Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
N64 magazines.Yohann!s schreef op 02 February 2003 @ 21:04:
[...]
ik heb um nog niet eens ge-pre orderdik wacht gewoon rustig af
![]()
btw, weet er iemand hoe je aan N64 Magazine kan komen ? (nederlands nintendo blad was dat:)) jah bestaat niet meer ik.. maar ik zoek exemplarenmaar kan nix vinde
volgens mij heb ik er een paar.
Als het goed is heb ik alles vanaf dat nummer met Get Force Gemeni op de voorkant (nummer 5 denk ik).
Verwijderd
Ik denk het niet want import games worden slechts gekocht door een kleine groep die-hards die het via dvdboxoffice bestellen (mensen die dat weten dan he) of kopen veel te dure import games bij hun game speciaal zaak.Deddiekoel schreef op 03 February 2003 @ 01:19:
De dual-Cube setup is natuurlijk de beste, maar voor ons stervelingen is de Freeloader een mooie optie. Maar ik begin nu wel enthousiast te worden. Na 8 maanden wachten issie er dan eindelijk?
Spannende tijden, ik ben ook benieuwd of de FL de PAL verkopen gaat beinvloeden?
/me is iemand die dus al sinds juni in de startblokken staat om een mega order te doen bij dvdboxoffice
Capture the Flag zit er niet in..Tarin schreef op 02 February 2003 @ 23:24:
THPS4 is echt gaaf.. de muziek is (zoals gewoonlijk) geniaal (beetje skaten op AC/DC), en volgens m'n broertjes is de multiplayer ook nog leuk (heb ik nog niet gedaan..).
TimeSplitters 2 zou ik niet weten.. maar ik hou niet zo van FPS games.. alleen Capture The Flag, en ik weet sowieso niet of dat daar in zit (en het is minder leuk als je van elkaar kan zien waar je zit).
Wel hebben we capture the bag. Zelfde id. Alleen dan net ff wat anders
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hm.. dan heb je in ieder geval lang genoeg kunnen sparenVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 08:22:
[...]
Ik denk het niet want import games worden slechts gekocht door een kleine groep die-hards die het via dvdboxoffice bestellen (mensen die dat weten dan he) of kopen veel te dure import games bij hun game speciaal zaak.
/me is iemand die dus al sinds juni in de startblokken staat om een mega order te doen bij dvdboxoffice
Ik ga pas aan de freeloader beginnen zodra ik zeker weet dat het goed werkt.. (en als het goed werkt, heb je hem er na 2 games uit.. bij dvdboxoffice zijn ze €15 goedkoper)
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
FRS heeft XG3 voor 19.95 en Bloody Roar voor 15.99
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat Bloody Roar is dat nog leuk? Krijgt niet echt hoge cijfers, maar ik heb sinds Street Fighter en Killer Instinct op de SNES geen fightergame meer gehad dus ben niks gewend aan die 3D fighters. Moet wat oefenen voor Soul Calibur 2 komt natuurlijkPhydomir schreef op 03 februari 2003 @ 08:33:
Trouwens.
FRS heeft XG3 voor 19.95 en Bloody Roar voor 15.99
Beetje lomp argument. Ik vind het minder erg om even een cd-tje te wisselen dan dat ik weer een stapel euro's moet uitgeven voor een nieuwe ntsc-cube. Ik gebruikte de bootdisk ook altijd met m'n dreamcast en 't werkte perfect en als het zo snel gaat als ze zeggen vind ik het niet erg om die 10 seconden te wachten.Phusebox schreef op 02 februari 2003 @ 23:30:
[...]
tja misschien wel jammer
maar je hoeft wel niet te lopen kloten met een bootdisc
ik zit nu op de bank en druk met mijn voet de cube aan, hoef niet op te staan ofzo
nee dan lekker lopen swappen elke keer...
freeloader erin:.... laden....
freeloader eruit.... game erin.... laden....
spelen...
en dan zet je hem uit en moet je de volgende keer dat je gaat spelen weer de game eruit, freeloader erin, laden, freeloader eruit, game erin...
Verwijderd
Ik wacht ook wel af totdat ik reviews en berichten heb gehoord dat ie ook echt goed werkt, maar als ie goed werkt bestel ik meteen AC,MP en ZeldaTarin schreef op 03 February 2003 @ 08:27:
[...]
Hm.. dan heb je in ieder geval lang genoeg kunnen sparen.
Ik ga pas aan de freeloader beginnen zodra ik zeker weet dat het goed werkt.. (en als het goed werkt, heb je hem er na 2 games uit.. bij dvdboxoffice zijn ze €15 goedkoper)
ik vind 10 seconden niet echt snel... en bij de dreamcast werd ik er ook een beetje ziek van...RSP schreef op 03 February 2003 @ 09:15:
[...]
Beetje lomp argument. Ik vind het minder erg om even een cd-tje te wisselen dan dat ik weer een stapel euro's moet uitgeven voor een nieuwe ntsc-cube. Ik gebruikte de bootdisk ook altijd met m'n dreamcast en 't werkte perfect en als het zo snel gaat als ze zeggen vind ik het niet erg om die 10 seconden te wachten.
maar goed ieder zijn eigen mening, i respect that...
wat ik trouwens wel een beetje 'akelig' vind...
de freeloader is een bootdisc,waarmee je de regio kan omzeilen...
misschien komen er nu wel mensen die backups kunnen maken die met de freeloader kunnen worden geboot...
ik hoop 't niet
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Was er niet iets met de manier waarop Gamecube-dvd's geschreven werden? ik heb ooit iets opgevangen van "ze draaien de andere kant op" maar dat kan ook bullshit zijn natuurlijkPhusebox schreef op 03 February 2003 @ 09:25:
wat ik trouwens wel een beetje 'akelig' vind...
de freeloader is een bootdisc,waarmee je de regio kan omzeilen...
misschien komen er nu wel mensen die backups kunnen maken die met de freeloader kunnen worden geboot...
