TFT/Gamen - the final episode part 3

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.775 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Eth3r3al schreef op 25 March 2003 @ 13:06:
Zo , ook een nieuwe aanwinst hier... Een Acer Al732.

/edit

Btw ook 0,0 dode pixels :) Moet alleen nog ff de software installen :)
Software? Die haal je toch van de site?
WinXPpro vertelde dat de oude (standaard) beter was dan de nieuw gedownloade software.(Begrijp er niets van)
of doe ik iets verkeerd ?

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Vandaag kwam dan eens de NEC1760NX-BK binnen.
Natuurlijk moest ik hem direct uittesten.
Beeld is identiek aan de NEC1701 die ik een paar weken geleden al getest had.
Zowel digitaal als analoog getest.
Met beide aansluitingen ziet het beeld er zeer strak en scherp uit in windows.
Enige nadeel wederom met dit scherm is dat bij het spelen van games het beeld simpelweg te donker is.
Dit is bij beide NEC monitoren het geval alsook bij het HITACHI scherm het geval.

In de duitse CT van deze (iedere 2 weken) week staan een aantal 16ms schermen getest waaronder de ACER, NEC en de LG.
De NEC heeft de snelste responsetime van alle geteste monitoren. Wel stond er precies zoals ik al omschreef bij dat het bij gamen te donker was en niet echt bij te regelen viel.
Het LG scherm dat ook 16ms volgens de specs zou moeten zijn kwam jammer genoeg niet eens aan 30ms qwa totale responsetime. (L1710B)
Qwa beste resultaat kwam toch echt de ACER 732 voorbij. Qwa responsetime lag deze net boven de NEC (wat de snelste was) en qwa overige specs zat het ook allemaal wel goed.
Zelf heb ik de ACER ook getest een aantal weken geleden en vond dit ook het beste scherm tot nu toe.
Morgen zullen er een aantal van de ACER's weer binnenkomen en zal ik er een nemen voor mezelf.
De specs die fabrikanten opgeven blijken gewoon nog steeds niet te kloppen en soms ook helemaal niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoots delete deze post.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Rick2001 schreef op 25 March 2003 @ 21:43:
Vandaag kwam dan eens de NEC1760NX-BK binnen.
Natuurlijk moest ik hem direct uittesten.
Beeld is identiek aan de NEC1701 die ik een paar weken geleden al getest had.
Zowel digitaal als analoog getest.
Met beide aansluitingen ziet het beeld er zeer strak en scherp uit in windows.
Enige nadeel wederom met dit scherm is dat bij het spelen van games het beeld simpelweg te donker is.
Dit is bij beide NEC monitoren het geval alsook bij het HITACHI scherm het geval.

In de duitse CT van deze (iedere 2 weken) week staan een aantal 16ms schermen getest waaronder de ACER, NEC en de LG.
De NEC heeft de snelste responsetime van alle geteste monitoren. Wel stond er precies zoals ik al omschreef bij dat het bij gamen te donker was en niet echt bij te regelen viel.
Het LG scherm dat ook 16ms volgens de specs zou moeten zijn kwam jammer genoeg niet eens aan 30ms qwa totale responsetime. (L1710B)
Qwa beste resultaat kwam toch echt de ACER 732 voorbij. Qwa responsetime lag deze net boven de NEC (wat de snelste was) en qwa overige specs zat het ook allemaal wel goed.
Zelf heb ik de ACER ook getest een aantal weken geleden en vond dit ook het beste scherm tot nu toe.
Morgen zullen er een aantal van de ACER's weer binnenkomen en zal ik er een nemen voor mezelf.
De specs die fabrikanten opgeven blijken gewoon nog steeds niet te kloppen en soms ook helemaal niet.
Ik vind jou maar een vervelend mannetje! :+

Ik heb dus de Samsung 152T en toen ik de Acer zag en de eerste berichten er hier over las zat ik stiekem weer te denken "zal ik mijn Samsung verpatsen en die Acer terug kopen?" Moet ik weer 200 euro of zoiets bijlappen, maar dan heb ik wel een mooie 17". Aan de andere kant moet ik eerst andere dingen kopen en voor 390 euro kan ik later ook een 152S kopen en gaan dual-monitoren wat ik uiteindelijk toch wil. (tweemaal de Acer zou 300 euro duurder zijn) En dan heb ik eindelijk na een week therapie de drang om de Acer te kopen onderdrukt kom jij weer langs......grrrrrr. Nu moet ik weer een week in de dwangbuis!

