Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Eerste prototype LCD-controller af! *pics*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.175 views sinds 30-01-2008

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

moet je eerst datasheet voor gegevens hebben en de main chip zit onder dat zwarte prutje dus die zou je (als dat al lukt) tevoorschijn moeten toveren

My Discogs

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 20:12
Neen, je moet echt een datasheet hebben ;) Voor de aansluitingen e.d.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

MaNDaRK schreef op 03 February 2003 @ 00:16:
[...]

Neen, je moet echt een datasheet hebben ;) Voor de aansluitingen e.d.
enig id waar ik die kan vinden?

• MaNDaRK
Joepho schreef op 03 February 2003 @ 07:51:
[...]

enig id waar ik die kan vinden?
Misschien op internet :+

Ontopic:
Als je misschien het type LCD hebt? Kunnen we makkelijker zoeker ;)

• n0d3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 09:17
Sprite_tm schreef op 02 februari 2003 @ 20:11:
Mja, maar dan neem je wel een risico: Voor zover ik het geprobeerd heb is van plusminus 80% van de schermen die in een laptop zitten geen enkele info te krijgen (omdat 't allemaal OEM spul is). Van een GameBoy LCD weet je iig zeker dat 'ie gaat werken (mits je er niet zo mee omspringt als geforceddq)
.
zover ik weet zijn (de 2 die ik open heb gesloopt, IBM en AST) sharp's (DSTN's) heb ze geprobeerd uit te wisselen maar dat werkte maar half : /

iig, heb ik 'ergens' gelezen dat die LCD's ook gewoon op VGA poortjes aan te sluiten waren. nou gewoon .... iig was er een bepaalde S3 kaart waar het toevallig op werkte. waar ik dat heb gelezen ... wist ik dat nou maar.

Wil namelijk graag een oude laptop monitor gebruiken voor mn linux console op mn server en dan is VGA wat makkelijker dan parallel. al is het via de lpt ook wel te doen, mits er drivers voor zijn. ik zal thuis is kijken ...

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

http://cvs.mess.org:6502/.../svision.txt?annotate=1.3
dit heb ik gevonden

maar wat ook zou kunne is iets hebben dat je zon spelkaart met je computer simuleert ??

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/LCD/IM001743.jpg
dit is namelijk alles wat er in zon spel kaartje zit dus als je dan een kabel kunt maken die de goede signalen verzend...

zou dat haalbaar zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door Joepho op 03-02-2003 16:51 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joepho schreef op 03 February 2003 @ 16:19:
http://cvs.mess.org:6502/.../svision.txt?annotate=1.3
dit heb ik gevonden

maar wat ook zou kunne is iets hebben dat je zon spelkaart met je computer simuleert ??

[afbeelding]
dit is namelijk alles wat er in zon spel kaartje zit dus als je dan een kabel kunt maken die de goede signalen verzend...

zou dat haalbaar zijn?
er zijn volgens mij wel van die 'brandbare' casettes voor de gameboy te krijgen, dus casettes waar je zelf spul naar kan uploaden, dus het zou mogelijk moeten zijn.

Maar je hebt toch alleen het lcd-scherm nodig eigenlijk?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Errrrm, deze discussie lijkt me vrij offtopic. Ik raad je aan om even de hele SuperVision meuk ergens anders te bediscussieren (nieuwe thread ofzo) en pas hier terug te komen als je de datasheet / pinout van het LCDtje hebt. (Nou ben ik geen modje maar ik kan me voorstellen dat een modje er ook wel es zo over zou kunnen denken...)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ok, ik heb de LCD net op de bus gedaan en Sprite een mailtje gestuurd.

301SQN

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

K'krijg van een klasgenoot een monochroom LCD scherm (320*240) uit een PLC controle paneel ofzow

Klik voor Datasheet

Deze 2 soorten IC's zitten achterop:

OKI
M6598
9392B02

OKI
M5299A-01
9372B04

Gaat deze met je controller werken?

[ Voor 11% gewijzigd door Eraser127 op 03-02-2003 21:37 ]

My Discogs

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Jahoor, die kan er prima aan vastgeknoopt worden. Goeie datasheet ook. Moek nog wel ff een drivertje schrijven, maar omdat dit display al veel lijkt op degene die ik hier heb liggen is dat een kwestie van minuten.

Verwijderd

Ik heb laats ook een lcd gekocht maar zit dus geen kontrole op, het
gaat om Sieko g242c.

Ik heb er wel wat info over weet alleen niet of het genoeg is.

http://www.eio.com/Mpig242c.pdf

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
En ook hier een ack, aan de info uit dat PDFje heb ik waarschijnlijk genoeg om 't beestje te interfacen met den controller en een driver te schrijven.