ik hoop 't niet
Daarnaast is misschien de werking van de FL anders dan b.v. de bootdisk van de Dreamcast, deze overschreef een stuk geheugen (sommige oudere DC's hadden ook de neiging stuk te gaan) maar ik denk niet dat dit het geval is aangezien er beweerd wordt dat de FL zonder modificatie werkt (garantie blijft) dus of de FL ook gebruikt kan worden als een tool om backups te gaan laden weet ik niet. het zou ongezond zijn voor de industrie, gezond voor de cube-verkopen (sad story)
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Raar. Nintendo geeft wel een licentie om de FreeLoader uit te brengen maar maakt zelf nog wel aparte NTSC / Pal cubes. hoe moeilijk zou het zijn een console te maken die alle 2 in 1 doet? blijkbaar niet heel lastig. maar waarom ze dan toch kiezen om nog 2 consoles uit te brengen? ach het zal ze in Japan niet zo veel schelen. Volgens mij zien ze Europa daar nog steeds niet als waardige afzetmarktGolbeZeromus schreef op 03 February 2003 @ 09:43:
Ik dacht juist dat de Freeloader werd gelanceerd NADAT Nintendo het product had getest tegen back-ups. Misschien dat Datel dit wel heeft gezegd om hun eigen release data te 'rechtvaardigen', dat weet ik ook niet.
het is voor geen enkel bedrijf moeilijk een regiovrije console te maken...RSP schreef op 03 februari 2003 @ 09:47:
[...]
Raar. Nintendo geeft wel een licentie om de FreeLoader uit te brengen maar maakt zelf nog wel aparte NTSC / Pal cubes. hoe moeilijk zou het zijn een console te maken die alle 2 in 1 doet? blijkbaar niet heel lastig. maar waarom ze dan toch kiezen om nog 2 consoles uit te brengen? ach het zal ze in Japan niet zo veel schelen. Volgens mij zien ze Europa daar nog steeds niet als waardige afzetmarkt
maar om een of andere reden willen ze het niet
misschien omdat het van oudsher traditie is ofzo? of omdat Nintendo zo bijvoorbeeld een constante cashflow kan creeeren...
door de toptitels te spreiden in hun releases in japan, vs en europa, kunnen ze er voor zorgen dat ze elke maand wel ongeveer vet geld binnenhalen, en zo dus een goede cashflow hebben en niet in de problemen komen
BronFranse videogame-gigant Infogrames maakt zich zorgen om de positie van Nintendo's GameCube. Infogrames heeft zelfs gedreigd met verregaande maatregelen. Lees verder voor de details...
Infogrames, in de Benelux voornamelijk bekend als distributeur van onder andere Sega-games, eist een stijging in de GameCube-verkopen. Het bedrijf maakt zich namelijk zorgen over de verkoopcijfers van de GameCube en de games, en dan voornamelijk die in Europa.
Als Nintendo niet snel meer Cubes en Cube-games gaat verkopen, dreigt Infogrames de GameCube-support drastisch terug te dringen. Dit houdt concreet in dat Infogrames minder games zou gaan ontwikkelen voor de Cube en misschien zelfs aangekondigde projecten zou cancellen.
Voorlopig wacht Infogrames het effect van The Legend of Zelda: The Wind Waker af. Het bedrijf hoopt dat dit spel de GameCube veel goeds zal brengen, zodat ook de verkopen van Infogrames-games voor de GameCube stijgen.
Veel stelt dit dreigement in onze ogen niet voor. Infogrames heeft zelf nog geen enkele toptitel voor de GameCube ontwikkeld, terwijl goede Sega-games (die zij distribueren) als warme broodjes over de toonbank gaan.
We wachten de gang van zaken af en zullen je op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen!
fuck'm all, ik kan wel genoegen nemen met alleen spellen van nintendo zelf.
En phuse, waarom ben je eigenlijk een cloud?
[ Voor 3% gewijzigd door Fubaruba op 03-02-2003 10:44 ]
OK, dus na EA begint Infogrames zich ook al zorgen te baren...daFubar schreef op 03 februari 2003 @ 10:42:
[Nieuws] Infogrames bezorgd om GameCube
[...]
Bron
En phuse, waarom ben je eigenlijk een cloud?
De XBox mag nu dan misschien wel wat meer verkopen, maar ik ben toch ook heel benieuwd hoe het staat met de verkopen van de software voor de XBox. Met het oog op de ombouw/download mogelijkheden zou je toch zeggen dat de GC misschien wel meer sales heeft. Maar misschien is dit procentueel weer niet zo.
Ik hoef ook niet zo nodig een Infogrames spel, maar dat zijn wel de devvers van die Colin games toch? Dat is ook wel weer leuk voor de racefanaten onder ons. Hoe gaaf F-Zero ook wordt, het is naturlijk niet een realistische racegame en ik denk dat veel mensen dit wel graag zouden willen zien.
Voor mij alleen Nintendo, Capcom, Konami, Square, Enix en Namco. Al die Westerse game companies hoef ik niet zo nodig, alhoewel er wel pareltjes bij zitten af en toe.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
En ik heb mijn Cube ook niet gekocht om Infogrames games en al helemaal niet om port koning EA games. Nintendo games, dat wil ik zien! Goeie games van developers wat jij opnoemt is natuurlijk ook nooit weg, in NES en SNES tijd hadden ze leuke games iig.
[ Voor 31% gewijzigd door Speedy op 03-02-2003 11:00 ]
Verwijderd
En voor de verandering ben ik het eens helemaal met push eensPhusebox schreef op 03 February 2003 @ 10:24:
[...]
het is voor geen enkel bedrijf moeilijk een regiovrije console te maken...
maar om een of andere reden willen ze het niet
misschien omdat het van oudsher traditie is ofzo? of omdat Nintendo zo bijvoorbeeld een constante cashflow kan creeeren...
door de toptitels te spreiden in hun releases in japan, vs en europa, kunnen ze er voor zorgen dat ze elke maand wel ongeveer vet geld binnenhalen, en zo dus een goede cashflow hebben en niet in de problemen komen
Maar wat ik dan wel raar vind: waarom is de gba dan wel regiovrij gemaakt , want de release dates van gba games verschillen ook nog steeds heel veel in de vaste volgorde jap/us/europa.
Kijk maar naar zelda voor de gba de jappen en us hebben hem al en hier komt ie officieel ergens maart meen ik.