Nog wel ff een vraagje: ervaar jij de 5:4 verhouding als vervelend?

* zimbab in zijn hoofd:

O-) Nee Zimbab....je moet prioriteiten stellen!

}) Kopen! Je leeft maar 1 keer!

O-) Luister niet naar hem.....zo raak je je waarden en normen kwijt.

}) Je gehoorzaamt toch niet zo'n mietje? Wat mij betreft beroof je een bank........

To be continued........

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 25-03-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

LOL.......

Die verhouding die niet klopt heb ik persoonlijk geen problemen mee. Dat went wel.
Dual monitoren heb ik ook gedaan, maar brengt eigenlijk niets voor mij.
Liever een zeer goede monitor die dan maar wat duurder is.

Tot nu toe is en blijft de beste keuze voor mij de ACER.
Soon komt ook een LG L1710B binnen en zal ik deze ook persoonlijk beoordelen.
Volgens een collega moet deze monitor top zijn, maar volgens de testen in de CT valt dat weer een beetje tegen. We zullen zien.

}) Gewoon kopen die ACER. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

ROFL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rick2001 schreef op 25 March 2003 @ 23:24:
[..]

Tot nu toe is en blijft de beste keuze voor mij de ACER.
Volgens een collega moet deze monitor top zijn, maar volgens de testen in de CT valt dat weer een beetje tegen. We zullen zien.
Klopt, datzelfde stond ook in de NL-C'T magazine

... so be it :Z .. ik merk er geen fl*kker van hoe ik'm ook stress!!

............ dus of men maakt van een muis een olifant, of't zal aan mij liggen 8)7 :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze topic helemaal doorgelezen omdat ik binnekort ook een grotere monitor wil halen en dit word dan een TFT. Ik heb zelf errug goeie ervaring met IIyama _/-\o_ , echter word hier slechts een paar keer over het gamen hierop gesproken.

Zeker nu met de nieuwe IIyama TFT er is (Iiyama E430S-B 17" al vanaf € 559 :9 ), ondanks de 25ms en geen DVI :? ben ik wel errug benieuwd hoe dit schermpje presteert en hoe games hierop draaien,.. heb ernog geen re- of preview over kunnen vinden. Iemand al ervaring mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 21:24:
[...]

Dat klinkt heel goed... maar hoe komt die toms hardware er dan bij dat deze monitor toch nog wat last van ghosting heeft :?

speel jij je fps games met minstens 60 frames per seconde? ik kan me ook goed voor stellen dat ghosting niet opvalt als je spellen speelt met frame rate's onder de 60 frames, shit ik moet gewoon zo'n ding effe aansluiten op m'n set hiero dan weet ik het echt zeker.
Ik ben niet echt een hardcore gamer ,dus echt letten op ghosting doe ik niet.
Maar voor mij is er bij de games die ik speel geen verschil tussen mijn oude crt of deze tft.
Aleen wat betreft de donkere gedeelten dan,die zul je zelf handmatig zo goed mogelijk moeten bijstellen.
Wat die fps betreft,ik speel op dit moment alles op high detail dus die fps zal wel niet zo hoog ligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
zimbab schreef op 25 March 2003 @ 23:00:
[...]

