Toon posts:

zeer trage start windows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik windows xp start duurt het ca 2 minuten voor ik eindelijk kan gaan "werken".
Na opstarten is hij zeer lang bezig met programma's te laden. Wanneer ik in deze tijd dan naar windows verkenner ga, vindt hij ook niet meteen mijn 3 harde schijven.
Kan ik iets uitschakelen bij opstartopties, of moet ik iets anders doen. Pentium 4 1.7, 512 mb ram, 2*60 gb 1* 30 gb (7200 rpm).

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

run/msconfig/ tabblad startup & services

daarin alle overbodige progs uitvinken, klaar :)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem, mijn boot in tijd ging elke keer omhoog. Moest op een gegeven moment 5 minuten geduld hebben voor ik erin zat.
Begon zelfs te twijfelen of me schijven niet brak waren.
Xp is naar maar idee wel wat traagjes in booten, maar wie weet legt het aan mij.

En de fastboot hielp wel.......antwoord gewoon niet eens gegeven. :D

Verwijderd

Run BootVis van MS (jawel een tool van hunnie zelf die wel werkt.

en dan aanvinken welke mogelijkheden je wenst en dan in EXtra Optimeze aanklikken...paar keer reboot en hoppa FASTboot

Verwijderd

Evt je bios instellingen ff nakijken... (primaire/secundaire CPU cache aan) check ook of UDMA wel enabled is. 8-)

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Bullshit heb al weken het zelfde probleem, zijn de netwerk settings, krijg het niet goed!! Bril?? 8-)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Sorry:

Hopla

[topic=366052]

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

je moet de taalbalk uitschakelen , die staat rechts op de taakbalk

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:58 schreef bertt het volgende:
je moet de taalbalk uitschakelen , die staat rechts op de taakbalk
En dat doe je bij de instellingen van de taakbalk, die je kan vinden als je met de rmk erop klikt, dan kiezen voor "niet weergeven op het bureaublad".

Maar of die daar 5 minuten over doet? Lijkt me sterk

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vaag zeg.
Misschien een trage HD? Bij mij deed ie er eerst ook 1min over. Toen stond windows op een 5400rpm 40gb schijfje.
Gisteren alles overgezet op 2*ibm 7200rpm raid0 en nu start windows binnen 15sec op

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opnieuw windows xp geinstalleerd. Booten eerste 4 keer gaat goed, daarna echter zelfde probleem (opstarttijd ca 3 minuten). Ik heb bij msconfig alles uitgezet maar dat helpt niet. Hij start snel op tm bureaublad, maar daarna ca 1,5 minuut lijkt er geen schijfactiviteit te zijn. Ik weet het ook niet meer. Windows staat op 7200 rpm schijf van maxtor.
NB: Wanneer ik c nu formateer en windows weer opnieuw installeer, kan ik dan zonder problemen weer windows xp registreren via internet (er van uitgaande dat ik geen hardware verander)?
Pagina: 1