Dat lijkt me toch helemaal niet nodig aangezien de us versie hier prima van toepassing is. (ownee de kut fransen en duitsers kunnen geen engels dus zal wel vertaald moeten
Tja, dit is denk ik wel precies het probleem van de Cube, eigenlijk koopt iedereen de cube voor de typische Nintendo spellen als Mario, Zelda, Metroid enzo.TAG_Speedy schreef op 03 February 2003 @ 10:58:
En ik heb mijn Cube ook niet gekocht om Infogrames games en al helemaal niet om port koning EA games. Nintendo games, dat wil ik zien! Goeie games van developers wat jij opnoemt is natuurlijk ook nooit weg, in NES en SNES tijd hadden ze leuke games iig.
Maar als ik het goed begrepen heb was bij de N64 (heb ik zelf nooit gehad, hield me toen niet echt met consoles bezig) het grote probleem dat er zo weinig 3rd party support was. Nu is er meer support maar worden de 3rd party games amper verkocht.
Grab shell dude!
de gameboy heeft niet te maken met tv systemen, dus kan die gewoon over de hele wereld hetzelfde zijn.
3rd party volk heeft al een ps2jOzh schreef op 03 februari 2003 @ 11:46:
[...]
Tja, dit is denk ik wel precies het probleem van de Cube, eigenlijk koopt iedereen de cube voor de typische Nintendo spellen als Mario, Zelda, Metroid enzo.
Maar als ik het goed begrepen heb was bij de N64 (heb ik zelf nooit gehad, hield me toen niet echt met consoles bezig) het grote probleem dat er zo weinig 3rd party support was. Nu is er meer support maar worden de 3rd party games amper verkocht.
[ Voor 50% gewijzigd door Fubaruba op 03-02-2003 11:50 ]
Idd je ziet met de beeldformaten. Lang niet alle tv's in Europa ondersteunen NTSC (begint natuurlijk wel steeds meer te worden) en dus kan Nintendo de Gamecube ook niet zomaar regiovrij maken anders krijg je zwart wit beeld.daFubar schreef op 03 February 2003 @ 11:49:
volgens mij is het wel moeilijk om een console regiovrij te maken. Je zit gewoon met NTSC en PAL. dat gezeik. anders was er toch allang wel een regiovrije console geweest?
de gameboy heeft niet te maken met tv systemen, dus kan die gewoon over de hele wereld hetzelfde zijn.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
De reden daarvoor is dat 3/4 van de 3rd party games dikke schijt games zijn.jOzh schreef op 03 februari 2003 @ 11:46:
[...]
Tja, dit is denk ik wel precies het probleem van de Cube, eigenlijk koopt iedereen de cube voor de typische Nintendo spellen als Mario, Zelda, Metroid enzo.
Ik heb de cube ook eigenlijk alleen maar gekocht voor MP,Zelda,Starfox,SSB:M en AC .
Alle andere games die ik heb op mijn cube zijn tijdsvulling totdat de goede games eens uitkomen.
Dat laatste kan ik me ook wel redelijk in vinde.daFubar schreef op 03 February 2003 @ 11:49:
[...]
3rd party volk heeft al een ps2
Maar wat mij dus verbaasd is dat ondanks het feit dat de GBA regiovrij is de games nog steeds per regio uitkomen ipv overal tegelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 11:54 ]
De Freeloader kan het NTSC/PAL probleem toch ook omzeilen? Dan moet Nintendo/Sony/Microsoft het ook kunnen natuurlijk.schnumi schreef op 03 February 2003 @ 11:51:
[...]
Idd je ziet met de beeldformaten. Lang niet alle tv's in Europa ondersteunen NTSC (begint natuurlijk wel steeds meer te worden) en dus kan Nintendo de Gamecube ook niet zomaar regiovrij maken anders krijg je zwart wit beeld.
Grab shell dude!
Juist. De cube krijgt vaak de slechtste 3rd party titels en moeten wij die kopen!? Natuurlijk niet wij Nintendo gamers zijn hoge kwaliteit gewent en dat kunnen 3rd party developers meestal niet bieden.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 11:51:
[...]
De reden daarvoor is dat 3/4 van de 3rd party games dikke schijt games zijn.
Ik heb de cube ook eigenlijk alleen maar gekocht voor MP,Zelda,Starfox,SSB:M en AC .
Alle andere games die ik heb op mijn cube zijn tijdsvulling totdat de goede games eens uitkomen.
[...]
Dat laatste kan ik me ook wel redelijk in vinde.
Maar wat mij dus verbaasd is dat ondanks het feit dat de GBA regiovrij is de games nog steeds per regio uitkomen ipv overal tegelijk.
Daarom ben ik er ook van overtuigd dat als een 3rd party game alleen voor de cube word ontwikkeld de game ook veel beter verkocht word (zie RE serie bijv).
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Als het een fake is is het wel een zeer mooie fake.
[ Voor 24% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 13:16 ]
Maar mooi is et niet.schnumi schreef op 03 februari 2003 @ 13:13:
Mensen kijk eens dit is misschien wel het nieuwe design van de next Nintendo console.(weet je natuurlijk nooit zeker het kan ook fake zijn).
[afbeelding]

Omae wa mō shindeiru.
wat ik vind hem er zeer cool uitzien naar mijn mening.
[ Voor 18% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 13:20 ]
Je bent anders vaak wel vroeg uit.
Omae wa mō shindeiru.
jah maar op school hebben ze ook pc's.BloodKnight schreef op 03 February 2003 @ 13:22:
Hey, Schnumi heb je wel school?
Je bent anders vaak wel vroeg uit.
Kheb een dik probleemschnumi schreef op 03 February 2003 @ 13:23:
[...]
jah maar op school hebben ze ook pc's.![]()
En jah ik ben idd vaak redelijk vroeg uit.
Moest vandaag beginnen met stage... maar heb geen stageadres.. zit nu dus thuis een beetje te zoeken enzo

mja...
Die Nintendo Nexus ofzo... vink nie zo heel mooi...
Alleen die bluetooth controllers zijn wel erg vet.... maar jah, dan moet er ook een docking station bij voor je joystick... zodat je em kan opladen na het spelen
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Waah, ziet er gaaf uit zeg! Weer lekker apart design, ben benieuwd of dit waar is. Nintendo Nexus, klinkt ook wel koelschnumi schreef op 03 February 2003 @ 13:13:
Mensen kijk eens dit is misschien wel het nieuwe design van de next Nintendo console.(weet je natuurlijk nooit zeker het kan ook fake zijn).
[afbeelding]
Maare, USB ingangen? WTF...?