een twijfelverhaal
Er zal altijd een scherm zijn dat beter is dan de jouwe. Zolang het scherm dat je nu hebt voldoet aan je eisen, is er geen reden om een andere te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mensen, even hier een postje over omruilgaranties mbt kapotte pixels, ik las het navolgende berichtje op de frontpage: nieuws: Winkels verplicht LCD's met dode pixels om te ruilen
Winkels zijn verplicht TFT-schermen met dode pixels om te ruilen voor een perfect exemplaar, aldus de Consumentengids. Een oplettende lezer attendeerde ons op een artikel in de februari-editie van het blad, waarin wordt gewezen op een uitspraak van de geschillencommissie computers. Deze commissie is van oordeel dat de computerindustrie duidelijk heeft aangetoond LCD's te kunnen produceren zonder geheel of gedeeltelijk defecte beeldpunten, hetgeen er in de praktijk op neer komt dat klanten recht hebben op een pixel-perfect scherm. Iedere winkel die is aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moet daarom zonder morren een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die gekocht hebben bij een winkel die niet is aangesloten bij de SCC kan aanspraak maken op een perfect scherm, maar zal daarvoor bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen.
Heeft u het scherm in een andere, niet aangesloten winkel gekocht, dan kunt u in beginsel ook aanspraak maken op een scherm zonder pixelfouten, maar moet u zo nodig uiteindelijk naar de rechter om het ook te krijgen. Dat u de klachten alleen bij de fabrikant zou kunnen indienen is geheel onjuist. U heeft een overeenkomst met de leverancier en u kunt hem daaraan houden.
dus ik denk dat als we ff letten op (web)winkels met een logo o.i.d. van Stichting Computerconsument, dan weten we in elk geval zeker dat als je daar een TFT scherm je 'm ook om kunt ruilen als ie defecte pixels heeft.
maar waar je 'm ook koopt, je heb in elk geval als consument recht op een TFT zonder dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
shameete; Bedankt voor de link en info.
Snap werkelijk niet hoe ik deze nieuwspost heb kunnen missen.
Als ik echter kijk naar de winkels die aangesloten zijn, doet mijn beurs schrikbewegingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

DAMN IK BEN BLIJ! soz voor de shout :+

Ik heb bij de aldi een 15" gekocht (eigenlijk wilde ik er 2 en eigenlijk ook nog 17" maar ze waren allemaal uitverkocht in 1 uur tijd :S ).
Afbeeldingslocatie: http://www.elitewarriors.nl/ghosting.jpg
Met het tooltje ( http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ ) kreeg ik bovenstaand resultaat toen ie 10 minuutjes aanstond. Ik zie geen ghosting en hij was ook pixel perfect :)
En dat allemaal voor €269,=

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL.......

Die verhouding die niet klopt heb ik persoonlijk geen problemen mee. Dat went wel.
Ik heb de Acer ook besteld en wacht nu met spanning af. Ik heb delen van dit topic doorgelezen en ben regelmatig de opmerking over de beedlverhoudingen tegengekomen. Kan iemand mij nu eens precies uitleggen hoe dat allemaal zit, want ik snap dit niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhh..... ik ben zelf in het bezit van die LG1710B(U). Moest het waar zijn wat die testen beweren een response time van meer dan 30ms, dan moet ik toch gjosting hebben in ieder spel. Ik kan je echt verzekeren dat ik niets maar dan ook niets merk van ghosting in UT2003 etc......
Enig nadeeltje aan dit scherm is dan zwart niet echt meer zwart is in de rechter onderhoek (ca. 2cm op 2cm is het eerder donkergrijs).
Anders is het een topscherm. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Ik heb zelf een BenQ FP767 besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de specs bekeken, maar dat zegt me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

henksnap schreef op 25 March 2003 @ 21:29:
[...]

Software? Die haal je toch van de site?
WinXPpro vertelde dat de oude (standaard) beter was dan de nieuw gedownloade software.(Begrijp er niets van)
of doe ik iets verkeerd ?
Ja heb van site gehaald... Ook hier geeft ie aan dat het oude beter was... Nou ja .... boeie hij werkt en hij werkt goed :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het draagt misschien niets bij tot het topic maar:

Ik heb een laptop van compag 2.66mhz p4, 512 ddram, ati met 64mb en nog nooit ghosting gehad ofzo.
Enige nadeel hij geraakt maar op 1024*768 (15inch tft).
Ik ga de specs eens zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde goeie verhalen over de AL732 - 17" van acer, maar weet iemand wat over de
AL922 - 19". Hoe is die bij het gamen, er staat 25ms response time. Nou game ik niet eens zo veel, maar als ik game moet het natuurlijk wel redelijk zijn. Maar heb een groot scherm voornamelijk voor m'n werk nodig, maar voor gamen is het natuurlijk ook leuk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op 26 March 2003 @ 10:50:
DAMN IK BEN BLIJ! soz voor de shout :+

Ik heb bij de aldi een 15" gekocht (eigenlijk wilde ik er 2 en eigenlijk ook nog 17" maar ze waren allemaal uitverkocht in 1 uur tijd :S ).
[afbeelding]
Met het tooltje ( http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ ) kreeg ik bovenstaand resultaat toen ie 10 minuutjes aanstond. Ik zie geen ghosting en hij was ook pixel perfect :)
En dat allemaal voor €269,=
Is dit een foto of een screenshot?

