[javascript] variabelen doorgeven aan HTML pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:37
ik zit met een ontieglijk irritant probleem. Het is eigenlijk heel simpel maar het werkt niet. de search heb ik al geprobeerd, kon er nix wijzer uit worden.

Het probleem:

ik heb een wizard gemaakt die bestaat uit 3 pagina's.
op de eerste pagina heb ik een form met 1 textbox (om te testen).

dit is een hap uit de code van de 1e pagina:
code:
1
2
3
4
<form name="page1" type="POST" action="calculator2.html">
  <input type="text" name="voornaam">
  <input type="submit">
</form>

vervolgens ga ik naar de 2e pagina (calculator2.html) en roep daar de variabele voornaam opnieuw op.
code:
1
2
3
4
5
<script language="JavaScript">
  <!--
    document.write(voornaam)
  //-->
</script>

volgens mij moet hij nu de waarde van voornaam uit de URL-string pakken, maar het scherm blijft leeg. en dat terwijl de URL aangeeft:
code:
1
calculator2.html?voornaam=blaat

:? :? :?

wie helpt mij af van dit dillema ??? :)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 11 april 2002 12:07 schreef sp_strikwerda het volgende:
wie helpt mij af van dit dillema ??? :)
de waardes worden als GET waardes doorgegeven in de pagina, dat betekent niet automatisch dat het ook javascript variablen worden...

de querystring kun je via window.location.search opvragen, dan krijg je de complete string inclusief "?" "&" en "=" en met urlencoded waardes

dat kunt je uitlezen en splitten op name|value pairs,
in de search kun je wel js-scriptjes vinden die dat doen

edit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11490764#11490764
en bosmonsters post in zelfde topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11491703#11491703

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

het is METHOD="POST" ipv type=post :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

En je moet dus géén POST gebruiken, maar GET.

Met GET worden alle form waarden in de url erbij geplakt, en kun je ze met de manier van RM-rf opvragen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Enige nadeel van GET is dat mensen dus alles wat ze ingetypt hebben in de url voorbij zien komen :P

Kun je vanaf komen met frames ofzo (blah :P)..

Heb die functie van boven wel eens uitgebreid met een simpele encrypt/decrypter. Zag er wel stoer uit ;) Maar als je dat wil zou ik er een nieuwe topic over openen.

Of je moet het doen in een javascript cookie.. oftewel, de mogelijkheden zijn legio.. met in de URL de makkelijkste.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:37
laamaar, ik haalde JS en PHP door elkaar, vandaar dat het niet werkte. |:(

PHP roeleert :) :) :)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Pagina: 1