April 2003 @ 01:03:
hey ik zie dat die 128*128 LCD's weer @ ebay zijn
[[url==http://www.auctionhippo.com/pics/W2163.JPG]afbeelding[/url]]
dr zijn pdf's van de column/row drivers.
issie te gebruiken? voor de controller? off heb je meer info nodig?

meschien eventuele IA van maken?
^ welk plaatje? ;)

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

kunnen we er al bijna een aanschaffen?

My Discogs

• Punksmurf
ipc het plaatje dat je zou moeten vinden op http://www.auctionhippo.com/pics/W2163.JPG

(ThaHandy, img-tags maak je zo: [IMG]http://www.auctionhippo.com/pics/W2163.JPG[/IMG])

alleen dan krijg je een fout dat er geen website op dat adres bestaat.. |:(

met een hamer past alles

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Punksmurf schreef op 27 April 2003 @ 23:41:
[...]

ipc het plaatje dat je zou moeten vinden op http://www.auctionhippo.com/pics/W2163.JPG

(ThaHandy, img-tags maak je zo: [IMG]http://www.auctionhippo.com/pics/W2163.JPG[/IMG])

alleen dan krijg je een fout dat er geen website op dat adres bestaat.. |:(
omfg.. mij hoef je niet te vertellen hoe je dat moet doen hoor B)
(dunno hoedat kan dat de gequoted link niet klopt :? )

op ebay en site is het plaatje er niet meer zie ik..
et ging om deze
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/W2163.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 28-04-2003 01:54 ]

• Punksmurf
ThaHandy schreef op 28 April 2003 @ 01:54:
[...]

omfg.. mij hoef je niet te vertellen hoe je dat moet doen hoor B)
(dunno hoedat kan dat de gequoted link niet klopt :? )
hmm idd in je originele post kloptie wel zie ik nu 8)7
* Punksmurf heeft nix gezegd :x
ik d8 dus dat je t niet doorhad..soz..

met een hamer past alles

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb een nieuwe naam: SpriteLCD ;) en ow ja: Keep up the good work :P _/-\o_

owja: had niks te doen: :P :X

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/spritelcd.jpg
8) :9 :+

[ Voor 73% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-04-2003 13:58 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Yay! Logo ziet er enorm hip uit! Alleen 1 dingetje: Ik geloof dat we het er al intern over eens geworden waren dat het uLCD gaat worden. u als in normale, u, geen Grieks mu-teken. Als je daar een logo van kan maken ga ik meteen mijn background van mijn LCD aanpassen :)

Ik zit er btw over te denken om een klein serietje te maken en dat aan een aantal betatesters uit te geven. Als je:
- een LCD hebt wat kleiner dan 640x480 hebt (liefst zwartwit)
- Daar de datasheets van hebt
- Genoeg van electronica weet om een schakeling om de voedingsspanningen die het LCD wil hebben te maken, te maken
- hetzij Linux draait hetzij met de documentatie in de hand en evt. hulp van mij zelf een proggie kan kalken om het aan te sturen
- het kan hebben dat een proto ongeveer 30 euro gaat kosten :/
kan je me mailen op het adres in mijn profile.

[ Voor 52% gewijzigd door Sprite_tm op 28-04-2003 15:24 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Sprite_tm: I am working on it, ik probere er een paar te maken :)

ok 2 stuks:
Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/ulcd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/ulcd2.jpg

Gaat verder als ik zin heb :)

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-04-2003 16:53 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
W00t, vooral die 2e staat me echt hard aan. Weinig op/aanmerkingen op, op 1 ding na: Zou je er ook een zwartwit-versie van willen maken? Dat past wat beter op m'n LCD :)

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 07:31

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ik heb al tijden 3 schermpjes liggen. 2 Sharp en een NEC.

Dit zijn ze:
Afbeeldingslocatie: http://www.usrforce.archifact.com/downloads/images/lcd/totaal.jpg

En hier de serials:
Afbeeldingslocatie: http://www.usrforce.archifact.com/downloads/images/lcd/sharp1.jpg
De datasheet van deze sharp
http://www.lcdspecifications.com/sharppdfs/lm64p858.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.usrforce.archifact.com/downloads/images/lcd/sharp2.jpg
Nog geen Datasheet kunnen vinden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.usrforce.archifact.com/downloads/images/lcd/nec.jpg
Ook nog geen datasheet kunnen vinden hiervan kunnen vinden :(

Als je er 2 werkend kan krijgen dan mag je er 1 houden en 1 is dan voor mij.
Krijg je de derde ook aan de praat, dan heb je mazzel :)

Let me know.

"It's better to burn out, than fade away"

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Sprite_TM: Check je mail voor de versies die je gevraagd heb :) Ow en als ik nog iets voor je kan betekenen? (Sorry geen programmering maar mischien website? o.i.d.)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

obiwanos schreef op 28 april 2003 @ 20:05:
Ik heb al tijden 3 schermpjes liggen. 2 Sharp en een NEC.