In het algemene topic aldi en lidl aanbiedingen zag ik dat ook, en toen zei iemand dat het een screenshot was. 8)7
Als het idd een screenshot is kan je geen waarde hechten aan dat plaatje.

ps. Volgens mij heb je een screenshot gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~otterta/tfta.jpg

Hier mijn piccie van mijn desktop :) Ff alle zooi aan de kant geschoven :). Ik moet de rest van de kamer nog opknappen , maar you get the point :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Eth3r3al schreef op 26 maart 2003 @ 16:51:
[afbeelding]

Hier mijn piccie van mijn desktop :) Ff alle zooi aan de kant geschoven :). Ik moet de rest van de kamer nog opknappen , maar you get the point :)
En toch had een zwarte hitachi hier beter gestaan. ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

certefied schreef op 26 maart 2003 @ 20:58:
[...]

En toch had een zwarte hitachi hier beter gestaan. ;) >:)
Als je mijn case ziet denk ik dat je wel andere gedachten krijgt ;) Ik heb nm ook een grijze case... Grijs/zwart combi dus :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 16:37:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.elitewarriors.nl/ghosting.jpg

Is dit een foto of een screenshot?

In het algemene topic aldi en lidl aanbiedingen zag ik dat ook, en toen zei iemand dat het een screenshot was. 8)7
Als het idd een screenshot is kan je geen waarde hechten aan dat plaatje.

ps. Volgens mij heb je een screenshot gemaakt
Het is geen van beide ... kon m.i. ook niet, voorbeeld is ideale voorstelling van hoe het zou moeten zijn ... hij's tijdloos en totaal in slechts 2 kleuren (zw en wit) .. je zou normaal altijd iets beweging moeten zien .. die blokjes vliegen met een rotgang over je scherm :P

Het is een ge-hotlinked plaatje van een website >:) :X

http://www.elitewarriors.nl/ghosting.jpg om pssies te zijn .... ;)

Voor de gein maar weer eens een plaatje van mijn ex-CRT :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/e.wester/aaaaarrrch/GoT/ghostingCRT.gif

LG 775FT Flatron 17"

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Nou, vandaag dan wederom een goede test kunnen uitvoeren.
We hadden 2 LG's 1710B monitoren gekregen en 6 ACER AL732's.
De LG's eerst maar eens getest.
In windows perfect beeld welliswaar op 100%/100% voor contrast en brightness maar zeer goed.
Daarna kingpin getest. Hiermee test ik telkens de schermen vanwege sommige donkere hoeken in die game.
De LG was dus absoluut te donker en er viel dan ook niet echt goed op te gamen.
Daarna de ACER aangesloten. Identiek hetzelfde probleem.
Welliswaar heeft de ACER een hogere contrast en brightness, maar ook hier viel niet mee te gamen.
Ik heb dus 5 ACER's uitgepakt en getest. Allemaal geen dode pixels, maar wel het slechte donkere beeld in games of films.
Dit zowel analoog als digitaal en op verschillende grafische kaarten getest. (Ti4200/9700pro radeon)
We hebben zo'n 4 weken geleden 2 ACER's gehad die wel perfect waren. Vandaar ook mijn positieve beoordeling.
Nu met deze 6 stuks is mijn beoordelen helemaal teniet gedaan.
Momenteel heb ik een van deze ACER's op mijn eigen PC aangesloten en het ligt dus absoluut niet aan de grafische kaart.
Het lijkt er sterk op dat er een ander paneel of hetzelfde paneel maar uit een andere fabriek van AUoptronics komt aangezien de eerdere 2 ACER's wel alle donkere conturen weer konden geven.
Morgen zullen we eens contact met ACER opnemen om te kijken wat deze hierop zullen zeggen.
Wij vinden het niet acceptabel om zo'n 'gamers' monitoren met zo'n donker beeld te kunnen aanbieden aan onze 'gamers' klanten.
Natuurlijk begrijp ik dat als ik aan iemand hier vraag of zijn monitor dit zelfde probleem heeft dat er niet veel mensen zullen zeggen, ja dit herken ik ook bij mijn monitor.
Ik draai echt lang genoeg mee in dit vak om dit soort verschillen direct op te merken. Er klopt gewoon iets duidelijk niet aan deze serie.
Om een beetje redelijk beeld in games te krijgen moet je de contrast en brightness beide op 100% zetten wat absoluut in windows niet uitziet. Mijn collega heeft dus 1 van die goeie monitoren thuis staan en heeft deze op minder dan 50% staan bij games en heeft dus perfect beeld met alle conturen.
Ook in windows zelf lijkt het beeld goed, maar plaatjes met donkere hoeken of gedeelten zijn gewoon helemaal zwart en zonder duidelijke grijstinten.
De enige manier wanneer het beeld echt goed is, dat is als met geheel van bovenaf op het scherm kijkt. Maw. het lijkt alsof de panelen verkeerd om gemonteerd zitten. (kan natuurlijk niet zo eenvoudig, maar het lijkt wel zo.)
Vreemd maar echt blij ben ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik blijf die Acer een mooi scherm vinden, maar ben toch enigszins blij dat ik deze toch niet genomen heb, na het lezen van je bevindingen, Rick. Niet dat Hitachi nou zo perfect is met die donker-tinten, maar omdat ie uitgebreid getest is door Tom en de reactie hierop zo enthousiast was, ben ik op die Hitachi (cml174sxwb) overgegaan, welke ik overigens vandaag met de post verwacht! :). Hitachi schijnt ook enige prob's te hebben met die donker-tinten, maar als ik de review van Tom moet geloven, zijn ze meer positief dan negatief over dit scherm, ook de mensen alhier die deze Hitachi hebben, heb ik nog niet echt horen klagen m.b.t. die donker-tinten, dus ik heb er toch wel vertrouwen in dat het allemaal wel meevalt ;).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 26 March 2003 @ 16:51:
[afbeelding]