Vooruitgang btw: Ik heb een printje inelkaargefietst met de FPGA en 32K aan SRAM erop. Ik wil de zut nog even debuggen en dan es kijken of er het eerstekleine serietje gemaakt kan worden. Linux-software is btw ook goed onderweg; nog even en ik kan jullie een interactieve demo showen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
fleppuhstein schreef op 02 februari 2003 @ 18:57:
* fleppuhstein Biedt zich vrijwillig aan om een ASP website te maken

Waarin een forum achtig iets kan worden gemaakt. En een overzicht van de controllers. HEt is wel mn ADASL lijntje dus software hosten gaat waarschijnlijk een beetje moeilijk

Sprite als je diet een goed idee vindt mail staat in mn profile. OF anders MSN @ guuzz83@NOSPAMhotmail.com. Nospam snap je vast wel
Op http://sprite.student.utwente.nl/~stephan/display/ kan je al de lay-out bewonderen; is dus niet (meer) nodig :)

• GeforceDDQ
Oh, btw. Sprite, heb je hem al binnen ?

301SQN

• MaNDaRK
sdomburg schreef op 04 February 2003 @ 21:26:
[...]

Op http://sprite.student.utwente.nl/~stephan/display/ kan je al de lay-out bewonderen; is dus niet (meer) nodig :)
Mooi design dude! :D

Even een update over de tebestellen onderdelen:
Ik moet vanmiddag de importeur bellen, want die dingen verkopen ze nergens in Nederland :(

• GeforceDDQ
kick ?!

301SQN

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Ja, sorry, ik heb het LCD idd binnengekregen. Ben alleen deze week met veel andere dingen bezig geweest, vandaar dat ik GoT niet zo vaak meer gechecked heb. Ben atm bezig om het printje wat ik gemaakt heb werkend te krijgen, wil nog niet echt lukken tho'...

• MaNDaRK
Sprite_tm schreef op 07 February 2003 @ 18:47:
Ja, sorry, ik heb het LCD idd binnengekregen. Ben alleen deze week met veel andere dingen bezig geweest, vandaar dat ik GoT niet zo vaak meer gechecked heb. Ben atm bezig om het printje wat ik gemaakt heb werkend te krijgen, wil nog niet echt lukken tho'...
:X en over mij maar niet tespreken, heb eigenlijk nog niet thuis gezeten deze week...

Vanaaf naar de sportschool en vroeg naar bed, morgen werken en stappen... dus denk dat ik er zondag pas weer ben :/

Maar, volgende week heb ik meer tijd... dus ga ik ook weer werken aan de software, en de onderdelen... :)

[ Voor 38% gewijzigd door MaNDaRK op 07-02-2003 18:53 ]

• GeforceDDQ
Ja, nou ik heb het ook nog wel druk, moet nog proefwerken leren, verslagen schrijven, werkstukken afmaken, cd's branden, back-uppen, kamer opruimen, eten, frans vertalen, duitse stencils afmaken en natuurlijk aardrijkskunde fftjes maken...

Wat doe ik hier dan nog eigenlijk ?! :+

301SQN

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

Eraser127 schreef op 03 februari 2003 @ 21:36:
K'krijg van een klasgenoot een monochroom LCD scherm (320*240) uit een PLC controle paneel ofzow

Klik voor Datasheet

Deze 2 soorten IC's zitten achterop:

OKI
M6598
9392B02

OKI
M5299A-01
9372B04

Gaat deze met je controller werken?
Ik heb deze LCD nu thuis :) hoe staat het met de controller?

My Discogs

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Ben enthousiast bezig met de controller, op de een of andere manier doet 'ie het perfect in mijn flatcable-troepie-troepie-prototype maar heeft 'ie allerlei vage features als ik 'm op een net geetst printje wil zetten. Ben er toevallig nu mee aan het werk, en ik heb voor het eerst beeld gehad met dit prototype.

Ben al wel wat verder gegaan met de Linux-software, op een paar dingen na kan 'ie in principe al als alpha-versie uitgebracht worden.

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

beter, het lcd ziet er ongeveer zo uit (de print om de lijst is er niet): Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/g321dbklt.gif

de enige aansuiting is de CCFL en achterop de lcd zo'n dun plat plastic bandkabeltje 14polig

[ Voor 11% gewijzigd door Eraser127 op 26-02-2003 17:47 ]

My Discogs

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
Kunnen jullie niks met deze schema's http://images.google.com/...&hl=nl&btnG=Google+zoeken Ik ben absoluut geen techneut.

En dit http://fly.hiwaay.net/~jfrohwei/gameboy/docs.html :?

http://www.semis.demon.co.uk/Gameboy/Gbmain.htm :?

[ Voor 37% gewijzigd door StephanL op 26-02-2003 19:13 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Ik heb hier een 10 inch laptop schermpje liggen, nooit geen datasheets gevonden,
kan jij er denkje wat mee als ik het naar je toe stuur ?
Komt uit een acernote 760i, en op de lcd zit een sticker met erop,
LCD MODULE A
LM-CD53-22NTK
*243471-A25512
MADE IN JAPAN :)

Verder zit er 13x + 14x + 5x(waarschijnlijk voeding) kabelstjes aan.

