nee. hij heeft GEIl besteld.. niet ocz.. (lezen he)
Zij die cores nou unlocked op de Kt333 chipset, ik lees van alles maar de ene zegt dit en de andere dat, wie weet het nou echt ? !!
Ze zijn ook unlocked bij de KT33, maar de MP gaat maar tot 12.5caspergt schreef op 28 januari 2003 @ 17:00:
Zij die cores nou unlocked op de Kt333 chipset, ik lees van alles maar de ene zegt dit en de andere dat, wie weet het nou echt ? !!
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Gipsy King schreef op 28 januari 2003 @ 15:55:
ik helemaal blij vandaag al me nieuwe spullen binnen , ook me xp 2100+ toro B van gistron ,
ze hadden me een 2100+ AIUHB 51 beloofd, krijg ik GVD een 2100+ AIRCB 39
stomme kut gistron,
maar me GEIl PC3700 OWNED !!!!!!
Hoe weet je nou dat het owned? Het heeft nog niet eens gedraaid
Tja mischien wel. maar wel bagger maar ik probeer wel ff week 50 te regelenVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 17:17:
[...]
Hoe weet je nou dat het owned? Het heeft nog niet eens gedraaid
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb misschien een stom probleempje, Ik hab namelijk een a7n8x deluxe gekocht met daarop een AMD XP 2200+. Nou zijn standaard alle L1 bruggen verbonden maar ik krijg hem niet hoger geclocked of liever nog de bussnelheid omhoog. Ik gebruik twinmoss pc3200 dus dat moet snel genoeg zijn. iemand die iets weet?
Dwhite
Is de 1700+ jiugb0251xpmw beetje goed?
of is dat weer een brakke core
of is dat weer een brakke core
[ Voor 35% gewijzigd door Intronic op 28-01-2003 17:45 ]
Mijn AXP 1700+ :
JIUCB 0251
Deed laatst nog 11.5X171 Mhz = 1966.5 @ V 2.00
Nog niet echt verder geprobeerd... maar hij was wel uren stabiel, en 3d Mark 2001 SE stabiel ( dat wil wat zeggen ). Dit met PC2100 Micron/Crucial, alleen zodra ik de FSB op 172 zet boot ie niet meer... ik denk dat mijn mem. de bottleneck is ( duh
) en ik heb maar een simpele luchtkoeling TT Volcano 7+ erop zitten... Hij werd toen 55 C idle op de laagste stand.
Maarja, ik krijg binnenkort h2o dus dat wordt beesten
JIUCB 0251
Deed laatst nog 11.5X171 Mhz = 1966.5 @ V 2.00
Nog niet echt verder geprobeerd... maar hij was wel uren stabiel, en 3d Mark 2001 SE stabiel ( dat wil wat zeggen ). Dit met PC2100 Micron/Crucial, alleen zodra ik de FSB op 172 zet boot ie niet meer... ik denk dat mijn mem. de bottleneck is ( duh
Maarja, ik krijg binnenkort h2o dus dat wordt beesten
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Ok me AMD systeem draait

Na ff een beetje spelen zit ik op 2430 mhz
Zal vanavond verder proberen
Turn it off and on again.
netjesSmokeyTheBandit schreef op 28 januari 2003 @ 17:57:
Ok me AMD systeem draait![]()
weet jij misschien of jiugb 0251 een overclockbeesje is?
ehmm ja denk wel ong 2.2 / 2.25 met een beetje spelenIntronic15 schreef op 28 January 2003 @ 17:58:
[...]
netjes
rond de 2.2 GHz met goede luchtkoeling waarschijnlijk, en binnen een paar minuten 2x hetzelfde vragen is redelijk irritantIntronic15 schreef op 28 January 2003 @ 17:58:
[...]
netjes
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja sorry, moest ff snel weten 
okay bedankt, bestel ik er nu eentje
Ik zie in je sig dat je al een JIUHB hebt, de JIUGB is voor een 2e PC dan neem ik aan? een HB upgraden naar een CB is namelijk niet echt nuttigIntronic15 schreef op 28 januari 2003 @ 18:01:
Ja sorry, moest ff snel weten
AXDA 2100 DUT3C
AIUHB 0250 MPMW
bij powerline voor 123 euro.. voor de liefhebbers.
AIUHB 0250 MPMW
[ Voor 56% gewijzigd door Semetrix op 29-01-2003 18:25 . Reden: extra specs ]
GB* is het nog altijdChakotay schreef op 28 January 2003 @ 18:07:
[...]
Ik zie in je sig dat je al een JIUHB hebt, de JIUGB is voor een 2e PC dan neem ik aan? een HB upgraden naar een CB is namelijk niet echt nuttig
Hier een screenie 

Vcore klopt niet helemaal
Is 2.05 V
Zal morgen ff de VDD mod erop doen
Dan wel de 200 +
Vcore klopt niet helemaal
Is 2.05 V
Zal morgen ff de VDD mod erop doen
Dan wel de 200 +
[ Voor 43% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 28-01-2003 18:45 ]
Verwijderd
Zonet was het 3700Gipsy King schreef op 28 January 2003 @ 17:13:
ja ik gad geil pc 3500 c2 t1 platinum gekocht ,
www.ledos.nl heeft ze op voorraad
groeten dave