mag ik vragen waar ( winkel ) je deze monitor hebt gekocht ? en misschien voor hoeveel ?
ik ben namelijk op zoek maar precies de zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiiittt, een vriend van me heeft sinds gisteren de ADI A715 gekocht voor maar 473 euro!!! Echt een super mooi scherm, is in hoogte verstelbaar, heeft USB in de voet en speakers (ik haat speakers, maar in de voet boeit niet) en de kwaliteit is ook perfect van het beeld, er zat ook een DVI kabel bij (heeft bijna geen enkele TFT fabricant erbij) en dat voor zo weinig geld, zelf vind ik mijn Hitachi nog net iets mooier, maar die is ook 100 euro duurder. Hij is trouwens zilver/zwart terwijl de plaatjes altijd wat groen lijken, het is echt een topper.
Mijn top 3 (zeker in combinatie met cordless desktop optical van logitech):
1. Hitachi 174SWX
2. ADI A715
3. Acer of Samsung (beiden geen ervaring,maar vanwege reviews etc)

BTW Hij had em gekocht bij ITwebwinkel, maar dat is gewoon TFTwinkel van vroeger, blijkbaar gaan ze meer verkopen, iemand ervaringen mee? Misschien neem ik wel een dual monitor, maar daar heb ik zelf ook geen ervaring mee, heb je dan aan vga en DVI genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Bij die Hitachi zit ook standaard een DVI-kabel hoor! ;) Ik heb die Hitachi ook bij de TFTwebwinkel gekocht (1e keer) en ik ben prima geholpen. De bestelling was niet helemaal goed gegaan (was niet geactiveerd ofzo), even een belletje en het was in orde. Levering is echt razend snel, ik heb 'm maandagavond besteld (zeg maar: dinsdag, omdat m'n bestelling mis was gegaan) en vandaag wordt ie aan huis geleverd, echt super! :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Ziet er goed uit die alleen het scherm... Off topic: kun je die wallpaper ff linken ;)

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 09:11:
Shiiittt, een vriend van me heeft sinds gisteren de ADI A715 gekocht voor maar 473 euro!!! Echt een super mooi scherm, is in hoogte verstelbaar, heeft USB in de voet en speakers (ik haat speakers, maar in de voet boeit niet) en de kwaliteit is ook perfect van het beeld, er zat ook een DVI kabel bij (heeft bijna geen enkele TFT fabricant erbij) en dat voor zo weinig geld, zelf vind ik mijn Hitachi nog net iets mooier, maar die is ook 100 euro duurder. Hij is trouwens zilver/zwart terwijl de plaatjes altijd wat groen lijken, het is echt een topper.
Mijn top 3 (zeker in combinatie met cordless desktop optical van logitech):
1. Hitachi 174SWX
2. ADI A715
3. Acer of Samsung (beiden geen ervaring,maar vanwege reviews etc)

BTW Hij had em gekocht bij ITwebwinkel, maar dat is gewoon TFTwinkel van vroeger, blijkbaar gaan ze meer verkopen, iemand ervaringen mee? Misschien neem ik wel een dual monitor, maar daar heb ik zelf ook geen ervaring mee, heb je dan aan vga en DVI genoeg?
En 30 dagen "pixel perfect garantie" , ook niet onbelangrijk !