Verwijderd

<knip>
Close-up van de controller zelf. Het grote zwarte blok is een Xilinx XC3030A chip, da's de FPGA waar ik het al eerder over had. In deze FPGA zit de logica van de controller.
<knip>

Als ik het goed heb is de XC3030a vervangen door de XC3042a houdt je daar met het uiteindelijke product ook rekening mee?
Ik vrees namelijk dat - tegen die tijd - de XC's 3030 niet meer op relatief grote schaal verkrijgbaar zijn...

Verwijderd

kan een Sharp LM64P721 ook erop aangesloten worden?!

het gaat hierbij om een 640x480 monochroom STN schermpie
het heeft een 8 bits ingang (M2DD-8)

de pinouts heb ik niet, is ook totaal niet te vinden ervan. Enigste dat ik weet is het dat het een M2DD-8 bits protocol wordt gebruikt

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
de foto's uit je eerste post werken helaas niet,
maar ik begrijp uit dit hele verhaal dat het misschien toch mogelijk is om een lcd uit een laptop aan het werk te krijgen als je de nodige gegevens erbij hebt?

ik heb hier nog zo'n scherm liggen:
een Sanyo LCM5331-22NTK color DSTN 640x480 9,4"

dit is ff de eerste info die ik bij de hand heb, ik heb de pinout gehad maar kan hem helaas niet weervinden.
ik heb wel weer aan iemand in america gevraagd of ie mij die pinout weer kan toezenden.het is wel mogelijk om eventueel een (detail)foto te maken van de electronica op het scherm/adapter.

lijkt dit wat of zeg je meteen van gooi maar in de ton ofzo?

• MaNDaRK
Als je graag wilt dat de LCD's aangestuurd kunnen worden, dan heb je ECHT de datasheets nodig. Dat is meerdere keren gezegd @ dit topic ;) Suc6 met zoeken :)

• OliverBB
yes! net weer bericht terug uit america
ik heb de pinout die bij het hierboven scherm hoort.
kunnen we hiermee verder komen?
hier staat ie in pdf formaat

Verwijderd

grrr, ik heb ook gemeelt naar sharp, maar nog geen reply :@

en dat is 4 dagen geleden. Lekkere service

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 21:10

Guldan

Thee-Nerd

Dit is vast een ruige topic alleen jammer dat de screens niet werken.. nou moet ik kwijlen om lucht :9~ :9~ :9~

maar dit klint zo vet cool

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• OliverBB
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 08:22:
grrr, ik heb ook gemeelt naar sharp, maar nog geen reply :@

en dat is 4 dagen geleden. Lekkere service
ik heb hem niet van sanyo hoor, gewoon van een particulier die ik na dagen zoeken ooit es ben tegen gekomen.
het bleek dat hij die pinout had en is zelf ook benieuwd of we dat scherm aan de praat zouden kunnen krijgen.

• OliverBB
Weezer-DC schreef op 02 March 2003 @ 02:19:
Ik heb hier een 10 inch laptop schermpje liggen, nooit geen datasheets gevonden,
kan jij er denkje wat mee als ik het naar je toe stuur ?
Komt uit een acernote 760i, en op de lcd zit een sticker met erop,
LCD MODULE A
LM-CD53-22NTK
*243471-A25512
MADE IN JAPAN :)

Verder zit er 13x + 14x + 5x(waarschijnlijk voeding) kabelstjes aan.
hee zie ik nu pas dat dit dezelfde is dan ik heb :?
type nummer lijkt er iig erg veel op

[ Voor 4% gewijzigd door OliverBB op 03-03-2003 09:09 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
OliverBB: Als ik de pinout zo zie zou het allemaal prima moeten werken.

Ben nog niet echt verder gekomen, er zit nog steeds een irri 'feature' in de Foundation-software die ik gebruik waardoor zo nu en dan iets compleet niet wil werken...

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Hier staan heel veel PDF'jes van sharp LCD schermen:

http://www.lcdspecifications.com/sharp.html

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• OliverBB
Sprite_tm,

als je wilt mag je mijn scherm wel "lenen" om zo het een en ander te kunnen testen??
ik woon in enschede dus das dan vrij makkelijk. :)
zeg het maar, mail me maar
als het niet nodig is,.. ook goed.

ben erg benieuwd of het gaat lukken en wat dan de mogelijkheden zijn :9
ik hoor het wel

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sprite_tm schreef op 26 februari 2003 @ 17:40:
Ben enthousiast bezig met de controller, op de een of andere manier doet 'ie het perfect in mijn flatcable-troepie-troepie-prototype maar heeft 'ie allerlei vage features als ik 'm op een net geetst printje wil zetten.
Ha gelukkig.. Daar heb ik in mijn proto's ook weleens last van. :P
In een aan elkaar gesoldeerd spinnenweb werkt het perfect, maar plak de hele zaak op een stukkie (gaatjes)print en je krijgt de vreemdste dingen. :D

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
OliverBB: Nee, dank voor het aanbod, maar ik heb al een scherm of 3 in de queue staan om aangesloten te worden. Is niet nodig dus. Dank voor het aanbod tho'.

