Levensbeschouwing & drugs...: verbonden?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
ChristiaanVerwijs schreef op 31 januari 2003 @ 23:37:
[...]

Zodra wetenschappers iets beweren wat je niet leuk vindt is het ook automatisch niet waar? Meten met twee maten heet dat. Er staat niet 1 onderzoek, er staan twintig onderzoeken. En ik heb er hier nog een stuk of veertig liggen. Bovendien stond erbij dat de onderzoeker zelf voor het onderzoek veel wiet heeft gebruikt maar ontdekte dat er heel geen onderzoek naar is gedaan en daarom begon met de genoemde onderzoeken. Hij heeft er dus wel degelijk ervaring mee.

In welke omgeving at jij space cake? Thuis? Ik denk in een omgeving waarin dat ook passelijk is daar je spacecake niet zelf ff in je oventje bakt. Ik denk niet dat jouw eenmalige anekdotische bewijs genoeg is om vele tientallen studies die wetenschappelijk verantwoord zijn uitgevoerd te ontkrachten. Ik weet heel zeker dat jij al voor die space cake drugs hebt gebruik en dus eerder in staat bent de symptomen van wiet te herkennen. Je geest is geconditioneerd en de fysieke veranderingen worden door je lichaam herkend als de effecten van wiet. Oftewel; er is een perfecte alternatieve verklaring voor je 'bewijs'.

Zelf heb ik nooit drugs gebruikt, maar die ene keer dat ik morfine kreeg was ik er doodziek van. Dat terwijl het door morfine/heroine-addicts als een machtige kick ervaren wordt. Het is zo subjectief en aangeleerd als wat.

[...]

Als het slechts een placebo is, dan zit het slechts tussen je oren en moet je het vermogen hebben het gevoel op te wekken op manieren anders dan het gebruik van drugs die je lichaam schaden. Maar je gebruikt drugs om je vrolijk te voelen. Zouden er geen andere manieren zijn? Noem me er eens een paar.
Ik ben net terug van wintersport, WOEI! vandaar een beetje traag antwoord, de materie heeft ook wat incubatie tijd gehad :) Ik weet dat er duizenden onderzoeken zijn over hasj en wiet, ik vond het zelf een tijdje een enorm boeiend onderwerp. Ik ben tot de conclusie gekomen dat velen elkaar tegen spreken. Wel ben ik jaloers op je, want het zou mij echt niet meer lukken om die boeken (liggen in m’n ouderlijk huis) en überhaupt de onderzoeken aan te halen in m’n post. Misschien zijn onderzoeken naar de gevolgen van THC en dergelijke een mooi voorbeeld van het fenomeen dat de wetenschapper de bevindingen vind waar hij naar zocht.
Je zou ze kunnen aangrijpen om te bewijzen dat het verwachtings patroon en andere zaken als omgeving en de aanwezige mensen een grote invloed hebben op hoe een persoon wiet/hasj ervaart. Maar dat de werking zo sterk zou afhangen van het geestelijke zoals jij beweerd, dat lijkt me achterhaald.

Misschien moet je een onderscheid maken tussen de werking van slechte wiet uit de jaren 70 en THC. En de onderzoeken opnieuw moeten doen met THC. Ik heb zelf per ongeluk al een experiment gedaan. Nog een anekdote ;)

Een paar jaar terug had ik zelf wiet plantjes die zeer potent waren, op een blauwe maandag heb ik een zooi in een pan gegooid en er wiet boter van gemaakt. Met die boter heb ik pannenkoeken beslag gemaakt en heb flink staan kokkerellen. Flink stoned geweest. De dag erna zou ik worden opgehaald van door m’n ouders maar toen ik m’n vader aan de telefoon kreeg vertelde hij dat hij niet kon rijden want het fornuis stond scheef en m’n moeder zweefde boven haar bed. Oftewel, ze hadden een pannenkoek gebakken met mijn super beslag. M’n moeder was er echt goed ziek van geworden. Zonder dat ze wisten dat er wiet in zat en zonder dat ze het ooit eerder hadden gedaan.

Dus waar ik een beetje heen wil, misschien speelt de psyche een grotere rol dan we denken, daar zal je heus wel gelijk in hebben. Dat is ook de reden dat ik tegenwoordig vaak parra word van wiet, terwijl ik dat vroeger nooit had. Maar de mate waarin jij het beweerd aan de hand van die onderzoeken is achterhaald. Woorden als placebo horen echt niet thuis bij zoiets als moderne wiet of mijn pannenkoeken beslag.