[ Voor 3% gewijzigd door jOzh op 03-02-2003 14:01 ]
Grab shell dude!
ik vind dit design wel erg 'gamecube'-based dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat het echt isschnumi schreef op 03 February 2003 @ 13:13:
[afbeelding]
bovendien denk ik niet dat nintendo ook maar 1 schets heeft gemaakt voor de nieuwe console
je moet immers eerste weten welke hardware je hebt voor je de 'doos' eromheen gaat ontwerpen
Maarja we zullen zien ik vind dit best wel een strak design.
Maarja, het zal wel weer aan mij liggen
Verwijderd
Tsja als je idd racen vechten en actie games wil kun je beter voor de Xbox gaan.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:37:
ik ben net bij een vriend geweest en heb ff zijn xbox gechecked met 7 spellen ongeveer, ik zit er nu heel erg aan te denken om mijn cube te verkopen en daarvan een xbox te kopen, de cubegames boeien me gewoon niet, zelda, mario enzo, dat speel ik toch niet, ik wil racen,vechten,actie!! en dat is gewoon amper te vinden op de cube
Maar had je dat beter van te voren niet kunnen bedenken? Zeker omdat je mario enz niet leuk vind en daar gaat het de meeste mensen juist om als ze een Gamecube kopen.
Verwijderd
Wat moeten wij nou roepen? "nee verkoop je cube alsjeblieft niet" of "overloper, laat je hier niet meer zien" of iets dergelijks? dat jij Cubegames niet leuk vind had je ook wel eerder kunnen bedenkenVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:37:
ik ben net bij een vriend geweest en heb ff zijn xbox gechecked met 7 spellen ongeveer, ik zit er nu heel erg aan te denken om mijn cube te verkopen en daarvan een xbox te kopen, de cubegames boeien me gewoon niet, zelda, mario enzo, dat speel ik toch niet, ik wil racen,vechten,actie!! en dat is gewoon amper te vinden op de cube

edit: spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door RSP op 03-02-2003 15:44 ]
Tsja zoals al eerder gezegt.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:43:
nou kijk, eerst zag het er goed uit, mortal kombat, mario kart, smash, monkey ball, maar dat is het wel, ik had meer arcade titels verwacht, mario boeit me net 5 min als ik stoned ben en dan vin ik het al saai worden.
btw: RSP vet icoontje.
[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 15:45 ]
Ik ben juist tot de conclusie gekomen dat ik maar al te blij ben dat ik een cube heb!
Vind de hele X-Box geen sfeer hebben; alleen maar oppervlakkige games. Daarom hou ik zoveel van mario, zelda ed. De sfeer is gewoon een extra dimensie aan de spellen.
Daar tegenover was het idd zo dat de X-Box wat meer naar actie enzo gericht was; maar de spellen misten naar mijn idee iets.
Geen van beiden is wat dat betreft beter dan de ander; want smaken verschillen. Als je meer van actie en racen en UT'en houdt ben je beter af met een X-Box.
Is het niet geweldig dat we de keuze hebben!
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Verwijderd
Freeloader tja... Je krijgt misschien geen zwart/wit maar als je het mij vraagt zit je als je NTSC games op je PAL cube speelt nog altijd met (lelijke) zwarte balken. Daarom zal ik ook alleen de broodnodige dingen importeren (AC2, Zelda (wachten pffff...jOzh schreef op 03 February 2003 @ 11:52:
[...]
De Freeloader kan het NTSC/PAL probleem toch ook omzeilen? Dan moet Nintendo/Sony/Microsoft het ook kunnen natuurlijk.
Verder verdienen ze natuurlijk ook geld aan alle phreaks (k noem geen namen
[ Voor 36% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 15:54 ]
F-Zero, Mortal Kombat: Deadly Alliance, Metroid PrimeVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:37:
dat speel ik toch niet, ik wil racen,vechten,actie!! en dat is gewoon amper te vinden op de cube
tada.
Jah maar redrum op de Xbox komen toch meer actie en race spellen uit. Ik denk gewoon dat voor hem een Xbox de betere keus is.RedruM schreef op 03 februari 2003 @ 15:56:
[...]
F-Zero, Mortal Kombat: Deadly Alliance, Metroid Prime
tada.
btw: bedankt JanMaster voor de snelle reactie.
[ Voor 9% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 16:00 ]
Verwijderd
ja alleen moet ik weer wachten, ik speel 1 keer in de 2 weken een potje nfs voor de rest speel ik nooit erop, ik heb 8 games (smash, capcom snk 2, nfs hp2, thps3, smb, xg3, 007 auf) en ik vind het allemaal wat tegenvallen.RedruM schreef op 03 February 2003 @ 15:56:
[...]
F-Zero, Mortal Kombat: Deadly Alliance, Metroid Prime
tada.
welke games heb je dan bij hem gespeeld?Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:37:
ik heb namelijk zelf ook een xbox en heb de volgende spellen eens geleend, of heb ze zelf:
sega gt 2002 - wel aardig voor een weekje, daarna saai, en matige graphics
jsrf - nooit iets aangevonden, ook niet op de dreamcast
splinter cell, 1 missie gespeeld, daarna nooit meer aangeraakt
halo - haha wat een boutspel...
colin mcrae 3 - veels te simpel
verder heb ik geen ervaring met xbox games,
maar welke games vond jij dan zo geweldig?
ps. je hebt ook wel allemaal bagger spellen voor de cube
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 03-02-2003 16:17 ]
Verwijderd
Het is een mix tussen de Gamecube en de N64.schnumi schreef op 03 February 2003 @ 13:13:
[afbeelding]
Maar het ziet er wel vet kewl uit
Verwijderd
rallisport challenge - meteen verslaafd
medal of honor frontline - nogal klote besturing, ik schiet MOH wel op de pc
halo - dit is dus echt wel een vet spel
fifa 2003 - is ook wel vet
dead or alive 3 - ownage knokspel, ziet er ook wel vet uit
project gotham racing - ziet er zeer mooi uit en is ook wel vet
dit geeft mij al genoeg conclusie denk ik, oja ik heb het gespeeld op een 105cm samsung tv
Zoals veel vaker kan ik me bij je aansluiten. een jaar geleden vrat ik me al op als ik d8 aan hoe de nieuwe zelda zal zijn en nu ben ik al helemaal op van de zenuwen (naja bij wijze van spreken) een vriend van mij heeft ook een Xbox gekocht en ik moet toegeven dat de games er erg goed uitzien. Quantum Redshift had af en toe echt sublieme momenten maar als ik de titel alleen al zie "Quantum Redshift" het doet me gewoon niks. en als ik de naam Zelda alleen al op een scherm zie kunnen de rillingen me over de rug lopen. Bij nintendo heb ik dit met talloze games. bij andere consoles nagenoeg niet.Ecco schreef op 03 February 2003 @ 15:52:
Grappig, ik heb net precies hetzelfde gedaan; vriend van me heeft ook een x-doos gehaald.