Kaj: Mja, moet je je es voorstellen: op een gaatjesprintbordje krijg je al rare dingen ten opzichte van een spinnenweb. Ik heb mijn prototype op een daadwerkelijk geetst printje zitten. :P

Het zijn echter vrijwel allemaal software / FPGA-configuratie-related problemen waar ik nu nog tegenaan loop, printje is afaik wel OK.

• OliverBB
wanneer jij "klaar" bent met je software, wat zullen dan ongeveer de functies zijn die je op het lcd kunt tonen?
ben gewoon erg benieuwd hoe het gaat worden.
is de print nu al wel helemaal klaar? of moet je die nu ook nog verder ontwikkelen?

zou wel erg :9 zijn als het lcd werkt

[ Voor 4% gewijzigd door OliverBB op 09-03-2003 14:18 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Functies... Errm, de controller zelf heeft eigenlijk niet veel functies. Je kunt bytes in het videogeheugen schrijven, en omdat de inhoud van het videogeheugen een tigtal keer per seconde op het beeldscherm gezet wordt kan je het beeld bepalen.

De Linux-software kan tot nu toe plaatjes en teksten naar het beeldscherm schrijven, waarbij de teksten uit bestandjes kunnen komen of door scriptjes opgewekt kunnen worden, dat maakt het geheel fijn uitbreidbaar. Ook de plaatjes zijn te genereren door externe software. Voor de Windows-software zul je ff moeten wachten tot Mandark langskomt en een statusreport geeft.

De print is inderdaad al klaar, de Windows-software om de FPGA te programmeren geeft alleen problemen, dat komt onder andere omdat de software al vrij oud is (draait bijvoorbeeld alleen onder win'95, win98 geeft problemen). Er zit echter een update aan te komen, ik hoop dat dat beter werkt.

• OliverBB
Sprite_tm schreef op 09 March 2003 @ 22:57:
.........Er zit echter een update aan te komen, ik hoop dat dat beter werkt.
we wachten rustig af.

• MaNDaRK
Hier ben ik dan :P

De software gaat aardig ;)

Het volgende zit er al in:
- MSN Info (Like PowerLCD :+, hoe zou dat toch komen :P)
- WinAmp Info
- Klokje
- Systeem Info (Ook HD info atm :))

Nog bezig met:
- Netwerk info
- Weer info
- eMail info
- Bugs weg werken :)

Ik zal ff kijken of ik vanaaf een paar screenshots kan maken ;)

Verwijderd

Klinkt veelbelovend :). Mij lijkt het vooral interessant om als je een wat groter lcd scherm hebt (12.1"+) om daar een word/tekst document in te kunnen openen. Zoals een handleiding, help-file, etc.. Ik gebruik daar nu een 2e beeldscherm voor maar dit zou handiger, leuker, kleiner enz zijn :). Een txt bestandje zal wel lukken maar .doc, .pdf en .htm zal de software wel erg groot worden?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ziet d'r goed uit dit... ben een tijdje met het draadje bezig geweest om te lezen... Jammer dat alle plaatje's niet werken zoals uit de start post (of ligt dat aan mij :? ) Verder begrijp ik dat dit alleen voor grafische lcd's is of ook voor normale lcd's??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• GeforceDDQ
Nee, die werken idd niet. Dit zou eigenlijk ook voor normale lcd's gelden maar een grafische is natuurlijk veel mooier.

301SQN

• sdomburg
apen-nootjes schreef op 10 March 2003 @ 16:06:
Ziet d'r goed uit dit... ben een tijdje met het draadje bezig geweest om te lezen... Jammer dat alle plaatje's niet werken zoals uit de start post (of ligt dat aan mij :? ) Verder begrijp ik dat dit alleen voor grafische lcd's is of ook voor normale lcd's??
Plaatjes werken niet vanwege een HD crash en zijn waarschijnlijk niet meegekomen met de backup. Toch zijn deze plaatjes verder niet belangrijk, het is gewoon een LCD display die een afbeelding weergeeft, meer ter illustratie dus.

Ja ik weet het, niet gewoon een LCDtje maar die van TheHandy met Sprite's controller...

edit: en zoals hieronder geblaat wordt: maak aan met die screens :P

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 10-03-2003 16:26 ]

• GeforceDDQ
MaNDaRK schreef op 10 maart 2003 @ 12:00:
Hier ben ik dan :P

De software gaat aardig ;)

Het volgende zit er al in:
- MSN Info (Like PowerLCD :+, hoe zou dat toch komen :P)
- WinAmp Info
- Klokje
- Systeem Info (Ook HD info atm :))

Nog bezig met:
- Netwerk info
- Weer info
- eMail info
- Bugs weg werken :)

Ik zal ff kijken of ik vanaaf een paar screenshots kan maken ;)
Ik heb eigenlijk een soort van request...