Dit zijn ze:
[afbeelding]

En hier de serials:
[afbeelding]
De datasheet van deze sharp
http://www.lcdspecifications.com/sharppdfs/lm64p858.pdf

[afbeelding]
Nog geen Datasheet kunnen vinden :(
LM80C219 = LM80C27 = http://www.quadrangleproducts.com/specs/RT52-3FI41RBW.PDF (hoop ik :X )
[afbeelding]
Ook nog geen datasheet kunnen vinden hiervan kunnen vinden :(
ik ook niet, beter pix van lcd? type staat denk ik niet @ stikker :?

Als je er 2 werkend kan krijgen dan mag je er 1 houden en 1 is dan voor mij.
Krijg je de derde ook aan de praat, dan heb je mazzel :)

Let me know.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 29-04-2003 00:40 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Volgens deze page is het 3e LCD een 800x600 LCD wat aangestuurt word dmv. een LVDS-signaal, afaik is dat niet compatible met de controller. Of het 2e display idd gebruikt kan worden met de datasheet die ThaHandy aangeeft weet ik niet, bovendien is de datasheet alleen van de connectie, die geeft helaas een tikkie te weinig info. Lijkt me wel dat het ding aangesloten kan worden als de datasheet er wel is.

Illegal_Alien: Thanx, ik heb het druk gehad maar ik zal het vanavond es bekijken.

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 07:31

PegOpDeWeg

eej wasup?

hmm is dit soms wat je bedoelt met een LVDS signaal?
http://www.maxim-ic.com/a.../appnote_number/873/ln/en

nog één of andere lcdkit gevonden voor LVDS denk ik:
http://www.unicorn-comput...20ordering%20info_v12.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door PegOpDeWeg op 29-04-2003 18:51 ]

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Kheb mijn LCD de backlight van gefixt nu is ut voor mij hopen dat Sprite_tm zo'n controller wilt gaan maken voor me =]
http://members.lycos.nl/thebaboon/LCD <-- filmpje backlight Contrast regel ik erop
Kheb de oude inverter uit de laptop ervoor gebruikt =]

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

En zijn we ondertussen al verder?

My Discogs

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Eraser127 schreef op 08 mei 2003 @ 18:50:
En zijn we ondertussen al verder?
Eh tjah, weet niet. Wel vind ik het knap van sprite_tm om zo'n ding te bedenken, laat staan een werkende maken.

stiekem hoop ik wel dat ie bijna af is, mijn casemod spul komt eraan...

301SQN

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Nope :'( . Ik ben hard bezig met me af te vragen hoe ik het geheel in productie ga brengen. Ik gun jullie natuurlijk allemaal een werkende LCD + controller, maar ik ben bang dat ik er te veel tijd / geld aan kwijt ga zijn, ik ben zelf ook maar een arme student die z'n tijd liever in nieuwe projectjes wil steken dan in de administratie van ouwe projectjes... * Sprite_tm is een electrotechnicus, geen marketingdroon. :P Eerst dus ff kijken of ik op de een of andere manier een stel van die printen kan laten fixen zonder er zelf te veel tijd en geld aan kwijt te zijn.

Anywayz: Voor de terminaal ongeduldigen: Een printontwerp + de VHDL bestanden + de Linux-drivers kan je gratis van me krijgen, hoef je 'm alleen nog maar zelf op te bouwen (nadat je de onderdelen ergens vandaangehaald hebt that is)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 20:09

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Kun je er geen projectje op sourceforge van maken ?
Misschien staat er wel spontaan een maintainer op....

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 08 mei 2003 @ 19:56:
Nope :'( . Ik ben hard bezig met me af te vragen hoe ik het geheel in productie ga brengen. Ik gun jullie natuurlijk allemaal een werkende LCD + controller, maar ik ben bang dat ik er te veel tijd / geld aan kwijt ga zijn, ik ben zelf ook maar een arme student die z'n tijd liever in nieuwe projectjes wil steken dan in de administratie van ouwe projectjes... * Sprite_tm is een electrotechnicus, geen marketingdroon. :P Eerst dus ff kijken of ik op de een of andere manier een stel van die printen kan laten fixen zonder er zelf te veel tijd en geld aan kwijt te zijn.

Anywayz: Voor de terminaal ongeduldigen: Een printontwerp + de VHDL bestanden + de Linux-drivers kan je gratis van me krijgen, hoef je 'm alleen nog maar zelf op te bouwen (nadat je de onderdelen ergens vandaangehaald hebt that is)
Zou je mij Een printontwerp + de VHDL bestanden + de Linux-drivers kunnen mailen? alex-at-veertje.nl ? Zijn er al mensen die zich bezighouden met windows drivers/aansturing? anders wil ik er wel naar proberen te kijken
ik vindt het een geweldig project _/-\o_