Ik ben juist tot de conclusie gekomen dat ik maar al te blij ben dat ik een cube heb!
Vind de hele X-Box geen sfeer hebben; alleen maar oppervlakkige games. Daarom hou ik zoveel van mario, zelda ed. De sfeer is gewoon een extra dimensie aan de spellen.
Daar tegenover was het idd zo dat de X-Box wat meer naar actie enzo gericht was; maar de spellen misten naar mijn idee iets.
Geen van beiden is wat dat betreft beter dan de ander; want smaken verschillen. Als je meer van actie en racen en UT'en houdt ben je beter af met een X-Box.
Is het niet geweldig dat we de keuze hebben!
@schumi > Liever zo'n animated icon
[ Voor 3% gewijzigd door RSP op 03-02-2003 16:29 ]
RSP > maar dat icoontje heeft gewoon iets.
Woei waarschijnlijk krijg ik morgen mijn Snes met mario kart binnen.
[ Voor 62% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 16:35 ]
die heb ik ook nogschnumi schreef op 03 February 2003 @ 16:30:
Woei waarschijnlijk krijg ik morgen mijn Snes met mario kart binnen.![]()
ik spaar consoles voor als ik 't huis uitga, ik heb al een NES / SNES / N64 / Dreamcast / NGC dus heb nogal wat consoles te gaan
Nee n3rdschnumi schreef op 03 February 2003 @ 16:40:
nee niet links awakening in de Snes drukken dat is NES game.
Er is ook nog een Game&Watch van The Legend of Zelda. Maar die is wel zeer hard to find om het zomaar even uit te drukken.RSP schreef op 03 February 2003 @ 16:44:
[...]
errr. Link to the Past bedoel ik natuurlijkawakening is een GB game. Geen Nes Game. even denken een lijstje
Legend of Zelda
The adventure of Link
Links awakening
A Link to the past
Ocarina of Time
Majora's Mask
Oracle of Seasons / Ages
For swords
Wind Waker
en nog een paar loze CDI gamesdat waren ze toch?
[ Voor 55% gewijzigd door GZ op 03-02-2003 16:48 ]
errr. Link to the Past bedoel ik natuurlijkschnumi schreef op 03 February 2003 @ 16:40:
nee niet links awakening in de Snes drukken dat is NES game.
Legend of Zelda
The adventure of Link
Links awakening
A Link to the past
Ocarina of Time
Majora's Mask
Oracle of Seasons / Ages
For swords
Wind Waker
en nog een paar loze CDI games
AHH.GolbeZeromus schreef op 03 February 2003 @ 16:42:
[...]
Nee n3rddat is een GB(C) spel. Moet ik nu weer alles uitleggen
![]()
[ Voor 4% gewijzigd door blakez op 03-02-2003 16:52 ]
Volgens mij heeft bijna elke PAL cuber hem bij die winkel gepreordert dus.blakez schreef op 03 februari 2003 @ 16:52:
Wie hebben er eigenlijk al Zelda the Wind waker gepre-ordered bij z'n spelleboer? Ik zit er over te denken om hem bij dimension plus te bestellen, maar is het daar zeker dat je daar de N64 disc bij krijgt en zal de prijs gewoon € 59,95 kostten?
Grab shell dude!
Verwijderd
Ik weet niet hoe lang de verzendingen nemen van dvdboxoffice, maar lijkt me niet de moeite waard om dan een ntsc zelda te kopen. Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk.
Edit: Daarbij, ik zal te druk zijn met Metroid om dan al met Zelda te beginnen
[ Voor 13% gewijzigd door StyXL op 03-02-2003 17:54 ]
Verwijderd
Tja dan niet neeMuErTo ChAvEz schreef op 03 February 2003 @ 17:28:
Bij dvdboxoffice komt hij uit op 26 maart. In europa komt Zelda in mei. Dus dat is een maand later.
Ik weet niet hoe lang de verzendingen nemen van dvdboxoffice, maar lijkt me niet de moeite waard om dan een ntsc zelda te kopen. Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk.
Verwijderd
Nu m'n ouders nog even overhalen om met de CC games te bestellen bij dvdboxoffice...iemand tips?
Anders wordt het AC kopen voor 90 euro

edit: al gelukt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 18:14 ]
Verwijderd
Het duurde nogal lang, ik zal ff de mail die ik ook naar schnumi stuurde hier copy/pasten, dan begrijpen jullie ff waarom het zo lang duurde
vandaar dus...Echt een stelletje debielen daar bij de TPGKom ik daar met een tas met die shit, ja zo kunnen we het niet verzenden. OK dat snap ik ook wel. Het moet in een doos, geen probleem. Ow ja sorry nee we hebben geen grote dozen alleen dozen van 45cm breed
sukkels...
Na geen probleem, hij zit immers al in een doos, dan maar pakpapier. Nee sorry wij hebben hier geen pakpapier. Ja ik ziet het voor me, pakken verzenden zonder pakpapier in het hele postkantoor...
Dus ik naar de bruna, pakpapier gekocht, terug.
Kan ik godverdomme weer opnieuw een nummertje trekken!!! AAAAHHH!!!
Nou goed het is verzonden en onderweg...
Volgende keer dok ik wel 3 euro meer en dan schakel ik een betere koeriersdienst in...
Verwijderd
De bonus disc zit bij de pre-order dat is zeker alleen zal de prijs waarschijnlijk tussen de 65-69 euro liggen heb ik begrepen van een paar vrienden die bij diverse games zaken werken.blakez schreef op 03 februari 2003 @ 16:52:
Wie hebben er eigenlijk al Zelda the Wind waker gepre-ordered bij z'n spelleboer? Ik zit er over te denken om hem bij dimension plus te bestellen, maar is het daar zeker dat je daar de N64 disc bij krijgt en zal de prijs gewoon € 59,95 zijn?

