[XP] Xp strat traag op

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Dell laptop. P4 2Ghz en 512Mb DDR geheugen. Zou genoeg moeten zijn om XP op te starten. Hij start redelijk snel op naar het inlogscherm. Daarna duurt het echter 5 minuten om in Windows te komen. Is er een programma wat meeloopt tijdens het opstarten, en dat ik kan zien welke service/programma er zolang over doet?

Verwijderd

configuratiescherm >> systeembeheer >> logboeken

echter denk ik niet dat je het daar moet zoeken maar eerder aan evt virus / spyware / adware enz... b.v. new net domains enzo kunnen je inlog in sommige gevallen erg vertragen.

gebruik je hem stand-alone of in een 2000 server omgeving toevallig?

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Ehmmm Als er een romaing profile van de server (indien netwerk) moet worden gehaald duurt dat ffies... En een laptop HD is per definitie al een stuk trager dan een desktop HD... En als dat allemaal gecombineerd wordt met veel startup zooi.. Tsjaa.. Dan duurt het ff.. ;)

Even een tipje voor als je profile steeds roaming is. Maak hem local en synchronize hem met de server.. Hoeft ie alleen veranderingen te versturen en ontvangen

• PWM
  • Niet online
Hij hangt in het netwerk. Mijn vorige laptop (veel trager) had geen problemen. Hij is een dag oud. Hoop nog geen spyware te hebben

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En, wat zegt bootvis?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• PWM
  • Niet online
eehhh, wat is dat?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Zoeken op 'xp start traag op' levert op:
[rml][ WinXP] Start sloom op na clean install?[/rml] -> bootvis
windows xp start traag op -> bootvis
zeer trage start windows xp -> bootvis

[google=bootvis]

Hoe kan ik XP nog sneller op laten starten? (WOS FAQ).

Ik krijg zo niet de indruk dat je zelf enige moeite hebt gedaan, alvorens je dit topic gestart hebt...

[ Voor 19% gewijzigd door blackd op 29-01-2003 16:24 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Hehe.. Ja draai dat eerst eens, maar ik denk niet dat het echt zoveel uitgaat maken.. Zeker als je laptoppie een dag oud is.. Even tussendoor... Heb je hem zelf geinstalleerd of heeft de winkel dat voor je gedaan?? ;)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
pre installs zijn idd vaak erg traag, ook software als norton vertraagd de boel nogal volgens mij.

Strava

Verwijderd

Dat van Norton kan wel kloppen, is hier namelijk ook het geval...
Pagina: 1