Verwijderd

het hoort misschien niet hier thuis...maar het is ook te simpel om een nieuwe topic voor te maken.. Ik heb een klein LCD, met 14 pinnen. En bij mijn aansluit schema staan er 16. Er zit wel een goede controller op, hoe kan ik deze toch aansluiten? Er zit trouwens geen blacklight in de LCD...misschien dat die 2 aansluitingen daarvoor zouden moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:20:
het hoort misschien niet hier thuis...maar het is ook te simpel om een nieuwe topic voor te maken.. Ik heb een klein LCD, met 14 pinnen. En bij mijn aansluit schema staan er 16. Er zit wel een goede controller op, hoe kan ik deze toch aansluiten? Er zit trouwens geen blacklight in de LCD...misschien dat die 2 aansluitingen daarvoor zouden moeten zijn.
lees de faq en je weet dat die 2 voor backlight zijn...
via de faq kan je alles te weten komen van aansluiten voor jou lcd schermpje...

en hoort hier volgens mij id helemaal niet thuis :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 22:22:
[...]

lees de faq en je weet dat die 2 voor backlight zijn...
via de faq kan je alles te weten komen van aansluiten voor jou lcd schermpje...

en hoort hier volgens mij id helemaal niet thuis :P
Ik heb dit schema: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/lcd44780.gif
En ik heb de 2 weerstandjes gekocht. Maar zoals ik al zei heeft mijn lcd 14 pins i.v.p. 16 pins. En ik kan daar nergens een schema van vinden.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:44:
[...]

Ik heb dit schema: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/lcd44780.gif
En ik heb de 2 weerstandjes gekocht. Maar zoals ik al zei heeft mijn lcd 14 pins i.v.p. 16 pins. En ik kan daar nergens een schema van vinden.
eruuuug
offtopic:
jij hebt gewoon geen VB-/VB+ dus die moet je gewoon "wegdenken" die zijn voor de Backlight!!

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 09-05-2003 14:30 ]

Verwijderd

Hoever zijn jullie onderhand met het ontwikkelen van die controller? En hoe lang nog voordat ik hem kan bestellen:P

• Punksmurf
wie, misschien kan je beter effe een paar posts terug kijken...!

met een hamer past alles

Verwijderd

Ok, kheb het gelezen, sorry :$ mijn fout. Ik zou dat onterwerp en het hele zooitje ook wel waarderen. Zou je het kunnen mailen naar arjan.a[et]planet.nl. Alvast bedankt!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Om hoeveel printjes zou het gaan dan? je had toch al een animo-check gehouden? (link?) misschien dan een aantal mensen een aantal printjes op school etsen ofzo

My Discogs

Verwijderd

Zoiets zou ik iig zeer waarderen, aangezien ik niet zelf in de gelenheid ben dit te doen. Ik weet niet hoe duur het is om ze zo te laten maken....

Verwijderd

geforceddq schreef op 13 March 2003 @ 21:04:
Oh, durf het eigenlijk niet te zeggen :P maaruh MaNDaRK...

Ik heb nu een leuk configje van Serious Samurize draaien en ik vroeg me eigenlijk af of dat ook naar een lcd weg te schrijven is ?

Misschien een ideetje ?

disclaimer: ik roep ook maar wat ;)
Als het een VBasic file is dan kan je heeel simpel de output in een txt proppen via de fileobject en dan met een smart lcd progie of iets anders die input eruit trekken das geen probleem als je me ff mailt da script kijk ike wel ff VBasic is nie zo moeilijk voor me :) ASP lijkt erop :D

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Ben je nog verder gegaan of zit je nu echt vast op het printplaten gedeelte?

My Discogs

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Zoals de meeste mensen al weten zie ik geen heil meer in het zelf produceren van deze LCD-controller en ben ik op een gegeven moment gestopt met de ontwikkeling ervan. Omdat ik het beloofd heb bij deze een zipje met de bestanden die ik voor het project gebruikt heb (VHDL, PCB, C-code). Ik geef hier echter geen enkele support of whatever op, als je vragen hebt heb je dus pech gehad. Tis wel GPL software, als je het wilt veranderen ofzo mag dat. Ik zou wel graag willen als je een gil geeft als je er nog iets nuttigs van hebt weten te bakken.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Helaas erg jammer dat je ermee gestopt bent :'( Maarja misschien is er wel iemand die het kan overnemen

Verwijderd

Halloo, ik zoek ook zo'n controller
is er ergens een schema hoe ik dit kan bouwen.
als ik het wel zelf kan :?

of is het niet te doen voor de leek 8)7

heb hier 2 lcd displays liggen en wil weten hoe ik het moet doen

alvast bedankt

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:53:

alvast bedankt
Lekkere kick...

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:40

Nicap

Tsssk....

Zoekt er iemand eens is het weer niet goed?

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Beste kick inderdaad zeg :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• naftebakje
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:53:

alvast bedankt
Zoals je 2 posts boven de joue kan lezen, is er geen enkele support meer. Helaas, het zal je niet lukken.
Daarnaast is het niet aangewezen om een topic van 5 jaar oud te reanimeren, dat lukt niet zo goed.
Slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.