En een van Luigi:

En Link:

Nog een Link:

Te koop bij www.diecastexpress.com
[ Voor 67% gewijzigd door jOzh op 03-02-2003 18:17 ]
Grab shell dude!
Verwijderd
2 en 3 zijn de enige die er een beetje uitzienjOzh schreef op 03 February 2003 @ 18:14:
w0000t, een Samus Action Figure![]()
[afbeelding]
En een van Luigi:
[afbeelding]
En Link:
[afbeelding]
Nog een Link:
[afbeelding]
Te koop bij www.diecastexpress.com

1 is alsof ie uit het NES tijdperk komt lopen, en die onderste ziet er uit of Link op een bonzaipaardje rijdt...

Wow, vet dude, ben benieuwd!! Maak ff wat pictures als je em binnen hebt!! (assuming dat je een digi-cam hebt...)Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:42:
Redelijk goed nieuws dacht ik zo; Ik heb net een mail van psxshop ontvangen dat ze de Freeloader naar me verstuurd hebben.
[ Voor 53% gewijzigd door jOzh op 03-02-2003 19:25 ]
Grab shell dude!
Verwijderd
Nou ik heb vandaag een ntsc Zelda besteld en wel om de volgende redenen:MuErTo ChAvEz schreef op 03 February 2003 @ 17:28:
*knip*
*knip*
1. een maand eerder Zelda TWW.
2. het gegarandeerd ontvangen van een bonusdisk met Ocarina of Time en Ura Zelda. Er is door NOE dan wel een bonusdisk bevestigd maar het is nog steeds niet duidelijk wat daar op komt te staan.
3. een omgerekende verkoopprijs van 42 euro. Maar liefst 18 euro verschil met de gemiddelde uitzuigprijs in Nederland.
Verwijderd
Hehe is goedjOzh schreef op 03 February 2003 @ 19:23:
Wow, vet dude, ben benieuwd!! Maak ff wat pictures als je em binnen hebt!! (assuming dat je een digi-cam hebt...)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 19:36 ]
compris van ma of pa? mag nie beide
This is the Way.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
geintje.
[ Voor 23% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 19:40 ]
Verwijderd
Gaat nogal lastig als ie al naar m'n huisje verzonden is!schnumi schreef op 03 February 2003 @ 19:39:
gasten check psxshop de freeloader is weer delayed!!!!!!!!!!![]()
![]()
.
.
geintje.![]()
euhh damn foutje.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:42:
[...]
Gaat nogal lastig als ie al naar m'n huisje verzonden is!
loljOzh schreef op 03 februari 2003 @ 19:43:
Lol, shnumi don't ever do that again
Duidelijke vorm van US-cubers grappen
[ Voor 33% gewijzigd door schnumi op 03-02-2003 19:44 ]
Duidelijke vorm van US-cubers grappen
Grab shell dude!
Maar wel enorm opgelucht................voorlopig dan.
--- Current hardware estimates:* GameCube: 2002 was not a good year for GameCube. The console failed to meet expectations in all three major geographic regions. Despite generally strong reviews, none of Nintendo’s big first-party titles (Mario Sunshine, Metroid, etc…) ignited hardware sales. We have lowered our worldwide GC estimates, as we do not expect the console to recover in the coming years.
Hardware 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Total
North America
1) PS2 1,300 6,200 8,600 9,000 6,000 5,000 36,100
2) Game Boy Advance - 4,700 6,950 6,000 6,500 6,000 30,150
3) Xbox - 1,400 3,200 3,500 3,000 2,000 13,100
4) Gamecube - 1,200 2,350 3,000 3,000 2,000 11,550
Total 1,300 13,500 21,100 21,500 18,500 15,000 90,900
Europe
1) PS2 500 4,500 6,000 8,000 5,000 4,000 28,000
2) Game Boy Advance - 4,000 4,000 4,000 4,000 4,000 20,000
3) Xbox - - 1,500 2,500 2,000 1,800 7,800
4) Gamecube - - 1,200 2,000 2,000 1,500 6,700
Total 500 8,500 12,700 16,500 13,000 11,300 62,500
Asia
1) PS2 3,500 3,800 3,670 3,500 3,200 3,000 20,670
2) Game Boy Advance - 3,980 3,440 3,500 3,500 3,200 17,620
3) Gamecube - 1,160 1,190 1,500 1,200 1,000 6,050
4) Xbox - - 500 400 300 200 1,400
Total 3,500 8,940 8,800 8,900 8,200 7,400 45,740
Worldwide
1) PS2 5,300 14,500 18,270 20,500 14,200 12,000 84,770
2) Game Boy Advance - 12,680 14,390 13,500 14,000 13,200 67,770
3) Gamecube - 2,360 4,740 6,500 6,200 4,500 24,300
4) Xbox - 1,400 5,200 6,400 5,300 4,000 22,300
Total 5,300 30,940 42,600 46,900 39,700 39,700 205,140
Voor PS2 en Xbox commentaar: Klik hier!
Battlen was superyamAUchi schreef op 02 februari 2003 @ 05:27:
die SMK / MK64 tijden sites zijn cool, heb het zelf nooit onwijs leuk gevonden, (was meer een battle-aar bij ons) maar in ons groepje zaten ook 1/2 mensen die het erg leuk vonden om beste tijden neer te zetten..
Moet er niet aan denken dat ik al die keren dat ik afgelopen maand mn MP fix heb gehaald, ik steeds die schijfjes had moeten wisselen. Daar word je toch gillend gek van?Phusebox schreef op 02 februari 2003 @ 23:30:
en dan zet je hem uit en moet je de volgende keer dat je gaat spelen weer de game eruit, freeloader erin, laden, freeloader eruit, game erin...
Dat is nou juist het probleem.daFubar schreef op 03 February 2003 @ 10:42:
[Nieuws] Infogrames bezorgd om GameCube
Ik presenteer u...
Nintendo's vicieuze cirkel der verdoemenissss!!!

Hij klopt niet helemaal, ik had geen plek meer in de cirkel en heb hem ff snel in elkaar geflanst
Absurd lelijk!
Neem dan deze ($10), is het superieure Metroid Prime model, stukken beter dan dat andere afzichtelijke ding

Is zo'n bobblehead ding (hoofdje beweegt).