Kun je niet eens benchen op 2500mhz??SmokeyTheBandit schreef op 28 januari 2003 @ 18:44:
Hier een screenie
[afbeelding]
Vcore klopt niet helemaal![]()
Is 2.05 V
Zal morgen ff de VDD mod erop doen![]()
Dan wel de 200 +![]()
En idd cpuz leest de vdd uit en niet de vcore. Bugje
BlaBlaBla
Me MP kan niet hoger en de FSB ook niet dus einde verhaal.....Strider schreef op 28 January 2003 @ 20:36:
[...]
Kun je niet eens benchen op 2500mhz??
En idd cpuz leest de vdd uit en niet de vcore. Bugje
Enige oplossing is ander ram (wat eraan komt
zal je zien dat morgen bij mij ook een 2100+ binnen komt voor een gast waarvoor ik pctje bouw.. dat die wel uit week 51 komt .... terwijl die niet gaat ocenGipsy King schreef op 28 januari 2003 @ 15:55:
ik helemaal blij vandaag al me nieuwe spullen binnen , ook me xp 2100+ toro B van gistron ,
ze hadden me een 2100+ AIUHB 51 beloofd, krijg ik GVD een 2100+ AIRCB 39
stomme kut gistron,
maar me GEIl PC3700 OWNED !!!!!!
Goed, ff een kleine update van mij:
Proc:
---------
AMD XP 1800+ T'Bred B JIUCB
Cooling:
---------
Waterkoeling van Tha_Mafkees met Black Ice Pro rad
Temps:
---------
Met 120mm fan op 7v:
34 idle, 43 stressed
Fans uit:
39 idle, 48 stressed
Snelheid:
---------

Helaas nogal instabiel.. maar ik heb nog niet echt een idee of het aan mijn proc ligt...
Proc:
---------
AMD XP 1800+ T'Bred B JIUCB
Cooling:
---------
Waterkoeling van Tha_Mafkees met Black Ice Pro rad
Temps:
---------
Met 120mm fan op 7v:
34 idle, 43 stressed
Fans uit:
39 idle, 48 stressed
Snelheid:
---------
Helaas nogal instabiel.. maar ik heb nog niet echt een idee of het aan mijn proc ligt...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
't is een CB, dan is 2133 goed hoor
, je zal wel op 2000mhz (of hoger) stabiel kunne draaien
vergeten...Q-bone schreef op 28 januari 2003 @ 21:32:
wat voor voltage draai je?
1,85 ongeveer.. dan boot hij gewoon.. veel lager wil hij niet.. als ik het voltage nog meer verhoog maakt het nauwelijks verschil...
Dram op 2,9v...
edit..: 1700+700 is nog altijd 2400 bij mij
[ Voor 8% gewijzigd door Bluppy2 op 28-01-2003 21:47 ]
Als het met een hoger voltage ook niet verder wilt kan het misschien ook nog je moederbord zijn. 8KHA+ is een erg leuk bord, maar toch al weer wat ouder... Ik weet niet uit mn hoofd of ze de 200 MHz FSB aankunnen, en de mijne word op het moment geRMAt dus kan het ook niet proberenbluppy2 schreef op 28 januari 2003 @ 21:45:
[...]
vergeten...
1,85 ongeveer.. dan boot hij gewoon.. veel lager wil hij niet.. als ik het voltage nog meer verhoog maakt het nauwelijks verschil...
Dram op 2,9v...
Al geprobeert met een hogere MP en lagere FSB? Mijn JIUCB gaat namelijk harder met lucht, terwijl jij water hebt.
ff mijn specs geupdateChakotay schreef op 28 January 2003 @ 21:49:
[...]
Als het met een hoger voltage ook niet verder wilt kan het misschien ook nog je moederbord zijn. 8KHA+ is een erg leuk bord, maar toch al weer wat ouder... Ik weet niet uit mn hoofd of ze de 200 MHz FSB aankunnen, en de mijne word op het moment geRMAt dus kan het ook niet proberen
Al geprobeert met een hogere MP en lagere FSB? Mijn JIUCB gaat namelijk harder met lucht, terwijl jij water hebt.
het is geen 8kha+ meer, maar een 8rda+
ik wacht nog ff tot ik mijn goede harde schijf weer terug heb.. dit gepruts op een 5400rpm schijf vind ik maar niks.. dan kijk ik wel verder..
edit: ik dacht dat de MP van een T'bred B alleen naar beneden bij te stellen was zonder unlock, of heb ik dat mis?
[ Voor 8% gewijzigd door Bluppy2 op 28-01-2003 22:44 ]
Verwijderd
Ahum correctie van deze post 
Ik heb geen JIUGB (
) maar een AIUGB.
Ach ja ik zit toch wel lekker hoog, ben nu aan het wachten op mijn PC3200 mem, coolermaster heatpipe koeler en de Asus GeForce4 Ti4200
Gaaaaaaaaaan met die banaan 
/me heeft het geheugen aan zn broertje terug moeten geven dus de XP2100+ staat atm beetje te wachten met de hersens eruit
Ik heb geen JIUGB (

Ach ja ik zit toch wel lekker hoog, ben nu aan het wachten op mijn PC3200 mem, coolermaster heatpipe koeler en de Asus GeForce4 Ti4200
/me heeft het geheugen aan zn broertje terug moeten geven dus de XP2100+ staat atm beetje te wachten met de hersens eruit
weet iemand hoe het zit me die zoals iemand hier noemde een pci/agp lock op mainboard , dan als ik die aan zet kan ik dan hoger mainboard is Epox 8rda ( laatste bios )
waar kan ik die vinden ?
waar kan ik die vinden ?
Voor de liefhebbers: Computerland Eindhoven heeft nog een verzameling XP 2400+'en liggen met AIUHB 0248 core. Zelf heb ik zoeentje ook van hen liggen, maar die draait nog niet, mijn MSI K7T266 Pro trekt em niet (zwart beeld) en mijn Epox EP-8RDA+ zwerft nog ergens bij de TPG... 