Zou er een mogelijkheid kunnen zijn om een plaatje (gifje of klein jpgtje) te laten zien ? Dan zou ik er heeeeeleeee mooie dingen mee kunnen doen :P
En ondersteuning voor bijv. .html of .php zou werkelijk fantastisch zijn !
* GeforceDDQ droomt ervan om zijn site of zijn lcd te showen :P

oh ennuh: Screens, screens, screens !!! :P

[ Voor 14% gewijzigd door GeforceDDQ op 10-03-2003 16:32 ]

301SQN

• GeforceDDQ
volgens mij weinig maar we hebben ondertussen al lang een schema voor de Gameboy.
Dus als het zou lukken, kunnen we de modjes en de FAQ schoppen :P.

301SQN

• MaNDaRK
geforceddq schreef op 10 maart 2003 @ 16:24:
[...]

Ik heb eigenlijk een soort van request...

Zou er een mogelijkheid kunnen zijn om een plaatje (gifje of klein jpgtje) te laten zien ? Dan zou ik er heeeeeleeee mooie dingen mee kunnen doen :P
En ondersteuning voor bijv. .html of .php zou werkelijk fantastisch zijn !
* GeforceDDQ droomt ervan om zijn site of zijn lcd te showen :P

oh ennuh: Screens, screens, screens !!! :P
HTML is zeker te doen... enne een plaatje zal ook zeker goed te doen zijn!
Ik zal ze meteen in me lijst zetten!

En de screens komen soon ;)

/edit nu dus :P

Oja, eerst een disclamer: Dit is dus alleen een teaser! en het kan voorlopig nog wel ff duren voordat er een beta uitkomt... ik ben namelijk met nog meer dingen bezig :) o.a. met het halen van me motor rijbewijs :) en ook met nog wat andere dingen ;)

Afbeeldingslocatie: http://wouter.ifruit.nl/got/lcdc/lcdc1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door MaNDaRK op 10-03-2003 18:03 ]

• GeforceDDQ
MaNDaRK schreef op 10 March 2003 @ 17:38:
[...]

HTML is zeker te doen... enne een plaatje zal ook zeker goed te doen zijn!
Ik zal ze meteen in me lijst zetten!

dank je :P

En de screens komen soon ;)

/edit nu dus :P

jippie :)

Oja, eerst een disclamer: Dit is dus alleen een teaser! en het kan voorlopig nog wel ff duren voordat er een beta uitkomt... ik ben namelijk met nog meer dingen bezig :) o.a. met het halen van me motor rijbewijs :) en ook met nog wat andere dingen ;)

succes met je motorrijbewijs

[afbeelding]

ziet er aardig uit, zeker niet slecht :P, erg mooi en uitgebreid eigenlijk...
* GeforceDDQ has never used some lcd software before :P

[ Voor 8% gewijzigd door GeforceDDQ op 10-03-2003 20:29 ]

301SQN

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Woooow, dat ziet er weer geweldig uit, zeker veel werk?

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• OliverBB
ja, het ziet er echt geweldig uit!
ik hoop dat ik spoedig mijn lcd aan kan sluiten en testen.
_/-\o_

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

* Eraser127 ook _/-\o_ :9

My Discogs

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40

ThaHandy

Discovery Channel

mijne is al aangesloten :+

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
*kwijlt*

die teaser is uh.... een goede teaser... *luv it* _/-\o_
is dat een windoos-skin of hoort t bij je programma :9~ hijs mooi :)

met een hamer past alles

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Programma ziet d'r zeker mooi uit... Apen-nootje's gaat toch wel hard op zoek naar een lcd schermpke.... En inderdaad.... Is die balk van windows of van je programma?? (Titlebalk)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• MaNDaRK
@ Bart_Banaan:
De buitenkant is niet zoveel werk, het is meer de binnenkant ;)

@ OliverBB & Eraser127:
Spoedig zal het niet zijn... want zoals ik al poste, ik heb nog meer dingen aan me kop. Ik probeer zo veel mogelijk tedoen. Maar het gaat echt nog wel lang duren voordat er een beta of iets dergelijks uitkomt!

@ Punksmurf & apen-nootjes:
Thnx :D maar die title balk, dat is idd mijn Windows Skin ;)

• GeforceDDQ
MaNDaRK schreef op 11 March 2003 @ 10:00:
@ OliverBB & Eraser127:
Spoedig zal het niet zijn... want zoals ik al poste, ik heb nog meer dingen aan me kop. Ik probeer zo veel mogelijk tedoen. Maar het gaat echt nog wel lang duren voordat er een beta of iets dergelijks uitkomt!
[doetvervelendmodus]
In die screenie staat anders in de titlebar beta 0.1 ;)
[/doetvervelendmodus]

:P

301SQN

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 11:11
Woohoo, LCD progje geschreven in VB :P (Ik kan het zien aan het icoontje in de titelbalk :P)
Ziet er al veelbelovend uit, en euh... welke windows skin is dat?

