[HTML/JS] Coordinaten imagemap

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Ik heb een afbeelding (plattegrond, voor de volledigheid) waarop ik klik; die coordinaten worden doorgegeven aan een script, en dat verwerkt het verder. Dit werkt allemaal perfect, maar ik wil het als het even kan binnen Javascript zelf doen, dus niet direct serverside. Dit scheelt weer een formulier submitten en een nieuwe pagina laden.

Mijn idee, om het plaatje even compleet te maken: de gebruiker heeft een formulier, vult dat in, klikt op een knop, een pop-up opent met daarin een plattegrond, gebruiker geeft plaats aan, Javascript schrijft coordinaten naar parent-formulier, popup wordt gesloten.

Is dit uberhaupt clientside mogelijk of alleen serverside?

Edit:
Vergeet ik erbij te zetten waarom ik denk dat het niet clientside kan:
als ik een imagemap maak, en een onClick-eventhandler toevoeg naar een JS-functie, dan werkt dat. Wanneer ik nu iets doe als 'alert(document.formulier.elements.length)', dan komt er de waarde 0 uit; kennelijk wordt de imagemap niet gezien als element?

[ Voor 20% gewijzigd door sjroorda op 29-01-2003 19:37 ]

Verwijderd

je zou kunnen proberen de muispositie uit te lezen die door te geven?

• sjroorda
Maar hoe? Dat is een beetje het probleem... je ziet wel netjes de URL veranderen in x.php?111,222, maar hoe lees je dat uit?

Nou is dit draadje wat mij betreft niet meer zo heel erg van toepassing, aangezien ik het al alternatief werkend heb gekregen: ik open de pop-up, submit die naar zichzelf en schrijf dan met javascript de waarden naar de 'parent', maar wellicht is het nuttig om hier alsnog een oplossing in te zetten als die er is? Zo niet, dan is het wat mij betreft voldoende zo :)

Verwijderd

sjroorda schreef op 30 januari 2003 @ 10:07:
Maar hoe? Dat is een beetje het probleem... je ziet wel netjes de URL veranderen in x.php?111,222, maar hoe lees je dat uit?
[rml][ javascript] variabelen doorgeven aan HTML pagina[/rml]

• sjroorda
Thx! Werkt perfect

Toch niet: dit is alleen als je de pagina al HEBT gesubmit; ik wilde dat juist vermijden, maar dan staat er dus nog niets in location.search... Ik laat het maar zo als ik het nu heb :)

[ Voor 83% gewijzigd door sjroorda op 30-01-2003 15:08 ]

Pagina: 1