Heb je er toevallig nog een fotootje van gemaakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha nee, zal ik vragen of hij er 1 kan maken?? Hij is volgens mij geen lid hier, maar heeft wel een camera, hij kan em gewoon mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Verkeerde post :)

[ Voor 102% gewijzigd door ephymerous op 27-03-2003 13:22 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 08:44:
[...]

mag ik vragen waar ( winkel ) je deze monitor hebt gekocht ? en misschien voor hoeveel ?
ik ben namelijk op zoek maar precies de zelfde
Bij lokale pc-boer voor 600+ euro... Maar als ik de pc daar kocht kreeg ik btw terug van me pa , dus 522 euro excl. Dat vond ik dus wel best :)
Il Ljama schreef op 27 March 2003 @ 09:27:
[...]

Ziet er goed uit die alleen het scherm... Off topic: kun je die wallpaper ff linken ;)
http://216.12.210.203/~ad...ey_3202003114648AM846.jpg

Dat is em dacht ik :) Anders ff @ www.desktopgirls.com kijken :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkruid71 schreef op 26 March 2003 @ 12:10:
Ik heb zelf een BenQ FP767 besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de specs bekeken, maar dat zegt me niet zoveel.
hmm, ja, ik ken hte scherm verder niet. voor voor sn prijs (onder de 500euro in de pricewatch) zien de specs er wel goed uit. met 16m/s moet je er toch redelijk op kunnen gamen. het is verder niet moedersmooiste onde de tft's maarja je kan niet alles hebben. ben wel benieuwd naar je ervaringen er mee.

voor geintresseerde: http://www.benq.nl/Produc...t=182&page=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En 30 dagen "pixel perfect garantie" , ook niet onbelangrijk !

Heb je er toevallig nog een fotootje van gemaakt? :P
Zie deze pagina (-:

Als ik zo eens wat rondblader in dit draadje (aangezien m'n 17" CRT onderweg naar z'n einde is )-:) lijkt het wel een bijzonder interessant apparaatje .. 16ms responstijd, d-sub & dvi aansluiting .. voor 488,- (inc) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren bij mycom de lg flatron L1710S gekocht. Mocht hem bij aankoop zelfs testen of hij dode pixels had en of hij werkelijk maar 20 ms totale responstijd had. De responstijd klopt wel naar mijn mening. Heb 3dmark2001 laten draaien en unreal 2003 gespeeld, geen ghost effect. De helderheid is ook goed bij deze monitor. Heb er goed mee kunnen gamen, speel veel wolfenstein en daar is het nogal donker, maar deze tft heeft er geen problemen mee :)
Alleen jammer is dat ik na 2 uur gamen mijn eerste half dode groene pixel kreeg :( en na 5 uur kwam er nog een licht grijze bij. Ik hoop dat het zo blijft anders ga ik hem nog omwisselen bij mycom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Dat is em dacht ik :) Anders ff @ www.desktopgirls.com kijken :)
Thanx :) Ik overweeg zwaar dit scherm te kopen. Ziet er superstrak uit! _/-\o_

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ADI A715 is idd interessant. Maar ik zag staan:

Viewing Angle(H x V) 140 x 140 dat is wel minder dan die Acer en Hitachi die zijn 160x160
Vraag me af of dat te merken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen las ik dat tftwinkel de ADI A715 in huis had, daarna gelijk gebeld. Vanmiddag opgehaald, en nu ben ik de trotse eigenaar van deze tft.

Even een korte review:

Inhoud doos: tft-scherm :) d-sub en DVI-kabel, geluids- en USB-kabels. En een boekje en CD van ADI. Er zat alleen geen handleiding van de monitor bij. Maar gelukkig ook geen dode pixels :*)

Design: Mooi zilvergrijs omhulsel, met kleine randen, grote stevige voet, met daarin de speakers en de andere aansluitingen. Tevens is het mogelijk om de monitor helemaal plat op te klappen.