• MaNDaRK
geforceddq schreef op 11 maart 2003 @ 15:18:
[...]

[doetvervelendmodus]
In die screenie staat anders in de titlebar beta 0.1 ;)
[/doetvervelendmodus]

:P
GUI Beta 0.1 ;)

En @ OverSoft:
ff zoeken op dit forum, hebben ze ook een topic: Hoe ziet jouw desktop er uit deel XX ;)

Verwijderd

Ik heb hier een transparant lcdtje uit een recente projector. Het merk van de projector weet ik niet meer, maar op het lcd staat: Fujitsu MODEL LCD unit s/n: 84B0003/02B
PART NO. NA19013-B216/ES "Made in Japan"
Er hangt een printje aan aan weerszijden met enkele condensators aan aan de rechterkant een 8potig ICtje en een 35pins connectorke. ik zou dit graag gebruiken om zelf een projector te maken maar ik heb natuurlijk een controller nodig. Ik heb (nog) geen info gevonden, maar hier zijn alvast enkele specs: hoogte = 5cm
breedte = 6,4cm
kleurenlcd aangezien het een kleurenprojector was (duuh).
Zou julie controller hierbij werken? Op de site van fujitsu staan ook microcontrollers, maar ik weet niet welkeen ik zou moeten gebruiken. Heeft iemand misschien een gelijkaardig lcd? Wat heb je ermee gedaan?

• Punksmurf
OverSoft schreef op 11 March 2003 @ 15:25:
Woohoo, LCD progje geschreven in VB :P (Ik kan het zien aan het icoontje in de titelbalk :P)
offtopic:
euh.. je kan daar toch mooi elk icoontje prakken dat je maar wil :+
ik ken trouwens een ander icon (schuinstaand formpje) maar dit is mss vb6 of later? /me herinnert zich dat hij ook nog ergens een beta van vb.net heeft liggen... mss is t daarvan?

met een hamer past alles

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:31:
Zou julie controller hierbij werken? Op de site van fujitsu staan ook microcontrollers, maar ik weet niet welkeen ik zou moeten gebruiken. Heeft iemand misschien een gelijkaardig lcd? Wat heb je ermee gedaan?
*zucht* In drie woorden: LEE-ZEN! Uit mijn tlp:
Ohw, voordat je denkt 'Dat wil ik ook, ik heb hier ook nog een display liggen: Zorg eerst dat je de datasheet van het beest kan vinden, als je die hebt mag je hier in de thread gaan gillen als je dat zo nodig wilt doen.
On another note: Ik heb de plaatjes die in de toplevel-post stonden weer teruggevonden (waren weg ivm. een hd crash) en ze zullen er over en paar minuten weer staan.

Verwijderd

Ik heb er geen fuck verstand van, die ik ruleerbaar !!!
-RESPECT DUDE!- _O_

Verwijderd

Geen datasheet te vinden, ik zal dan ff mailen naar fujitsu, ik heb intussen wel iets anders gevonden, heel interessant, maar of het ook werk op mijn lcd??? http://www.digitalview.co...?ControllerModel=AVT-1024

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

al wat 'bugs' eruit gehaald en moeten we je de datasheets nog mailen? of haal je ze hiet wel vandaan

My Discogs

• Qwerty-273
  • Laatst online: 17:08

Qwerty-273

Meukposter

Heel mooi en puik werk ;) Ik wacht geduldig af en ben benieuwd of ik hiermee mijn Gameboy LCDtje kan aansturen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Nope, nope, sorry, gaat ook de eerstkomende 2 weken niet gebeuren (tentamenweek, :r) Planning is: Bugs eruit werken (en hier zelf een leuk schermpje ophangen ;) ), een paar testprototiepjes bakken en opsturen naar een aantal mensen (iig Mandark, verder nog andere mensen die programmeertechnisch / electrotechnisch wat toe te voegen zouden hebben) en daarna kijken of ze in een wat grotere oplage te maken zijn. Ik hoop iig de schermen die ik hier heb liggen over een maand of 2 allemaal stabiel ondersteund te hebben met de controller op een officieel printplaatje zittend. Als dat zo is dan vind ik de hardware officieel af en ga ik kijken of ik het geheel voor geheel GoT kan produceren.

De gegeven tijden zijn BTW schattingen, het enige wat ik (nouja, bijna iig) zeker weet is dat de controller af zal zijn voor Duke Nukem Forever uit is :*)

• sdomburg
Sprite_tm schreef op 13 March 2003 @ 18:12:
De gegeven tijden zijn BTW schattingen, het enige wat ik (nouja, bijna iig) zeker weet is dat de controller af zal zijn voor Duke Nukem Forever uit is :*)
Eerder dan "when it's done"??? ;)

edit: sorry ik kon het niet laten...