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
en als je graag rpg's speelt??schnumi schreef op 03 February 2003 @ 16:00:
[...]
Jah maar redrum op de Xbox komen toch meer actie en race spellen uit. Ik denk gewoon dat voor hem een Xbox de betere keus is.
btw: bedankt JanMaster voor de snelle reactie.
plz gimme advice
waar kan je die kopen?D³ schreef op 03 februari 2003 @ 20:35:
-knip-
Neem dan deze ($10), is het superieure Metroid Prime model, stukken beter dan dat andere afzichtelijke ding
[afbeelding]
Is zo'n bobblehead ding (hoofdje beweegt).
dan koop je een snes.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 20:50:
[...]
en als je graag rpg's speelt??
plz gimme advice
Dus als iemand nog een leuk aanbod ziet (liefst met doosje + boekje en engels mag ook zonder doosje en boekje) zeg het dan effe.
oftewel, er is toch niks mis? voor mij hoeft de cube niet de grootste te zijn. ik hoef niet met de grijze massa mee.
Als je niet te duur zelda wilt (neem aan dat je ook andere spellen wilt?) dan ga je naar ebay.com en zoek je een verkoper met een hoop snes spellen. Dan bied op een paar spellen die je wilt en haal je de verzendkosten en kosten aan een converter eruit. Tenminste dat is wat ik heb gedaan. Bij een persoon 19 spellen weggehaaldschnumi schreef op 03 February 2003 @ 20:57:
Damn nu ik een Snes heb is het eerst wat ik moet en zal doen Zelda: LTTP kopen!!
Dus als iemand nog een leuk aanbod ziet (liefst met doosje + boekje en engels mag ook zonder doosje en boekje) zeg het dan effe.
Nu 2 zelda's één verzegeld en een losse cartridge voor $10,-
[ Voor 7% gewijzigd door StyXL op 03-02-2003 21:57 ]
Verwijderd
1 woord: ebay.nl (of zijn dat er 2schnumi schreef op 03 February 2003 @ 20:57:
Damn nu ik een Snes heb is het eerst wat ik moet en zal doen Zelda: LTTP kopen!!
En die cirkel: er lijkt verandering in te komen, nu square het avontuur van de GC aankan
Maar alsnog, schijt cube hoeft van mij geen mainstream te worden, zolang Nintendo Nintendo blijft, vind ik het allang best. Ik snap wel dat die gasten van Nintendo liever mainstream willen, maar ik zal Nintendo altijd trouw blijven, mij maakt het niet uit wat die gasten bij mij op school zeggen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:34 ]
Verwijderd
Ook hebben ze de bonusdisc besproken, maar hier waren ze niet echt positief over, omdat URA zelda eiglijk niets van waarde toevoegt aan Zelda OOT. Toch vinden ze het fantastisch dat één van de beste games ooit gemaakt nu gratis wordt gegeven.
Vwala, nu weten jullie dat ook weer.
Er zit trouwens een poster van Metroid Prime bij van ong 1m hoogte en 60 cm breedte. Dames en heren, dit is HET nummer om in de winkel te kopen om het blad is uit te proberen. Reviews van zelda, MK:DA, cubivore,... previews van 1080 avalanche, f zero, de capcom 5, ....
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh, zalig gewoon: de NGC
Verwijderd
Je kan ook warpen door de zee heen, zie dat filmpje van IGN ook.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:30:
kool, thps 4 ga ik dus kopen. Btw, de NGC is toegekomen, en ze hebben Zelda 96 gegeven. Ondanks het japans hebben ze de indruk dat het een schitterend spel is, maar dat de game soms ewa repetitief is om de gameplay te lengen. Het feit bijv dat de zee zo groot is en dat er vaak van het ene eiland trug naar het andere gegaan moet worden, met telkens een minuut gewoon saai over de zee te bewegen. Maar ik herhaal nogmaals, ze vinden het een schitterend spel, en wederom een reden waarom zij, ik en hopelijk jullie ook nintendo-fans zijn.
Ook hebben ze de bonusdisc besproken, maar hier waren ze niet echt positief over, omdat URA zelda eiglijk niets van waarde toevoegt aan Zelda OOT. Toch vinden ze het fantastisch dat één van de beste games ooit gemaakt nu gratis wordt gegeven.
Vwala, nu weten jullie dat ook weer.![]()
Er zit trouwens een poster van Metroid Prime bij van ong 1m hoogte en 60 cm breedte. Dames en heren, dit is HET nummer om in de winkel te kopen om het blad is uit te proberen. Reviews van zelda, MK:DA, cubivore,... previews van 1080 avalanche, f zero, de capcom 5, ....
Dat de wereld zo groot is is volgens mij alleen maar een pluspunt toch
En zeker dat ik die ga halen morgen
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:44 ]
aah nice!Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:30:
Ik kon wel weer een keer een poster gebruiken, nieuwste is uit een egm van 2 jaar geleden ofzo
Toen kocht ik die vaak omdat er posters bij zaten, maar later niet meer.
Maar ik vind bladen zowiezo leuk om te lezen, leuker dan internet. Maareh is de NGC verder een beetje goed blad? Is het trouwens engels of nederlands?
En weetje hoe duur ie is? En een abbo van een jaar?
En hebben mensen nog tips en aanbevelingen voor bepaalde bladen? Kwil eigenlijk best wel weer een keer aan de magazine
edit:
Ah net snel even gezocht, en is dus van de voormalige N64 magazine. Ik kocht toen altijd de duurdere 64 magazine, die vond ik mooier. Weet iemand of die ook een cube opvolger heeft?
[ Voor 10% gewijzigd door admiral866 op 03-02-2003 22:43 ]
Verwijderd
btw, op deze site (belgische gameshop)
http://www.gamemania.be/lijsten/GM_NEWREL_GC.HTM
las ik:
Wario World 28/02/2003
dat kan toch niet kloppen?
edit:
als antwoord op Admiral:
zoals je mss merkt ben ik enorm voor de NGC. blad met grote reviews/previews, veel pics, veel artikels, elke maand een extraatje: (dvd - boek met 100 reviews - boek met cheats of tips - ... ), ....
btw, als je nu een jaarabbonement neemt kost dat je 40 pond en je krijgt er een gratis logitech controller bij dat 15 pond waard is. =+ die extra's ELKE MAAND zijn echt wel enorm goed, dvd's vol met filmpjes enz...
ik zou er voor gaan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:52 ]
Lijkt me onzin, op www.play.com hebben ze het over 27 juni...Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:43:
btw, op deze site (belgische gameshop)
http://www.gamemania.be/lijsten/GM_NEWREL_GC.HTM
las ik:
Wario World 28/02/2003
dat kan toch niet kloppen?