Als de PCI-bus namelijk op hogere of lagere snelheid gaat lopen gaan veel PCI kaarten een beetje vreemd doen, aan een AGP slot moet je overigens ook niet teveel frunniken omdat videokaarten daar soms ook niet zo vrolijk van worden...

Een Epox 8RDA(+) bord heeft een PCI/AGP lock op 33/66 MHz respectivelijk. Aan die PCI-lock valt niets te veranderen (wat heeeeel fijn is), maar met die AGP snelheid kun je nog leuk spelenBc Hoogvliet schreef op 28 January 2003 @ 22:46:
weet iemand hoe het zit me die zoals iemand hier noemde een pci/agp lock op mainboard , dan als ik die aan zet kan ik dan hoger mainboard is Epox 8rda ( laatste bios )
waar kan ik die vinden ?
Als de PCI-bus namelijk op hogere of lagere snelheid gaat lopen gaan veel PCI kaarten een beetje vreemd doen, aan een AGP slot moet je overigens ook niet teveel frunniken omdat videokaarten daar soms ook niet zo vrolijk van worden...
[ Voor 62% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-01-2003 22:52 . Reden: uitleg ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb ook een JIUCB 0250 (1800+) maar die wil eigenlijk ook niet echt stabiel over de 2100.... 2090 geen probleem, en 2093 ook niet(beetje spelen met mp's) en 2.15V erop helpt ook niet veel.... temps zijn goed, hooguit 48C stressed (watergekoeld)Chakotay schreef op 28 January 2003 @ 21:49:
[...]
Als het met een hoger voltage ook niet verder wilt kan het misschien ook nog je moederbord zijn. 8KHA+ is een erg leuk bord, maar toch al weer wat ouder... Ik weet niet uit mn hoofd of ze de 200 MHz FSB aankunnen, en de mijne word op het moment geRMAt dus kan het ook niet proberen
Alleen dit is wel met 180+ fsb's.... zou het idd helpen om de mp te verhogen en de fsb te verlagen, in de zin van: je komt dan verder
I love watercooling
AGP lock? stukje onder de geheugentimings, staat standaard op Auto.Bc Hoogvliet schreef op 28 January 2003 @ 22:46:
waar kan ik die vinden ?
Wat de PCI precies doet is niet duidelijk, of gelocked op 33, of de helft van de AGP.
Neuh, MHz is MHz, maakt voor de limiet van de CPU niet echt uit hoe ze tot stand komen.Garrett schreef op 28 januari 2003 @ 22:49:
[...]
Ik heb ook een JIUCB 0250 (1800+) maar die wil eigenlijk ook niet echt stabiel over de 2100.... 2090 geen probleem, en 2093 ook niet(beetje spelen met mp's) en 2.15V erop helpt ook niet veel.... temps zijn goed, hooguit 48C stressed (watergekoeld)
Alleen dit is wel met 180+ fsb's.... zou het idd helpen om de mp te verhogen en de fsb te verlagen, in de zin van: je komt dan verder
Bij mij houd het rond de 50° ook op trouwens, temp bij 2150-2175 MHz is rond de 45°.
Tsja, met m'n radiator in ijswater gedompeld (
) kreeg ik zelfs m'n AIUGA 0241 op 2150MHz alleen da's niet echt reëel omdat ijs smelt (joh
) en de temps dan weer stijgen