Beeldkwaliteit: Erg goed. heel scherp, goede lichtopbrengst, de standaardinstellingen vond ik al prettig. Daarom heb ik er verder niet al te veel mee gedaan. Alleen bij een zwart scherm lijkt de onderkant iets groenig, maar dat kan ook aan de instellingen liggen. Draai hem trouwens nog niet op DVI, dus ik weet niet of dat beter is.

Kijkhoek: in het vorige bericht werd iets gezegt dat de kijkhoek minder is, maar hier is niks van te zien. Het is veel beter dan dat ik verwacht had. Je kan van elke hoek goed meekijken met een minieme verandering van de helderheid, het wordt alleen wat "creme-achtiger"

Ghosting: de test met de blokjes gedaan, en daar is geen sprake van ghosting, er is niks te zien in deze test. Daarna MOHAA het level "snowy park" gedaan. Maar daar is ook geen ghosting te zien. Ook nog UT 2003 gedaan, en daar kwamen de kleuren heel mooi tot hun recht, echt fantastisch. Hier ook geen last van ghosting.

Ik heb ook nog een "avond of nacht missie" in Delta Force Black Hawk Down gespeeld. Gisteren speelde ik dat level op een CRT met een nachtkijker |:( omdat ik het niet goed kon zien :) Maar nu was dat totaal niet nodig. Ik ben ook nog niet iets tegengekomen waar ik de donkere kleuren niet kon onderscheiden, weet iemand een spel waar je dat goed mee kan testen? Maar volgens mij zit dat ook wel goed bij dit scherm.

Even nog wat over tftwinkel: ben er goed geholpen, was geen probleem om het zo op te halen. Toen ik thuiskwam had ik wat problemen met uitklappen, even gebeld naar tftwinkel, dat was geen probleem, en weer goed geholpen.

Eindconclusie: Een tevreden tft-winkelbezoeker, en een tevreden en trotse ADI A715 gebruiker. Het scherm is voor deze prijs (488 euro ivm stijging dollar) een echte aanrader.

ps. De foto's hoop ik ook nog te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vanplan om een TFT 15" monitor te kopen maar ik weet mijn god niet welke.. mijn Budget is 350 euro
ik had zelf deze in mijn oog:

LG L1510S res: 30ms reso: 1024 x 768 - 75Hz inkijk: h120. v120 contr. 350:1 prijs: 459,-

iiyama bx3814UT res: 30ms reso 1024x786 inkijk 120. v 100 contr 300:1 prijs: 349,-

Lg ftf 1501 reso: 30ms reso 1024x786 Inkijkhoek: 120/140 Contrast: 350:1 prijs: 299,-

dus ook om een beetje te gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb de Aldi TFT (Medion) Voor €270,= En ik heb in ut2003 geen ghosting kunnen ontdekken. Ik ben echt tevreden erover. Een aanrader dus.

Op de vorige blz hadden ze het over mijn plaatje.. ja dat is een screenshot dom van mij |:(

Iig is het wel zoals het eruitziet bij mij :P dus das weer lekker. Ik zal morgen ff met de digicam een pic maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Roeligan op 27-03-2003 18:51 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 15:49:
[...]

hmm, ja, ik ken hte scherm verder niet. voor voor sn prijs (onder de 500euro in de pricewatch) zien de specs er wel goed uit. met 16m/s moet je er toch redelijk op kunnen gamen. het is verder niet moedersmooiste onde de tft's maarja je kan niet alles hebben. ben wel benieuwd naar je ervaringen er mee.

voor geintresseerde: http://www.benq.nl/Produc...t=182&page=specifications
Krijg hem als het goed is morgen. Ik ben ook benieuwd. Hoop dat ik er lekker op kan gamen en andere dingen doen zonder koppijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

tis niet echt volgens de rules misschien, maar...

wat kan iemand mij adviseren voor ± 550 euro
- voor gaming
- 17"

is beetje haast bij omdat ik mijn huidige CRT voor leuk prijsje kan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 16:05:
[...]

Zie deze pagina (-:

Als ik zo eens wat rondblader in dit draadje (aangezien m'n 17" CRT onderweg naar z'n einde is )-:) lijkt het wel een bijzonder interessant apparaatje .. 16ms responstijd, d-sub & dvi aansluiting .. voor 488,- (inc) !
Wel vaag dat hier: http://www.adi.com.tw/pro_lcd.htm andere specs staan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de contrast ratio en vergelijk die met de adi.nl site :?