Ohw ja, redennen om drug te gebruiken, behalve vrolijk (waar je om vroeg) zijn:

Energie, afvallen, in slaap vallen, “er bij horen”, tour de france winnen, dood gaan, enz enz.

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69854

Ik geloof dat zo'n beetje alle voors en tegens van druggebruik wel naar voren zijn gekomen in deze topic. Maar ik wil toch even mijn mening kwijt.
Ik ben rvan overtuigd dat drugs je kijk op de wereld veranderen, al is dit alleen tijdens de trip. Nieuwe ideen en gedachten die hieruit zijn voortgekomen zullen toch in de reeele wereld tot uitng moeten komen en dat lukt niet als je nog steeds op een wolkje zit, weet ik uit ervaring.
Blowen omdat je niet kan slapen heeft niet veel zin( al doe ik het ook) want je slaapt vaak een stuk slechter, beter ga je op zoek naar de oorzaak dat je niet kan slapen.
Toch kunnen softdrugs(!) je helpen bij voornamelijk creatieve uitingen.
ik ben kok en heb al een aantal keer stoned gerechten verzonnen waar ik later veel succes mee heb gehad al zou ik ze "nuchter" nooit hebben gemaakt maar er staan ook evenzovele mislukkingen tegenover. Ik kom ook regelmatig thuis na m'n werk en ben kompleet doorgestressd en opgefokt omdat het weer eens f#$@ing druk was, naar de kroeg omstoom af te blazen is geen oplossing en een wandelingetje ook niet, een blowtje doet het wel.(voor mij)
Tis net als met drank, geniet maar gebruik met mate.
Begrijp me goed, ik ktijg af en toe kippevel als ik die doorgeblowde jonge gastjes zie met die wazige blik in hun ogen en zie ze hun leven al vergooien.

Ik vind dat softdrugs prima als je het gebruikt voor je zelf om je blik te verruimen, niet omdat je anders dat avondje bij je ouders niet kan hendelen. Dat is weigeren de realiteit onder ogen te zien en de stap naar harddrugs is dan gevaarlijk dichtbij want je bent aan het vluchten.
Ik heb al teveel (goede) vrienden kapot zien gaan aan hasj, coke en pillen omdat reallife te ingewikkeld werd. Drugs met name de softe zijn prima met goede vrienden en in een relaxte sfeer, maar je hebt de verantwoordelijkheid om op je maatjes te letten dat ze niet afglijden. Neem die veranwoordelijkheid!!

By the way, een goede film die eigenlijk precies over dit topic gaat is "Altered States" met William Hurt in de hoofdrol. Hij speelt een wetenschapper die door gebruik van paddo's en een zweeftank(!) in contact komt met voorouders in het diepste van zijn ziel maar heeft niet door dat hij aan het verandren is, pas als het telaat is ziet hij in dat hij te ver is gegaan met zijn experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Topicstarter
Anoniem: 69854 schreef op 11 februari 2003 @ 13:44: ....maar heeft niet door dat hij aan het verandren is, pas als het telaat is ziet hij in dat hij te ver is gegaan met zijn experimenten.
Grappig dat we na 202 reply's weer uitkomen bij het begin... :)

Ik ben een heeeeeeeel klein beetje veranderd doordat ik heb ervaren hoe relatief je perceptie van de wereld om je heen is door het meemaken van een trip (of 2 :) )

En zoals ik al eerder ook zei dat ik een junky beter begrijp daardoor, begrijp ik ook die wetenschapper waar je het over hebt beter.

Dan ben ik er geestelijk toch op vooruit gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 15:38

BitByter

Prutst dit forum

tsja, dat ligt er ook maar net aan hoe je er tegenaan kijkt

jij zal zeggen dat je daar beter van bent geworden.

misschien een onschuldig iemand die iemand stiekem ooit paddo's gevoerd heeft gekregen, en daar een trauma aan over gehouden heeft, zal niet zeggen dat hij er op vooruit gegaan is. terwijl hij toch weet dat een realiteit afhangt van het menselijk perceptief vermogen...

en zoals hierboven ergens ook al staat, je bent er niet op vooruit gegaan, (is nogal relatief) je bent nou anders. en anders hoeft niet meteen beter te zijn

uit eigen ervaring?