I love watercooling
Doe je netjes dan, ik kreeg een AIUGA 0245 maar tot 2 GHz met deze luchtkoeling (op 1.95V), terwijl mn week 50 juist wel weer verder gaat dan de jouweGarrett schreef op 28 January 2003 @ 23:09:
Tsja, met m'n radiator in ijswater gedompeld () kreeg ik zelfs m'n AIUGA 0241 op 2150MHz alleen da's niet echt reëel omdat ijs smelt (joh
) en de temps dan weer stijgen
Hoeveel graden scheelt het met ijswater?
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 28-01-2003 23:15 ]
Luchtkoeling is echt ruk, dan kon ik het niet af met 1.95V maar moest ik 2.05 nemen, echter met water 1.95.. dat volstaat dan.
Over de temps, die waren zo'n 38C stressed....
Maar ja stel je de situatie eens voor: een pan met water, HEEEEEL veel ijs erin en daar de radiator in mieteren en maar ijsblokjes erin blijven doen he... de slangen werden echt koud op een gegeven moment, 't is btw zo'n poseidon setje
De kamerdeur opendoen helpt ook wel wat, leuk zo'n balkon buiten, het was toen zo'n -6C buiten brrrr... dus de hele kast werd ook vrij koud...
Maar ja ik gaf 'm 2.2V dus opwarmen wou ie wel, alleen na 2160 hield ie het echt wel voor gezien.
Maar nogmaals, echt reëel is het niet, en 's zomers wordt het alleen nog maar moeilijker natuurlijk
Over de temps, die waren zo'n 38C stressed....
Maar ja stel je de situatie eens voor: een pan met water, HEEEEEL veel ijs erin en daar de radiator in mieteren en maar ijsblokjes erin blijven doen he... de slangen werden echt koud op een gegeven moment, 't is btw zo'n poseidon setje
De kamerdeur opendoen helpt ook wel wat, leuk zo'n balkon buiten, het was toen zo'n -6C buiten brrrr... dus de hele kast werd ook vrij koud...
Maar ja ik gaf 'm 2.2V dus opwarmen wou ie wel, alleen na 2160 hield ie het echt wel voor gezien.
Maar nogmaals, echt reëel is het niet, en 's zomers wordt het alleen nog maar moeilijker natuurlijk
I love watercooling
Verwijderd
Ik kan nu een 1700+ JIUCB kopen bij HMComputers, ik weet alleen niet of ik nu moet wachten op een 1700+ JIUHB... Wat denken jullie?
Ik vind het wel leuk allemaal maar ik wil de beste natuurlijk
En zoja, zijn er wel shopjes die al een 1700+/1800+ JIUHB hebben liggen?
Ik vind het wel leuk allemaal maar ik wil de beste natuurlijk
En zoja, zijn er wel shopjes die al een 1700+/1800+ JIUHB hebben liggen?
Ik zou zeker voor de HB gaan, die komt over het algemeen toch een paarhonderd MHz verder. De meeste winkels zijn door het vele gemail echter niet echt makkelijk meer met het op specifieke core leveren, omdat het teveel werk is. Goed dit topic in de gaten houden is denk ik het makkelijkste, als ze ergens gesignaleerd zijn post iemand het vanzelf wel hier
Ik wilde dus weten bij welke shops ze meestal wel de goeie OC CPU's hebben. Ben nu van plan om bij Gistron of Eynstein een AMD'tje te bestellen. Aangezien ik niet verwacht dat zij mij vertellen wat het type precies is en de week. Misschien hebben jullie advies? Ophalen is geen optie, anders ben ik voor reiskosten meer kwijt dan verzendkosten (omg. Ede).Chakotay schreef op 29 januari 2003 @ 13:10:
Ik zou zeker voor de HB gaan, die komt over het algemeen toch een paarhonderd MHz verder. De meeste winkels zijn door het vele gemail echter niet echt makkelijk meer met het op specifieke core leveren, omdat het teveel werk is. Goed dit topic in de gaten houden is denk ik het makkelijkste, als ze ergens gesignaleerd zijn post iemand het vanzelf wel hier
Het wordt een XP1700+, een 1800+ of een 2000+.
De 1700+ heeft wel de meeste waar voor je geld denk ik. Ik heb nu echter al en XP1800+ Palomino en wil toch wel een boost maken. Ik weet niet of die 1700+ dat gaat halen. Daarom wellicht een XP2000+.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
2000+ zou ik niet voor gaan, die zijn voor zover ik weet alleen maar als week 023x Tbred-A te krijgen. Een recente 1700+/1800+ Tbred-B komt zeker verder.
Ik had ook een Palomino 1800+ die 'slechts' 1750MHz trok, maar als ik zie dat ik met een redelijke JIUCB 1800+ al 2100MHz haal, dan zit ik al 350MHz boven die Palomino, en er zijn mensen die 'm met behoorlijke koeling op de 2200/2300 krijgen, dus een boost? JawelSmarron schreef op 29 January 2003 @ 13:31:
[...]
Ik wilde dus weten bij welke shops ze meestal wel de goeie OC CPU's hebben. Ben nu van plan om bij Gistron of Eynstein een AMD'tje te bestellen. Aangezien ik niet verwacht dat zij mij vertellen wat het type precies is en de week. Misschien hebben jullie advies? Ophalen is geen optie, anders ben ik voor reiskosten meer kwijt dan verzendkosten (omg. Ede).
Het wordt een XP1700+, een 1800+ of een 2000+.
De 1700+ heeft wel de meeste waar voor je geld denk ik. Ik heb nu echter al en XP1800+ Palomino en wil toch wel een boost maken. Ik weet niet of die 1700+ dat gaat halen. Daarom wellicht een XP2000+.
I love watercooling
