Toon posts:

[WinXP] Start sloom op na clean install?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een kersverse installatie komt windows ik in ruim 76 seconde tijdens het booten in windows... Dit vondt ik een beetje veel, en ik ging dus even searchen op GoT...

Ik kwam enkele dingen tegen, zoals bootvis, en iets met netwerken en XP...

Ik heb dus Bootvis maar eerst geinstalleerd, en even gekeken naar de resultaten.. Ik weet verder niet zo veel wat ik er mee moet doen, maar ik post ze maar ff (sorry voor de lay-out mensen)...

Afbeeldingslocatie: http://www.wanamove.nl/decramy/vrieskerel/images/boot1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wanamove.nl/decramy/vrieskerel/images/boot2.JPG

Ik heb ook al Boot optimize gedaan, maar ook dit hielp niet echt... Een ander search resultaat wat ik vaak tegenkwam is het netwerk, maar deze is direct tijdens het opstarten beschikbaar.

Specs: AMD athlon 1800+, Ati radeon pro 8500 64 ddr, 512 mb drr, 61.4 * 2 GB in een raid0 opstelling...

2 maanden terug, toen ik XP installeerde had ik deze waanzinnige resultaten niet, wat zou het kunnen zijn.

Verwijderd

probeerd ie soms via het netwerk te starten (zie bios??)
ergens een dll fout in de kernel/ntloader (ntdetect)
hdisk fout?, sector of cluster
instrucie fout dus

Verwijderd

er is iig iets mis met die disk, daar is ie heel lang mee bezig, is er hd activiteit? zou eens een schrijf controle doen en partition man. instaleren en de boel controlern

Verwijderd

Topicstarter
p.s. wat zijn normale opstarttijden voor een zo'n systeem met een kale windows...

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
XP start normaal op in zon 5 à 7 seconden op mijn 1400 MHz en ook op mijn 600 MHz. Eerst had ik hetzelfde probleem dat hij zo traag opstartte (met die 1400), dat bleek aan men Mitsumi brander te liggen, als ik die eruit haalde startte hij als een speer op erin duurde het heel lang. Wat bleek nou, zolang die brander master staat start ik traag op, staat hij slave heb ik nergens last van. Dus het zou heel goed ook bij jou een hardware conflict kunnen zijn, maar als je in die 2 maanden niks hebt gewijzigd is het wel raar. Veel succes iig.

Verwijderd

Topicstarter
hm, ik heb de laatste maanden wel degelijk iets gewijzigt aan mijn hardware, namelijk een langere ide kabel aan mijn cd-rw gezet en die naar boven verhuist...

en aangeien het hier gaat om de disks (ik neem aan dat cd-rw branders ook onder deze categorie vallen), maar aangezien mij pc al een lange tijd opstarten in 3 minuten, had ik er verder weing waarde aan gehect... zal ik ff opstarten zonder hem...

(/me heeft nog geen videokaart drivers geinstalleerd, maar ik denk ook niet dat ie hier de kop over breekt).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

5 a 7 seconden!!

wow, wat doe ik verkeerd ?:)
bij mij start de hele zooi op in 30 seconden.
is dt niet uit hibernate?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

hier sluit hij heel traag af? iemand daar nog iets voor

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

heel traag afsluiten, misschien wist ie de
swapfile elke keer bij t afsluiten? dan duurt t afsluiten lang.
dat kan je met tweakxp wel uitzetten
verder, misschien draai je gewoon veel dignen op de achtergrond?

Alone at last
Just nostalgia and I

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 09 juni 2002 19:48 schreef Flying_Thunder het volgende:
XP start normaal op in zon 5 à 7 seconden op mijn 1400 MHz en ook op mijn 600 MHz. Eerst had ik hetzelfde probleem dat hij zo traag opstartte (met die 1400), dat bleek aan men Mitsumi brander te liggen, als ik die eruit haalde startte hij als een speer op erin duurde het heel lang. Wat bleek nou, zolang die brander master staat start ik traag op, staat hij slave heb ik nergens last van. Dus het zou heel goed ook bij jou een hardware conflict kunnen zijn, maar als je in die 2 maanden niks hebt gewijzigd is het wel raar. Veel succes iig.
5 a 7 Seconden wat heb je in je kast zitten?
Een clean install op mijn AMD 1800+ met 512DRR doet er nog iets van 20 Seconden over...

Maar goed je zal wel een top systeem hebben :D

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 16:00
als ik alle files in c:\windows\prefetch delete
start ik ook op in 5-7 seconden maar naar verloop van tijd is t weer 10-13 seconden en delete ik die stuff weer.
schijnt een soort temp directory te zijn

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, ik doe er ook vet lang over, kheb een 1900+@2045+ (ongeveer:D) en 512 mb DDR ram en een brander en een audigy en een netwerkkart en een geforce3ti500
lijkt me toch wel redelijk, maar hij doet wel (kheb net gekeken) 27 seconden over opstarten, echt schone install van XP is t niet, maar toch.
En die prefetch idsidd een soort temp, waar die dingen die je vaak gebruikt opslaat voor snelle access
maar juist als je em leegt boot ie trager als goed is, als je em daarna een keer hebt opgestart ofzo, moet t juist sneller gaan :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik doe er 30 sec. over.

Ik zit wel met een raidcontroller en scsi kaart.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 20:20 schreef thedolf het volgende:
Ik doe er 30 sec. over.

Ik zit wel met een raidcontroller en scsi kaart.
ikn heb wel een raid0 controller, maar dit had ik al gemeld, wel fuck die opstart tijden, maar ik laat het er maar ff bij, aangezien ie toch amper hoeft op te starten :Y)... als die verder goed loopt...

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 11:50
traag booten gebeurt vaak bij netwerkkaart in systeem, die nog niet fatsoenlijk is ingesteld in configscherm....

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1