Verder keep up the good work!

[ Voor 58% gewijzigd door sdomburg op 13-03-2003 18:58 ]

• GeforceDDQ
Oh, durf het eigenlijk niet te zeggen :P maaruh MaNDaRK...

Ik heb nu een leuk configje van Serious Samurize draaien en ik vroeg me eigenlijk af of dat ook naar een lcd weg te schrijven is ?

Misschien een ideetje ?

disclaimer: ik roep ook maar wat ;)

301SQN

Verwijderd

Uhh.. Mandark... LCDC bestaat al een aantal jaartjes.. ik zou minimaal een andere naam bedenken als ik jou was...

http://lcdc.planetdps.com/

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Owwww, da's niet handig, nu moet ik bijvoorbeeld ook mijn Linux-sw een andere naam geven. Iig bedankt voor de tip.

• MaNDaRK
geforceddq schreef op 13 March 2003 @ 21:04:
Oh, durf het eigenlijk niet te zeggen :P maaruh MaNDaRK...

Ik heb nu een leuk configje van Serious Samurize draaien en ik vroeg me eigenlijk af of dat ook naar een lcd weg te schrijven is ?

Misschien een ideetje ?

disclaimer: ik roep ook maar wat ;)
Mooie site, maar wat precies wil je laten zien? de site? daar ben ik o.a. nu mee bezig en dat moet wel gaan lukken...

@ XNDR:
Hmmm dan moeten we maar een andere naam gaan bedenken... thnx!

Heeft er iemand suggesties?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40

ThaHandy

Discovery Channel

iig iets met universal?
LCDu :?

• sdomburg
ThaHandy schreef op 14 March 2003 @ 13:53:
iig iets met universal?
LCDu :?
uLCD dan eerder

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

µLCD :)

My Discogs

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
nog niet gelzen: wordt het ook mogelijk om bijvoorbeeld pda schermen aan te sturen (als ik datasheet//pin lay-out heb) en in kleur? Dat zou namelijk wel heel erg :9~ :9~ :9~ zijn

• Punksmurf
dan heb je niet goed gelezen want als jij datasheets hebt wordt er ws wel geprobeert het werkbaar te maken en later mogelijk ook kleur

of ik heb slecht geheugen, dat kan ook :P

met een hamer past alles

• Eraser127
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

En, alweer wat nieuws of staat het ff op een laag pitje

My Discogs

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mja, even wel, ik zit met wat studieperikelen, bovendien heb ik (fluim die ik ben) de nieuwe versie van de software nog niet geregeld.

Iemand die een versie van Xilinx Foundation > v1.5 aan mij wil doneren / verkopen? :P

• Henk B
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Ik heb hier Foundation 3.1. De license ervan is tijdgebonden en verlopen, maar door de datum terug te zetten naar 2001 kan 'ie gewoon gebruikt worden...

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Ghannes
  • Laatst online: 18-11 20:07
ik kan niet wachten totdat mijn gameboy-lcd'tje aangestuurd wordt door mijn pc...

Ik wacht ook maar geduldig af...

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 14 March 2003 @ 09:19:
[...]

Mooie site, maar wat precies wil je laten zien? de site? daar ben ik o.a. nu mee bezig en dat moet wel gaan lukken...

@ XNDR:
Hmmm dan moeten we maar een andere naam gaan bedenken... thnx!

Heeft er iemand suggesties?
MaNDaRK + Sprite ---> SpritMaN :+

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
W00t, we hebben progress! Ik ben aan een nieuwe versie van Foundation gekomen (On a totally unrelated note: Bedankt HenkB! :P ) en ik heb de eerste controller op printplaat af! Ik ga denk ik nog wel eerst even een ander printplaatje ontwerpen (er zit hier nog iets te veel draad, gerepareerde printspoortjes, doorgekraste spoortjes, ... op en de voeding zit hier nog provisorisch bijgelijmd 8) ) maar dan heb ik ook wat wat door de rest van de wereld gebruikt kan gaan worden. Pics komen vandaag of morgen btw wel langs.

• MaNDaRK
Heel goed nieuws Sprite_tm!

Ik heb momenteel ook weer wat meer tijd, dus ik ga weer devven aan de software! :D Misschien is er hier iemand die aardig wat van Visual Basic weet en misschien het leukt vind om mee te devven? (Contact me ff via MSN / ICQ ;))

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 16-11 17:50

Leejow(saait)

Blater

MaNDaRK: Ik ben net aan het proggen voor mijn Nieuwe KS0108 LCD, ik heb misschien wel interesse..

• GeforceDDQ
Ik ben ook een lange tijd niet aanwezig geweest maar het is fantastisch om te horen dat er weer vooruitgang is !