Ik ben nog steeds nix verder gekoemn. heb em voor de gijn ff op 2.2 gezech en jah hoor pc gaat aan een voordat i klaar is met posten ligt de cpu al plat op zijn muil. ( Led display uit ) dus of cpu is gaar of mobo. ik heb dat ook na een tijd op 2.1 maar dat had ik met de cpu van martijn niet JIUHB was dat. maar okeey draai nu 2400 MHz op 1.85 volt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En dat is toch goed?Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 14:04:
Eynstein heeft alleen 1700 CB's, heb ze net gemailed.
Goed? Ja. Het beste wat er voor hetzelfde geld te krijgen is? Nee, een HB kan met wat geluk een stuk verder komen, zoals al vaker in dit topic staat.
Verwijderd
Liever HB, die zijn nog beter, maar bijna niet te vinden, heb zo onderhand al 10 winkels gemailed, mischien ga ik zelf ook maar voor de CB.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 14:29 ]
Ja, daarom. Ik denk dat Eynstein het wordt.Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 14:29:
Liever HB, die zijn nog beter, maar bijna niet te vinden, heb zo onderhand al 10 winkels gemailed, mischien ga ik zelf ook maar voor de CB.
Heej wil je aub niet me echte naam gebruikenAstennu schreef op 29 January 2003 @ 14:15:
Ik ben nog steeds nix verder gekoemn. heb em voor de gijn ff op 2.2 gezech en jah hoor pc gaat aan een voordat i klaar is met posten ligt de cpu al plat op zijn muil. ( Led display uit ) dus of cpu is gaar of mobo. ik heb dat ook na een tijd op 2.1 maar dat had ik met de cpu van martijn niet JIUHB was dat. maar okeey draai nu 2400 MHz op 1.85 volt.
Maar die van mij wil et wel
2.1 - 2.2 is geen probleem
Niet dat ik het draai want het heeft totaal geen zin omdat hij toch max 10 - 20 mhz verder wil maar de temps gaan dan wel door het dak en ook me 5V lijn zakt in als een huis
Ik kan het voltage op mijn MSI KT3 mobo niet hoger krijgen dan 1.7v. Is hier iets aan te doen? (Behalve met een voltmod?)
Heb je de nieuwste bios update al want hij moet iig wel tot 1.85 gaaneX0duS schreef op 29 januari 2003 @ 14:50:
Ik kan het voltage op mijn MSI KT3 mobo niet hoger krijgen dan 1.7v. Is hier iets aan te doen? (Behalve met een voltmod?)
Als je een Tbred-A hebt klopt dat, het voltage is op veel borden tot maximaal 0.2V boven default in te stellen. De Tbred-A draait default op 1.5V, en 1.5 + 0.2 = 1.7.eX0duS schreef op 29 januari 2003 @ 14:50:
Ik geloof dat er een trucje is waarmee je dmv het verbinden van een brug het moederbord kunt faken dat het default voltage hoger is, lees het topic (en evt de eerdere delen) even terug.
Een voltmod op je bord is natuurlijk ook een optie, dat werkt in ieder geval.
Ok, ik ga mijn CPU bestellen bij Eynstein, hopelijk gaat het een beetje lukken
1700+ is het geworden.
Verwijderd
Ik heb vandaag een 2100+ gekocht bij Maxpert met de code AIUHB 0301.
Ik heb hem nou op 2380 mhz (14 * 170 fsb) vooralsnog stabiel. @1.875 vcore
Alleen in Sisoft 2002 geeft hij aan dat het een 2700+ is en in WCPUID ook.
Hierbij maakt het niet uit op welke snelheid ik hem heb lopen.
Zou ik dan een 2700+ hebben gekregen (ze verkoper daar geen eens een 2700+)?
Anders heb ik er geen verklaring voor.
Ik heb hem nou op 2380 mhz (14 * 170 fsb) vooralsnog stabiel. @1.875 vcore
Ik heb de laatste BIOS, en ik heb een B versie (dat weet ik zeker).
SiSoft en WCPUID hebben beide nog niet echt ondersteuning voor de nForce2, de processor rating wordt daardoor niet altijd goed aangegeven.Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:07:
Ik heb vandaag een 2100+ gekocht bij Maxpert met de code AIUHB 0301.
Ik heb hem nou op 2380 mhz (14 * 170 fsb) vooralsnog stabiel. @1.875 vcore![]()
Zet hem eens op automatische klok en FSB? Als het een 2700+ is draait hij dan op 13x166. (en er staat 2700 op de CPU ipv 2100
Verwijderd
Ik heb geen nforce2!Chakotay schreef op 29 januari 2003 @ 16:25:
[...]
SiSoft en WCPUID hebben beide nog niet echt ondersteuning voor de nForce2, de processor rating wordt daardoor niet altijd goed aangegeven.
Zet hem eens op automatische klok en FSB? Als het een 2700+ is draait hij dan op 13x166. (en er staat 2700 op de CPU ipv 2100)
FF het type nr goed overgenomen. Valt hier iets leuks mee te doen?Semetrix schreef op 28 januari 2003 @ 18:22:
AXDA 2100 DUT3C
AIUHB 0250 MPMW
Semetrix schreef op 29 januari 2003 @ 18:27:
[...]
FF het type nr goed overgenomen. Valt hier iets leuks mee te doen?
Klok dat ding eens over, post je results hier en dan laat ik wel weten of het wat is
Hm, foutje, sorrry
Verwijderd
Na lang zoeken naar een HB ben ik toch maar voor de 1700 CB gegaan, hoop dat ik hem aardig hoog ga krijgen. Ga hiervoor een +8RDA epox bordje gebruiken, zal me scores hier wel posten.
Dit is nou de tienhonderduizendmiljoenkeerachtenveertigse keer dat ik dit moet zeggen !@3$^$%^$^hehe dat lucht opeX0duS schreef op 29 januari 2003 @ 14:50:
De Kt3 ultra past zich aan aan de cpu, als jou cpu een tbred is gaat die tot 1.7 v
Als je nou een tweaker bent vmod je hem, ik heb het ook gedaan, makkelijk zat pin 9 aan 7 klaar is kees, 50 k potmetertje ertussen en voila ! 2 volt op je bordje !
sorry exodus was me al voor, ik had uit frustratie meteen op quote gedrukt