Grab shell dude!
ok, staat in de planningVerwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:43:
dvd's vol met filmpjes enz...
Maareh wat voor logi controller is het? Kan je daar N64 emu's mee doen
zie op zich het probleem niet echt, worldwide gaat de cube nog steeds beter dan de xbox, en op zich gaat ie niet veel slechter in europe (ongeveer even goed/slecht)D³ schreef op 03 February 2003 @ 20:35:
• UBS Warburg Hardware Estimates - 2003
[...]
--- Current hardware estimates:
Hardware 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Total
Worldwide
1) PS2 5,300 14,500 18,270 20,500 14,200 12,000 84,770
2) Game Boy Advance - 12,680 14,390 13,500 14,000 13,200 67,770
3) Gamecube - 2,360 4,740 6,500 6,200 4,500 24,300
4) Xbox - 1,400 5,200 6,400 5,300 4,000 22,300
Total 5,300 30,940 42,600 46,900 39,700 39,700 205,140
Voor PS2 en Xbox commentaar: Klik hier!
tenminste, wordt er ge-estimate.. even dat artikel gelezen.. blijven estimates, dus we zien het allemaal wel =)
misschien dat ze met een paar goede spellen (prime/zelda) hun estimates nog wel wat bij kunnen gaan stellen.. we'll see =)
ho ho ![...]
Battlen was superSMK battle welteverstaan, ik ben in de minderheid maar ik vond de battle mode van MK64 echt ZWAAR ruk. Blegh
Zelfs 4 spelers ipv 2 spelers kon die stinkende battle niet redden wat mij betreft
je spreekt tegen een vermaarde SMK prediker =), het klopt helemaal wat je zegt over de battle mode in MK64, die was super bagger, ballonetjes verliezen als je tegen elkaar op rijdt =\ .. super lompe battle courses .. blech.. SMK battle was tenminste nog spannend, kon je echt super lang battle'en omdat je alle rode schildjes ontweek
[ Voor 27% gewijzigd door yamAUchi op 03-02-2003 23:26 ]
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
bij een abonnement bij debitel ofzow
das lachen
This is the Way.
Verwijderd
de PS2 ook..HIValicious schreef op 03 February 2003 @ 23:23:
de box krijg je nu dus egt gratis![]()
bij een abonnement bij debitel ofzow![]()
das lachen
Verwijderd
de Console
Is het verstandig om "beter" te zijn dan de rest? de Nintendo werd vaak vergeleken met de Xbox voor de launch en in bijna elke preview viel te lezen dat de Nintendo beschikte over "maar" 485 Mhz terwijl de Xbox beschikte over veel meer. Dit punt kwam niet alleen bij de processor power naar voren maar bij de console in het algemeen. Het leek wel alsof men niet in de gaten had dat je dit soort snelheden niet kan zien als bij een pc. Natuurlijk heeft de Xbox meer rekenkracht maar dankzij de interne structuur kan de Gamecube met gemak meekomen. Dit is echter een punt wat de doorsnee consument over het hoofd ziet; en misschien waard om mee te nemen in de specs van de machine.
het Medium
Daarnaast is er het medium, Nintendo is al eens eerder de fout in gegaan om vast te houden aan het "Cartridge ownage" principe wat ze duur is komen te staan. Terwijl je een Nintendo game moest kopen, kon je een Playstation game bij de plaatselijke kopieerboer ook halen. Ik persoonlijk denk dat dit wel eens de sleutel kan zijn in de circel naar succes van de Playstation (
de Games
Zonder games geen console. Ook dit is een regel die door de jaren heen hard gemaakt is. Consoles als de Virtual Boy, Jaguar, 32X e.v.a. zijn van het podium verdwenen door (veel)te weinig games. Het is dus zaak om zo veel mogelijk games op je console te kunnen spelen. exclusive games zijn leuk en kunnen voor een extra'tje zorgen maar de hoeveelheid games blijkt nog belangrijker te zijn. Kijk naar de PS2, sommige titels zijn ware juwelen maar het overgrote gedeelte is om zielig van te worden. Misschien is nintendo hier ook de fout in gegaan omdat ik me kan herinneren dat ze hoge eisen stelden aan de 3rd party developers (correct me if i'm wrong)
Pr
Als je niemand verteld dat je console bestaat zal niemand 'm kopen. een knallende reclame campagne zou zeker niet misstaan desnoods gooi je mensen dood met reclame op tv en in de krant, Microsoft pakte dit goed aan door in elke landelijke krant bijna elke dag een advertentie of 2 te plaatsen waarin stond dat de Xbox toch echt de console van de toekomst was. Pluspunt voor microsoft. Van Nintendo hebben we weinig gehoord. Er waren wel wat televisie reclames maar deze deden weinig en waren niet spectaculair, geen echte eyecatcher dus.
bij dit onderdeel komen natuurlijk veel en veel meer punten kijken zoals doelgroep, prijzen van je artikelen en de tijd van op de markt brengen (eerder dan de concurrent of juist wachten tot de tijd rijp is)
Extra's
De Nintendo Gamecube is op het moment de enige pure game-console op de markt alle andere consoles zijn in staat om nog iets extra's te kunnen, zo spelen de Xbox DVD's en (mp3)CD's af en maken ze bijde gebruik van een interne harde schijf (bij PS2 optioneel) om de savegames op te slaan. Een prachtige manier om je klanten te lokken. Want je haalt niet alleen een console in huis, het is een compleet multimedia station. Dit punt is bij sommige gamers een doorn in het oog omdat ze van mening zijn dat een console bedoelt is om games te spelen en niet voor andere doeleinden. Toch blijkt dit recept te werken (kijk naar de gigantische verkoop cijfers van de PS2)
ik heb nog maar een paar punten aangekaart die komen kijken bij het samenstellen van de perfecte console. ik wil wel eens horen wat jullie ervan denken en hoe jij zou willen dat de volgende machine van Nintendo d'r uit moet komen te zien. Hopelijk wordt het wat
Dit topic is gesloten.