[off-topic]
sprite_tm: je moet je klokje een uur vooruit zetten :P
[/off-topic]

301SQN

• Ghannes
  • Laatst online: 18-11 20:07
hey! goed nieuws... laat die pics maar komen!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Now, geen digicam enzo aanwezig op dit tijdstip, maar 1 picje kan ik jullie al wel geven. Ik ben namelijk bezig geweest met de Linux-software. Deze doet nu in ieder geval tijdelijk wat ik wil (zitten echter nog wel veel rauwe randjes aan, moet nog even aan verder gedevvt worden)

Anywayz, ik heb er ff een feature bijgedrukt: De software kan nu behalve het beeld naar het display te zappen, ook nog es het beeld richting een .png-bestandje sturen. Druk die op een webserver en je krijgt dit effect:

Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/current.png

(plaatje wordt om de zoveel tijd upgedate'd)

FYI: Het configfiletje wat dit allemaal genereert is hier door te lezen. Ik hoop wel dat je een beetje bash begrijpt tho ;)

Ik zal es kijken of ik deze week ff een digicam bij iemand kan snatchen en pics van het controllerboardje kan fixen.

(Owja, als je het plaatje niet ziet: ga es een echte webbrowser gebruiken! IE schijnt namelijk geen PNG te snappen en ik ga geen processorpower aan conversies besteden)

[ Voor 12% gewijzigd door Sprite_tm op 01-04-2003 01:42 . Reden: IE en PNG ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:46:
:D kga vast mn gameboy slopen, hijs toch kapot
Kga lachen als je het Displaytje is die kapot is :+

Verwijderd

Ziet er zeer mooi uit :)
Zou leuk zijn met temp van cpu en kast en hd's enzo of/en vizualisatie van mp3.

• Henk B
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Sprite_tm schreef op 01 april 2003 @ 01:10:
(Owja, als je het plaatje niet ziet: ga es een echte webbrowser gebruiken! IE schijnt namelijk geen PNG te snappen en ik ga geen processorpower aan conversies besteden)
Dan bij deze complimenten van Sprite_tm aan Microsoft: "jullie hebben nu een echte browser".
Of zijn er nog meer eisen ;) ? ... Anyway, 6.0 kent wel PNG.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Punksmurf
jup alleen de transparancy in pngs doet t niet goed in IE, in MOZ schijnt dat wel te werken.

edit: wat ben ik een boer zeg... alleen ff een mededeling over PNG's.. en niet eens ff _/-\o_ voor sprite zijn werk!! ziet er goed uit, en erg gaaf dat je dat kan updaten naar een webserver!! :D

edit2: nog een leuk display om aan te sluiten, 640×480×256, slechts €14,95 bij de pollin IA op laupro.. zie http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=224&p=pi&pi=2371
datasheets te vinden op www.pollin.de: http://www.pollin.de/service/Optoelek_LCD_LED/700197.zip

het zou gaaf zijn als je deze kan ondersteunen, er zit wel een isa vga krt bij maar daar heb je vandaag de dag niet zoveel aan :)

[ Voor 93% gewijzigd door Punksmurf op 01-04-2003 08:55 . Reden: :/ ]

met een hamer past alles

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mja, dat display leek verdacht veel op een display wat ik hier al heb liggen. Kans is vrij groot dattie ondersteund gaat worden (although ik nog wel ff moet gaan uitvogelen hoe ik >32K aan geheugen op het printje ga dumpen...)

En IE <-> PNG: Prima, wist ik niet, ik wilde even alle eventuele 'Je plaatje doet het niet! Pics!!!11'-replies voorzijn in case IE helemaal niets met PNGs deed.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 14:37
Volgens mij werkt dat display van pollin.de met VGA-signalen; werkt 'ie dan wel met je LCD-controller?

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Nope, dat LCD werkt gewoon met TTL-signalen, ze leveren echter een kaart bij die neerkomt op een VGA-controller die 'toevallig' ook LCD-signalen uitspuugt die compatible zijn met dit LCD.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 14:37
Ja ik zag het, maar dat display op bijv. een microcontroller aansluiten gaat dus niet...
Jammer :'(

• MaNDaRK
@ Leejow(saait),
Contact me ff op ICQ of MSN ;) dat praat wat makkelijker :)

@ Punksmurf,
Ik heb ook meteen maar ff een bestelling geplaatst bij die IA, thnx 4 de tip :)
Het schijnt dat er een ISA kaartje bijzit voor de bestuuring. Aangezien ik ook nog kleinere LCD schermpjes heb met een touch gedeelte er bij :) en je kan ook nog andere LCD schermen er op aansluiten. Dus misschien soon wel een multi media doos bouwen :D

@ Sprite_tm,
Goed werk! Ziet er strak uit :)
Nu maar hopen dat het mij ook lukt om zo'n output tekrijgen ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.