[ Voor 8% gewijzigd door caspergt op 29-01-2003 19:35 ]
Helaas kan ik niet zover gaan met mijn Atlon XP 1800+, ik kom niet hoger dan 144 mhz fsb.
De voltage verhogen heb ik nog niet echt aangezeten, eerst wachten tot mijn nieuwe fannetje arriveerd
De voltage verhogen heb ik nog niet echt aangezeten, eerst wachten tot mijn nieuwe fannetje arriveerd
Jep dat zij ik ook dat die van jou hier wel 2.1 ging. Maar ik ga nu ook 2480 Mhz op 1.95 Win 2k ownzzzzzSmokeyTheBandit schreef op 29 January 2003 @ 14:37:
[...]
Heej wil je aub niet me echte naam gebruiken
Maar die van mij wil et wel![]()
2.1 - 2.2 is geen probleem
Niet dat ik het draai want het heeft totaal geen zin omdat hij toch max 10 - 20 mhz verder wil maar de temps gaan dan wel door het dak en ook me 5V lijn zakt in als een huis
eX0duS schreef op 29 January 2003 @ 14:50:
Kijk hier maar even
Ik heb die van mij daarom bij Gistron besteld, omdat ik wist dat Eynstein ze niet had. Misschien meer geluk daarQ-bone schreef op 30 januari 2003 @ 10:19:
eynstein stuurt mij vandaag cb's als het goed is, maar toch heb ik stillehoop op hb's
Vandaag wordt hij bezorgd.
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer
.
Ik kan vandaag aan een 1800+ AIUGA 0249 komen, lijkt mij een late week,
maar wel een T-bred A core. Of ga ik stad en land afzoeken naar een T-bred B uit een late week.
Overigens als ik Overclockers.com moet geloven is de AIUxx serie een high-end T-bred en de JIUxx een low-end. Volgens hun komt de High-end 'enkele honderden Mhz'en hoger' als de low-end. Of wordt dit verschil weer gecompenseert door de B core?
Misschien dat het al een keer langs is gekomen maar ik moet over een paar uur uitsluitsel geven of ik hem wel of niet neem dus alledrie de Topics nog een keer doornemen gaat helaas niet lukken.
maar wel een T-bred A core. Of ga ik stad en land afzoeken naar een T-bred B uit een late week.
Overigens als ik Overclockers.com moet geloven is de AIUxx serie een high-end T-bred en de JIUxx een low-end. Volgens hun komt de High-end 'enkele honderden Mhz'en hoger' als de low-end. Of wordt dit verschil weer gecompenseert door de B core?
Misschien dat het al een keer langs is gekomen maar ik moet over een paar uur uitsluitsel geven of ik hem wel of niet neem dus alledrie de Topics nog een keer doornemen gaat helaas niet lukken.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Volgens mij is het verschil tussen een JUIxx en AIUxx niet zo groot.
AIUxx word vooral gebruikt voor CPU's > 2100+, en JIUxx voor CPU's van 1700+ -> 2000+ oid.
En met een AIUGA 0249 zul je ook echt wel hoog kunnen overklokken, als ik jouw was zou ik sowieso nog even wachten op een T-bred B, omdat die toch wel beter zijn, alhoewel het zo veel ook weer niet scheelt.
Ik kan mijn JUICB 0251 1800+ op 2400+ laten lopen, en hij kan nog hoger, maar ben nu nog aan het testen.
AIUxx word vooral gebruikt voor CPU's > 2100+, en JIUxx voor CPU's van 1700+ -> 2000+ oid.
En met een AIUGA 0249 zul je ook echt wel hoog kunnen overklokken, als ik jouw was zou ik sowieso nog even wachten op een T-bred B, omdat die toch wel beter zijn, alhoewel het zo veel ook weer niet scheelt.
Ik kan mijn JUICB 0251 1800+ op 2400+ laten lopen, en hij kan nog hoger, maar ben nu nog aan het testen.
[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 30-01-2003 11:42 ]
eX0duS schreef op 30 januari 2003 @ 11:41:
Volgens mij is het verschil tussen een JUIxx en AIUxx niet zo groot.
Dat zie je toch echt verkerd denk ik..
Het verschil tussen JIUHB en AIUHB is niet zo groot. Tussen JIUCB en AIUHB zit een verschil van dag en nacht.
Een AIUGA 0249 zal misschien 2200Mhz halen en dan houdt het toch echt op hoor. En wachten op een Tbred B hoeft niet, want daar wordt je ondertussen in begraven
Jouw JIUCB zal ook ongeveer 2200Mhz halen, misschien iets meer. De JIUCB's zijn de slechtste B cores die er zijn zo'n beetje.
wel grappig dat we het over "de slechtste cores" hebben, terwijl ik daarmee toch nog mooi een overclock van 47% haalVerwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 11:53:
[...]
Dat zie je toch echt verkerd denk ik..
Het verschil tussen JIUHB en AIUHB is niet zo groot. Tussen JIUCB en AIUHB zit een verschil van dag en nacht.
Een AIUGA 0249 zal misschien 2200Mhz halen en dan houdt het toch echt op hoor. En wachten op een Tbred B hoeft niet, want daar wordt je ondertussen in begraven
Jouw JIUCB zal ook ongeveer 2200Mhz halen, misschien iets meer. De JIUCB's zijn de slechtste B cores die er zijn zo'n beetje.
Dit hoefde je niet bij een Palomino te proberen. Mijn XP 1600+ kreeg ik net 200mhz omhoog