zou ik wel zeggen dat je er op vooruit bent gegaan ;)

Anoniem: 67691

Topicstarter
BitByter schreef op 12 februari 2003 @ 23:49:
en zoals hierboven ergens ook al staat, je bent er niet op vooruit gegaan, (is nogal relatief) je bent nou anders. en anders hoeft niet meteen beter te zijn

uit eigen ervaring?

zou ik wel zeggen dat je er op vooruit bent gegaan ;)
Misschien een hele andere discussie, maar zelfs iemand die 3 dagen in de week volledig in puin geslagen wordt door de buurvrouw, gaat er geestelijk op vooruit. Niet positief, maar die persoon leert er wel degelijk iets van, of ie dat nou beseft of niet.

Een trip is een "ervaring" en dat woordt zegt het al: je ervaart iets en daar kun je alleen maar "ervarener" van worden. Voor mij was het een positieve ervaring, voor een ander een negatieve ervaring, maar iedereen leert er bewust of onbewust, positief of negatief, iets van.

Anoniem: 68812

Ik werk zelf in een coffeeshop en bij mij valt het op dat de mensen die er komen het gebruiken om ff weg te zijn van de normale wereld, door zich bezig te houden met filosofische vragen stellen aan elkaar om hun problemen ff nietig te doen lijken.

Extreme drugs(speed, coke) worden alleen beruikt door extreme mensen of wannabees. Live fast, Die young. Met mate gebruiken is moeilijk of onmogelijk. Ik heb overigens eens speed gebruikt en nooit cocaine.

Paddo's en zo zij de eerste 3 keer leuk, omdat de het een compleet nieuwe ervaring is. Daarna is de lol er wel vanaf.

Er groeit hier ook nog Peyote op de vensterbank, dat wil ik nog wel eens gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 15:38

BitByter

Prutst dit forum

Anoniem: 67691 schreef op 13 February 2003 @ 12:29:
[...]

Misschien een hele andere discussie, maar zelfs iemand die 3 dagen in de week volledig in puin geslagen wordt door de buurvrouw, gaat er geestelijk op vooruit. Niet positief, maar die persoon leert er wel degelijk iets van, of ie dat nou beseft of niet.

Een trip is een "ervaring" en dat woordt zegt het al: je ervaart iets en daar kun je alleen maar "ervarener" van worden. Voor mij was het een positieve ervaring, voor een ander een negatieve ervaring, maar iedereen leert er bewust of onbewust, positief of negatief, iets van.
maar meer ervaring/meer leren bewust/onbewust hoeft niet persee positief te zijn. er is geen vooruitgnag of achteruitgang totdat je bewust merkt/wordt dat je denkt. en dat jij "degene" bent die denkt.

ik zag toenstraks een film, misschien leuk om ff uit te leggen. ging over een crimineel die darwinist was, en een mooie hypothese had. goed verzonnen iig ;)

stel je voor dat je vermoord gaat worden, de schutter staat voor je, en lacht je uit.
heel je referentiekader telt niet meer, en het gaat nou maar om 1 ding, je eigen IK.
het enige wat door je heen gaat is "ik wil blijven leven" dan besef je, dat dat het aller belangrijkste is in het leven, die IK !!. zonder dat laatste, is er helemaal NIKS meer in dit universum...

ik denk dat dit bovenste stukje echt voor iedereen "een beetje" te begrijpen is. en dat is ook "ongeveer" wat je leert tijdens een trip

negatief of positief, het wordt allemaal gemaakt door jouw IK ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BitByter op 14-02-2003 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69854

befrankt schreef op:
[...]

Grappig dat we na 202 reply's weer uitkomen bij het begin... :)

Ik ben een heeeeeeeel klein beetje veranderd doordat ik heb ervaren hoe relatief je perceptie van de wereld om je heen is door het meemaken van een trip (of 2 :) )

En zoals ik al eerder ook zei dat ik een junky beter begrijp daardoor, begrijp ik ook die wetenschapper waar je het over hebt beter.

Dan ben ik er geestelijk toch op vooruit gegaan?
Je blik op dit onderwerp is veranderd; iets wijder geworden.
Weer wat geleerd!
(en dat zonder hasj coke en pillen ;) )
Pagina: 1 2 3 Laatste