Waar kun je hem trouwens voor 488 euro krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 20:23:
[...]

Wel vaag dat hier: http://www.adi.com.tw/pro_lcd.htm andere specs staan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de contrast ratio en vergelijk die met de adi.nl site :?

Inderdaad een beetje vaag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op 27 March 2003 @ 20:40:
[...]

Inderdaad een beetje vaag ja.
Ik heb al een mailtje naar ze verzonden met de vraag hoe dit komt en wat nou de werkelijke waarde is :)

Ik heb ook nog even andere adi sites bekeken en daar staat iedere keer 450 : 1. Dus ik denk dat die waarde wel zal kloppen. Alhoewel ik op een site van een pc-boer weer 300 : 1 zag staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:23:
ik ben vanplan om een TFT 15" monitor te kopen maar ik weet mijn god niet welke.. mijn Budget is 350 euro
ik had zelf deze in mijn oog:

LG L1510S res: 30ms reso: 1024 x 768 - 75Hz inkijk: h120. v120 contr. 350:1 prijs: 459,-

iiyama bx3814UT res: 30ms reso 1024x786 inkijk 120. v 100 contr 300:1 prijs: 349,-

Lg ftf 1501 reso: 30ms reso 1024x786 Inkijkhoek: 120/140 Contrast: 350:1 prijs: 299,-

dus ook om een beetje te gamen.
Belinea 10 15 56: 25ms 1024x768 inkijkhoek 140/120 contrast: 350:1 prijs: 313,-
Afbeeldingslocatie: http://www.belinea.com/include/data/101556_111502/101556_111502xl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~toolbar/belinea%20101556.jpg
Ik heb hem hopelijk over een weekje :9. Ook niet onbelangrijk want ik wil er uiteindelijk 3 naast elkaar; randjes zijn aan de zijkant 2,2cm (en hij is digitaal/analoog _/-\o_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Vos schreef op 27 March 2003 @ 20:22:
tis niet echt volgens de rules misschien, maar...

wat kan iemand mij adviseren voor ± 550 euro
- voor gaming
- 17"

is beetje haast bij omdat ik mijn huidige CRT voor leuk prijsje kan verkopen
De Acer AL732 zit zo rond die prijs :) Dat is een topscherm :) Zie vorige pagina van mijn bevindingen :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

maar Rick2001 had er 6 getest en die waren stuk minder dan de vorige die hij gezien had...das wel minder natuurlijk...als het een bepaalde serie is en het kan easy opgelost worden dan is het geen prob natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Vos schreef op 27 March 2003 @ 21:26:
maar Rick2001 had er 6 getest en die waren stuk minder dan de vorige die hij gezien had...das wel minder natuurlijk...als het een bepaalde serie is en het kan easy opgelost worden dan is het geen prob natuurlijk
Tja , het is altijd wel een beetje gokken denk ik , maar als je er een koopt zo ik zeker voor die gaan.. En niet alleen omdat ik er zelf ook 1 heb :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

hoor van wat mensen dat je de vertraging in games toch echt wel merkt...
zal eens wat winkels langs gaan en kijken wat die erop draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
De posts blijven komen.. het is zelfs alweer tijd voor een deel 4. Wie voelt zich geroepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 20:23:
[...]

Odd! Ik heb 'm net besteld @ tftwebwinkel.nl voor 488. Daar staan trouwens dezelfde waarden als op adi.nl, dus ik denk dat het allemaal wel goed zal zitten (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 21:13:
[...]

Belinea 10 15 56: 25ms 1024x768 inkijkhoek 140/120 contrast: 350:1 prijs: 313,-
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem hopelijk over een weekje :9. Ook niet onbelangrijk want ik wil er uiteindelijk 3 naast elkaar; randjes zijn aan de zijkant 2,2cm (en hij is digitaal/analoog _/-\o_)
Hmm, ziet er impressive uit. Ben benieuwd naar je ervaringen, ben namelijk naar een soortgelijk scherm op zoek.

Zie ook steeds de Acer AL532, het kleine broertje van de 732. Kan ik daar ongeveer hetzelfde van verwachten of is die kwaliteit een stuk minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Nou , ik heb dan maar een nieuwe geopend :) Hopelijk is de post uitgebreid genoeg :)

TFT/Gamen - the final episode part 4.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.