bluppy2 schreef op 30 January 2003 @ 11:59:
[...]
wel grappig dat we het over "de slechtste cores" hebben, terwijl ik daarmee toch nog mooi een overclock van 47% haal(hij loopt nu op 2200mhz, zie eerdere post voor meer info
).
Dit hoefde je niet bij een Palomino te proberen. Mijn XP 1600+ kreeg ik net 200mhz omhoog
Ja, tuurlijk, ze klokken als een gek! Maar je moet het relatief zien he. 2200Mhz met een CB tegen 2500Mhz+ met een HB. Welke zou beter zijn?
Wat is de verwachting over twee/drie maanden? Zullen de 1800+ JIUGB dan beter beschikbaar zijn? Mijn eigen ervaring leert dat er toch nog veel winkels (regio Den Haag) zijn die of de AIUGA in de schappen hebben liggen of de JIUCB.
Kijk ik hoef nu op dit moment niet gelijk de beste core te hebben, als ze over twee/drie maanden beter beschikbaar wacht ik wel even met de aanschaf.
Dus ga ik door met winkels lastig te vallen en ze uit te leggen dat een T-bred een rechthoekig core heeft en door met vragen of ze anders hun leesbril willen opzetten omdat ze dat zwarte stickertje niet kunmnen lezen, of wacht ik nog even geduldig op JIUHB.
Btw, als iemand nog een goede winkel weet waar je met zekerheid een JIUHB kan krijgen schroom niet een postje te plaatsen
Kijk ik hoef nu op dit moment niet gelijk de beste core te hebben, als ze over twee/drie maanden beter beschikbaar wacht ik wel even met de aanschaf.
Dus ga ik door met winkels lastig te vallen en ze uit te leggen dat een T-bred een rechthoekig core heeft en door met vragen of ze anders hun leesbril willen opzetten omdat ze dat zwarte stickertje niet kunmnen lezen, of wacht ik nog even geduldig op JIUHB.
Btw, als iemand nog een goede winkel weet waar je met zekerheid een JIUHB kan krijgen schroom niet een postje te plaatsen
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Nou je kunt beter een AIUGA van een late week hebben als een JIUCB..je moet toch echt een JIUGB of HB hebben als je veel harder wil gaan!Demon_Eyez schreef op 30 januari 2003 @ 10:34:
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer.
Tjonge. Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van die TBreds... Vooral de temps op standaard snelheid zijn er echt een stuk op vooruit (of achteruit, tis maar hoe je het bekijkt
) gegaan in vergelijking met Palomino's. Op 1.53GHz met een VCore van 1.6V werd m'n nieuwe 1800+ TBred (JIUCB week 50) niet warmer dan 29 graden stressed (aircooled).... ik wist niet wat ik zag
Dat was met die Palomino die ik daarvoor had wel anders.
Nu ik even ben bezig geweest om de max van de CPU te vinden, kan ik maar tot 1 conclusie komen: ik heb een voltmod nodig... Op 2075MHz (12.5x166) met 1.85V (da's de maximale VCore die mijn Abit KX7 kan geven) wordt ie nog maar 45 graden. Maar ja, op 2100MHz is ie net niet helemaal stabiel met deze VCore.
Nu ik even ben bezig geweest om de max van de CPU te vinden, kan ik maar tot 1 conclusie komen: ik heb een voltmod nodig... Op 2075MHz (12.5x166) met 1.85V (da's de maximale VCore die mijn Abit KX7 kan geven) wordt ie nog maar 45 graden. Maar ja, op 2100MHz is ie net niet helemaal stabiel met deze VCore.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Het valt mij trouwens op dat de maximum temperatuur waarop ze goed blijven werken ook lager ligt dan de Palomino, boven de 50° stressed vinden de 1800+en die ik heb gehad niet echt leuk.
Ik heb mijn JIUCB 1700+ uit 02 51 op 12x166 draaien @ 1.7 V = 1992 = 2400+ dit doet ie 100% stabiel na uren 3d-Mark 2001 SE draaien... Hij wordt dan maximaal 58 C graden stressed. Dit met een TT Volcano 7+ dus volgens mij is het onzin dat ie minder stabiel wordt boven de 50 C.Chakotay schreef op 30 januari 2003 @ 14:58:
Het valt mij trouwens op dat de maximum temperatuur waarop ze goed blijven werken ook lager ligt dan de Palomino, boven de 50° stressed vinden de 1800+en die ik heb gehad niet echt leuk.
[ Voor 2% gewijzigd door NLuna op 30-01-2003 15:28 . Reden: verkeerde stepping ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Jezus !! Krijg ik net mijn CPU binnen, is het een AIUGA!!
Wat moet ik nou doen? Ik had in ieder geval een B-Core verwacht. Ik heb hem bij Gistron vandaan.

Clickable.

Clickable.
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe T-Bred B 1800+ (1533mhz) op 2111 mhz lopen en dat op een Vcore van 1.95 volt. De multiplier staat op 12,5 en de FSB op 168. Nu maar hopen dat ie zo stabiel blijft en dan ga ik straks beginnen met de multiplier en geheugensnelheiden goed afstellen. 
Ik ben blij.
Ik ben blij.
Wat dacht je van dat ding gewoon terugsturen en zeggen dat ie niet werkt.Smarron schreef op 30 januari 2003 @ 15:31:
Jezus !! Krijg ik net mijn CPU binnen, is het een AIUGA!!Wat moet ik nou doen? Ik had in ieder geval een B-Core verwacht. Ik heb hem bij Gistron vandaan.
[afbeelding]
Clickable.
Mij processor valt dan wel niet helemaal binnen de range, maar ik heb vandaag een xp2200+ binnengekregen, waar de volgende codes opstaan:
AXDA2200DKV3C
AIUGA 0237TPFW
Ik heb vandaag helaas geen tijd om hem in te bouwen en te 'testen', dus dat wordt morgenmiddag.
Kan iemand aan de hand van de codes misschien zeggen hoever ie ongeveer over te klokken is?(op luchtkoeling dan)
Morgenavond post ik de resultaten...
AXDA2200DKV3C
AIUGA 0237TPFW
Ik heb vandaag helaas geen tijd om hem in te bouwen en te 'testen', dus dat wordt morgenmiddag.
Kan iemand aan de hand van de codes misschien zeggen hoever ie ongeveer over te klokken is?(op luchtkoeling dan)
edit:
Waar kan ik trouwens vinden uit welke week ie is?
[ Voor 9% gewijzigd door MadMarky op 30-01-2003 15:37 ]
Daar trappen ze heus niet in. Wat valt hier ongeveer mee te halen? Ik denk zelf dat 2Ghz wel mogelijk moet zijn. Ik had hiervoor een Palomino 1800+ en die kwam op 1,7Ghz. Dus het is zowieso al een grotere verbetering.BronX schreef op 30 januari 2003 @ 15:36:
Wat dacht je van dat ding gewoon terugsturen en zeggen dat ie niet werkt.
Net zo genaaid als mij dusMadMarky schreef op 30 January 2003 @ 15:36:
Mij processor valt dan wel niet helemaal binnen de range, maar ik heb vandaag een xp2200+ binnengekregen, waar de volgende codes opstaan:
AXDA2200DKV3C
AIUGA 0237TPFW
edit:
huh? Ik had deze vorige week ook besteld ( een 1700+ ) bij Gistron en ik kreeg een JIUCB uit week 51Smarron schreef op 30 January 2003 @ 15:31:
Jezus !! Krijg ik net mijn CPU binnen, is het een AIUGA!!Wat moet ik nou doen? Ik had in ieder geval een B-Core verwacht. Ik heb hem bij Gistron vandaan.
[afbeelding]
Clickable.
Achter de code AIUGA, dus jaar 2002 en week 37 voor die van jou.MadMarky schreef op 30 januari 2003 @ 15:36:
AXDA2200DKV3C
AIUGA 0237TPFW
edit:
Smarron, jij hebt toch ook een Gigabyte 7VRXP? Dan zul je toch vastlopen bij de 1,9 Ghz, of je moet met de bruggen gaan knutselen. Maakt dus niet zoveel uit, deze AIUGA haalt dat nog makkelijk, maar het mobo zal hogere snelheden tegenhouden
PS: laat me ff weten of je dat van die dividers al gevonden hebt
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Ik heb een vraagje over het maximum Vcore voltage dat op een T-Bred B 1800+ maximaal kan staan? Hij is luchtgekoeld en door de hele kast hangen fans, is namelijk een Thermaltake Xaser 5000.
Milly schreef op 30 januari 2003 @ 14:47:
Mijn Pallo ging daarentegen wel tot 1,85.
Ja, keb de Gigabyte. Ik ben ook bang dat 1,9Ghz het maximum is. Ik ben nu druk bezig met benchen en proberen. Ik zoek strax dat artikel nog even op als het lukt.fraggel schreef op 30 januari 2003 @ 15:46:
Smarron, jij hebt toch ook een Gigabyte 7VRXP? Dan zul je toch vastlopen bij de 1,9 Ghz, of je moet met de bruggen gaan knutselen. Maakt dus niet zoveel uit, deze AIUGA haalt dat nog makkelijk, maar het mobo zal hogere snelheden tegenhouden
PS: laat me ff weten of je dat van die dividers al gevonden hebt
Qua temperatuur overleeft hij hier 2.2V probleemloos, de voltageregulator en mosfets op mn 8RDA+ vinden het alleen niet leuk, ik moet er nog even heatsinkjes op plakken.BronX schreef op 30 januari 2003 @ 16:19:
Ik heb een vraagje over het maximum Vcore voltage dat op een T-Bred B 1800+ maximaal kan staan? Hij is luchtgekoeld en door de hele kast hangen fans, is namelijk een Thermaltake Xaser 5000.
Zoals ik hier boven al zei:Demon_Eyez schreef op 30 januari 2003 @ 16:45:
[...]
Mijn Abit KX7 gaat maar tot 1,75 in m'n bios zodra ik er een T-bred in stop.
Mijn Pallo ging daarentegen wel tot 1,85.
Als je een Tbred-A hebt klopt dat, het voltage is op veel borden tot maximaal 0.2V boven default in te stellen. De Tbred-A draait default op 1.5V, en 1.5 + 0.2 = 1.7.
krijg net mijn 1700+ binnen van eynsteyn
JIUCB 0251 SPBW
ga em straks inbouwen en testen
JIUCB 0251 SPBW
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
erikdeprik schreef op 30 januari 2003 @ 17:42:
krijg net mijn 1700+ binnen van eynsteyn
JIUCB 0251 SPBW
Ik gok dat je 2200Mhz haalt
ok up and running
first boot 10*167 1.6v>next
2nd boot 10*200 1.85 v>next btw hoeveel volt= nog veilig
3d boot 11*200 2.0 v post na afkoeling wel ,is dus een temp probleem
58 gr
dus het word tijd om mijn imhotep dd3 wc blokje erop te zz
voorlopig ben ik tevree met een 2400+ voor €61
first boot 10*167 1.6v>next
2nd boot 10*200 1.85 v>next btw hoeveel volt= nog veilig

3d boot 11*200 2.0 v post na afkoeling wel ,is dus een temp probleem

dus het word tijd om mijn imhotep dd3 wc blokje erop te zz
voorlopig ben ik tevree met een 2400+ voor €61
[ Voor 93% gewijzigd door erikdeperik op 30-01-2003 19:13 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Ja, dat klopt, ik heb het de laatste tijd nogal druk met school enzoBuG2FiX schreef op 28 januari 2003 @ 16:11:
he erik9287nl, die link in je sig. is een beetje verouderd, ik heb een 2000XP t-bred en die staat er niet tussensnif

Daarom is er de laatste tijd niet zo veel van gekomen, maar ik zal er aan denken en hoogstwaarschijnlijk de lijst in het weekend updaten.
Dan heb je zeker een voltage mod oid gedaan? Ik zie nml. dat je een MSI KT3 hebt, ik heb een MSI KT3 Ultra, en mijn FSB staat nu op 166, echt hoger krijg ik hem niet, ik draai nu op 2400+ (11.5*166).
Dit topic is gesloten.